abonnement Unibet Coolblue
pi_134218325
:s) ik heb het African flower doosje in het stijfsel gezet en met cocktailprikkers in vorm gezet :s) Leuk hoor dat geëxperimenteer ^O^
pi_134218600
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:53 schreef -Spring het volgende:
Ik zou er een Maja de Bij-mutsje van maken. Met sprieten bovenop. :+
Eum.... nee _O-

Overigens twijfel ik nog steeds om de kleuren :') Heb echt al 3x een andere kleuren combi gepakt. Eerst grijs met paars; maar dat vond ik te saai... Toen rood met paars; maar dat vond ik niet 'stoer' genoeg :') En nu dus zwart met geel gepakt...

Misschien moet ik gewoon die blauwe en bruine garen kopen; want die combi vind ik eik nog het mooist ook :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator vrijdag 13 december 2013 @ 11:47:35 #128
382129 crew  Donna
pi_134219286
Wat een mooie col Spring!
pi_134222836
Spring@ mooi die col!
By DMB
pi_134222871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
[ afbeelding ]

Progressie van de deken! Ik ga even door een matige periode en ik merk dat dat haken erg prettig is om de gedachten te verzetten, dus ik ga redelijk hard :D
hoeveel losse had je opgezet?
By DMB
  vrijdag 13 december 2013 @ 13:38:05 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_134222904
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 13:37 schreef CREADO het volgende:

[..]

hoeveel losse had je opgezet?
150 (152) met naald 8, ben nu doorgegaan met naald 5, deken is ongeveer 1.30 breed geworden :)
disclaimer
pi_134223510
^O^ oh wat een prachtige haaksels kwamen er weer voorbij ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_134223991
Priem mooi geworden het laarsje. Je gaat echt snel! Ik heb pas 2 zooltjes klaar. Echter snap ik niks van het binnenste buiten haak principe. Heb die beschrijving uit de op gelezen en gegoogeld maar misschien denk ik te moeilijk of ben ik er te simpel voor. Wil iemand het in dummy taal uitleggen? moet ik van buiten af mn haaknaald doorsteken?
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:13:39 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_134224152
Priem heeft ook geen nachtvoedingen enzulks he, alles op z'n tijd, ik vind het al knap dat je er aan toe komt met twee van die ukkels :D
disclaimer
pi_134224264
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:09 schreef martine1984 het volgende:
Priem mooi geworden het laarsje. Je gaat echt snel! Ik heb pas 2 zooltjes klaar. Echter snap ik niks van het binnenste buiten haak principe. Heb die beschrijving uit de op gelezen en gegoogeld maar misschien denk ik te moeilijk of ben ik er te simpel voor. Wil iemand het in dummy taal uitleggen? moet ik van buiten af mn haaknaald doorsteken?
Hehe deze heb ik in 1 avondje klaar; maar vond het alsnog best langzaam gaan... Vooral als je dan dat filmpje volgt lijk ik echt een slak :')
Heb em nu al 2x opnieuw gedaan... Eerste keer omdat ik niet goed uitkwam met de zool (wellicht in het begin verkeerd geteld ofzo... ik kreeg een 'scheve' laars in ieder geval :') ); en toen nog een keer omdat ik de kleuren toch niet leuk vond.
En euh.. ik ga straks toch even naar de wibra voor lichtblauw en bruin; en ga ze nog een keer opnieuw doen :@ Naja kan ik ze straks wel erg goed :')

Bedoel je voor die schoentjes binnenste buiten haken? Ik heb het patroon gewoon gevolgd; wist niet dat dat nodig was? :D

*edit: Owjah ik heb idd geen koters :7 Dus ik zit 's avonds een 4-tal uur na elkaar te haken :D dat scheelt natuurlijk ook een hoop _O-
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:30:55 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134224735
priemgirl, ik kwam ook steeds wat scheef uit bij die laarsjes/slofjes, en ik vond ze ook best langzaam gaan. dus misschien ligt het toch aan het patroon.
in de haak.
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:35:06 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_134224865
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:09 schreef martine1984 het volgende:
Priem mooi geworden het laarsje. Je gaat echt snel! Ik heb pas 2 zooltjes klaar. Echter snap ik niks van het binnenste buiten haak principe. Heb die beschrijving uit de op gelezen en gegoogeld maar misschien denk ik te moeilijk of ben ik er te simpel voor. Wil iemand het in dummy taal uitleggen? moet ik van buiten af mn haaknaald doorsteken?
het gaat erom dat je haakwerk twee kanten heeft. de voorkant (die je naar je toe hebt) wordt doorgaans als de 'goede' kant beschouwd, en de achterkant is iets minder mooi. als je iets bols maakt is het dus zaak om die goede kant naar buiten te houden. vaak is het zo dat als je een bolvormig iets aan 't haken bent, dat de goede kant dan juist in eerste instantie naar binnen 'krult', als je niks doet. dan moet je gaandeweg het bolletje dus even de andere kant op duwen, zodat de goede kant buiten komt.
en om te onthouden wat ook weer de goede kant is las ik hier een keer de handige regel: de kant waar je de haaknaald erin steekt is de goede kant (ofwel buitenkant).
in de haak.
pi_134224968
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:30 schreef trui het volgende:
priemgirl, ik kwam ook steeds wat scheef uit bij die laarsjes/slofjes, en ik vond ze ook best langzaam gaan. dus misschien ligt het toch aan het patroon.
Nou bij de laatste had ik het niet meer; maar toen ging ik er ook veel meer op letten; dat ik steeds recht op de eerste ch zat... Zal er vanavond eens op letten als ik weer een zooltje maak.

Overigens vindt mijn man dat ik nu maar meteen een complete set moet maken met muts en wanten _O- Naja heb nog 2 weken; moet lukken :P *patronen zoekt*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:38:52 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_134224996
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:38 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Nou bij de laatste had ik het niet meer; maar toen ging ik er ook veel meer op letten; dat ik steeds recht op de eerste ch zat... Zal er vanavond eens op letten als ik weer een zooltje maak.

Overigens vindt mijn man dat ik nu maar meteen een complete set moet maken met muts en wanten _O- Naja heb nog 2 weken; moet lukken :P *patronen zoekt*
En een sjaal!!!
disclaimer
pi_134225010
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

En een sjaal!!!
Ow crap ja _O-
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 13 december 2013 @ 14:40:28 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_134225059
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:39 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Ow crap ja _O-
Ik zal een mooi haakhoekje inrichten voor donderdag :')
disclaimer
pi_134225363
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 december 2013 14:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zal een mooi haakhoekje inrichten voor donderdag :')
Pahaha ja doe maar _O- *claimt alvast plekje onder bazendeken :7 *
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_134226868
Volgens mij heb ik m'n eigen kleurwissel methode bedacht, maar nu weet ik niet meer zeker hoe ik het gedaan heb :')



En ja, weer een kerstprojectje ja! ~:) :')
Smile, tomorrow will be worse...
  vrijdag 13 december 2013 @ 16:06:16 #144
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_134228198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:29 schreef trui het volgende:
keuzes, keuzes, littleBrownie. je hebt ook tijd voor allerlei onzin-SC-topics zie ik. :P
Hm ja da's waar :+ Ik wou sowieso eigenlijk beginnen in de vakantie voor de Kirby die ik wil gaan maken :)
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_134231096
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:32 schreef BrainTeaser het volgende:
Volgens mij heb ik m'n eigen kleurwissel methode bedacht, maar nu weet ik niet meer zeker hoe ik het gedaan heb :')

[ afbeelding ]

En ja, weer een kerstprojectje ja! ~:) :')
Ziet er wel goed uit!

Mijn uil is bijna af, nog 4 zeshoekjes maar aangezien we toch niet genoeg stuff hebben wacht ik daar nog even mee.
Aangezien ik het kleurwisselen zat was ben ik nu alle bloemetjes van de zeshoekjes voor een volgende aan t maken.
T haakt echt wel lekker weg.
pi_134231117
Tip: ik kwam deze video net tegen, waar uitgelegd wordt hoe je vrijwel onzichtbaar kunt minderen met vasten, stokjes en halve stokjes:


De manier voor vasten kende ik zelf al (voorste lusjes van de beide steken ophalen en dan pas de draad omslaan en doorhalen), maar ik had eigenlijk geen idee dat je diezelfde techniek ook bij (halve) stokjes kunt gebruiken :s)

(Komt erg goed uit, aangezien ik dus een kerstmuts maak in halve stokjes en de 'gewone' mindering daarvan heel lelijk is! :X )
Smile, tomorrow will be worse...
pi_134234324
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 17:27 schreef BrainTeaser het volgende:
Tip: ik kwam deze video net tegen, waar uitgelegd wordt hoe je vrijwel onzichtbaar kunt minderen met vasten, stokjes en halve stokjes:


De manier voor vasten kende ik zelf al (voorste lusjes van de beide steken ophalen en dan pas de draad omslaan en doorhalen), maar ik had eigenlijk geen idee dat je diezelfde techniek ook bij (halve) stokjes kunt gebruiken :s)

(Komt erg goed uit, aangezien ik dus een kerstmuts maak in halve stokjes en de 'gewone' mindering daarvan heel lelijk is! :X )
ik gebruik die ook. Is erg mooi, je ziet er weinig van.

En die kleurwissel wat heb je dan anders gedaan, want zie wel verschil in de steek grotes.
By DMB
pi_134234647
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:12 schreef CREADO het volgende:

[..]

ik gebruik die ook. Is erg mooi, je ziet er weinig van.

En die kleurwissel wat heb je dan anders gedaan, want zie wel verschil in de steek grotes.
Ik moet nog even bedenken hoe ik het duidelijk uit kan leggen..

Maar het komt er op neer dat ik niet gewoon 'join' met een slip stitch, maar ik haal m'n haaknaald uit de lus en steek 'm achterlangs door de steek waar je normaal gesproken in zou 'joinen'. Dan doe ik de lus weer om m'n haaknaald en trek 'm er zo doorheen, zodat-ie aan de achterkant zit. Daar pak ik dan de nieuwe kleur op.

Oh, en ik 'join' sowieso nooit in de bovenkant van de losse, maar in de eerste echte steek. En die eerste steek maak ik ook altijd in dezelfde steek als de beginlossen van een ronde.

Pff..weer lekker warrig verhaal :')
Smile, tomorrow will be worse...
  vrijdag 13 december 2013 @ 19:56:37 #149
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_134236313
Ben hier even niet zo vaak geweest, maar mag ik even inbreken met een vraagje...

Ik ben bezig met een knuffelkonijntje. Zo'n tutlapje (tja echte babyboommmm hier). Maar nu moet ik dus een "gezichtje" borduren. Oogjes en neusje. Hoe doe je dat? Met hetzelfde garen of heb je daar speciaal spul voor nodig? En wat voor steken? Gewoon een beetje gokken?

Aaargh hoe doen jullie dat? Kom er niet echt uit.
pi_134239176
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 19:56 schreef HarrrrieH het volgende:
Ben hier even niet zo vaak geweest, maar mag ik even inbreken met een vraagje...

Ik ben bezig met een knuffelkonijntje. Zo'n tutlapje (tja echte babyboommmm hier). Maar nu moet ik dus een "gezichtje" borduren. Oogjes en neusje. Hoe doe je dat? Met hetzelfde garen of heb je daar speciaal spul voor nodig? En wat voor steken? Gewoon een beetje gokken?

Aaargh hoe doen jullie dat? Kom er niet echt uit.
kijk voor voorbeeldjes eens op pinterest bijvoorbeeld. Ik doe het zelf met gewoon garen ;)
By DMB
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')