abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 november 2013 @ 22:36:51 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_133025379
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_133032580
Mogge.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat kan ik doen tegen een constante onrustig gevoel?? En steeds negatieve gedachtes?
Slik al vit.D, heb al een zonnebank en lig er wel onder, ben buiten als het even kan.
Heb constant het gevoel dat alles door mijn vingers glipt terwijl ik alles heb wat je maar kan wensen.
:*
Mocht je erachter komen, geef het ook even aan mij door aub.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_133032657
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 06:15 schreef sigme het volgende:
Mogge.

[..]

:*
Mocht je erachter komen, geef het ook even aan mij door aub.
Mogge!
Succes uniek en sigme, sip en lusteloosheid is zo naar.
Bij anderen zou mijn tip hardlopen zijn, maar dat gebeurt al. Dingen ventileren, gedeelde smart enzo. He wat rot.
pi_133033223
Sterkte Uniek en Sigme. Dit is echt een k*t gevoel ;(
pi_133033496
Uniek :*
Tips: stoppen met het nieuws volgen en (de vrolijke) Ghibli films kijken :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_133033539
Mijn tip zou zijn om eens met je huisarts te gaan praten.

Definitief lijstje gisteren:
O: kwark, frambozen, all bran, koffie verkeerd
T: nog een koffie verkeerd, omdat het kan!
L: 2 rijstwafels met pindakaas, 4 knackerbröd, 2 kaas, 2 gehakt
T: stukje kaas, stukje gehakt, eat natural mueslireep tijdens het sporten
S: krachttraining, full body
B: 12 km fietsen
D: broccoli/zoete aardappel/tartaar stamppot.
T: halve bak kwark met frambozen en een beetje allbran

Vandaag:
O: 3 gebakken eitjes met kaas, koffie verkeerd
L: salade met cherry tomaatjes, avacado, kikkererwten en 2 paprika's
D: snijbonen

En ik denk dat ik mijn sportschema iets ga aanpassen.
Heb een schema met incline bench press, dumbbell press, (assisted) pull ups, bent over row, pull press, upright rowing, squat, deadlift, lateral step up en dan nog wat buikspierdingen.
Deze week in 10-8-6-4-2 herhalingen. Volgende week doe ik 5x5 herhalingen.
Het lijkt mij onnodig te zeggen dat ik dood ben na een sessie. >:O
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_133034115
Ehm, misschien spuit elf hoor maar het is niet zo handig om eerst een sloopsessie met trainen te hebben, dan nog 12 km te gaan fietsen en ik vermoed dat je daarna nog eten bent gaan koken.

Hoeveel tijd zit er tussen eind training en avondeten?

Ik heb ook van die sloopsessies met trainen, maar ik eet met max <1 uur na einde training....anders val ik mensen aan :+

En wat zijn je macro's? Want ik zie al maanden dat je vooruit gaat met trainen, maar hoe is je herstel? Spierpijn/kleine pijntjes? Heb je het idee dat je vet%/centimeters/kilo's omlaag gaan?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_133034588
Ik heb eerst 6 km gefietst, gesprek, 1 km fietsen, sporten, 5 km fietsen. En thuis snel gegeten, hoefde alleen maar op te warmen. :)

Qua pijntjes: lichte pijntjes. Voel mn spieren wel, maar heb alleen de eerste keer van een nieuw schema echt spierpijn. :)
Verder ga ik wel wat omlaag in cm's heb ik het idee.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_133035103
Vervelend, Uniek en Sigme. :*
Bij mij waren dat tekenen van overspannenheid en was de oplossing héél veel niksdoen en ontspannen, maar als dat niet werkt weet ik het eigenlijk ook niet.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_133035829
Och, ik ben nooit de vrolijkste geweest. Dit jaar is me niet meegevallen. En de afgelopen maanden baal ik steeds meer van mijn gebrek aan zelfdiscipline. Niksdoen is voor mij in elk geval geen goed idee, van niksdoen ga ik internetten en eten - beide niet bevordelijk voor mijn welbevinden.

Het nieuws schrappen heb ik jaren geleden al gedaan. Verbazend hoe weinig ik dat mis.

Ik ben zojuist wezen zwemmen :D. Ik was het nog niet verleerd, maar het was wel een beetje lastig zwemmen. De helft van het zwembad was buiten gebruik wegens onderhoud aan de bodem: het 25-meter bad was nu 12,5 meter lang. Er was een grote groep langzaam ronddrijvende dames, die zwommen rondjes. Er waren een paar (4, mijzelf meegeteld) mensen die (halve) baantjes probeerden te zwemmen tussen de drijfeenden door. En dan was er 1 dame die zwom overdwars.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_133035868
Sigme, jouw gebrek aan zelfdiscipline, iemand met een beestenboel, hoop geklus en vroeg opstaan en sporten, is zelfdiscipline echt je probleem?
pi_133036383
Misschien dat je verwachtingen eens onder de loep moet nemen :)

Mijn lijstje voor vandaag wordt zoiets:

O: omelet met groenten
T: havermoutshake
S: fitness
T: 1/2 bak kwark met pindakaas
D: kleine pizza
TL 1/2 bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? vrijdag 8 november 2013 @ 11:01:25 #13
70532 loveli
N
pi_133036526
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:34 schreef uniekhoorn het volgende:
MOet ik ook zonnegroetjes doen??
Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2013 06:15 schreef sigme het volgende:
Mogge.

[..]

:*
Mocht je erachter komen, geef het ook even aan mij door aub.
Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*
Voer: ik zeg carbs skippen, Tink zegt dat dat bij haar juist niet werkt. Visolie, magnesium en D spelen bij mij een grote rol.
Relatie: niet de indruk dat daar een oorzaak ligt.
Werk: je was pas overgestapt naar een leukere slechter betaalde baan?
Familie/vrienden: op tijd stoppen met te veel dingen voor anderen doen die ten koste van jou gaan, anders kost het zoveel tijd om weer te herstellen.

Assumption is the mother enzo, maar ik zet in op de laatste. En op het weer.
crap in = crap out
pi_133036638
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 10:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sigme, jouw gebrek aan zelfdiscipline, iemand met een beestenboel, hoop geklus en vroeg opstaan en sporten, is zelfdiscipline echt je probleem?
Ja. Die beesten zijn een middel zodat ik gedwongen word dingen te doen (zodat ik niet hoef te leunen op mijn eigen discipline). Sporten lukt redelijk, dat is er dan ook de grootste winst van - ik voel me beter over mijzelf als ik dat dan toch maar mooi gedaan heb.
Maar het gebrek aan discipline om geen koekjes of geen repen chocola te eten houdt ernstig te wensen over. Ok, die koekjes lukt nu al weer een tijdje wel - dankzij hulp, maar die chocola gaat me moeilijker af (deze week nog maar 1 reep, joechei :') -O- ). In ruil wijk ik dan uit naar stukken kaas en nootjes. Dat is natuurlijk wel beter, maar het is nog steeds niet wat mijn betere ik graag wil.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_133036713
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:

Familie/vrienden: op tijd stoppen met te veel dingen voor anderen doen die ten koste van jou gaan, anders kost het zoveel tijd om weer te herstellen.
Dat was het bij mij ook vooral ja, niet per se niks doen maar in elk geval stoppen met dingen doen die ik eigenlijk niet zelf wou. Alleen had ik soms niet eens door dat dat zo was. :+
Oh, en niet vinden dat je alles maar tegelijk moet kunnen. ;)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_133036805
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.

[..]

Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*
Voer: ik zeg carbs skippen, Tink zegt dat dat bij haar juist niet werkt. Visolie, magnesium en D spelen bij mij een grote rol.
Relatie: niet de indruk dat daar een oorzaak ligt.
Werk: je was pas overgestapt naar een leukere slechter betaalde baan?
Familie/vrienden: op tijd stoppen met te veel dingen voor anderen doen die ten koste van jou gaan, anders kost het zoveel tijd om weer te herstellen.

Assumption is the mother enzo, maar ik zet in op de laatste. En op het weer.
Ik eet relatief weinig carbs - afgezien van die repen chocolade dan.
Ik heb m'n niet geweldig leuke maar goed betalende baan gehouden (daar zit wel een beetje stress: niet in het normale werk maar de OR-aangelegenheden)
Familie/vrienden; ik gok dat ik zelfs in dit internetgezelschap veruit het minst sociale leven heb, dus dat kan ik moeilijk de schuld geven.

Ik hou het op het weer, 3 kilo te veel, slecht karakter en luie lamheid.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_133036907
Bij mij helpt het altijd als ik iets leuks in het vooruitzicht heb, liefst iets spannends wat buiten m'n comfortzone ligt. Ik ben allergisch voor sleur, dan word ik ook somber en onrustig.

O: 1 x geroosterd KH arm brood met kaas, gekookt eitje
L: groentenomelet
T: banaan of appel
S: hardlopen
T: wodka, nootjes
D: zalm met gewokte peen, ui, knoflook, aubergine, prei, spitskool met beetje noedels
pi_133037283
Hoi!
Wat Li en anderen zeggen, probeer erachter te komen wat energie/plezier vreet. Als je daar niet achterkomt is het misschien iets fysieks, zon tekort/Vit D ofzo.
Dingen doen tegen je zin moet je ook nooit langdurig doen, daar word je echt slechter van. Ik heb vorig jaar tijdje extra vitamine B genomen, was toen wat moeiig en lusteloos. Maar denk dat het bij mij vooral tussen de oren zat.

Hier gaat alles juist top! Werk gaat aardig, maak iig veel uren (en word per uur betaald), en volgende week gesprek met directeur voor een 'echte' baan *O* Sporten gaat ook lekker en ben weer aan het daten :)
  Vis een optie? vrijdag 8 november 2013 @ 12:24:43 #19
70532 loveli
N
pi_133039237
Oorzaak en gevolg zijn lastig los te maken van elkaar. Als je goed in je vel zit, kun je alle tegenslagen aan. Als je slecht in je vel zit, zijn alle tegenslagen zwaar en worden ze (soms ten onrechte) aangewezen als oorzaak van je dip.

In een gezond lichaam is het makkelijker om een gezonde geest te huisvesten, omgekeerd heeft je lichaam ook minder te verduren wanneer je geest gezond is (stress!!).

Ook bij mij zijn ze beiden niet optimaal atm.
crap in = crap out
pi_133043719
Ik slinger een beetje van highs naar lows op dit moment. Ben nu blij, want heb m'n theorie examen gehaald vanochtend B-) . Maar na twee afwijzigingen op sollicitaties was ik gisteren wat 'minder vrolijk'. Vitamine D staat ook nog in het kastje, daar maar weer eens mee beginnen

O: 2 volkoren crackers selleriesalade, gekookt eitje
T: banaan
L: 2 boterhammen salami, wortels
T: mini twix, 2 mandarijntjes
D: uit eten! :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_133044732
Gefeliciteerd, GB ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_133046290
Is ook lastig GBtje! Maar natuurlijk ook gefeliciteerd!

En ik wilde naar Tessa Rose Jackson, is het uitverkocht.. /firstworldproblems..
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:01:16 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_133047004
Jullie zijn lief !
Zou het iets vrouwelijks zijn? Soort van vroege midlife crisis ofzo?? Iedereen die ook in zo'n dip zit wens ik veel sterkte. In Theorie is het allemaal maar makkelijk maar het werkt vaak helemaal niet zo.
Sociaal gezien wil ik eigenljk helemaal niemand zien :@

GB gefeliciteerd *O*

Zal straks voor het eerst zelf rode kool met appels maken , ben benieuwd want dat vind ik juist wel lekker uit pot oO<
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_133047357
Ken het gevoel wel, leuk is anders. Afspreken met leuke mensen helpt voor mij daar wel bij. :)

Gb, congrats!
pi_133047950
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je moet doen uniekje, maar ik begrijp je gevoel wel.

[..]

Fysiek: veel bewegen, veel in de buitenlucht dingen doen. *check*
Voer: ik zeg carbs skippen, Tink zegt dat dat bij haar juist niet werkt. Visolie, magnesium en D spelen bij mij een grote rol.
Relatie: niet de indruk dat daar een oorzaak ligt.
Werk: je was pas overgestapt naar een leukere slechter betaalde baan?
Familie/vrienden: op tijd stoppen met te veel dingen voor anderen doen die ten koste van jou gaan, anders kost het zoveel tijd om weer te herstellen.

Assumption is the mother enzo, maar ik zet in op de laatste. En op het weer.
Wat bij loveli werkt, werkt bij mij ook goed. En is 'lichaamswerk' iets voor je Uniek? Dat heeft te maken met het in contact komen van lijf versus emoties. Ook omdat je vaak heel erg door kunt eten en veel winterdips hebt en heel lief bent voor anderen, krijg ik het vermoeden dat je emotioneel niet zo in contact bent met je lijf. Het zou ook je 'rusteloosheid' verklaren. Het klinkt zweverig, maar het is juist heel praktisch. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')