Dat is dan een behoorlijke rotklap geweest. Misschien glad spoor?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:36 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
in het stadse gebied is geen beveiliging aanwezig, enkel buitengebied (vanaf Den Haag CS -Zoetermeer v.v.)
Voorste RR stond te halteren en daar is een RR bovenop geknald
Dat sowieso toeval of niet, de slijpwagen reed achter de RR om te gaan slijpen daarquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is dan een behoorlijke rotklap geweest. Misschien glad spoor?
Dat zal wel duidelijk worden uit de ritregistratie dan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat sowieso toeval of niet, de slijpwagen reed achter de RR om te gaan slijpen daar
Mijn vermoeden is wat anders gezien ik bepaalde collega ken maarja dat kan ik niet hier plaatsen
Of een blaasproef..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zal wel duidelijk worden uit de ritregistratie dan.
HOVM heeft er meerdere, waaronder een partytram. Ook HTM infra gebruikt er enkele als slijp/meetwagen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:50 schreef James1988 het volgende:
Ik zag vanavond rond 18:30 een gele PCC rijden ter hoogte van Den Haag HS. Op het schermpje op de zijkant stond dat hij reed voor lijn 7, het ding zat vol reizigers en ging richting Rijswijkseplein/Bierkade.
Een PCC had ik nog niet eerder gezien in Den Haag, ik zie normaalgesproken alleen maar GTL's en Citadissen rijden.
Historisch voertuig met een historisch lijnnummer dus.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:50 schreef James1988 het volgende:
Op het schermpje op de zijkant stond dat hij reed voor lijn 7,
Oh, er bestaat tegenwoordig geen tram 7 in Den Haag?quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Historisch voertuig met een historisch lijnnummer dus.
Voor de bestuurder was er voldoende ruimte, alleen de eerste rij achter de bestuurderquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:07 schreef Duvel het volgende:
Toch slordig hoe weinig ruimte er overblijft voor de bestuurder, bij zo'n aanrijding. Of zie ik dat verkeerd?
Maar die blijft nog in Duitsland staan. Wel zijn er in Duitsland 8 HTM-instructeurs opgeleid voor Avenio en dus bevoegd ermee te rijden.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 11:40 schreef Peter het volgende:
HTM heeft de eerste nieuwe Avenio overgedragen gekregen van Siemens onlangs..
Daar op de moerweg bij de S-bochtquote:Op zaterdag 31 mei 2014 12:55 schreef Peter het volgende:
Op de moerweg is de helft van het spoor op de kruising maar vernieuwd.. De kant ri Zuiderpark nog niet, is dat het knelpunt?
En ach, de koninginnegracht is ook nog lang niet af.. Geen haast
Nice, wel jammer nu kan John Rebus niet meer over de bouwwerkzaamheden zeuren van de tram in Edinburghquote:Op vrijdag 20 juni 2014 23:31 schreef ReisT het volgende:
Twee "nieuwe" CAF-trams in Edinburgh, op 31 mei, de eerste exploitatiedag van deze tramlijn.
(De eerste trams zijn al in 2010 afgeleverd, maar ze zijn nu pas in dienst gekomen.)
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nadde zomer krijg ik eindelijk mijn Avenio opleiding
nice, aparte lensquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even mijn nieuwe cheapass actioncam uitgeprobeerd
Is een 120 graden lens (Denver AC-5000W) en daarbij ook rekening houden uiteraard met de bolling van mijn voorruitquote:
Hoogstwaarschijnlijke type Urbosquote:UTRECHT - De Uithof-tramlijn in Utrecht wordt aangelegd door aannemer BAM en de trams worden geleverd door het Spaanse CAF, zo is besloten na een uitvoerige aanbestedingsprocedure. Dat meldt het Bestuur Regio Utrecht (BRU). .
De opdracht aan BAM omvat de realisatie van de traminfrastructuur voor de Uithoflijn, waaronder tramrails, bovenleiding en haltes. Het tracé is acht kilometer lang en krijgt negen haltes. De opdracht aan de Spaanse leverancier CAF betreft 27 'lagevloertrams' van circa 32 meter lang.
De Uithoflijn rijdt in 17 minuten van Utrecht Centraal naar P+R De Uithof. De aanleg kost in totaal circa 440 miljoen euro.
Het is de bedoeling dat de tram naar het universiteitsterrein vanaf medio 2018 gaat rijden.
quote:Op dinsdag 2 december 2014 07:45 schreef Duvel het volgende:
Ik moest hier ff vermelden dat BAM de infra gaat doen.
NS-tram, ben benieuwd hoe de reacties morgen zullen zijn .quote:Op zondag 14 december 2014 17:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Nieuwe HTM/NS reclametram
https://twitter.com/Jeroen_117/status/544156291296690176?s=03
Het gaat om een proef van GTL wagens, 3 stuks, die vanaf Holland Spoor naar Scheveningen gaan maar wachten op bepaalde treinen. Als de NS vertraging heeft wacht de GTL ook om zo betere aansluiting voor passagiers te realiseren. Althans dat willen ze doenquote:Op zondag 14 december 2014 20:23 schreef bork het volgende:
[..]
NS-tram, ben benieuwd hoe de reacties morgen zullen zijn .
Dat was vroeger gewoon normaal.quote:Op zondag 14 december 2014 20:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Het gaat om een proef van GTL wagens, 3 stuks, die vanaf Holland Spoor naar Scheveningen gaan maar wachten op bepaalde treinen. Als de NS vertraging heeft wacht de GTL ook om zo betere aansluiting voor passagiers te realiseren. Althans dat willen ze doen
Ja maar vroeger reden ze eens per half uur en was het netwerk niet zo uitgebreid. Nu vertrekt er iedere 4 minuten wel een GTL van Holland Spoor richting Centrum en Scheveningenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |