abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 juli 2014 @ 14:51:04 #176
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141765109
Ik denk wel dat je heel erg uit moet kijken dat men elkaar niet gaat overbieden, we er het slechts van af is gekomen, of wie het meeste medelijden verdient oid.
Een topic erover is prima maar liever geen kloon van Z&G maar dan zonder filter.
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_141765219
Okido, dan klus ik vanmiddag wel even wat in elkaar met een hopelijk duidelijke OP en mocht het niet lopen zoals de bedoeling is dan kan ie altijd nog bij t vullis. oO<
:)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 15:08:18 #178
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141765853
Allrighty!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141766927
Ik zoek het kleurplaten topic, of iemand die een hoofdje een beetje netjes in een kleurplaat kan plakken? :7
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 1 juli 2014 @ 16:03:49 #180
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141767895
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 15:36 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik zoek het kleurplaten topic, of iemand die een hoofdje een beetje netjes in een kleurplaat kan plakken? :7
OUD / Het grote verjaardagskleurplatentopic
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_141767937
Dank! 8-)
pi_141769989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 14:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik denk dat het bevallingsverhalentopic al realiteit genoeg is. Als je dan nog een manegeur en rozenschijn ideaal hebt dan wìl je de realiteit gewoon niet kennen :P :D
Ik denk dat dit ook niet helemaal de strekking is.
Kijk, ik kreeg ook een inleiding en nee, dat was niet wat ik van te oren gedaan het had maar oké. Daar ga je dan in mee, want wat moet, dat moet (ik dan hè, in deze situatie. Ik wil niks bagatelliseren).
Maar dat ik daarna bijna zou overlijden door overmatig bloedverlies is iets waarover ik mijn ei misschien wel kwijt wil in het voorgestelde topic.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:53:24 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_141772282
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:01 schreef danic het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook niet helemaal de strekking is.
Kijk, ik kreeg ook een inleiding en nee, dat was niet wat ik van te oren gedaan het had maar oké. Daar ga je dan in mee, want wat moet, dat moet (ik dan hè, in deze situatie. Ik wil niks bagatelliseren).
Maar dat ik daarna bijna zou overlijden door overmatig bloedverlies is iets waarover ik mijn ei misschien wel kwijt wil in het voorgestelde topic.
ik reageerde op de suggestie "realistische verwachtingen topic", niet op het voorgestelde traumatopic ;) ik vind het bevallingsverhalentopic ruim toereikend voor realistische verwachtingen :)
disclaimer
  dinsdag 1 juli 2014 @ 18:02:08 #184
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141772719
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik reageerde op de suggestie "realistische verwachtingen topic", niet op het voorgestelde traumatopic ;) ik vind het bevallingsverhalentopic ruim toereikend voor realistische verwachtingen :)
precies. Dat is wat ik wilde zeggen. Dat het niet een 'mijn verwachtingen kwamen niet uit' topic is maar dat als het echt gierend misgaat je een plek hebt om dit te uiten. En dat schift zich idd vanzelf wel.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141774042
Nouja ietwat nuance nog, het was dus juist mijn insteek om een soort van podium te bieden voor vrouwen met een trauma/nare ervaring omtrent de bevalling, ongeacht of omstanders vinden of dat trauma terecht is of niet. Dat is voor een ander gewoonweg niet te beoordelen natuurlijk en dat werkt juist het opbieden met ellende wellicht wat in de hand, of juist het gevoel wat veel vrouwen hebben die zo terugkijken op hun bevalling, zie je wel, ik moet niet zeuren, mijn ervaring was lang niet zo dramatisch als die van ...

Soms vindt er onverwacht een complicatie plaats zoals het bloedverlies van danic of de ervarjngen vsn nikki of le, maar soms is er geen complicatie en gaat het zelfs op papier volgens het boekje, en tóch zijn er dan vrouwen met een trauma. Heeft niet altijd met verwachtingen te maken die van te voren te hoog waren. Vaak speelt een soort paniekaanval waar ze niet meer uitkomen, dat werk zeg maar. De uitwerking is uiteindelijk hetzelfde alleen die groep vrouwen stuit op veel meer onbegrip, want het is er nu toch? T is toch allemaal goed gegaan?

Dus nja, t ging mij om een topic voor ervaringsverhalen voor wie er met meer dan teleurstelling op zn vorige bevalling terugkijkt. Angsten, ptss (wat je dus ook echt kunt hebben zonder complicatie), trauma enz. Steun van elkaar, herkenning wellicht, plek om het hart te luchten.
:)
pi_141782714
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 17:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik reageerde op de suggestie "realistische verwachtingen topic", niet op het voorgestelde traumatopic ;) ik vind het bevallingsverhalentopic ruim toereikend voor realistische verwachtingen :)
Oké excuus, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Ik zou een dergelijk topic erg fijn vinden.
pi_141783259
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 20:41 schreef danic het volgende:

Ik zou een dergelijk topic erg fijn vinden.
+1
pi_143050725
Er zijn twee lolbroeken bezig in het "moeilijk zwanger worden"-draadje.
Kan dat weg? Lijkt me een beetje ongepast daar...
Trotse mama van 2 :)
pi_143051141
Hoewel ik niets te zoeken heb in het moeilijk zwanger worden topic, vind ik ook de andere reactie over aborteren niet gepast.
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:11:28 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_143051177
Hebben ze het hek in KLB weer open laten staan ja?
disclaimer
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:14:24 #191
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143051254
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:10 schreef Cholula het volgende:
Hoewel ik niets te zoeken heb in het moeilijk zwanger worden topic, vind ik ook de andere reactie over aborteren niet gepast.
Hear hear!
KuikenGuppy
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:26:58 #192
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143051670
Ik ben al aan het schoonvegen :)
pi_143052090
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:10 schreef Cholula het volgende:
Hoewel ik niets te zoeken heb in het moeilijk zwanger worden topic, vind ik ook de andere reactie over aborteren niet gepast.
Ik vind het modereren ongepast. Ik heb inmiddels aan Kyara beloofd niet verder te posten, maar als je gewoon serieuze vragen stelt die exact aansluiten op het onderwerp in het topic, dan moet je toch een serieus antwoord kunnen verwachten?

Het is alsof je in het nasitopic van CUL niet mag zeggen dat je nasi niet zo lekker vindt. Ik vind dat een beetje raar.
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:53:44 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143052569
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:10 schreef Cholula het volgende:
Hoewel ik niets te zoeken heb in het moeilijk zwanger worden topic, vind ik ook de andere reactie over aborteren niet gepast.
Ik geloof dat ik al duidelijk heb uitgelegd waarom dat wel gepast is. Helaas is die post verwijderd. Is het topic bedoeld om met elkaar zielig te zijn of om ervaringen betreffende de TT te delen? Ik mag toch hopen dat het tweede het geval is. Dat mijn ervaring niet strookt met die van de vrouwen aldaar, ca va, maar dat maakt het niet tot een mindere realiteit en ik ben dan ook woest dat ik hier direct door een stel kutten op poten beoordeeld wordt over mijn ervaringen betreffende het toch al lastige onderwerp. Een stel kutten op poten die zelf wel als een stel aasgieren op het topic duiken om al die ervaringen van die arme meiden te volgen en bespreken dat terwijl jullie er GEEN KUT mee te maken hebben omdat jullie baarmoedertjes wel al vele malen bezocht, bezaaid en bewoond zijn geweest.

WOEST BEN IK :(

Buiten dat is het een bijzonder hoopgevende post omdat schijnbaar zelfs twee mensen die alles behalve een kinderwens hebben, waarvan vrouwlief door doktoren 'onvruchtbaar' verklaard is een waarvan manlief enkel bij hoge nood op haar wil klimmen toch nog in verwachting kunnen raken van een kind. Als dat kan, dan kan alles.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 15:00:58 #195
5428 crew  miss_sly
pi_143052784
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik al duidelijk heb uitgelegd waarom dat wel gepast is. Helaas is die post verwijderd. Is het topic bedoeld om met elkaar zielig te zijn of om ervaringen betreffende de TT te delen? Ik mag toch hopen dat het tweede het geval is. Dat mijn ervaring niet strookt met die van de vrouwen aldaar, ca va, maar dat maakt het niet tot een mindere realiteit en ik ben dan ook woest dat ik hier direct door een stel kutten op poten beoordeeld wordt over mijn ervaringen betreffende het toch al lastige onderwerp. Een stel kutten op poten die zelf wel als een stel aasgieren op het topic duiken om al die ervaringen van die arme meiden te volgen en bespreken dat terwijl jullie er GEEN KUT mee te maken hebben omdat jullie baarmoedertjes wel al vele malen bezocht, bezaaid en bewoond zijn geweest.

WOEST BEN IK :(

Buiten dat is het een bijzonder hoopgevende post omdat schijnbaar zelfs twee mensen die alles behalve een kinderwens hebben, waarvan vrouwlief door doktoren 'onvruchtbaar' verklaard is een waarvan manlief enkel bij hoge nood op haar wil klimmen toch nog in verwachting kunnen raken van een kind. Als dat kan, dan kan alles.
Ik heb je post niet gelezen, maar dit vetgedrukte is een domme, kwetsende opmerking. Ga jij maar eens uitleggen aan al die mensen waarbij het toch niet lukte, dat toch echt alles kan als dit kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:03:18 #196
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143052867
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb je post niet gelezen, maar dit vetgedrukte is een domme, kwetsende opmerking. Ga jij maar eens uitleggen aan al die mensen waarbij het toch niet lukte, dat toch echt alles kan als dit kan.
Welk gedeelte aan 'onvruchtbaar verklaard door doktoren' begrijp je niet als ik vragen mag?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_143052872
Ik heb de post wel gelezen en ik vind het echt niet kunnen dat je in een topic waarin mensen posten hoe moeilijk het voor ze is om zwanger te worden en allerlei behandelingen moeten doen, post dat je een abortus hebt laten plegen en met een uur weer blij buiten stond :{
Ten eerste, hebben ze daar geen bedenktijd? En een abortus is ook al heb je geen kinderwens een ontzettend ingrijpende gebeurtenis.
Ik snap niet hoe je er zo luchtig over kunt doen in een topic waarin mensen zitten die zoveel moeite hebben met zwanger worden.
Dat het voor jezelf misschien zo luchtig gaat kan, maar om dat die anderen in te wrijven vind ik te ver gaan.

(owja en for the record, ik heb zelf nog geen kinderen)
pi_143053072
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Welk gedeelte aan 'onvruchtbaar verklaard door doktoren' begrijp je niet als ik vragen mag?
Toch maakt het feit dat het bij jullie wel lukt terwijl het niet mogelijk zou moeten zijn, niet beter voor mensen die onverklaarbaar kinderloos blijven niet beter. Tuurlijk is het fijn om hoop te putten uit een post dat ongeveer een wonder aangeeft, maar als dat wonder waar je zelf zo op hoopt dan door dezelfde poster te niet wordt gedaan, dan is dat wel bijzonder lomp...
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:10:35 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_143053137
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:03 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb de post wel gelezen en ik vind het echt niet kunnen dat je in een topic waarin mensen posten hoe moeilijk het voor ze is om zwanger te worden en allerlei behandelingen moeten doen, post dat je een abortus hebt laten plegen en met een uur weer blij buiten stond :{
Ten eerste, hebben ze daar geen bedenktijd? En een abortus is ook al heb je geen kinderwens een ontzettend ingrijpende gebeurtenis.
Waarom zou je bedenktijd moeten hebben? Gereformeerd gedachtegoed. Alsof een vrouw die geen kinderen wil na een week toch maar zegt wel kinderen te willen :') Typisch Nederlands weer. "Nee mevrouw, u weet helemaal niet of u echt geen kinderen wil. Over vijf dagen weet u dat pas echt."

Jij haalt trouwens het gedeelte eruit dat mij blij maakt. Het zou hun blij moeten maken dat het schijnbaar toch kan, hoe uiterst marginaal die kans ook is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 4 augustus 2014 @ 15:10:52 #200
5428 crew  miss_sly
pi_143053147
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Welk gedeelte aan 'onvruchtbaar verklaard door doktoren' begrijp je niet als ik vragen mag?
Maakt dat dat je geen domme, kwetsende opmerkingen meer kunt maken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')