abonnement Unibet Coolblue
pi_141490784
Hebben jullie tips voor een Zweden (groeps)reis voor mij?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 7 juli 2014 @ 17:34:43 #127
38202 Scooter1
Mooi, dat was dan dat.
pi_142011404
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 15:16 schreef Miniem het volgende:
Hebben jullie tips voor een Zweden (groeps)reis voor mij?
Kan je beter in TRV / Zweden #3 posten. Genoeg te vinden online, misschien moet je ook iets meer info geven wat je wensen zijn.

Sverige har sommarstängt från slutet av juni t.o.m. andra veckan i augusti, välkommen åter :)
Have the nerve go with the curve...
pi_142335925
Het was gelukt hoor! Paps was blij ermee :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_143117602
Lol helt rätt Scooter, är fortfarande så :o
pi_143181475
tot wanneer loopt eigenlijk het kampeer/stuga/bungalow seizoen. Ik wil eigenlijk samen met mijn vriendin begin oktober herinneringen gaan ophalen in Karlskrona/Kalmar/Stockholm (2 jaar gezeten voor studie en werk) voor een week.

Zijn campings met stuga's dan nog open? Met name de Stockholm archipel is belangrijk :P

geen zin om te zoeken op google en mijn zweeds is niet meer wat het geweest is :')
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:03:28 #131
38202 Scooter1
Mooi, dat was dan dat.
pi_143191811
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:00 schreef Heaven7 het volgende:
Lol helt rätt Scooter, är fortfarande så :o
;)

Nja, även om det inte 2:a veckan har passerat ännu...... ;)

Openings/sluitings tijden van campings met of zonder stugor varieren veel dus daarvoor moet je echt opzoek gaan. Ik heb sluitingsdata gezien van eind augustus / september en zelfs december. Verder kan je ook een stuga huren zonder dat er een caping omheen zit :D

http://www.camping.se
http://www.camping.se/stuganu
http://www.flottsbro.se/sv/stugor
http://www.sverigesemester.com/
http://www.novasol.se/
http://www.stugknuten.com/resultat.asp?lan_id=1
http://www.skargardsstugor.se/sv

Ben ook te lui om verder te zoeken :+ heb overigens geen ervaring met campings/stugor in of rond Stockholm. Wel gewoon in het bos met school 21 jaar geleden ofzo en een paar keer in het zomerhuisje van oom & tante gezeten op Bullandö.

Ha en trevlig semester.

Ska själv tillbaka till Stockholm i början på oktober eller november, för att hälsa på morsan och mitt fylla på mitt snusförråd :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Scooter1 op 08-08-2014 10:13:34 ]
Have the nerve go with the curve...
pi_143192111
Mijn ouders gingen meestal buiten het hoogseizoen trekken en hebben meerdere malen al in september voor dichte campings gestaan.
Rond Stockholm zijn wel campings die het hele jaar open zijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_143192257
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:03 schreef Scooter1 het volgende:

[..]

;)

Nja, även om det inte 2:a veckan har passerat ännu...... ;)

Openings/sluitings tijden van campings met of zonder stugor varieren veel dus daarvoor moet je echt opzoek gaan. Ik heb sluitingsdata gezien van eind augustus / september en zelfs december. Verder kan je ook een stuga huren zonder dat er een caping omheen zit :D

http://www.camping.se
http://www.camping.se/stuganu
http://www.flottsbro.se/sv/stugor
http://www.sverigesemester.com/
http://www.novasol.se/
http://www.stugknuten.com/resultat.asp?lan_id=1
http://www.skargardsstugor.se/sv

Ben ook te lui om verder te zoeken :+ heb overigens geen ervaring met campings/stugor in of rond Stockholm. Wel gewoon in het bos met school 21 jaar geleden ofzo en een paar keer in het zomerhuisje van oom & tante gezeten op Bullandö.

Ha en trevlig semester.

Ska själv tillbaka till Stockholm i början på oktober eller november, för att hälsa på morsan och mitt fylla på mitt snusförråd :P
är du Svensk?

Het kan ook goed zijn om gewoon op huisjes te zoeken, als je toch een huisje wilt. google naar hyra stuga. of op airbnb.com, ofzo.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:53:09 #134
38202 Scooter1
Mooi, dat was dan dat.
pi_143192823
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:26 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

är du Svensk?

Har Svensk och Holländsk nationalitet.
Have the nerve go with the curve...
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 15:38:35 #135
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143201821
Ben nu een maandje bezig met het leren van de taal, gaat aardig. Maar wat ik me toch af blijf vragen is waarom ''de'' als ''dom'' wordt uitgesproken :P
pi_143201851
Ja, waarom spreken wij Gorinchem als Gorkum uit :+.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 15:44:37 #137
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143201995
Ik noem het gewoon Gorinchem :P , maar het valt me op aangezien het buiten dat woord niet zo is :P

Het leren gaat trouwens lekkerder dan verwacht, er zitten toch best wel wat overeenkomsten in taal en zinsopbouw.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:02:11 #138
38202 Scooter1
Mooi, dat was dan dat.
pi_143210709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 15:38 schreef Erasmo het volgende:
Ben nu een maandje bezig met het leren van de taal, gaat aardig. Maar wat ik me toch af blijf vragen is waarom ''de'' als ''dom'' wordt uitgesproken :P
Best een goede vraag over schrijf-, en spreektaal.

Velen spreken zowel de en dem uit als dom, en daarom word dom vaak gebruikt in de omgangstaal.

In de jaren 1960 en '70, wer door velen dom als enige vorm, dus ook in schrift, gebruikt net als mej/dej/sej, met de uitspraak als argument en dat het te moeilijk zou zijn voor iedereen om onderscheid te maken tussen de en dem.

Tegenstanders hadden het argument dat soms de ook uitgesproken werd als /de:/. En er zijn ook regionale verschillen. Zuid-Zweden zeggen, of het ten minste vroeger, di en dom, en Finlandszweden zeggen di en dem.

Maar een belangrijker tegenargument is dat de invoering van dom als de enige vorm van schrijven het schrift erg zou schaden. Het is een zeer frequente woord en het zou het leesvermogen van oudere texten beinvloeden.

We blijven de en dem schrijven, terwijl dom zal worden gebruikt in spreektaal.
Op chat's enzo is dom ok om te schrijven ;)

Een leuk artikel voor over een paar maanden:
http://www.dn.se/kultur-noje/spraket/far-man-skriva-dom-i-dn/
Je kan ook google translate gebruiken en een beetje knippen en plakken :)

Maar het antwoord op de ultime vraag waarom de uitspraak dom is moet ik je vooralsnog schuldig blijven.
Have the nerve go with the curve...
pi_144052040
Mogsy en het vrouwtje waren sinds kort op zoek naar een koop woning. Nondeju dat gaat snel in Zweden.

Na het open huis afgelopen dinsdag lånelöfte aangevraagd. Vervolgens mee doen in de bieding. Belt de makelaar op vrijdag dat ons bod is geaccepteerd, of we zaterdag kunnen tekenen 8)7 . Vandaag alles opsturen naar de bank en de eerste 10% overmaken naar de makelaar.

Volgens mij kan je in Zweden binnen 3 dagen de hypotheek rond hebben en de sleutels in handen hebben. _O-
pi_144055675
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 04:55 schreef mogsy het volgende:
Mogsy en het vrouwtje waren sinds kort op zoek naar een koop woning. Nondeju dat gaat snel in Zweden.

Na het open huis afgelopen dinsdag lånelöfte aangevraagd. Vervolgens mee doen in de bieding. Belt de makelaar op vrijdag dat ons bod is geaccepteerd, of we zaterdag kunnen tekenen 8)7 . Vandaag alles opsturen naar de bank en de eerste 10% overmaken naar de makelaar.

Volgens mij kan je in Zweden binnen 3 dagen de hypotheek rond hebben en de sleutels in handen hebben. _O-
Gefeliciteerd ;-).
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_144060090
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 11:23 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ;-).
Dank :). M'n moedertje vertelde gister nog dat het in Nederland tegenwoordig 3 maanden duurt voordat de hypotheek rond is :o. Vraag me dan echt af wat ze verkeerd doen als het hier in Zweden zo snel geregeld is.
pi_144062960
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 04:55 schreef mogsy het volgende:
Mogsy en het vrouwtje waren sinds kort op zoek naar een koop woning. Nondeju dat gaat snel in Zweden.

Na het open huis afgelopen dinsdag lånelöfte aangevraagd. Vervolgens mee doen in de bieding. Belt de makelaar op vrijdag dat ons bod is geaccepteerd, of we zaterdag kunnen tekenen 8)7 . Vandaag alles opsturen naar de bank en de eerste 10% overmaken naar de makelaar.

Volgens mij kan je in Zweden binnen 3 dagen de hypotheek rond hebben en de sleutels in handen hebben. _O-
Gefeliciteerd, mooi huis ook! (zag een foto in het andere topic)

Ons eerste huis ging inderdaad ook bizar snel. We hadden de lånelöfte ook al klaar. Op zondag de bezichtiging en maandag om 18.00 begon het telefonische bieden. Tegen negenen belde de makelaar al met de boodschap dat de biedingen waren gestopt en dat het huis van ons was. Ik weet nog dat ik de telefoon neerlegde en verbaasd tegen mijn vriendin stamelde: "Eeeehh, ik geloof dat we net een huis hebben gekocht..."

Ook mooi was toen we ons laatste huis verkochten en er drie kopers in een lekkere biedoorlog terecht kwamen. Bij elk nieuw bod kwam er een sms van de makelaar binnen en dat ging echt de hele dag en avond door...heerlijk was dat. :D En de volgende dag felicitaties van alle buren, want alles is immers openbaar, dus ook waarvoor je je huis verkoopt. Uiteindelijk vér boven de utgångspris kunnen verkopen, was mooie meevaller!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_144063700
Tof huis, Mogsy!

Ik blijf me maar verbazen over de kosten van huizen hier. Het is ongeloofelijk wat men voor een 20 m2 appartement (eigenlijk, kamer) vraagt. Ik ben benieuwd wanneer de bubbel barst.

Fijn, Knut dat jullie zo goed konden verkopen. Zou ik ook niet bang voor zijn op deze manier hier.

Hoe gaat het in NL?
  maandag 1 september 2014 @ 16:15:04 #144
38202 Scooter1
Mooi, dat was dan dat.
pi_144065676
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 04:55 schreef mogsy het volgende:
Mogsy en het vrouwtje waren sinds kort op zoek naar een koop woning. Nondeju dat gaat snel in Zweden.

Na het open huis afgelopen dinsdag lånelöfte aangevraagd. Vervolgens mee doen in de bieding. Belt de makelaar op vrijdag dat ons bod is geaccepteerd, of we zaterdag kunnen tekenen 8)7 . Vandaag alles opsturen naar de bank en de eerste 10% overmaken naar de makelaar.

Volgens mij kan je in Zweden binnen 3 dagen de hypotheek rond hebben en de sleutels in handen hebben. _O-
Gefeliciteerd!
Ser snyggt ut, o fan med bastu :)
Have the nerve go with the curve...
pi_144068658
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:20 schreef Jagärtrut het volgende:


Fijn, Knut dat jullie zo goed konden verkopen. Zou ik ook niet bang voor zijn op deze manier hier.

Hoe gaat het in NL?
Ach, aanpassingsproblemen hadden we wel, maar nu draait alles wel goed eigenlijk.
Was afgelopen zomer nog in even weer Uppsala, maar zou er zo weer willen wonen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_144070424
Even wat stelen uit het andere topic.

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:06 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Superleuk huis! Wil je ook vertellen waar ie staat?
Margretelund, Åkersberga

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

en wat ie gekost heeft! Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Stond op hemnet voor 2 850 000. Wij hebben het gekocht voor 3 100 000. Iemand had wel 3 150 000 geboden, maar wij zijn het geworden omdat we erg flexibel zijn en zelf niks te verkopen hadden.

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:04 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, mooi huis ook! (zag een foto in het andere topic)

Ons eerste huis ging inderdaad ook bizar snel. We hadden de lånelöfte ook al klaar. Op zondag de bezichtiging en maandag om 18.00 begon het telefonische bieden. Tegen negenen belde de makelaar al met de boodschap dat de biedingen waren gestopt en dat het huis van ons was. Ik weet nog dat ik de telefoon neerlegde en verbaasd tegen mijn vriendin stamelde: "Eeeehh, ik geloof dat we net een huis hebben gekocht..."

Ook mooi was toen we ons laatste huis verkochten en er drie kopers in een lekkere biedoorlog terecht kwamen. Bij elk nieuw bod kwam er een sms van de makelaar binnen en dat ging echt de hele dag en avond door...heerlijk was dat. :D En de volgende dag felicitaties van alle buren, want alles is immers openbaar, dus ook waarvoor je je huis verkoopt. Uiteindelijk vér boven de utgångspris kunnen verkopen, was mooie meevaller!
Hier in de buurt een kompleet gerenoveerd huis, startprijs 3 850 000 nu al 4 775 000 8)7 . Ik vind dat bied systeem maar niks, veelste veel stress, en als je beetje competitief bent betaal je al gauw veelste veel voor een huis :P. Wel leuk als je zelf de verkoper bent.

quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 15:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Tof huis, Mogsy!

Ik blijf me maar verbazen over de kosten van huizen hier. Het is ongeloofelijk wat men voor een 20 m2 appartement (eigenlijk, kamer) vraagt. Ik ben benieuwd wanneer de bubbel barst.
Midden in Stockholm betaal je al gauw 3 - 4 miljoen kronen voor een klein rot appartement volgens mij. Het was een tijdje aan het dalen, maar de prijzen schieten echt als een malle omhoog het laatste halfjaar, althans rondom Vallentuna waar ik nu woon. In Akalla nabij Kista zijn de prijzen voor een apartement bijna verdubbeld te afgelopen paar jaar.

De makelaar vertelde mij trouwens dat Åkersberga vol met Nederlanders zit :Y).
pi_144070790
oeh, dat lijkt me wel mooi daar, ben nog nooit daar in de skärgård geweest. Je kunt de boten voorbij zien komen, zie ik op google maps.

Hoe groot is het huis?

Hier in centraal Uppsala gaan van die 20m2 appartementen in het centrum ook voor over een miljoen weg. (SEK, natuurlijk). Vrienden en collega's verhuizen ook steeds door naar groter, omdat hun oude huis zoveel meer waard is geworden. Eigenlijk had ik moeten kopen zodra ik begon met werken, maar ik zit nu goed, en we blijven niet meer zo heel lang, waarschijnlijk. Helaas.
pi_144071119
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 18:53 schreef Jagärtrut het volgende:
oeh, dat lijkt me wel mooi daar, ben nog nooit daar in de skärgård geweest. Je kunt de boten voorbij zien komen, zie ik op google maps.

Hoe groot is het huis?

Hier in centraal Uppsala gaan van die 20m2 appartementen in het centrum ook voor over een miljoen weg. (SEK, natuurlijk). Vrienden en collega's verhuizen ook steeds door naar groter, omdat hun oude huis zoveel meer waard is geworden. Eigenlijk had ik moeten kopen zodra ik begon met werken, maar ik zit nu goed, en we blijven niet meer zo heel lang, waarschijnlijk. Helaas.
Uit mijn hoofd was het volgens mij:

boarea: 147m^2
biarea: 42m^2

Verspreid over 2 verdiepingen, waarvan de kelder uitkomt in de tuin :).

Je gaat weg uit Zweden wegens werk of is de wederhelft het zat (of interpreteer ik het verkeerd?)?
pi_144071828
Wij woonden als laatste in een Bostadsrätt-woning. Uiteindelijk hebben we er meer dan het dubbele ervoor gekregen dan wat we ervoor betaald hadden. In drie jaar tijd! Opeens explodeerden de prijzen enorm, geen idee waarom.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_144073133
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 19:01 schreef mogsy het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd was het volgens mij:

boarea: 147m^2
biarea: 42m^2

Verspreid over 2 verdiepingen, waarvan de kelder uitkomt in de tuin :).

Je gaat weg uit Zweden wegens werk of is de wederhelft het zat (of interpreteer ik het verkeerd?)?
Dat is perfect!

We zijn het allebei eigenlijk wel zat, ik wil graag wat dichter bij familie en vrienden wonen. Omdat ik 3 jaar lang een lange afstandsrelatie had is het integreren hier naar de studietijd altijd lastig gebleven, omdat ik 2 weken hier was, en dan 2 weken niet.

Plus, m'n PhD is over niet al te lang klaar, hopelijk, en dan is het een goede tijd om te verhuizen. Het idee is om naar Berlijn te vertrekken, als we daar allebei werk kunnen vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')