abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:10:51 #1
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137443138


Inleiding

Aangezien ik hier op FOK! nog maar weinig ben tegen gekomen over elektronisch roken, ook wel dampen, e-smoken of vapen genoemd, ben ik zelf maar even een topic begonnen (veel schaamteloos gejat van Tweakers). Ik ben nu ongeveer 5 weken gestopt met analoog roken (the real deal dus). Dit viel niet mee. Ik rookte vrij veel namelijk. Het laatste jaar rookte ik ongeveer een pakje Javaanse Jongens 3/4 (37.5 gram) per anderhalve dag. Ik gok dat dit neerkwam op een shagje of 30 a 35 per dag.

Ik had gehoopt dat mijn verlangen naar een shagje na een week of 4 wel tot praktisch 0 gereduceerd zou zijn, maar helaas bleef ik op momenten last houden van een aanhoudende drang om te roken. Ik moest gewoon iets inhaleren en de drang om toch maar wat te roken te gaan halen bleef zo nu en dan in me opkomen. In de weekenden, vaak onder het genot van een biertje of wat, ging ik dan ook regelmatig voor gaas en bietste ik her en der een shagje of sigaret. Door de weeks was dit een stuk minder, maar ook dan kreeg ik regelmatig met die drang om te roken te maken.

Uiteindelijk werd ik er gek van en ben me eens gaan verdiepen in het fenomeen elektronisch roken. Ik raakte aardig nieuwsgierig en heb dus meer uit nieuwsgierigheid een elektronisch roken starter kitje gekocht. Sinds gisteren heb ik dus een elektronische sigaret en ben er best positief over. Dit wil ik met jullie delen en ik denk ook serieus dat dit mij gaat helpen om niet meer te roken.

Elektronisch roken? Huh..wat is dat?

Een e-smoke is een apparaatje dat bestaat uit een batterij, een verdamper en een reservoir waar je vloeistof in doet. De zogennaamde e-liquid. Deze vloeistof wordt door de verdamper verhit waardoor er een damp wordt geproduceerd welke je vervolgens kunt inhaleren. De damp lijkt sterk op rook, maar aangezien er geen sprake is van een verbrandingsproces, mag je eigenlijk niet van rook spreken. De vloeistof bestaat voornamelijk uit Propyleenglycol waarin nog enkele andere stoffen zijn opgelost, zoals bijvoorbeeld smaak en geurstoffen.


Een voorbeeld van een e-sigaret.

E-smoken is vele malen minder slecht dan gewoon roken. Aangezien er geen sprake is van verbranding, krijg je dus ook geen schadelijke verbrandingsproducten binnen. Ik schrijf bewust dat het minder slecht is, omdat het nog altijd gezonder is om niet te e-smoken. De liquids bevatten namelijk wel nicotine, hoewel er ook liquids zijn die geen nicotine bevatten. Toch is de nicotine wel essentieel om de zogenaamde "troath hit" te behalen. Dit is de prikkel in de keel die je ervaart bij het inhaleren..

De damp lost veel sneller op dan rook, het is praktisch geurloos en ook niet schadelijk voor je omgeving. Ook zul je geen vieze smaak meer in je mond hebben na het roken van zo'n e-smoke, hetgeen bij het roken van tabak wel het geval is. Je stinkt ook niet meer na het roken. Man wat stinken rokers zeg... ik heb dus ook altijd zo gestonken :r

In theorie mag je overal e-smoken omdat er geen sprake is van een verbrandingsproces en je dus geen rook produceert. In de praktijk blijkt dat nogal eens tegen te vallen. Mensen zouden je vaak raar aankijken en het e-smoken verwarren met echt roken. Onwetendheid, voornamelijk. Wellicht dat dit in de toekomst wel wat zal veranderen.

Hieronder even een aantal voordelen ten opzichte van het roken van tabak:

• Er is geen verbranding, dus er komen (bijna) geen giftige stoffen vrij, en de damp geeft nagenoeg geen geur af.
• De damp lost snel op, dus het zal geen rokerige kamer veroorzaken.
• Je kan/mag het ding in theorie overal roken
• Je hebt geen asbak of aansteker nodig
• Je bergt hem eenvoudig weer op, ook na één snel trekje!
• Je hoeft je geen zorgen te maken over wat met de as te doen, of waar het filter weg te gooien
• Je stinkt niet. Je kleren, auto, huis, handen etc. ook niet (tenminste niet naar rook ;) )
• Er komt geen irriterende rook vanaf.
• Hij rookt niet door terwijl je hem niet gebruikt.

Gezondheid

Zoals je al waarschijnlijk aan de hand van bovenstaande tekst kan raden, is een e-smoke veel minder ongezond voor je dan analoge peuken verbranden. Waarom zeg ik "minder ongezond" ? Nou.. er zit nog steeds nicotine in, bijvoorbeeld. Echter, het is een ieder duidelijk dat het roken (dampen) van e-smokes alleen al op basis van het feit dat er geen verbranding plaats vindt, gezonder moet zijn dan een normale peuk. Daarr kan in ieder geval geen twijfel over bestaan. Je vraagt je wellicht af - maar waarom lees ik dan zo veel over schadelijkheid als ik even op Google naar "e-cigarette" zoek?

Nou... als ik heel eerlijk ben is dat gewoon een beetje vaag. Er is redelijk wat onderzoek gedaan naar e-smokes, en daarbij zijn her en der wat licht schadelijke gevolgen gevonden. Bijvoorbeeld dat het je adem-weg vernauwt. Dat duurt dan tot 10 minuten na gestopt te zijn met het gebruik. Echter is in dit onderzoek alleen gekeken naar e-smoken. Niet wat er gebeurd met gewoon roken, of het stomweg inhaleren van damp (denk sauna) of dan hetzelfde effect optreedt.

In de USA hebben ze de FDA een onderzoek laten doen naar alle kwalijke eigenschappen. "Helaas" (voor de FDA) kwam daar echter uit dat het helemaal niet zo slecht was en al helemaal niet als je het vergeleek met een sigaret. Het rapport is op de site van de FDA te vinden en daar wordt heel veel gesproken over het aantreffen van bepaalde stoffen die slecht zijn voor de mens. Echter, ze vermelden er niet bij dat de concentraties waarin die stoffen voorkomen een factor 1000 tot 15000 lager zijn dan in een normale sigaret. Voor een goede analyse van het rapport (helaas in het Duits), deze link. Hierbij zitten alle links, inclusief bronnen in het engels en aanverwante zaken.

Je kunt het even allemaal doorlezen, maar kort samengevat komt het hier op neer:

• In 1ml e-liquid zit 40x minder Nitrosamine dan in een nicotinepleister of nicotinekauwgom
• In één sigaret zit 15000x zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid
• In één liter bier zit twee keer zo veel Nitrosamine als in 1ml e-liquid

Dus als we het even snel uitrekenen:

Je kunt acht jaar lang 5ml e-liquid per dag dampen en dan heb je dezelfde hoeveelheid nitrosamine opgenomen als met het roken van één sigaret.

Daarbij wordt er gedaan alsof de andere gebruikte materialen in de liquids enge chemische middelen zijn, terwijl dit (afgezien van de nicotine!) allemaal middelen zijn die goedgekeurd zijn voor de menselijke voedselverwerking!

Los van het stoppen met nicotine innemen heeft e-smoken alle voordelen die je kan verwachten van het totaal stoppen met het roken van sigaretten. Ik geef toe, dat is een redelijk grote "los van", en Nicotine is zeker ook niet speciaal goed voor je. Het probleem bij het online onderzoeken van wat Nicotine nou precies met je doet is dat de meeste studies eigenlijk meer studies zijn van het roken zelf (per slot van rekening zijn er geen andere noemenswaardige bronnen van nicotine, dus het bestuderen los van sigaretten lijkt weinig zinvol). Maar het is in ieder geval duidelijk dat Nicotine net als caffeine een drug is, en je die stof uiteraard liever niet in je lichaam wil.

Er zijn evenwel een paar problemen die nog nader moeten worden onderzocht. Zo is het bijvoorbeeld nog onbekend hoeveel van de nicotine die in e-liquids zit, daadwerkelijk in je bloedstroom terecht komt. Sommige mensen zeggen 10% in vergelijking tot een normale sigaret, anderen weer 30%. Een (realistisch) nadeel van e-smokes die vaak wordt aangehaald is dat het moeilijk is te bepalen hoeveel nicotine je binnen krijgt. Dat is correct, en is wellicht het enige nadeel dat daadwerkelijk en objectief gezien als zodanig kan worden gezien. Echter, mijn mening is dat je dit op den duur zelf zal reguleren. Je moet het wel heel, heel bont maken om een overdosis nicotine tot je te nemen, en het feit dat dit nog geen enkele e-smoker ter wereld is gelukt zou je gerust moeten stellen. Het is overigens in theorie wel mogelijk om een overdosis te scoren met normale peuken, echter in de meeste gevallen zal je lichaam dermate hard beginnen met protesteren dat je waarschijnlijk nooit zo ver zal komen.

Even samenvattend de gezondheids-voordelen van de e-smoke versus de normale sigaret:

• Geen teer, kool-monoxide, en andere verbrandings-producten
• Geen ammonia en 4500 andere chemische stoffen die in normale sigaretten zitten
• Geen rook die de mensen in je omgeving een hoger risico op ziektes geeft
• Geen vervelende hoest, grijze huid, gele vingers, kortademigheid

De kosten

Voor met name sigarettenrokers is het qua kosten besparing vrij interessant om over te stappen op elektronisch roken. Voor shagrokers iets minder, maar ook die zullen voordeel behalen.

Men neme een gemiddeld eGo starter setje. Later hieronder behandel ik nog uitgebreid de hardware, maar neem van mij even voorlopig aan dat een eGo setje waarschijnlijk jouw keuze zal worden, dus laten we hier even van uitgaan. Nou, dat kost je zo'n EUR 60. Dat is dan een quality setje van JoyeTech, met twee e-smokes. Daar krijg je ook twee tankjes en twee atomizers bij. We gaan even een jaar-berekening maken, dus laten we even uitgaan dat een atomizer zo 3-4 weken meegaat (15 per jaar nodig) en een batterij voor een maand of 4-6. Voor het gemak, rekenen we twee extra batterijen. Een atomizer is zo EUR 7.50, een batterij EUR 20. (nogmaals, ik neem de prijzen ruim. Je kan ze waarschijnlijk voor 5 EUR en 15 EUR ook wel krijgen). Nou, (15x 7.50) = EUR 112.50 + (2x 20) = EUR 40 == EUR 152.50 aan onderdelen. Zitten we voor de hardware op EUR 212.50 per jaar.

Dan - de liquids. Daar ga ik uit van een verbruik van 2.5ml per dag, elke dag. In het begin zal dit waarschijnlijk hoger liggen (nieuw, leuk, spannend!) en later waarschijnlijk minder, maar laten we er even van uit gaan dat jij een fanatieke damper wordt! Nou... 365 dagen gedeeld door 4 = 91.25 flesjes per jaar. 10ml flesjes kosten zo tussen 3.95 en 5.95, laten we even uit gaan van 5 Euro per flesje. Er bestaan ook flesjes van meer dan 10ml, en die zijn vaak ietsje goedkoper trouwens. Goed. 91.25 * 5 EUR = 456.25 EUR per jaar aan e-liquids. Laten we even voor de volledigheid wat oplaad-kosten erbij nemen, zeg, twee tientjes op jaar-basis. Ok. Dan hebben wij in totaal... EUR 212.50 (hardware) + EUR 456.25 (e-liquids) + EUR 20.00 (electriciteit) = EUR 688.75 per jaar (EUR 1.89 per dag).

Jaja... je ziet hem al aankomen... met dat per-dag bedrag natuurlijk... maar goed, even verder rekenen. Hoeveel geef je uit aan normale sigaretten? We nemen even aan dat je een pakje van 19 peuken per dag zal verbranden. Dat is 365x 5.40 = EUR 1971.00. Ja dat ziet er al een stuk minder fijn uit he? Gooi er nog 20 aanstekers bij.. 20 EUR... in totaal komt dat neer op EUR 2000 per jaar. Twee Duizend pieken. Versus 688.75.

De hardware
Ok, je hebt genoeg van analoog roken en je wil een e-smoker worden. Goed zo! Maar nu... er is zo veel aanbod, wat is nou de goede keuze? Ik zeg er meteen eerlijk bij - het wordt je niet makkelijk gemaakt! Er zijn heel veel soorten e-smokes, sommige daarvan zijn wel in NL te koop, andere weer niet. Sommige werken met weg-werp cartridges, andere met vloeistof-tankjes. Sommige zijn klein, andere groot. Het is inderdaad een ramp om zo als n00b even te vinden wat je nou wil. Dus, we gaan het even allemaal uitleggen.

Voordat ik begin, De Gulden Regel Van E-Smokes Kopen:

!! Koop altijd een setje met twee peuken/batterijen !!
!! Single e-smoke "sets" (tenzij als vervanging voor een stuk exemplaar) zijn een total no-go !!

Want ja, ook jou zal het overkomen dat 1 stuk is, de batterij op is, etc. en je wil NIET weer terugschakelen op analogs. Dus - ALTIJD een duo-set kopen. Het is ietsje duurder, maar veel, veel beter.

Veel mensen willen dat hun e-smoke zo veel mogelijk op een sigaret lijkt. Dat is géén goed uitgangs-punt. Ten eerste ben je dan gedoemd tot het kopen van kant-en-klare modellen met een kleine batterij, ten tweede wordt het lastiger om het ding te dampen waar je niet mag roken. Wellicht vind je dat niet belangrijk, kan. Maar het is wel een feit. Zijn er dan helemaal geen goede sigaret-achtige e-smokes? Jawel... als je wat nadelen voor lief neemt. Maar als je echt serieus wil dampen, dan begin je toch met een stapje hoger. Maar, ik laat de keuze aan jou. Laten we eens de gangbare systemen in een lijstje zetten.

A - De "iSmoke"

Deze naam is door een mede-poster bedacht, en hij vat best goed samen wat de simpelste versie van de e-emoke is. Ze lijken op normale sigaretten, zijn klein en handzaam, en kosten in sommige gevallen het minst. Echter, je zit dikwijls vast aan 1 leverancier. Hieronder een paar voorbeeldje:


NuCig Pro 4 (website: http://www.nucig.co.uk/)

Voordelen van deze "iSmokes":

• Goedkoop als instap model
• Lijken op een sigaret
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren, werkt op luchtdruk
• Geen geklooi met vloeistofjes bijvullen
• Batterij laad redelijk snel op (minder dan 30 min)

En dan even de nadelen:

• Relatief weinig rookontwikkeling (zeker met de el-cheapos)
• Lijken op een sigaret (kan voor verwarring zorgen)
• Er is geen knopje dat je in moet drukken om te inhaleren (ja, dit is ook een nadeel want je kan hem bijvoorbeeld niet voorgloeien voor een sterkere flash
• Weinig keuze met smaken van de vullingen (zeker met de el-cheapos)
• Korte tijd voor je weer ding moet opladen (2 uur medium-intensief dampen)
• Je zit vast aan de producent voor de cartridges/atomizers

Voor een E-Health setje zou je niet meer dan EUR 15 moeten betalen (2-peuken set) - alles daarboven is afzetterij. Voor NuCig... hangt af van welke optie je wil, maar alleen NuCig zelf verkoopt ze, dus afgezet worden is niet mogelijk (als je hun prijs billijk vind, natuurlijk ;)). Echter, mocht je ergens online andere vergelijkbare e-smokes vinden, wees alert op de prijs. Ze mogen onder geen omstandigheid meer dan EUR 50 kosten, en dan is dat al erg veel en hoop ik dat je er een flinke dosis cartridges er bij krijgt.

B - eGo/510 systemen

Dit zijn de meest gangbare e-smokes, en hebben ook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Jaja... dit is de sweet-spot als je op zoek bent naar een goede, complete rook ervaring, af en toe wil eperimenteren met smaakjes en atomizers, maar geen zin hebt om echt hard core alles zelf te maken en rond te lopen met een bazooka. Er zijn heel, heel veel modellen, maar het belangrijkste aan al deze dingen is het nummer "510". Dat wil zeggen - 510 is (in de praktijk) de benaming van een schroefdraad-formaat waar dan de meeste accessoires op passen. Echter, dit betekent niet dat ze allemaal even dik zijn! Het kan dus zo uitkomen dat als je helemaal random 510-compatible accessoires/apparaten koopt je een combinatie zal hebben die van dik naar dun naar dik verloopt. Als je esthetiek belangrijk vind, let daar dan op. Nou, even wat plaatjes...


Standaard EGO-T model (niet JoyeTech, maar knock-off, echter dikwijls net zo goed)


JoyeTech Ego-C systeem, Ego-T met los vervangbare verdampers (website: http://www.joyetech.com)


JoyeTech eCab systeem met verwisselbare verdamper en batterij (website: http://www.joyetech.com)

Mensen die al wat langer dampen en ervaring hebben met de apparaten raden JoyeTech aan. Echter, dit zal niet lang meer zo blijven - laten we eerlijk zijn, deze dingen zijn niet bepaald complex (batterij, chipje, atomizer... whooptiedoo!) dus het is dan ook vrij lastig om ze echt te vergallen. Maar, als je wat meer zekerheid wil, en garantie op prijs stelt, is JoyeTech aan te raden. We zetten weer even de voor en nadelen op een rij:

Voordelen van de eGo:

• Goede, degelijke rook-ontwikkeling met goede Throat Hit (TH)
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Relatief handzaam formaat, meestal geen led op de tip
• Ruim aanbod van accessoires
• Onderdelen zijn relatief goedkoop (zie voorbeeld onder "kosten")
• Meer controle over hoeveel liquid je rookt
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs

En de nadelen:

• Aanzienlijk groter en zwaarder dan een normale peuk. Je went er aan, maar duurt even
• Meer geklooi met liquids, af en toe wat lekkage wegvegen, etc.
• Als atomizers tegen het eind van hun leven zitten kan de smaak onprettig zijn
• In de meeste gevallen geen voltage-regulatie (zal waarschijnlijk veranderen in 2013)
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Beter opletten met accessoires kopen (zoals juiste weerstand/voltage van atomizers etc.)

Zoals je ziet, er kleven relatief weinig nadelen aan de 510 setjes, en veel voordelen. Dit is dan ook de reden dat ze het meest populaire model zijn. Als je de grootte voor lief neemt, is het de perfecte e-smoke voor de meerderheid van rokers. En als je eenmaal je combinatie van atomizers/batterij hebt gevonden ben ja klaar. Nou, hoeveel moet het kosten? Een goede due e-smoke set zou je niet meer dan 60 EUR moeten kosten. EUR 80 als je er allemaal accessoires bij krijgt, maar ook echt niet meer. Je kan ze al krijgen vanaf EUR 35, maar dat zijn dan vaak niet de "originele" JoyeTech.

De eCab is een nieuwe versie van JoyeTech, en wordt geprezen om zijn degelijke rook-ontwikkeling en bouw-kwaliteit. Het nadeel ervan is echter dat de meegeleverde batterijen slechts 360mAh zijn. Dat is in vergelijking met de 650mAh of zelfs 1100mAh van eGo setjes vrij weinig - houd er dus rekening mee dat je bij de eCab wat vaker van batterij zal moeten verwisselen!

De pro gear

Okay... als je even wat serieuzer met dampen aan de slag wil, bereid bent wat meer cash uit te geven, en op zoek bent naar de ultieme damp-ervaring, dan zijn er nog een paar apparaten die je aanzienlijk meer mogelijkheden bieden. Deze kosten over het algemeen een stuk meer (EUR 100-300) maar dan heb je ook wat. Overigens, in sommige gevallen is het zo dat het kopen van een Pro apparaat op de lange termijn goedkoper zal blijken te zijn, maar dan moet je wel bereid zijn om je eigen atomizers in elkaar te draaien. Althans - het verhittings-element ervan. Dit heet een zelf-wikkelaar. Je koopt speciaal dun gloeidraaid, glas-vezel draad, en maakt je eigen wikkels. Dit is tot wel 90% goedkoper dan een atomizer vervangen, maar vereist wel dat je stabiele handjes hebt ;) Het zelf maken van je gloei-draad geeft je ook absolute en totale controle over de smaak. Meer of minder draad, veel of weinig glasvezel, al die dingen zullen bepalen hoeveel smaak, damp en throat hit je zal krijgen. De ultieme dampers maken zelfs hun eigen apparaten, maar dat is even iets voor een andere keer. Hier onder even een paar plaatjes van Pro gear:


Een van de meest populaire "pro" apparaten, de LavaTube


Versie 2.0 van de LavaTube, de Epic Storm (Normaal en mini)


Zelf-wikkel verdampers van Bulli-Smoker.de (tussen 50 en 70 EUR per stuk)

Zoals je ziet, zijn deze dingen ook erg groot - je zal er niet snel mee over straat lopen. Als je een van deze wil kopen, zou ik je aanraden dat je de eGo voor buiten koopt, en deze voor binnen. Let wel, in de meeste gevallen zijn de accessoires voor de twee te gebruiken op beide (al dan niet met (meegeleverde) adapters). De LavaTube kost een relatief bescheiden EUR 50-70 (afhankelijk van het pakket dat je kiest) en de Epic Storm zou je voor zo rond de 90-110 EUR moeten kunnen scoren. Op allebei de apparaten kan je het voltage instellen in stapjes van 0.1 V, tussen 3.0 en 6.0V. Het grootste technische verschil is dat de Epic Storm ook de weerstand van je atomizer kan meten. Het voltage is van elementair belang bij hoeveel rook en Throat Hit je krijgt. Echter, als je ook de weerstand van de atomizer weet, dan is het makkelijker in te schatten welk voltage correct is. Anders is het even pielen/proberen.

Voordelen van de Pro Gear:

• Uitstekende damp-ervaring, volle smaak, zeer goede throat hit
• Je kan elk soort liquid proberen van elke verkoper (geen vendor lock-in)
• Met normaal dampen gaat de batterij een hele dag mee
• Totale controle over hoe het smaakt, dampt en voelt
• Ruim aanbod van accessoires
• Verwisselbare batterijen
• Je kan hem voorgloeien door het knopje even ingedrukt houden voor een hijs
• Diverse instellingen mogelijk (voltage, weerstand meting, etc.)

En de nadelen:

• Groot, log apparaat (tot wel 200 gram of meer)
• Vereist meer handarbeid (alhoewel je ook "normale" atomizers kan gebruiken)
• Relatief hoge kosten aan het begin, accessoires zijn duurder
• Past maar met moeite in een broekzak, kan breken als je lomp bezig bent
• Adapters nodig voor sommige accessoires

Okay... dat is dan de hardware. Dit is bij lange na niet alles, er zijn nog veel meer systemen, zoals de 810, de 910... het houdt niet op. Echter, op dit moment (September 2012) is de 510 met grote voorsprong het meest gebruikte systeem, er zijn de meeste accessoires voor te vinden voor de beste prijs, en is plenty informatie te vinden online over deze systemen. Je staat natuurlijk altijd vrij om iets anders te kopen, en we horen graag over andere systemen! Nog even tot slot om er zeker van te zijn dat je dit onthoud... tenzij je een pro-systeem koopt met verwisselbare batterijen, koop altijd een setje van twee peuken. Echt, trust me, het is van cruciaal belang. Zelfs als je maar heel af en toe wil dampen, is het alsnog aan te raden. Al was het maar omdat je vader/vriend/oom het ding ook lekker vindt en hem even wil lenen. Just do it!

Voor goede, lange demonstraties van de hier besproken producten, raad ik je aan om deze videos te bekijken. Ze zijn in het Duits, maar de man weet echt waar hij het over heeft!

Video voor beginners (vooral ove eGo)
eGo videos (demos en product-reviews)
Review van Epic Storm en Lava Tube

De Liquids - De smaak van dampen

Liquids kunnen we relatief kort over zijn. Om te beginnen, zijn er een heleboel. Er is de "originele" liquid, Dekang (DK) die door menig damper ook als beste wordt ervaren. Maar er zijn ook nog merken als @37, LiQueen, High Class, White Premium... echt te veel om op te noemen. Smaakjes zullen persoonlijk zijn, alhoewel mijn persoonlijke mening is dat je in het liefst wil beginnen met rook-achtige smaakjes. Ga dus niet voor blije aardbei of kauwgom - neem in ieder geval een smaak die ongeveer in de richting van tabak ligt, zoals koffie, noten of uiteraard tabak zelf. Dit is voornamelijk van belang als je wilt overstappen naar dampen. De dag dat je verlangt naar de smaak van een analoge sigaret zal ongetwijfeld komen. Het is dan van belang dat je dit op kunt lossen met een rokerige liquid in plaats van terug te vallen naar sigaretten.
Daarnaast zit er uiteraard nicotine in de vloeistoffen. De nicotine is helaas belangrijk. Niet eens alleen vanwege de verslaving die je er aan hebt, maar ook omdat de "throat hit" (TH) door de nicotine tot stand komt. Men heeft reeds geprobeerd om die TH met iets anders teweeg te brengen, echter dit is niet zo succesvol.

Het lijkt vanzelfsprekend dat je eerst wil overschakelen op e-smokes met nicotine zodat je van de sigaret af bent, en dan als tweede stap ook af wil van de nicotine. Dit is echter dus wat lastiger, vooral door het gebrek aan TH. Het roken van nicotinevrije liquids voelt dan ook een beetje alsof je gewoon warme wolkjes lucht inademt - wellicht leuk als je een heel lichte roker was, maar voor degenen die wat langer aan de analoge sticks zaten, geeft dit vaak toch geen voldoening. Zelf heb ik heel hoopvol drie flesjes zero nicotine spul gekocht, en helaas heb ik het grootste deel reeds weg-gegeven, want het beviel niet. Je kan uiteraard wel mengen, zodat je de hoeveel nicotine verkleint, maar echt er helemaal van af zijn... dat wil nog niet echt werken.

Als je besluit liquids te mengen, die dit bij voorkeur met liquids van hetzelfde merk. Ik heb gemerkt dat als je liquids van verschillende merken samenvoegt, je dikwijls "laagjes" maakt, zodat dus de ene liquid bovenop de andere ligt. Schijnbaar mengen ze niet zo lekker. Maar goed, ik heb dat "mengen" ook in de atomizer gedaan, wellicht is het slimmer om dit even te doen voordat je ze er in giet ;)

Onderhoud - Het reinigen van de elektrische sigaret

Voor iedere elektrische sigaret geldt feitelijk hetzelfde. Zorg dat deze in een goede staat blijft en maak hem regelmatig schoon. Aangezien sommige elektrische sigaretten herbruikbaar zijn is het belangrijk dat deze periodiek worden ontsmet met bijvoobeeld isopropyl alcohol. Een goede indicator voor onderhoud is het verbrand smaken van de damp, een stijve teug of verminderde dampproductie. Let op! Een stijve teug kan in het geval van een automatische batterij ook komen doordat er een rookkanaaltje in de batterij-atomizer verbinding verstopt is.

Globaal bestaat een elektrische sigaret uit drie onderhoudsdelen. Een deel waarin de vloeistof wordt opgeslagen, een deel waarin de vloeistof elektrisch wordt verdampt en een deel dat zorgt voor de stroomvoorzienning. Er bestaan meerdere constructies van de elektrische sigaret. Constructies waarbij de verdamper en vloeistof opslag ontkoppelbaar zijn en constructies waarbij deze delen geïntegreerd zijn. Bij sommige systemen is de verdamper opnieuw op te bouwen. Onderhoud op deze systemen is het meest fijn, aangezien alles vervangbaar is. De geïntegreerde systemen maken onderhoud moeilijker. Vaak zijn deze delen dan ook bedoeld om te vervangen zodra ze op zijn. Het onderhoud van een elektrische sigaret is dus erg merkspecifiek.

Behalve de batterij, is ieder deel van een elektrische sigaret af te spoelen. Als de vloeistof is opgedroogd kan deze eenvoudig met lauw tot warm water verwijderd worden. De vloeistofjes lossen goed op in water. Verschillen in resultaat tussen het uitkoken van een verdamper of het eenvoudig gebruik maken van warm water worden niet gemeld.

Op de verdamper kan aanslag ontstaan door niet goed verdampte of ingedroogde vloeistof. Deze aanslag is wat lastiger te verwijderen. Vaak wordt er gebruik gemaakt van een methode waarbij de spoel in de verdamper voor lange tijd zonder liquid wordt verhit. Eventueel kan je ervoor kiezen op de spoel te blazen of water toe te voegen, zodat de spoel schoon kookt. Het verhitten van de spoel kan op diverse manieren.

• Het is mogelijk de spoel periodiek kortstondig te verhitten zonder dat er vloeistof in het reservoir aanwezig is. Deze manier van verhitten zorgt ervoor dat het residu op de spoel alsnog opgebrand wordt. Deze manier zorgt tevens voor een aanslag op de levensduur van de spoel en lading van de batterij. Pas op dat je niet de spoel zelf verbrand en laadt de batterij opnieuw op.

• Een andere manier is om de spoel door een vlam te verhitten. Hiervoor moet de verdamper uit elkaar gehaald worden zodat er goede toegang tot de spoel ontstaat. Door middel van een vlam van een gasfornuis of aansteker kan nu de spoel schoon gebrand worden.

Bij de meeste elektrische sigaretten is het verwijderen van aanslag niet bijzonder goed mogelijk. Het is daardoor van belang de verdamper regelmatig te onderhouden. Er worden goede resultaten geboekt met het periodiek laten weken van de verdamper. Na het weken is het belangrijk dat de verdamper goed opgedroogd is voor gebruik. Dit kan gedaan worden door deze even op de kachel te plaatsen of te verwarmen met een föhn. Het live opdrogen van de verdamper in de elektrische sigaret is geen groot succes. Het kost bijzonder veel batterijlading en het gaat langzaam. Het is altijd aan te raden een reserve verdamper bij de hand te hebben.

Verklarende woordenlijst



E-shops

-http://www.e-rookshop.nl
- http://www.novosmoke.nl
- http://www.ebnferro.com
- http://www.ismoke.nl
- http://www.cmalo.nl
- http://www.e-cig4u.nl
- http://www.oliespuitje.nl
- http://www.rookwinkel.nl
- http://www.nucig.co.uk

Forums:

- http://www.e-cigarette-forum.com (Engelstalig)
- http://www.elektrisch-roken.com

Overigens alle credits voor user Webdoc van http://gathering.tweakers.net _O_
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137443394
Is het een idee om de OP wat aan te passen, ik zie daar al een eeuwigheid dezelfde shops staan, ik heb wat favorieten die er (bijna) allemaal niet tussenstaan!

Ook is het nu het dampforum.nu ipv elektrisch-roken.com :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:22:21 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137443424
Alle informatie en shops mogen naar mij. Ook je gear mag je sturen, dan update ik de op.

Wil sowieso even beginnen met een absoluut lekeninleidingkje.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137443452
Waarom heb je de TT gewijzigd :o ? Het dekte de lading toch prima?
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:40:47 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137443882
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:23 schreef Anne het volgende:
Waarom heb je de TT gewijzigd :o ? Het dekte de lading toch prima?
Omdat al die termen nogal ambigue zijn imo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137446815
Iemand een cheape source voor kanthal? Op de meeste Nederlandse shops is het zwaar overpriced en bijna altijd niet op voorraad... :(
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:32:15 #7
63302 rockstah
New World Disorder
pi_137447311
Moet je even googelen of op eBay kijken ofzo. Ik haal het gewoon bij dampertje.nl, ~4 euro per 10 meter is nou niet bepaald een arm en een been. Maar het kan vast goedkoper inderdaad.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:26:06 #8
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137448840
dampertje en easyvapes hebben dat sowieso wel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137450596
quote:
11s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:26 schreef Catch22- het volgende:
dampertje en easyvapes hebben dat sowieso wel.
Daar wilde ik het ook kopen omdat ze redelijke prijzen hanteren, maar die shizzle is continue uitverkocht. Levertijd 2 weken. Laatste keer dat ik keek, trouwens. Is het nu wel op voorraad? Even zien.
  donderdag 6 maart 2014 @ 22:25:02 #10
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137466424
Dat is toch maar eurowerk? En je hoeft t ook niet om de week te bestellen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137512618
Ik zal weer een update geven van mijn ervaring met de e-sigaret :)

Zo'n maand geleden kocht ik een starters-set bij J. Well, een Frans merk dat een winkeltje hier in de buurt heeft. Vorige week besloot ik het project serieuzer aan te pakken; ik ging terug naar de winkel voor extra smaken, en de eigenaar - een Fransman - begon mij uit te leggen dat ik, als ik echt wilde stoppen met roken, precies moest doen wat hij zei. Hij beschouwt het als zijn opdracht om zijn klanten van het roken af te helpen - logisch :D - en hij weigerde me extra smaken te verkopen, omdat ik éérst moest wennen aan de tabakssmaak van de e-sigaret. Ik was een beetje teleurgesteld, maar vooruit, ik besloot het een kans te geven en sprak met hem af dat ik 3 dagen uitsluitend zou dampen.

Zo gezegd, zo gedaan. Het kostte me trouwens weinig moeite, dus dat viel mee. Na 3 dagen ging ik terug naar de winkel, en opnieuw weigerde hij me extra smaken te verkopen. "Nee," zei hij, "je gaat nu door met de tabakssmaak, minstens twee weken." Omdat ik de tabakssmaak een beetje zoet vond, gaf hij me een flesje mint mee om de zoete smaak te neutraliseren.

Gisteren had ik een feest, en vol goede moed vertrok ik met mijn e-sigaret op zak. Helaas kapte het ding ermee :( (Inmiddels heb ik ontdekt dat het mijn eigen fout was - ik had hem moeten re-setten, maar goed). Ik kocht dus een pakje sigaretten. Het goede nieuws: ik vond het enorm smerig! Ik miste mijn e-sigaret :7 Ik heb de sigaretten dan ook niet meer aangeraakt toen mijn damper het weer deed O+

Kortom: dit ziet er veelbelovend uit. Ik probeer nu 2 weken uitsluitend tabakssmaak te dampen, ga dan terug voor extra smaken en met een beetje geluk... nou ja, laat ik niet op de zaken vooruit lopen, maar ik heb goede hoop w/
  zaterdag 8 maart 2014 @ 17:26:09 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137517337
Heel raar advies imo. Maar als t helpt is t prima :)

Mijn eerste nicvapebestelling is binnen. Erg lekker smaakjes. Helaas wel douane, dus niet meer ultragoedkoop, maar wel erg goede liquids dus soit

[ Bericht 87% gewijzigd door Catch22- op 08-03-2014 17:33:24 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137519214
Ik heb net mijn eerste Evod coil herbouwd en opnieuw gewicked. Ik had alleen 28 gauge kanthal dus ik moest 11 wraps maken om op ongeveer 2ohm terecht te komen. Ideaal zou 2.4 zijn voor die Evods, maar dan past de microcoil niet meer in de behuizing omdat hij te breed wordt. 11 wraps op 28 gauge pastte NET, maar het duurde drie pogingen voordat ik hem kortsluitingsvrij had. :D

Gewicked met organisch katoen en ik merk meteen een enorm verschil met de stock coil. De damp is veel warmer (omdat mijn weerstand lager is dan stock dus de liquid wordt sterker verhit), de throat hit een stuk harder en de smaak veel intenser. Tevens dampt hij veel meer. Priegelwerkje, maar wel met resultaat! :D

Niet mijn foto, maar deze heb ik als voorbeeld aangehouden en die van mij ziet er nu precies zo uit.



EDIT: probeer geen coil te torchen op je gasfornuis. :p

[ Bericht 4% gewijzigd door Negakinu op 08-03-2014 18:58:01 ]
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:57:03 #14
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_137524829
Ik heb sinds kort de Aspire Nautilus en kolére zeg, wat is dat een verdomd goede clearomizer. Het is een bottom dual coil en produceert lekker veel (en dikke) damp en de smaak is geweldig. Er kan met 5 ml ook genoeg in om een hele dag mee toe te kunnen. Het enige nadeel is de prijs van 35 euro. Ik heb er nu Indo Tea in zitten en dat smaakte nog nooit eerder zo goed.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 9 maart 2014 @ 11:51:19 #15
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137539752
Lees er idd louter goede verhalen over
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 9 maart 2014 @ 12:35:20 #16
63302 rockstah
New World Disorder
pi_137540811
Alleen het ontwerp van de tank vind ik een misser. Vrijwel alle glazen clearo's laten de metalen kappen een stukje over de tank heen lopen voor bescherming, behalve deze.
Ik ben iemand wiens damper regelmatig met de vloer kennismaakt, zou het met deze echt niet aandurven. Zeker kijkend naar de prijs.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  zondag 9 maart 2014 @ 13:55:05 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137542923
Dan zou ik vooral wat voorzichtiger met mijn spullen omgaan.

Ben benieuwd hoe deze is tov de aerotank
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137566906
Even een heel snel en crappy webcam videotje om te laten zien wat het effect kan zijn van een rebuild op een simpele Evod. 28awg kanthal en organisch katoen maken een wereld van verschil. Een enorme verbetering in smaak en veel meer en veel warmere damp. Ik had hem bijna in de prullenbak getiefd maar nu ben ik er zowaar tevreden over.

Op het filmpje zie je me alleen even een teug nemen om de hoeveelheid damp die nu uit dit kleine dingetje komt te laten zien. :)


EDIT: Trouwens, dit al gezien? Goed artikel over de huidige staat van het dampen. http://vapenotes.weebly.c(...)elieve-the-lies.html
  maandag 10 maart 2014 @ 15:25:12 #19
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
  maandag 10 maart 2014 @ 15:26:58 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137583138
Net een Taifun GT besteld (Kayfun was slecht leverbaar) en een Igo T dripper op fasttech.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 10 maart 2014 @ 15:39:01 #21
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_137583472
Voor de mensen die ook op tweakers.net of dampforum zitten: Limbeckx hier of @TrailsofVapor op instagram :)

Heb op dit moment een Vamo V5 icm met een Nautilus en iClear 30s in gebruik. Daarnaast een Kayfun lite clone, IGO-L dripper en een Nemesis in bestelling bij chinezen :)
  maandag 10 maart 2014 @ 15:44:00 #22
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137583607
Ik had ook de Igo L besteld, typo :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 10 maart 2014 @ 15:47:52 #23
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_137583712
Natuurlijke selectie gaat nog sneller dan verzendingen van fasttech...

  maandag 10 maart 2014 @ 17:28:27 #24
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137586679
Achja, ik lach me dood om die prijzen, heb genoeg gear, allemaal leuk spul voor de heb en klooierij en in NL is het aanbod vrij matig.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 10 maart 2014 @ 18:29:59 #25
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_137588390
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:28 schreef Catch22- het volgende:
Achja, ik lach me dood om die prijzen, heb genoeg gear, allemaal leuk spul voor de heb en klooierij en in NL is het aanbod vrij matig.
True. En als ik kijk naar de prijzen hier in NL, sta ik daar soms ook een beetje van te kijken. Zeker als het gaat om clones waarvan men dan doet alsof ze beter zijn dan het organel... Maargoed
pi_137588477
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:39 schreef G.Fawkes het volgende:
Voor de mensen die ook op tweakers.net of dampforum zitten: Limbeckx hier of @TrailsofVapor op instagram :)

Heb op dit moment een Vamo V5 icm met een Nautilus en iClear 30s in gebruik. Daarnaast een Kayfun lite clone, IGO-L dripper en een Nemesis in bestelling bij chinezen :)
Hey! Ik heb je toegevoegd op Instagram. :)
  maandag 10 maart 2014 @ 20:26:33 #27
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_137593575
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:32 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Hey! Ik heb je toegevoegd op Instagram. :)
I know! Jij bent de dude met de toffe metal foto's :D
  maandag 10 maart 2014 @ 21:16:26 #28
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137596429
Ik heb je ook gevolgd btw.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 10 maart 2014 @ 22:37:25 #29
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_137601201
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:16 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb je ook gevolgd btw.
Cool :D welke nick?
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:55:19 #30
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_137657565
Iemand bekend met dit type van Joyetech?

http://www.e-sigaretspeci(...)r-kit-stainless.html
  woensdag 12 maart 2014 @ 15:04:50 #31
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137657822
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:55 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand bekend met dit type van Joyetech?

http://www.e-sigaretspeci(...)r-kit-stainless.html
Mja, die clearo's zijn niet echt chill imo. Als je wil beginnen zou ik een ego c twist met protank mini aanraden.

http://www.zwoofs.nl/startsets/zwoofs-vv-startset/

met een extra accu, extra protank en extra coils. Misschien iets duurder, maar een heel stuk makkelijker in gebruik.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:43:00 #32
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_137726439
De sigelei 20Watt is verkrijgbaar fasttech. En dat voor ong 60 euro. Mooie prijs zeg. Ik denk dat deze mijn vamo v5 gaat vervangen, op termijn.
pi_137744708
Ik ben na 18 jaar roken, 4 jaar gestopt geweest (kinderen e.d.) en toch een jaar geleden weer begonnen.. Een collega ging e-smoken en ben haar deze week maar gevolgd.. Verwachte er niet veel van maar na geprobeerd te hebben niet eens de behoefte om mijn pakje echte peuken nog op te roken :D

Gebruik de e-smart, echt een prima beginners instapmodel :) wil niet anders meer! Wereld die voor me opengaat :D
pi_137746573
Al mijn cE5+ clearomizers lekken als een gek, nieuw uit de verpakking :')

Met de normale ce5 geen probleem.
Kindness
  vrijdag 14 maart 2014 @ 23:10:46 #35
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137751265
Koop protank minis. Echt 110% beter

I guarentee it
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137753607
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 17:26 schreef Catch22- het volgende:
Heel raar advies imo. Maar als t helpt is t prima :)

Niet zó raar, toch? In je op beweer je min of meer hetzelfde :P

quote:
Smaakjes zullen persoonlijk zijn, alhoewel mijn persoonlijke mening is dat je in het liefst wil beginnen met rook-achtige smaakjes. Ga dus niet voor blije aardbei of kauwgom - neem in ieder geval een smaak die ongeveer in de richting van tabak ligt, zoals koffie, noten of uiteraard tabak zelf. Dit is voornamelijk van belang als je wilt overstappen naar dampen. De dag dat je verlangt naar de smaak van een analoge sigaret zal ongetwijfeld komen. Het is dan van belang dat je dit op kunt lossen met een rokerige liquid in plaats van terug te vallen naar sigaretten.
Deze man (winkelier) is een soort buurtdealer die ons allemaal graag als klant wil behouden, en dan is het dus slimmer om ons echt van de sigaretten af te houden. En dat lukt, zeker in het begin, beter met rookachtige smaken.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 00:50:13 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137754824
Mja, ik vond die rooksmaken van meet af aan al ranzig. Maargoed, als je eraf bent is t mooi
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137755725
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:10 schreef Catch22- het volgende:
Koop protank minis. Echt 110% beter

I guarentee it
dan wordt dat de volgende aankoop. Is er dan verschil in de damp-ervaring of gewoon de kwaliteit?
Kindness
  zaterdag 15 maart 2014 @ 01:40:44 #39
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137755806
Beide. Vult makkelijker, geen geborrel of dryburns als je tank bijna leeg is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 16 maart 2014 @ 21:12:33 #40
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_137817264
Gisteren de Provari V2.5 besteld. Ik ben die goedkope Chinese mods die er na een paar maanden mee ophouden zat dus nu iets degelijks besteld dat zich door de jaren heen heeft bewezen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_137823337
Wat mij eigenlijk wel interesseert, is of jullie ook 'dampen' in openbare gelegenheden. Grappig: ik was vanmiddag in een café (Amsterdam) en op een bepaald moment vroeg ik aan het barmeisje of ik mocht 'roken', en ik liet haar mijn e-sigaret zien. Ze was even in verwarring, zei toen: "Eh... ja... ik denk het wel... toch? Of eh... ik ga het even vragen."

Ze ging het even vragen :) En het tweede barmeisje zei: "Ja hoor, daar zijn die dingen toch voor? Ga je gang!"

En daar ging ik dus *O* Intussen was het hele café in rep in roer: mensen kwamen kijken, met open mond, en ik liet mijn e-sigaret van hand tot hand gaan, zoals dat heet, want iedereen wilde wel een trekje proberen enzovoort.

Prima, heel leuk. Maar - hoe is de stand van zaken intussen in Parijs?

Toen ik daar laatst op een feestje was, rookten enorm veel mensen een e-sigaret :o Gewoon in een restaurant :o En niemand keek ervan op :o

In Nederland ligt dat toch iets genuanceerder: je moet vragen of je mag dampen, mensen lijken toch behoorlijk van slag als ze een damppluim zien op kringelen, met andere woorden: we hebben hier nog een lange weg te gaan, vrees ik.

Hoe doen jullie dat?
  zondag 16 maart 2014 @ 22:39:39 #42
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137824096
Ik doe het gewoon. 1x werd me gevraagd te stoppen "want buiten kon het lijken of ik rookte en dan konden ze een boete krijgen"

:?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137826570
Ik wordt ook een beetje raar aangekeken en een enkeling wil het er eens over hebben.

Ik doe het ook in de supermarkt enzo. Niet omdat ik dan perse moet maar meer omdat het gewoonte is geworden om de hele dag door te dampen :+
Kindness
pi_137826950
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:39 schreef Catch22- het volgende:
Ik doe het gewoon. 1x werd me gevraagd te stoppen "want buiten kon het lijken of ik rookte en dan konden ze een boete krijgen"

:?
^O^ Respect dat je het gewoon doet. Ik voel me toch een beetje ongemakkelijk, al snap ik zelf niet goed waarom. Het mág toch, officieel? En toch... en toch... de anti-rookbeweging is zó streng, en zó fanatiek, en zó superieur... dan moet je als 'damper' wel behoorlijk sterk in je schoenen staan. En ik heb zo'n hekel aan moeizame gesprekken met mensen die het toch allemaal beter weten ("Wist je niet dat e-sigaretten nog veel schadelijker zijn dan gewone sigaretten...?" -O- )
pi_137827224
Haha ja dat viel me ook op. Dat er mensen zijn die helemaal anti dampen zijn maar geen (of veel minder) problemen hebben met sigaretten
Kindness
pi_137828725
Ik damp niet in restaurants, openbaar vervoer, bioscopen, compacte openbare ruimtes of winkels. Ik heb er ook niet de behoefte aan dan en kan best even zonder. ;) Alhoewel, in de bioscoop zou het wel ERG relaxed zijn maar damp en een projector gaan niet goed samen... :D In kroegen, cafés en clubs wel maar vraag het altijd even kort voor ik begin aan de bar. Het is me nog niet geweigerd tot nu toe en zie af en toe andere mensen dampen. Ligt ook een beetje aan de stad denk ik. In Rotterdam (waar ik woon) zie je vaker mensen dampen dan in Limburgse dorpjes (waar ik vandaan kom).

Tevens, soms damp ik ook niet omdat ik even geen zin heb in alle aandacht die het nog met zich meebrengt. Soms wil je gewoon even chillen en heb je geen zin in elke tien minuten de vraag waar je mee bezig bent... :p
  maandag 17 maart 2014 @ 08:16:22 #47
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137830792
Ik was laatst een weekendje amsterdam en toen ik in de bios ook gedampt. Gewoon niet door de beam uitblazen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 17 maart 2014 @ 08:33:00 #48
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_137830963
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 00:18 schreef Negakinu het volgende:
Ik damp niet in restaurants, openbaar vervoer, bioscopen, compacte openbare ruimtes of winkels. Ik heb er ook niet de behoefte aan dan en kan best even zonder. ;) Alhoewel, in de bioscoop zou het wel ERG relaxed zijn maar damp en een projector gaan niet goed samen... :D In kroegen, cafés en clubs wel maar vraag het altijd even kort voor ik begin aan de bar. Het is me nog niet geweigerd tot nu toe en zie af en toe andere mensen dampen. Ligt ook een beetje aan de stad denk ik. In Rotterdam (waar ik woon) zie je vaker mensen dampen dan in Limburgse dorpjes (waar ik vandaan kom).

Tevens, soms damp ik ook niet omdat ik even geen zin heb in alle aandacht die het nog met zich meebrengt. Soms wil je gewoon even chillen en heb je geen zin in elke tien minuten de vraag waar je mee bezig bent... :p
Herkenbaar verhaal. Geldt ook voor mij. Behalve dat ik bijna nooit mensen zie dampen in Rotterdam maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :)
pi_137831991
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 23:35 schreef Nadine26 het volgende:
("Wist je niet dat e-sigaretten nog veel schadelijker zijn dan gewone sigaretten...?" -O- )
Die mensen zijn juist de makkelijkste om een beetje mee te fucken..
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:29 schreef Nadine26 het volgende:
en ik liet mijn e-sigaret van hand tot hand gaan, zoals dat heet, want iedereen wilde wel een trekje proberen enzovoort.
Dat doe ik dus nooit, straks 3 ziektes en een korst op mijn lip :{w
  Official ESF Kreviewer maandag 17 maart 2014 @ 10:37:07 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137833388
Ben sinds een tijdje ook overgestapt (Easy Star en Style). Prima keus geweest.

Het gezeur van niet-rokers erover valt me vies tegen trouwens. De meeste mensen zijn bijna nog meer anti-E dan anti-rook. Continu verdedigen. Niet dat het boeit, maar het verveelt wel.
  maandag 17 maart 2014 @ 11:00:07 #51
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137834080
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:37 schreef Kreator het volgende:
Ben sinds een tijdje ook overgestapt (Easy Star en Style). Prima keus geweest.

Het gezeur van niet-rokers erover valt me vies tegen trouwens. De meeste mensen zijn bijna nog meer anti-E dan anti-rook. Continu verdedigen. Niet dat het boeit, maar het verveelt wel.
Sja, ik heb niet zoveel met zulk dom gezeik. "Denk dat maar. Ik voel me veel beter sinds ik elektronisch rook, je vindt er maar van wat je vindt, your loss"
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer maandag 17 maart 2014 @ 11:07:31 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137834300
quote:
11s.gif Op maandag 17 maart 2014 11:00 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Sja, ik heb niet zoveel met zulk dom gezeik. "Denk dat maar. Ik voel me veel beter sinds ik elektronisch rook, je vindt er maar van wat je vindt, your loss"
Ja snap ik. Maar zaterdagavond op een verjaardag ging het er minimaal een uur over en vroeg men mij om naar de keuken te gaan vanwege 'de schadelijke rook'. :').
Op de zaak mag het niet binnen vanwege dezelfde reden.
  maandag 17 maart 2014 @ 11:29:33 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137835025
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 11:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar zaterdagavond op een verjaardag ging het er minimaal een uur over en vroeg men mij om naar de keuken te gaan vanwege 'de schadelijke rook'. :').
Op de zaak mag het niet binnen vanwege dezelfde reden.
Fraai is dat. Mijn collega's zijn niet zo lastig. Ik heb het er dan ook expliciet over gehad, wou geen scheve gezichten of onwetendheid.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 17 maart 2014 @ 12:46:18 #54
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137837841
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 11:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja snap ik. Maar zaterdagavond op een verjaardag ging het er minimaal een uur over en vroeg men mij om naar de keuken te gaan vanwege 'de schadelijke rook'. :').
Op de zaak mag het niet binnen vanwege dezelfde reden.
Ik mag het gewoon aan mijn bureau doen, mijn collega vindt het prima :)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  Official ESF Kreviewer maandag 17 maart 2014 @ 12:50:01 #55
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137837984
Ik maak er geen halszaak van, want ik vind de beweging wel lekker (en de frisse neus). Maar ik vind de reacties echt overspannen.
Als ik net zo zou reageren op iemand met overgewicht, zou ik de boeman zijn ieg.
  maandag 17 maart 2014 @ 12:51:54 #56
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_137838076
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:50 schreef Kreator het volgende:
Ik maak er geen halszaak van, want ik vind de beweging wel lekker (en de frisse neus). Maar ik vind de reacties echt overspannen.
Als ik net zo zou reageren op iemand met overgewicht, zou ik de boeman zijn ieg.
:@ Ik ben lui, en een koukleum
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  maandag 17 maart 2014 @ 13:56:48 #57
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_137841017
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:50 schreef Kreator het volgende:
Ik maak er geen halszaak van, want ik vind de beweging wel lekker (en de frisse neus). Maar ik vind de reacties echt overspannen.
Als ik net zo zou reageren op iemand met overgewicht, zou ik de boeman zijn ieg.
Same here. Ik heb zelfs twee keer tehoren gekregen dat het RIVM zou hebben gezegd dat het veel schadelijker is dan roken. In het begin vond ik het wel grappig als men sprak over mijn damper, inmiddels ben ik blij als ik gewoon een paar hijsen kan nemen zonder dat iemand me gaat vertellen wat ie allemaal wel niet heeft gelezen en hoe schadelijk het leven an sich is dus waarom zou hij/zij stoppen met roken....
  Official ESF Kreviewer maandag 17 maart 2014 @ 14:04:40 #58
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137841318
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:56 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Same here. Ik heb zelfs twee keer tehoren gekregen dat het RIVM zou hebben gezegd dat het veel schadelijker is dan roken. In het begin vond ik het wel grappig als men sprak over mijn damper, inmiddels ben ik blij als ik gewoon een paar hijsen kan nemen zonder dat iemand me gaat vertellen wat ie allemaal wel niet heeft gelezen en hoe schadelijk het leven an sich is dus waarom zou hij/zij stoppen met roken....
Dodelijk vermoeiend idd. Ik krijg ook standaard de vraag 'probeer je te stoppen dan?' Nee, ik wil graag minder schadelijk roken, dus ben aan het dampen geslagen.
Snap gewoon de hele heisa niet.

Kreeg van een ex-roker een meewarende blik en een 'jezus, je gaat die zooi toch niet dampen?!? Dat is extreem kankerverwekkend. Je bent niet goed wijs, pas er maar mee op!!!"
Alsof ik een melaatse was.

Ik weet ieg wel dat ik nu meer lucht krijg. Volgens mij zit er in een sigaret ook wel meer dan alleen maar nicotine, qua verslaving. Kan echt merken dat ik ondanks dat ik gestopt ben met roken maar nog wel nicotine binnenkrijg, nog steeds zin heb in een sigaret.
Met de e-smokert weet je tenminste welke stoffen je rookt.
  maandag 17 maart 2014 @ 14:25:13 #59
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_137842181
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 14:04 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dodelijk vermoeiend idd. Ik krijg ook standaard de vraag 'probeer je te stoppen dan?' Nee, ik wil graag minder schadelijk roken, dus ben aan het dampen geslagen.
Snap gewoon de hele heisa niet.

Kreeg van een ex-roker een meewarende blik en een 'jezus, je gaat die zooi toch niet dampen?!? Dat is extreem kankerverwekkend. Je bent niet goed wijs, pas er maar mee op!!!"
Alsof ik een melaatse was.

Ik weet ieg wel dat ik nu meer lucht krijg. Volgens mij zit er in een sigaret ook wel meer dan alleen maar nicotine, qua verslaving. Kan echt merken dat ik ondanks dat ik gestopt ben met roken maar nog wel nicotine binnenkrijg, nog steeds zin heb in een sigaret.
Met de e-smokert weet je tenminste welke stoffen je rookt.
Ik kreeg zelfs naar mijn hoofd dat ik als macho turk toch niet gezien wil worden met zo'n ding (ik ben van turkse komaf).

Ja, moe is het wel het goede woord.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:02:30 #60
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137853017
Heb net een protank2 coil gerebuild met een 4wick 1.5ohm premade coil van fasttech. Klusje van niks en het werkt perfect. Kan ook vele malen meer watts door deze coil jagen dan de standaard (7.5 vs 11, heb niet eens hoger geprobeerd). Sweetspot rond de 9 watt
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137853144
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:37 schreef Kreator het volgende:
Ben sinds een tijdje ook overgestapt (Easy Star en Style). Prima keus geweest.

Het gezeur van niet-rokers erover valt me vies tegen trouwens. De meeste mensen zijn bijna nog meer anti-E dan anti-rook. Continu verdedigen. Niet dat het boeit, maar het verveelt wel.
Ik zou juist willen dat vriendlief overstapte. Mag ie ook gewoon weer binnenshuis roken ;).

Meteen een excuus om hier wat meer mee te lezen. Ik wil graag meer weten over e-smoken.
En excuseer mij als ik domme vragen stel, maar wat ik hier soms lees is echt abracadabra voor mij.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:19:07 #62
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137853883
Ik ga deze week even een leesbare intro schrijven :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 17 maart 2014 @ 19:36:57 #63
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_137854787
Iemand er al achter hoe je de iclear 30S kan dryburnen ?
You dont believe me ? Read this line again.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:38:24 #64
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137854870
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:36 schreef 7nightwing7 het volgende:
Iemand er al achter hoe je de iclear 30S kan dryburnen ?
heb t gister geprobeerd maar ik heb geen idee

http://www.thaievape.com/(...)clear-30s-coils.html

Siliconending er uit, flavourwick er uit, schoonspoelen, laten drogen en dryburnen dus.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137855036
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:19 schreef Catch22- het volgende:
Ik ga deze week even een leesbare intro schrijven :)
Tof ^O^.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:41:46 #66
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137855080
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:41 schreef Anne het volgende:

[..]

Tof ^O^.
alles voor google he!

:T
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137855170
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:41 schreef Catch22- het volgende:

[..]

alles voor google he!

:T
12.gif.
pi_137856534
ergens een webshop/winkel die goedkope shishapennen verkoopt? de 500puffs versie of de vulbare maakt niet uit..
  maandag 17 maart 2014 @ 20:08:34 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137856578
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:07 schreef 0315CASUAL het volgende:
ergens een webshop/winkel die goedkope shishapennen verkoopt? de 500puffs versie of de vulbare maakt niet uit..
wat versta jij onder een shishapen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137856697
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:08 schreef Catch22- het volgende:

[..]

wat versta jij onder een shishapen?
zulke bijvoorbeeld : http://image.dhgate.com/a(...)isha-pen-smoking.jpg
  maandag 17 maart 2014 @ 21:45:37 #71
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_137862324
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 23:27 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik doe het ook in de supermarkt enzo. Niet omdat ik dan perse moet maar meer omdat het gewoonte is geworden om de hele dag door te dampen :+
Mijn vriendin en ik doen het ook overal. We hebben beide de Aspire Nautilus en die kan behoorlijk wat damp maken, vooral met een hoog gehalte vg vloeistof. Is altijd leuk in de supermarkt :P In de kroeg of bios dampen we ook altijd. Het kan ons echt geen ruk schelen wat anderen er van vinden en vragen beantwoorden we allang niet meer, daar zijn we wel klaar mee.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  maandag 17 maart 2014 @ 22:08:45 #72
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137864201
quote:
dhgate.com misschien?

Je wil geen fatsoenlijke damper? In the long run goedkoper.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137864517
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:45 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Mijn vriendin en ik doen het ook overal. We hebben beide de Aspire Nautilus en die kan behoorlijk wat damp maken, vooral met een hoog gehalte vg vloeistof. Is altijd leuk in de supermarkt :P In de kroeg of bios dampen we ook altijd. Het kan ons echt geen ruk schelen wat anderen er van vinden en vragen beantwoorden we allang niet meer, daar zijn we wel klaar mee.
Best ongepast om in de bios te dampen, niet iedereen zal dat even prettig vinden.
BlaBlaBla
  maandag 17 maart 2014 @ 22:19:37 #74
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137864977
Heeft toch niemand last van?

Heb net bamboe besteld voor mijn igo l (en taifun die net is despatched van fasttech). Eens kijken hoe dat wil :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137867552
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:19 schreef Catch22- het volgende:
Heeft toch niemand last van?

Heb net bamboe besteld voor mijn igo l (en taifun die net is despatched van fasttech). Eens kijken hoe dat wil :)
Er komt altijd wel een geur vandaan, + dat andere het niet prettig vinden zou al genoeg moeten zijn om het niet te doen.
BlaBlaBla
pi_137870080
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:45 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Mijn vriendin en ik doen het ook overal. We hebben beide de Aspire Nautilus en die kan behoorlijk wat damp maken, vooral met een hoog gehalte vg vloeistof. Is altijd leuk in de supermarkt :P In de kroeg of bios dampen we ook altijd. Het kan ons echt geen ruk schelen wat anderen er van vinden en vragen beantwoorden we allang niet meer, daar zijn we wel klaar mee.
_O- Ik vind het wel lachen dat jullie dat doen _O-

Zelf ben ik waarschijnlijk te zeer geïntimideerd - als je jarenlang als paria/roker beschaamd in een hoekje hebt gestaan, of buiten in de snijdende wind, is het nogal een overgang om ineens nonchalant een e-sigaret op te steken in de supermarkt of de bioscoop :7 Dus nee, dat durf ik echt niet. En ik vind het ook niet zo'n probleem, want dankzij de intimidatie ben ik het ook wel echt ontwend om zo maar in het openbaar te gaan roken (al is het dan dampen).

Op zich wel interessant hoe dat psychologisch werkt. De anti-rokers hebben de macht inmiddels echt wel gegrepen, en ze zijn niet van plan die macht weer af te staan - e-sigaret of geen e-sigaret })

Daar komt die aversie tegen dampen waarschijnlijk vandaan: ze voelen dat ze vaste grond onder de voeten verliezen, en mensen vinden het nooit leuk om hun 'winst' weer af te moeten staan zonder er iets voor terug te krijgen. Hoe vaak ik niet hoor: "Sorry hoor, maar dat ziet er toch níet uit, zo'n pen in je mond?" Alsof een wit staafje in je mond er wel normaal uitziet :')
En trouwens: alsof het mij iets kan schelen hoe het eruit ziet.
Bovendien ziet het er prima uit :D
pi_137870550
Tip voor mensen die nog goede batterijen nodig hebben (Efest, AW 18350, 18500 en 18650) deze shop heeft ze een stukje goedkoper dan Nederland en de verzendkosten zijn maar 4 euro. http://www.e-smokeireland.eu/category-s/1820.htm
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 maart 2014 @ 08:30:42 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137872797
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik zou juist willen dat vriendlief overstapte. Mag ie ook gewoon weer binnenshuis roken ;).

Meteen een excuus om hier wat meer mee te lezen. Ik wil graag meer weten over e-smoken.
En excuseer mij als ik domme vragen stel, maar wat ik hier soms lees is echt abracadabra voor mij.
Mijn vriendin vindt het ook wel prettig dat ik nu damp. Heeft nergens last van. Huis ruikt weer wat frisser.

Domme vragen stellen verwachten we van een moderator. 8-).
  Official ESF Kreviewer dinsdag 18 maart 2014 @ 08:33:49 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137872841
Ik heb een nieuw touwtje in mijn esmokert gedaan, maar nu inhaleert hij onmeunig zwaar. Iemand een idee hoe dat kan? Iets verstopt? Lees ook dingen over schoonbranden, maar geen idee hoe.

-edit- reeds opgelost.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kreator op 18-03-2014 09:18:31 ]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 08:37:12 #80
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_137872883
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:19 schreef Catch22- het volgende:
Heeft toch niemand last van?

Heb net bamboe besteld voor mijn igo l (en taifun die net is despatched van fasttech). Eens kijken hoe dat wil :)
Ik heb zondag bamboe geprobeerd. Imo is de smaak iets minder wollig met bomboe als met cotton.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 19:54:05 #81
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_137896515
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:12 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Best ongepast om in de bios te dampen, niet iedereen zal dat even prettig vinden.
Het is niet zo dat we midden in de zaal gaan zitten en dikke pluimen in de projector straal blazen. We zijn zo onderhand gewoon klaar met al het gezeik rond het dampen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  Moderator dinsdag 18 maart 2014 @ 23:53:45 #82
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_137909606
Kwam een e-cig topic tegen in klaagbaak, daar ook al geantwoord maar iemand betere liquids gevonden dan de Fuu smaken? ben namelijk erg benieuwd, heb alles geprobeerd maar kan niks beters vinden en moet dus mijn smaakjes dus online bestellen omdat er maar 1 is in nederland die fuu online verkoopt.
Lach met een schone bips
  woensdag 19 maart 2014 @ 00:00:12 #83
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137909913
Ik ken t merk niet, maar probeer eens wat van zwoofs.nl ebnferro.com of easyvapes.nl
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137909953
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:33 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een nieuw touwtje in mijn esmokert gedaan, maar nu inhaleert hij onmeunig zwaar. Iemand een idee hoe dat kan? Iets verstopt? Lees ook dingen over schoonbranden, maar geen idee hoe.

-edit- reeds opgelost.
Wat was de oplossing dan?
  woensdag 19 maart 2014 @ 00:02:19 #85
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137910002
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:01 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat was de oplossing dan?
dryburnen gok ik.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137910143
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:02 schreef Catch22- het volgende:

[..]

dryburnen gok ik.
Gegoogled, duidelijk :Y.
  woensdag 19 maart 2014 @ 00:08:22 #87
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137910222
quote:
14s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:06 schreef Anne het volgende:

[..]

Gegoogled, duidelijk :Y.
Dat moet zo ongeveer elke drie/vier dagen doen als je de smaak goed wil houden. Wel enigszins afhanken van welke tank je hebt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137910323
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:08 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat moet zo ongeveer elke drie/vier dagen doen als je de smaak goed wil houden. Wel enigszins afhanken van welke tank je hebt.
Waarom dan eigenlijk? Ik las dat je het doet om het vocht eruit te krijgen bijvoorbeeld?
Maar komt er gedurende de week automagisch vocht in, of geldt dat alleen bij het schoonmaken?
  woensdag 19 maart 2014 @ 00:14:38 #89
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137910438
quote:
3s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Waarom dan eigenlijk? Ik las dat je het doet om het vocht eruit te krijgen bijvoorbeeld?
Maar komt er gedurende de week automagisch vocht in, of geldt dat alleen bij het schoonmaken?
De vloeistof brandt aan op je coil. Daardoor gaat hij minder goed smaken en warmt je coil niet meer goed op.

Je moet de wick (het touwtje) dan uitspoelen, droog maken en dan droog opstoken. Dat doe je tot hij niet meer rookt en de draad mooi opgloeit en dan kan je alles weer vullen en afmonteren.

Als je er handigheid in hebt is dat twee minuten werk.

Hoeft niet per se, maar dat is wel het beste om de smaak goed te houden. Die wordt geleidelijk minder anders.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 00:14:53 #90
236264 crew  capricia
pi_137910444
quote:
3s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:10 schreef Anne het volgende:

[..]

Waarom dan eigenlijk? Ik las dat je het doet om het vocht eruit te krijgen bijvoorbeeld?
Maar komt er gedurende de week automagisch vocht in, of geldt dat alleen bij het schoonmaken?
Dryburnen doe je om de aangekoekte troep van het warmte-spiraaltje eraf te branden.
Komt me toch een smerige lucht vanaf.
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 00:18:16 #91
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_137910540
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:00 schreef Catch22- het volgende:
Ik ken t merk niet, maar probeer eens wat van zwoofs.nl ebnferro.com of easyvapes.nl
Al geprobeerd, maar komt niet in de buurt qua volle smaak en rookbeleving.. Hoop echt op een tropische verassing die beter is :)
Lach met een schone bips
  woensdag 19 maart 2014 @ 00:19:54 #92
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137910590
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:18 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Al geprobeerd, maar komt niet in de buurt qua volle smaak en rookbeleving.. Hoop echt op een tropische verassing die beter is :)
goodlife moet je dan eens proberen, of nicoticket.

Die eerste kan je in nl bestellen, maar is in de vs aanzienlijk goedkoper.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 00:20:21 #93
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_137910600
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:00 schreef Catch22- het volgende:
Ik ken t merk niet, maar probeer eens wat van zwoofs.nl ebnferro.com of easyvapes.nl
Moet ook zeggen dat ik al meer dan een jaar op zoek ben naar beter, haal de liquids overal vandaan maar smaakt toch weer iedere keer chemisch dus terug naar fuu
Lach met een schone bips
  woensdag 19 maart 2014 @ 00:22:26 #94
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137910646
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Moet ook zeggen dat ik al meer dan een jaar op zoek ben naar beter, haal de liquids overal vandaan maar smaakt toch weer iedere keer chemisch dus terug naar fuu
halo al geprobeerd?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 00:24:53 #95
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_137910706
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:19 schreef Catch22- het volgende:

[..]

goodlife moet je dan eens proberen, of nicoticket.

Die eerste kan je in nl bestellen, maar is in de vs aanzienlijk goedkoper.
Ik ken ze, maar fuu is gewoon beter. Ben ook echt op zoek naar beter dan fuu, maar is tot op heden voor mij niet te vinden, ik bestel gewoon random over heel europa en amerika om te proberen maar het gaat er niet beter op worden.
Lach met een schone bips
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 00:29:16 #96
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_137910804
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:22 schreef Catch22- het volgende:

[..]

halo al geprobeerd?
Haha denk dat jij beter fuu eens kan proberen, heb alle merken die jij geeft al gehad.. hoop juist nog iets beters te vinden.
Lach met een schone bips
  woensdag 19 maart 2014 @ 00:38:17 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137910961
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:29 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Haha denk dat jij beter fuu eens kan proberen, heb alle merken die jij geeft al gehad.. hoop juist nog iets beters te vinden.
site ziet er goed uit. Zal t eens proberen :) geen grotere verpakkingen dan 10ml of wel?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 maart 2014 @ 08:28:16 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137913312
quote:
11s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:01 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat was de oplossing dan?
Touwtje zat er niet lekker in.
pi_137913691
Ik heb eindelijk een acceptabele smaak gevonden die het langer dan 1 vulling uithoudt voordat ik hem zat ben: King Leaves van Flavourtec. Misschien dat dit eindelijk betekent dat ik vol overstap op dampen.

Kan ik ook op zoek naar een wat handzamer formaat zodat ik ook buiten de deur geen sigaretten meer ga roken. Die honkbalknuppel die ik nu heb is leuk voor op kantoor en thuis maar een hel om overal mee naartoe te slepen.
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:07:37 #100
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137913974
Itaste v3 is dan leuk.

Vandaag gewoon de eVic met pt2 mee naar kantoor
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137914748
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:07 schreef Catch22- het volgende:
Itaste v3 is dan leuk.

Vandaag gewoon de eVic met pt2 mee naar kantoor
Die is maar iets kleiner dan mijn eGo C Twist 1000 mAh, kom ik met mijn Mini ProTank II nog op 16cm. Véél te groot nog, sorry...
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:08:15 #102
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137915500
Sja, als je kleiner wil dan zit je aan non-VV devices. Zou ik zelf niet willen.

Maar dan moet je gewoon een eGo T of K nemen, die zijn echt klein.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137919959
Met een Ego-C moet je in ieder geval niet te lang wachten met dryburnen. Heb er al twee atomizers mee verneukt. :@ Het touwtje zit na langdurig intensief gebruik zonder dryburnen namelijk aardig vastgekoekt aan de coil waardoor je het touwtje uit het tuitje trekt zodra je wil dryburnen. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door 100% Tukker op 19-03-2014 12:40:59 ]
pi_137920111
Zit dan nog eerder aan een eRoll te denken, alleen dat lijkt wel heel erg minimaal allemaal. Ben een beetje bang dat die na een week in de la verdwijnt.
pi_137925630
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 12:39 schreef Deshain het volgende:
Zit dan nog eerder aan een eRoll te denken, alleen dat lijkt wel heel erg minimaal allemaal. Ben een beetje bang dat die na een week in de la verdwijnt.
Waarom geen kleine EGO batterij?

450mAh
http://www.fasttech.com/products/1411/10004043/1348000

350mAh
http://www.fasttech.com/product/1481003

Of een hele kleine automatic? Plak je er een cartomizer op.
http://www.fasttech.com/product/1325009
  Moderator woensdag 19 maart 2014 @ 20:32:27 #106
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_137937828
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 00:38 schreef Catch22- het volgende:

[..]

site ziet er goed uit. Zal t eens proberen :) geen grotere verpakkingen dan 10ml of wel?
Voor zover ik weet niet, maar ik bestel ze in nederland.
Lach met een schone bips
  Official ESF Kreviewer donderdag 20 maart 2014 @ 08:29:31 #107
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137956384
Cosarette Style ook te groot? Werkt wel redelijk goed en 'klikt' zo in 2 delen. Is in 1 deel 11 cm. Anders 6 en 5.
  donderdag 20 maart 2014 @ 12:18:47 #108
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_137962377
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:39 schreef G.Fawkes het volgende:
Voor de mensen die ook op tweakers.net of dampforum zitten: Limbeckx hier of @TrailsofVapor op instagram :)

Heb op dit moment een Vamo V5 icm met een Nautilus en iClear 30s in gebruik. Daarnaast een Kayfun lite clone, IGO-L dripper en een Nemesis in bestelling bij chinezen :)
Ik heb je ook toegevoegd, ik heet maussie95 op Instagram.
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:16:30 #109
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_137963912
Eergisteren begaf de clearomizer van mijn Supersmoker het, al een week deed hij het niet naar behoren en eergisteren gaf hij zijn laatste adem. Bij die clearomizers moet je dus ook niet te lang wachten met dryburnen.
pi_137965256
Ben van plan om een Snoke aan te gaan schaffen. Iemand enig idee in welke fysieke winkels deze verkrijgbaar zijn?
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:05:40 #111
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137965350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:16 schreef BenX_95 het volgende:
Eergisteren begaf de clearomizer van mijn Supersmoker het, al een week deed hij het niet naar behoren en eergisteren gaf hij zijn laatste adem. Bij die clearomizers moet je dus ook niet te lang wachten met dryburnen.
dat moet bij iedere coil, dat is inherent aan de techniek.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_137967094
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 14:02 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ben van plan om een Snoke aan te gaan schaffen. Iemand enig idee in welke fysieke winkels deze verkrijgbaar zijn?
Kruidvat heeft ze voor 9.99, batterij, usb lader en 4 cartomizers samen met een bewaardoosje.
pi_137968540
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:00 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Kruidvat heeft ze voor 9.99, batterij, usb lader en 4 cartomizers samen met een bewaardoosje.
Is dit een tijdelijke actie, of een vaste prijs?
Abracadabra, tapate guarra!
pi_137968677
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:51 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Is dit een tijdelijke actie, of een vaste prijs?
Ik neem aan vast aangezien ik ze daar nu al twee maanden tegen het lijf loop.
pi_137968861
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 15:56 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ik neem aan vast aangezien ik ze daar nu al twee maanden tegen het lijf loop.
Thanks! Ik ga morgen even gluren bij de Kruidvat dan.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_138003482
Ben al een tijdje op zoek naar een goede hollandse dropsmaak, via wat googlen kwam ik bij deze uit: http://www.esmokedeal.nl/e-liquids/liqourishes-diamond-flavours-e-liquid.html iemand bekend met het merk?

Redelijk duur merk, maar wellicht wel de moeite?
pi_138003500
Mijn Launcher v2 clone in 18350 mode. Super stealthy! Fantastische mech mod. Geen idee hoe ik al die jaren zonder heb geleefd... ;)

1.2ohm microcoil met een beetje katoen in de IGO-L en een uitgeboord lucht gat (was 1mm, nu 1.5mm)



[ Bericht 0% gewijzigd door Negakinu op 21-03-2014 15:03:03 ]
pi_138004798
Wanneer en hoe moet je dryburnen dan? Dat heb ik nog nooit gedaan.
Kindness
pi_138005439
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:13 schreef GeorgeMichael het volgende:
Wanneer en hoe moet je dryburnen dan? Dat heb ik nog nooit gedaan.
Dryburnen doe je als je je wick vernieuwd en de oude smurrie van de coil af wilt krijgen. Gewoon alle wick eruit halen en de coil vuren vanaf je mech totdat hij geen geluid meer maakt.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 maart 2014 @ 14:59:24 #120
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138006476
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:41 schreef Negakinu het volgende:
Launcher v2 in 18350 mode.
Super stealthy!
Fantastische mech mod.
1.2ohm microcoil
katoen in de IGO-L
uitgeboord lucht gat (was 1mm, nu 1.5mm)
:').

Maar dat ding ziet er op zich wel tof uit. $200, zie ik?
pi_138006612
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

:').

Maar dat ding ziet er op zich wel tof uit. $200, zie ik?
Dit is de clone. :)
  vrijdag 21 maart 2014 @ 15:04:08 #122
63302 rockstah
New World Disorder
pi_138006658
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:29 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Dryburnen doe je als je je wick vernieuwd en de oude smurrie van de coil af wilt krijgen. Gewoon alle wick eruit halen en de coil vuren vanaf je mech totdat hij geen geluid meer maakt.
Kleine correctie: tenzij je wick uit een brandbaar materiaal als katoen is vervaardigd heeft het weinig zin om hem eruit te halen. Ook de wick moet af en toe schoon gebrand worden.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 maart 2014 @ 15:13:55 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138007095
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:02 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Dit is de clone. :)
-edit- laat maar. Ik snap het al.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 15:19:21 #124
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138007317
Gisteren even coils van de protank gerebruild met de prefabs van fasttech. 5 stuks ben je in 10 minuten mee klaar. En het dampt ook beter, want de mine hebben 4 wicks.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138007641
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:19 schreef Catch22- het volgende:
Gisteren even coils van de protank gerebruild met de prefabs van fasttech. 5 stuks ben je in 10 minuten mee klaar. En het dampt ook beter, want de mine hebben 4 wicks.
Probeer eens een nano coil met katoen in een Protank volgens de tutorial van Rip op Youtube. Echt niet moeilijk en zo'n enorme verbetering! :) 10 meter 28awg kanthal kost maar 3,25 en je kunt er de rest van je leven mee vooruit. :)
  vrijdag 21 maart 2014 @ 15:32:34 #126
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138007740
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:29 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Probeer eens een nano coil met katoen in een Protank volgens de tutorial van Rip op Youtube. Echt niet moeilijk en zo'n enorme verbetering! :) 10 meter 28awg kanthal kost maar 3,25 en je kunt er de rest van je leven mee vooruit. :)
Heb ik :) Wacht alleen nog even op mijn bamboe
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138007819
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:32 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Heb ik :) Wacht alleen nog even op mijn bamboe
Wat is het verschil tussen bamboe en katoen? Ik merk dat in mijn dripper het katoen erg snel droog wordt. terwijl ik toch netjes boven de 1ohm blijf en mijn wick builds gebruik probeer te laten maken van de zwaartekracht. Houd bamboe meer liquid vast?
pi_138008300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:29 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Dryburnen doe je als je je wick vernieuwd en de oude smurrie van de coil af wilt krijgen. Gewoon alle wick eruit halen en de coil vuren vanaf je mech totdat hij geen geluid meer maakt.
Oke maar ik gooi gewoon na 1,5 maand een nieuwe atomizer erin dus dan heeft het geen zin denk ik toch?
Kindness
pi_138008379
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:52 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Oke maar ik gooi gewoon na 1,5 maand een nieuwe atomizer erin dus dan heeft het geen zin denk ik toch?
Ligt eraan, wat gebruik je precies?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 16:04:12 #130
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138008686
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:41 schreef Negakinu het volgende:
Mijn Launcher v2 clone in 18350 mode. Super stealthy! Fantastische mech mod. Geen idee hoe ik al die jaren zonder heb geleefd... ;)

1.2ohm microcoil met een beetje katoen in de IGO-L en een uitgeboord lucht gat (was 1mm, nu 1.5mm)

[ afbeelding ]
ik vind mijn Hammer ook wel wat voor jou
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138008723
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:04 schreef Catch22- het volgende:

[..]

ik vind mijn Hammer ook wel wat voor jou
[ afbeelding ]
Die zou ik echt een keer eerst in mijn handen moeten hebben om te kijken of ik het lekker vasthouden vind. De graveringen spreken me in ieder geval heel erg aan en ik lees overal dat je de volt drop kunt oplossen door de top cap van de Chi Yu te gebruiken. Zeker een optie!

Ik heb trouwens een EHPRO Valkyrie Hybrid onderweg! :D
pi_138008883
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 15:54 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Ligt eraan, wat gebruik je precies?
Een ego twist met ce5+ clearomizer
Kindness
pi_138008967
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:10 schreef GeorgeMichael het volgende:

[..]

Een ego twist met ce5+ clearomizer
Volgens mij kun je die carto die daar in zit niet eens herbouwen, dus nee, dan heeft dryburnen voor jou ook geen functie aangezien je gewoon disposable cartos gebruikt.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 16:16:08 #134
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138009073
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:05 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Die zou ik echt een keer eerst in mijn handen moeten hebben om te kijken of ik het lekker vasthouden vind. De graveringen spreken me in ieder geval heel erg aan en ik lees overal dat je de volt drop kunt oplossen door de top cap van de Chi Yu te gebruiken. Zeker een optie!

Ik heb trouwens een EHPRO Valkyrie Hybrid onderweg! :D
[ afbeelding ]
Volgens mij vielen de drops wel mee. Heb hem nog niet heel veel gebruikt. Vind het nog een beetje eng met ontlading van de batterijen enzo.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138009323
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:16 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Volgens mij vielen de drops wel mee. Heb hem nog niet heel veel gebruikt. Vind het nog een beetje eng met ontlading van de batterijen enzo.
Mocht je merken dat hij te zwak vuurt, probeer deze dan, die schijnt het helemaal op te lossen: http://www.fasttech.com/p(...)for-chi-you-king-mod
  vrijdag 21 maart 2014 @ 16:28:28 #136
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138009442
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:23 schreef Negakinu het volgende:

[..]

Mocht je merken dat hij te zwak vuurt, probeer deze dan, die schijnt het helemaal op te lossen: http://www.fasttech.com/p(...)for-chi-you-king-mod
Ik heb de hcigar versie, niet die van fasttech.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138009552
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:28 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik heb de hcigar versie, niet die van fasttech.
De threading van de top cap is hetzelfde als de Chi Yu, je kunt ook de originelen met elkaar uitwisselen. :) Maakt dus niet uit van welke fabrikant hij is, de schroefdraad is gelijk.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 16:36:39 #138
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138009678
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:32 schreef Negakinu het volgende:

[..]

De threading van de top cap is hetzelfde als de Chi Yu, je kunt ook de originelen met elkaar uitwisselen. :) Maakt dus niet uit van welke fabrikant hij is, de schroefdraad is gelijk.
Nee oke, maar volgens mij valt de drop van de hcigar hammer wel mee.

Maar ik bestel hem wel even, zal t eens vergelijken. Moet voor mijn buurman ook gear bestellen, die heb ik mijn Twist met Protank2 geleend om te proberen, als hij daar tevreden over is dan bestel ik voor hem even wat spul
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138010067
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:36 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nee oke, maar volgens mij valt de drop van de hcigar hammer wel mee.

Maar ik bestel hem wel even, zal t eens vergelijken. Moet voor mijn buurman ook gear bestellen, die heb ik mijn Twist met Protank2 geleend om te proberen, als hij daar tevreden over is dan bestel ik voor hem even wat spul
Er is ook een koperen variant op FT, ziet er misschien cool uit op je Hammer. :)

http://www.fasttech.com/products/1411/10005381/1589800

EDIT: plaatje van mijn eerste nano dragon coil op mijn IGO-L.


[ Bericht 9% gewijzigd door Negakinu op 21-03-2014 18:58:26 ]
  vrijdag 21 maart 2014 @ 21:35:15 #140
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138020018
Geef mij maar gewoon de Provari. Die heb ik nu bijna een week in gebruik en dat ding is echt top.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 21 maart 2014 @ 21:37:39 #141
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138020148
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 21:35 schreef PalmRoyale het volgende:
Geef mij maar gewoon de Provari. Die heb ik nu bijna een week in gebruik en dat ding is echt top.
dat is wel de bee's knees idd. Maar helaas zo duur
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:08:53 #142
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138021575
Ik heb het afgelopen jaar 3 Vamo's er doorheen gejaagd, dat is toch 135 euro die ik eigenlijk gewoon heb weggegooid. De Provari is idd duurder maar op dampfora lees je vrijwel nooit over problemen met de Provari. Er zijn zelfs heel veel mensen die nog steeds dagelijks de Provari V1 gebruiken en die is alweer redelijk wat jaren oud. Als je het op die manier bekijkt is de Provari goedkoper dan Chinese mods. De Provari is een ontwerp dat zich door de jaren heen echt heeft bewezen.

Een leuk bijeffect is dat m'n clearomizers beter lijken te werken en m'n sapjes hebben meer smaak. Ik denk dat dat het gevolg is van de Provari chip die op 800mhz werkt en daadwerkelijk het ingestelde voltage levert en behoud tijdens het vuren.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:10:04 #143
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138021631
Dat hij goed is, staat buiten kijf.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:19:44 #144
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138022055
Hij is trouwens ook heel zuinig. Met de Vamo en een Panasonic 3400 mah batterij kan ik een dag dampen. Met de Provari en de AW IMR 2000 mah batterij kan ik ook een dag dampen. Dat vind ik een behoorlijk groot verschil in efficiëntie.

Afijn je merkt wel dat ik het een geweldig ding vindt. En is ie het geld waard? Voor mij wel.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:21:16 #145
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138022131
En bedankt vriend. Nu zit die in mijn kop

:T
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138023642
Haha mooi man die hele wereld die er nog achter zit.

Ik hou het mooi op m'n kant-en-klaar dampertje met een flesje appel-vloeistoef :+
Kindness
  vrijdag 21 maart 2014 @ 22:54:34 #147
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138023712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:52 schreef GeorgeMichael het volgende:
Haha mooi man die hele wereld die er nog achter zit.

Ik hou het mooi op m'n kant-en-klaar dampertje met een flesje appel-vloeistoef :+
Das ook prima. Je moet gewoon stap voor stap verder. Straks een ego twist of itaste met een protank 3 of nautilus. En zo verder

:P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138023830
Ja ik wil wel die andere tank proberen die je laatst aanraadde. De ce5+ lekt best snel namelijk. Heb regelmatig ineens wat druppels vloestof op m'n vingers zitten.

Behalve dat je dan alles weer kan nalopen en aandrukken/draaien is het ook zonde van de vloeistof :P
Kindness
  vrijdag 21 maart 2014 @ 23:02:54 #149
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138023994
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138024635
Mooi man dat wordt 'm. Is er nog een merkbaar verschil tussen de zwoofs en flavoutec liquids voor zover je weet?
Kindness
  vrijdag 21 maart 2014 @ 23:19:45 #151
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138024803
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:16 schreef GeorgeMichael het volgende:
Mooi man dat wordt 'm. Is er nog een merkbaar verschil tussen de zwoofs en flavoutec liquids voor zover je weet?
Die flavourtec zijn wel wat lekkerder volgens mij. Ik zou ook eens wat van easyvapes proberen. Die hebben wel wat lekker spul :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138025408
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:08 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar 3 Vamo's er doorheen gejaagd, dat is toch 135 euro die ik eigenlijk gewoon heb weggegooid. De Provari is idd duurder maar op dampfora lees je vrijwel nooit over problemen met de Provari. Er zijn zelfs heel veel mensen die nog steeds dagelijks de Provari V1 gebruiken en die is alweer redelijk wat jaren oud. Als je het op die manier bekijkt is de Provari goedkoper dan Chinese mods. De Provari is een ontwerp dat zich door de jaren heen echt heeft bewezen.

Een leuk bijeffect is dat m'n clearomizers beter lijken te werken en m'n sapjes hebben meer smaak. Ik denk dat dat het gevolg is van de Provari chip die op 800mhz werkt en daadwerkelijk het ingestelde voltage levert en behoud tijdens het vuren.
Ik lurk op dit moment aan een Vamo v3 maar nu wil ik een Provari... :(

Trouwens, een Vamo kost 25 euro. Als ze 1 jaar mee gaan kun je voor 125 euro vijf jaar vooruit... :p
pi_138027477
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 22:52 schreef GeorgeMichael het volgende:
Haha mooi man die hele wereld die er nog achter zit.

Ik hou het mooi op m'n kant-en-klaar dampertje met een flesje appel-vloeistoef :+
http://www.zwoofs.nl/liqu(...)pple-pie-appeltaart/ Is ook superlekker :P
pi_138027566
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:02 schreef Catch22- het volgende:
Dat zijn ook ondingen. Toptip: http://www.zwoofs.nl/verd(...)nger-mini-protank-3/
is die beter dan http://www.zwoofs.nl/verd(...)kanger-unitank-mini/ ? niet dat ik klachten heb over de mijne ,maar wat is het verschil :)
  zaterdag 22 maart 2014 @ 00:23:20 #155
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138027623
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:21 schreef Maureentje het volgende:

[..]

is die beter dan http://www.zwoofs.nl/verd(...)kanger-unitank-mini/ ? niet dat ik klachten heb over de mijne ,maar wat is het verschil :)
die 3 heeft een dualcoil. Heb je wat meer damp en smaak :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138027700
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 23:16 schreef GeorgeMichael het volgende:
Mooi man dat wordt 'm. Is er nog een merkbaar verschil tussen de zwoofs en flavoutec liquids voor zover je weet?
beide hebben wel hun lekkere smaken hoor :) De pina colada van zwoofs is bijv ook erg lekker en blue magic van flavourtec american stars ook. Kon toen ik begon niet kiezen dus heb 6 flesjes van zwoofs en 7 van flavourtec :')
  zaterdag 22 maart 2014 @ 00:26:38 #157
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138027739
quote:
Flavorjoy.com heeft ook hele goede liquids. Ik zelf vind Druid en Tea Time erg lekker en het wordt ook nog in NL gemaakt en gebottled. Het is wel iets duurder maar zeer de moeite waard. Indo Tea van Easy vapes is ook erg lekker, die heb ik altijd in huis.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138027816
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:23 schreef Catch22- het volgende:

[..]

die 3 heeft een dualcoil. Heb je wat meer damp en smaak :)
Die heb ik nu ook wel genoeg vind ik ;) Btw sinds ik begonnen ben,zijn nog 6 mensen van mijn werk/familie overgestapt van gewoon roken naar dampen :D
  zaterdag 22 maart 2014 @ 00:31:17 #159
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138027908
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:28 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Die heb ik nu ook wel genoeg vind ik ;) Btw sinds ik begonnen ben,zijn nog 6 mensen van mijn werk/familie overgestapt van gewoon roken naar dampen :D
ik ga er ook niet voor upgraden hoor :) mooi dat mensen overstappen. Heb mijn buurman ook al een setje geleend om te proberen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138042554
hier in Frankrijk zie je het ook steeds meer. en voor het eerste is door electrisch roken de verkoop van tabak aan het afnemen.
voor de gene die de Franse taal enigzins machtig is.

na een maand 18mg en een maand 12 mg ben ik begonnen mt 6mg.
nog steeds hiermee:
pi_138082869
iemand ervaringen met de ego c twist 1100mah ? ik heb zojuist de starterkit besteld en ben benieuwd of jullie er hier bekend mee zijn
  zondag 23 maart 2014 @ 19:20:12 #162
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138083648
Twist is een prima ding. Heb ik ook gebruikt. Nu uitgeleend aan mijn buurman, waarvoor ik nu een setje ga samenstellen (itaste v3 van fasttech, protank mini 3 van zwoofs)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138094981
Doet het hier ook prima. Niks op aan te merken volgens mee. Ik heb dacht ik de 900mah en doe er 2-4 dagen mee
Kindness
  zondag 23 maart 2014 @ 22:36:18 #164
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138096332
Das wel knap. Mijn itaste met 800mah is binnen een dag leeg
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138096783
Mijn collega's gaan ook niet meer dan een dag met dezelfde batterij :+ Ik damp ongeveer 1 tot 1,5 tankje (1.8 ml) per dag
Kindness
  zondag 23 maart 2014 @ 22:45:56 #166
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138096958
Ik doe 4-6 ml
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 23 maart 2014 @ 22:54:28 #167
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138097505
Bij mij hangt het er vanaf welke clearomizer ik gebruik. Met de Anyvape Davide gaat er per dag ook 4-6 ml door heen. Met de iClear30 6-8 ml per dag en met de Aspire Nautilus jaag ik er op een dag makkelijk 10 ml door heen. Dat ding zuipt echt enorm maar ondanks dat vind ik het echt een top clearomizer.

Vandaag trouwens de Kayfun Lite besteld. 0.28 kanthal heb ik al omdat ik de coils van de Davide altijd herbouw dus alleen nog ff wat watten kopen.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138100921
Ik zit op één tankje à 1.3ml en in het weekend wat meer :+
pi_138104822
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:01 schreef 0315CASUAL het volgende:
iemand ervaringen met de ego c twist 1100mah ? ik heb zojuist de starterkit besteld en ben benieuwd of jullie er hier bekend mee zijn
Ik gebruik deze, kan er zeker een dag mee vooruit (laadt hem 's nachts op en maak hem dus nooit helemaal leeg. Zou niet weten hoelang hij daadwerkelijk meegaat. In combinatie met een protank mini V2 gewoon een degelijk setje en makkelijk in gebruik.

En je kan er ook nog inbrekers mee doodslaan ^O^
pi_138120436
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 08:42 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ik gebruik deze, kan er zeker een dag mee vooruit (laadt hem 's nachts op en maak hem dus nooit helemaal leeg. Zou niet weten hoelang hij daadwerkelijk meegaat. In combinatie met een protank mini V2 gewoon een degelijk setje en makkelijk in gebruik.

En je kan er ook nog inbrekers mee doodslaan ^O^
en met het standaard "tankje" / clearomizer waarmee de starter kit komt? ( sorry heb er weinig verstand van )
pi_138145574
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:10 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

en met het standaard "tankje" / clearomizer waarmee de starter kit komt? ( sorry heb er weinig verstand van )
Heb je een link naar het setje wat je besteld hebt?
pi_138153697
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 07:39 schreef Deshain het volgende:

[..]

Heb je een link naar het setje wat je besteld hebt?
http://www.fasttech.com/p(...)argeable-e-cigarette
pi_138154706
Weet iemand toevallig of het slecht is voor het apparaat als je vóór ieder trekje eerst een pufje uitblaast door de clearomizer? De damp komt dan dus aan de onderkant van de clearomizer via het luchtgangetje eruit.

Het gaat wel om een mini pufje van een kwart seconde

Een gewoonte die ik altijd al had tijdens sigaretten roken en met de dampers nog steeds doe maar ik heb wel verdacht veel lekkages.

[ Bericht 8% gewijzigd door GeorgeMichael op 25-03-2014 14:11:44 ]
Kindness
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:20:06 #174
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138155125
Ja dat is niet handig, kan je beter niet doen. Kan best de oorzaak van je lekkages zijn. Welke tank heb je ?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138155456
De ce5+
Kindness
pi_138156180
quote:
Ik heb clearomizers van Kanger, duurder maar de atomizers zijn weer goedkoper. Die CE5 heb ik het idee van dat ik veel posts zie op internet dat deze wel wat vaker lekt, maar dat kan ik niet uit eerste hand bevestigen. Gewoon proberen dus ^O^
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 maart 2014 @ 10:40:08 #177
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138185342
Schijnt een heel stuk in de krant te hebben gestaan (TcTubantia) over de e-sigaret en dat het totaal niet helpt om te stoppen met roken. Jammer dat ik het niet terug kan vinden op de interwebs (lang leve de dode-boom).

Ik vind de associatie ook wel raar trouwens. Stoppen met roken en e-sigaret. Ongeveer de helft vd mensen die me er over aanspreken zegt 'wil je stoppen met roken ja?'. Nee, ik wil gewoon stoppen met traditionele sigaretten en minder belasting betalen.
pi_138186212
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:40 schreef Kreator het volgende:
Schijnt een heel stuk in de krant te hebben gestaan (TcTubantia) over de e-sigaret en dat het totaal niet helpt om te stoppen met roken. Jammer dat ik het niet terug kan vinden op de interwebs (lang leve de dode-boom).

Ik vind de associatie ook wel raar trouwens. Stoppen met roken en e-sigaret. Ongeveer de helft vd mensen die me er over aanspreken zegt 'wil je stoppen met roken ja?'. Nee, ik wil gewoon stoppen met traditionele sigaretten en minder belasting betalen.
Dat hoorde ik ook; volgens mij heeft er een soortgelijk stuk in de Volkskrant gestaan. De strekking was dat de e-sigaret maar bij weinig mensen tot stoppen met roken leidt, omdat het niet zozeer de nicotineverslaving is die moeilijk is te overwinnen, als wel het 'cognitieve gedrag' (d.w.z. de rookgewoonte, de handeling, de impuls om even iets vast te houden en in je mond te stoppen). Tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen :)

Ik wil eigenlijk wel proberen om, op den duur, te stoppen met dampen, juist omdat het uiteindelijk toch een irritante verslaving is. Zeker nu ik merk dat ik prima zonder nicotine kan functioneren en het bij mij dus vooral om de ingesleten gewoonte gaat.

Ik vind dampen al een hele winst ten opzichte van roken, maar helemaal verlost zijn van die dwangneurose (en dat is het gewoon) lijkt me wel fijn :Y
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 maart 2014 @ 11:32:36 #179
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138186622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:16 schreef Nadine26 het volgende:
Ik wil eigenlijk wel proberen om, op den duur, te stoppen met dampen, juist omdat het uiteindelijk toch een irritante verslaving is. Zeker nu ik merk dat ik prima zonder nicotine kan functioneren en het bij mij dus vooral om de ingesleten gewoonte gaat.
Zover ben ik nog niet. De gewoonte kan ik wel mee stoppen. De nicotine vind ik nog wat lastiger. Ik ben nu zo'n beetje een maand gestopt met 'normaal' roken. Dat kostte ook wel wat moeite (had dezelfde afkickverschijnselen als toen ik helemaal stopte met roken), wat mij doet geloven dat er veel meer verslavende troep in shag zit dan alleen maar nicotine.

Ik denk wel dat het een stuk makkelijker wordt om nu ook te stoppen met de e-smokert. Die paar afkickdagen vd nicotine heb ik wel vaker doorstaan en de rest vd troep ben ik dan al mee gestopt.

En uiteindelijk wil iedereen die rookt ermee stoppen, of in elk geval een zeer groot deel. Maar dat is voor mij niet de reden van de e-sigaret.
pi_138186853
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zover ben ik nog niet. De gewoonte kan ik wel mee stoppen. De nicotine vind ik nog wat lastiger. Ik ben nu zo'n beetje een maand gestopt met 'normaal' roken. Dat kostte ook wel wat moeite (had dezelfde afkickverschijnselen als toen ik helemaal stopte met roken), wat mij doet geloven dat er veel meer verslavende troep in shag zit dan alleen maar nicotine.

Ik denk wel dat het een stuk makkelijker wordt om nu ook te stoppen met de e-smokert. Die paar afkickdagen vd nicotine heb ik wel vaker doorstaan en de rest vd troep ben ik dan al mee gestopt.

En uiteindelijk wil iedereen die rookt ermee stoppen, of in elk geval een zeer groot deel. Maar dat is voor mij niet de reden van de e-sigaret.
Ik ben ook nog niet zo ver hoor :) Rustig aan, nooit overhaasten :D

Maar het is waar dat de e-sigaret mij voor het éérst laat geloven dat ik misschien - misschien! - wel kan stoppen. Dat is een wonder. Want ik was altijd doodsbang om te stoppen, zo erg dat ik 's nachts, als ik me weer eens lag voor te nemen om morgen niet meer te roken, van pure stress mijn bed uitging om een sigaret op te steken _O-

Nu zie ik dat proces met vertrouwen tegemoet. De switch van roken naar dampen was voor mij heel gemakkelijk, afgezien van de logistieke problemen (opladen, lekkende apparatuur, droog gekookte dampers etc.) en de daaruit voortkomende frustratie. Maar het dampen op zich bevalt me net zo goed als gewoon roken - blijkbaar gaat het mij vooral om het wolkjes blazen :P Tegelijk besef ik daardoor hoe dom het allemaal is, en hoe zinloos.
  woensdag 26 maart 2014 @ 11:55:10 #181
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138187247
Daarom adviseer ik iedereen om te beginnen met een protank en een vv accu. Is wel iets duurder, maar het scheelt veel gezeik en maakt t dus makkelijker allemaal
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138190549
Jezus. Ik probeer dit topic normaal door te lezen, maar ik heb het idee dat ik een of ander NASA topic ben terechtgekomen :+.
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:59:32 #183
423847 TeusDijkstra
Coach in stoppen met roken!
pi_138190881
quote:
Zover ben ik nog niet. De gewoonte kan ik wel mee stoppen. De nicotine vind ik nog wat lastiger. Ik ben nu zo'n beetje een maand gestopt met 'normaal' roken. Dat kostte ook wel wat moeite (had dezelfde afkickverschijnselen als toen ik helemaal stopte met roken), wat mij doet geloven dat er veel meer verslavende troep in shag zit dan alleen maar nicotine.

Ik denk wel dat het een stuk makkelijker wordt om nu ook te stoppen met de e-smokert. Die paar afkickdagen vd nicotine heb ik wel vaker doorstaan en de rest vd troep ben ik dan al mee gestopt.

En uiteindelijk wil iedereen die rookt ermee stoppen, of in elk geval een zeer groot deel. Maar dat is voor mij niet de reden van de e-sigaret.
Krea,

Als coach steun ik mensen om te stoppen met roken, uit ruime ervaring kan ik vertellen dat de e-sigaret wel degelijk helpt om te stoppen met roken. Een nicotineverslaving kun je in ongeveer drie dagen kwijt zijn, alleen je geest heeft nog het idee dat je de nicotine nodig hebt (gewoonteverslaving). Deze verschilt per persoon en kan 22 tot 60 dagen duren. In deze periode kan regelmatig gebruik van een e-sigaret het stoppen ondersteunen. Het is dus ook de bedoeling dat je hier na deze periode weer mee stopt om volledig gestopt te zijn.
Ik ben mijn leven lang al gefascineerd van sporten en een gezond leven. In de laatste maanden heb ik me verdiept in manieren om stoppen met roken gemakkelijker te maken. Ik coach en begeleid nu mensen met hun traject om te stoppen met roken en een ge
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:11:03 #184
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138191248
Journos en politci deinsen er niet voor terug om onzin te verkondigen over vaping. Helaas
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 maart 2014 @ 14:53:43 #185
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138192503
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:48 schreef SvenM het volgende:
Jezus. Ik probeer dit topic normaal door te lezen, maar ik heb het idee dat ik een of ander NASA topic ben terechtgekomen :+.
Dat heb ik ook altijd met al die termen. Ik koop gewoon een e-sigaret met vloeistof.
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 maart 2014 @ 14:54:43 #186
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138192531
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:59 schreef TeusDijkstra het volgende:
, uit ruime ervaring kan ik vertellen dat de e-sigaret wel degelijk helpt om te stoppen met roken.
Dit wordt niet onderbouwd met feiten, TeusDijkstra. Uit allerlei (echte) onderzoeken blijkt juist dat het totaal niet helpt. Niet dat dat erg is, maar het is wel een feit.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:03:03 #187
423847 TeusDijkstra
Coach in stoppen met roken!
pi_138192833
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit wordt niet onderbouwd met feiten, TeusDijkstra. Uit allerlei (echte) onderzoeken blijkt juist dat het totaal niet helpt. Niet dat dat erg is, maar het is wel een feit.
Helemaal met je eens, het is natuurlijk waar je voor kiest. Vooral mensen met een zware verslaving kunnen op deze manier hun gewoonte afbouwen. Cold Turkey (in mijn ogen de beste methode) is voor hen niet te doen, dus dan kan dit een optie zijn.
Ik ben mijn leven lang al gefascineerd van sporten en een gezond leven. In de laatste maanden heb ik me verdiept in manieren om stoppen met roken gemakkelijker te maken. Ik coach en begeleid nu mensen met hun traject om te stoppen met roken en een ge
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 maart 2014 @ 15:19:00 #188
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138193246
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:03 schreef TeusDijkstra het volgende:
Helemaal met je eens
1 post geleden was je het nog niet met me eens. Fijn dat dat zo snel gaat. 8-).
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:20:18 #189
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138193284
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit wordt niet onderbouwd met feiten, TeusDijkstra. Uit allerlei (echte) onderzoeken blijkt juist dat het totaal niet helpt. Niet dat dat erg is, maar het is wel een feit.
Ben ik toch benieuwd naar. Dit topic, ikzelf en andere fora bewijzen het tegendeel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 maart 2014 @ 15:22:57 #190
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138193360
quote:
11s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:20 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ben ik toch benieuwd naar. Dit topic, ikzelf en andere fora bewijzen het tegendeel.
Dit staat op allerlei sites.

quote:
Het roken van elektronische sigaretten is voor mensen die willen stoppen met roken net zo effectief als het gebruik van nicotinepleisters. Gebruikers van de e-sigaret die alsnog terugvallen op gewone sigaretten, roken over het algemeen minder sigaretten dan ex-gebruikers van nicotinepleisters. Dat blijkt uit een studie van de Auckland Universiteit in Nieuw-Zeeland.

De studie verscheen in het Brits medisch tijdschrift 'The Lancet'. Ze suggereert dat de elektronische sigaret - die slechts nicotinedamp uitstoot - minstens even doeltreffend is om te stoppen in een periode van zes maanden of meer.

Het onderzoek werd gevoerd bij 657 rokers die van de sigaret afwilden. De elektronische sigaret scoorde iets beter dan de nicotinepleister, maar het verschil was statistisch insignificant. Na zes maanden waren slechts 37 mensen erin geslaagd om volledig te stoppen.


Enige positieve in dit verhaal:
Bij wie er niet volledig in slaagde te stoppen, was de elektronische sigaret wel duidelijk doeltreffender om het tabaksgebruik terug te dringen. Zo slaagde 57 procent van de testpersonen van elektronische sigaretten erin om hun tabaksgebruik minstens te halveren. Bij de gebruikers van de nicotinepleisters was dat slechts 41 procent.

De proefpersonen waren ook enthousiaster over de e-sigaretten dan over de pleisters. In plaats van de pleisters zouden zij hun familie en vrienden de nepsigaret aanraden.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:25:48 #191
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138193433
1 onderzoek, waarbij ook nog eens meer dan de helft minder dan de helft is gaan roken.

Pleisters werken helemaal niet, dat weten we wel na 30 jaar.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer woensdag 26 maart 2014 @ 15:41:16 #192
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138193918
quote:
11s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:25 schreef Catch22- het volgende:
1 onderzoek
:'). Ik heb maar 1 onderzoek gezocht. Dat las ik teovallig vanmorgen toen ik op zoek was naar een verhaal uit de krant.

quote:
waarbij ook nog eens meer dan de helft minder dan de helft is gaan roken.
Maar waar niet bijstaat hoeveel ze dan dampen. En 37 vd 657 gestopt is nou niet echt 'een ideaal middel om te stoppen met roken' te noemen.
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:38:57 #193
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138204740
Ik damp al enige tijd sapjes met 0 mg nicotine. Ik vind het gewoon lekker en blijf het doen :6 Vooral 's avonds als alles aan de kant is gewoon ff zitten en lekker dampen :Y)
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138207338
Zijn er fokkers die ervaring hebben met de Kanger Aero Tank :P
BlaBlaBla
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:38:52 #195
351977 suya
*walk to your own beat*
pi_138207764
Op woensdag 26 maart 2014 13:48 schreef SvenM het volgende:
Jezus. Ik probeer dit topic normaal door te lezen, maar ik heb het idee dat ik een of ander NASA topic ben terechtgekomen .

quote:
6s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd met al die termen. Ik koop gewoon een e-sigaret met vloeistof.
Hahaha, helemaal met jullie eens! Wat een termen allemaal..😳 Overigens wel(voor zover ik het snap) interessant!

Ik was een half jaar "gestopt" en rookte alleen nog maar(bij het drankjes doen) esigaretten (ecigarette/eheath) uit China met van die opdraaibare filtertjes. De filters zijn alleen supersnel leeg, proef vaak vloeistof op m'n lippen en de batterij is snel leeg! Ook wel vaak voor feestjes de flavor vape (vanille,aardbei,cherry,watermelon) gekocht. Maar, die zijn disposable, duur, superzwaar (18mg!!) en echt geen 500 pufjes. Wel leuk op feestjes trouwens, iedereen wil t wel eens keertje proberen.

Heb inmiddels alweer een maand geleden m'n eerste normale sigaret weer opgestoken, en damn wat gaat dat hard. Alsof je nooit gestopt bent! 😇Ik heb net dankzij jullie bij fasttech van die disposable gekocht, voor 2.70 each. Das best te doen, voor de komende feestjes maar wil eigenlijk van dat soort liquid met smaakjes gaan gebruiken.

Uit jullie verhaal begrijp ik dat je ook zelf kunt gaan fröbelen, maar helemaal snappen doe ik het nog niet. Zijn er niet gewoon duosetjes waar ik van die die flesjes liquid voor kan kopen zonder aan coldburning (haha, ben nu alweer de juiste term vergeten:p) coil, bamboedraadjes etc te doen? Zoja, wat raden jullie aan? En liever niet van glas, want ik ben ook zo een malloot die alles even snel op tafel gooit in de bar;)

Ik wil best wat meer betalen als t echt iets goeds is, met een lange batterijduur. Ow, en ben weleen meisje, dus geen lomp (haha, sorry!!😊) ubergroot hammer ding :))

Alvast dank voor jullie info en input!🌺

[ Bericht 4% gewijzigd door suya op 26-03-2014 21:40:08 (Quote) ]
pi_138208041
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:27 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er fokkers die ervaring hebben met de Kanger Aero Tank :P
Hier niet B-).

Ik heb vandaag toevallig wel m'n lief zijn eerste e-smoker overhandigd: De Kanger Evod Starterkit (besteld bij www.smokesmarter.nl) Samen met drie flesjes true tobacco e-liquids (18 mg nicotine) van Diamond Flavours (toevallig in de aanbieding), maar hij vindt de smaak vooralsnog meer op een sigaret lijken dan op shag, dus ik denk dat ie nog even verder moet zoeken naar een passende smaak. Hij rookt normaal gesproken namelijk zware shag (Vannelle en Javaanse Jongens) en houdt helemaal niet van sigaretten.

Ik ben benieuwd hoe zijn dag morgen verloopt en of ie van de shag af kan blijven :P. De tweede stap (de eerste was het inlezen natuurlijk) is in ieder geval gezet.
pi_138208235
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:38 schreef suya het volgende:
Op woensdag 26 maart 2014 13:48 schreef SvenM het volgende:
Jezus. Ik probeer dit topic normaal door te lezen, maar ik heb het idee dat ik een of ander NASA topic ben terechtgekomen .

[..]

Hahaha, helemaal met jullie eens! Wat een termen allemaal..😳 Overigens wel(voor zover ik het snap) interessant!

Ik was een half jaar "gestopt" en rookte alleen nog maar(bij het drankjes doen) esigaretten (ecigarette/eheath) uit China met van die opdraaibare filtertjes. De filters zijn alleen supersnel leeg, proef vaak vloeistof op m'n lippen en de batterij is snel leeg! Ook wel vaak voor feestjes de flavor vape (vanille,aardbei,cherry,watermelon) gekocht. Maar, die zijn disposable, duur, superzwaar (18mg!!) en echt geen 500 pufjes. Wel leuk op feestjes trouwens, iedereen wil t wel eens keertje proberen.

Heb inmiddels alweer een maand geleden m'n eerste normale sigaret weer opgestoken, en damn wat gaat dat hard. Alsof je nooit gestopt bent! 😇Ik heb net dankzij jullie bij fasttech van die disposable gekocht, voor 2.70 each. Das best te doen, voor de komende feestjes maar wil eigenlijk van dat soort liquid met smaakjes gaan gebruiken.

Uit jullie verhaal begrijp ik dat je ook zelf kunt gaan fröbelen, maar helemaal snappen doe ik het nog niet. Zijn er niet gewoon duosetjes waar ik van die die flesjes liquid voor kan kopen zonder aan coldburning (haha, ben nu alweer de juiste term vergeten:p) coil, bamboedraadjes etc te doen? Zoja, wat raden jullie aan? En liever niet van glas, want ik ben ook zo een malloot die alles even snel op tafel gooit in de bar;)

Ik wil best wat meer betalen als t echt iets goeds is, met een lange batterijduur. Ow, en ben weleen meisje, dus geen lomp (haha, sorry!!😊) ubergroot hammer ding :))

Alvast dank voor jullie info en input!🌺
Even samenvattend, je wilt iets kleins/elegants zonder glas, met een lange batterijduur en waarmee je makkelijk en snel > verschillende < smaakjes kan proberen?
  woensdag 26 maart 2014 @ 22:26:24 #198
351977 suya
*walk to your own beat*
pi_138209978
Haha @ Anne, ja, zo zou je een lang verhaal ook kort kunnen maken inderdaad :pp maar klopt.
Ik lees dat je de kangertech starterskit aan je mannetje gegeven hebt. Is dat de esmart kangertech, die witte?
Het voordeel van die ehealth sigaret vobd ik dat hij zoveel mogelijk op een normale sigaret lijkt, is toch wat minder suf als je met z'n alken buiten staat ;) nadelen, nouja die heb ik eerder al genoemd.

Werkt het fijn, zo een kangertech? En hoef je bij dat setje niet zelf draadjes te gaan wikkelen en dergelijke? Ik neem aan dat je bij zo een setje gewoon bij bijvoorbeeld fasttech van die liquida kunt kopen, of ben jevecht gebonden aan een soort merk? Hoor graag je bevindingen!
  woensdag 26 maart 2014 @ 23:48:13 #199
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138213472
http://focalecig.com/grou(...)r2-0mL-2-0Ohm--13217

Aerotank voor 10 euro. Focal heeft volgens mij altijd authentic spul.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138213897
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 22:26 schreef suya het volgende:
Haha @ Anne, ja, zo zou je een lang verhaal ook kort kunnen maken inderdaad :pp maar klopt.
Ik lees dat je de kangertech starterskit aan je mannetje gegeven hebt. Is dat de esmart kangertech, die witte?
Het voordeel van die ehealth sigaret vobd ik dat hij zoveel mogelijk op een normale sigaret lijkt, is toch wat minder suf als je met z'n alken buiten staat ;) nadelen, nouja die heb ik eerder al genoemd.

Werkt het fijn, zo een kangertech? En hoef je bij dat setje niet zelf draadjes te gaan wikkelen en dergelijke? Ik neem aan dat je bij zo een setje gewoon bij bijvoorbeeld fasttech van die liquida kunt kopen, of ben jevecht gebonden aan een soort merk? Hoor graag je bevindingen!
Nee, dat is een andere. Ik heb deze gekocht voor 'm: http://www.smokesmarter.n(...)evod-starterkit.html

Ik zit mobiel, dus ik reageer misschien een beetje kortaf, sorry. Maar ik kan nog niet veel vertellen over zijn ervaring, hij heeft er misschien net 6 hijsjes van genomen :P.

Maar is een eRoll anders niks voor je? Heeft het formaat van een sigaret, heeft een oplader die je mee kunt nemen en overal kan gebruiken. En je kunt er cartridges bij kopen en vullen met verschillende smaakjes.

http://www.smokesmarter.n(...)roll-starterset.html
  donderdag 27 maart 2014 @ 00:05:49 #201
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138214051
Eroll is rommel en het enige voordeel is dat t klein is. Niet regelbaar, weinig power, weinig accuduur, naar om bij te vullen en te onderhouden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138214944
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:38 schreef suya het volgende:
Op woensdag 26 maart 2014 13:48 schreef SvenM het volgende:
Jezus. Ik probeer dit topic normaal door te lezen, maar ik heb het idee dat ik een of ander NASA topic ben terechtgekomen .

[..]

Hahaha, helemaal met jullie eens! Wat een termen allemaal..😳 Overigens wel(voor zover ik het snap) interessant!

Ik was een half jaar "gestopt" en rookte alleen nog maar(bij het drankjes doen) esigaretten (ecigarette/eheath) uit China met van die opdraaibare filtertjes. De filters zijn alleen supersnel leeg, proef vaak vloeistof op m'n lippen en de batterij is snel leeg! Ook wel vaak voor feestjes de flavor vape (vanille,aardbei,cherry,watermelon) gekocht. Maar, die zijn disposable, duur, superzwaar (18mg!!) en echt geen 500 pufjes. Wel leuk op feestjes trouwens, iedereen wil t wel eens keertje proberen.

Heb inmiddels alweer een maand geleden m'n eerste normale sigaret weer opgestoken, en damn wat gaat dat hard. Alsof je nooit gestopt bent! 😇Ik heb net dankzij jullie bij fasttech van die disposable gekocht, voor 2.70 each. Das best te doen, voor de komende feestjes maar wil eigenlijk van dat soort liquid met smaakjes gaan gebruiken.

Uit jullie verhaal begrijp ik dat je ook zelf kunt gaan fröbelen, maar helemaal snappen doe ik het nog niet. Zijn er niet gewoon duosetjes waar ik van die die flesjes liquid voor kan kopen zonder aan coldburning (haha, ben nu alweer de juiste term vergeten:p) coil, bamboedraadjes etc te doen? Zoja, wat raden jullie aan? En liever niet van glas, want ik ben ook zo een malloot die alles even snel op tafel gooit in de bar;)

Ik wil best wat meer betalen als t echt iets goeds is, met een lange batterijduur. Ow, en ben weleen meisje, dus geen lomp (haha, sorry!!😊) ubergroot hammer ding :))

Alvast dank voor jullie info en input!🌺
Ik weet er net zo weinig van als jij (van al die ingewikkelde termen) maar het antwoord op je vraag is: JA, je kunt gewoon zo'n duo-setje kopen, en die vul je vervolgens met flesjes liquid. Ik was net zo verward als jij, toen ik dit topic in eerste instantie doorlas, en daarom ben ik voor de zekerheid gewoon naar een winkel gegaan (J.Well, een Frans merk e-sigaretten dat sinds kort een winkel heeft in Amsterdam) en daar heb ik me een set van die e-smokers laten aanmeten, plus een paar flesjes liquid.

In de praktijk komt het er voor iedereen waarschijnlijk op neer dat je even moet oefenen. Je moet geduld hebben, rustig uitproberen wat voor jou het beste werkt, welke smaken (of smaakcombinaties) je lekker vindt, hoe de apparatuur precies werkt enzovoort. Overigens is dat totaal niet ingewikkeld, ondanks alle moeizame termen die hier op het forum voorbij komen vliegen: het is een kwestie van 1 e-sigaret die je uit elkaar kunt draaien in 2 delen, en daarvan steek je één deel in de oplader. Simpel.

Alles wat je over e-sigaretten leest op internet is interessant (en tamelijk verwarrend), en daarom moet je het gewoon ZELF UITPROBEREN. Het is uiteindelijk namelijk heel erg een kwestie van persoonlijke voorkeur. Het heeft mij ook een paar weken gekost voor ik een beetje op mijn gemak was met de e-sigaret, maar ach - die 40 of 50 euro die je kwijt bent aan een starters-set zijn uiteindelijk een lachertje, als je het vergelijkt met de bedragen die je als roker neertelt voor sigaretten.

Kortom: gewoon doen ^O^
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 maart 2014 @ 08:14:47 #203
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138217123
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:38 schreef suya het volgende:
en ben weleen meisje
Joytech. In allerlei kekke kleurtjes. Klein, kun je zo een tweede reservoir bijkopen en kost 20 euro ofzo.
  donderdag 27 maart 2014 @ 08:20:41 #204
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138217178
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138217525
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 23:48 schreef Catch22- het volgende:
http://focalecig.com/grou(...)r2-0mL-2-0Ohm--13217

Aerotank voor 10 euro. Focal heeft volgens mij altijd authentic spul.
Ga jij hem kopen? In reviews wordt er vaak kritiek geuit op de coils van deze clearomizer. Ze zijn onbetrouwbaar, gurgellen en flooden vaak.
BlaBlaBla
  donderdag 27 maart 2014 @ 09:06:54 #206
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138217845
Nee ik heb al twee protanks met aerotank bottoms.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138217990
Gebruik jij daarvoor de dual coils, of de single coils?
BlaBlaBla
  donderdag 27 maart 2014 @ 09:14:58 #208
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138218028
Singles. Ga hem nog eens proberen dual te rebuilden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138220243
Ik heb de Aerotank besteld, ben benieuwd of het iets is :)
BlaBlaBla
pi_138220627
Na veel zoeken op verschillende sites ben ik er nog steeds niet uit. Wat is nou écht HET setje om mee te beginnen?

Ben zelf een zware shag roker..
pi_138220729
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:08 schreef RicardoKishna het volgende:
Na veel zoeken op verschillende sites ben ik er nog steeds niet uit. Wat is nou écht HET setje om mee te beginnen?

Ben zelf een zware shag roker..
Koop dan in ieder geval niet de volgende liquid, aangezien die niet op zware shag lijkt :P.
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:45 schreef Anne het volgende:

[..]

Samen met drie flesjes true tobacco e-liquids (18 mg nicotine) van Diamond Flavours (toevallig in de aanbieding), maar hij vindt de smaak vooralsnog meer op een sigaret lijken dan op shag, dus ik denk dat ie nog even verder moet zoeken naar een passende smaak. Hij rookt normaal gesproken namelijk zware shag (Vannelle en Javaanse Jongens) en houdt helemaal niet van sigaretten.
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:35:51 #212
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138221311
Na de e-sigaret van m'n collega gezien te hebben (een redelijk simpele) heb ik besloten om zo maar richting de Primera te gaan om hem ook te scoren. 25 euro, 5 euro voor de vloeistof, lijkt mij een goede om mee te beginnen. En een noodzakelijke, want ik rook me de laatste tijd weer helemaal suf. :@
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:39:57 #213
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138221411
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:08 schreef RicardoKishna het volgende:
Na veel zoeken op verschillende sites ben ik er nog steeds niet uit. Wat is nou écht HET setje om mee te beginnen?

Ben zelf een zware shag roker..
http://www.zwoofs.nl/batt(...)-vv-batterij-900mah/
http://www.zwoofs.nl/verd(...)nger-mini-protank-3/
http://www.zwoofs.nl/kanger-dual-coil-2.0-Ohm
http://www.zwoofs.nl/zwoofs-laadkabel-510-EGO/

eventueel http://www.zwoofs.nl/zwoofs-220v-usb-adapter/ maar die heb je vast wel liggen

of deze set http://www.zwoofs.nl/startsets/zwoofs-vv-startset/ . Gelijk even 5 coils bijbestellen. Voordeel van deze set is dat die coils (die ongeveer 2-3 weken meegaan) een stukje goedkoper zijn dan die van het setje wat ik hierboven noem. Echter heeft de Protank 3 mini een dubbele coil ten opzichte van de 2, dat geeft iets meer smaak.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138221508
En dat setje van Zwoofs is een goede keuze ? Lees in de openingspost het één en ander over de Joyetech Ego oid..

Edit:

Eerste setje (losse onderdelen) zou dus iets meer smaak moeten geven, echter zijn de coils iets duurder. Neem aan dat ik dan toch beter die kan nemen? Wat voor smaak is aan te raden?
pi_138221823
quote:
6s.gif Op woensdag 26 maart 2014 14:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat heb ik ook altijd met al die termen. Ik koop gewoon een e-sigaret met vloeistof.
Gelukkig dat ik niet de enige ben. Aangezien jij redelijk simpel dampt. Welk merk en type damp je? Ik ben eigenlijk wel benieuwd :)
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 maart 2014 @ 12:00:04 #216
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138221916
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:56 schreef SvenM het volgende:

[..]

Gelukkig dat ik niet de enige ben. Aangezien jij redelijk simpel dampt. Welk merk en type damp je? Ik ben eigenlijk wel benieuwd :)
http://www.e-liquidz.nl/lang/nl

Ik heb zowel de linker als de middelste. Die linker was in de aanbieding, kreeg er 2 flesjes bij. Rechter is ultrasimpel, maar is niet instelbaar. De linker heeft 3 standen. (licht,middel en de stand die je altijd zult gebruiken).
Werkt prima, is gewoon een standaard ding zoals iedereen em heeft ofzoiets. Maar dan met touwtjes.
Ik gebruik 95% vd tijd die linker.
pi_138221924
Ben eruit denk ik. Moeten de losse onderdelen gaan worden uit de post van Catch22. Kom dan uit op 47,96 euro.

Nu qua smaak. Ze hebben drie verschillende 'merken'. Welke hiervan is de beste? Ben dus gewend om driekwart of zware shag te roken. (Javaanse Jongens, John Player Red).

Hoeveel liquid gebruik is normaal? Ivm de te bestellen hoeveelheid.
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:16:04 #218
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138222352
3-6ml per dag. Ik zou 18mg nemen.

Smaken moet je zelf uitvinden. Ze hebben ook testpakketjes. Gewoon wat fruit, tabak en zoete smaken nemen en testen wat je lekker vindt. Tabak is meestal gewoon niet lekker
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138222650
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:16 schreef Catch22- het volgende:
3-6ml per dag. Ik zou 18mg nemen.

Smaken moet je zelf uitvinden. Ze hebben ook testpakketjes. Gewoon wat fruit, tabak en zoete smaken nemen en testen wat je lekker vindt. Tabak is meestal gewoon niet lekker
Thanks, heb het losse setje besteld met de 'shag' smaak 20ml, 18 mg. Ben benieuwd wat ik er van ga vinden.
pi_138222724
Jij hebt voorheen wel gerookt, Catch? En mis je de tabaksmaak dan niet aan het dampen?
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:36:52 #221
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138222877
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:31 schreef Anne het volgende:
Jij hebt voorheen wel gerookt, Catch? En mis je de tabaksmaak dan niet aan het dampen?
Ik heb gerookt ja. Ik mistte die smaak niet. Sterker nog; na drie dagen vond ik rookgeur meuren.Ik heb ook nog nooit een tabakliquid gehad die lekker smaakte
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138222948
Hoelang gaat die 900mah batterij mee catch? Verder nog tips, do of dont's als ik het morgen binnen krijg?
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 maart 2014 @ 12:42:04 #223
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138223011
Ik vind 18mg best wel zwaar. Ik rookte Javaanse Jongens 3/4 en ik vind 16mg al best stevig.

Overigens vond ik 'statex red' (geen idee of het een algemene naam is) wel een goede sigarettensmaak hebben, maar ik mix hem altijd met Mango.
pi_138223015
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:36 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik heb gerookt ja. Ik mistte die smaak niet. Sterker nog; na drie dagen vond ik rookgeur meuren.Ik heb ook nog nooit een tabakliquid gehad die lekker smaakte
Ok, dus eigenlijk moet je niet op zoek gaan naar het vergelijkbare van wat je rookte :P.
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:42:55 #225
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138223036
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:42 schreef Anne het volgende:

[..]

Ok, dus eigenlijk moet je niet op zoek gaan naar het vergelijkbare van wat je rookte :P.
Nee. Het gaat sowieso niet hetzelfde worden.

En volgens mij is de smaak wel het allerlaatste wat lekker fijn is aan roken :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 maart 2014 @ 12:53:19 #226
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138223320
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:42 schreef Anne het volgende:

[..]

Ok, dus eigenlijk moet je niet op zoek gaan naar het vergelijkbare van wat je rookte :P.
Ik ben naar een winkel geweest die 100+ smaakjes heeft. Mag je van alles proeven. Ideaal, je komt er knetterhigh weer uit en je hebt een idee welke smaakjes bevallen.
Op internet heb je ook van die 5mg proefpakketten met 10 smaakjes.
pi_138223475
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik ben naar een winkel geweest die 100+ smaakjes heeft. Mag je van alles proeven. Ideaal, je komt er knetterhigh weer uit en je hebt een idee welke smaakjes bevallen.
Op internet heb je ook van die 5mg proefpakketten met 10 smaakjes.
Goeie tip! Ik heb alleen geen idee of we zo'n winkel in de buurt hebben. Straks even zoeken.

En die proefpakketjes heb ik gezien ja, da's ook een goed idee.
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:04:12 #228
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138223640
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:59 schreef Anne het volgende:

[..]

Goeie tip! Ik heb alleen geen idee of we zo'n winkel in de buurt hebben. Straks even zoeken.

En die proefpakketjes heb ik gezien ja, da's ook een goed idee.
Heb ik in het begin bij elke shop gedaan om even door te krijgen wat ik lekker vond en wat de kwaliteit was.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:04:57 #229
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138223659
Tabaksmaak was ik ook heel snel van af, werd er snel aan herinnerd hoe smerig roken wel niet was :') Kersen FTW!
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:14:56 #230
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138223932
Hmmm, ik heb m'n e-smoker binnen. Volgens m'n collega moest ik hem de eerste keer minimaal 4 uur opladen, volgens de verpakking moest het tot het lichtje groen was. Na 5 minuten was het lichtje dus al groen, en nu twijfel ik wat ik moet doen. :')
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 maart 2014 @ 13:39:46 #231
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138224640
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:04 schreef missbehavin het volgende:
Tabaksmaak was ik ook heel snel van af, werd er snel aan herinnerd hoe smerig roken wel niet was :') Kersen FTW!
Mango FTW FTW!

quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:14 schreef LeBeau het volgende:
Hmmm, ik heb m'n e-smoker binnen. Volgens m'n collega moest ik hem de eerste keer minimaal 4 uur opladen, volgens de verpakking moest het tot het lichtje groen was. Na 5 minuten was het lichtje dus al groen, en nu twijfel ik wat ik moet doen. :')
Vol = vol.
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:40:34 #232
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138224669
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:39 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mango FTW FTW!

[..]

Vol = vol.
Oeh die ken ik niet, ik zal het in gedachten houden :*
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 maart 2014 @ 13:45:48 #233
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138224822
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:40 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oeh die ken ik niet, ik zal het in gedachten houden :*
Geert Wilders had het er zelfs over.

Willen we in Nederland meer of Mango?
pi_138225202
Ik rook damp nu King Leaves van Flavourtech, goede smaak voor mij om langer vol te houden. Vanmiddag een paar flessen op het postkantoor ophalen en dan vol op stoom. Kleinere C-Twist besteld en een mini Protank V3 voor er op.

Heb ook al twee smaken om van het dampen af te komen straks, watermeloen en banaan :r
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:12:06 #235
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138225565
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:14 schreef LeBeau het volgende:
Hmmm, ik heb m'n e-smoker binnen. Volgens m'n collega moest ik hem de eerste keer minimaal 4 uur opladen, volgens de verpakking moest het tot het lichtje groen was. Na 5 minuten was het lichtje dus al groen, en nu twijfel ik wat ik moet doen. :')
Lekker boeiend. Gewoon dampen en vannacht even vol laden

Ik vond watermeloen wel lekker. Banaan lijkt me ook goor.

Sowieso banaansmaak :r alleen lekker als het echt banaan is.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:27:05 #236
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138225947
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:12 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Lekker boeiend. Gewoon dampen en vannacht even vol laden
Dacht eerst dat hij het dus helemaal niet deed, maar het kinderslot zat er gewoon op. :')

Trouwens best sterk nog, krijg er een beetje dat lichte "heb een lange tijd niet gerookt, en steek er voor het eerst weer eentje op" gevoel in m'n hoofd. :D
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:00:56 #237
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138226894
Hoeveel mg nicotine heb je?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:03:50 #238
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138226988
9 mg, dat is wel net ietsje meer dan ik gewend ben (ik rookte light). Ze hadden niet echt een uitgebreide keuze bij de Primera.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:18:24 #239
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138227394
mg's in liquid en in sigaretten hebben geen relatie. 9mg is al vrij licht.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:30:16 #240
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138227713
Oh, okay dan. :')

Het leek mij redelijk middle of the pack, aangezien de opties 0, 9 of 18mg waren (bij de liquids van Flavour Art dan). Niet dat ik echt gericht heb gekocht, ik ben gewoon voor twee smaken gegaan, waarvan er eentje niet eens nicotine heeft.

De volgende keer ga ik gewoon voor de 6mg via Zwoofs, tenzij de 0mg menthol die ik nu ook heb me zo goed bevalt dat ik gewoon helemaal kap met de nicotine.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138228118
Is het nou daadwerkelijk zo dat je dat ding kan roken in huis en in de auto zonder stank?
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:44:15 #242
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138228155
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:30 schreef LeBeau het volgende:
Oh, okay dan. :')

Het leek mij redelijk middle of the pack, aangezien de opties 0, 9 of 18mg waren (bij de liquids van Flavour Art dan). Niet dat ik echt gericht heb gekocht, ik ben gewoon voor twee smaken gegaan, waarvan er eentje niet eens nicotine heeft.

De volgende keer ga ik gewoon voor de 6mg via Zwoofs, tenzij de 0mg menthol die ik nu ook heb me zo goed bevalt dat ik gewoon helemaal kap met de nicotine.
Dat moet je zelf uittesten :) Ik vind 12 te licht (dan damp ik me helemaal de pleur), maar anderen vinden 6 genoeg
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:43 schreef RicardoKishna het volgende:
Is het nou daadwerkelijk zo dat je dat ding kan roken in huis en in de auto zonder stank?
Jep :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138228485
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:44 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Jep :)
Da's niet helemaal waar, toch B-) ? Ik ruik het tenminste echt wel. Niet dat het stinkt, maar het ruikt wel.
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 maart 2014 @ 15:54:34 #244
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138228515
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:18 schreef Catch22- het volgende:
mg's in liquid en in sigaretten hebben geen relatie. 9mg is al vrij licht.
Weet jij hoe dat dat wel zit?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:43 schreef RicardoKishna het volgende:
Is het nou daadwerkelijk zo dat je dat ding kan roken in huis en in de auto zonder stank?
Ja, dat kan zeker. Al zegt mijn vriendin dat als ik rechtstreeks in haar gezicht blaas dat de rook wel een geurtje heeft. Dus dat moet ik dan maar niet doen.
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 maart 2014 @ 15:55:30 #245
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138228548
quote:
3s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:53 schreef Anne het volgende:

[..]

Da's niet helemaal waar, toch B-) ? Ik ruik het tenminste echt wel. Niet dat het stinkt, maar het ruikt wel.
Er blijft (voor zover mijn kapotgeroken neus het kan ruiken) geen luchtje hangen. Alleen in de damp zit op dat moment een klein beetje geur.
pi_138228642
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Er blijft (voor zover mijn kapotgeroken neus het kan ruiken) geen luchtje hangen. Alleen in de damp zit op dat moment een klein beetje geur.
Dat zou kunnen :Y.
pi_138229042
Ben benieuwd. Zal ook veel schelen bij de gele vingers en tanden.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:12:21 #248
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138229181
quote:
5s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Weet jij hoe dat dat wel zit?
Ik heb geen flauw idee wat de verhouding in opgenomen nicotine is om eerlijk te zijn.

Men roept wel eens dat 12mg overeen komt met normale sigaretten, maar dat is voor mij echt te weinig en ik rookte normale peuken.
quote:
Ja, dat kan zeker. Al zegt mijn vriendin dat als ik rechtstreeks in haar gezicht blaas dat de rook wel een geurtje heeft. Dus dat moet ik dan maar niet doen.
quote:
3s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:53 schreef Anne het volgende:

[..]

Da's niet helemaal waar, toch B-) ? Ik ruik het tenminste echt wel. Niet dat het stinkt, maar het ruikt wel.
Er is wel een geur, maar geen overheersende geur die blijft hangen of aanslag veroorzaakt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138229183
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:08 schreef RicardoKishna het volgende:
Zal ook veel schelen bij de gele vingers en tanden.
:Y
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 maart 2014 @ 16:35:23 #250
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138230014
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:08 schreef RicardoKishna het volgende:
Ben benieuwd. Zal ook veel schelen bij de gele vingers en tanden.
En je krijgt meer lucht. Geen as meer op de bank. Geen brandgaatjes meer in je kleding. Geen volle asbak. Niet elke 2 dagen nieuwe sigaretten kopen. Nauwelijks nog belasting betalen. Binnen roken in de kroeg. Verschillende smaakjes roken. Geen omgevingsgevaar.

Er zitten veel voordelen aan.
pi_138230076
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:35 schreef Kreator het volgende:

[..]

En je krijgt meer lucht. Geen as meer op de bank. Geen brandgaatjes meer in je kleding. Geen volle asbak. Niet elke 2 dagen nieuwe sigaretten kopen. Nauwelijks nog belasting betalen. Binnen roken in de kroeg. Verschillende smaakjes roken. Geen omgevingsgevaar.

Er zitten veel voordelen aan.
Is het ook niet zo dat je aankomt, als je stopt met gewoon roken en begint met dampen?
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:41:11 #252
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138230217
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:37 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Is het ook niet zo dat je aankomt, als je stopt met gewoon roken en begint met dampen?
Ik heb zelf niet zo'n onwijze trek als toen ik helemaal stopte met roken en niet dampte.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138230290
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:41 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik heb zelf niet zo'n onwijze trek als toen ik helemaal stopte met roken en niet dampte.
Nee, heb ik zelf ook niet zo. Ben sinds 2 dagen begonnen met een Snoke, maar dacht misschien dat je stofwisseling minder snel gaat als je niet meer "normaal" rookt.
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:46:42 #254
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_138230454
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:42 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Nee, heb ik zelf ook niet zo. Ben sinds 2 dagen begonnen met een Snoke, maar dacht misschien dat je stofwisseling minder snel gaat als je niet meer "normaal" rookt.
Dat klopt ook. Roken heeft een direct effect op je stofwisseling, voor zover ik weet doordat het roken van een sigaret de snelheid waarmee je hart klopt verhoogt. Dat is dan ook een van de voornaamste redenen waarom hartkwalen en roken hand in hand gaan. Ik las een tijdje terug ergens dat het roken van 20 sigaretten per dag dezelfde extra druk op je hart plaatst als 40 kilo extra gewicht.

Je zult dus inderdaad meer verbranden als je rookt, maar het "positieve" effect dat het heeft op je gewicht wordt tegen gegaan door het negatieve effect op je hart (en da's waarom overgewicht slecht is). Je schiet er dus niet mee op.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_138230840
quote:
3s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:46 schreef LeBeau het volgende:

[..]

Dat klopt ook. Roken heeft een direct effect op je stofwisseling, voor zover ik weet doordat het roken van een sigaret de snelheid waarmee je hart klopt verhoogt. Dat is dan ook een van de voornaamste redenen waarom hartkwalen en roken hand in hand gaan. Ik las een tijdje terug ergens dat het roken van 20 sigaretten per dag dezelfde extra druk op je hart plaatst als 40 kilo extra gewicht.

Je zult dus inderdaad meer verbranden als je rookt, maar het "positieve" effect dat het heeft op je gewicht wordt tegen gegaan door het negatieve effect op je hart (en da's waarom overgewicht slecht is). Je schiet er dus niet mee op.
Helder! Denk zelf dat het aankomen nihil is, puur vanwege het feit dat als ik trek heb, even een paar keer damp en daardoor het gevoel wegneem. Voorheen zou ik snoep gepakt hebben.
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:46:14 #256
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138234267
Vandaag Peach's Peaches van Flavourtec binnen gekregen. Die is echt ontzettend lekker, smaakt precies naar volle, rijpe perziken.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:54:00 #257
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138239925
Ik ben echt helemaal fan van de KOKO's
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:58:15 #258
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138240146
Wat vinden jullie trouwens het lekkers. PG of een combinatie van PG / VG?
pi_138261737
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:46 schreef PalmRoyale het volgende:
Vandaag Peach's Peaches van Flavourtec binnen gekregen. Die is echt ontzettend lekker, smaakt precies naar volle, rijpe perziken.
De blue magic van flavortec is ook heel erg lekker :Y
pi_138264139
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:58 schreef Sunri5e het volgende:
Wat vinden jullie trouwens het lekkers. PG of een combinatie van PG / VG?
100% VG hier! De damp voelt lekkerder aan, is smeuïger en dikker. Ik krijg er tevens geen last van mijn keel van. Als ik veel PG damp krijg ik irritatie aan mijn amandelen. Het enige nadeel van VG is dat het lastig wickt in sommige atomizers. Drippers geen probleem trouwens. Ik gebruik altijd katoen. Soms verdun ik mijn 100%VG met een smaakje 75%PG/25%VG om hem iets dunner en vloeibaarder te maken.

Trouwens:



[ Bericht 0% gewijzigd door Negakinu op 28-03-2014 15:49:05 ]
pi_138264743
Nou, ik heb de mijne in gebruik. Het de batterij op de laagste voltage staan, proef hem goed in de keel. De smaak (zwoofs 'shag') is volgens mij niet helemaal mijn ding.

Iemand tips voor een betere smaak?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:45:56 #262
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_138266840
Mijn moeder wil ook een E-sigaret, en ik mag er 1 voor haar uitkiezen. Maar in de OP is veel te veel keuze, welke is nou volgens jullie het beste? Geld genoeg, maar voordelig is natuurlijk ook belangrijk.
Denk dat ze een niet te groot iets wil.
Spatieboos
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:49:00 #263
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138266952
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:37 schreef RicardoKishna het volgende:
Nou, ik heb de mijne in gebruik. Het de batterij op de laagste voltage staan, proef hem goed in de keel. De smaak (zwoofs 'shag') is volgens mij niet helemaal mijn ding.

Iemand tips voor een betere smaak?
alles behalve shag/tabak
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:49:25 #264
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138266965
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:45 schreef Spatieloos het volgende:
Mijn moeder wil ook een E-sigaret, en ik mag er 1 voor haar uitkiezen. Maar in de OP is veel te veel keuze, welke is nou volgens jullie het beste? Geld genoeg, maar voordelig is natuurlijk ook belangrijk.
Denk dat ze een niet te groot iets wil.
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:39 schreef Catch22- het volgende:

[..]

http://www.zwoofs.nl/batt(...)-vv-batterij-900mah/
http://www.zwoofs.nl/verd(...)nger-mini-protank-3/
http://www.zwoofs.nl/kanger-dual-coil-2.0-Ohm
http://www.zwoofs.nl/zwoofs-laadkabel-510-EGO/

eventueel http://www.zwoofs.nl/zwoofs-220v-usb-adapter/ maar die heb je vast wel liggen

of deze set http://www.zwoofs.nl/startsets/zwoofs-vv-startset/ . Gelijk even 5 coils bijbestellen. Voordeel van deze set is dat die coils (die ongeveer 2-3 weken meegaan) een stukje goedkoper zijn dan die van het setje wat ik hierboven noem. Echter heeft de Protank 3 mini een dubbele coil ten opzichte van de 2, dat geeft iets meer smaak.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:58:34 #265
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_138267281
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:49 schreef Catch22- het volgende:

[..]

[..]

Ziet er goed uit.
Waar koop je eigenlijk die vloeistoef erbij? :@
Spatieboos
pi_138267709
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:58 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Ziet er goed uit.
Waar koop je eigenlijk die vloeistoef erbij? :@
http://www.zwoofs.nl/liquids/ ;) je kan ook een proefpakketje nemen: http://www.zwoofs.nl/liquids/zwoofs-liquid-proefpakket-samples/
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:38:46 #267
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_138268747
Okay bedankt voor de hulp. 78 euro, is allemaal best wel goedkoop.
Spatieboos
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:46:37 #268
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138268945
Nou t kan goedkoper, maar dan heb je zooi
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:52:56 #269
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_138269114
Ik snap alleen niet hoe TS bij 200+ euro aan hardware per jaar komt, of is dat een beetje outdated?
Spatieboos
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:55:15 #270
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138269192
Ik ben al wat meer kwijt dan dat :p

Ligt echt compleet aan wat je doet. Als je ego c achtige batterijen met protank minis gebruikt ben je minder kwijt. Als je met vv mods werkt kan t duurder worden.
Dualcoil vs singlecoil scheelt bijv ook al veel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:58:41 #271
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_138269288
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:55 schreef Catch22- het volgende:
Ik ben al wat meer kwijt dan dat :p

Ligt echt compleet aan wat je doet. Als je ego c achtige batterijen met protank minis gebruikt ben je minder kwijt. Als je met vv mods werkt kan t duurder worden.
Dualcoil vs singlecoil scheelt bijv ook al veel.
Hoe vaak moet je wat en waarom vervangen dan?
Spatieboos
pi_138270152
Gewoon je eigen coils bouwen met kanthal en kattoen. Smaak komt ook beter naar voren dan met dat standaard silica spul.
NEE!
pi_138270578
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:25 schreef HexHunter het volgende:
Gewoon je eigen coils bouwen met kanthal en kattoen. Smaak komt ook beter naar voren dan met dat standaard silica spul.
Hoe doe je dat en hoe ziet zoiets eruit? Lees af en toe mee in dit topic maar ben ook een leek wat dat betreft. Hoeveel vloeistof gebruik je ongeveer met zo'n Zwoofs apparaat per dag?
Abracadabra, tapate guarra!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:00:32 #274
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138271236
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:58 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Hoe vaak moet je wat en waarom vervangen dan?
batterij gaat een half jaar mee. Coils twee weken. En die kosten 5-15 euro per vijf.

Zelf bouwen moet je eerst niet willen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:46:12 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_138273112
*meldt

Van Anne een Kangertech EVOD starterset gekregen omdat ze vindt dat ik van de Weduwe af moet.. ik moet zeggen dat het me niet tegen valt :P

Gisteren gekregen, en meteen een paar smaakjes besteld en een andere (T2) clearomizer erbij, zodat ik nu 2 batterijen en 3 clearomizers heb met 1.8 coils en verschillende smaken. best grappig :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 28-03-2014 19:51:13 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 29 maart 2014 @ 02:38:09 #276
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_138288988
Mijn vriendin heeft trouwens sinds een paar dagen ook een nieuw speeltje, de Dani L Extreme van Dicodes. Wel een leuke mod maar persoonlijk vind ik de Provari fijner, die ligt mij persoonlijk net wat beter in de hand. Het is ook nog maar de vraag hoe betrouwbaar die Dani's zijn.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_138291611
zou deze goed werken met een ego-c twist vv 1100mah ? http://www.fasttech.com/p(...)e-atomizer-with-coil, weet iemand eventueel welke coils hier op zitten? kan ze op fasttech.com niet vinden..
pi_138292109
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:21 schreef 0315CASUAL het volgende:
zou deze goed werken met een ego-c twist vv 1100mah ? http://www.fasttech.com/p(...)e-atomizer-with-coil, weet iemand eventueel welke coils hier op zitten? kan ze op fasttech.com niet vinden..
Sku 1292900 :?
pi_138292451
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:45 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Sku 1292900 :?
sorry slecht gelezen, herken al die begrippen niet zo goed, in mijn starterkit zit een ce5 automizer, de ce4+ coils passen hier niet in?
pi_138292600
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:00 schreef 0315CASUAL het volgende:
sorry slecht gelezen, herken al die begrippen niet zo goed, in mijn starterkit zit een ce5 automizer, de ce4+ coils passen hier niet in?
Van een CE5 kun je de coil niet vervangen, dus nee, die passen daar niet in ;).

Of heb je een CE5+?
pi_138292655
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:00 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

sorry slecht gelezen, herken al die begrippen niet zo goed, in mijn starterkit zit een ce5 automizer, de ce4+ coils passen hier niet in?
Dat weet ik niet. Maar mijn ervaring met de zogenaamde "Authentic" coil's van fasttech zijn niet zo goed. :X
pi_138293310
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:07 schreef Anne het volgende:

[..]

Van een CE5 kun je de coil niet vervangen, dus nee, die passen daar niet in ;).

Of heb je een CE5+?
hmm ik dacht een ce5+ te hebben besteld maar het is de andere starterkit. dit is de ego-c twist VV 1100mah met evod clearomizer
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:54:16 #283
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_138293537
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:37 schreef RicardoKishna het volgende:
Nou, ik heb de mijne in gebruik. Het de batterij op de laagste voltage staan, proef hem goed in de keel. De smaak (zwoofs 'shag') is volgens mij niet helemaal mijn ding.

Iemand tips voor een betere smaak?
Als ik weer een trek krijg in shag, dan pak ik altijd de shag smaak van dampen.nl. Kan in mijn ogen niets tegen op. Het is bijna "the real deal". Ik heb die van zwoofs ook geprobeerd, maar die vind ik dus helemaal niets. Het is dan wel weer een kwestie van persoonlijke smaak/ervaring. Maar bij de shag van dampen heb ik echt het idee dat ik gewoon shag zit te roken. :)
You dont believe me ? Read this line again.
pi_138293543
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 02:38 schreef PalmRoyale het volgende:
Dani L Extreme van Dicode
Duur dingetje zeg!
BlaBlaBla
pi_138293711
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:54 schreef 7nightwing7 het volgende:

[..]

Als ik weer een trek krijg in shag, dan pak ik altijd de shag smaak van dampen.nl. Kan in mijn ogen niets tegen op. Het is bijna "the real deal". Ik heb die van zwoofs ook geprobeerd, maar die vind ik dus helemaal niets. Het is dan wel weer een kwestie van persoonlijke smaak/ervaring. Maar bij de shag van dampen heb ik echt het idee dat ik gewoon shag zit te roken. :)
Had dat even twee dagen eerder gemeld, haha ;)
pi_138293740
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:43 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

hmm ik dacht een ce5+ te hebben besteld maar het is de andere starterkit. dit is de ego-c twist VV 1100mah met evod clearomizer
Okay, dan klopt dit:
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:45 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Sku 1292900 :?
REPLACEMENT HEATING CORES
SKU 1292900: http://www.fasttech.com/p/1292900
SKU 1391910: http://www.fasttech.com/p/1391910
SKU 1391911: http://www.fasttech.com/p/1391911
pi_138293806
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Okay, dan klopt dit:

[..]

REPLACEMENT HEATING CORES
SKU 1292900: http://www.fasttech.com/p/1292900
SKU 1391910: http://www.fasttech.com/p/1391910
SKU 1391911: http://www.fasttech.com/p/1391911
maar die zijn toch voor de ce4+ ? niet voor de evod?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:09:50 #288
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138293861
Hoe zijn jullie ervaringen met fasttech met betrekking tot leveringen en levertijden?
pi_138293895
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:09 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met fasttech met betrekking tot leveringen en levertijden?
ik heb 9 dagen terug wat besteld, volgens "singapost" is het nu onderweg naar nederland, zal nog weekje duren denk ik, als ik meer weet hoor je van me
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:11:39 #290
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138293899
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:09 schreef Sunri5e het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met fasttech met betrekking tot leveringen en levertijden?
leveringen komen altijd wel. Alleen moet je wel drie weken wachten meestal.

Focalecig lees ik veel positiefs over ook.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138293960
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:07 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

maar die zijn toch voor de ce4+ ? niet voor de evod?
Sorry, maar hoe kom je nou weer bij een Evod? Je hebt het over een Vivi Nova in je link?
(de link die je steeds post: http://www.fasttech.com/p(...)e-atomizer-with-coil )

* Anne snapt er niks meer van.. :'(
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:15:54 #292
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_138293987
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:14 schreef Anne het volgende:

[..]

* Anne snapt er niks meer van.. :'(
volgens mij hij ook niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_138294001
quote:
5s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:14 schreef Anne het volgende:

[..]

Sorry, maar hoe kom je nou weer bij een Evod? Je hebt het over een Vivi Nova in je link?
(de link die je steeds post: http://www.fasttech.com/p(...)e-atomizer-with-coil )

* Anne snapt er niks meer van.. :'(
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:43 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

hmm ik dacht een ce5+ te hebben besteld maar het is de andere starterkit. dit is de ego-c twist VV 1100mah met evod clearomizer
pi_138294082
even voor de duidelijkheid.

In de starterkit zit een EVOD clearomizer, hiervoor wil ik een aantal coils kopen. Mijn vraag is nu welke coils hier in moeten.

verder wil ik voor de vivi nova die ik er los bij ga kopen een aantal coils kopen, deze passen toch?: https://www.fasttech.com/products/1391911
pi_138294095
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:16 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

[..]

Dan moet je deze hebben:

http://www.fasttech.com/product/1427601
pi_138294147
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:20 schreef 0315CASUAL het volgende:
even voor de duidelijkheid.

In de starterkit zit een EVOD clearomizer, hiervoor wil ik een aantal coils kopen. Mijn vraag is nu welke coils hier in moeten.

verder wil ik voor de vivi nova die ik er los bij ga kopen een aantal coils kopen, deze passen toch?: https://www.fasttech.com/products/1391911
Als je het over deze Vivi Nova hebt: http://www.fasttech.com/p(...)e-atomizer-with-coil
Kunnen daar onderstaande coils allemaal op volgens hun website. Die jij benoemt staat er ook tussen, dus die moet passen ja. En zoals je kunt zien passen ze zowel op een CE4+ als op een Vivi Nova.
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:04 schreef Anne het volgende:

[..]

REPLACEMENT HEATING CORES
SKU 1292900: http://www.fasttech.com/p/1292900
SKU 1391910: http://www.fasttech.com/p/1391910
SKU 1391911: http://www.fasttech.com/p/1391911
Zo, ik geloof dat we er nu uit zijn :P.
pi_138294193
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:21 schreef Anne het volgende:

[..]

Dan moet je deze hebben:

http://www.fasttech.com/product/1427601
die is voor een protank toch? zijn deze niet voor een evod? : http://www.fasttech.com/products/1411/10004696/1386200
pi_138294311
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:27 schreef 0315CASUAL het volgende:

[..]

die is voor een protank toch? zijn deze niet voor een evod? : http://www.fasttech.com/products/1411/10004696/1386200
Die ik postte is ook voor een Evod en die jij post zijn ook voor een protank ;) Maar goed: Misschien is het handiger als je opzoekt welke Evod Clearomizer je precies hebt via de website en dan staan daar de gerelateerde coils wel bij.

Makkelijker dan dat kan het niet :P.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:35:05 #299
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_138294316
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:02 schreef RicardoKishna het volgende:

[..]

Had dat even twee dagen eerder gemeld, haha ;)
Je kunt het alsnog proberen, ik zweer er in ieder geval bij ^O^
You dont believe me ? Read this line again.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:35:29 #300
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138294320
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:11 schreef Catch22- het volgende:

[..]

leveringen komen altijd wel. Alleen moet je wel drie weken wachten meestal.

Focalecig lees ik veel positiefs over ook.
Ik zal eens kijken.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:35:41 #301
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138294324
slotje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')