abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 december 2013 @ 14:24:10 #76
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_134328190
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 00:35 schreef dumble het volgende:
weet niet hoor, maar wie in is right mind gaat die film überhaupt aanzetten. Je ziet hem voorbij komen op de downloadsites, een spin op een wolkenkrabber met een paar helikopters eromheen: en dan denk je,, hé dat is leuk, laat ik die film eens gaan kijken. Dat is vast een goeje film, en ik ga zeker geen tijd verspillen.. . koekoek
op zich zijn zo'n films wel leuk ,
het zelfde geld voor Sharknado,
en de mega shark films.

zo slecht dat ze weer goed worden ( sommige doen het niet goed, dat zijn gewoon slechte films, die ook totaal niet goed zijn)
mee bekant vangde gin haas.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 16 december 2013 @ 14:53:50 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134329225
Ik kan niet/ nauwelijks 3D zien want daar heb je 2 ogen voor nodig die samenwerken. Ik kijk zelden met meer dan 1 oog (ik kan wel bewust overschakelen van het ene naar het andere oog). Soms lukt het me eventjes om 3D te zien maar dan moet ik me concentreren en het kost veel moeite. Mijn TV kan ook 3D maar ik heb die feature nieteens geprobeerd :')
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 16 december 2013 @ 17:01:53 #78
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_134333715
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 12:09 schreef speknek het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ik het thuis ook kan repliceren, heb de 3D tv al gekocht.
Ik heb al van een paar enorm grote Gravity-fans gehoord (critics die 'm in de bioscoop hadden gezien), die ook een screener in de post hadden ontvangen, dat het een énorme tegenvaller was op die manier.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 16 december 2013 @ 17:02:33 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_134333740
Hmm balen. Maar misschien is dat ook omdat je al weet hoe die gaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 16 december 2013 @ 17:03:19 #80
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_134333760
Het zegt ook wel iets over de kracht van het verhaal. Of schrijnend gebrek daaraan, al naar gelang wie het zegt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 16 december 2013 @ 17:07:57 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134333941
Ik moet ook toegeven dat die tweede keer (in 70mm IMAX 3D dus) het verhaal al een stuk minder boeiend was. Het ging me alleen nog om de beelden, terwijl ik de eerste keer (in 2D) uitermate positief was over het verhaal.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 16 december 2013 @ 17:15:44 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134334237
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 17:07 schreef Lemans24 het volgende:
terwijl ik de eerste keer (in 2D) uitermate positief was over het verhaal.
Really? _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134334250
quote:
99s.gif Op maandag 16 december 2013 17:01 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik heb al van een paar enorm grote Gravity-fans gehoord (critics die 'm in de bioscoop hadden gezien), die ook een screener in de post hadden ontvangen, dat het een énorme tegenvaller was op die manier.
Saai ja.

Gravity zonder de uitmuntende 3D IMAX mogelijkheden blijft er bitter weinig te genieten van over. -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 16 december 2013 @ 17:18:35 #84
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134334349
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 17:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Really? _O-
Really really!
Blijft een groot scherm, ook in 2D. En de eerste keer laat je je gewoon meeslepen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 16 december 2013 @ 17:18:55 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134334362
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 17:16 schreef FireFox1 het volgende:

Ook het einde was een beetje anti-climax. :{
Ik hoopte tot op het laatste moment op een twist die het allemaal minder voorspelbaar zou maken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 16 december 2013 @ 17:20:44 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134334440
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2013 17:18 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Really really!
Blijft een groot scherm, ook in 2D. En de eerste keer laat je je gewoon meeslepen.
Dat het visueel mooi is op een groot scherm dat geloof ik wel (ik heb maar 40"), maar jij was kennelijk positief over het verhaal zelf. Dat vind ik moeilijk te begrijpen. Maar goed, smaken verschillen :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 december 2013 @ 17:43:35 #87
862 Arcee
Look closer
pi_134335332
Oh ja, ook de 3D voegde zo waar eens echt iets toe in Gravity. Meestal vind ik het maar hinderlijk, maar hier werd 3D ten volle benut.

James Berardinelli verwoordt het goed in zijn review: http://www.reelviews.net/php_review_template.php?identifier=2670
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 december 2013 @ 17:44:25 #88
862 Arcee
Look closer
pi_134335366
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 14:53 schreef SeLang het volgende:
Ik kijk zelden met meer dan 1 oog
Wat is deze?
  maandag 16 december 2013 @ 17:45:48 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_134335414
Ik vond het laatste shot dan juist fantastisch, mooie symboliek. Beter nog dan een twist misschien wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_134335440
Gravity zonder 3D bekijken, dat is net zoiets als broodnuchter een tripschilderij gaan zitten analyseren.

Ontopic:

Medianeras (2011)
Medianeras, de betekenis van het woord wordt in de film uitgelegd, dus dat doe ik hier niet, is een bijzonder geslaagde, grappige, meeslepende en prachtig geschoten (zowel beeld als geluid) dramatische komedie over het alledaags bestaan in Buenos Aires (12 miljoen inwoners).
De stad zelf ken ik een beetje (3 keer geweest) en in mijn ogen raakt de film exact de cultuur en de sociale "cohesie" van de porteños, hoewel de film eigenlijk toepasbaar is op het hele Westerse moderne leven.
Twee nogal sociaal onhandige typjes die een zoektocht plegen naar geluk en liefde. Saai? Nergens. Voorspelbaar? Dat denk je, maar dan neemt het plot toch weer een wending.

Als niet-liefhebber van het genre romantische komedie-drama, is dit toch wel een pareltje in zijn soort, niet in de minste plaats door de enorme hoeveelheid details, prachtige cinematografie, beelden van de stad (waarbij de bekendste hotspots juist niet voorkomen), een lekkere vaart en genoeg momentjes waar je of om kan lachen of mee kan identificeren.

Geslaagd en meer dan een aanrader, deze Argentijnse film.
9,0/10 (IMDB: 7,4/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 16 december 2013 @ 17:56:20 #91
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134335766
quote:
5s.gif Op maandag 16 december 2013 17:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat is deze?
Ik kijk alternerend, zoals dat heet (afwisseld kijken met het ene of het andere oog). Is m'n hele leven al zo. No big deal verder maar ik kan dus meestal geen 3D zien. Ik ben dus ook slecht in sporten met ballen of shuttles die door de lucht vliegen (of belangrijker: muggen doodslaan) want ik kan de afstand moeilijk schatten als er geen referentie is met de grond :').

/offtopic
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 16 december 2013 @ 18:35:36 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_134336960
La niña santa (2004) - IMDb
Strontvervelend is wat me opkomt na het zien van deze film. Had ook al twee eerder films van Lucrecia Martel gezien en die kwamen er ook niet goed van af. Snap ook niet waarom ie is opgenomen in deze lijst, maar soit. La niña santa gaat over een vrouw en haar dochter, waarvan de vrouw een dokter wel ziet zitten, maar de dokter vooral de dochter (en vice versa) ziet zitten?

Je zou denken, van zoiets kan een interessante film van gemaakt worden, maar nee! Het wordt uiterst saai verteld en ook het camerawerk is ronduit lelijk. Je ziet veel ruggen van personen en gezichten half in beeld, dat soort dingen dus. Het zal vast de bedoeling zijn van Martel, maar ik werd alleen maar verveeld door. Cijfer: 4,5

World War Z (2013) - IMDb
Tsja wat moet je zeggen van World War Z. De Z staat voor de Zoveelste Zombiefilm? Het is zoals gewoonlijk wel aardig om te zien. Het ziet er ook spectaculair uit, dat valt niet te ontkennen. Maar goed, ik dacht in het begin dat dit nog wel leuk en origineel kon uitpakken met Brad Pitt in de hoofdrol. Maar dat viel later toch erg mee helaas. Niets nieuws onder de zombie-zon zullen we maar zeggen ;). Actie vond ik overigens lelijk en schokkerig in beeld gebracht. Cijfer: 6

A Knight's Tale (2001) - IMDb
Heath Ledger is Ulrich von Lichtenstein uit Gelderland, een ridder zonder vrees! Leuk dat hij ook dit soort lollige rollen prima aankon en zijn twee sidekicks waren ook wel goed op dreef. De luchtige aanpak bij deze middeleeuwse avonturenfilm werkt wel, al vond ik het aantal grappen maar aan de magere kant. De film weet niet echt een keuze te maken tussen een jolig avontuur of een onderhoudend epos. Ook wat aan de lange kant uiteindelijk, maar al met al toch wel een ruime voldoende. Cijfer: 6,5

The Ghost and Mrs. Muir (1947) - IMDb
Best een degelijke fantasie-film die nergens flauw wordt. Daarvoor ben ik altijd een beetje bang bij dit soort films. Sterker nog, het plot is best aangrijpend! Gene Tierney, een jonge weduwe gaat wonen in een cottage aan de Engelse kust, waar het griezelig wordt wanneer Rex Harrison in de vorm van een geest verschijnt! Ondanks wat strubbelingen in het begin, ontwikkelt er zich een op het eerste oog onmogelijke romance tussen hen twee. Net als je denkt dat het verhaal als een nachtkaars afloopt, krijgt het verhaal nog een aantal leuke draaien. Acteerwerk was wel goed, al moest ik bij Rex Harrison denken aan een mindere versie van Humphrey Bogart met zijn kraakstem. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 16 december 2013 @ 22:39:10 #93
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_134348376
De afgelopen week gezien:

JFK: 3 Shots That Changed America
Een twee-delige documentaire over de dag van de moord op JFK en de twee daarop volgende dagen (het eerste deel van de docu) en de nasleep ervan (het tweede deel). In beide delen worden enkel en alleen archief beelden gebruikt. Niet alleen alle bekende beelden komen voorbij maar ook nog nooit eerder vertoonde beelden (waaronder tot dan toe geheim gebleven amateur beelden).
Dus geen pratende koppen die terug blikken. Dat maakt het wel een stuk interessanter en indringender. Het is echt net alsof je de gebeurtenissen zelf van moment tot moment meemaakt.
Ontzettende sterke documentaire.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

The Kennedy Assassination: 24 Hours After
Deze docu is dan wel met pratende koppen. Onder andere historici komen aan `t woord in dit relaas van de eigenlijk ongeloofelijke 24 uur na de moord op Kennedy,waarin onder andere bekend wordt gemaakt dat de VS 45 minuten lang staatshoofd-loos waren.
Een mix van interesse en ongeloof maakt zich langzaam maar zeker steeds meer van je meester. Zeker een kijkbeurt waard.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

The Hobbit: The Desolation of Smaug
Vond `m over het algemeen een stuk beter dan An Unexpected Journey. Donkerder van sfeer, beter geacteerd en Smaug was geweldig. Het geheel zag er opnieuw prachtig uit en de 48fps vond ik,net als bij het eerste deel, zeker een meerwaarde. Hoop dat er snel meer films op deze manier gemaakt gaan worden.
Het komt zeker niet in de buurt van de Lord of The Rings films maar het is wel een hele verbetering ten opzichte van de eerste film en het is nog steeds een erg vermakelijke film.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  maandag 16 december 2013 @ 23:43:40 #94
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_134351258
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 08:20 schreef DrDarwin het volgende:
PUHDISTUS
[ afbeelding ]

Geregisseerd door Antti Jokinen
met Liisi Tandefelt, Laura Birn en Krista Kosonen

Dit is een film over vrouwen- en kindermisbruik, over mensenhandel, over prostitutie en over de tweede wereldoorlog en het schrikbewind dat het Stalinisme voerde over de bevolking van Estland.
Zara is nog maar net ontsnapt uit de klauwen van de Russische maffia, die haar als een seksslavin behandelden, zij vindt een schuilplaats op de afgelegen boerderij van de eenzame oude Aliide en al snel komen bij haar door de komst van Zara de herinneringen aan een gruwelijk verleden naar boven.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een klein meesterwerkje uit Estland/Finland wat mij betreft, maar wel een met een keihard verhaal, en zeer geweldadige en gruwelijke beelden, maar ook met zeer emotionele momenten.

IMDB 7.0
DrDarwin 8,5
Zeer indringend inderdaad, met name een scene met een gloeiende lamp. :{
Soms wat over-the-top geacteerd, maar absoluut een fraai verhaal.
Ik zou het zelf een 7,5 geven.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_134351346
The hurt locker - 2008

Kijkt lekker weg 8/10
pi_134351439
Timo, zijn die JFK-docu's ook echt vernieuwend in de zin dat ze alternatieve motieven en daders zoeken, of gaan ze uit van het officiele verhaal?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 17 december 2013 @ 03:25:19 #97
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_134354300
A Christmas Story (1983) - IMDb



Een kerstfilm, waarom!? Waarom niet, het immers bijna kerst en deze had ik nog nooit gezien. Een regelrechte klassieker, die voor veel Amerikanen vaste prik is met de kerstdagen. Alle clichés van het Amerika in de jaren '40 passeren dan ook de revue, maar er wordt met een jaren '80 bril naar gekeken. Een zoetsappig verhaaltje over hoe kinderen en hun ouders de kerstperiode beleven, met een knipoog.
De film komt inclusief grap met Chinezen die moeite hebben met de r en l, en JA, op IMDb vindt 30 jaar later nog steeds dezelfde soort discussie plaats als wij hier onlangs hadden over Gordon en z'n 39 met rijst. Maar de luchtbuks, die de 9-jarige hoofdpersoon voor kerst vraagt, is geen probleem. Het geeft al met al een interessant beeld van Amerika door de jaren heen.
De constante voice-over kon me niet echt bekoren. Toch een 7, want de film is zeker niet slecht.

IMDb: 8,0
Ik: 7
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 17 december 2013 @ 08:16:07 #98
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134355056
Ted (2012)
Over het algemeen ben ik geen fan van komische films omdat ik er meestal niet om kan lachen. Maar om deze film moest ik af en toe hard lachen. Typische "Family Guy" humor, af en toe flauw en af en toe hilarisch. Net als Family Guy dus.
7,8

[ Bericht 1% gewijzigd door SeLang op 17-12-2013 08:36:23 (typo) ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:19:30 #99
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_134355081
the Marine



quote:
geregisseerd door John Bonito
met John Cena, Kelly Carlson en Robert Patrick

Een marinier wordt oneervol ontslagen nadat hij een direct bevel had genegeerd. Hoe gaat direct op zoek naar een job, maar wordt reeds na één dag ontslagen. Zijn vriendin stelt voor op naar de bergen te trekken om eventjes te ontspannen. Onderweg komen ze in aanraking met een bende criminelen waarna hij zijn ontvoerde vriendin moet proberen te redden.
met zo'n titel verwachte ik eigenlijk een soort van slechte jaren 80/90 actie film.
en ik had gelijk ook nog,
het is geen hoogstaande film, maar dat weet je van te voren
stel je je eigen daar op in, dan is de film best goed te doen

verhaal is natuurlijk in 190.421 andere films ook al gedaan,
vrouwtje wordt ontvoerd , bad ass husband gaat wraak nemen.
er zit hier nog wel een klein beetje humor overheen ( dit hadden ze wat meer mogen doen wat mij betreft, want het is maar 1 personage wat enigzins grappig is)

ik geef hem een 6.5
mee bekant vangde gin haas.
  dinsdag 17 december 2013 @ 08:48:02 #100
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_134355350
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:21 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Als je zulke films kijkt, dan heb je requiem for a dream ook vast wel gezien. Bij die film had ik precies datzelfde gevoel. Ik zat ook in de woonkamer naar de aftiteling te staren en te verwerken wat ik allemaal had gezien, en mijn moeder keek mij ook aan toen ze binnen kwam met zo'n blik net of ik iets heel ernstigs had meegemaakt ofzo.
Dat had ik ook maar dan met The Godfather. Dat was de een van de eerste films die ik had gezien met zo ongelofelijk goed en groot verhaal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')