abonnement Unibet Coolblue
pi_134187003
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134188048
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134188373
Vandaag 18 maanden bv *O* Gewoon al 1,5 jaar!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134188420
*O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134196528
Phaidra wat goed!! *O*

Pffff ik kon wel janken vanmiddag: ik had al de hele dag moeite met kolven rechts; er kwam haast niks uit maar de borst deed zeer en zat vol... en ik kreeg m ook met borstmassage niet leeg :X Dus ik haastte me naar het dagverblijf, en toen ik daar kwam had E net een enorme fles op :o -O-

Maar gelukkig maakte het mijn slokopje niks uit en heeft ze de borst zojuist goed leeggedronken! :9 The relief! _O_

Wel pijnlijk nog steeds, stom kloofje :X
pi_134197682
Phaidra O+ 18 maanden, zo tof!!

Ohh LB ;( Hoe lang zit die kloof er al? Heb je de oorzaak al gevonden?

En qua drinken, hier overdag als we thuis zijn zo'n 5-6x, als we weg zijn vaak iets minder. En dan de nachtvoedingen nog (2-5) met 18 maanden dus :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134197764
Overdag drinkt Bram andere dingen. Sap of melk. Maar dat heb ik eigenlijk heel bewust zo afgebouwd. Zo ben ik ook vrijer om te gaan en Bram ergens onder te brengen. Soms twijfel ik wel wat of ik toch niet vaker wil voeden, maar aan de andere kant wilde ik er bijna helemaal mee stoppen dat die 2x drinken nu eigenlijk precies goed is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134197980
Ik kan tegenwoordig ook gewoon de hele dag weg gelukkig, als ik er niet ben drinkt ze ook wel andere dingen :) Maar dat heeft wel een tijd geduurd ja (ook voordat ik het zelf los durfde te laten hoor)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134198650
Phaidra wat goed :Y.

Hier vandaag niet gekolfd en geen stuwing niks. Morgenochtend kijken of er nog wat komt, maar ik denk verwaarloosbaar. Toch frappant hoe snel het terugliep toen ik naar 1x kolven ging.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_134204711
Phaidra *O* *O* *O*
pi_134204777
Phaidra, RESPECT *O*
pi_134205976
^O^ Phaidra!

quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Phaidra wat goed :Y.

Hier vandaag niet gekolfd en geen stuwing niks. Morgenochtend kijken of er nog wat komt, maar ik denk verwaarloosbaar. Toch frappant hoe snel het terugliep toen ik naar 1x kolven ging.
:* Fijn dat het afbouwen zo soepel ging...
pi_134206167
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:03 schreef Marjolijntje het volgende:
Ohh LB ;( Hoe lang zit die kloof er al? Heb je de oorzaak al gevonden?
Voeden doet sinds zaterdagavond zeer; zondagochtend zaten er ineens de eerste twee tandjes dus ik dacht dat t daardoor wat gevoelig was. Maar het is dus echt kapot rechts, dus ik denk toch dat het door haar slordige drinken en dat getrek komt...
pi_134206199
Dat is snel gegaan XM :*. Wel prettig dat je geen problemen hebt gehad met afbouwen.

LB, daar zou ik ook stevig van gebaald hebben!! Gelukkig wilde ze toch nog drinken :9
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134206261
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 19:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Phaidra wat goed :Y.

Hier vandaag niet gekolfd en geen stuwing niks. Morgenochtend kijken of er nog wat komt, maar ik denk verwaarloosbaar. Toch frappant hoe snel het terugliep toen ik naar 1x kolven ging.
Bijzonder ja, dat is echt het vraag&aanbodprincipe in praktijk.

Nou, en nu gaan genieten van een lekker glaasje wijn he! Die heb je verdiend!! ^O^
pi_134206423
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:41 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Voeden doet sinds zaterdagavond zeer; zondagochtend zaten er ineens de eerste twee tandjes dus ik dacht dat t daardoor wat gevoelig was. Maar het is dus echt kapot rechts, dus ik denk toch dat het door haar slordige drinken en dat getrek komt...
Kom ik weer met mn spruw hoor, maar hou je het in de gaten? :* Hier ook alleen pijn bij mij en kloven, verder niks kunnen zien bij mij of Faye, maar met GV werd het rap minder.

Lukt het al om haar wat rustiger te laten drinken? Heb je evt een speeltje / ketting waarmee ze kan friemelen tijdens het drinken?

XM, voor jou nog even een :* O+ *O* omdat je zo'n kanjer bent. Je mag zo enorm trots zijn op jezelf!!!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134207006
Hmmm spruw ja dat kan natuurlijk ook nog... god dat hoop ik toch niet zeg :X E heeft wel al een paar dagen een prutoog. Dus misschien een weerstandsverhaal?

Links is pijnloos, dat is een goed teken toch?
pi_134265672
Hoi dames,

Ik ben fulltime aan het kolven, nu heb ik een handkolf van medela die prima werkt. Maar nu lijkt me een elektrische kolf toch ook wel handig...en nu twijfel ik tussen een kolf van avent of medela. Wat zijn jullie ervaringen? En kan ik zoiets tweedehands kopen of is een nieuwe kopen beter?
pi_134265798
Angelatje, ik heb zelf een tweedehandse Medela en ben daar heel tevreden over. Je kunt prima tweedehands kopen en eventueel zo'n setje (van Medela dan, maar ik neem aan dat Avent ook wel zoiets heeft) nieuw kopen met de schelpen, slangetjes en de membranen. Die waren geloof ik 38 euro of zo.

Nog steeds niet aan de borst dus. Wat zei de LK?

LadyBlack, hoe is het nu?
pi_134266186
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:40 schreef angelatje het volgende:
Hoi dames,

Ik ben fulltime aan het kolven, nu heb ik een handkolf van medela die prima werkt. Maar nu lijkt me een elektrische kolf toch ook wel handig...en nu twijfel ik tussen een kolf van avent of medela. Wat zijn jullie ervaringen? En kan ik zoiets tweedehands kopen of is een nieuwe kopen beter?
Ik heb een kolf van Medela (swing) thuis en op mijn werk staat een medela symphony en ik ben er erg tevreden over! Geen ervaring met Avent dus daar kan ik je niet mee helpen. Bij veel kolven schijnt er melk in de motor te kunnen komen en dan is het niet zo hygiënisch (?) om hem tweedehands over te nemen.
pi_134266444
Ik had een Avent gebruikt en daar erg tevreden over. Maar als ooit een tweede komt zou ik toch dubbelzijdig kolven want het bespaard zoooveel tijd! vooral op het werk...lijkt me prettiger om in een kwartiertje allebei de borsten te kunnen kolven ipv 12min per borst (in mijn geval dan)

Hoe gaat het met het aan leggen Angelatje?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 14 december 2013 @ 19:11:28 #22
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134266588
Vandaag 6 maanden bv voor dit dappere ventje! *O*
Op naar nog minstens 12 maanden erbij.... :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134267782
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:40 schreef angelatje het volgende:
Hoi dames,

Ik ben fulltime aan het kolven, nu heb ik een handkolf van medela die prima werkt. Maar nu lijkt me een elektrische kolf toch ook wel handig...en nu twijfel ik tussen een kolf van avent of medela. Wat zijn jullie ervaringen? En kan ik zoiets tweedehands kopen of is een nieuwe kopen beter?
Mocht je over willen op elektrisch kolven, ik heb nog een medela freestyle in de aanbieding...
  zaterdag 14 december 2013 @ 20:46:48 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_134269723
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 december 2013 18:44 schreef Kyara het volgende:
LadyBlack, hoe is het nu?
Niet best, ik heb nog steeds last van af en toe stekende pijn en ook een muitende baby. Ze is niet helemaal lekker, 2 ontstoken oogjes en wat last van dr darmen geloof ik. Maar elke avond is het gedoe om haar in slaap te krijgen terwijl ze steeds gewoon lekker in slaap zakte aan de borst. -O-

Ze heeft me net keihard gebeten met dr tandjes :'( En ik kan al helemaal niks hebben op bv-gebied op het moment, dus ik loop de afgelopen dagen weer regelmatig te janken :{ Ik geloof dat alles tegelijk is nu; zij niet lekker, in een sprongetje, ik pijnlijke borsten.... echt feest.

Mijn rechterborst voelt eigenlijk zoals in de eerste weken; kolven is pijnlijk, er komt weinig uit, de tepel is súpergevoelig (de handdoek of mijn bh die erlangs komt is :X :X ), en dus 2 kapotte plekjes. Marjolijntje had het over spruw. Ik weet het even niet meer, of dat het kan zijn :?
pi_134269875
--

[ Bericht 99% gewijzigd door Ticootje op 14-12-2013 21:17:47 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')