abonnement Unibet Coolblue
pi_134779791
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:05 schreef Remzz het volgende:

[..]

Nee ik heb het vooral over het voorval van Nauta, dat is best lastig.
Oh, sorry, verkeerd begrepen.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 28 december 2013 @ 12:11:01 #227
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_134779909
Ik vind eigenlijk dat je alleen potentiële gouden-medaille-kandidaten moet kunnen aanwijzen. Laten we eerlijk zijn, zowel Nauta als Van der Weijden hebben geen reëel uitzicht op goud op de 3km. Voor beiden is brons (mits een aantal buitenlanders faalt) het hoogst haalbare. Wat dat betreft heeft Ter Mors meer aanspraak op een aanwijsplaats.
  zaterdag 28 december 2013 @ 12:29:56 #228
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_134780384
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 06:50 schreef hole1988 het volgende:
uitslagen OKT USA
SPOILER: 5 KM Heren
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 3 KM Vrouwen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marsicano met 6.42 :')
pi_134780473
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:11 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik vind eigenlijk dat je alleen potentiële gouden-medaille-kandidaten moet kunnen aanwijzen. Laten we eerlijk zijn, zowel Nauta als Van der Weijden hebben geen reëel uitzicht op goud op de 3km. Voor beiden is brons (mits een aantal buitenlanders faalt) het hoogst haalbare. Wat dat betreft heeft Ter Mors meer aanspraak op een aanwijsplaats.
Natuurlijk niet op goud, maar ik acht de kans op een medaille of top-5 plaats voor Nauta wel vele malen groter dan voor Van der Weijden. Ik vind gewoon dat je degene moet sturen die hoger gaat eindigen. En zonder al die shit was Nauta gewoon 2e geworden gisteren.

Het vervelende vind ik dat dit dus inhoudt dat in het vervolg nog meer van dit soort acties 'per ongeluk' begaan kunnen worden. Natuurlijk deed De Vries dit niet expres, maar dit zomaar laten begaan zonder er iets aan te doen, is gewoon té onrechtvaardig.
  Redactie Sport zaterdag 28 december 2013 @ 12:38:57 #230
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_134780634
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:11 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik vind eigenlijk dat je alleen potentiële gouden-medaille-kandidaten moet kunnen aanwijzen. Laten we eerlijk zijn, zowel Nauta als Van der Weijden hebben geen reëel uitzicht op goud op de 3km. Voor beiden is brons (mits een aantal buitenlanders faalt) het hoogst haalbare. Wat dat betreft heeft Ter Mors meer aanspraak op een aanwijsplaats.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wie had Tuitert 4 jaar geleden verwacht? Het niveau in Nederland is te hoog om te zeggen dat iemand geen reëel uitzicht heeft op een gouden medaille.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_134780754
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het vervelende vind ik dat dit dus inhoudt dat in het vervolg nog meer van dit soort acties 'per ongeluk' begaan kunnen worden.
Allemaal maar alleen rijden dan? En dan ookmaar 2x, starten zowel in binnen- als buitenbocht want de laatste binnenbocht scheelt vaak ook wel een tiende. Het blijft sport en onvoorspelbaar, dat is ook de charme ervan. En Nauta is sowieso op papier niet veel beter dan Van der Weijden. En het gaat idd niet om gouden plakken, maar 3e, 4e of 5e plaatsen...
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 28 december 2013 @ 12:45:38 #232
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134780804
De bovenstaande posts geven in ieder geval een nieuwe dimensie aan de Olympische gedachte 'Meedoen is belangrijker dan winnen'. :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_134781640
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_134781727
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:43 schreef danos het volgende:

[..]

Allemaal maar alleen rijden dan? En dan ookmaar 2x, starten zowel in binnen- als buitenbocht want de laatste binnenbocht scheelt vaak ook wel een tiende. Het blijft sport en onvoorspelbaar, dat is ook de charme ervan. En Nauta is sowieso op papier niet veel beter dan Van der Weijden. En het gaat idd niet om gouden plakken, maar 3e, 4e of 5e plaatsen...
Dat is natuurlijk overdreven, want het gaat bijna altijd goed. En als er een vervelende wissel is, wordt dat 9 van de 10 keer gewoon goed opgelost. Alleen dit is op zo'n belangrijk moment en iemand wordt zo duidelijk benadeeld door een tegenstandster, daar moet iets aan gedaan worden. Als ze het nou zelf deed, maar nu zorgt iemand anders er gewoon voor dat je op de Spelen de 3 km. niet kan rijden.

En je gaat niet in op het andere punt. Als hier niets aan gedaan wordt, maakt dit ruimte voor nog meer van dit soort 'oeps foutje, sorry maar kut voor je'. Ietwat gechargeerd gezegd, maar als Blokhuijsen straks met een wissel Nuis expres overhoop rijdt zodat Vriend als nummer 2 van de 1500 rechtstreeks naar de Spelen gaat, dan moet daar ook maar niets aan gedaan worden. Ach het is topsport en onvoorspelbaar.
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:17:14 #235
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_134781734
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Natuurlijk niet op goud, maar ik acht de kans op een medaille of top-5 plaats voor Nauta wel vele malen groter dan voor Van der Weijden. Ik vind gewoon dat je degene moet sturen die hoger gaat eindigen. En zonder al die shit was Nauta gewoon 2e geworden gisteren.

Het vervelende vind ik dat dit dus inhoudt dat in het vervolg nog meer van dit soort acties 'per ongeluk' begaan kunnen worden. Natuurlijk deed De Vries dit niet expres, maar dit zomaar laten begaan zonder er iets aan te doen, is gewoon té onrechtvaardig.
Het nadeel is als je hieraan begint, het einde zoek is. Iedere wedstrijd gebeurt er wel wat en het is moeilijk te bepalen of schaatser A een grotere kans maakt dan schaatser B. Als Tuitert morgen door een ongunstige loting (laatste buitenbocht tegen directe concurrent bijvoorbeeld) op 1 tiende naast een ticket grijpt, is het ook helaas pindakaas. Dat is idd ook een beetje de charme van de sport.
pi_134781828
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 12:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Natuurlijk niet op goud, maar ik acht de kans op een medaille of top-5 plaats voor Nauta wel vele malen groter dan voor Van der Weijden. Ik vind gewoon dat je degene moet sturen die hoger gaat eindigen. En zonder al die shit was Nauta gewoon 2e geworden gisteren.

Dan moet je Ter Mors sturen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_134781873
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:17 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Het nadeel is als je hieraan begint, het einde zoek is. Iedere wedstrijd gebeurt er wel wat en het is moeilijk te bepalen of schaatser A een grotere kans maakt dan schaatser B. Als Tuitert morgen door een ongunstige loting (laatste buitenbocht tegen directe concurrent bijvoorbeeld) op 1 tiende naast een ticket grijpt, is het ook helaas pindakaas. Dat is idd ook een beetje de charme van de sport.
Dat is nog iets anders vind ik, want dan heeft hij zelf de kans gehad en die zelf niet gepakt. Hier doet Nauta het gewoon op eigen kracht en zorgt iemand anders ervoor dat ze het niet redt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:19 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dan moet je Ter Mors sturen.
Dat zou logisch zijn, maar daar ben ik ook niet voor. Dan kan je namelijk alle tickets op voorhand wel invullen en heb je geen OKT meer nodig.
pi_134781908
Even wat anders: stel Nauta was door de actie van De Vries gevallen i.p.v. dat ze nu kon doorrijden en 0,03 sec. tekort kwam. Vinden jullie dan nog steeds hetzelfde?
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:26:17 #239
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134782029
Ik vind dat je je moet houden aan de regels die je voorafgaand aan het toernooi hebt gemaakt. Nu alsnog een aanwijsplek aan Nauta geven ten koste van vd Weijden, of alsnog een skate-off gaan organiseren die helemaal niet tot de mogelijkheden behoort, vallen onder 'tijdens het spel de regels veranderen'. Moet je niet doen. Wel lullig voor Nauta, maar dat is topsport zo af en toe.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:29:31 #240
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_134782152
Van Deutekom is behoorlijk nietszeggend in haar analyses:
http://www.nusport.nl/sch(...)-rest-opvulling.html

Verweij doet niet mee op de 10km bijvoorbeeld. En ze haalt alle cliches uit de kast:

quote:
''Het is te spannend om een 123'tje te maken, maar zij kan zich er ook bij rijden.''

''Dat zijn wel de drie favorieten, al hebben we ook nog Mayon Kuipers en Anice Das. Toch kan er op de 500 meter van alles gebeuren, er kunnen zomaar echte verrassingen komen. Sommigen hebben de World Cups gereden, maar anderen hebben echt naar dit toernooi toegeleefd.''

[...]

Het zou mooi zijn als Bob nog een keer naar de Spelen gaat en voor de medailles kan gaan.''

Het zouden de vijfde Olympische Spelen kunnen worden voor de 37-jarige De Jong. Van Deutekom: ''Hij heeft al zoveel gepresteerd en ik zou het wel heel mooi vinden als hij weer op topniveau meekan. Hij kan nog verrast worden door een marathonrijder, maar dat gaat niet gebeuren.''
:? :D Hmm.
Géén kloon van tvlxd!
pi_134782227
Maar goed, het had natuurlijk niet zo hoeven zijn dat Nauta echt sneller was gegaan als ze niet gehinderd had geweest. Ze had zich ook nog op kunnen blazen of kunnen vallen oid. Nu kan ze ook 'voordeel' hebben gehad van de adrenaline die door haar lijf gierden om toch maar zo goed mogelijk te finishen.

Tuurlijk is de kans groter dat ze sneller had gegaan, maar je weet nooit hoe zo'n rit verder had gelopen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_134782297
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:17 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk overdreven, want het gaat bijna altijd goed. En als er een vervelende wissel is, wordt dat 9 van de 10 keer gewoon goed opgelost. Alleen dit is op zo'n belangrijk moment en iemand wordt zo duidelijk benadeeld door een tegenstandster, daar moet iets aan gedaan worden. Als ze het nou zelf deed, maar nu zorgt iemand anders er gewoon voor dat je op de Spelen de 3 km. niet kan rijden.

En je gaat niet in op het andere punt. Als hier niets aan gedaan wordt, maakt dit ruimte voor nog meer van dit soort 'oeps foutje, sorry maar kut voor je'. Ietwat gechargeerd gezegd, maar als Blokhuijsen straks met een wissel Nuis expres overhoop rijdt zodat Vriend als nummer 2 van de 1500 rechtstreeks naar de Spelen gaat, dan moet daar ook maar niets aan gedaan worden. Ach het is topsport en onvoorspelbaar.
_O_ ^O^
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_134782349
Zoals wel vaker, eens met TheArt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_134782970
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 11:31 schreef franklop het volgende:

[..]

Eerst kijken of er nog verdere calamiteiten zijn en dan uitleg geven :')
Nou ja dat is op zich dan wel weer verstandig... als ze nu dit al als calamiteit benoemen en er gaan er vanmiddag nog 2 op hun plaat dan heb je daar weer gezeik over...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_134783327
Feit blijft dat je met dit soort constructies altijd discussie zult blijven houden omdat de mogelijkheid er is om calamiteiten te benoemen....

Of je kiest voor de Amerikaanse variant en je bent keihard door te zeggen dat als je om wat voor reden dan ook niet bij de beste 3, 4 staat dan ben je er niet bij in Sotchi... ook al heet je Wust of Kramer.

Andere optie is om bijvoorbeeld mensen die het jaar ervoor al wereldkampioen op die afstand zijn geworden gelijk aan te wijzen voor de Spelen, het is natuurlijk belachelijk dat Kramer en Wust zich hier nog moeten kwalificeren terwijl ze het schaatsen internationaal zo domineren. De rest laat je dan voor de overige startplekken rijden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_134783335
De 500 vrouwen is de afstand waar ik het minst naar uit kijk denk ik
pi_134783392
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:01 schreef TheVulture het volgende:
Of je kiest voor de Amerikaanse variant en je bent keihard door te zeggen dat als je om wat voor reden dan ook niet bij de beste 3, 4 staat dan ben je er niet bij in Sotchi... ook al heet je Wust of Kramer.

Dat doen volgensmij zelfs de Amerikanen niet meer, die werken ook met nominaties. Als een Kuck/Richardson/Bowe daar valt hebben ze alleen zichzelf ermee als ze iemand anders sturen bijvoorbeeld.
pi_134783461
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:03 schreef Remzz het volgende:

[..]

Dat doen volgensmij zelfs de Amerikanen niet meer, die werken ook met nominaties. Als een Kuck/Richardson/Bowe daar valt hebben ze alleen zichzelf ermee als ze iemand anders sturen bijvoorbeeld.
Oh ok... dat wist ik niet... maar in de atletiek en het zwemmen doen ze dat natuurlijk wel...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_134783474
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:01 schreef Mansjester het volgende:
De 500 vrouwen is de afstand waar ik het minst naar uit kijk denk ik
De KNSB ook, getuige de matrix :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 28 december 2013 @ 14:06:55 #250
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_134783485
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:01 schreef Mansjester het volgende:
De 500 vrouwen is de afstand waar ik het minst naar uit kijk denk ik
Is eigenlijk de enige afstand waar we zo goed als kansloos voor een medaille zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')