abonnement Unibet Coolblue
pi_131301245
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_131301273
Tetten!
I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
pi_131301304
Wat fijn Ladyblack! O+

Lef beschreven Cwen! O+
  woensdag 18 september 2013 @ 09:18:03 #4
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_131305799
LB ben je nog aan de domperidon?

cwen, klinkt erg lief idd

tico, hoe gaat het met het bijten?

hillz, ga je nog een tepelhoedje proberen? Wel heel vervelend dat je zoveel pijn hebt van de bv. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_131306693
Cwen, wat klinkt dat lief. Die van mij laat dan los, en krijgt dan zo'n lachstuipje. En dan is ze ook helemaal verzadigd. En die van mij probeert dapper de tsr weg te drinken, maar moet dan toch vaak loslaten en dan laat ze ook haar mond leeglopen. Melkballet dan dus..

En de blik als er een borst in zicht komt, echt zo mooi. Volgens mij gaat haar eerste bewuste lachje daar naartoe.

Ik zou nog even de curves neerzetten:



en

pi_131308021
Mooie curves dames :).

Hilz, hoe gaat het met een tepelhoedje? Beter?

Ik overweeg zelf af te gaan bouwen, heel gestaag. Ik begin het redelijk beu te worden :@. Overdag gaat het nog wel, maar het kolven rond etenstijd en dan nog voor het naar bed gaan, pffff...dat gaat met zo'n enorme tegenzin. Dan ben je moe en die sessies brengen ook altijd het minste op.

Idee is nu om die laatste twee sessies samen te voegen en dan rond een uur of 20/21 te kolven en dan pas dus 's ochtends vroeg weer. Kijken hoe dat gaat. Dan zou ik nog 4x per dag moeten ipv 5. Er zit dan wel >6 uur tussen, maar ja.. een keer vroeg naar bed zou zooooooo lekker zijn :@.

En bizar. Ik kolf op het werk méér dan thuis :?. Zo raar. Net gekolfd, 170 cc en op het werk kolf ik dik boven de 200 op hetzelfde tijdstip. Echt vreemd.

Maar goed, ik kolf nog steeds tussen de 900-1050 op een dag, laatst zelfs 1100 en Noor drinkt tussen de 800-970 op een dag, wisselt. De vriezer is afgeladen, dus wat dat betreft kan ik het nog wel een tijdje aanvullen, mocht ik wellicht nét te weinig gaan kolven op een dag. En anders is er altijd nog kv... Noor is ook al bijna 4 maand dus de bijvoeding komt langzaam maar zeker ook in zicht.

Goed idee of is de kans te groot dat mn productie dan gelijk naar zn grootje gaat?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131309614
Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar er zijn natuurlijk ook genoeg kinderen die om 22.00 uur de laatste voeding krijgen en dan doorslapen tot een uur of 6 a 7. Daar zit dan ook meer dan 6 uur tussen dus dat zou dan toch moeten lukken?

Verwacht alleen niet teveel van de bijvoeding, kan echt wel een tijdje duren voordat dat echt een voeding kan vervangen.

En ik snap volkomen dat je het kolven beu bent. Sowieso knap hoe je het vol houdt :*
pi_131309740
Ja dat begreep ik net al uit het babytopic.

Nu nog uitfiegelieren tot wanneer je die 150xlichaamsgewicht = cc voeding per dag moet gebruiken. Ik kan het echt nergens vinden.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131310171
Ik heb echt geen idee. Hier drinken ze vooral uit de borst dus ik heb geen idee wat ze binnen krijgen. Als ze gewoon goed groeit, alert is en voldoende plasluiers heeft dan zou ik het sowieso laten vallen. Maar ik weet ook dat dat voor jou makkelijker gezegd dan gedaan is :*
pi_131310219
:') klopt.

Ik vraag het vrijdag wel ff op het CB :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131310577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja dat begreep ik net al uit het babytopic.

Nu nog uitfiegelieren tot wanneer je die 150xlichaamsgewicht = cc voeding per dag moet gebruiken. Ik kan het echt nergens vinden.
Ik had het wel ergens gevonden maar weer niet meer waar. Ik probeer vanavond even te kijken.
pi_131310885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja dat begreep ik net al uit het babytopic.

Nu nog uitfiegelieren tot wanneer je die 150xlichaamsgewicht = cc voeding per dag moet gebruiken. Ik kan het echt nergens vinden.
Niet doen, dat is een kunstvoedingsrekensommetje. Het geeft je hoogstens een indicatie wat je ongeveer zou kunnen geven aan gekolfde melk, bijvoorbeeld als je voor het eerst gaat werken. en zelfs dan vind ik het discutabel Inmiddels ben jij al zo veel verder, gewoon naar behoefte en op verzoek voeden. Van moedermelk geef je nooit te veel. Van kunstvoeding nr 1 mag je max een liter geven ivm de belasting op de organen (fijn spul :X )
pi_131311626
Hier drinkt M op mijn werkdagen 120-150 ml per voeding, en daar doet hij het goed op. Hij krijgt gemiddeld 6 voedingen per dag (waarvan op werkdagen 4 aan de borst en 2 uit de fles) en weegt 6900 gr. Dus dat is duidelijk minder dan het rekensommetje.
Maar ik weet niet hoeveel hij aan de borst drinkt natuurlijk.
Maar als hij normaal plast en vrolijk is, vind ik het best.

Hilz :* hopelijk ben je snel van de pijn af!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik frot altijd een spuugdoekje in mijn shirt 's nachts tegen het lekken van de werkloze borst tijdens het voeden.
Maar ik lek alleen bij het sporadische doorslapen (+6 uur aan het eind van de nacht) en bij de tsr.

Melkplasfestijnen hier alleen als M bijna klaar is met drinken en zich in allerlei bochten wringt om de wereld te kunnen zien. Gelukkig volstaat dan een hydrofiel tussen zijn hoofd en mijn arm.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_131312398
Hoi,
Leuk om mee te lezen, met name op de onzekere momenten.

...hier lekt de werkeloze borst als een gek als ze aan de andere drinkt. (doet het trouwens ook tijdens andere intieme momenten)

dit is de curve van ons meisje

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_131312510
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 12:48 schreef WupWup het volgende:

[..]

Niet doen, dat is een kunstvoedingsrekensommetje. Het geeft je hoogstens een indicatie wat je ongeveer zou kunnen geven aan gekolfde melk, bijvoorbeeld als je voor het eerst gaat werken. en zelfs dan vind ik het discutabel Inmiddels ben jij al zo veel verder, gewoon naar behoefte en op verzoek voeden. Van moedermelk geef je nooit te veel. Van kunstvoeding nr 1 mag je max een liter geven ivm de belasting op de organen (fijn spul :X )
Mja, het verzoek is hier een beetje het probleem. Dat gebeurt maar zelden, dus we voeden toch nog redelijk op de klok. Heel irritant.

We zitten nu op 5 volwaardige voedingen en 1 slaapmutsje. Vandaag tikt ze zonder problemen flesjes van 180 weg, dus mss dat we het slaapmutsje vanavond eens een keer overslaan. Kijken wat er gebeurt.

Mooie curve Mirage, die gaat als een tiet ( :') )!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131312603
Wauw!
pi_131313405
Wauw Mirage wat gaat ze goed!
pi_131314635
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 09:18 schreef DaviniaHR het volgende:
LB ben je nog aan de domperidon?
Ja, nog 3x10 nu. Maar het gaat prima volgens mij, dus komende weel gaan we naar 2x10 :)

XM, lijkt me een goed plan om 2 sessies samen te voegen, lekker bijslapen! Zelfs mijn productie kan het aan, die >6 uur, dus dat moet bij jou ook goedkomen lijkt me :Y
pi_131316121
Ik wil extra (multi)vitamines gaan slikken om mijn weerstand wat op te krikken / in stand te houden. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm borstvoeding?
pi_131316236
Ik slik een multi speciaal voor na de zwangerschap en die bv ondersteunt. Vond ik wel zo gemakkelijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_131316334
quote:
17s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:53 schreef Kyara het volgende:
Ik wil extra (multi)vitamines gaan slikken om mijn weerstand wat op te krikken / in stand te houden. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten ivm borstvoeding?
Gewone multivit of vit C bruistabletten mogen niet met bv. Of word niet aangeraden iig. Ik zwg het na het drinken pas staan ;)
pi_131316347
Hier dus ook jonge moeder vitamines van etos
pi_131316367
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 16:00 schreef Kiwisoep het volgende:
Gewone multivit of vit C bruistabletten mogen niet met bv. Of word niet aangeraden iig. Ik zwg het na het drinken pas staan
Hoezo dat dan? :?
pi_131316888
Kiwisoep, ik ben ook wel benieuwd waarom?

Ik had deze, maar na elf maanden vind ik het wel mooi geweest. Heb nog niet echt ontdekt waarom deze beter zou zijn dan een standaard multivitamine dus zodra het doosje leeg is wordt het iets anders. Wist niet dat Etos zelf ook mama-vitamines had!

pi_131316957
Ik ga zo ff kijken wat er exact staat!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')