abonnement Unibet Coolblue
pi_131209383
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:12 schreef Aisumasen het volgende:
Dan de UK singles: 'Do I Wanna Know?' maakt een van de langste runs van alle AM-singles tot nu toe: 3 maanden na release weer opgeklommen van 36 naar 24 naar... 14 deze week. Bijna weer net zo hoog als de hoogste positie (11), alweer 2,5e maand geleden. En dat is te merken: de single is nu officieel zilver, wat betekent dat er 200,000 exemplaren zijn verkocht, en dus nog een keer 50,000+ in de laatste maand. En dát betekent weer dat het nu de op drie na ('FA', 'When The Sun Goes Down' en 'Dancefloor') meest succesvolle AM-single aller tijden is, en ze 'Brianstorm' voorbij ge...stormd zijn. Ook 'High' is weer hoger: #20.

(En wist niet eens dat 'Stop The World...' vorige week in de UK Charts stond, nummer 74.)
Hoe kan een b-side onafhankelijk in de lijsten komen? Die wordt toch altijd met de single verkocht? :P
pi_131209648
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe kan een b-side onafhankelijk in de lijsten komen? Die wordt toch altijd met de single verkocht? :P
Digitale downloads hè, wat goed is voor 99.6% van de verkoop van singles in Engeland.

Herinner die tijd rondom de release van FWN waar ineens een stuk of 10 album-tracks van AM in de Engelse charts stonden?
pi_131211203
En oh ja, eerste week UK:

'Whatever People Say I Am': 360,000+
'Favourite Worst Nightmare': 227,922
'Humbug': 96,313
'Suck It And See': 82,424
'AM': 157,000+

:D

Dan terug naar de muziek zelf: een akoestische sessie op 102.1 FM The Edge over 15 minuten, 21:00 Nederlandse tijd: http://player.edge.ca/
pi_131211685
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Digitale downloads hè, wat goed is voor 99.6% van de verkoop van singles in Engeland.
Dat snap ik, maar dan nog? :P In iTunes kost de B-side maar 20ct als je de single koopt. Elders via de legale kanalen wordt de single ook als geheel verkocht.
pi_131211858
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar dan nog? :P In iTunes kost de B-side maar 20ct als je de single koopt. Elders via de legale kanalen wordt de single ook als geheel verkocht.
Dan snap ik het weer niet :P. Je kunt het liedje los kopen als je wilt. Plus er is (was?) zo'n vage regel dat de B-kant van een (fysieke) single ook voor een gedeelte meetelt.
pi_131211912
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dan snap ik het weer niet :P. Je kunt het liedje los kopen als je wilt.
Tellen de charts alleen als je het liedje los koopt?
pi_131212959
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tellen de charts alleen als je het liedje los koopt?
Dat kan dus ook nog meespelen, ja. Ik neem aan dat het gewoon in beide gevallen meetelt, zou krom zijn anders.
pi_131212998
Charts zijn raar.
pi_131213714
En nu ook echt live: http://player.edge.ca/
pi_131213757
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 21:23 schreef Jacobuspower het volgende:
En nu ook echt live: http://player.edge.ca/
Godver!
pi_131213931
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 21:23 schreef Jacobuspower het volgende:
En nu ook echt live: http://player.edge.ca/
Bedankt :D
pi_131213932
'I Wanna Be Yours' dus, nu 'Do I Wanna Know?'. Voor een live publiek.
pi_131213989
"Buff it up 'cause this one takes about four hours"

:D
pi_131214076
'I Wanna Be Yours' akoestisch is echt O+
pi_131214106
Wie is die bas-stem :o
Is Nick er ook?
pi_131214232
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:28 schreef Jacobuspower het volgende:
Wie is die bas-stem :o
Is Nick er ook?
Sowieso 3 vocalen in elke akoestische sessie van deze era tot nu toe. Helders is overal bij, en ik denk dus ook inderdaad Nick. Of Tom Rowley.
pi_131214607
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Sowieso 3 vocalen in elke akoestische sessie van deze era tot nu toe. Helders is overal bij, en ik denk dus ook inderdaad Nick. Of Tom Rowley.
Was me dus nog helemaal niet opgevallen. Maar wel vet dat ze er wat meer moeite in steken, in plaats van dat alleen Alex het doet.
pi_131214712
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:33 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Was me dus nog helemaal niet opgevallen. Maar wel vet dat ze er wat meer moeite in steken, in plaats van dat alleen Alex het doet.
...

"Your love is liiiiike..."
pi_131215473
Nu we het toch over dat nummer hebben :P
Ben benieuwd naar de kick-off van de de o zó geliefde USA-tour vanavond en wat voor setlist ze zullen hebben.
pi_131215794
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Sowieso 3 vocalen in elke akoestische sessie van deze era tot nu toe. Helders is overal bij, en ik denk dus ook inderdaad Nick. Of Tom Rowley.
Allebei dus zelfs, akoestische set met z'n 4en:

En Jamie zat zich alvast wat moed in te drinken in de pub ;(
pi_131216528
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2013 21:43 schreef Jacobuspower het volgende:
Nu we het toch over dat nummer hebben :P
Ben benieuwd naar de kick-off van de de o zó geliefde USA-tour vanavond en wat voor setlist ze zullen hebben.
Ik ook! Setlist zal een slachtveld worden, élk nieuw nummer is een must live.

quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:48 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Allebei dus zelfs, akoestische set met z'n 4en: [ afbeelding ]

En Jamie zat zich alvast wat moed in te drinken in de pub ;(
Gewoon Jamie Cook 'Humbug'-era toch ;)? Maar, zie je wel, kan niet geloven dat na het horen van al die lagen mensen nog verrast werden dat er meer dan twee man aan het zingen was.

Hier een unicum, een solo-interview met ons aller Cookie, de guitarist van het eerste uur: http://www.fasterlouder.c(...)e-another-indie-band

quote:
Why didn’t we hear you bust out some falsetto?

[Laughs] I don’t think I can get anywhere near that [high] mate. It’s nowhere to be seen on that one. Left in the rehearsals.
pi_131217596
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Gewoon Jamie Cook 'Humbug'-era toch ;)? Maar, zie je wel, kan niet geloven dat na het horen van al die lagen mensen nog verrast werden dat er meer dan twee man aan het zingen was.

Ja, bij die akoestische set van net hoorde ik het wel duidelijk maar in de vorige versies hoorde ik toch echt alleen Matt en Alex.
Deze bijvoorbeeld:
pi_131218215
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:08 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ja, bij die akoestische set van net hoorde ik het wel duidelijk maar in de vorige versies hoorde ik toch echt alleen Matt en Alex.
Deze bijvoorbeeld:
Oh ja, dat zou kunnen: geen overlappende vocalen, Turner schakelt steeds tussen falsetto en normale stem, en dan hoor je hem samen met Helders. Maarrrr... Ze zijn wel degelijk in ieder geval met z'n drieën tijdens dezelfde sessie:


(1:46). En wat een juweel is dit toch.
pi_131218925
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Oh ja, dat zou kunnen: geen overlappende vocalen, Turner schakelt steeds tussen falsetto en normale stem, en dan hoor je hem samen met Helders. Maarrrr... Ze zijn wel degelijk in ieder geval met z'n drieën tijdens dezelfde sessie:


(1:46). En wat een juweel is dit toch.
Hier hoor ik hem eerlijk gezegd ook niet in hoor. Matt doet hier de tweede stem en soms is het alleen Alex en dan doet Matt dat rare "Harder Than I' :P. Heb het nu al een paar proberen te horen maar ik hoor hier echt maar 2 stemmen in.

En dat staat buiten kijf, vooral doordat ze die akkoorden 'gebroken' spelen, dat werkt echt ontzettend goed!
pi_131219329
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:22 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Hier hoor ik hem eerlijk gezegd ook niet in hoor. Matt doet hier de tweede stem en soms is het alleen Alex en dan doet Matt dat rare "Harder Than I' :P. Heb het nu al een paar proberen te horen maar ik hoor hier echt maar 2 stemmen in.

En dat staat buiten kijf, vooral doordat ze die akkoorden 'gebroken' spelen, dat werkt echt ontzettend goed!
Klinkt niet als Matt, die een nasaal stemgeluid heeft en om daar nog íets mee aan te kunnen falsetto zingt, en vooral: het klinkt op dat punt als twee stemmen die de zin zingen. e-e-e-e-dit: die twee stemmen wil ik nog best op terugkomen, het is op dat punt vooral het effect dat hij (enkelvoud) verder van de microfoon zingt en daarmee veel ruimte meepakt. Klinkt goed.

Ze hebben er inderdaad echt werk van gemaakt voor deze versies, in plaats van de simpele 'strumming' akoestische versies voor SIAS. Wat, laten we eerlijk zijn, ook prima werkte voor die songs, maar dit is toch wel van een ander niveau.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')