abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:26:18 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_130290341


quote:
Liftplaatsen voor fietsers in Utrecht
Soms kan een briljant idee zo simpel zijn. Marije de Wit heeft voor de Fietsersbond de fiets liftplaats bedacht. Op zes plaatsen in Utrecht zijn fiets liftborden opgehangen, waar mensen zonder tweewieler een lift kunnen krijgen van een ‘lieve fietster’ die hen spontaan achterop neemt.

De gemeente Utrecht was iets minder blij met de ‘spontane actie’, want er is geen toestemming voor de borden gevraagd. Toch hebben ze aangegeven te willen gaan praten met de bedenkster ervan.

Het initiatief is een primeur in Nederland. Verslaggever Ivo van der Bruggen nam dinsdag de proef op de som en probeerde een lift te bemachtigen. Of dat gelukt is, is te zien om 22.30 uur bij Hart van Nederland.
http://www.hartvannederla(...)fietsers-in-utrecht/
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:28:27 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_130290455
ok, nou en?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:28:39 #3
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_130290470
Liften is alleen voor langharig hippietuig.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:30:19 #4
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130290565
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:28 schreef Juicyhil het volgende:
ok, nou en?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:28 schreef Juicyhil het volgende:
Liften is alleen voor langharig hippietuig.
Flikker gewoon anders op.. Droeftoeter. :').


Lekkere studentes helemaal thuis brengen tot aan de uithof :9~
pi_130290765
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_130290839
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:28 schreef Juicyhil het volgende:
ok, nou en?
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:28 schreef Juicyhil het volgende:
Liften is alleen voor langharig hippietuig.
Net alsof jij bij iemand achterop mag, je zakt gelijk door het achterwiel.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:35:52 #7
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_130290930
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:34 schreef Rezania het volgende:

[..]

[..]

Net alsof jij bij iemand achterop mag, je zakt gelijk door het achterwiel.
Ik mocht vannacht wel achterop bij je moeder. :9~
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_130290974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:35 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik mocht vannacht wel achterop bij je moeder. :9~
Vandaar de gebroken beenderen. :{
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:37:23 #9
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_130291020
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vandaar de gebroken beenderen. :{
Die 30 cm is heus niet zo leuk als iedereen denkt.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_130291106
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:37 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Die 30 cm is heus niet zo leuk als iedereen denkt.
Nee man, haar beenderen zijn in elkaar gedrukt als een accordeon, kan alleen komen door een gigantische druk op haar beenderen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:40:42 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130291223
Ik wil wel een lifter meenemen in de auto, maar niet op de fiets. Een pakkendrager is gemaakt tot maximaal 15 kg. Zet je er een dikke volwassene op gaat je fiets stuk, slag in je wiel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_130291964
quote:
Fietsliftborden in Utrecht: spring maar achterop bij mij!

Een Utrechter zonder fiets is als de Dom zonder werkende klok. Het komt wel eens voor, maar is o zo onhandig. Ontwerpster Marije de Wit bedacht daarom, in opdracht van de Fietsersbond, een fietsliftbord voor hen die (tijdelijk) zonder fiets zitten.

Het idee is simpel: je wacht bij het bord, steekt je duim omhoog en hoopt dat een leuke fietser langskomt en zegt ‘spring maar achterop!’

“Bij mij werkte het goed. Ik werd drie keer meegenomen. Eén keer door een scooter, en twee keer door een fietser. Eén van de fietsers is zelfs een stukje omgefietst om mij op de goede plek af te zetten”, vertelt Marije.

De vrolijke paarse borden werden gisteren op zes verschillende plekken geplaatst, allemaal rondom het stationsgebied. “Inmiddels is er wel al eentje meegenomen, ik denk door een bordjesliefhebber.”

Maar deze bordjesverzamelaar is niet de enige die de fietsliftborden in wil nemen. De gemeente heeft aangegeven de borden binnenkort te verwijderen. “We vinden het een hartstikke leuke actie”, zegt persvoorlichter Erik Suik, “Maar er is geen vergunning voor dus kunnen ze niet blijven hangen.”

Ziet de gemeente dan niets in het initiatief? Suik: “Alhoewel het de vraag is of je echt een bord nodig hebt om te fietsliften, past het idee natuurlijk wel goed bij een fietsstad als Utrecht. We hebben Marije dan ook gevraagd om contact met ons op te nemen om de opties te bespreken.”

Die opties houden voor de gemeente vooral in dat er minder borden komen te staan en op rustigere plekken. “Ze hangen nu op vrij drukke plekken, dat is voor de overzichtelijkheid niet handig. Maar er is vast wel een plek waar het wel kan en waar dan ook een vergunning voor gegeven kan worden”, legt Suik uit.

Marije weet van de oproep maar heeft door alle media-aandacht nog geen tijd gehad om erop te reageren. “We kunnen inderdaad kijken naar de mogelijkheden. Maar de borden moet ook weer niet op een te rustige plek komen te hangen, dan heeft het geen zin.”
Kortom, nu al mislukt.
pi_130292600
quote:
Maar deze bordjesverzamelaar is niet de enige die de fietsliftborden in wil nemen. De gemeente heeft aangegeven de borden binnenkort te verwijderen. “We vinden het een hartstikke leuke actie”, zegt persvoorlichter Erik Suik, “Maar er is geen vergunning voor dus kunnen ze niet blijven hangen.”
Regelneukerij in een notedop, daar gaat een mooi land aan kapot. Liever 100 van die borden dan 1 ambtenaar die wat te zeggen wil hebben.

Deze bewuste ambtenaar is trouwens verantwoordelijk voor deze mooie borden in de binnenstad.

quote:
De gemeente erkent dat het informatiebord van De Herenroute niet 'zaligmakend' is. 'We begrijpen dat het bord niet één, twee, drie te begrijpen is,' zegt woordvoerder Erik Suik. 'Dat is ook wat wij horen. In de definitieve situatie gaat dit hem ook niet worden.'
Bron
Nu is er dus een bord wat wel begrepen wordt en dan komt die kerel het wegreguleren??
  Eindredactie Games dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:03:58 #14
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_130292723
Wat een lekker hip en vlot en fris initiatief!1
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_130293640
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:02 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Regelneukerij in een notedop, daar gaat een mooi land aan kapot. Liever 100 van die borden dan 1 ambtenaar die wat te zeggen wil hebben.

Deze bewuste ambtenaar is trouwens verantwoordelijk voor deze mooie borden in de binnenstad.
[ afbeelding ]

[..]

Bron
Nu is er dus een bord wat wel begrepen wordt en dan komt die kerel het wegreguleren??
wtf betekent dat bord? :D
pi_130296481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 22:19 schreef erikkll het volgende:

[..]

wtf betekent dat bord? :D
De rechtsom route naar Utrecht Oost (of naar CS vice versa) is druk, en de linksom route niet. De linksom route staat aangegeven met rode stippen op het wegdek.
pi_130296615
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:09 schreef Daantke het volgende:

[..]

De rechtsom route naar Utrecht Oost (of naar CS vice versa) is druk, en de linksom route niet. De linksom route staat aangegeven met rode stippen op het wegdek.
Ahh, ik dacht dat linksom maar weinig gelegenheden waren om je fiets te stallen, en rechts heel veel. Ik nam aan dat de stippen op het bord betekende dat er allemaal mensen op de weg zouden lopen dus dat je beter de andere kant op kunt gaan. Ik zou 100% zeker de rechtsom route hebben genomen op basis van dit bord B-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')