abonnement Unibet Coolblue
pi_130252565
Wat een afschuwelijke taal is het toch. Maar helaas is het de enige taal die ik fatsoenlijk beheers.

De klanken zijn echt onaangenaam, zeker voor mensen die er niet bekend mee zijn. Het klinkt kil en men kan zich er totaal niet mooi mee uitdrukken.

Zo kwam ik een goed voorbeeld tegen van een lied uit ''The Huncback Of The Notre Dame''.

Er zijn best wel wat Disney films waarvan ik de Nederlandse versies gewend ben vanuit mijn jeugd. Maar er zijn er ook een aantal waarvan ik me de spraak en liedjes niet meer kan herinneren omdat ik ze vroeger minder vaak heb gezien. Deze heb ik op latere leeftijd weer op het internet gevonden in de originele Engelstalige versies.

Wat me opvalt is dat als ik de liedjes van die films in een anderstalige versie bekijk dan (de Engelstalige die) ik gewend ben, ik ze geregeld toch wel mooi kan vinden. De Italiaanse versies klinken vaak zelfs nog mooier dan de Engelse. Echter de Nederlandse zijn gewoon echt niet mooi! Niet omdat de insprekers geen goede stem hebben, maar puur omdat de taal nergens naar klinkt en de zinnen uit deze taal echt niet geschikt zijn voor muziek.

Ter vergelijk de Nederlandse en Italiaanse versie van ''Out There'', beiden vanaf 1:30:



Vooral vanaf 2:45 bezorgd de Italiaanse versie me echt kippenvel. Die taal drukt gewoon zoveel emotie uit O+

Klacht: Een van de meest lelijke talen ter wereld spreken. ;(

Subklacht: Geen Italiaans spreken.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:34:46 #2
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_130252615
Nederlands is prachtig. Dat jij er niets moois van kan maken zegt wat over jou. Simpele ziel.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_130252617
Nederlands. _O_

w/
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:36:29 #4
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_130252682
quote:
Wij WILLEM III, bij de gratie Gods, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Groot-Hertog van Luxemburg, enz., enz., enz.
Allen, die deze zullen zien of hooren lezen, salut! doen te weten:
Alzoo Wij in overweging genomen hebben, dat het noodzakelijk is een nieuw Wetboek van Strafrecht vast te stellen;
Zoo is het, dat Wij, den Raad van State gehoord en met gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze, vast te stellen de navolgende bepalingen, welke zullen uitmaken het Wetboek van Strafrecht.
Dit niet mooi vinden :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_130252689
quote:
8s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:34 schreef Faux. het volgende:
Nederlands is prachtig. Dat jij er niets moois van kan maken zegt wat over jou. Simpele ziel.
Deze vaderlandliefhebbende man weet.
pi_130252700
Ik vind het het niet noodzakelijkerwijs lelijker klinken, maar het is wel een stuk moeilijker een tekst die je makkelijk kunt zingen te schrijven in het Nederlands dan in het Italiaans, dat is een feit. Maar dat komt gewoon omdat er in Italiaans veel meer open klanken zitten.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:37:12 #7
351780 Piye
King of Kush
pi_130252717
TS heeft gelijk, muziek klinkt gelijk veel slechter als het Nederlandstalig is.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:37:36 #8
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_130252735
TS spreekt dialect :')
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
pi_130252737
quote:
8s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:34 schreef Faux. het volgende:
Nederlands is prachtig. Dat jij er niets moois van kan maken zegt wat over jou. Simpele ziel.
Wat is zo prachtig dan? De grotsende G, de nietszeggende woorden als ''schatje'' :')
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:37:58 #10
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_130252757
Italiaans is ook een veel kortere taal doordat zij (meestal) persoonlijke voornaamwoorden niet uitspreken en afgekorte voorzetsels gebruiken.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_130252765
En ik kan niet goed spellen
pi_130252779
quote:
9s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:36 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dit niet mooi vinden :')
Je bent koningsgezind, en dus nationalistisch. Zegt me al genoeg over het niveau.
pi_130252842
Lennaert Nijgh heeft (vind ik dan) echt prachtige teksten geschreven in het Nederlands, die niet gekunsteld of afgezaagd klinken.
maargoed, als het je puur om de klank van de taal te doen is, dan veranderen die teksten daar natuurlijk ook niets aan.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_130252849
Ik vind het een lelijke taal, alleen moet je dat dus nooit tegen Nederlanders zelf zeggen :')
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:40:29 #15
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_130252904
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:37 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:

[..]

Wat is zo prachtig dan? De grotsende G, de nietszeggende woorden als ''schatje'' :')
Elke taal heeft lelijke woorden. Dat is de pracht van taal: een lelijke taal bestaat niet, iemand die de taal lelijk gebruikt bestaat wel. Als ik op Twitter zie hoe het Nederlands gebruikt wordt word ik aan de ene kant verdrietig, verloedering van onze prachtige taal, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook een interessante ontwikkeling. De gebruikers maken de taal. Het Nederlands dat we nu tenenkrommend aanschouwen op Twitter kan zomaar het Nederlands van morgen worden.

Luister overigens eens naar Adriaan van Dis. Prachtige taalgebruiker.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_130252906
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:37 schreef Faux. het volgende:
Italiaans is ook een veel kortere taal doordat zij (meestal) persoonlijke voornaamwoorden niet uitspreken en afgekorte voorzetsels gebruiken.
Liever kak doen met d, t en dt hè.

Maar het punt dat je maakt is trouwens een hele goede. Italiaans zit vrij simpel in elkaar maar klinkt toch 1000 maal interessanter dan de Nederlandse taal, die totaal ingewikkeld en met kapsones in elkaar is gezet.
pi_130252936
Afrikaans blijft toch wel de ultieme bazentaal

quote:
Bier is die wêreld se oudste alkoholiese drankie en die derde gewildste drankie na water en tee. Dit word geproduseer deur die brou en gisting van stysel, hoofsaaklik vanaf graangewasse. Die algemeenste graan wat gebruik word is gars, alhoewel koring, mielies en rys ook in baie gebiede gebruik word. Baie biere word met hops gegeur, wat die drankie sy bitter smaak gee en ook as 'n natuurlike preserveermiddel dien.
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_130252941
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:40 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:

[..]

Liever kak doen met d, t en dt hè.

Maar het punt dat je maakt is trouwens een hele goede. Italiaans zit vrij simpel in elkaar maar klinkt toch 1000 maal interessanter dan de Nederlandse taal, die totaal ingewikkeld en met kapsones in elkaar is gezet.
ik denk eigenlijk niet dat kapsones een rol speelden bij die ontwikkeling.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:41:43 #19
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_130252972
In films en liedjes wil ik het niet horen, het komt nogal snel kneuterig over vind ik.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:41:48 #20
408653 Mike4Ever
De enige echte Mike
pi_130252978
ABN klinkt inderdaad nergens naar.

Maar Brabants is goed te pruimen _O_
Hallo!
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:42:06 #21
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_130253000
Op fok.it loopt momenteel een soortgelijke discussie. Alleen daar vindt de TS Nederlands een prachtige taal :o
pi_130253021
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:39 schreef ntm het volgende:
Ik vind het een lelijke taal, alleen moet je dat dus nooit tegen Nederlanders zelf zeggen :')
Waarom niet eigenlijk? Vind het altijd zo simpel als mensen meteen op de achterste hoeven staan omdat het hun eigen taal betreft. Als ze een andere voertaal hadden gehad zouden ze ook niet beweren dat Nederlands prachtig is.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:43:40 #23
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_130253094
quote:
13s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:38 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:

[..]

Je bent koningsgezind, en dus nationalistisch. Zegt me al genoeg over het niveau.
Mijn niveau? Ik ben inderdaad koningsgezind, vind het erg bijdragen aan de Nederlandse cultuur. Nationalistisch zou ik mezelf niet willen noemen; ik sta voorop bij het uitdelen van de Hup Brussel Hup-spandoeken. Maar mensen daarop afrekenen is wel heel makkelijk.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:44:50 #24
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_130253156
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:40 schreef Abraham-de-Lacy het volgende:

[..]

Liever kak doen met d, t en dt hè.

Maar het punt dat je maakt is trouwens een hele goede. Italiaans zit vrij simpel in elkaar maar klinkt toch 1000 maal interessanter dan de Nederlandse taal, die totaal ingewikkeld en met kapsones in elkaar is gezet.
Wees vereerd dat je onze taal dan spreekt. Veel buitenlanders beginnen er niet eens aan omdat het zo complex is.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_130253170
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:40 schreef Faux. het volgende:
Luister overigens eens naar Adriaan van Dis. Prachtige taalgebruiker.
Ik heb eens geyoutubed. Jezus wat een kouwe kak. T'is maar wat je mooi noemt :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')