abonnement Unibet Coolblue
pi_134222840
Blunder maakt 9000 minima rijk

De Dienst Belastingen heeft circa negenduizend Amsterdamse minima per abuis een enorme kerstbonus uitbetaald. Bij de overboeking van de jaarlijkse woonkostenbijdrage aan mensen in de bijstand is iets misgegaan met komma's en punten.


Wie recht had op 155 euro, zag 15.500 euro bijgeschreven, anderen kregen ineens 30.000 euro op hun rekening. De gemeentelijke belastingdienst DBGA was vandaag, terwijl men midden in een verhuizing zit, in razende paniek bezig het geld terug te halen. Er bestaat grote vrees dat de meeste ontvangers weinig animo hebben om hier een fout in te zien. De totaal uitgekeerde som overstijgt vermoedelijk de 100 miljoen euro.

Crisisteam
In een aantal gevallen heeft DBGA, dat een crisisteam heeft geformeerd, kans gezien de overboeking te storneren, maar het is al duidelijk dat anderen het geld direct opzij hebben gezet. Een professionele schuldsaneerder, die in Amsterdam bewindvoerder is voor 150 'zware gevallen', heeft acht mensen in zijn bestand die tussen de 15.500 en 30.000 euro kregen.

'Mijn cliënten kunnen er niet bij, gelukkig, anders waren hun problemen nog veel groter geworden. Er zijn kennelijk geen alarmbellen afgegaan bij Gemeentebelastingen. Nou ja, we trekken een paar dagen rente.'

Iets misgegaan
Volgens Betty den Exter Blokland, woordvoerder bij DBGA, is 'iets misgegaan met een bestand'. De woonkostenbijdrage wordt uitgekeerd aan 12.000 Amsterdamse minima; driekwart van hen zijn sinds gisteren in tijdelijke feeststemming. Wat precies is misgegaan, kan Den Exter Blokland nog niet zeggen. 'Het is een technische kwestie. Het geld is terechtgekomen bij mensen die op bijstandsniveau leven, dus ze zullen wel even heel blij zijn geweest. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze het terugstorten.'

Hectisch
De Dienst verhuist op dit moment van het Bijlmerplein naar de Herikerbergweg, maar dat staat los van deze misser, zegt Den Exter Blokland. 'Maar de situatie is natuurlijk toch al heel hectisch.'
http://www.parool.nl/paro(...)00-minima-rijk.dhtml

Al het geld zal volgens de belastingdienst uiteraard netjes door de bijstandontvangers terugbetaald worden |:(
Ze staan er ook om bekend dat ze verantwoordelijk met geld om kunnen gaan.

Ik persoonlijk denk dat alle medewerkers van de Amsterdamse belastingdienst een bijna gloednieuwe I-pad en Playstation 4 in hun kerstpakket gaan krijgen. En in geheel 2014 zijn er gratis halve literblikken Schultenbrau in de kantine.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:41:38 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_134223022
Nederland kennende krijgen ze een dikke aanslag volgens jaar wegens verzuim van het aangeven van spaargeld boven de 21k euro :')
pi_134223045
Jezus wat kansloos.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_134223051
INB4 huil verhalen in de Telegraaf en HvN van figuren die bedragen snel hebben uitgegeven en niet kunnen terug betalen :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_134223085
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In een aantal gevallen heeft DBGA, dat een crisisteam heeft geformeerd, kans gezien de overboeking te storneren,
_O_
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:43:30 #6
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_134223094
Mag de overheid wel terugvorderen?

Als ik perongeluk naar een verkeerd rekening nummer geld overmaak kan ik er naar fluiten als de ontvangende partij niet mee wilt werken.

Hoe zit dat met teveel geld?

En: "De totaal uitgekeerde som overstijgt vermoedelijk de 100 miljoen euro. "

Wtf. -O-
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_134223104
Er zijn er vas een aantal die het niet terug zullen geven.
Ура для россии
pi_134223124
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:43 schreef Mr.J het volgende:
Mag de overheid wel terugvorderen?
Ja

quote:
Als ik perongeluk naar een verkeerd rekening nummer geld overmaak kan ik er naar fluiten als de ontvangende partij niet mee wilt werken.
Eh nee hoor, jij kunt gewoon je recht halen.
quote:
Hoe zit dat met teveel geld?
Onverschuldigde betaling, terug geven dus.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_134223162
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:43 schreef Mr.J het volgende:
Mag de overheid wel terugvorderen?

Als ik perongeluk naar een verkeerd rekening nummer geld overmaak kan ik er naar fluiten als de ontvangende partij niet mee wilt werken.

Hoe zit dat met teveel geld?

En: "De totaal uitgekeerde som overstijgt vermoedelijk de 100 miljoen euro. "

Wtf. -O-
Je praat onzin. Als je de ontvangende partij dagvaardt kun je terugvorderen o.g.v. art. 6:203 BW.
pi_134223181
Hoe groot was jouw ' kerstbonus' Karina?
En hoeveel panterjassen en pakken wijn zijn er al voor aangeschaft?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:46:01 #11
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_134223188
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja

[..]

Eh nee hoor, jij kunt gewoon je recht halen.

[..]

Onverschuldigde betaling, terug geven dus.
Ah thanks.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_134223294
Jeetje wat slecht. Hierom moeten we van het systeem van geld rond pompen af.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:50:13 #13
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_134223318
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Iets misgegaan
Volgens Betty den Exter Blokland, woordvoerder bij DBGA, is 'iets misgegaan met een bestand'. De woonkostenbijdrage wordt uitgekeerd aan 12.000 Amsterdamse minima; driekwart van hen zijn sinds gisteren in tijdelijke feeststemming. Wat precies is misgegaan, kan Den Exter Blokland nog niet zeggen. 'Het is een technische kwestie. Het geld is terechtgekomen bij mensen die op bijstandsniveau leven, dus ze zullen wel even heel blij zijn geweest. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze het terugstorten.'
Wel ja, de bekendste smoes ooit wordt weer van stal gehaald, 'een technisch probleem'. Als in: we konden er eigenlijk niks aan doen. Aan elk technisch probleem ligt in meer of mindere mate een menselijke fout ten grondslag. Dat zal hier ook niet anders zijn hoor, die ¤100 miljoen wordt echt niet 'vanzelf' verkeerd over gemaakt, iemand heeft gewoon gigantisch zitten slapen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_134223363
Volgens mij moet je volgens de regels het bedrag binnen 2 weken terug storten, in tussen mag je doen wat je wilt met het geld :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:55:01 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134223488
Zullen vast een paar heldere lichten een stapel bitcoins van kopen :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_134223493
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wel ja, de bekendste smoes ooit wordt weer van stal gehaald, 'een technisch probleem'. Als in: we konden er eigenlijk niks aan doen. Aan elk technisch probleem ligt in meer of mindere mate een menselijke fout ten grondslag. Dat zal hier ook niet anders zijn hoor, die ¤100 miljoen wordt echt niet 'vanzelf' verkeerd over gemaakt, iemand heeft gewoon gigantisch zitten slapen.
Als ik een gokje mag wagen.
Iets met SEPA, in het betaalbestand is een comma opeens een punt geworden en voila :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:55:41 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_134223512
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[i]Al het geld zal volgens de belastingdienst uiteraard netjes door de bijstandontvangers terugbetaald worden |:(
Ze staan er ook om bekend dat ze verantwoordelijk met geld om kunnen gaan.
Dat iemand in de bijstand zit wil niet zeggen dat ze per definitie onverantwoordelijk met geld omgaan, hoe kom je daarbij?

Blijkbaar denk je ook dat ze per definitie oneerlijk zijn door het geld direct te gaan uitgeven.

De meeste bijstandontvangers zijn vrouwen van boven de 50 met een verouderde opleiding waardoor ze niet meer aan de bak komen, ook al zouden ze graag willen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Redactie Frontpage vrijdag 13 december 2013 @ 13:55:49 #18
38148 crew  Innisdemon
pi_134223519
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

_O_
hahahaah ik vraag me af hoe ze een overboeking willen storneren. Vast een fok'er die het schreef ;)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_134223530
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:50 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wel ja, de bekendste smoes ooit wordt weer van stal gehaald, 'een technisch probleem'. Als in: we konden er eigenlijk niks aan doen. Aan elk technisch probleem ligt in meer of mindere mate een menselijke fout ten grondslag. Dat zal hier ook niet anders zijn hoor, die ¤100 miljoen wordt echt niet 'vanzelf' verkeerd over gemaakt, iemand heeft gewoon gigantisch zitten slapen.
In de kop staat dat het mis gegaan is met komma's en nullen. Bijstandstrekkers die 155 euro hoorden te krijgen, kregen 155.00 euro. Gewoon het bedrag verhonderdvoudigt dus door de belastingdienst.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_134223534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:51 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij moet je volgens de regels het bedrag binnen 2 weken terug storten, in tussen mag je doen wat je wilt met het geld :)
Volgens welke regels?
De ik-heb-ten-onrechte-een-bedrag-ontvangen-regel?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:56:38 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_134223553
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als ik een gokje mag wagen.
Iets met SEPA, in het betaalbestand is een comma opeens een punt geworden en voila :7
ehrm, dan maak je van 155,00 nog geen 15.500, dan zou het originele bedrag 15,5 moeten zijn geweest.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_134223600
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:55 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

hahahaah ik vraag me af hoe ze een overboeking willen storneren. Vast een fok'er die het schreef ;)
Niet idd :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:57:55 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_134223608
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

In de kop staat dat het mis gegaan is met komma's en nullen.
In de titel staat dat ze rijk zijn geworden door die fout omdat ze een paar duizend euro kregen. In Nederland ben je met een paar duizend euro met geen mogelijkheid rijk te noemen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_134223674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
INB4 huil verhalen in de Telegraaf en HvN van figuren die bedragen snel hebben uitgegeven en niet kunnen terug betalen :')
Echt he _O- Heb je screenshot of link :D
pi_134223770
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

In de titel staat dat ze rijk zijn geworden door die fout omdat ze een paar duizend euro kregen. In Nederland ben je met een paar duizend euro met geen mogelijkheid rijk te noemen.
Bedragen in het oude, niet SEPA formaat, werden in centen geschreven.
Dus zonder comma of punt.
In SEPA (pain001) weer wel. Dus mijn eerste aanname was fout.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')