abonnement Unibet Coolblue
pi_129221820
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_129222127
Gefeliciteerd sarabi!
En industrieel ontwerpen? :N Heb t een half jaar gedaan. Ik haalde makkelijk alle studiepunten, maar ik ben gewoonweg niet creatief genoeg. Tegen sommige echte talenten kun je nooit opboksen, hoe veel tijd/energie je er ook in steekt. Uiteindelijk heb ik iets gevonden waar juist ik goed in ben :) Nog 4 dagen en t is klaar. Meeste stress is nu geweest. Nu beetje bijschaven en laatste kleine dingen doen.
pi_129222142
Ik weet niet waar juist ik goed in ben. ;( En dat is heel naar.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_129222188
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet niet waar juist ik goed in ben. ;( En dat is heel naar.
Wat vind je leuk en, belangrijk ook, wat is je vooropleiding?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_129222290
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:32 schreef Californium het volgende:

[..]

Wat vind je leuk en, belangrijk ook, wat is je vooropleiding?
Mijn vooropleiding is een net niet helemaal compleet HAVO-diploma. Waardeloos dus. Ik kan naar het MBO of HBO (met test en alles)

Wat vind je leuk, vind ik echt een moeilijke vraag. Ik werk graag in de horeca (bar), werk graag in de keuken, ben graag sociaal. Aan de andere kant analyseer ik graag, vind ik maatschappelijke problemen ontzettend interessant, evenals recht en het menselijk brein met bijbehorend gedrag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_129222560
Dankjewel voor de felicitaties
@Nallie nee helemaal niet :( wil graag wat praktijkervaring op scholen op doen, in principe wil ik alles aan pakken om dat te kunnen doen :) dus ga van een mbo-baan uit _O-
pi_129222758
Is lastig om wat te vinden ook. Ik zit nu, na 3 jaar werken, pas op WO niveau en dat is maar voor 8 uur per week. Rest is nog steeds hbo. Maar wel leuk dus dat scheelt :D
Be someone that makes you happy
pi_129222814
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:49 schreef Nallie het volgende:
Is lastig om wat te vinden ook. Ik zit nu, na 3 jaar werken, pas op WO niveau en dat is maar voor 8 uur per week. Rest is nog steeds hbo. Maar wel leuk dus dat scheelt :D
Wat doe je precies?
En zo lang het leuk is vind ik het ook best :) en gelukkig heeft mijn vriend een baan dus ik kan rustig rondkijken.
  maandag 22 juli 2013 @ 15:53:29 #9
401956 _Dido_
Remember me!
pi_129222915
Gefeliciteerd sarabi, hopelijk vind je gauw een leuke baan!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_129223061
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wat doe je precies?
En zo lang het leuk is vind ik het ook best :) en gelukkig heeft mijn vriend een baan dus ik kan rustig rondkijken.
Ik DM je ff :)
Be someone that makes you happy
pi_129223203
Gefeliciteerd Sarabi met het afronden van je studie! Hopelijk vind je snel een leuke baan!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_129223411
gefeli Saraab!

Het is technisch weer, dus ik heb me maar uit de voeten gemaakt :D Nu lekker in de schaduw nog wat werk verzetten :)

Ik hou van de zomer O+ O+ O+ En nog 3,5 weken voor de vakantie begint w/
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 22 juli 2013 @ 16:24:11 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129223949
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet niet waar juist ik goed in ben. ;( En dat is heel naar.
Weet het nog steeds niet.
Iets in de voedingsmiddelen? Productontwikkeling, laboratorium, technoloog?

Wel waar ik wil wonen..

Sarabi, wat goed, van harte!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 22 juli 2013 @ 16:37:36 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_129224275
Dit weer. ... zon, warmte
Blij! Eindelijk na 10 maanden kou
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_129224499
Krentebol zit nog onaangebroken in mijn tas.. ik word toch paranoia van jullie verhalen ;)
Maar nu wel onwijze honger dus maar gauw naar huis om aan het avondeten te beginnen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129224658
Echt ik snap dat niet...

Iedereen koopt goedkoop dingen bij de Ikea en door DaD d'r topic bedacht ik dat ik maar eens op de site moest kijken voor een vloerkleed.

Wat is de enige die ik weer leuk vind?
Die van 299,- :|W
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_129224862
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Krentebol zit nog onaangebroken in mijn tas.. ik word toch paranoia van jullie verhalen ;)
Maar nu wel onwijze honger dus maar gauw naar huis om aan het avondeten te beginnen..
Ja want niks eten, daar word je pas echt slank van O+
Be someone that makes you happy
pi_129224878
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:52 schreef V1z0R het volgende:
Echt ik snap dat niet...

Iedereen koopt goedkoop dingen bij de Ikea en door DaD d'r topic bedacht ik dat ik maar eens op de site moest kijken voor een vloerkleed.

Wat is de enige die ik weer leuk vind?
Die van 299,- :|W
Dure smaak :P
Herkenbaar. Uit een kledingrek pak ik ook altijd feilloos t duurste :')
Be someone that makes you happy
pi_129224895
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:59 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ja want niks eten, daar word je pas echt slank van O+
Sjongejonge, kap nou eens even met dat denigrerende commentaar. Je kan een hoop plannen maar eten gaat toch niet altijd zoals je wil, denk dat iedereen dat hier wel weet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129224992
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Sjongejonge, kap nou eens even met dat denigrerende commentaar. Je kan een hoop plannen maar eten gaat toch niet altijd zoals je wil, denk dat iedereen dat hier wel weet.
Ga dan niet eerst in discussie over die krentenbol en m dan vervolgens niet opeten :')
Maar ik zal je met rust laten hoor!
Be someone that makes you happy
pi_129225018
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:03 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ga dan niet eerst in discussie over die krentenbol en m dan vervolgens niet opeten :')
Maar ik zal je met rust laten hoor!
Nou mijn eetlust is dus verdwenen voor die krentenbol omdat jullie het zo als een doodzonde aanprijsden. Terwijl dit toch echt een best gezonde dag qua eten was. Maar goed volgens mij kan ik hier inderdaad beter niet meer posten want ik vind de sfeer niet oké en ben een beetje bang voor doorslaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129225105
Je bent welkom om te posten, maar luister/lees dan ook wat er gezegd wordt als je om advies vraagt en ga niet overal over in discussie.

Anyhow, ik doe wel even mijn (geplande) lijstje:

T: rijstwafel pindakaas
S: uur KT, 20 min cardio
O: overnight oats met banaan en cacao
T: ijsje :9
L: dubbele rijstwafel geitenkaas, dubbele rijstwafel kip, 2 tomaten
D: geroosterde aubergine, courgette, paprika, tomaat, zoete aardappel met wat feta en pompoenpitten
T: kwark/yoghurt
Be someone that makes you happy
pi_129225115
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:07 schreef Nallie het volgende:
nt welkom om te posten, maar luister/lees dan ook wat er gezegd wordt als je om advies vraagt en ga niet overal over in discussie.

Anyhow, ik doe wel even mijn (geplande) lijstje:

T: rijstwafel pindakaas
S: uur KT, 20 min cardio
O: overnight oats met banaan en cacao
T: ijsje
L: dubbele rijstwafel geitenkaas, dubbele rijstwafel kip, 2 tomaten
D: geroosterde aubergine, courgette, paprika, tomaat, zoete aardappel met wat feta en pompoenpitten
T: kwark/yoghurt
Jij leest mijn post duidelijk ook niet :) adieu
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129225153
Juist ja.
Ja doei.
pi_129225203
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou mijn eetlust is dus verdwenen voor die krentenbol omdat jullie het zo als een doodzonde aanprijsden. Terwijl dit toch echt een best gezonde dag qua eten was. Maar goed volgens mij kan ik hier inderdaad beter niet meer posten want ik vind de sfeer niet oké en ben een beetje bang voor doorslaan.
Als jij graag die krentenbol wil eten moet jij m vooral eten :Y. Maar eet m dan omdat je m wil en niet omdat je het gezond vind. Wij willen jou erop wijzen dat die krentenbol niet gezond is omdat het een bron van veel suiker is. Dat is nu eenmaal het idee van het neerzetten van de lijstjes, dat je je bewust wordt wat je eet. En misschien is "eet die krentenbol niet" misschien een slechte aanpak, maar bedoelen we meer "waarom neem je geen volkoren boterham?" die is namelijk net zo lekker als een krentenbol maar heeft minder suiker en meer voedingswaarde. En er is niemand hier "doorgeslagen". Maar als ik mij bedenk hoeveel extra honger ik krijg van al die suiker en hoe slecht het is voor je (en hoeveel beter ik mij voel sinds ik minder suiker eet) dan blijf ik lekker bij mijn volkoren boterham. (hoewel ik die persoonlijk ook niet meer eet, maar dat is een ander verhaal)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')