abonnement Unibet Coolblue
pi_134075414
Voor de liefhebbers & toen Apple nog een veredeld 'piraten'merk was.
(minus Bert natuurlijk :D )






is het dan alweer al zo lang geleden? :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2013 11:11:07 ]
pi_134077034
BERT _O_
  maandag 9 december 2013 @ 12:16:21 #3
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_134077060
zo'n ding had mijn vader ook,
heb er nog altijd een afkeer van Apple door
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_134077085
Macintosh Plus, Macintosh Ed (de eerste sprekende computer)... Jeugdsentiment voor mij.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_134077095
MacPlaymate :D
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_134078203
Toen was het al kut :{
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_134078966
Toen hadden de meeste mensen bij Apple al zoiets van: Het is veel te duur voor wat je krijgt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 december 2013 @ 13:37:04 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134078983
Die Classics waren de eerste computers op mijn opleiding. Wat een revolutie, daarvoor stonden de gangen vol met ouderwetse typemachines om je artikelen op te schrijven. Mooie herinneringen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134113177
Werkte men toen nog op typemachines? Zeker secretariaat...

quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 13:36 schreef Metro2005 het volgende:
Toen hadden de meeste mensen bij Apple al zoiets van: Het is veel te duur voor wat je krijgt.
"de meeste mensen bij Apple" :') _________________!

Volgens mij waren dat degenen die er ook dagelijks op werkten..
En dan ga je je eigen product afkraken? :|W

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2013 12:55:22 ]
pi_134113265
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:54 schreef Iwanius het volgende:
Werkte men toen nog op typemachines? Zeker secretariaat...

[..]

"de meeste mensen bij Apple" :') _________________!

Volgens mij waren dat degenen die er ook dagelijks op werkten..
En dan ga je je eigen product afkraken? :|W
Zoek maar eens een aflevering op van de computer chronicles over de apple macintosh en de toen geldende computers. Elke keer als er gevraagd werd naar Apple was het antwoord in de trent van "Veel te duur voor de power die je ervoor terug krijgt"
en dat gaat vandaag de dag nog steeds op.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 10 december 2013 @ 12:58:34 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134113311
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:54 schreef Iwanius het volgende:
Werkte men toen nog op typemachines? Zeker secretariaat...

Journalistiek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134113453
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:56 schreef Metro2005 het volgende:

Zoek maar eens een aflevering op van de computer chronicles over de apple macintosh en de toen geldende computers. Elke keer als er gevraagd werd naar Apple was het antwoord in de trent van "Veel te duur voor de power die je ervoor terug krijgt"
en dat gaat vandaag de dag nog steeds op.
En jij geloofd alles wat je wordt voorgekauwd? :')

In deze wordt gezegd "de meeste mensen bij Apple"alias werknemers o.i.d.

En als je een beetje de geschiedenis kent van Apple en hoe het in de beginjaren onder de bezielende leiding van Steve Jobs er aan toeging dan lijkt het mij sterk dat eigen werknemers zich zo uitlaten over hun baanbrekend product. Immers Jobs gooide mensen er voor het minste geringste uit en dan laat je het wel achterwege om dit soort dingen te zeggen.

Daar ging het mij om.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2013 13:06:40 ]
pi_134114709
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:02 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En jij geloofd alles wat je wordt voorgekauwd? :')

In deze wordt gezegd "de meeste mensen bij Apple"alias werknemers o.i.d.

En als je een beetje de geschiedenis kent van Apple en hoe het in de beginjaren onder de bezielende leiding van Steve Jobs er aan toeging dan lijkt het mij sterk dat eigen werknemers zich zo uitlaten over hun baanbrekend product. Immers Jobs gooide mensen er voor het minste geringste uit en dan laat je het wel achterwege om dit soort dingen te zeggen.

Daar ging het mij om.
Ik had het over de mening van de consumenten, uiteraard niet over de werknemers. :)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_134126912
quote:
17s.gif Op maandag 9 december 2013 13:37 schreef Copycat het volgende:
Die Classics waren de eerste computers op mijn opleiding. Wat een revolutie, daarvoor stonden de gangen vol met ouderwetse typemachines om je artikelen op te schrijven. Mooie herinneringen.
Heb ik ook nog staan, een Apple Macintosh Classic, met HyperCard bijgeleverd (soort van lokaal draaiende voorloper van het WWW), damn daar heb ik veel dingen mee geprogrammeerd destijds...
pi_134127012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 12:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zoek maar eens een aflevering op van de computer chronicles over de apple macintosh en de toen geldende computers. Elke keer als er gevraagd werd naar Apple was het antwoord in de trent van "Veel te duur voor de power die je ervoor terug krijgt"
en dat gaat vandaag de dag nog steeds op.
was ook wel duur inderdaad, ondanks dat het heerlijk werkte. Met als toppunt nog eigenlijk ervoor met hun Lisa.
pi_134140886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:03 schreef Adames het volgende:

[..]

was ook wel duur inderdaad, ondanks dat het heerlijk werkte. Met als toppunt nog eigenlijk ervoor met hun Lisa.
De lisa was helemaal onbetaalbaar, vandaar dat de macintosh ook uitgebracht werd .
Wel mooi voor die tijd, dat zeker.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_134145842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 20:01 schreef Henno het volgende:

Heb ik ook nog staan, een Apple Macintosh Classic, met HyperCard bijgeleverd (soort van lokaal draaiende voorloper van het WWW), damn daar heb ik veel dingen mee geprogrammeerd destijds...
Klinkt als een liefhebber/kenner. Vertel eens.

on topic het hele plaatje:


(Mac meuk = links Macintosh SE30 & toebehoren + Macintosh 512K & toebehoren
+ oude PB)


pi_134146262
quote:
2s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:27 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Klinkt als een liefhebber/kenner. Vertel eens.

Ik had toen allemaal spellen als Yahtzee, Monopoly en Hotel e.d. nagebouwd in HyperCard, echt snel was het allemaal niet (maar wat wil je met een 8 MHz 68000 CPU en 2 MB RAM :P) maar het werkte :) De gebruikte scriptingtaal (HyperTalk) was ook erg goed leesbaar (het las eigenlijk gewoon als Engels). Ik zal eens kijken of ik daar nog wat van kan vinden, de floppy's zijn helaas wel behoorlijk wat van kapot gegaan inmiddels, de Mac zelf werkt nog prima.

Door gebrek aan internet hadden we niet echt veel verschillende software, maar een docent op m'n basisschool had ook een Apple machine staan en speelde weleens wat software toe, voornamelijk games.

Ik weet ook nog wel dat al die Apple modellen al PCM geluid konden voortbrengen lang voordat er fatsoenlijke geluidskaarten voor IBM-compatibele PC's opdoken, op dat gebied lagen ze mijlenver voor.
pi_134146293
Wij hebben ook nog een Macintosh Plus hier op de afdeling staan. Maar nadat hij de hele vleugel platlegde toen ik hem aansloot (kortsluiting) staat hij er nu puur voor de decoratie :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_134146566
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef HeatWave het volgende:
Wij hebben ook nog een Macintosh Plus hier op de afdeling staan. Maar nadat hij de hele vleugel platlegde toen ik hem aansloot (kortsluiting) staat hij er nu puur voor de decoratie :').
Heb ik ook eens gehad met een netadapter van een Mac Mini, *poef* en daar ging de groep :')... blijkbaar houden de oudere modellen het iets langer uit :P
  woensdag 11 december 2013 @ 14:05:51 #21
389075 Worsteman
Vermoedelijk chillende
pi_134148844
Niks anders dan _O_ _O_ _O_
  woensdag 11 december 2013 @ 21:40:32 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_134166933
quote:
10s.gif Op maandag 9 december 2013 11:10 schreef Iwanius het volgende:
Voor de liefhebbers & toen Apple nog een veredeld 'piraten'merk was.
(minus Bert natuurlijk :D )


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

is het dan alweer al zo lang geleden? :Y
Dat was apple vóór de mac.
Toen de mac kwam, bestond Windows al.

Als je nou met een Apple I, Lisa of Apple II kwam...
So we just called him Fred
  donderdag 12 december 2013 @ 10:54:23 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_134182805
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:40 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Toen de mac kwam, bestond Windows al.
Nee. De eerste Mac is uit '84. Windows is geïntroduceerd in '85.
pi_134183236
Toen was een 40 MB harddrive iets groots :') en had je 12 floppys nodig om Wordperfect te installeren :') Duurde mij anderhalf uur non-stop, had de diskettes van een vriend geleend en moest die ook netjes terugbrengen de volgende dag :') Dat allemaal voor een programma van nog geen 3 MB grootte :') ___ !
pi_134183356
Ik snap er niets van. De Macintosh kwam uit in 1984, maar ik zat in 1993 nog vrolijk met DOS te kutten zonder ook maar een idee te hebben van wat mogelijk was. Dat is alsof je over 3 jaar nog rondloopt met een domme Nokia maar geen idee hebt dat iPhones en Android phones bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 12-12-2013 11:30:18 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')