abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 januari 2014 @ 19:16:55 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135156920
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 6 januari 2014 @ 19:35:45 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135158026
Lijstje
o. havermout, havermelk, amaranthcruesli, frambozen
t. groot stuk cappucinotaart met mascarponecremesaus, peer
l. 3 kleine zoete aardappelen opgebakken in schijfjes, tofu met saus en doperwten
t. 2 plakken vruchten-notenbrood, handje noten, stukje chocolade, peer
d. 2 mini-loempias, 4 opscheplepels groente, klein stukje kip, satesaus, bakje gemengd fruit
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 6 januari 2014 @ 20:58:29 #3
409387 Lushie
Poessiemauw
pi_135163094
O: Volkoren boterham met ham, 2 witte boterhammen met chocovlokken ( de goede dingen waren op, boodschappentijd! )
T: Reep ontbijtkoek
L: 1 glas fruitontbijt light en 2 volkorenboterhammen met ham
T: -
D: 200 gram doperwten, kipkrokant schnitzel en na afloop een schaaltje 0% vet kwark.
T: Thee met wat honing en 2 lange vingers.

Straks waarschijnlijk nog appel/banaan/noten shake omdat ik nog geen fruit heb gehad vandaag :)
pi_135164030
Ik heb een nieuwe baan! :s)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_135164660
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb een nieuwe baan! :s)
Gefeliciteerd *O* pm? ;)
pi_135165339
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb een nieuwe baan! :s)
Yay! Wat cool w/ per wanneer mag je beginnen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_135166202
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb een nieuwe baan! :s)
Wat fijn, man!! Feli! w/
pi_135168622
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb een nieuwe baan! :s)
gefeliciteerd *O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135168731
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb een nieuwe baan! :s)
Worry is a misuse of imagination
pi_135168885
@An: ik las dat jij de nuvaring gebruikt. Die heb ik zelf ook zonder problemen gebruikt 1 jaar+ en op een gegeven moment voelde ik me steeds meer down en andere rare klachten. En op een gegeven moment ben ik gestopt met de nuvaring en alle klachten verdwenen. (Ik heb de eerst sms alert (ring vervangen) applicatie voor nuvaring ontworpen, toen ben ik hem ook gaan gebruiken :D)

Ik heb dit al van veel meer vrouwen gehoord....

Er zijn gelukkig ook genoeg succes verhalen. Maar hou het gewoon in de gaten....
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135168998
@chico: je zou ook de mirena spiraal kunnen overwegen. Veel vrouwen worden dan helemaal niet meer ongesteld.. De enige manier om erachter te komen of dat voor jou ook zo is, is helaas door het te proberen...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 6 januari 2014 @ 22:44:05 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135169100
Mirena *O*

Ideaal
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_135169109
Gefeliciteerd GB!
  maandag 6 januari 2014 @ 22:44:53 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135169143
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb een nieuwe baan! :s)
Tof! Gefeliciteerd babe!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_135169661
GB *O*. Wat tof!

Oeh dames jullie zijn geweldig. Zodra ik terug ben ga ik maar eens langs een gynaecoloog om alles opties te bespreken. Kwam net tegen dat ik aanvullend verzekerd ben, dus alles is alsnog vergoed. Spiraaltje klinkt interessant, maar mijn lijf kennende word ik er dan zo een die juist continu ongesteld is en het zetten lijkt me een drama :@. Dan nog liever implanon oid.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 6 januari 2014 @ 22:57:12 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135169798
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:54 schreef Chicolate het volgende:
GB *O*. Wat tof!

Oeh dames jullie zijn geweldig. Zodra ik terug ben ga ik maar eens langs een gynaecoloog om alles opties te bespreken. Kwam net tegen dat ik aanvullend verzekerd ben, dus alles is alsnog vergoed. Spiraaltje klinkt interessant, maar mijn lijf kennende word ik er dan zo een die juist continu ongesteld is en het zetten lijkt me een drama :@. Dan nog liever implanon oid.
Heb je al een kind gebaard? Zo ja, dan is zetten een eitje (zeggen ze). Zo nee, beter vraag je een roesje :') ik ging out vd pijn :') december moet er een nieuwe in :X
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_135170180
Wat fijn GB!

Niemand in onze praktijk gebruikt een nuvaring of vraagt erom. Wil niet zeggen dat dat wat betekent, maar ik weet niet of ik het handig zou vinden, zo'n minipessarium.
pi_135170425
Gefeli GBtje! Das nog best vlot gegaan!
pi_135172044
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat fijn GB!

Niemand in onze praktijk gebruikt een nuvaring of vraagt erom. Wil niet zeggen dat dat wat betekent, maar ik weet niet of ik het handig zou vinden, zo'n minipessarium.
Ik vond het erg handig. 1x per 3 weken aandenken, meerdere achter elkaar gebruiken net als de pil. Ik vond het echt top! (Tot ik er last van kreeg)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135172125
Ik voelde dat ding tegen m'n baarmoeder aangaan tijdens de sex :')
En je voelde hem sowieso best makkelijk. Vond het niet heeel fijn
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? maandag 6 januari 2014 @ 23:50:13 #21
70532 loveli
N
pi_135172550
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb een nieuwe baan! :s)
*O*
crap in = crap out
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:03:56 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_135178606
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:17 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb een nieuwe baan! :s)
Hoera *O* Gefeliciteerd *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_135179466
Hoera voor GB!!! *O* Wat ga je doen (PM?)?
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:51:56 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135179968
Mogguh!

Lijstje!

O: Magere kwark, magere yoghurt, muesli.
L: 4x spelt, 1x pindakaas, 1x 20+ smeerkaas, 1x kalkoenfilet, 1x runderrookvlees
S: Sportschool, 30 min cardio, 1u krachttraining voor de beentjes
T: Bakje kwark voor spierherstel :9
T2: 2 volkoren beschuitjes met 20+ smeerkaas
D: Groente (rode bieten of iets anders), aardappelen, kipfilet, 0% vet griekse yoghurt, jus.
T: Bak kwark met een appel en mandarijn
T: 2x Volkoren beschuit met 20+ smeerkaas.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_135179969
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:39 schreef Skoap het volgende:
@An: ik las dat jij de nuvaring gebruikt. Die heb ik zelf ook zonder problemen gebruikt 1 jaar+ en op een gegeven moment voelde ik me steeds meer down en andere rare klachten. En op een gegeven moment ben ik gestopt met de nuvaring en alle klachten verdwenen. (Ik heb de eerst sms alert (ring vervangen) applicatie voor nuvaring ontworpen, toen ben ik hem ook gaan gebruiken :D)

Ik heb dit al van veel meer vrouwen gehoord....

Er zijn gelukkig ook genoeg succes verhalen. Maar hou het gewoon in de gaten....
Ga ik doen, thanks!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')