abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 juni 2015 @ 17:31:43 #151
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_153751117
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oké, dank je wel :)

Ik heb nog een vraagje: hoe zien de islamieten Allah? In de zin van: hoe wordt zijn karakter beschreven, of wat staat er in de Koran over het karakter van Allah?
Heb ik een rare vraag gesteld...? :?
pi_153751143
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:31 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Heb ik een rare vraag gesteld...? :?
Omdat je niet meteen antwoord op je vraag krijgt?
  maandag 22 juni 2015 @ 17:35:14 #153
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_153751190
quote:
10s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat je niet meteen antwoord op je vraag krijgt?
Nou... meteen... ja ik denk dan: vorige keer kreeg ik zó snel antwoord en toen was mijn vraag een stuk moeilijker :D
pi_153778778
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oké, dank je wel :)

Ik heb nog een vraagje: hoe zien de islamieten Allah? In de zin van: hoe wordt zijn karakter beschreven, of wat staat er in de Koran over het karakter van Allah?
Oeh, dat is een brede vraag, daar kun je hele boeken aan wijden. :P Het komt er kort gezegd op neer dat Hij alwetend en alhorend is (''nader tot hem dan zijn eigen halsslagader'') en als Schepper van alles de enige is die aanbidding verdient en dat Hij niets of niemand als tussenpersoon (zoals geestelijken) of gelijke accepteert in aanbidding tot Hem. Sjirk, d.w.z. het associëren van partners of gelijken aan God, maar daar valt eigenlijk alles onder wat betrekking heeft op het toekennen van goddelijke eigenschappen aan iets of iemand anders dan Allah, wordt in de Islam dan ook gezien als de grootste zonde. In de Koran wordt verteld dat Hij alle zondes zal vergeven indien men oprecht berouw toont, behalve sjirk.

Verder wordt overal in de Koran de nadruk gelegd op God's vergevingsgezindheid en barmhartigheid, en dat die Zijn toorn overstijgt. Behalve hoofdstuk 9 beginnen alle overige 113 hoofdstukken van de Koran ook met de basmala, de Arabische spreuk Bismi'llah ir-Rahman ir-Rahiem (In de naam van God, de meest Barmhartige, de meest Genadevolle).

Verder heeft de Koran ook een intellectueel aspect; het daagt de mensheid uit om onderzoek te doen naar Zijn schepping en om inconsistenties op te zoeken in Zijn woord. De mens wordt aangespoord om de wereld rond te reizen en zijn verstand te gebruiken. Je vraagt je misschien af wat dit met het karakter van God te maken heeft, maar het komt erop neer dat Hij het geloof in Hem op rationele gronden wil laten stoelen. De afgoddienaren in de tijd van Mohammed worden in de Koran bijvoorbeeld bekritiseerd omdat ze blindelings het geloof van hun voorvaderen overnamen, terwijl het hen niets positiefs bracht.

Daarnaast zegt God dat Hij niet naar rijkdom, sociale status, geslacht, ras of huidskleur kijkt in aanbidding tot Hem, en dat de mens alleen op basis van zijn godvruchtigheid en goede daden in de gratie van God kan komen. Er wordt verteld dat ieder volk in het verleden een boodschapper toegezonden heeft gekregen, maar dat degenen die de boodschap niet bereikt heeft niet verantwoordelijk zullen worden gehouden voor wat ze niet weten.

Natuurlijk doet dit bij lange na niet recht aan wat er nog meer over dit onderwerp verteld kan worden, maar dit waren even snel de punten die wat mij betreft het meest van belang zijn. :P Als er punten zijn waar je specifiek op in wil gaan, dan horen we dat graag.
pi_153781407
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou... meteen... ja ik denk dan: vorige keer kreeg ik zó snel antwoord en toen was mijn vraag een stuk moeilijker :D
Geen antwoord kan ook op ‘stilte’ duiden wat ook een antwoord is, omdat Allah verheven is boven alles wat we over Hem ‘zeggen’ of ‘denken’. Naar mijn mening is jou daarmee de beste antwoord gegeven :). Maar zoals hierboven al gezegd, benadrukken veel verzen de eenheid van Allah en maken duidelijk dat Hij met het verstand niet te bevatten is, en weergeven daarnaast ook Zijn Namen als "eigenschappen".
  dinsdag 23 juni 2015 @ 18:21:39 #156
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_153781694
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 16:48 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Oeh, dat is een brede vraag, daar kun je hele boeken aan wijden. :P Het komt er kort gezegd op neer dat Hij alwetend en alhorend is (''nader tot hem dan zijn eigen halsslagader'') en als Schepper van alles de enige is die aanbidding verdient en dat Hij niets of niemand als tussenpersoon (zoals geestelijken) of gelijke accepteert in aanbidding tot Hem. Sjirk, d.w.z. het associëren van partners of gelijken aan God, maar daar valt eigenlijk alles onder wat betrekking heeft op het toekennen van goddelijke eigenschappen aan iets of iemand anders dan Allah, wordt in de Islam dan ook gezien als de grootste zonde. In de Koran wordt verteld dat Hij alle zondes zal vergeven indien men oprecht berouw toont, behalve sjirk.

Verder wordt overal in de Koran de nadruk gelegd op God's vergevingsgezindheid en barmhartigheid, en dat die Zijn toorn overstijgt. Behalve hoofdstuk 9 beginnen alle overige 113 hoofdstukken van de Koran ook met de basmala, de Arabische spreuk Bismi'llah ir-Rahman ir-Rahiem (In de naam van God, de meest Barmhartige, de meest Genadevolle).

Verder heeft de Koran ook een intellectueel aspect; het daagt de mensheid uit om onderzoek te doen naar Zijn schepping en om inconsistenties op te zoeken in Zijn woord. De mens wordt aangespoord om de wereld rond te reizen en zijn verstand te gebruiken. Je vraagt je misschien af wat dit met het karakter van God te maken heeft, maar het komt erop neer dat Hij het geloof in Hem op rationele gronden wil laten stoelen. De afgoddienaren in de tijd van Mohammed worden in de Koran bijvoorbeeld bekritiseerd omdat ze blindelings het geloof van hun voorvaderen overnamen, terwijl het hen niets positiefs bracht.

Daarnaast zegt God dat Hij niet naar rijkdom, sociale status, geslacht, ras of huidskleur kijkt in aanbidding tot Hem, en dat de mens alleen op basis van zijn godvruchtigheid en goede daden in de gratie van God kan komen. Er wordt verteld dat ieder volk in het verleden een boodschapper toegezonden heeft gekregen, maar dat degenen die de boodschap niet bereikt heeft niet verantwoordelijk zullen worden gehouden voor wat ze niet weten.

Natuurlijk doet dit bij lange na niet recht aan wat er nog meer over dit onderwerp verteld kan worden, maar dit waren even snel de punten die wat mij betreft het meest van belang zijn. :P Als er punten zijn waar je specifiek op in wil gaan, dan horen we dat graag.
Hoi Magnificent, dank je wel voor je zeer uitgebreide antwoord.

Wat me opvalt is dat jullie verwijzingen naar Allah bijvoorbeeld met 'Hij' ook met een hoofdletter schrijven. Wist ik niet!
Verder moet ik even goed onthouden dat als jij 'God' schrijft, dat je dan Allah bedoelt. En niet de God van de Christenen.

Wat jij beschrijft als 'sjirk' is dus anders dan in mijn kerk. Ik begrijp dat je geen andere personen/dingen de goddelijke status mag geven, of als afgezant mag benoemen. Dus alleen Allah. Dat is een groot verschil met mijn kerk. Want: de paus bijvoorbeeld. En ik begrijp dat dat ook als onvergeeflijk wordt gezien. Duidelijk!

Wat je schrijft over de Basmala is duidelijk. Barmhartig en vergevingsgezind. Dat is volgens mij dan niet helemaal gelijk aan God (denk ik, ik weet heel weinig van mijn eigen kerk plus bijbel) want Onze Lieve Heer is ook met name liefdevol. Dat is wat ik denk dat het is. Maar verder wel aardig gelijk denk ik.

Wat je schrijft over het intellectuele aspect (uitdagen om inconsistenties op te sporen) is voor mij even teveel om te behappen. Dus dat laat ik even.

Nu wil ik je laatste twee alinea's beantwoorden, maar het is me alweer teveel. Dat heb ik nou altijd: dan overweldigt het mij (heb ik ook als ik de Bijbel ga lezen wat ik dus maar heb opgegeven) en moet ik stoppen. Ik kan deze materie alleen in kleine stukjes behappen.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 18:26:46 #157
434856 Terra-jin
it's all GOOD
pi_153781821
Ik zou graag hier een stukje van Al-Ghazali over het probleem van het kwaad willen bespreken. Ik had het al aangehaald in het Intelligent en toch gelovig-topic, maar dat is een beetje ondergesneeuwd.

De bron is Theodicy in Islamic Thought: the Dispute over Al-Ghazali's "Best of All Possible Worlds" van Eric Orsmby (Princeton University Press). Ik heb het uit Philosophy of Religion: the Big Questions (editors Eleanore Stump en Michael J. Murray). Ik heb de tekst online helaas niet gevonden, anders had ik er wel even naar gelinkt.

-oOo-

De aanzet van Al-Ghazali's stuk is het idee dat de wereld perfect is; tot aan het laatste stofdeeltje is alles precies op z'n plek. Zo'n wereld zou je verwachten van God, aangezien hij rechtvaardig en almachtig is etcetera. Als de wereld niet perfect zou zijn, zou er een betere wereld bestaan, en het niet scheppen dáárvan staat haaks op de eigenschappen van God.

Al-Ghazali benoemt verlies, armoede en noemt ze weliswaar een "vermindering" in deze wereld (de aarde), maar een gewin in de volgende (de hemel / hel). Als er geen nacht zou zijn, zou er ook geen dag zijn. Als er geen ziekte zou zijn, zou er ook geen gezondheid zijn. Als er geen hel zou zijn, zou er ook geen paradijs zijn (hij zegt dat degenen in het paradijs niet hun zegeningen zouden kunnen beseffen zonder het contrast met de hel).

Hierna zegt hij dat het belonen van de paradijsbewoners alleen kan door de helbewoners te straffen. Het één lijkt niet zonder het andere te kunnen. Daarna maakt hij er een punt van dat goed en kwaad voorbeschikt zijn en dat wij niet kunnen rebelleren tegen dit oordeel.

Zoals jullie wel vermoeden ben ik het hier totaal niet mee eens. Ten eerste stelt hij dat het goede niet zonder het kwade kan bestaan, waarvoor hij een aantal voorbeelden noemt zonder deze verder te onderbouwen. Waarom zou het zo zijn dat er geen gezondheid kan bestaan zonder ziekte? Er zijn mensen die prima gezond zijn, zonder ooit ziek te zijn geweest.
Ten tweede zegt hij dat het straffen van sommigen een noodzakelijk losgeld is ('ransom' in de Engelse vertaling') voor het belonen van anderen. Waarom zou dit zo zijn? Waarom is dit rechtvaardig volgens Al-Ghazali?
Ten derde neemt hij het bestaan van God aan, compleet met bepaalde eigenschappen waaruit dit verhaal zou volgen. Waarop baseert hij dit? (ik realiseer me dat dit een compleet andere discussie zou aanwakkeren, maar ik noem het even om duidelijk te maken dat in een argument vanuit het probleem van het kwaad het bestaan van God ter discussie staat. Het van tevoren aannemen hiervan is een formele drogreden, namelijk petitio principii)

Waar het mij voornamelijk om gaat is dat Al-Ghazali geen goede verklaring geeft voor het bestaan van het kwaad, wat op zijn beurt het bestaan van God tegenspreekt. Dit is m.i. het krachtigste argument tegen het bestaan van God (even los van het feit dat de bewijslast bij de gelovige ligt).
pi_153782005
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 11:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Oké, dank je wel :)

Ik heb nog een vraagje: hoe zien de islamieten Allah? In de zin van: hoe wordt zijn karakter beschreven, of wat staat er in de Koran over het karakter van Allah?
Een aantal verzen daarover:

Koran 112: “Zeg: Hij is Allah, de Enige. Allah, as-samad *. Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt. En niet één is aan Hem gelijkwaardig.”
*as-samad is moeilijk te vertalen. Het geeft aan dat alles afhankelijk is van Allah, terwijl Hij onafhankelijk is van alles, dat Hij de bron is van alles.

Koran 4:110: “En wie slechte werken verricht of zichzelf onrecht aandoet, maar dan om vergeving bij Allah vraagt: hij zal vinden dat Allah Vergevensgezind, Meest Barmhartig is.”

Koran 6:103: “Geen blik kan Hem bereiken, maar Hij bereikt de blik (van iedereen); en Hij is de Zachtmoedige, de Alwetende.”

Koran 57:1-3: “Wat er in de hemelen en op aarde is prijst Allah, Hij is de Almachtige, de Alwijze. Van Hem is het koninkrijk van de hemelen en van de aarde. Hij doet sterven en leven, en Hij heeft macht over alle dingen. Hij is de Eerste en de Laatste, de Zichtbare en de Verborgene, en Hij heeft kennis over alle dingen.”

Koran 40:2-3: Het Boek is neer gezonden door Allah, de Onoverwinnelijke, de Alwetende. De Vergever van zonden, de Aanvaarder van berouw, hard in vergelding, Bezitter van Overvloed, er is geen god dan Hij, bij Hem is de bestemming.

Koran 2:186: “En wanneer Mijn dienaren jou (O Mohammed) vragen stellen over Mij: voorwaar, Ik ben nabij, Ik verhoor de smeekbede van de smekende wanneer hij tot Mij smeekt. Laten zij dus aan Mij gehoor geven en in Mij geloven. Misschien zullen zij de goede weg opgaan.”

Koran, 59:22-24: “Hij is Allah; er is geen god dan Hij, de Kenner van het verborgene en het waarneembare, de Erbarmer, de Barmhartige. Hij is Allah, naast Wie er geen God is, de Koning, de Heilige, de Brenger van Vrede, de Schenker van Veiligheid, de Beschermer, de Machtige, de Krachtige, Bezitter van Grootheid. Verheven is Allah boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen. Hij is Allah, de Schepper, de Maker, de Vormgever. Hij heeft de schoonste namen. Alles wat in de hemelen en op aarde is prijst Hem en Hij is de Almachtige, de Alwijze.”
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:08:40 #159
434856 Terra-jin
it's all GOOD
pi_154216060
Heeft iemand nog gekeken naar mijn post hierboven? *)
pi_155194100
Heeft de profeet Mohammed God gezien? Indien ja? Hoe kan dat dan? Er staat op het einde van de tora ( deutoronomium) het volgende ( hoofstukd 34:10)

10 And there hath not arisen a prophet since in Israel like unto Moses, whom the LORD knew face to face

י וְלֹא-קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל, כְּמֹשֶׁה, אֲשֶׁר יְדָעוֹ יְהוָה, פָּנִים אֶל-פָּנִים.
pi_155194135
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:37 schreef Szikha2 het volgende:
Heeft de profeet Mohammed God gezien? Indien ja? Hoe kan dat dan? Er staat op het einde van de tora ( deutoronomium) het volgende ( hoofstukd 34:10)

10 And there hath not arisen a prophet since in Israel like unto Moses, whom the LORD knew face to face

י וְלֹא-קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל, כְּמֹשֶׁה, אֲשֶׁר יְדָעוֹ יְהוָה, פָּנִים אֶל-פָּנִים.
Nee.
pi_155194208
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee.
Hoe moet je als moslim de Profeet Mohammed dan zien? Kan iemand in Allah geloven zonder de Profeet Mohammed dan?
pi_155194312
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:41 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Hoe moet je als moslim de Profeet Mohammed dan zien? Kan iemand in Allah geloven zonder de Profeet Mohammed dan?
Als een boodschapper.

quote:
En Muhammed is niet meer dan een Boodschapper, vóór hem zijn de boodschappers reeds heengegaan.” (Aayah: 3/144).
Alleen Allah gaat over wie wel / niet gelooft, om een moslim te zijn moet je wel in Mohammed's boodschap geloven.
pi_155194902
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als een boodschapper.

Alleen Allah gaat over wie wel / niet gelooft, om een moslim te zijn moet je wel in Mohammed's boodschap geloven.
Oke

Op deze site staat : http://www.moskeebreda.nl/deprofeet.php

quote:
Allah heeft alles gemaakt wat de mens nodig heeft. Daarom moeten de mensen dankbaar zijn tegenover Allah. Ze moeten alleen tot Allah bidden en alleen Hem gehoorzamen. Het is de Wil van Allah dat er voor de arme en zieke mensen gezorgd moet worden, en dat de mensen hun best moeten doen om goede dingen te doen en een goed leven te leiden. Na de dood zullen de mensen die goed hebben geleefd, beloond worden voor alle goede dingen die ze hebben gedaan. Maar de mensen die alleen maar slechte dingen willen doen zullen heel erg gestraft worden, tenzij ze spijt tonen en Allah om vergiffenis vragen.

Eerst was Mohammed (sallallahoe aleihi wa salaam) een beetje bezorgd, want hij had nog nooit een engel gezien. Maar hij wist dat de engel hem antwoorden had gegeven op de vele vragen die hem dwars zaten. Een hele tijd had Mohammed (sallallahoe aleihi wa salaam) zich al afgevraagd wie het was die hem hielp, nu wist hij dat het Allah was.
Dus ik ben een beetje confused :)
pi_155396744
Niemand beantwoord mijn vraag. ;(

Waarom interesseert allah zich zo weinig in pedoseksualiteit?

Waarom maken suffe menselijke aspecten zoals "jaloezie" veel uit voor een almachtig wezen die drommels goed weet dat het een belangrijke moeilijk controlleerbare emotie is, terwijl hij zijn grootste profeet laat slapen met een 9-jarig meisje die daardoor een grote kans heeft op permanente schade.

Jaloezie is veel minder schadelijk dan het handelen in jonge meisjes en het misbruik waarmee dat gepaard gaat. Waarom maakt dat niet uit voor de almachtige god. Waarom verlichtte hij ons toen niet met deze belangrijke kennis i.p.v dat we daar pas na duizenden jaren zelf achter moeten komen.

En nog erger is dat homoseksualiteit ineens niet gedoogd wordt. Als iemand homo is gaat niemand daar wat aan veranderen, en waarom zou je. Er zijn geneog hetro's die de populatie in stand houden.
Dus waarom zou je uitgebreid mensen vertellen dat je niet homo mag zijn terwijl dat helemaal niks uithaalt. Je gaat een vrouw toch ook niet veroordelen tot zware zonden omdat ze geen eierstokken heeft.
Mensen worden geboren met afwijkende aspecten, waarom zou je daar als almachtige god gezeik over laten ontstaan?
Je weet toch drommels goed dat je eigen creatie afwijkingen bevat en dat dit controverse veroozaakt bij onwetende godvrezende wezens. Het hele doel van het sturen van engelen en profeten is toch om mensen in te lichten over hoe ze effectief en rechtvaardig met elkaar om moeten omgaan. Waarom wordt de plank dan op zoveel fronten volledig misgeslagen?

Dus mijn punt is dat het onrealistisch over komt dat een intelligent wezen die in de toekomst kan kijken geen moralen bedenkt waar mensen wat aan hebben. Bepaalde moralen die ik lees in zowel de bijbel als de koran lijken volledig door mensen bedacht, zo achterlijk zijn ze. Er is objectief gezien niks goddelijks aan. Het zijn gewone moralen zoals niet liegen, vemoorden, etc die je bij alle culturen en gemeenschappen ziet gemengd met schijtmoralen die ineens anti-homo zijn i.p.v anti-pedo of anti-seksistisch. Wat dat betreft is het stukje "goddelijke inzicht" hetgeen dat de moralen juist zo zwaar verziekt.

Dan is boeddhisme veel goddelijker, want dat veroorzaakt geen hevige discrepantie die na duizenden jaren nog steeds zwaar problematisch is. Dan kun je natuurlijk de mens de schuld geven, maar een wezen met inzicht kan heus wel een boodschap construeren waar gelijkheid, geen seksisme, geen pedoseksualiteit, en geen moord, dusdanig prominent staat dat het de belangerijkste fundering is voor de religie.
pi_155991704
Kun je jezelf Moslim noemen als je een deel van de Koran verwerpt?
pi_155991765
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:45 schreef HongKongPhoey het volgende:
Kun je jezelf Moslim noemen als je een deel van de Koran verwerpt?
Voor de zoveelste keer: ja dat kan. En het merendeel van de moslims doet dat ook. (Hoewel de meesten dat nooit hardop zouden zeggen, maar dat geldt net zo goed voor Christenen.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155991799
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:50 schreef Molurus het volgende:
Voor de zoveelste keer: ja dat kan. En het merendeel van de moslims doet dat ook.
Dan is mijn volgende vraag, is de Koran een volmaakt boek en heeft het absolute autoriteit?
pi_155992015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 08:52 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dan is mijn volgende vraag, is de Koran een volmaakt boek en heeft het absolute autoriteit?
Vraag je dat aan mij: nee.

Vraag je dat aan een moslim dan zal het antwoord geregeld (maar niet altijd) zowel 'ja' zijn als in directe strijd zijn met diverse andere overtuigingen die die moslims hebben.

Het is niet onmogelijk dat mensen onderling strijdige overtuigingen hebben weet je. ;)

Kortom: wat de Koran zegt is betrekkelijk irrelevant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155992061
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:07 schreef Molurus het volgende:
Vraag je dat aan mij: nee.
Het is een vraag in een topic "vragen over Islam", dus een antwoord vanuit perspectief van Islam is dan op zn plaats.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:07 schreef Molurus het volgende:
Vraag je dat aan een moslim dan zal het antwoord geregeld (maar niet altijd) zowel 'ja' zijn als in directe strijd zijn met diverse andere overtuigingen die die moslims hebben.

O, dus je kunt gewoon jezelf terecht(volgens islam) Moslim noemen en niet de Koran als volmaakt boek zien en je hoeft de koran (volgens Islam) als Moslim ook geen absolute autoriteit te geven?

Is dat wat je zegt?

[ Bericht 0% gewijzigd door HongKongPhoey op 11-09-2015 09:21:48 ]
pi_155992071
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:07 schreef Molurus het volgende:
Kortom: wat de Koran zegt is betrekkelijk irrelevant.
Joh, echt>? Wat de Koran zegt is volgens de Islam irrelevant? Meen je dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door HongKongPhoey op 11-09-2015 09:21:26 ]
pi_155992128
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 00:43 schreef NobodyKerz het volgende:
Niemand beantwoord mijn vraag. ;(

Waarom interesseert allah zich zo weinig in pedoseksualiteit?
Misschien omdat het antwoord heel moeilijk is voor sommigen?

Hoe kun je nou tegen pedosexualiteit zijn wanneer jouw boven alles staande profeet het met een meisje van 9 deed? En is die vaststelling een belediging? Zo ja, waarom?
pi_155992957
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:13 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Joh, echt>? Wat de Koran zegt is volgens de Islam irrelevant? Meen je dat?
Ik maak geen grapjes over zulke onderwerpen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155992987
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 10:03 schreef Molurus het volgende:
Ik maak geen grapjes over zulke onderwerpen.
Ok, ik ben benieuwd wat Moslims vinden van jouw standpunt, "de Koran is niet een absolute autoriteit, en is niet volmaakt".
pi_155992996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:12 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Het is een vraag in een topic "vragen over Islam", dus een antwoord vanuit perspectief van Islam is dan op zn plaats.
Dan heeft het weinig zin om die vraag aan mij te stellen aangezien ik geen moslim ben. Ik kan je dan alleen een empirisch antwoord geven inzake wat moslims verklaren. (En daar zit variatie in. Leer daarmee leven.)

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 09:12 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

O, dus je kunt gewoon jezelf terecht(volgens islam) Moslim noemen en niet de Koran als volmaakt boek zien en je hoeft de koran (volgens Islam) als Moslim ook geen absolute autoriteit te geven?

Is dat wat je zegt?
Inderdaad. En dat is geen mening maar een constatering.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')