abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_142470339
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 15:19 schreef Tokus het volgende:
voor mij is het vooral voor concerten. Bij de meeste dingen kan ik goed af met 1 body. Bij een klein podium hoef ik geen 70-200 er op, dan is m'n 24-70 voldoende. Bij een festival is de 70-200 meestal voldoende, omdat je te ver staat voor een 24-70mm.
En objectief voor een festival/optreden is sowieso mijn ding niet. Dat geeft veel te weinig variatie...
pi_142471103
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 07:27 schreef Uncle het volgende:

[..]

En objectief voor een festival/optreden is sowieso mijn ding niet. Dat geeft veel te weinig variatie...
afhankelijk van het podium wissel ik meestal bij het 3e nummer (in het geval van de 3-song-rule in de fotopit). Maar ik heb sowieso meestal geen zin om de hele show fotos te maken, en al helemaal niet vanuit het publiek.
Nothing lasts forever but the certainty of change
http://www.metalfan.nl
pi_142473229
Veel festivals heb je betere platen vanuit het publiek. Dan is het podium zo hoog dat je allemaal neusgaten staat te schieten :(

Maar ieder zijn ding uiteraard. Ik doe meestal 2 nummers met normal lenzen (70-200mm en 24-70mm of 16-35mm) en 3e nummer de fish of de tilt shift erop voor wat creativiteit.
pi_142475994
Met de komst van de D810 komen er meer D800 modellen op marktplaats.
Prijsverschil tussen een 2de hands D800 en nieuwe D610 is niet zo heel groot meer.

Wat denken jullie dat een beter keuze is voor bruiloft / portret (geen studio) fotografie?
Eskimo Joe
pi_142701030
Vanaf vandaag eigenaar van Nikon D3200... Ben zelf een beginner, maar ik merk gelijk dat de standaard kitlens zo zijn beperkingen heeft qua zoombereik. Daarom ben ik nu opzoek naar een leuke (2de hands) lens voor erbij. Voorzover ik het begrijp zal het een AF-S type lens moeten zijn. Aanraders?

Zelf had ik de Tamron 18-200mm lens gevonden en de Nikon 18-105mm (met VR). Laatste zou ik evt. voor een leuke prijs kunnen overnemen... Wat raden jullie aan?
pi_142701426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:00 schreef kurd0w het volgende:
Vanaf vandaag eigenaar van Nikon D3200... Ben zelf een beginner, maar ik merk gelijk dat de standaard kitlens zo zijn beperkingen heeft qua zoombereik. Daarom ben ik nu opzoek naar een leuke (2de hands) lens voor erbij. Voorzover ik het begrijp zal het een AF-S type lens moeten zijn. Aanraders?

Zelf had ik de Tamron 18-200mm lens gevonden en de Nikon 18-105mm (met VR). Laatste zou ik evt. voor een leuke prijs kunnen overnemen... Wat raden jullie aan?
Ik vind persoonlijk de 18-105 echt een kut lens. :@

Ik zou meer richting de 200/300 zoombereik nemen :)

Maar belangrijk waar wil je hem voor gebruiken? Ben je daar al achter na 1 dag?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142701524
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk de 18-105 echt een kut lens. :@

Ik zou meer richting de 200/300 zoombereik nemen :)

Maar belangrijk waar wil je hem voor gebruiken? Ben je daar al achter na 1 dag?
Ben een beginner, dus geen ervaring mee. Maar ik heb een budget van om en nabij de 150eu voor een leuke lens. Mag ook 2e hands zijn dus...

EDIT: Ik ga op uitwisseling binnenkort en wil leuke foto's schieten. Denk dat een leuk zoombereik er wel bij kan helpen. In Italie heb je van alles wel wat denk ik; landschap en nauwe straten... Vandaar een beetje een all-round lens.
pi_142701585
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Ben een beginner, dus geen ervaring mee. Maar ik heb een budget van om en nabij de 150eu voor een leuke lens. Mag ook 2e hands zijn dus...
Ja maar er kan jou niks aangeraden worden als we niet weten wat je er mee wilt doen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142701628
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja maar er kan jou niks aangeraden worden als we niet weten wat je er mee wilt doen :)
Zag je post te laat; zie edit... :)
pi_142701741
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Zag je post te laat; zie edit... :)
Ik heb geen ervaring met de 18-200 maar een vriend van me heeft de 18-105 en het ding is erg donker.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142701773
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met de 18-200 maar een vriend van me heeft de 18-105 en het ding is erg donker.
Hmmm ok...
pi_142701828
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:14 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Hmmm ok...
Hij geeft dezelfde specs aan maar foto's met de 18-55 zelfde zelfde instellingen enzo waren een stuk lichter.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142701940
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hij geeft dezelfde specs aan maar foto's met de 18-55 zelfde zelfde instellingen enzo waren een stuk lichter.
Jup, nou dan zoek ik vrolijk door. Het nog wel even de tijd, want ik vertrek eind augustus pas. Tot dan kan ik lekker veel leren van de 18-55 lens. :)
pi_142702017
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:18 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Jup, nou dan zoek ik vrolijk door. Het nog wel even de tijd, want ik vertrek eind augustus pas. Tot dan kan ik lekker veel leren van de 18-55 lens. :)
Valt genoeg te leren. Er is een beginnerstopic misschien vind je dat wel leuk?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142702278
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Valt genoeg te leren. Er is een beginnerstopic misschien vind je dat wel leuk?
Yes, dank je! Zal er binnenkort eens naar kijken! :)
pi_142702501
55-200VR, dat is de tele-kitlens.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_142709199
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:30 schreef Ener-G het volgende:
55-200VR, dat is de tele-kitlens.
Maar dan heeft hij geen wijdhoek meer en is hij minder allround en zal hij moeten wisselen tussen die en zijn 18-55.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142709840
Wijdhoek heb je die 18-55 toch voor? Wisselen is inherent aan een dslr.

Als je per se niet wil wisselen> 18-200VR of 18-300VR. Maar dat blijft een compromislens.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_142709912
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:59 schreef Ener-G het volgende:
Wijdhoek heb je die 18-55 toch voor? Wisselen is inherent aan een dslr.

Als je per se niet wil wisselen> 18-200VR of 18-300VR. Maar dat blijft een compromislens.
Ik wissel zelf ook hoor :) maar hij vroeg om een allrounder :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142710205
Oh dan is de Nikon 18-200VR de minst slechte optie. Van Sigma en Tamron heb je ze ook, maar daar word je niet vrolijk van. Zeker niet als je wat minder licht tot je beschikking hebt, maar dat is sowieso een heikel punt met dit soort lenzen.

Meestgestelde vraag trouwens, onder de dslr beginners. Die 18-600 F2 zou ik ook wel willen ;)
Tenzij je continu in een regenbui of zand/stofstorm aanwezig bent is er geen enkele reden waarom je niet zou kunnen wisselen. Niks engs aan.

Als het je om eventueel stof wat op de sensor kan komen gaat, wees gerust, dat komt er ook met zo'n superzoom wel op. Daar heb je blaasbalgjes voor en sensor swabs ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_142742785
Nikon D810 de nieuwe nr1 op DxO.
http://www.dxomark.com/Cameras/Nikon/D810
Eskimo Joe
pi_144446148
Seriously Capable, Surprisingly Compact: Packing Pro Features and FX-Format Image Quality, The Nikon D750 is the Full Frame D-SLR That's Been Worth Waiting For

Along With the D750, Nikon Announces Attractive New Offerings for Advanced Enthusiast and Professional Photographers, Including the SB-500 Speedlight and AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED Lens

MELVILLE, NY – Today, Nikon Inc. announced the D750, the D-SLR that provides adept enthusiasts with the powerful combination of pro-caliber photo and video features with FX-format image quality. The new D750 represents a leap forward for this camera segment, inheriting some of the best elements from Nikon’s revered full-frame professional cameras, with new and refined features aimed at sparking creativity and sharing with built-in Wi-Fi. Additionally, Nikon has also announced the SB-500, a versatile yet compact multimedia Speedlight, and Nikon’s fastest ultra wide-angle lens yet, the new AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED. These new products easily supplement a professional’s kit, while making it more appealing than ever for enthusiasts to discover the intense and immersive image quality that only an FX-format sensor can offer.

“The Nikon D750 is the camera many have been waiting for; never before has this level of functionality and vast feature set been offered in a full frame D-SLR, at such an attractive price,” said Masahiro Horie, Director of Marketing and Planning, Nikon Inc. “These new products, including the SB-500 Speedlight and 20mm f/1.8 lens are meant to directly address those who care about image quality and want the gear that will help drive their passion to the next level.”

Serious Features for Advanced Shooters
The new Nikon D750 provides professional-level features and performance in a durable, lightweight body. Whether the user is an advanced enthusiast or seasoned pro in need of a second body, the D750 easily complements any photographic discipline with a pro-caliber capability.

Sharp landscapes and portraits are simple with Nikon’s advanced 51-point AF system, the same used on Nikon’s high-end D-SLRs. The Advanced Multi-Cam 3500-FX II AF focus system also easily tracks fast moving wildlife or sports, even at the rapid, high-speed burst rate of 6.5 frames per second (fps), at full resolution. Similar to the Nikon D4S, the D750 features the 91,000-pixel 3D Color Matrix Meter III and its blazing fast AF system uses 15 cross-type AF sensors for enhanced accuracy, with 11 cross-type sensors that are fully functional up to f/8. In addition to normal, wide area, face priority and subject tracking AF modes, the D750 also features the new Group Area AF mode for enhanced accuracy. Challenging light such as a poorly lit wedding reception is also no problem for the D750, as the AF system has been improved with the ability to lock on to subjects in as little as -3 EV illumination, a first for any Nikon D-SLR.

The D750 is Nikon’s first FX-format D-SLR with a tilting Vari-Angle LCD, with robust construction to meet the needs of working in the field. The precision 3.2-inch, 1,229K dot screen tilts to accommodate shooting overhead, at waist level and is ideal for shooting photos or HD video on a tripod. For those serious about using a D-SLR for video, the D750 delivers the same level of functionality found in the Nikon D810, with the maximum amount of manual control that’s essential for production applications.

Next Level Image Quality
The Nikon D750 features a newly developed 24.3-MP FX-format CMOS sensor to provide adept photographers with image quality that’s nothing short of astounding; with rich colors, beautiful gradation and a vast dynamic range. A myriad of other intelligent features help photographers to unlock their potential to create and share vibrant, tack-sharp images that takes an imaginative story from concept to reality.

The new Nikon D750 features the EXPEED 4 Image Processing Engine, similar to the pro-level D810 and D4S. In addition to increasing energy efficiency and performance, EXPEED 4 contributes to the overall image excellence with noise reduction performance and other benefits.

Whether shooting a vista bathed in full sun to a reception in minimal light, the camera produces images with exceptionally low noise in a variety of lighting conditions. The broad ISO range extends from 100-12,800, expandable from (Lo-1) 50 to (Hi-2) 51,200.

Highlight Weighted Metering is ideal for capturing stage performances and events, preventing blown-out highlights in photo and video.

The D750 also features the latest generation of Nikon’s Advanced Picture Control settings. The “Clarity” setting enhances midtones to emphasize intense image details and “Flat” Picture control is used for a broad tonal range, which is ideal for photo and video applications. Picture controls are also customizable in .25 increments, for maximum versatility in any shooting situation.

Full Control of Advanced Video Features
The D750 features the same level of advanced video functionality as the Nikon D810, an HD-SLR known in studios and on-set for its professional production pedigree. The camera can capture video in Full HD 1920x1080 resolution at 60/30/24p and gives videographers and multimedia artists full manual control, including aperture adjustment. Like D810, the Power Aperture feature provides smooth transitions while adjusting the aperture during recording, and in manual mode, users can control shutter speed and ISO.

The D750’s compact size and affordability will make it a welcome addition to any production environment, as will its FX and DX-format crop modes that make it a snap to adjust the focal range without swapping lenses. Implementing another indispensable feature on-set, footage can be recorded to the dual SD memory card slots, or simultaneously output to an external recorder or monitor via HDMI for a variety of applications. Camera operators will also enjoy features such as headphone and microphone jacks, Zebra stripes to spot overexposed areas, as well as the ability to select frequency ranges for the internal stereo microphone. For time lapse, the camera utilizes Exposure Smoothing, a great feature that creates balanced exposure transitions between frames when using the time lapse or intervalometer feature.

FX-Format Connectivity
The Nikon D750 is Nikon’s first full frame D-SLR to include built-in Wi-Fi, which enables photographers to both share their images and capture remotely. Using Nikon’s free Wireless Mobile Utility App1, users can connect with their compatible mobile device, such as a smart phone or tablet. Once connected, a tap on the screen engages auto focus, while the camera can be triggered remotely, making it easy to position the camera in areas where access could be difficult. Once downloaded, users can also utilize popular applications and social networks to seamlessly share images, bringing the exciting image quality of full-frame to the feeds of friends and family, on the fly. The feature can also be used to scout and send location photos to clients, or instantly deliver photos processed with the in-camera editing features.

For professional photographers and videographers, the camera also has the capability to transmit images over FTP using the WT-5a wireless transceiver plus the UT-1 Communications Unit. With these optional accessories, the camera can be triggered and controls operated in HTTP mode using the web browser of a mobile device. Live view as well as start/stop recording can also be enabled remotely, providing the ability to capture otherwise impossible footage, for example when the camera is mounted on a crane.

Command Agility and Durability
The camera is manufactured using a “monocoque” structural skin technique, which adopts durable carbon fiber for the front body and front cover, and resilient magnesium alloy for the rear cover and top cover. The resulting camera body is the ideal balance of substantial build quality and compact, yet lightweight design for comfortable all-day shooting. The structure is also sealed and gasketed to resist dust and moisture, and the shutter has been tested to 150,000 cycles. To further enhance build quality, the 3.2-inch tilting Vari-Angle LCD screen is joined to the camera using a durable three-axis metal mount, designed to withstand the rigors of professional use. Users can also opt to compose through a bright viewfinder with 100% frame coverage, with shooting info displayed using organic EL illumination.

From a newlywed’s first kiss to a bouquet toss, a split-second can make or break an image; ergonomics and the ability to quickly adjust camera functions are important factors to consider for enthusiasts and pros. The new body design ensures a secure and comfortable grip regardless of the size of user’s hands, while button placement is considered for peak performance.

Comprehensive Photographic System
Whether upgrading a current system or switching to Nikon’s legendary image quality, Nikon offers an all-inclusive system of NIKKOR Lenses, Speedlights and accessories for every type of photographer. The Nikon D750 is compatible with more than 80 FX and DX-format NIKKOR lenses, the same optics that have built a lasting legacy of amazing image quality with brilliant sharpness and faithful color reproduction. For those upgrading from a DX-format lens system the D750 can also shoot in DX mode at 10.3-megapixels. The camera is compatible with Nikon’s Creative Lighting System (CLS) using the camera’s built in flash to control remote Speedlights for creative lighting possibilities. The new MB-D16 battery pack will also be released with the camera, to provide users with extended battery life as well as a functional vertical grip.

AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED: Fast Ultra Wide-Angle Lens
The AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED is the latest addition to Nikon’s popular f/1.8 series of FX-format lenses, which provide enthusiast photographers with fast, quality optics at an attractive price. This is Nikon’s first ultra wide angle lens with an f/1.8 aperture, allowing users to shoot in challenging light and create images with a pleasing separation between subject and background. With a 94-degree angle of view (FX), the lens is ideal for architecture, interiors, wide-angle landscape and creative group portraits. When paired with the compact D750, this lens is also a great solution for video applications that call for shooting in cramped quarters. This AF-S lens provides whisper quiet and fast autofocus capability, an internal focus design, and features Nikon’s exclusive Nano Crystal Coat to reduce instances of ghost and flare.

SB-500: Versatile and Compact Video Speedlight
The SB-500 Speedlight is an exciting addition to Nikon’s Speedlight lineup, offering users the unbeatable yet versatile combination of a compact yet powerful Speedlight and LED video light, covering a wide 16mm/24mm (FX/DX). The controls on the SB-500 are simplified, making it easy to explore the possibilities of creative lighting with Speedlights. For full control over illumination, the head of the Speedlight has a 90-degree vertical swivel to bounce light off ceilings, and rotates 180-degrees for soft lighting effects. For remote lighting possibilities, the SB-500 Speedlight can be integrated into a CLS system with two-group/two-channel control. The powerful LED light (100 lux) is a great option for lighting video, and can be operated independently. Additionally, the SB-500 Speedlight is also powered by only two AA batteries, reducing both its weight and size.

Price and Availability
The Nikon D750 D-SLR will be available in late September for the suggested retail price (SRP) of $2299.95* (body only). The Nikon D750 will also be available as a kit with the AF-S NIKKOR 24-120mm f/4 VR lens in mid-October. The MB-D16 battery pack/grip will be available for $485.00 SRP. The AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G ED will be available in late September for an SRP of $799.95. The SB-500 Speedlight will also be available in late September for $249.95 SRP. For more information about these models, NIKKOR lenses or to download the new Capture NX-D software, please visit www.nikonusa.com.

0-Hero.jpg


specs:
http://www.nikonusa.com/e(...)lr-cameras/D750.html
Nothing lasts forever but the certainty of change
http://www.metalfan.nl
pi_144446341
Min of meer de 'grote broer' van de D610, en niet een waardige D700 opvolger dus -O-

Ben wel benieuwd hoe ie presteert verder in real life :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_144446939
wat is er nu precies weggelaten dat wel op de D700 zat, maar niet op deze?
Compactflash slots, pc sync socket?

vooral dat laatste mis ik af en toe nog wel op m'n D600, evenals het 51 punt focussysteem. Die 39 van de D600 zitten echt op een hoopje in het midden, wat soms wel irritant kan zijn (ik kwam van de D300, waar ze veel wijder zitten).
Nothing lasts forever but the certainty of change
http://www.metalfan.nl
pi_144446946
ow, DPReview heeft al een preview:

http://www.dpreview.com/previews/nikon-d750
Nothing lasts forever but the certainty of change
http://www.metalfan.nl
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')