abonnement Unibet Coolblue
pi_130990625




quote:
Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.

In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.

De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.

Officiele websiteBandpagina bij Domino RecordsFan forumsWikipedia


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130990676
Wat denken jullie, veel nieuwe nummers?
pi_130990732
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:05 schreef AMDB het volgende:
Wat denken jullie, veel nieuwe nummers?
Ik hoorde dat Fireside net gesoundcheckt is :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_130990737
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 16:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je mist de verrassende elementen in elk nummer?
Nee. In "Do I Wanna Know", "RU Mine?", "Arabella" en "High" hoor ik ze. Dat zijn toevallig ook mijn favorieten, vind ik waardige Arctic Monkeys-toppers.
Ik vind "One For The Road", "I Wanna Be Yours", "No. 1 Party Anthem" en "Mad Sounds" ook goede nummers, alhoewel ze weliswaar van een lager treetje zijn. Deze nummers zijn ook niet altijd even verrassend, maar dat hoeft ook niet iedere keer.
De andere vier nummers (die eerder waren genoemd) hadden veel meer potentie dan hoe ze nu zijn uitgevoerd, denk ik. Los van of het je uitmaakt of niet, vind jij het ook niet dat een groot deel van de nummers qua opbouw voorspelbaarder is geworden t.o.v. eerder werk?

Het koekoek gaan met de hoge stemmetjes in "Knee Socks" is wel verrassend te noemen, maar dat vind ik dan juist weer een verschrikkelijk moment.
pi_130990881
Ik ben blij dat ik sowieso morgen niet kan, anders was ik me er al lichtelijk op gaan verheugen..

En vanavond Itunes _O_
Als het goed is ben ik net op tijd thuis voor AM. Ik gok op 6 AM nummers: Do I Wanna Know, R U Mine?, High als zekerheidjes en dan vast Arabella + 2 andere :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Jacobuspower op 09-09-2013 17:11:55 (mobiel gekloot) ]
pi_130990901


[ Bericht 100% gewijzigd door Jacobuspower op 09-09-2013 17:11:36 ]
pi_130990949
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:06 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Nee. In "Do I Wanna Know", "RU Mine?", "Arabella" en "High" hoor ik ze. Dat zijn toevallig ook mijn favorieten, vind ik waardige Arctic Monkeys-toppers.
Ik vind "One For The Road", "I Wanna Be Yours", "No. 1 Party Anthem" en "Mad Sounds" ook goede nummers, alhoewel ze weliswaar van een lager treetje zijn. Deze nummers zijn ook niet altijd even verrassend, maar dat hoeft ook niet iedere keer.
De andere vier nummers (die eerder waren genoemd) hadden veel meer potentie dan hoe ze nu zijn uitgevoerd, denk ik. Los van of het je uitmaakt of niet, vind jij het ook niet dat een groot deel van de nummers qua opbouw voorspelbaarder is geworden t.o.v. eerder werk?

Het koekoek gaan met de hoge stemmetjes in "Knee Socks" is wel verrassend te noemen, maar dat vind ik dan juist weer een verschrikkelijk moment.
Ben benieuwd waar je die in 'R U Mine?' hoort dan, toch wel het meest vlakke liedje wat ik van ze ken.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:10 schreef Jacobuspower het volgende:
Ik ben blij dat ik sowieso morgen niet kan, anders was ik me al lichtelijk gaan verheugen..

En vanavond Itunes _O_
Als het goed is ben ik net op tijd thuis voor AM. Ik gok op 6 AM nummers: Do I Wanna Know, R U Mine?, High als zekerheidjes en dan vast Arabella + 2 andere :)
22:00 onze tijd, dat komt mooi uit!
pi_130991058
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar je die in 'R U Mine?' hoort dan, toch wel het meest vlakke liedje wat ik van ze ken.

[..]

22:00 onze tijd, dat komt mooi uit!
Zeker weten, al mis ik misschien wel de eerste 2/3 nummers. Maar daarna sluit ik hier aan :7
pi_130991239
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:17 schreef AMDB het volgende:
Zin in _O_
Zeker weten _O_
Hoop dat ze deze keer de gitaren wel vanaf het begin al goed afstellen want dat was 2 jaar geleden echt een drama: :')
(Wel een lekkere opening was dat trouwens, Paradiso O+ )
pi_130991452
Oja voor iedereen: download alvast iTunes 11, anders kan je het niet kijken..
Scheelt weer tijd en gedoe
pi_130991486
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:20 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Zeker weten _O_
Hoop dat ze deze keer de gitaren wel vanaf het begin al goed afstellen want dat was 2 jaar geleden echt een drama: :')
(Wel een lekkere opening was dat trouwens, Paradiso O+ )
(En een uitgekauwde :P).

Ah ja, de pre-'op stoom'-periode ;). Sfeerloos hok is het! De mix op de 'officiële' EP was ook dramatisch. Drums klonken als een kartonnen doos.
  maandag 9 september 2013 @ 17:29:10 #13
192683 AMDB
Visionair.
pi_130991523
quote:
3s.gif Op maandag 9 september 2013 17:27 schreef Jacobuspower het volgende:
Oja voor iedereen: download alvast iTunes 11, anders kan je het niet kijken..
Scheelt weer tijd en gedoe
Bedankt voor de tip, al ruim een jaar consequent weggeklikt _O-
pi_130991541
iTunes 11 :') :') :') Ik wil mijn coverflow en normale zoekfunctie terug :'(
pi_130991547
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:29 schreef Tchock het volgende:
iTunes 11 :') :') :') Ik wil mijn coverflow en normale zoekfunctie terug :'(
iTunes DJ :'(.
pi_130991593
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:30 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

iTunes DJ :'(.
Dat gebruikte ik niet, maar als je dat een fijne functie vond is het inderdaad nog meer drama :') Kutapple. :(
pi_130991633
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat gebruikte ik niet, maar als je dat een fijne functie vond is het inderdaad nog meer drama :') Kutapple. :(
Hoe selecteer je in hemelsnaam je nummers?!
pi_130991649
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:32 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hoe selecteer je in hemelsnaam je nummers?!
Hoe bedoel je?
pi_130991666
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:28 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

(En een uitgekauwde :P).

Ah ja, de pre-'op stoom'-periode ;). Sfeerloos hok is het! De mix op de 'officiële' EP was ook dramatisch. Drums klonken als een kartonnen doos.
(Net alsof die andere opener van die tour niet net zo uitgekauwd is :P)

Vreselijk, ben blij dat ik er vandaag niet hoef te zijn. En inderdaad, dat geluid is niet al te best.
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:29 schreef AMDB het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, al ruim een jaar consequent weggeklikt _O-
Ja, zo ging het bij mij dus ook. Net als 2 jaar geleden dus nu heb ik het alvast gedaan
pi_130991675
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ben benieuwd waar je die in 'R U Mine?' hoort dan, toch wel het meest vlakke liedje wat ik van ze ken.

[..]

22:00 onze tijd, dat komt mooi uit!
Het stuk vanaf de bridge tot en met het a capella-stukje is toch zeker wel verrassend en origineel te noemen. Ook heerlijk dat Matt vervolgens snoeihard op de ride verder gaat i.p.v. op de hi-hat. Ik heb vooral een zwak voor die solo'tjes die zich stereo afwisselen (à la "The View From The Afternoon"). Steeds veranderende breaks, geniale flow van Alex erbij. Heerlijk man, dat is voor mij nou Arctic Monkeys :9~ . Wat maakt het nummer voor jou 'vlak' dan?
Ik kan sowieso geen één nummer van een andere artiest noemen die er op lijkt.
  maandag 9 september 2013 @ 17:35:19 #21
192683 AMDB
Visionair.
pi_130991715
Überhaupt iTunes :') Het is dat ik geen zin heb om alles in twee programma's up-to-date te houden anders ging het mooi weg (kut iPhone :'( )
pi_130991724
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:35 schreef AMDB het volgende:
Überhaupt iTunes :') Het is dat ik geen zin heb om alles in twee programma's up-to-date te houden anders ging het mooi weg (kut iPhone :'( )
Och, ik was met versie 10 best tevreden. Deed wat ik wilde en niet wat ik niet wilde.
  maandag 9 september 2013 @ 17:37:07 #23
192683 AMDB
Visionair.
pi_130991760
iTunes is echt de lepra-patiënt onder de Apple producten/software.
  maandag 9 september 2013 @ 17:37:25 #24
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_130991775
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:35 schreef AMDB het volgende:
Überhaupt iTunes :') Het is dat ik geen zin heb om alles in twee programma's up-to-date te houden anders ging het mooi weg (kut iPhone :'( )
Sinds ik me er wat meer in ben gaan verdiepen is het een heel makkelijke software :) Het enige minpunt is dat ik alle covers op iTunes goed heb ingesteld en dan op mijn iPod alles door elkaar zit.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 9 september 2013 @ 17:37:54 #25
159761 Arn0
Abbey Road
pi_130991785
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:37 schreef AMDB het volgende:
iTunes is echt de lepra-patiënt onder de Apple producten/software.
Oh-ohh. Aisumasen zit nu boos op zijn toetsenbord te slaan. (van zijn Macbook, uiteraard)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')