abonnement Unibet Coolblue
pi_132855327
quote:
9s.gif Op zondag 3 november 2013 14:58 schreef Hyman het volgende:
Zo'n astra hadden wij eerst ook, vond ik voor geen meter schakelen en dat elektrische gaspedaal was ook kut.

Volgens mij is 13.500 wel een beetje heel veel voor zo'n auto.
Mwah, als ik een beetje rondkijk is het een heel normale prijs.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_132855719
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 15:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik vind 13,5k ook een hoop geld voor een Astra. Anderzijds kun je er wel jaren mee vooruit.

Misschien maar goed dat je het niet kon lenen, dat moet je nooit doen voor een auto hè :P
Dat laatste, Waarom niet? ook gedaan voor mijn huidige auto.
Goed, je bent dan wat langer bezig met betalen, maar geen rente(want ouders...) en afbetalen wanneer je geld kan missen.
Zo heb ik het met de Seat ook gedaan, heb ik 2500,- van mijn ouders geleend en dat in c.a. 1 jaar terug betaald.
En tja, het is dan wel een veel jongere auto met nog maar heel weinig km's i.t.t. de Ibiza die al tegen de 2ton aan loopt en dan waarschijnlijk een erg dure beurt moet. (Uitlaat resoneert ergens, niet in de auto te horen, nieuwe D-riem e.d.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_132855877
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 15:53 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat laatste, Waarom niet? ook gedaan voor mijn huidige auto.
Goed, je bent dan wat langer bezig met betalen, maar geen rente(want ouders...) en afbetalen wanneer je geld kan missen.
Zo heb ik het met de Seat ook gedaan, heb ik 2500,- van mijn ouders geleend en dat in c.a. 1 jaar terug betaald.
En tja, het is dan wel een veel jongere auto met nog maar heel weinig km's i.t.t. de Ibiza die al tegen de 2ton aan loopt en dan waarschijnlijk een erg dure beurt moet. (Uitlaat resoneert ergens, niet in de auto te horen, nieuwe D-riem e.d.)
Ik ben er gewoon geen voorstander van. Het is al een goed dat fors in waarde daalt gedurende het bezit, plus je betaalt dan ook nog eens de aflossing. Je kunt dus ook niet sparen voor de vervanging. En als je het ding in de prak rijdt, ben je nog aan het afbetalen voor iets dat je niet meer hebt. Ik vind het ook een vreemde redenering: 'ik betaal af als ik geld kan missen'. In mijn optiek koop je pas iets als je het geld daarvoor kan missen, en niet andersom.

Het is wat mij betreft simpel. Lenen in je leven doe je voor twee dingen: studie of een huis. De rest van de tijd moet je -vind ik- de tering naar de nering zetten en dus kopen in het budget dat je wél kan betalen.
Schip ahoy!
pi_132857791
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 15:58 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik ben er gewoon geen voorstander van. Het is al een goed dat fors in waarde daalt gedurende het bezit, plus je betaalt dan ook nog eens de aflossing. Je kunt dus ook niet sparen voor de vervanging. En als je het ding in de prak rijdt, ben je nog aan het afbetalen voor iets dat je niet meer hebt. Ik vind het ook een vreemde redenering: 'ik betaal af als ik geld kan missen'. In mijn optiek koop je pas iets als je het geld daarvoor kan missen, en niet andersom.

Het is wat mij betreft simpel. Lenen in je leven doe je voor twee dingen: studie of een huis. De rest van de tijd moet je -vind ik- de tering naar de nering zetten en dus kopen in het budget dat je wél kan betalen.
Akkoord.
Al moet ik wel zeggen, voor de studie leen ik helemaal niks. En tja, alles daalt in waarde. Ik ben meer van mening dat je alleen geld moet lenen als je het echt nodig bent en je de rente/aflossing kunt betalen.
Goed, een nieuwe auto ben ik wellicht niet echt nodig, maar ik zou voor deze Opel wel ene onderhandse lening over hebben. Nu moet ik nog een half jaar wachten en dan heb ik een budget van om en nabij de 10k als alles gaat zoals nu.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_132857994
Daar zit 'm de crux... 'als alles gaat zoals nu'. Juist omdat je dat niet in de hand hebt, zou ik het risico niet nemen. Die redenering is waarom veel huizen nu onder water staan. Ik zou in jouw geval dan eerder een prima auto van 4 à 5k kopen en daar een paar jaar mee rijden. Die dingen rijden ook prima hoor. Want daarin vind ik jouw argument ook wat ambivalent: je wil alleen lenen als je het echt nodig hebt. Heb je het nu écht nodig? Heb je een auto van 10k echt nodig? Dat waag ik te betwijfelen.

Ik vind het ook leuk om te kijken naar nieuwer en meer luxe. Maar ik ben wel gebonden aan een budget en de verkoop van m'n huidige auto. Lukt dat niet, dan houdt het op. Hoe leuk ik de nieuwe auto ook vind...
Schip ahoy!
  zondag 3 november 2013 @ 17:59:17 #131
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132860382
Inderdaad, wat is er nou zo speciaal aan die Astra, behalve de lage km stand en dat hij bijna 4 jaar oud is?

Voor 5k heb je zat auto's met dezelfde opties als die Astra die qua vaste lasten ook in dezelfde categorie vallen of zelfs goedkoper zijn.

Of je moet toevallig een Astra fanboy zijn ( :'))
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132861317
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:59 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, wat is er nou zo speciaal aan die Astra, behalve de lage km stand en dat hij bijna 4 jaar oud is?

Voor 5k heb je zat auto's met dezelfde opties als die Astra die qua vaste lasten ook in dezelfde categorie vallen of zelfs goedkoper zijn.

Of je moet toevallig een Astra fanboy zijn ( :'))
Zeker niet, maar ik wil, als ik wat nieuws koop, een auto van max 6 jaar oud, liefst op LPG, minder dan 100.000km gelopen(ik weet het..) en met minimaal radio met stuurbediening, Bluetooth(indien de OEM radio er nog inzit), Cruisecontrol en airco.
En dan ook nog eens het liefst iets Duits wat geen BMW is.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 3 november 2013 @ 18:46:33 #133
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_132861784
Voor dat geld kan je ook een hele mooie Fiat Punto Evo kopen (zelfs nog minder geld en kilometers) _O_
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_132862355
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2013 18:46 schreef DDriver het volgende:
Voor dat geld kan je ook een hele mooie Fiat Punto Evo kopen (zelfs nog minder geld en kilometers) _O_
Die vind ik dan weer niet zo mooi. ;)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 3 november 2013 @ 19:16:16 #135
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_132862636
Dat valt wel mee toch? Ze zijn nog wel mooier te maken :D
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_132863471
Die Evo's rijden voor geen meter.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 3 november 2013 @ 21:58:54 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132871403
Minder mooi dan een Astra is ook te bediscussiëren :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132872231
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:58 schreef daNpy het volgende:
Minder mooi dan een Astra is ook te bediscussiëren :P
Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak. ;)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 3 november 2013 @ 22:15:29 #139
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132872468
Inderdaad, als je de ultieme Henk & Ingrid burgerlullen bak wil is een Astra de perfecte auto.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132873413
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, als je de ultieme Henk & Ingrid burgerlullen bak wil is een Astra de perfecte auto.
Tja, Zo valt er wel op elke auto wat aan te merken..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 3 november 2013 @ 22:34:47 #141
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132873558
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:32 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, Zo valt er wel op elke auto wat aan te merken..
Daarom wil je geen BMW waarschijnlijk :P

Maar jij had toch wel ooit een fatsoenlijke/snelle auto of vergis ik me met iemand anders?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132874023
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Daarom wil je geen BMW waarschijnlijk :P

Maar jij had toch wel ooit een fatsoenlijke/snelle auto of vergis ik me met iemand anders?
Klopt. :) Enige mooie BMW is de 1-serie coupe.
En tja, rij nu een Ibiza uit 2003 met 100pk.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_132876320
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2013 22:15 schreef daNpy het volgende:
Inderdaad, als je de ultieme Henk & Ingrid burgerlullen bak wil is een Astra de perfecte auto.
Het zou ook niet mijn keuze zijn (vooral niet in dit zilvergrijs), maar ja, dat zeggen velen ook van mijn auto. Beetje verschil in smaak is alleen maar goed :)
Schip ahoy!
pi_132881437
Trouwens, de AX mag weer een jaar! :D
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_132881939
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:32 schreef Sjoegerd het volgende:
Trouwens, de AX mag weer een jaar! :D
Gefeliciteerd!

Piet, jij rijd een Touran toch? Dat is echt een gezinsbak inderdaad. Rijd wel goed.
Zilvergrijs zou mijn voorkeur sowieso niet zijn, Erg saai en standaard. Heb veel liever een felle kleur, valt ook makkelijker te vinden op de P.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 4 november 2013 @ 10:26:24 #146
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_132882333
Ik vind het sowieso bijzonder hoe mensen hun auto kwijt kunnen raken op een parkeerplaats, ze hebben 'm er toch ook zelf neergezet :')
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_132882492
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 10:26 schreef DDriver het volgende:
Ik vind het sowieso bijzonder hoe mensen hun auto kwijt kunnen raken op een parkeerplaats, ze hebben 'm er toch ook zelf neergezet :')
Heb het 1 keer gehad tijdens een evenement op het tt-circuit. Als de P maar een groot genoeg veld is... :P
Wist het gelukkig nog wel ongeveer.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_132884760
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 10:26 schreef DDriver het volgende:
Ik vind het sowieso bijzonder hoe mensen hun auto kwijt kunnen raken op een parkeerplaats, ze hebben 'm er toch ook zelf neergezet :')
Nja als het terrein groot is. En alsof je zo enorm bewust bezig bent met neerzetten en dan weglopen. Ik weet vaak ook alleen nog maar ongeveer waar het is.
  maandag 4 november 2013 @ 16:08:24 #149
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_132892074
Ben ook 1x de huurauto kwijt geweest bij Disneyland in Orlando.
Stond een etage hoger dan ik onthouden had |:(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_132893727
En ik heb dat een keer gehad bij de Motorshow in Essen :').

10 verschillende uitgangen, verschillende verdiepingen. Ik wist 't niet meer!
Minstens een half uur lopen zoeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')