Jammer, met ijs erbij is dat echt mijn favoriete eten in een Duits restaurant...quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:04 schreef Vanyel het volgende:
Niet echt naar desserts gekeken, maar volgens mij niet.
Lijkt me dat dat wel onderdeel is van de gunning door BRU.quote:Op zondag 8 december 2013 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:
wat gebeurt er nu met de GVU, eigenlijk? en de chaffeurs, zijn die overgenomen?
maar als ze alle chaffeurs ook krijgen, dan is de GVU dus gewoon opgeheven nu?quote:Op zondag 8 december 2013 15:56 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Lijkt me dat dat wel onderdeel is van de gunning door BRU.
Tja, had GVU maar op meerdere paarden moeten wedden en niet alleen Utrecht?quote:Op zondag 8 december 2013 15:58 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar als ze alle chaffeurs ook krijgen, dan is de GVU dus gewoon opgeheven nu?
fijne marktwerking is dat, je besteed uit aan een ander bedrijf, en het eerste bedrijf kan dan gelijk stoppen...
als ik de GVU was, begon ik mn eigen busstation, en ging gewoon lekker verder.quote:Op zondag 8 december 2013 15:59 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Tja, had GVU maar op meerdere paarden moeten wedden en niet alleen Utrecht?
Moet je wel toestemming van de gemeente hebbenquote:Op zondag 8 december 2013 16:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als ik de GVU was, begon ik mn eigen busstation, en ging gewoon lekker verder.
ja...quote:Op zondag 8 december 2013 16:09 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Moet je wel toestemming van de gemeente hebben
GVU is opgeheven. Of tenminste, het was al volledig eigendom van Connexxion sinds 2006 ofzo. het moederbedrijf bestaat dus gewoon nog. Chauffeurs zijn overgenomen.quote:Op zondag 8 december 2013 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:
wat gebeurt er nu met de GVU, eigenlijk? en de chaffeurs, zijn die overgenomen?
okee, ik vind het raar maar goed.quote:Op zondag 8 december 2013 16:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
GVU is opgeheven. Chauffeurs zijn overgenomen.
Ja, daar ga je dan wel naartoe. GVU was ook al een jaar of 7 geleden geheel overgenomen doorquote:Op zondag 8 december 2013 16:18 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
okee, ik vind het raar maar goed.
hoe gaat dat dan de volgende keer, weer iemand anders, weer een bedrijf opgeheven? of houden we alleen nog maar enorme vervoerders over, die zo'n verlies kunnen dragen?
Nope. De Schweinehaxe is een aanrader. Veel vlees voor een tientje. En de bussen zijn zeker een vooruitgang. Wel weer ff zoeken, moet nu lijn 8 hebben ipv lijn 3 richting de Burgermeester-reiger.quote:Op zaterdag 7 december 2013 21:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hebben ze ook rote grütze als nagerecht?
ja dat is waar ook..quote:Op zondag 8 december 2013 16:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, daar ga je dan wel naartoe. GVU was ook al een jaar of 7 geleden geheel overgenomen door
Connexxion. Alleen het merk bestond nog zodoende.
Tja, als er geen subsidie op gegeven wordt door de concessieverlener is natuurlijk geen enkele buslijn rendabel.quote:Op zondag 8 december 2013 16:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja dat is waar ook..
en waar we echt die concurrentie nodig hebben in utrecht, is eigenlijk op de routes zelf. het wordt alleen maar slechter zo, minder bussen, lijnen opgeheven... en als je toch veilig een contract voor zoveel jaar hebt, kan je dat gewoon doen. als een andere vervoerder in het gat springt, dan denk je wel drie keer na voordat je iets gaat opheffen.
Concurrentie zou alleen mogelijk zijn op de lijnen die rendabel zijn en daar rijden dus al genoeg bussen (lijn 12 ed). Er rijden alleen maar bussen tussen Overvecht en Zuilen op dinsdagnacht om 0:45 omdat de concessieverlener dat wil (en geld voor geeft), niet omdat er zoveel mensen zijn die dan met de bus gaan.quote:Op zondag 8 december 2013 16:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja dat is waar ook..
en waar we echt die concurrentie nodig hebben in utrecht, is eigenlijk op de routes zelf. het wordt alleen maar slechter zo, minder bussen, lijnen opgeheven... en als je toch veilig een contract voor zoveel jaar hebt, kan je dat gewoon doen. als een andere vervoerder in het gat springt, dan denk je wel drie keer na voordat je iets gaat opheffen.
maar op andere tijden zitten die bussen toch gewoon provol... je kan natuurlijk niet elk ritje snachts rendabel maken, maar wel het geheel.quote:Op zondag 8 december 2013 16:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Concurrentie zou alleen mogelijk zijn op de lijnen die rendabel zijn en daar rijden dus al genoeg bussen (lijn 12 ed). Er rijden alleen maar bussen tussen Overvecht en Zuilen op dinsdagnacht om 0:45 omdat de concessieverlener dat wil (en geld voor geeft), niet omdat er zoveel mensen zijn die dan met de bus gaan.
Als je het echt aan de markt overlaat zou 80% van de ritten niet gereden worden gok ik.
Geen idee of je het geheel rendabel kan maken als je verplicht bent om ook ritten te maken waar geen hond behoefte aan heeft. Dat er 1 of 2 mensen in je bus zitten. Ik denk van niet.quote:Op zondag 8 december 2013 20:04 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar op andere tijden zitten die bussen toch gewoon provol... je kan natuurlijk niet elk ritje snachts rendabel maken, maar wel het geheel.
ik ga vooral niet met de bus, omdat ik geen zin heb om en half uur te gaan staan wachten.
ik heb ook geen idee, hoor..quote:Op zondag 8 december 2013 20:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geen idee of je het geheel rendabel kan maken als je verplicht bent om ook ritten te maken waar geen hond behoefte aan heeft. Dat er 1 of 2 mensen in je bus zitten. Ik denk van niet.
Okey, thx! Kost ¤37,50, heb ik dan uberhoubt wel kans op iets?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |