abonnement Unibet Coolblue
pi_135534485
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135534772
Ja sigme, dat zijn echte yogasiliconen! :o
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:21:02 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135535003
Ik WIL naar de musical van Kinderen voor Kinderen! :@
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_135535018
Blij dat een echte medica mijn vermoeden bevestigt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135535392
Op de meeste kantoordagen train ik nog steeds even snel (kwartier/20 minuten, na het opstaan, voor het kopje thee)

Ik merk dat ik het gewicht voor benen (squats, lunges, calf raises) wat omhoog kan brengen, maar dat de arm/schouderpartij langzaam achteruit gaat. Iemand tips hoe ik dat met korte(!) oefeningen bij kan werken? Ik doe nu ook op andere dagen even snel 20 push-ups voor het slapen gaan, misschien is dat genoeg. Wat ik merk is dat het aantal pull-ups dat ik kan langzaam achteruit kachelt (ik haal nu met moeite 5), en dat ik wel 20 pushups kan als 1e oefening, maar bij het afsluiten doe ik nog een keer 20, en dat red ik nu niet meer. Vanochtend heb ik dan maar 3x8 gedaan, dat lukte wel. Misschien ook wel een goede strategie?

16 squats en 2x2x8 lunges en 24 calf raises doe ik nu met 42,5kg
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135542310
Haha indeed Sigme, ze heeft enorme nepperts.

Hier net yogales gehad, maar ik had ff pech. Mijn heup viel half uit de kom! WTF, dat is al in geen tijden meer gebeurd ;(

Gelukkig knalde hij snel terug. Gewoon door gegaan om te zorgen dat er geen vocht bij kwam. Nu voel ik niets meer gelukkig 8-)
pi_135542756
Ik ging de foto's nog een keer kijken voor de tieten :') Als nep, dan best mooi gedaan moet ik zeggen, niet zo tennisbalachtig.

En huu An, lijkt me eng!
pi_135543326
Bij helemaal uit de kom is terug plaatsen enger. Krijg pijn in mijn buik als ik er aan denk ;( Ben blij dat het mee viel.
pi_135544749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:27 schreef sigme het volgende:
Op de meeste kantoordagen train ik nog steeds even snel (kwartier/20 minuten, na het opstaan, voor het kopje thee)

Ik merk dat ik het gewicht voor benen (squats, lunges, calf raises) wat omhoog kan brengen, maar dat de arm/schouderpartij langzaam achteruit gaat. Iemand tips hoe ik dat met korte(!) oefeningen bij kan werken? Ik doe nu ook op andere dagen even snel 20 push-ups voor het slapen gaan, misschien is dat genoeg. Wat ik merk is dat het aantal pull-ups dat ik kan langzaam achteruit kachelt (ik haal nu met moeite 5), en dat ik wel 20 pushups kan als 1e oefening, maar bij het afsluiten doe ik nog een keer 20, en dat red ik nu niet meer. Vanochtend heb ik dan maar 3x8 gedaan, dat lukte wel. Misschien ook wel een goede strategie?

16 squats en 2x2x8 lunges en 24 calf raises doe ik nu met 42,5kg
Military press? Kunt ook anders trainen natuurlijk, weet niet hoe je het nu doet maar ben zelf fan van drop-super-sets.
Of misschien wat meer KH's inplannen rond de trainingen?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:29 schreef loveli het volgende:
Vaiz doet liever een yogini.
:9
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:37 schreef conleche het volgende:
Ik ging de foto's nog een keer kijken voor de tieten :') Als nep, dan best mooi gedaan moet ik zeggen, niet zo tennisbalachtig.

En huu An, lijkt me eng!
Dit! :o
Heb m'n deel aan nepperds wel gezien en dan zie je vaak dat ze veel dichter op elkaar zitten en dan krijg je het opplak-effect en zoals ik kan beoordelen zie ik geen littekens rond tepel, eronder of bij d'r oksels.
Kan ook lucky-few zijn en geen zwangerschap gehad hebben, tepelhof is namelijk ook nog klein en rond wat je na een zwangerschap vaak ziet veranderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door V1z0R op 15-01-2014 23:30:11 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? donderdag 16 januari 2014 @ 00:54:57 #10
70532 loveli
N
pi_135547685
Op foto 2 zie je mogelijk een oksellitteken. Keurige foto in de OP, precies volgens de policy.

En 5 pull-ups zijn er nog steeds 4 1/2 meer dan ik kan/wil. Chin-ups red ik er 2 voor ik geen zin meer heb. Wat is je doel, gewoon meer/zwaardere oefeningen kunnen doen voor het getalletje of wil je meer spiergroei? Je moet inmiddels aardig strak/gespierd zijn.
crap in = crap out
pi_135549656
Littekens en andere ongerechtigdheden kunnen ook gewoon weggeretoucheerd zijn, he? 't Is geen goedkoop setje foto's voor een smoezelig blaadje.

Loveli, ik ben helaas niet strak of gespierd, en ik wil eigenlijk gewoon m'n kracht behouden of een klein beetje uitbreiden. Ik merk dat ik met het huidige trainingsregime op het bovenlijf kracht inboet. Tot november deed ik 1 x week een uur bodypump, daar ben ik mee gestopt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135550286
Lastige vraag Sigme, vrouwen hebben natuurlijk sowieso al minder spiermassa op hun bovenlijf...

Zou je niet thuis met iets kunnen deadliften? Da's ook een pull beweging, hoeft niet superveel tijd te kosten, je zou desnoods met 3 hh kunnen werken, maar dat je wel steeds zwaarder gaat...

En herkenbaar van de push en pull, push gaat bij mij ook beter. Van de week voor het eerst gedeadlift en ik dacht dat ik bij mijn enkels af zou breken :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_135553003
Mogguh!
Gister weer rondje KT gedaan, beetje rustig aan getraind met de beentjes. Ik voel sinds een week pijn in de aanhechtingen van de pezen aan mn botten bij mijn knieen. Heb nog steeds vrijwel geen spierpijn in mijn beenspieren. Dus mijn pezen kunnen het nog niet zo goed aan blijkbaar. Ik merk precies hetzelfde met MTBen aan het begin van het seizoen. Beetje irritant maar ja. Dus nu heb ik mijn rug maar eens volle bak getraind. Volgende week ga ik maar eens compound training doen ipv splitsschema..

En apart om te zien hoe iedereen het anders ervaart. Met torso ben ik veel sterker met pull dat met push. Mijn rug is veel meer ontwikkeld dan borst/schouders. Komt denk ik door mijn gezeil van eerder dat je altijd aan de touwen/lieren zit te hengsten.
pi_135554206
Sigme, wat deed je voorheen dat je nu niet meer doet? Is dat puur de Bodypumples?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_135562274
Pff dingen die niet werken
/frustratie
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 16 januari 2014 @ 17:53:42 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135568815
LIjst:
O: kwark, vla, aardbeien
T: halve paprika, halve komkommer, 2 appels, kleine moorkop
L: broodje kroket met mosterd, wit bolletje met achterham, 2 kommen gebonden soep, beker melk, mandarijn
T: paar dropjes, appel, blokje chocolade
D: zuurkoolovenschotel met rookworst, gehakt en aardappelpuree en ananas
T: Niks hopelijk maar zal wel een paar zute stokjes worden

Wat een fruit
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_135571440
Vastendag lijstje:

O: een zacht gekookt eitje, een banaan en thee
T: twee zwarte koffie, veel thee en water
D: kip gepocheerd in zelf gemaakte terriyakisaus, soort van thaise salade met kool, komkommer, wortel korriander en beetje seroendeng en zelf gemaakte dressing.
T: thee met water


:9
pi_135572708
quote:
5s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Sigme, wat deed je voorheen dat je nu niet meer doet? Is dat puur de Bodypumples?
Tot 1 november had ik eenmaal per week een uur bodypump, eenmaal per week een beetje thuistrainen, eenmaal per week een rondje hardlopen
Na 1 november train ik driemaal per week thuis, een kort maar vast programma, en eenmaal per week een rondje mountainbiken.

Thuistrainprogramma v/a 1 november:
20 x pushup
25 x squat
3 a 5 x optrekken bovenhands
3 a 5 x optrekken onderhands
20 lunges met elk been (dus 40 totaal)
20 biceps curl
24 dips
25 calf raises
16 a 20 x opdrukken

(Ik heb het nu net sinds 2 weken een beetje aangepast; iets minder herhalingen, iets hoger gewicht)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:21 schreef _aurum_ het volgende:
Lastige vraag Sigme, vrouwen hebben natuurlijk sowieso al minder spiermassa op hun bovenlijf...

Zou je niet thuis met iets kunnen deadliften? Da's ook een pull beweging, hoeft niet superveel tijd te kosten, je zou desnoods met 3 hh kunnen werken, maar dat je wel steeds zwaarder gaat...

En herkenbaar van de push en pull, push gaat bij mij ook beter. Van de week voor het eerst gedeadlift en ik dacht dat ik bij mijn enkels af zou breken :')
Maar met deadlift oefen ik toch geen kracht in schouders? Of vergis ik me daarin?
Deadlift kan ik niet goed verwerken in m'n ochtendprogramma. Misschien moet ik wel een weekendtraining invoeren, waarin ik wat dingen doe die 's ochtends niet gaan. Deadlift en bankdrukken, denk ik dan aan. Nog tips?

Oh, dat ik dat 's ochtends niet kan komt doordat ik teveel moet wisselen met gewichten als ik wil deadliften, en met het rek als ik wil bankdrukken, daar heb ik de tijd niet voor :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_135597225
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 05:41 schreef sigme het volgende:
Littekens en andere ongerechtigdheden kunnen ook gewoon weggeretoucheerd zijn, he? 't Is geen goedkoop setje foto's voor een smoezelig blaadje.

Loveli, ik ben helaas niet strak of gespierd, en ik wil eigenlijk gewoon m'n kracht behouden of een klein beetje uitbreiden. Ik merk dat ik met het huidige trainingsregime op het bovenlijf kracht inboet. Tot november deed ik 1 x week een uur bodypump, daar ben ik mee gestopt.
Ben je nog lid bij de sportschool? Misschien dat ze daar een idee hebben? Of misschien niet iedere dag sporten maar 2x heel zwaar? En dan na een maand wel weer iedere dag en dat afwisselen.
Worry is a misuse of imagination
pi_135598097
Gisteren:
O: 2x cracker met kaas
S: Stepshape/interval
L: gebakken ei, gerookte zalm, gegrilde courgette
T: 2 mandarijnen
T: wodka, katjang
D: 1x saucijs met ketchup, sperzieboontjes en gebakken aardappeltjes
T: glas melk met stukje pure choco

Vandaag:
O: 2x geroosterd Allinson met filet A.
L: 1x geroosterd Allinson met mayo, tomaat, ui en 1 met kaas
T: winterpeen
S: stepshape interval
T: wodka, katjang
D: witlof met kaas uit de oven, sperzieboontjes, speklapje in stukjes uitgebakken
T: 2x mandarijntjes
  vrijdag 17 januari 2014 @ 16:25:57 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135607259
Lijstje

O/L: 2 geroosterde spelt met boter suiker / boter kaas, beschuit achterham, beker melk, cappuccino, mandarijn
B: 9 km wandelen
T's: 2 appels, paar druiven, paar lychees, dropjes, blokje choco, cracker smeerkaas, gekookt ei
D: Macaroni met gehakt, kaas. Salade erbij
T: kwark, vla, toastjes met zelfmgemaakte tonijnsalade en ei salade, cola-berenburg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 17 januari 2014 @ 17:14:50 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135609157
Mijn "stiefzoon" zit nu huiswerk te maken aan de eetkamertafel....
Dat voelt als: O+ maar ook.... ben oud :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_135610822
We kregen net 3 zegeltjes voor de restaurantspaaractie, terwijl we kochten voor ¤14 *O*
/boeiend leven...
pi_135611036
Lijstje:

O: zacht gekookt eitje, speltbrood met boter, thee
L: griekse salade en een maisbolletje. Smoothie framboos, banaan, jus
T: witte chocolade koek, cola light
D: boontjes, gebakken aardappelen, sausje
T: misschien nog wat chips en cola light

En dan morgen weer voornamelijk groenten en fruit naar binnen proppen :P
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:53:53 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135614990
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 18:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
We kregen net 3 zegeltjes voor de restaurantspaaractie, terwijl we kochten voor ¤14 *O*
/boeiend leven...
Zegeltjes O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')