abonnement Unibet Coolblue
pi_131788193
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

____________________________________________________________________________________________

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!

-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
____________________________________________________________________________________________

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,95 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.

Hikers
Babananana, hiker regio Breda (Autoreset)
dery1990, hiker regio Groningen
Dalenbart, hiker regio Amersfoort
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen
ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset)
irritatie100, hiker regio Rotterdam
Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
MG_13, hiker regio Amsterdam
MuurStraat, hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset)
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Pimknops, hiker regio Eindhoven
QuiCk01, hiker regio Leiden
Riddah, hiker regio Apeldoorn
RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset)
RTS91, hiker regio Groningen
Rubenr3, hiker regio Groningen
S-RS, hiker regio Groningen
Viezze, hiker regio Groningen
zazzel, hiker regio Breda
Zuunigerd, hiker regio Zwolle

joppie_saus, ex-hiker regio Groningen
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht
LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen
Enpe, ex-hiker regio Eindhoven

Privéchauffeurs
invine, privéchauffeur regio Amsterdam
Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht
Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem
Dimitri_, privéchauffeur regio Breda
Warchaser44, privéchauffeur regio Breda

Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_131788256
Laatste vijf posts uit de vorige reeks:

quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:28 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

De Sensation was ook echt een kuttelefoon van HTC. Slecht gebouwd en legde het toen hij uitkwam al af tegen de S2, vooral vanwege dat loeizware Sense dat HTC toen nog gebruikte.

De ONE daarentegen _O_. Heerlijk toestel.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:03 schreef joppie_saus het volgende:
Sim Only een optie? Ik heb een Acer Liquid E2 gekocht. Quadcore er in en zeer betrouwbaar. Dolby sound system :9
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:54 schreef S-RS het volgende:
Ik ga hierna ook zeker over op sim-only. Gewoon zo goedkoop mogelijk, bel en sms maar minimaal, lange leve whatsapp, ben je voor 10/15 euro ofzo wel klaar. Lap nu 53 in de maand voor een telefoon die ik niet meer heb. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:22 schreef trolley het volgende:
Morgen na college vanuit Leeuwarden naar Assen voor een Megane die naar Amersfoort moet. Lekker voor de uurtjes! :)
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 18:51 schreef Sjouveur het volgende:
Stop met Megane's naar Amersfoort te brengen, er rijden er hier al te veel :{w
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_131788426
Overigens krijg ik nu al voor de zoveelse keer een reminder en de dag erna nog een reminder voor het uploaden van eventuele tankkosten en kilometerstanden. Dit terwijl ik het al dezelfde dag heb gedaan. Heb dus vanmiddag een mailtje op poten geschreven dat ik een beetje moe wordt van die reminders die ik voor niks krijg. :(

Daarnaast kwam ik gisteren nog op een idee en was benieuwd wat jullie ervan vinden. Waarom niet EW vragen of ze een enquête kunnen maken voor de chauffeurs. Dit zou dan gaan over wat wij vinden van de LM'en. Het gaat altijd maar over dat wij ons moeten richten naar de klant, maar imo kan er bij hun zelf ook het nodige verbeterd worden. Ik weet niet of EW in de positie is om eisen te stellen aan hun klanten maar wellicht valt het te proberen. Zelf heb ik in ieder geval heel vaak het idee dat er iets verbeterd kan worden; iets wat de maatschappij weinig moeite kost en ons als chauffeurs enorm kan helpen.
Voordat ik dit als idee op de FB ofzo plemp eerst maar hier even polsen. ;)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:50:17 #4
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_131789750
@sim-only: wel goedkoop idd, maar dan moet ik OF verder met die brakke Sensation OF in 1 keer honderden euro's uitgeven aan een fatsoenlijke telefoon en dat zie ik allebei niet zitten. Betaal nu 35 euro voor mijn abonnement, met de eisen die ik heb kan ik ook een nieuw abonnement nemen voor rond die prijs of zelfs nog goedkoper, met een nieuwe telefoon erbij. Dan heeft dat mijn voorkeur.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:17 schreef Hojdhopper het volgende:
Overigens krijg ik nu al voor de zoveelse keer een reminder en de dag erna nog een reminder voor het uploaden van eventuele tankkosten en kilometerstanden. Dit terwijl ik het al dezelfde dag heb gedaan. Heb dus vanmiddag een mailtje op poten geschreven dat ik een beetje moe wordt van die reminders die ik voor niks krijg. :(

Daarnaast kwam ik gisteren nog op een idee en was benieuwd wat jullie ervan vinden. Waarom niet EW vragen of ze een enquête kunnen maken voor de chauffeurs. Dit zou dan gaan over wat wij vinden van de LM'en. Het gaat altijd maar over dat wij ons moeten richten naar de klant, maar imo kan er bij hun zelf ook het nodige verbeterd worden. Ik weet niet of EW in de positie is om eisen te stellen aan hun klanten maar wellicht valt het te proberen. Zelf heb ik in ieder geval heel vaak het idee dat er iets verbeterd kan worden; iets wat de maatschappij weinig moeite kost en ons als chauffeurs enorm kan helpen.
Voordat ik dit als idee op de FB ofzo plemp eerst maar hier even polsen. ;)
Ik gok dat EW niet in de positie is eisen te stellen aan klanten en ik vraag me ook af of ze dat überhaupt zouden doen als de mogelijkheid er eventueel wel zou zijn. Die zijn allang blij dat ze de ritten mogen uitvoeren en willen dat ook blijven doen en dan uiteraard niet het risico lopen dat ze die ritten kwijtraken omdat ze ineens langskomen met berichten dat hikers ontevreden zijn..
pi_131789861
Ja die mails zijn wel irritant. Maar andere de andere kant, je zal het maar net een keer zijn vergeten en net op dat moment 50 euro hebben voorgeschoten. Dan ben je blij dat je die mails krijgt, dus dan maar even eroverheen lezen. Krijg al genoeg spam dus dit kan er prima bij :P

Je kan inderdaad weinig eisen, maar je kan natuurlijk wel met grote LM'en in gesprek gaan omdat dit ook voordelen voor de LM kan opleveren. Daarom denk ik dat het helemaal geen slecht idee is. Maar dan zou ik het direct breder trekken en EW er zelf ook in betrekken, volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden om het voor zowel ons als de planners makkelijker te maken!
pi_131790039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:52 schreef Viezze het volgende:
Ja die mails zijn wel irritant. Maar andere de andere kant, je zal het maar net een keer zijn vergeten en net op dat moment 50 euro hebben voorgeschoten. Dan ben je blij dat je die mails krijgt, dus dan maar even eroverheen lezen. Krijg al genoeg spam dus dit kan er prima bij :P
Ik bedoelde eigenlijk meer dat als je al hebt geantwoord dat je de km-standen geupload hebt je de volgende dag een tweede reminder krijgt. Of in het ergste geval zelfs een LAATSTE REMINDER!!!!!11!!1!! :')

quote:
Je kan inderdaad weinig eisen, maar je kan natuurlijk wel met grote LM'en in gesprek gaan omdat dit ook voordelen voor de LM kan opleveren. Daarom denk ik dat het helemaal geen slecht idee is. Maar dan zou ik het direct breder trekken en EW er zelf ook in betrekken, volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden om het voor zowel ons als de planners makkelijker te maken!
Ja dat bijvoorbeeld, inderdaad uitsmeren over heel EW, ook kantoor.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_131790088
Ja soms denk je dat ze gewoon de hele dag zitten te FOK!en, en staat nog net geen einz einz einz en :') :') achter
pi_131791627
Ik lees tegenwoordig al over al die hoofdletters en uitroeptekens heen :P En van de meeste bedrijven waar ik regelmatig voor rijd weet ik al precies wat er in de ritgegevens staat.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:34:08 #9
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_131791838
Als EasyWay nou is begint met het maken van een App, dat zou al een écht goede verbetering zijn.
pi_131792007
Een App waar je ritten in staan en waar je na de tijd de ritbon mee in kan vullen, zou wel wat zijn ja.
pi_131792667
1. Enquête
2. App

Nog meer leuks voor de ideeënbus? :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_131792875
Een mogelijkheid om ritten te bevestigen in college :P Dat zou echt perfect zijn. Iedereen heeft tegenwoordig toch internet in de collegezaal, en dat voorkomt dat je ritten al zijn weggegeven als je terug kan bellen. Maar is misschien wat voor in de enquete (net als de app).
  woensdag 2 oktober 2013 @ 21:55:02 #13
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_131793014
Ze zouden eigenlijk ons is moeten uitnodigen. Ik denk dat er een hoop goede ideeën zijn en dat er veel nog een stuk efficiënter kan gaan.

Maarja, ik ben bang dat ze alleen zien dat dat op korte termijn geld kost, maar niet dat het ook geld kan opleveren.
pi_131793148
We zouden ook kunnen beginnen over een OR, aangezien EW die eigenlijk moet hebben :P
pi_131793255
Een persoonlijke planster! Dat helpt als er iets niet lekker loopt, en je moet meer dan 1x bellen naar EW. Dan krijg je nu een ander aan de lijn, en mag je het nog een keer uitleggen, en of zij het door wil geven aan de eerste.
En op die manier is het bevestigen in college misschien een mogelijkheid; kan je gewoon een mailtje sturen naar jouw planster, want ze hebben toch allemaal een eigen @easyway adres daar?

Alleen is dat wel een moeilijk haalbaar iets met zoveel verschillende werknemers zonder vaste werktijden...
"Fear is going to be a player in your life, but you get to decide how much."
"You can fail at what you don't want, so you might as well take a chance on doing what you love."
pi_131793400
Je kan gewoon vragen om door te verbinden. Heb ik vaak genoeg gedaan om niet weer alles uit te hoeven leggen.
pi_131793945
Ach ik zou best eens een gesprek met EW aan willen gaan. Die lui denken niet meer dan een dag verder, daar val op de lange termijn niet alleen veel geld te halen maar ook veel kwaliteit. Een enquête lijkt me zeker geen slecht idee. Snap best dat het moeilijk is om 1700 chauffeurs tevreden te houden, en ze het gevoel geven dat ze geen nummertje zijn. Maar zoals het er nu aan toe gaat |:(

quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:37 schreef Rubenr3 het volgende:
Een App waar je ritten in staan en waar je na de tijd de ritbon mee in kan vullen, zou wel wat zijn ja.
Zag een foto van het karten vanmiddag, stop jij onderweg voor een bakkie koffie ofzo? :6
pi_131794426
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:07 schreef S-RS het volgende:
Zag een foto van het karten vanmiddag, stop jij onderweg voor een bakkie koffie ofzo? :6
:'(
pi_131795942
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:15 schreef Rubenr3 het volgende:

[..]

:'(
Solly -O-
pi_131799907
Al met al een hoop ideeën. Maar hoe dat te dragen bij EW... Gewoon een mailtje sturen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_131801156
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Al met al een hoop ideeën. Maar hoe dat te dragen bij EW... Gewoon een mailtje sturen?
Lijkt me wel slim. Als niemand zich geroepen voelt wil ik dat ook wel doen. Ik heb immers ook het autonieuws op de site geregeld..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
pi_131801167
Als iemand niet opneemt de ritten alvast klaarzetten in het systeem lijkt me wel wat. Vrijwel iedereen kan tijdens college even online kijken of je de ritten kan rijden. Bevestigen en weigeren per sms zou dan helemaal ideaal zijn.
pi_131801231
Zetten jullie dan nooit als je bijvoorbeeld woensdags college hebt, en donderdags kan werken, bij de beschikbaarheid bij opmerkingen: Woensdag telefonisch bereikbaar vanaf, tot, tussen, etc?

Ik doe dit vrijwel altijd. Weet ik iig dat ik tijdens college niet word gebeld.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
  donderdag 3 oktober 2013 @ 08:33:34 #24
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_131801359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 08:17 schreef trolley het volgende:
Zetten jullie dan nooit als je bijvoorbeeld woensdags college hebt, en donderdags kan werken, bij de beschikbaarheid bij opmerkingen: Woensdag telefonisch bereikbaar vanaf, tot, tussen, etc?

Ik doe dit vrijwel altijd. Weet ik iig dat ik tijdens college niet word gebeld.
Doe ik alleen als ik college tot half 6 heb (of nog later, wat helaas soms voor komt ;( ) en ik dus na ongeveer half 4 - 4 uur niet meer bereikbaar ben. Dan laat ik gewoon de ritten op de site zetten en bel ik de volgende ochtend om half 9 meteen om te bevestigen.

Heeft voor mij persoonlijk nog altijd prima gewerkt, maar ik kan me zo voorstellen dat dit voor EW niet ideaal is.
pi_131803564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 08:07 schreef meneer_valk het volgende:
Als iemand niet opneemt de ritten alvast klaarzetten in het systeem lijkt me wel wat. Vrijwel iedereen kan tijdens college even online kijken of je de ritten kan rijden. Bevestigen en weigeren per sms zou dan helemaal ideaal zijn.
Joh, dat hoeft niet eens per sms.. Op de computer van de centralist hier staat gewoon Whatsapp. Wij kunnen dus ook via whatsapp dingen vragen of bevestigen. (en andersom.) Dat zou een optie zijn; of een App met pushberichten en dat je dan een ok of nee moet appen voor het akkoord.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')