abonnement Unibet Coolblue
pi_129208108
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
pi_129208121
Ik had dus gewoon echt geen idee wat ik moest tikken als TT -_-
pi_129208174
Die TT!! _O- _O-
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik had dus gewoon echt geen idee wat ik moest tikken als TT -_-
Geeft niks, ik open altijd zonder TT omdat ik nooit iets weet :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129208196
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kan altijd nog erger :P
Ligt ook aan je deifnitie van rijkdom natuurlijk :P
pi_129208223
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:32 schreef Erach het volgende:

[..]

Ligt ook aan je deifnitie van rijkdom natuurlijk :P
Ik vind mijn armoede tot dusverre anders meer dan prima.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129208290
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind mijn armoede tot dusverre anders meer dan prima.
Ik weet sinds een minuut of drie wat een future is 8-)
pi_129208299
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:36 schreef Erach het volgende:

[..]

Ik weet sinds een minuut of drie wat een future is 8-)
Engels voor toekomst??
pi_129208341
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het voelt meer als langzaam blind worden?
Eerder andersom. ;)

quote:
[..]

Wij hebben gemeet, je weet hoe ik een klein beetje ben. Zweverigheid is dus no issue.
I know, maar ik weet ook een klein beetje hoe je denkt. ;)

quote:
[..]

Exact zoals je het zegt. Tijdens die meet viel het op dat we toch totaal anders zijn, maar godsgruwelijke tievus zooi wat herkende ik toch veel in de gevoelens, het verhaal en de perceptie die je toont. Echt heel veel.
En ik bij jou. (damn, hier is geen smiley voor) :) ;( O+

quote:
[..]

Ik ben ook te jong. Maar als ik na ga wat ik tot dusverre heb gedaan. Ik ben op verre reizen geweest, heb bekende mensen ontmoet, flink wat centen verdient, heb 4 jaar in het buitenland gezeten, heb meerdere (lange relaties) gehad, heb samengewoont, heb mensen geholpen, heb een scala aan tripjes en vakantie dingen gedaan (parken, reizen, zwemmen.. etc). Heb enorm success gehad op het werk, op de universiteit, op de middelbare school, op sport (heb zelfs nog eens een triathlon wedstrijd gewonnen :')). Ik voel nergens een uitdaging. Ik voel nergens een spark.
Je hebt in jouw jonge jaren (maar enkele jaren van mij af :P) al zoveel beleefd waar sommigen na meerdere levens nog niet van kunnen getuigen. Maar waar jaren geen bewijs zijn voor volwassenheid, zijn ervaringen niet hetzelfde als ervaren zijn. Kennis is geen wijsheid en bladiebla. ;)

quote:
Wat moet ik nog? Ben net 3.5 uur wezen kanoen in een of ander kut dorp, en echt, het was tof, leuk gesprek gehad met een fantastische vriend. Maar het voelt allemaal aan als weglopen voor het inevitable.
Tof en leuk. Klaar. Volgende ding: the inevitable. Stap voor stap, elf. Stap voor stap. Teveel hooi op je vork deed je al tijdens je 100 uur per week bankier spelen. Dat is klaar. Voorbij. Achter je. Pas je aan. Groei mee.

quote:
[..]

Ik ben bankier geweest, je komt nooit te hard over. Echt niet. Ik heb mensen keihard zien schelden en ik bleef maar zo'n smoel hebben -> :').
Dat kan je in het kader plaatsen van een professionele omgeving. Het kan best dat je het nu anders opvat. Daarvoor wilde ik waken. :)

quote:
De nachten zijn echt het zwaarst, daarna de ochtenden. De slaap medicatie ramt me er in wezen door heen :@
Wanneer je morgen wakker wordt en denkt: Wat nu? Probeer dan een voor je te halen wat door je ging op het zwaarst van die nachten. Mocht het teveel zijn, schrijf het dan op en leg het neer bij je therapeut. Onderzoek jezelf. Ik meen het, want dat is zó belangrijk! Leer de werking van je eigen mind, je brein, je wezen kennen. Er schuilen wonderen in die smáchten om door jou ontdekt te worden! :)
pi_129208896
Wat een kutavond, wat een kutdag, wat een kutweekend. Echt alles waar ik ooit mee heb gezeten, komt naar boven drijven, alsof ik heel veel nog niet echt verwerkt heb, alsof ik het nog niet echt een plaatsje heb gegeven. Er is maar één persoon op deze hele wereld die echt alles van me weet wat dat betreft, van a tot z, en die persoon is er niet. Ik heb net uren gejankt als een kleine baby, compleet met van die uithalen enzo.
Live for now, forget forever
pi_129209395
Ik voel me vaak een kameleon. Ik pas me altijd overal aan aan (in bepaald opzicht wel goed), maar lijk incapabel om een eigen stijl te creëren. Ik bedoel, zelfs op het internet merk ik woorden of emoticons die de ander gebruikt op, en ga die zelf in gesprekken met diegene ook toepassen.

Het lijkt alsof ik mezelf niet eens kan ontwikkelen. Ik kan niet eens een potje flink janken in mijn eentje, hoe doe je dat? Als ik moeite doe vloeien er misschien een paar tranen uit. Maar écht uithuilen kan ik enkel bij een ander.

Dan nog iets heel raars. Een keer of twee, toen ik iemand over mijn problemen vertelde, was ik in mijn hoofd totaal ergens anders. Het is ontzettend moeilijk om het uit te leggen, het is niet zo dat ik er met mijn hoofd niet bij was want ik wist wel degelijk wat ik aan het vertellen was. Maar op de achtergrond liep ik (bijvoorbeeld) door de stad. Het is me overigens ook pas maanden later opgevallen.
pi_129209624
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 02:24 schreef Erach het volgende:
Ik voel me vaak een kameleon. Ik pas me altijd overal aan aan (in bepaald opzicht wel goed), maar lijk incapabel om een eigen stijl te creëren. Ik bedoel, zelfs op het internet merk ik woorden of emoticons die de ander gebruikt op, en ga die zelf in gesprekken met diegene ook toepassen.

Het lijkt alsof ik mezelf niet eens kan ontwikkelen. Ik kan niet eens een potje flink janken in mijn eentje, hoe doe je dat? Als ik moeite doe vloeien er misschien een paar tranen uit. Maar écht uithuilen kan ik enkel bij een ander.

Dan nog iets heel raars. Een keer of twee, toen ik iemand over mijn problemen vertelde, was ik in mijn hoofd totaal ergens anders. Het is ontzettend moeilijk om het uit te leggen, het is niet zo dat ik er met mijn hoofd niet bij was want ik wist wel degelijk wat ik aan het vertellen was. Maar op de achtergrond liep ik (bijvoorbeeld) door de stad. Het is me overigens ook pas maanden later opgevallen.
Herken het wel een beetje, alhoewel ik het niet zo ervaar als jij. Had het afgelopen donderdag nog, toen ik bij een vriend op bezoek was en over wat dingen vertelde.
Live for now, forget forever
pi_129213341
quote:
13s.gif Op maandag 22 juli 2013 02:01 schreef Vogeltje88 het volgende:
Wat een kutavond, wat een kutdag, wat een kutweekend. Echt alles waar ik ooit mee heb gezeten, komt naar boven drijven, alsof ik heel veel nog niet echt verwerkt heb, alsof ik het nog niet echt een plaatsje heb gegeven. Er is maar één persoon op deze hele wereld die echt alles van me weet wat dat betreft, van a tot z, en die persoon is er niet. Ik heb net uren gejankt als een kleine baby, compleet met van die uithalen enzo.
Heb je vrienden of een goeie band met je familie?
Praat je daar nooit mee?
  maandag 22 juli 2013 @ 11:06:23 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129214175
Wat hebben jullie weer veel gepost afgelopen weekend. Dan ook maar niet alles teruggelezen :6
pi_129214307
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:06 schreef Cue_ het volgende:
Wat hebben jullie weer veel gepost afgelopen weekend. Dan ook maar niet alles teruggelezen :6
Allemaal kwaliteitsposts! _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 22 juli 2013 @ 11:12:40 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129214328
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Allemaal kwaliteitsposts! _O-
Zat af en toe best wel wat interessants tussen, maar niet alles gelezen / opgeslagen. Mag best vind ik :)
  maandag 22 juli 2013 @ 11:12:53 #16
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129214334
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:06 schreef Cue_ het volgende:
Wat hebben jullie weer veel gepost afgelopen weekend. Dan ook maar niet alles teruggelezen :6
Sorry :@ :P
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129214370
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:12 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zat af en toe best wel wat interessants tussen, maar niet alles gelezen / opgeslagen. Mag best vind ik :)
We gingen niet off-topic ofzo en als er al sc bij zat, was het allemaal topic-gerelateerd :)

En? Waar heb jij uitgehangen? :P
pi_129214486
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb je vrienden of een goeie band met je familie?
Praat je daar nooit mee?
Praten is part of the problem ;) Ik vind het moeilijk om echt te uiten wat ik voel en wat ik wil. Daar zitten een hele hoop angsten onder, ongetwijfeld helemaal niet realistisch, maar die tot nu toe wel steeds bevestigd worden naar mijn idee.
Live for now, forget forever
  maandag 22 juli 2013 @ 11:20:32 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129214541
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
We gingen niet off-topic ofzo en als er al sc bij zat, was het allemaal topic-gerelateerd :)

En? Waar heb jij uitgehangen? :P
Klopt, was ook meer van de 'soms wel jammer dat je niet alles meekrijgt als er veel gepost wordt en je bent er niet' ;)

Bezoek dit weekend gehad. Was leuk.
pi_129214613
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:18 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Praten is part of the problem ;) Ik vind het moeilijk om echt te uiten wat ik voel en wat ik wil. Daar zitten een hele hoop angsten onder, ongetwijfeld helemaal niet realistisch, maar die tot nu toe wel steeds bevestigd worden naar mijn idee.
Ik heb pas leren praten toen ik in een therapiegroep zat. Daarvoor was het haast onmogelijk die vesting rondom mij te penetreren. Moet zeggen dat leren praten me wel enorm vooruitgeholpen heeft, maar dat heb ik de hulpverlening te danken (en m'n eigen inzet natuurlijk :) ).

Ben jij vooral angst, depressie of allebei trouwens? :)
pi_129214694
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik heb pas leren praten toen ik in een therapiegroep zat. Daarvoor was het haast onmogelijk die vesting rondom mij te penetreren. Moet zeggen dat leren praten me wel enorm vooruitgeholpen heeft, maar dat heb ik de hulpverlening te danken (en m'n eigen inzet natuurlijk :) ).

Ben jij vooral angst, depressie of allebei trouwens? :)
Moeilijk te zeggen, ook omdat ik nog geen verdere hulp of gesprekken heb gehad, het duurt wat lang met op gang komen. Ik geloof dat ik in ieder geval voldoe aan een aantal kenmerken van een depressie :')
Live for now, forget forever
pi_129214811
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:27 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen, ook omdat ik nog geen verdere hulp of gesprekken heb gehad, het duurt wat lang met op gang komen. Ik geloof dat ik in ieder geval voldoe aan een aantal kenmerken van een depressie :')
Wat voor hulpverlening krijg je nu? Ik neem aan dat je pas in het begin zit van een traject???
pi_129214859
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat voor hulpverlening krijg je nu? Ik neem aan dat je pas in het begin zit van een traject???
Nog voor het begin van het traject :P Ik moet morgenochtend weer bellen, dan zal er iemand van het juiste team aanwezig zijn. Hoe dat verder allemaal in z'n werk gaat, weet ik ook niet.
Live for now, forget forever
pi_129215210
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:32 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Nog voor het begin van het traject :P Ik moet morgenochtend weer bellen, dan zal er iemand van het juiste team aanwezig zijn. Hoe dat verder allemaal in z'n werk gaat, weet ik ook niet.
Hopelijk betekent het niet ellenlange wachtlijsten voor jou zoals dat bij mij wel het geval was ;)
pi_129215215
Kom ik vanochtend naar de afspraak gaat mijn psychologe per brancard de ambulance in ;(
En ik zag er al tegenop om te gaan dus was eigenlijk een beetje blij :@ ondanks haar leed :{
pi_129215380
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt, was ook meer van de 'soms wel jammer dat je niet alles meekrijgt als er veel gepost wordt en je bent er niet' ;)

Bezoek dit weekend gehad. Was leuk.
Tof! ^O^
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129215400
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hopelijk betekent het niet ellenlange wachtlijsten voor jou zoals dat bij mij wel het geval was ;)
Dat hoop ik ook.

En sorry als ik alles wat in het vage hou, enerzijds is dat een stukje herkenbaarheid (ik kom al jaren op FOK!, heb speciaal een ander account aangemaakt), anderzijds is het dat ik nog niet weet waar ik aan toe ben qua hulpverlening.
Live for now, forget forever
pi_129215406
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kom ik vanochtend naar de afspraak gaat mijn psychologe per brancard de ambulance in ;(
En ik zag er al tegenop om te gaan dus was eigenlijk een beetje blij :@ ondanks haar leed :{
Uff, das wel zwaar. Ik zou daar persoonlijk toch wel slecht tegen kunnen. Je zit al crap (je gaat naar een psycho) en zie je een ambulance er staan .. uff ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129215415
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kom ik vanochtend naar de afspraak gaat mijn psychologe per brancard de ambulance in ;(
En ik zag er al tegenop om te gaan dus was eigenlijk een beetje blij :@ ondanks haar leed :{
Best wel een beetje herkenbaar :')

Edit; dat je ergens tegenop ziet en het gaat dan op het laatste moment niet door, bedoel ik :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 11:57:09 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129215530
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:52 schreef minthy het volgende:

Tof! ^O^
Hoorde .. uhm, las... dat het bij jou ook wel lekker ging :)
pi_129215544
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:53 schreef minthy het volgende:

[..]

Best wel een beetje herkenbaar :')

Edit; dat je ergens tegenop ziet en het gaat dan op het laatste moment niet door, bedoel ik :P
Dat is inderdaad heel erg herkenbaar..
En achteraf baal ik dan toch wel dat het niet door is gegaan, omdat ik er dan sneller vanaf was. Of omdat het misschien nuttig is.
pi_129215692
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:53 schreef minthy het volgende:

[..]

Best wel een beetje herkenbaar :')

Edit; dat je ergens tegenop ziet en het gaat dan op het laatste moment niet door, bedoel ik :P
Ja zo bedoel ik het ook :Y
Het was gelukkig een intake voor lichttherapie en dus niet de reguliere wekelijkse afspraak maar zag er wel als een berg tegenop.
pi_129215754
Ik wil ook tegen dingen opkijken ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129215757
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoorde .. uhm, las... dat het bij jou ook wel lekker ging :)
Klopt! Fijn om weer eens een normaal weekend te hebben :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129215797
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:57 schreef Catnip het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel erg herkenbaar..
En achteraf baal ik dan toch wel dat het niet door is gegaan, omdat ik er dan sneller vanaf was. Of omdat het misschien nuttig is.
Ja, dat... :')
Vergezeld van gemopper op mezelf, waarom ik toch ook zo'n angsthaas ben af en toe :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129215847
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:01 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ja zo bedoel ik het ook :Y
Het was gelukkig een intake voor lichttherapie en dus niet de reguliere wekelijkse afspraak maar zag er wel als een berg tegenop.
Dat scheelt!
Waarvoor is die therapie eigenlijk? Ooit wel eens ergens gehoord maar verder geen idee :@
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 12:08:33 #37
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129215901
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:06 schreef minthy het volgende:

Dat scheelt!
Waarvoor is die therapie eigenlijk? Ooit wel eens ergens gehoord maar verder geen idee :@
Meestal doen ze dat in de winter toch? Als in.. door de donkere dagen en daardoor minder zon / minder stoffen, dat je wat somberder/depressiever kan worden. Door lichttherapie wekken ze die stoffen zeg maar op.. waardoor het allemaal weer vrolijker wordt.
Zoiets.. dacht ik. simpel gezegd :')
pi_129215938
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik wil ook tegen dingen opkijken ;(
Zullen we allebei de helft ruilen? :7

Ik kan niet meer mensen tegelijk quoten, mobiel. Excuus voor m'n postbommetjes!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 12:11:06 #39
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129215984
Goedemiddag!

Mag ik als bipolair persoon ook aanschuiven?
Ik kan nergens een topic voor mensen met die stoornis vinden.

En aangezien ik dus ook vaak in een depressie zou het fijn zijn soms wat dingen te delen met mensen die het wel snappen.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129215989
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Meestal doen ze dat in de winter toch? Als in.. door de donkere dagen en daardoor minder zon / minder stoffen, dat je wat somberder/depressiever kan worden. Door lichttherapie wekken ze die stoffen zeg maar op.. waardoor het allemaal weer vrolijker wordt.
Zoiets.. dacht ik. simpel gezegd :')
Dat dacht ik ook hoor! Ook daarom ben ik benieuwd :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129216019
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:11 schreef Insomnium het volgende:
Goedemiddag!

Mag ik als bipolair persoon ook aanschuiven?
Ik kan nergens een topic voor mensen met die stoornis vinden.

En aangezien ik dus ook vaak in een depressie zou het fijn zijn soms wat dingen te delen met mensen die het wel snappen.
Wat mij betreft wel hoor :P

Welkom!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 12:13:00 #42
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129216044
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:12 schreef minthy het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel hoor :P

Welkom!
Dank je!
Ik las dat er wel een topic voor mensen met mijn stoornis was.
Maar die is dood gebloed.
En mjah alleen is ook maar alleen.
:P
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129216076
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:06 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat scheelt!
Waarvoor is die therapie eigenlijk? Ooit wel eens ergens gehoord maar verder geen idee :@
Ik krijg het voornamelijk om een slaapritme te krijgen. Slaap niet voor 0200/0300 ookal ga ik om 2200 naar bed en s'ochtends moet ik er om 0600 uit voor de kids. Voor de aanmaak van melatonine om meer ritme en structuur te krijgen.
Ook voor mijn burnout icm depressie kan het hulpzaam zijn
pi_129216099
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:13 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dank je!
Ik las dat er wel een topic voor mensen met mijn stoornis was.
Maar die is dood gebloed.
En mjah alleen is ook maar alleen.
:P
Eens, alles is welkom, welke cocktail van persoonlijkheidsstoornissen je ook hebt.

En dit topic loopt vrij soepel, iedereen kent hier zo'n beetje zijn plaats al wel :D
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129216137
Post Catpow hier nog wel eens eigenlijk? :@
Twiddel
  maandag 22 juli 2013 @ 12:16:09 #46
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129216182
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens, alles is welkom, welke cocktail van persoonlijkheidsstoornissen je ook hebt.

En dit topic loopt vrij soepel, iedereen kent hier zo'n beetje zijn plaats al wel :D
Dat is fijn om te horen hahaha.
Ik ben een beetje huivering omdat ik in het verleden nogal wat ophef veroorzaakt heb op dit forum.
Spijtig genoeg zat ik toen al een tijd in een extreem manische periode en zonder medicatie.

En nu ik vorig jaar naar Noorwegen ben verhuisd heb ik amper contact met mensen.
En zeker niet in het Nederlands.

Dus ik dacht laat ik het gewoon maar eens weer proberen. :@
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129216196
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:13 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dank je!
Ik las dat er wel een topic voor mensen met mijn stoornis was.
Maar die is dood gebloed.
En mjah alleen is ook maar alleen.
:P
Alleen is ook helemaal niet zo handig als je met depressieve zooi zit :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129216212
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:11 schreef Insomnium het volgende:
Goedemiddag!

Mag ik als bipolair persoon ook aanschuiven?
Ik kan nergens een topic voor mensen met die stoornis vinden.

En aangezien ik dus ook vaak in een depressie zou het fijn zijn soms wat dingen te delen met mensen die het wel snappen.
Wees welkom :W
  maandag 22 juli 2013 @ 12:17:42 #49
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129216258
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef minthy het volgende:

[..]

Alleen is ook helemaal niet zo handig als je met depressieve zooi zit :+
Och dat is het * mooie * aan bipolair zijn.
Het gaat alle kanten op.

Van * Hey laat ik de waterleiding verplaatsen in de winter *
Tot * Waarom sta ik eigenlijk nog op elke dag *

En daar tussenin hangen elke keer :P
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129216328
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:13 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik krijg het voornamelijk om een slaapritme te krijgen. Slaap niet voor 0200/0300 ookal ga ik om 2200 naar bed en s'ochtends moet ik er om 0600 uit voor de kids. Voor de aanmaak van melatonine om meer ritme en structuur te krijgen.
Ook voor mijn burnout icm depressie kan het hulpzaam zijn
Oh, boeiend! Ik wist niet dat het daarvoor ook werkt. Hier ook een kloterig slaapritme, afgelopen nacht voor de zoveelste keer een uur of 5 zien worden. "Gelukkig" geen kinderen, ik blijf maar liggen in de ochtend :P

Hoelang heb je al een burnout?
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129216378
quote:
99s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:15 schreef summer2bird het volgende:
Post Catpow hier nog wel eens eigenlijk? :@
Al lang niet meer gezien hier, volgens mij voor het laatst in hvjjn.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 12:21:30 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129216414
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:11 schreef Insomnium het volgende:
Goedemiddag!

Mag ik als bipolair persoon ook aanschuiven?
Ik kan nergens een topic voor mensen met die stoornis vinden.

En aangezien ik dus ook vaak in een depressie zou het fijn zijn soms wat dingen te delen met mensen die het wel snappen.
Natuurlijk, la heb ik geen idee wat een bipolair persoon inhoud :+
pi_129216482
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:17 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Och dat is het * mooie * aan bipolair zijn.
Het gaat alle kanten op.

Van * Hey laat ik de waterleiding verplaatsen in de winter *
Tot * Waarom sta ik eigenlijk nog op elke dag *

En daar tussenin hangen elke keer :P
Slinger je zo erg op een dag? Ik ken meer bipolaire mensen maar die blijven langere periodes hangen in een manie of depressie.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 12:26:41 #54
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129216611
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Natuurlijk, la heb ik geen idee wat een bipolair persoon inhoud :+
Wel laat ik dan maar eens proberen een korte uitleg te geven!
Bipolair is het * nieuwe * Manisch depressief.

Het is een combinatie van gentische factoren en omgevings factoren.
Het is niet zozeer alleen een persoonlijkheids stoornis maar meer een chemische onbalans in je hersenen zelf.

De ene keer maak ik teveel dopamine en dergelijke aan en de andere keer te weinig.

Dat zorgt voor extreme moodswings.
Je gaat van extreem gedeprimeerd naar extreem manisch.

In mijn manische periodes kan ik bijvoorbeeld als ik in de dierentuin ben een leeuwen kuil inklimmen om ze te knuffelen. Extreem veel geld uitgeven omdat alles toch wel goed is.
Het voelt alsof je hoofd vol zit met cocaine en je kan alles.
Je slaapt niet, je eet niet alles draait om jou en voor jou.
Iedereen om je heen is traag en vervelend.

Dat KAN omslaan in een psychose met hallucinaties en waanbeelden en gewoon een hoop gedoe.

Daarna krijg ik meestal een extreem gedeprimeerde fase waarbij ik amper uit bed kan komen.
En ik soms letterlijk te moe en afgemat ben om naar de wc te lopen.

Je zweeft eigenlijk constant tussen die twee in en het kan op elk moment omslaan.

( Sorry voor mijn grammatica, ik ben vorig jaar verhuisd naar Noorwegen en mijn Nederlands is niet meer wat het ooit geweest is )
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129216620
Mint, vind jij het werk overigens echt leuk wat je doet, het anderen helpen, of is het een maskering van je eigen issues? Soort van white knight syndrome?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129216622
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:19 schreef minthy het volgende:

[..]

Oh, boeiend! Ik wist niet dat het daarvoor ook werkt. Hier ook een kloterig slaapritme, afgelopen nacht voor de zoveelste keer een uur of 5 zien worden. "Gelukkig" geen kinderen, ik blijf maar liggen in de ochtend :P

Hoelang heb je al een burnout?
Sinds begin maart zit ik in ziektewet na volledig de controle over mijzelf verloren te hebben. Kreeg geen controle meer over mijn emoties en gedachtes en ook fysiek en verbaal geweld had ik geen grip op. Druppel was fysiek geweld tegen een collega en toen ging de hele emmer met shit om.

Liep er langer mee maar schoof alles eigenlijk voor mij weg en vorig jaar zijn er grote bezuinigingsrondes geweest op het werk dus dan wil je ook niet opvallen :@
Ben verder geen prater, uit weinig echte emoties, sociaal leven uitgedund want zodra iemand te dichtbij komt verbreek/verwater ik het contact en nog wat problemen :')
  maandag 22 juli 2013 @ 12:27:49 #57
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129216654
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:17 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Och dat is het * mooie * aan bipolair zijn.
Het gaat alle kanten op.

Van * Hey laat ik de waterleiding verplaatsen in de winter *
Tot * Waarom sta ik eigenlijk nog op elke dag *

En daar tussenin hangen elke keer :P
Oh kijk, je kunt tenminste wel positief uitslaan :)
Dat kan ik helaas niet meer ;(
Welkom trouwens :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 12:28:37 #58
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129216681
quote:
11s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:23 schreef minthy het volgende:

[..]

Slinger je zo erg op een dag? Ik ken meer bipolaire mensen maar die blijven langere periodes hangen in een manie of depressie.
Normaliter is het inderdaad voor een langere periode.
Maar ik ben bipolar type 1 ( dus met extreme manie ) en rapid cycling.
Wat inhoud dat mijn chemische balans ineens kan omslaan en dus inderdaad extreem kan veranderen opeens.

Het is een hel maar nog veel beroerder voor de mensen om mij heen.
Ben er al een hoop vrienden door verloren en heb er al een hoop dingen dingen mee gedaan terwijl ik manisch was.

Achteraf heb je van een hoop dingen extreem veel spijt, maar als je in die manie hangt doet dat er allemaal niet toe.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 12:29:24 #59
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129216708
Tnx voor je uitleg insomnium!
lijkt me wel verdomd lastig om te hebben. Krijg je iets van medicijnen ervoor of is er iets van een oplossing voor?
Kan je nog gewoon werken / relaties onderhouden etc?
  maandag 22 juli 2013 @ 12:29:40 #60
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129216716
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:26 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Sinds begin maart zit ik in ziektewet na volledig de controle over mijzelf verloren te hebben. Kreeg geen controle meer over mijn emoties en gedachtes en ook fysiek en verbaal geweld had ik geen grip op. Druppel was fysiek geweld tegen een collega en toen ging de hele emmer met shit om.

Liep er langer mee maar schoof alles eigenlijk voor mij weg en vorig jaar zijn er grote bezuinigingsrondes geweest op het werk dus dan wil je ook niet opvallen :@
Ben verder geen prater, uit weinig echte emoties, sociaal leven uitgedund want zodra iemand te dichtbij komt verbreek/verwater ik het contact en nog wat problemen :')
Herkenbaar.
En vooral erg lastig.

Ik hoop dat het nu langzaam wat beter gaat dan.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129216837
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Mint, vind jij het werk overigens echt leuk wat je doet, het anderen helpen, of is het een maskering van je eigen issues? Soort van white knight syndrome?
Daar heb ik veel over nagedacht de laatste tijd! Ik vind het echt leuk en boeiend, al kan ik niet ontkennen dat met name m'n opleidingen veel hebben gedaan qua zaken realiseren over mezelf.
Ik ben wel van het redderstype maar in mijn werk kan ik ook vrij hard zijn (aangeven naar iemand wat er moet gebeuren en die persoon het eerst zelf proberen te laten oplossen). M'n problemen verstop ik eigenlijk altijd, zowel op werk als privé :+
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129216895
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:26 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Sinds begin maart zit ik in ziektewet na volledig de controle over mijzelf verloren te hebben. Kreeg geen controle meer over mijn emoties en gedachtes en ook fysiek en verbaal geweld had ik geen grip op. Druppel was fysiek geweld tegen een collega en toen ging de hele emmer met shit om.

Liep er langer mee maar schoof alles eigenlijk voor mij weg en vorig jaar zijn er grote bezuinigingsrondes geweest op het werk dus dan wil je ook niet opvallen :@
Ben verder geen prater, uit weinig echte emoties, sociaal leven uitgedund want zodra iemand te dichtbij komt verbreek/verwater ik het contact en nog wat problemen :')
Oh, hoi spiegel! :W
Zelfde shit hier al ben ik gelukkig tegen niemand uitgevallen en richt de woede meer op mezelf. Sinds begin april, toen ging bij mij de stekker eruit.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 12:36:22 #63
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129216912
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:29 schreef Cue_ het volgende:
Tnx voor je uitleg insomnium!
lijkt me wel verdomd lastig om te hebben. Krijg je iets van medicijnen ervoor of is er iets van een oplossing voor?
Kan je nog gewoon werken / relaties onderhouden etc?
Het is letterlijk een constante onzekerheid wat je gaat doen.
Je hebt soms totaal geen controle over je eigen acties en dat is erg vermoeiend.

Er is geen oplossing voor omdat het toch meerendeels en fysiek probleem is.
Er zijn een hoop medicijnen voor die het draagbaar maken maar allemaal met bijwerkingen natuurlijk.
En omdat je hormonale balans zoveel veranderd moet het constant aangepast worden.

Persoonlijk slik ik nu Lithium ( en dan elke twee weken bloedprikken omdat het technisch gezien zwaar metaal is en dus giftig )
Xanax voor als ik manisch ben.
Seroquel in een lage dosis als ik weer eens niet kan slapen, en in hoge dosis als anti depressia.
Setraline voor mijn depressie.

Werken kan prima als ik tussen alles in hang.
Maar het is soms echt onmogelijk.
Hetzelfde met relaties en vriendschappen onderhouden.

Ik verander soms zo erg en doe dingen waar ik achteraf extreem veel spijt van heb.
Maar ik heb een hoop vrienden die het accepteren en ook niet bang zijn om mij de waarheid te vertellen als ik doorsla.

Vorig jaar ben ik naar Noorwegen verhuisd en bij mijn verloofde ingetrokken.
Het is voor haar erg lastig maar het is te doen zolang we blijven praten en ik aan mijn medicatie blijf.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129216931
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:29 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Herkenbaar.
En vooral erg lastig.

Ik hoop dat het nu langzaam wat beter gaat dan.
Jouw verhaal is ook best wel erg herkenbaar voor wat betreft de moodswings. Ik kan ze ook zo krijgen. Zo stap ik vrolijk onder de douche en als ik eruit kom kan het zeg maar volledig omgeslagen zijn en kan maar beter iedereen uit de buurt blijven.

Ik heb alleen niet een psychose en waanbeelden.

Heb 2 weken geleden geprobeerd 2 uur te werken, ben na een uur weggegaan en ben er een week lang van slag van. Alleen nu begint mijn werkgever toch wat druk te zetten om het weer te proberen en die druk is niet bevoordelijk ;(
pi_129216953
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:28 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Normaliter is het inderdaad voor een langere periode.
Maar ik ben bipolar type 1 ( dus met extreme manie ) en rapid cycling.
Wat inhoud dat mijn chemische balans ineens kan omslaan en dus inderdaad extreem kan veranderen opeens.

Het is een hel maar nog veel beroerder voor de mensen om mij heen.
Ben er al een hoop vrienden door verloren en heb er al een hoop dingen dingen mee gedaan terwijl ik manisch was.

Achteraf heb je van een hoop dingen extreem veel spijt, maar als je in die manie hangt doet dat er allemaal niet toe.
Oef, dat klinkt nog weer een heel stuk heftiger dan het type dat ik ken. Da's ook heftig maar daarin heb je in ieder geval langere periodes. Lijkt me ook gemakkelijker te behandelen.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 12:39:49 #66
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129217027
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:37 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Jouw verhaal is ook best wel erg herkenbaar voor wat betreft de moodswings. Ik kan ze ook zo krijgen. Zo stap ik vrolijk onder de douche en als ik eruit kom kan het zeg maar volledig omgeslagen zijn en kan maar beter iedereen uit de buurt blijven.

Ik heb alleen niet een psychose en waanbeelden.

Heb 2 weken geleden geprobeerd 2 uur te werken, ben na een uur weggegaan en ben er een week lang van slag van. Alleen nu begint mijn werkgever toch wat druk te zetten om het weer te proberen en die druk is niet bevoordelijk ;(
De psychose en waanbeelden komen gelukkig niet vaak en alleen in extreme situaties.
En inderdaad!
Zoals gisteren hier, in de morgen was ik erg geirriteerd over een paar dingen hier in huis.
En ontplofte tegen mijn verloofde een paar uur later was ik extreem gedeprimeerd tot op het punt dat ik even geen zin meer had.
Om daarna weer extreem hyper en vrolijk aan de baby kamer te werken ._.

En dat is echt klote, ik ken het van die werkgevers die best schappelijk zijn maar toch subtiel meer en meer druk gaan zetten waardoor je alleen maar meer stress krijgt.

Ik heb daardoor al een hoop banen verloren haha.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 12:41:19 #67
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129217089
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:37 schreef minthy het volgende:

[..]

Oef, dat klinkt nog weer een heel stuk heftiger dan het type dat ik ken. Da's ook heftig maar daarin heb je in ieder geval langere periodes. Lijkt me ook gemakkelijker te behandelen.
Klopt!
En soms heb ik ook gewoon periodes dat het enigzins stabiel is en een van de twee fases voor een langere tijd.

Maar als het te lang * goed * gaat dan zit je eigenlijk alweer te wachten wanneer het weer de andere kant opgaat.

Gelukkig na vele jaren voel ik het meestal aankomen en kan ik daar iets mee doen.
Maar vaak komt het gewoon onverwachts.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 12:53:57 #68
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129217515
Ik heb nu last van mijn hoofd. Ik voel me nu echt heel erg kut ;(
Ik wil graag leuke dingen doen met oprecht leuke mensen. Het liefst vanavond nog. Ik wil graag ook eens een keer op vakantie.

"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 12:54:53 #69
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129217546
Excuses voor de whinepost.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129217584
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:41 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Klopt!
En soms heb ik ook gewoon periodes dat het enigzins stabiel is en een van de twee fases voor een langere tijd.

Maar als het te lang * goed * gaat dan zit je eigenlijk alweer te wachten wanneer het weer de andere kant opgaat.

Gelukkig na vele jaren voel ik het meestal aankomen en kan ik daar iets mee doen.
Maar vaak komt het gewoon onverwachts.
Met name dat onverwachte lijkt me zwaar vervelend!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129217608
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:54 schreef Comp_Lex het volgende:
Excuses voor de whinepost.
Niet nodig ;) :*
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129217876
Gaat snel hier! Niet bij te houden :P Maar ben eigenlijk blij dat ik vannacht niet meer heb kunnen posten/lezen, heb eindelijk weer eens een nachtje goed kunnen slapen.

quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:53 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb nu last van mijn hoofd. Ik voel me nu echt heel erg kut ;(
Ik wil graag leuke dingen doen met oprecht leuke mensen. Het liefst vanavond nog. Ik wil graag ook eens een keer op vakantie.

[ afbeelding ]
Dat is een naar gevoel ja, ga je er ook niet graag in je eentje op uit? En dan niet per se om mensen te ontmoeten, maar meer ter afleiding zeg maar.
(al is het eigenlijk wel erg warm om ook maar iets te doen vandaag, op dit soort dagen vind ik het persoonlijk niet zo erg om binnen te zitten :+ )
pi_129217949
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:54 schreef Comp_Lex het volgende:
Excuses voor de whinepost.
No worries, whine all you want :)

Ik blijf het jamer vinden dat je niet op een singles reis wil gaan. Mijn inziens heb je echt niks te verliezen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:07:55 #74
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129217985
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:53 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wil graag leuke dingen doen met oprecht leuke mensen. Het liefst vanavond nog.
Laten we dan met stap 1 beginnen. Als je er nu over nadenkt.. met wie zou je dan nu wat willen doen? Heb je iemand in gedachte ervoor?
  maandag 22 juli 2013 @ 13:10:31 #75
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218072
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:04 schreef Crystal86 het volgende:
Gaat snel hier! Niet bij te houden :P Maar ben eigenlijk blij dat ik vannacht niet meer heb kunnen posten/lezen, heb eindelijk weer eens een nachtje goed kunnen slapen.

[..]

Dat is een naar gevoel ja, ga je er ook niet graag in je eentje op uit? En dan niet perse om mensen te ontmoeten, maar meer ter afleiding zeg maar.
(al is het eigenlijk wel erg warm om ook maar iets te doen vandaag, op dit soort dagen vind ik het persoonlijk niet zo erg om binnen te zitten :+ )
Ik doe tegenwoordig nu niks meer in mijn eentje. Ik ben het zat om dingen in mijn eentje te gaan doen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

No worries, whine all you want :)

Ik blijf het jamer vinden dat je niet op een singles reis wil gaan. Mijn inziens heb je echt niks te verliezen.
De kans is te groot dat ik ook niks ga winnen, anders was ik wel gegaan. Ik heb het trouwens niet over relaties, maar over gewone vriendschappen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:14:20 #76
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218175
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Laten we dan met stap 1 beginnen. Als je er nu over nadenkt.. met wie zou je dan nu wat willen doen? Heb je iemand in gedachte ervoor?
Ik heb helaas niemand in gedachte. Ik heb met niemand goed contact. Ik wil zo graag leuke dingen doen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129218212
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:14 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb helaas niemand in gedachte. Ik heb met niemand goed contact. Ik wil zo graag leuke dingen doen.
En alleen gaan was dacht ik geen optie voor jou. Tsja, dan wordt het moeilijk! :+
  maandag 22 juli 2013 @ 13:16:01 #78
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129218226
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:14 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik heb helaas niemand in gedachte. Ik heb met niemand goed contact.
Iemand in gedachte waarmee je zou willen dat het contact anders zou zijn / beter zou zijn?
Dus waarmee je wel op het terras zou willen zitten, maar waar het op dit moment nog geen optie is omdat het contact nog niet goed genoeg is?
  maandag 22 juli 2013 @ 13:18:44 #79
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218309
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Iemand in gedachte waarmee je zou willen dat het contact anders zou zijn / beter zou zijn?
Dus waarmee je wel op het terras zou willen zitten, maar waar het op dit moment nog geen optie is omdat het contact nog niet goed genoeg is?
Dan komen er opeens 200 mensen in beeld.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:19:50 #80
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129218355
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:18 schreef Comp_Lex het volgende:

Dan komen er opeens 200 mensen in beeld.
Graag de top 3 :)
pi_129218418
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En alleen gaan was dacht ik geen optie voor jou. Tsja, dan wordt het moeilijk! :+
Kut is dat eh? Wil Lex vrienden maken, zal hij er toch op uit moeten. Je kunt therapie volgen, je kunt ditjes of datjes doen, maar als je je nooit onder de mensen gaat begeven gaat het (mijn inziens) ook nooit lukken.

Bedoelde dat niet negatief, maar ik zie niet in hoe er plots 'vrienden' gaan ontstaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:21:56 #82
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129218433
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:54 schreef Comp_Lex het volgende:
Excuses voor de whinepost.
Dat maakt toch helemaal niet uit.
Als je in Noorwegen woonden dan had ik je wel op sleeptouw genomen voor een lange wandeling.

Is er verder niemand in de buurt die je wat kan opbeuren?
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 13:22:47 #83
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218467
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Graag de top 3 :)
Gewoon mensen die hier in de buurt en hier in het noorden wonen. Ik noem verder geen namen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:22:52 #84
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129218470
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Met name dat onverwachte lijkt me zwaar vervelend!
Vervelend en soms hilarisch.
Ik gooi er namelijk op de meest onverwachte momenten gare opmerkingen doorheen.
En omdat ik niet echt de tijd krijg om te denken komt het eerste wat er in mijn opkomt uit haha
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129218479
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:10 schreef Comp_Lex het volgende:

De kans is te groot dat ik ook niks ga winnen, anders was ik wel gegaan. Ik heb het trouwens niet over relaties, maar over gewone vriendschappen.
Misschien 'gewoon' genieten van de leuke tijd dan tijdens een reis of zo, zonder je te focussen op dat er iets te winnen moet zijn. Of er wel of niet vriendschappen ontstaan heb je toch niet echt in de hand, er is een klik met iemand of niet.

Al kan ik me goed voorstellen dat je graag vriendschappen wilt, mensen die je zomaar even kan bellen als je iets zou willen gaan doen. Ik merk zelf trouwens dat dat sowieso bij weinig mensen kan, omdat men vaak een drukke planning heeft, niet dat het onmogelijk is natuurlijk.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:24:58 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129218547
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:22 schreef Comp_Lex het volgende:
Gewoon mensen die hier in de buurt en hier in het noorden wonen. Ik noem verder geen namen.
Hoef ook geen namen. Maar waar ken je ze van? Waarom is volgens jou dat contact nu niet goed genoeg?
pi_129218557
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:23 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Misschien 'gewoon' genieten van de leuke tijd dan tijdens een reis of zo, zonder je te focussen op dat er iets te winnen moet zijn. Of er wel of niet vriendschappen ontstaan heb je toch niet echt in de hand, er is een klik met iemand of niet.

Al kan ik me goed voorstellen dat je graag vriendschappen wilt, mensen die je zomaar even kan bellen als je iets zou willen gaan doen. Ik merk zelf trouwens dat dat sowieso bij weinig mensen kan, omdat men vaak een drukke planning heeft, niet dat het onmogelijk is natuurlijk.
Drukke planning vind ik zo overdreven. Als je echt tijd wil maken, dan maak je echt wel tijd. Echt wel :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:25:25 #88
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218560
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kut is dat eh? Wil Lex vrienden maken, zal hij er toch op uit moeten. Je kunt therapie volgen, je kunt ditjes of datjes doen, maar als je je nooit onder de mensen gaat begeven gaat het (mijn inziens) ook nooit lukken.

Bedoelde dat niet negatief, maar ik zie niet in hoe er plots 'vrienden' gaan ontstaan.
Het probleem is dat het gewoon niks wordt. Ik krijg geen klik met mensen. Het maakt op dit moment niet zoveel uit of ik er nou wel of niet op uit ga.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:25:43 #89
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129218570
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kut is dat eh? Wil Lex vrienden maken, zal hij er toch op uit moeten. Je kunt therapie volgen, je kunt ditjes of datjes doen, maar als je je nooit onder de mensen gaat begeven gaat het (mijn inziens) ook nooit lukken.

Bedoelde dat niet negatief, maar ik zie niet in hoe er plots 'vrienden' gaan ontstaan.
Vriendschappen komen niet zomaar uit de lucht vallen inderdaad.
Maar het is niet altijd zo simpel als ' er op uit gaan '

Mensen schrikken bij mij vaak gelijk af als ik ze vertel dat ik bipolair ben.
Die zien mij dan gelijk als een idioot die met een zwaard kinderen uit de buurt afslacht in een slechte bui.

Maar ik ben het met je eens dat als je er niet op uitgaat je moeilijk mensen kan bevrienden.
Al kan het uiteraard ook online en daarna ergens afspreken.
Dat is vaak wat makkelijker.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 13:25:59 #90
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218578
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:21 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dat maakt toch helemaal niet uit.
Als je in Noorwegen woonden dan had ik je wel op sleeptouw genomen voor een lange wandeling.

Is er verder niemand in de buurt die je wat kan opbeuren?
Nope niemand.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:26:13 #91
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129218585
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nope niemand.
Je neefje?
  maandag 22 juli 2013 @ 13:27:07 #92
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129218610
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nope niemand.
Dat is gewoon erg klote.
Mhm ik ben hier nieuw dus ik ken je verder niet haha :@
En ik weet dus ook niet wat er allemaal speelt.

Maar zijn er geen praatgroepen voor lotgenoten?
Het klinkt stom en stroef en cliche, maar voor mij werkte dat wel.
Mensen die hetzelfde voelen en het ook allemaal begrijpen.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129218625
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:25 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het probleem is dat het gewoon niks wordt. Ik krijg geen klik met mensen. Het maakt op dit moment niet zoveel uit of ik er nou wel of niet op uit ga.
Want eropuit gaan in je 1tje is per definitie niet leuk??
pi_129218627
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Drukke planning vind ik zo overdreven. Als je echt tijd wil maken, dan maak je echt wel tijd. Echt wel :)
Daar heb je ook weer gelijk in. Het zijn ook meestal dezelfde personen bij wie het nooit lukt om een afspraak te maken, dat zijn dan waarschijnlijk degenen die er ook weinig moeite voor willen doen :P
  maandag 22 juli 2013 @ 13:29:34 #95
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218686
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:24 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoef ook geen namen. Maar waar ken je ze van? Waarom is volgens jou dat contact nu niet goed genoeg?
Tja, van alles eigenlijk. Studie, verenigingen, online, etc. Ik heb het gevoel dat ik die mensen nu niet zomaar even op kan bellen. Dat is eigenlijk wat het is.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:30:21 #96
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218713
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Drukke planning vind ik zo overdreven. Als je echt tijd wil maken, dan maak je echt wel tijd. Echt wel :)
Idd. Niemand werkt 24/7 en mensen die zeggen dat ze dat wel doen lullen gewoon hard uit hun nek.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:31:09 #97
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129218739
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:29 schreef Comp_Lex het volgende:

Tja, van alles eigenlijk. Studie, verenigingen, online, etc. Ik heb het gevoel dat ik die mensen nu niet zomaar even op kan bellen. Dat is eigenlijk wat het is.
"je hebt het gevoel". Dat kan idd. Betekent niet dat dat de werkelijkheid is. Wil je makkelijk beginne,n begin met die je van online kent. Het getypte woord is vaak makkelijker dan bellen.
Er zijn genoeg mensen die het leuk vinden om (onverwachts) gevraagd te worden om even een drankje te komen doen.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:31:51 #98
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129218752
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:30 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Idd. Niemand werkt 24/7 en mensen die zeggen dat ze dat wel doen lullen gewoon hard uit hun nek.
Nouja, jij geeft zelf ook aan dat je maar een paar uur per week hebt om wat te gaan met mensen. Als die ander toevallig dan moet werken ofzo, dan wordt het al snel lastig en duurt het soms wel even voordat er echt 'tijd' / mogelijkheid is voor een afspraak ;)
  maandag 22 juli 2013 @ 13:33:29 #99
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218787
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je neefje?
Nee, hij kan er toch niets mee.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:34:13 #100
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129218801
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:33 schreef Comp_Lex het volgende:
Nee, hij kan er toch niets mee.
Al is het een belletje, even bijkletsen of even ergens patatje eten zal je niet opvrolijken? Al is het maar tijdelijk.
pi_129218810
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:33 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, hij kan er toch niets mee.
Soms ook de egoistische lul uithangen Lex, als hij er niets mee kan, kan jij dat misschien wel ...
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:34:54 #102
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218822
quote:
5s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:27 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dat is gewoon erg klote.
Mhm ik ben hier nieuw dus ik ken je verder niet haha :@
En ik weet dus ook niet wat er allemaal speelt.

Maar zijn er geen praatgroepen voor lotgenoten?
Het klinkt stom en stroef en cliche, maar voor mij werkte dat wel.
Mensen die hetzelfde voelen en het ook allemaal begrijpen.
Ik loop nu bij een psychiatrische instelling en ik hoop dat het goed komt :)
Het is nu zo dat ze even op vakantie zijn en dat ik nu helemaal geen goede uitlaatklep meer heb ;(
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:34:58 #103
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129218824
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Soms ook de egoistische lul uithangen Lex, als hij er niets mee kan, kan jij dat misschien wel ...
En het ging om opbeuren, neit om het probleem op te lossen.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:35:09 #104
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218829
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Want eropuit gaan in je 1tje is per definitie niet leuk??
Niet meer.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:37:18 #105
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218902
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

"je hebt het gevoel". Dat kan idd. Betekent niet dat dat de werkelijkheid is. Wil je makkelijk beginne,n begin met die je van online kent. Het getypte woord is vaak makkelijker dan bellen.
Er zijn genoeg mensen die het leuk vinden om (onverwachts) gevraagd te worden om even een drankje te komen doen.
Ik moet eerst een bepaald niveau van kwaliteit van contact zien voordat ik denk dat ik zoiets kan doen. Ik ben hier op Fok nu wel een meet in het noorden aan het regelen :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:37:57 #106
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129218925
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:37 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik moet eerst een bepaald niveau van kwaliteit van contact zien voordat ik denk dat ik zoiets kan doen. Ik ben hier op Fok nu wel een meet in het noorden aan het regelen :)
Wat is dat bepaalde niveau dan? Wat is er voor nodig om dat bij die mensen bv te bereiken?

ik zag het ^O^
  maandag 22 juli 2013 @ 13:38:34 #107
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218949
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nouja, jij geeft zelf ook aan dat je maar een paar uur per week hebt om wat te gaan met mensen. Als die ander toevallig dan moet werken ofzo, dan wordt het al snel lastig en duurt het soms wel even voordat er echt 'tijd' / mogelijkheid is voor een afspraak ;)
Klopt, maar ik hoef ook niet iets te gaan doen met hele grote groepen mensen. Ik vind 2, 3, 4 al goed genoeg :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:39:45 #108
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129218987
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Al is het een belletje, even bijkletsen of even ergens patatje eten zal je niet opvrolijken? Al is het maar tijdelijk.
Daar is hij niet volwassen genoeg voor. Ik zit met hele andere dingen dan wat hij aan het doen is. Nu heeft hij sowieso minder tijd, omdat hij nu sinds kort een vriendin heeft.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:40:13 #109
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219005
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Soms ook de egoistische lul uithangen Lex, als hij er niets mee kan, kan jij dat misschien wel ...
Zo ben ik niet ;)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129219011
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:38 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Klopt, maar ik hoef ook niet iets te gaan doen met hele grote groepen mensen. Ik vind 2, 3, 4 al goed genoeg :)
Zeg, is er geen dagactiviteitencentrum bij jou in de buurt? Daar kan je gewoon heen gaan om tenminste weer onder de mensen te zijn. Voor mij was dat een hele goeie tussenstop :)
  maandag 22 juli 2013 @ 13:40:44 #111
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129219028
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:39 schreef Comp_Lex het volgende:
Daar is hij niet volwassen genoeg voor. Ik zit met hele andere dingen dan wat hij aan het doen is. Nu heeft hij sowieso minder tijd, omdat hij nu sinds kort een vriendin heeft.
Niet volwassen genoeg om met jou te kletsen en een patatje te eten?
  maandag 22 juli 2013 @ 13:41:10 #112
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129219040
nieuwemensenlerenkennen.nl is eigenlijk net zoiets als het 25+ meet topic. Ook geen verkeerd idee lijkt me zo.
pi_129219053
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zeg, is er geen dagactiviteitencentrum bij jou in de buurt? Daar kan je gewoon heen gaan om tenminste weer onder de mensen te zijn. Voor mij was dat een hele goeie tussenstop :)
Een watnu centrum?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 13:42:55 #114
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219089
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:37 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat is dat bepaalde niveau dan? Wat is er voor nodig om dat bij die mensen bv te bereiken?

ik zag het ^O^
Ik kan volgens mij wel goed aanvoelen wanneer ik echt goed contact heb met een persoon. Dat is volgens mij zo wanneer ik ook veel interesse terugkrijg voor de interesse die ik steek in andere personen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:43:56 #115
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129219123
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:42 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kan volgens mij wel goed aanvoelen wanneer ik echt goed contact heb met een persoon. Dat is volgens mij zo wanneer ik ook veel interesse terugkrijg voor de interesse die ik steek in andere personen.
Steek jij dan momenteel genoeg interesse in die ander? Als we het hebben over die top 3 bv
pi_129219135
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een watnu centrum?
In mijn regio zijn zogenaamde dagactiviteitencentra, dat zijn zeg maar verzamellocaties voor mensen met een psychiatrische achtergrond. Zeg maar dat die bestemd zijn voor als je rock-bottom geraakt hebt en weer terug omhoog wilt klimmen :)
pi_129219254
Hey, guy! Welkom Insomnium :W
  maandag 22 juli 2013 @ 13:48:39 #118
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219265
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zeg, is er geen dagactiviteitencentrum bij jou in de buurt? Daar kan je gewoon heen gaan om tenminste weer onder de mensen te zijn. Voor mij was dat een hele goeie tussenstop :)
Nee, volgens mij is er niet zoiets hier bij mij in de buurt. Ik heb er wel eens naar gezocht, maar ik heb niks gevonden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:49:44 #119
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219300
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Niet volwassen genoeg om met jou te kletsen en een patatje te eten?
Het maakt niet uit. Ik mag niet met hem omgaan wegens het enorme leeftijdsverschil (12 jaar). Hij is 15 en ik ben 27.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:50:54 #120
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219337
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:41 schreef Cue_ het volgende:
nieuwemensenlerenkennen.nl is eigenlijk net zoiets als het 25+ meet topic. Ook geen verkeerd idee lijkt me zo.
De leeftijden van de mensen op die website variëren teveel. Ik doe liever meer iets met leeftijdsgenoten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:50:55 #121
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129219339
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:49 schreef Comp_Lex het volgende:

Het maakt niet uit. Ik mag niet met hem omgaan wegens het enorme leeftijdsverschil (12 jaar). Hij is 15 en ik ben 27.
Is dat verandert dan? Want eerder ging je toch wel met hem om?
pi_129219341
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is er niet zoiets hier bij mij in de buurt. Ik heb er wel eens naar gezocht, maar ik heb niks gevonden.
Vraag je behandelaars of zoiets in je buurt bestaat. Die kennen vaak de weg beter dan jijzelf het kent :)
pi_129219360
En een schilderklasje oid? Je kan inschrijven of zelf opzetten. Zo ga ik binnenkort met wat collegaatjes samen wekelijks bijeenkomen om te schilderen, en ze wilden ook wat meditatie en rusttechnieken van me leren. Een ander gaat mij Illustrator leren. Heel leuk initiatief! ^O^
  maandag 22 juli 2013 @ 13:51:52 #124
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129219370
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:50 schreef Comp_Lex het volgende:
De leeftijden van de mensen op die website variëren teveel. Ik doe liever meer iets met leeftijdsgenoten.
Gewoon beetje kijken wie er waar allemaal komen.
Er wordengenoeg activiteiten gedaan met mensen van rond jouw leeftijd. Misschien wat meer van de 30/35. Maar die mensen zijn ook nog goed te behappen hoor ;)
pi_129219389
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:50 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

De leeftijden van de mensen op die website variëren teveel. Ik doe liever meer iets met leeftijdsgenoten.
Je moet niet zo kieskeurig zijn hoor. Toen ik nog veel naar een dagactiviteitencentrum (oftewel een DAC) ging, ging ik om met minderjarigen all the way tot gepensioneerden!
  maandag 22 juli 2013 @ 13:52:46 #126
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219396
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Steek jij dan momenteel genoeg interesse in die ander? Als we het hebben over die top 3 bv
Ik krijg eigenlijk niet echt de kans om interesse te tonen in anderen. Het is heel veel van de koetjes en kalfjes bij de verenigingen. Er zijn nooit echt rustige momenten dat ik even rustig kan praten met iemand.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:53:38 #127
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129219434
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:52 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik krijg eigenlijk niet echt de kans om interesse te tonen in anderen. Het is heel veel van de koetjes en kalfjes bij de verenigingen. Er zijn nooit echt rustige momenten dat ik even rustig kan praten met iemand.
Hoe en wat gaat het er dan precies aan toe bij die verenigingen?
Wat voor vereniging is het precies? En wanneer spreek je ze? (over koetjes en kalfjes)
  maandag 22 juli 2013 @ 13:54:01 #128
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219446
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Is dat verandert dan? Want eerder ging je toch wel met hem om?
Nee, ik praat stiekem veel met hem over whatsapp enzo. Ik mag eigenlijk helemaal geen contact met hem hebben.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:54:15 #129
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219451
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vraag je behandelaars of zoiets in je buurt bestaat. Die kennen vaak de weg beter dan jijzelf het kent :)
Oke dank je voor je tip :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 13:54:22 #130
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129219456
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik loop nu bij een psychiatrische instelling en ik hoop dat het goed komt :)
Het is nu zo dat ze even op vakantie zijn en dat ik nu helemaal geen goede uitlaatklep meer heb ;(
Ja dat zijn altijd de vervelende periodes.
Wel slecht geregelt dat er nu niemand is in de tussentijd.

Ik kan ten alle tijden contact met mijn hulpverleners opnemen en dat is toch wel een prettige gedachte.

quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:48 schreef Gray het volgende:
Hey, guy! Welkom Insomnium :W
Dank je wel! *O*
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 13:55:34 #131
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129219489
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:54 schreef Comp_Lex het volgende:

Nee, ik praat stiekem veel met hem over whatsapp enzo. Ik mag eigenlijk helemaal geen contact met hem hebben.
Ah oke.
Vind het wel vreemd dat je helemaal geen contact mag hebben me them. Tis familie. Is het altijd zo geweest? Evt ook met andere neefjes/nichten/tantes? Of zijn er dingen voorgevallen, ruzies enzo?
  maandag 22 juli 2013 @ 13:56:31 #132
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219521
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je moet niet zo kieskeurig zijn hoor. Toen ik nog veel naar een dagactiviteitencentrum (oftewel een DAC) ging, ging ik om met minderjarigen all the way tot gepensioneerden!
Ik heb geen moeite om met mensen om te gaan. Het gaat mij om diepere, betekenisvolle contact.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129219572
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite om met mensen om te gaan. Het gaat mij om diepere, betekenisvolle contact.
Dieper betekenisvol contact komt na oppervlakkig contact ;)
  maandag 22 juli 2013 @ 13:59:06 #134
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129219606
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:56 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite om met mensen om te gaan. Het gaat mij om diepere, betekenisvolle contact.
Gaat het dan om specifieke dingen?
Als het kletsen om diepzinnige dingen of meer om het diepere vriendschaps gevoel.

Dat eerste kan je overal op het net vinden.
Dat tweede is lastig en dan zal je toch er op uit moeten vrees ik.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 13:59:43 #135
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219624
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hoe en wat gaat het er dan precies aan toe bij die verenigingen?
Wat voor vereniging is het precies? En wanneer spreek je ze? (over koetjes en kalfjes)
Het gaat er heel erg wild aan toe. Ik kan het maar amper volgen en soms raak ik de weg kwijt. Er wordt ook veel gedronken enzo. Ik spreek ze één keer in de week.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:00:35 #136
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129219647
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:59 schreef Comp_Lex het volgende:

Het gaat er heel erg wild aan toe. Ik kan het maar amper volgen en soms raak ik de weg kwijt. Er wordt ook veel gedronken enzo. Ik spreek ze één keer in de week.
Wat is wild? Maar wat doen jullie? Is het als in een cafe zitten of op de sportbaan? Kan je me een beschrijving van de setting geven zegmaar?
  maandag 22 juli 2013 @ 14:01:01 #137
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219663
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ah oke.
Vind het wel vreemd dat je helemaal geen contact mag hebben me them. Tis familie. Is het altijd zo geweest? Evt ook met andere neefjes/nichten/tantes? Of zijn er dingen voorgevallen, ruzies enzo?
Nee, er is niks gebeurd en het is altijd al zo geweest. Het mag gewoon niet van mijn ouders.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:02:27 #138
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219708
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dieper betekenisvol contact komt na oppervlakkig contact ;)
Normaal gesproken wel idd, maar bij mij blijft het uit.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129219731
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 13:54 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Ja dat zijn altijd de vervelende periodes.
Wel slecht geregelt dat er nu niemand is in de tussentijd.

Ik kan ten alle tijden contact met mijn hulpverleners opnemen en dat is toch wel een prettige gedachte.

[..]

Dank je wel! *O*
Ja inderdaad, in die weken ben je echt op jezelf aangewezen. Zit daar nu zelf ook mee tot eind augustus.
Wel fijn dat jij altijd contact op kan nemen, dat geeft toch een soort houvast voor als het zou misgaan. In dat soort gevallen zou ik bij de huisarts moeten aankloppen geloof ik, maar dat doe ik dan weer liever niet.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:05:16 #140
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129219798
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:03 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, in die weken ben je echt op jezelf aangewezen. Zit daar nu zelf ook mee tot eind augustus.
Wel fijn dat jij altijd contact op kan nemen, dat geeft toch een soort houvast voor als het zou misgaan. In dat soort gevallen zou ik bij de huisarts moeten aankloppen geloof ik, maar dat doe ik dan weer liever niet.
Wel echt handig is het allemaal niet.
Ik ben vorig jaar verhuisd naar Noorwegen, ingetrokken bij mijn verloofde en dergelijke.
Maar ik spreek nog amper een woord Noors.
Dus ik bel nog geregelt mijn Nederlandse hulpverleners om het overgangs proces te versoepelen.

Mijn medicatie is wel via hier geregelt, en er is een engels talige hulpverlener die ik altijd kan bellen.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 14:05:53 #141
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219816
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat is wild? Maar wat doen jullie? Is het als in een cafe zitten of op de sportbaan? Kan je me een beschrijving van de setting geven zegmaar?
Er wordt samen eerst gedronken en gegeten. Daarna wordt er wat nagepraat of een spelletje gespeeld bij in totaal twee binnenpandse barren. Bij de sportvereniging zijn we heel erg veel bezig met de sport.
Een ander probleem is dat ik eigenlijk ook nooit wat te vertellen heb. Ik denk dat dat misschien wel het allergrootste probleem is. Ik maak alleen maar negatieve dingen mee.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:07:07 #142
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129219847
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Er wordt samen eerst gedronken en gegeten. Daarna wordt er wat nagepraat of een spelletje gespeeld bij in totaal twee binnenpandse barren. Bij de sportvereniging zijn we heel erg veel bezig met de sport.
Een ander probleem is dat ik eigenlijk ook nooit wat te vertellen heb. Ik denk dat dat misschien wel het allergrootste probleem is. Ik maak alleen maar negatieve dingen mee.
Tijdens het eten en drinken of bij de napraat heb je toch voldoende mogelijkheid om met iemand in gesprek te gaan?
Dat je zelf niets te vertellen hebt kan een probleem zijn ja. Maar dan kan je juist interesse tonen in de ander en hen vragen stellen en daarop doorgaan.
pi_129219862
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:02 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel idd, maar bij mij blijft het uit.
Dan moet je eerst gaan voor oppervlakkig contact en een DAC is daar een uitstekend middel voor :)
  maandag 22 juli 2013 @ 14:11:00 #144
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129219943
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Tijdens het eten en drinken of bij de napraat heb je toch voldoende mogelijkheid om met iemand in gesprek te gaan?
Dat je zelf niets te vertellen hebt kan een probleem zijn ja. Maar dan kan je juist interesse tonen in de ander en hen vragen stellen en daarop doorgaan.
Dat klopt idd en ik probeer het wel, maar de echte klik blijft uit.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan moet je eerst gaan voor oppervlakkig contact en een DAC is daar een uitstekend middel voor :)
Digital-Analog-Converter? :P
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:11:58 #145
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129219964
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:11 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat klopt idd en ik probeer het wel, maar de echte klik blijft uit.
Ga eerst eens gewoon afspreken met iemand. Kijken of er 1 op 1 een echte klik kan ontstaan
  maandag 22 juli 2013 @ 14:15:02 #146
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129220040
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:11 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ga eerst eens gewoon afspreken met iemand. Kijken of er 1 op 1 een echte klik kan ontstaan
Ja, dat is een goed doel.
Ik weet alleen nog niet met wie ik dat zou kunnen doen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:15:46 #147
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129220067
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:15 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, dat is een goed doel.
Ik weet alleen nog niet met wie ik dat zou kunnen doen.
Begin eens bij je top 3 ;)
pi_129220069
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Digital-Analog-Converter? :P
Nee, Dag Activiteiten Centrum :P
pi_129220079
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:05 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Wel echt handig is het allemaal niet.
Ik ben vorig jaar verhuisd naar Noorwegen, ingetrokken bij mijn verloofde en dergelijke.
Maar ik spreek nog amper een woord Noors.
Dus ik bel nog geregelt mijn Nederlandse hulpverleners om het overgangs proces te versoepelen.

Mijn medicatie is wel via hier geregelt, en er is een engels talige hulpverlener die ik altijd kan bellen.
Dat is wel wat lastig ja. Vooral je gevoelens uitdrukken in een andere taal lijkt me moeilijk, want dat kan zelfs in je moedertaal al knap lastig zijn soms
  maandag 22 juli 2013 @ 14:16:32 #150
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129220088
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:15 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ja, dat is een goed doel.
Ik weet alleen nog niet met wie ik dat zou kunnen doen.
Zijn er geen mensen van het forum waar je mee zou willen afspreken?
En er zijn andere fora met met mensen met dezelfde problematiek.

Technisch gezien zijn er een hoop opties :)
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 14:16:55 #151
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129220099
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:15 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Begin eens bij je top 3 ;)
Dat kan ik niet doen. Daar is het contact niet goed genoeg voor.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:17:44 #152
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129220117
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:16 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Zijn er geen mensen van het forum waar je mee zou willen afspreken?
En er zijn andere fora met met mensen met dezelfde problematiek.

Technisch gezien zijn er een hoop opties :)
In theorie zijn er een hoop opties idd, maar in de praktijk zijn ze lastig uit te voeren wegens afstanden enzo.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:17:56 #153
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129220122
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:16 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Dat is wel wat lastig ja. Vooral je gevoelens uitdrukken in een andere taal lijkt me moeilijk, want dat kan zelfs in je moedertaal al knap lastig zijn soms
Mijn Engels is beter dan mijn nederlands vrees ik.
Mijn verloofde en ik spreken ook alleen engels tegen elkaar haha.
Ik leer meer Noors van mijn drie jarige stiefzoon nu dan van wat dan ook.

En in augustus begint mijn taal cursus eindelijk.

Al met al kan ik mij het beste uitdrukken in woorden en dan vooral in het engels.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129220143
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

In theorie zijn er een hoop opties idd, maar in de praktijk zijn ze lastig uit te voeren wegens afstanden enzo.
Anders ga je naar een DAC, die mensen wonen allemaal bij jou in de buurt! :P
  maandag 22 juli 2013 @ 14:18:50 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129220162
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:16 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat kan ik niet doen. Daar is het contact niet goed genoeg voor.
Probeer het nu gewoon eens. Probeer het contact te verbeteren tijdens een drankje of wat dan ook.

Zet die stap gewoon eens en kijk wat eruit komt. Wie weet heb je helemaal gelijk, wie weet verbaas je jezelf met de uitkomst.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:19:11 #156
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129220172
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

In theorie zijn er een hoop opties idd, maar in de praktijk zijn ze lastig uit te voeren wegens afstanden enzo.
Als ik 1 ding heb ervaren is dat afstand relatief is.
In Nederlands is alles vrij goed bereikbaar in een uur of twee.
Hier waar ik nu woon wel de dichts bijzijnde grote stad is al een uur weg haha.

En afstand kan inderdaad alles lastig maken.
Maar dat moet je toch niet laten weerhouden van dit soort dingen.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 14:21:29 #157
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129220230
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Anders ga je naar een DAC, die mensen wonen allemaal bij jou in de buurt! :P
Ah nu weet ik wat je bedoelt. Die dingen zijn niet bij mij in de buurt.
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Probeer het nu gewoon eens. Probeer het contact te verbeteren tijdens een drankje of wat dan ook.

Zet die stap gewoon eens en kijk wat eruit komt. Wie weet heb je helemaal gelijk, wie weet verbaas je jezelf met de uitkomst.
Dat durf ik niet ;(
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129220264
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ah nu weet ik wat je bedoelt. Die dingen zijn niet bij mij in de buurt.

[..]

Dat durf ik niet ;(
Waarom niet? Omdat je iets verwacht waarvan jij totaal nul benul van hebt of het ook gaat gebeuren?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129220268
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:21 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ah nu weet ik wat je bedoelt. Die dingen zijn niet bij mij in de buurt.
Er moet toch -een- plek zijn bij jou in de buurt waar psychiatrische mensen kunnen rondhangen? Vraag je hulpverleners! :P
  maandag 22 juli 2013 @ 14:23:17 #160
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129220282
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er moet toch -een- plek zijn bij jou in de buurt waar psychiatrische mensen kunnen rondhangen? Vraag je hulpverleners! :P
Ik woon in een kleine vissers stad in Noorwegen nu.
En zelfs hier hebben we het :P
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 14:23:32 #161
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129220287
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:21 schreef Comp_Lex het volgende:

Dat durf ik niet ;(
Als je wilt dat er eens wat verandert dan zal je toch eens uit die comfortzone moeten stappen ;)
pi_129220341
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als je wilt dat er eens wat verandert dan zal je toch eens uit die comfortzone moeten stappen ;)
Altijd als ik jouw ondertitel weer lees, moet ik aan hele foute dingen denken! _O- :')
  maandag 22 juli 2013 @ 14:26:43 #163
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129220374
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom niet? Omdat je iets verwacht waarvan jij totaal nul benul van hebt of het ook gaat gebeuren?
Ik ben bang dat ze me raar gaan vinden "He, waarom belt die kerel mij opeens op?".
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:23 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Als je wilt dat er eens wat verandert dan zal je toch eens uit die comfortzone moeten stappen ;)
Ik wil eerst kijken hoe het zal gaan bij het UCP.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:27:30 #164
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129220388
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:26 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wil eerst kijken hoe het zal gaan bij het UCP.
En wanneer gaat dat dan beginnen?
  maandag 22 juli 2013 @ 14:30:24 #165
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129220475
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En wanneer gaat dat dan beginnen?
Ik kan daar 2 augustus weer terecht.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:31:24 #166
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129220503
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:30 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik kan daar 2 augustus weer terecht.
Dat valt nog wel mee.. Maar voordat daar resultaat uit komt ben je wss weer een paar maanden verder. Wil jij zolang wachten?
  maandag 22 juli 2013 @ 14:34:15 #167
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129220571
Bah op het moment ben ik aan het afkicken van caffeine.

Ik heb het hier nog moeilijker mee dan afkicken van nicotine.
Een dag zonder caffeine is een ramp!

Hoofdpijn, geirriteerd, maagpijn, rillingen.

Dat gaat echt nergens meer over.

Meerdere mensen problemen mee?
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 14:40:08 #168
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129220711
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat valt nog wel mee.. Maar voordat daar resultaat uit komt ben je wss weer een paar maanden verder. Wil jij zolang wachten?
Ja, ik moet wel.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129220741
quote:
15s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:34 schreef Insomnium het volgende:
Bah op het moment ben ik aan het afkicken van caffeine.

Ik heb het hier nog moeilijker mee dan afkicken van nicotine.
Een dag zonder caffeine is een ramp!

Hoofdpijn, geirriteerd, maagpijn, rillingen.

Dat gaat echt nergens meer over.

Meerdere mensen problemen mee?
Is het de eerste dag zonder cafeïne? Verder zelf geen ervaring mee maar wel vaker van gehoord dat je daar zo'n last van kan krijgen ja! Hopelijk ga je je snel beter voelen.

(Moet wel gaan 'afkicken' van pijnstillers, slik ze al een tijd bijna dagelijks, maar meer dan hoofdpijn zal dat waarschijnlijk niet gaan opleveren hoop ik.)
pi_129220760
Oeps dubbel
  maandag 22 juli 2013 @ 14:45:02 #171
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129220841
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:41 schreef Crystal86 het volgende:

[..]

Is het de eerste dag zonder cafeïne? Verder zelf geen ervaring mee maar wel vaker van gehoord dat je daar zo'n last van kan krijgen ja!

(Moet wel gaan 'afkicken' van pijnstillers, slik ze al een tijd bijna dagelijks, maar meer dan hoofdpijn zal dat waarschijnlijk niet gaan opleveren hoop ik.)
Meer de zoveelste poging.
Ik slaap sowieso al niet echt veel, en slaap is belangrijk om mijn stemmingen onder controle te houden.

Maar de laatste tijd slaap ik steeds minder en dat is meestal een aankondiging van een hypomanische fase.

Ik dacht eerst dat het aan caffeine lag omdat ik veel caffeine gebruik.
Dat doe ik omdat ik mij anders echt half dood voel in het algemeen.

Maar ik probeer dus af te kicken en het af te bouwen of gewoon gelijk te stoppen.
Maar echt het is wel tien keer zo moeilijk om hiermee te stoppen dan met roken!

En wat die pijnstillers betreft, het is beter om het langzaam af te bouwen.
Als je iets lang gebruikt gaat je lichaam gewent raken aan de nieuwe chemische verbanden.
Als je opeens stopt dan is dat klote :P

( Dit is ook op mijzelf van toepassing maar langzaam minderen met caffeine werkt gewoon niet )
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 14:46:16 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129220870
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:40 schreef Comp_Lex het volgende:

Ja, ik moet wel.
Je moet niets. Je kan ook uit je comfortzone stappen en gewoon eens proberen.
anders heb ik eigenlijk zoiets van.. leuk en aardig dat je regelmatig het erover hebt, maar als je helemaal geen stappen wilt ondernemen ervoor.. dan heeft het erover hebben ook weinig zin hier.
pi_129220924
quote:
15s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:34 schreef Insomnium het volgende:
Bah op het moment ben ik aan het afkicken van caffeine.

Ik heb het hier nog moeilijker mee dan afkicken van nicotine.
Een dag zonder caffeine is een ramp!

Hoofdpijn, geirriteerd, maagpijn, rillingen.

Dat gaat echt nergens meer over.

Meerdere mensen problemen mee?
Herkenning hoor :) Heb daar ook last van :).

Maar ik houd me vast aan de gedachte, geen cafeine is toch echt beter. Minder angst, minder hartkloppingen, beter slapen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:48:36 #174
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129220937
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je moet niets. Je kan ook uit je comfortzone stappen en gewoon eens proberen.
anders heb ik eigenlijk zoiets van.. leuk en aardig dat je regelmatig het erover hebt, maar als je helemaal geen stappen wilt ondernemen ervoor.. dan heeft het erover hebben ook weinig zin hier.
Het is nou niet zo dat ik niets doe. Ik kom nog wel gewoon mensen tegen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:49:06 #175
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129220954
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Herkenning hoor :) Heb daar ook last van :).

Maar ik houd me vast aan de gedachte, geen cafeine is toch echt beter. Minder angst, minder hartkloppingen, beter slapen.
Ik heb dan gelukkig geen angst.
Wel some hartkloppingen hahaha.

En ik heb het gevoel dat ik zonder caffeine ook niet beter slaap.
Maar misschien heeft het wat meer tijd nodig.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 14:49:48 #176
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129220983
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:48 schreef Comp_Lex het volgende:
Het is nou niet zo dat ik niets doe. Ik kom nog wel gewoon mensen tegen.
Maar je zet nooit de stap tot een ontmoeting.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:51:40 #177
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129221043
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:49 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar je zet nooit de stap tot een ontmoeting.
Ik ontmoet wel mensen. Ik kom veel mensen tegen en dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat ik niet in staat ben om iets af te gaan spreken met mensen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:52:12 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129221062
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik ontmoet wel mensen. Ik kom veel mensen tegen en dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat ik niet in staat ben om iets af te gaan spreken met mensen.
Dat bedoelde ik ook met ontmoeting. Het echt afspreken met ze.
pi_129221076
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:45 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Meer de zoveelste poging.
Ik slaap sowieso al niet echt veel, en slaap is belangrijk om mijn stemmingen onder controle te houden.

Maar de laatste tijd slaap ik steeds minder en dat is meestal een aankondiging van een hypomanische fase.

Ik dacht eerst dat het aan caffeine lag omdat ik veel caffeine gebruik.
Dat doe ik omdat ik mij anders echt half dood voel in het algemeen.

Maar ik probeer dus af te kicken en het af te bouwen of gewoon gelijk te stoppen.
Maar echt het is wel tien keer zo moeilijk om hiermee te stoppen dan met roken!

En wat die pijnstillers betreft, het is beter om het langzaam af te bouwen.
Als je iets lang gebruikt gaat je lichaam gewent raken aan de nieuwe chemische verbanden.
Als je opeens stopt dan is dat klote :P

( Dit is ook op mijzelf van toepassing maar langzaam minderen met caffeine werkt gewoon niet )
Hmm dan hoop ik dat het deze keer lukt! En dat de afkickverschijnselen niet te lang gaan duren ;)
  maandag 22 juli 2013 @ 14:53:17 #180
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129221089
Want hoe het ook zit straks met de UCP.. je zal zelf toch een keer iemand op moeten bellen om af te spreken. Of tijdens een avondje van de vereniging iemand meevragen.

Je zal het hoe dan ook zelf moeten doen.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:54:44 #181
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129221137
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:52 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook met ontmoeting. Het echt afspreken met ze.
Dat lukt dus niet. Dat heeft niks te maken met uit het comfortzone te stappen. Als ik weet dat het contact wel goed is, dan doe ik dat zo.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:57:04 #182
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129221212
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:54 schreef Comp_Lex het volgende:

Dat lukt dus niet. Dat heeft niks te maken met uit het comfortzone te stappen. Als ik weet dat het contact wel goed is, dan doe ik dat zo.
Maar hoe vaak is het contact wel goed genoeg geweest om zoiets te doen?

Neem als voorbeeld zo'n meet. Je kijkt of er enigszins een klik is. Dus geen goed contact, maar gewoon of je gezellig hebt staan praten / lachen etc.. Zo ja, dan gewoon afspreken en kijken of er dus dat goede contact kan komen.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:58:28 #183
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129221250
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat lukt dus niet. Dat heeft niks te maken met uit het comfortzone te stappen. Als ik weet dat het contact wel goed is, dan doe ik dat zo.
Wat ik dus eigenlijk bedoel. Stap uit je comfortzone mbt het hele 'het contact moet eerst goed genoeg zijn'
neem genoegen met minder goed contact en probeer ht vanaf daar.
  maandag 22 juli 2013 @ 14:59:14 #184
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129221275
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar hoe vaak is het contact wel goed genoeg geweest om zoiets te doen?

Neem als voorbeeld zo'n meet. Je kijkt of er enigszins een klik is. Dus geen goed contact, maar gewoon of je gezellig hebt staan praten / lachen etc.. Zo ja, dan gewoon afspreken en kijken of er dus dat goede contact kan komen.
Vroeger op de basisschool ging dat wel met één persoon. Tegenwoordig gaat dat helemaal niet meer.

Het probleem is dat ik niet gezellig kan praten en lachen. Ik heb zelf nooit nieuws en verder ben ik heel erg rustig en teruggetrokken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 14:59:44 #185
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129221287
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat ik dus eigenlijk bedoel. Stap uit je comfortzone mbt het hele 'het contact moet eerst goed genoeg zijn'
neem genoegen met minder goed contact en probeer ht vanaf daar.
Nee, ik wil geen gekke dingen riskeren. Het kan heel slecht aflopen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 15:00:04 #186
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129221298
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:59 schreef Comp_Lex het volgende:

Het probleem is dat ik niet gezellig kan praten en lachen. Ik heb zelf nooit nieuws en verder ben ik heel erg rustig en teruggetrokken.
Maar hoe zie jij dan een middagje terrassen voor je? Met z'n tweeen naast elkaar en maar niets zeggen?
  maandag 22 juli 2013 @ 15:00:09 #187
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129221299
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat lukt dus niet. Dat heeft niks te maken met uit het comfortzone te stappen. Als ik weet dat het contact wel goed is, dan doe ik dat zo.
Heb je er wel eens aan gedacht dat het ook lastig voor andere mensen kan zijn om jou te benaderen?
Als ik het zo eens hoor straal je het ook wel uit dan.
Zoiets als ' Het contact is te stroef ik kan er niets mee '

Andere mensen kunnen zon gesloten houding makkelijk verkeerd opvatten.
En het is extreem lastig, maar inderdaad misschien wat minder hoge verwachtingen hebben van initieel contact en iets meer uit je comfort zone treden.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 15:00:22 #188
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129221308
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 14:59 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, ik wil geen gekke dingen riskeren. Het kan heel slecht aflopen.
Hij kan nee zeggen. .dat klopt. Jammer maar hij gaat je er echt niet om treiteren hoor.
  maandag 22 juli 2013 @ 15:04:15 #189
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129221408
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar hoe zie jij dan een middagje terrassen voor je? Met z'n tweeen naast elkaar en maar niets zeggen?
Dat is best wel een reële scenario eigenlijk. Daarom vind ik minstens drie prettiger. Ik hoop altijd dat anderen meer dingen doen en meer dingen te zeggen hebben dan ik.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 15:05:16 #190
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129221431
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hij kan nee zeggen. .dat klopt. Jammer maar hij gaat je er echt niet om treiteren hoor.
Dat geloof ik niet.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129221465
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is best wel een reële scenario eigenlijk. Daarom vind ik minstens drie prettiger. Ik hoop altijd dat anderen meer dingen doen en meer dingen te zeggen hebben dan ik.
Heb je geen hobby's of dingen die je graag doet/leuk vindt waar je graag over praat?
Live for now, forget forever
  maandag 22 juli 2013 @ 15:09:26 #192
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129221541
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:06 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Heb je geen hobby's of dingen die je graag doet/leuk vindt waar je graag over praat?
Jawel, maar het is te technisch en te wetenschappelijk voor veel mensen. Ik kan daar altijd maar heel kort over praten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 15:09:56 #193
399061 kuolema
vermaledijd
pi_129221553
Comp_Lex, ik begrijp niet waarom je niet met je neefje om mag gaan. Je bent 27 dacht ik te hebben gelezen? Hoe kunnen je ouders dan voor je bepalen met wie je om mag gaan? Daar moeten ze dan toch wel een hele goede reden voor hebben neem ik aan...Is er meer aan de hand? Anders, als jij je goed voelt bij dat contact en er behoefte aan hebt, gewoon doen!

En ik begrijp helemaal dat je geen mensen wilt bellen om iets leuks mee te gaan doen als je ze niet zo goed kent. Maar echt, als jij behoefte hebt aan contact zul je toch die stap moeten zetten. Bedenk wat je graag wilt en waar je het voor doet - zorg dat je er zin in krijgt zodat je het wel durft. En je kunt toch gewoon een simpel smsje sturen als 'zin om iets te gaan drinken?'
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_129221585
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:09 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Jawel, maar het is te technisch en te wetenschappelijk voor veel mensen. Ik kan daar altijd maar heel kort over praten.
Studie/werkgerelateerd ofzo? Ook daar zijn mensen in te vinden! En interesse in de ander tonen houdt een gesprek ook gaande.
Live for now, forget forever
  maandag 22 juli 2013 @ 15:11:24 #195
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129221596
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:09 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Jawel, maar het is te technisch en te wetenschappelijk voor veel mensen. Ik kan daar altijd maar heel kort over praten.
Dat kan lastig zijn.
Daarom zei ik ook eerder dat er een hoop mensen online zijn die daar wel in geintreseert zijn.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 15:11:30 #196
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129221601
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is best wel een reële scenario eigenlijk. Daarom vind ik minstens drie prettiger. Ik hoop altijd dat anderen meer dingen doen en meer dingen te zeggen hebben dan ik.
Jij hangt er dan dus een beetje bij zonder echt aan het gesprek bij te dragen.
Is ook niet echt aanlokkelijk voor een ander om vaker met je af te spreken.
  maandag 22 juli 2013 @ 15:12:55 #197
399061 kuolema
vermaledijd
pi_129221630
Je moet ook niet tot in detail gaan voorbereiden waar je het over wilt gaan hebben. Toon interesse in de ander en stel vragen, reageer op antwoorden, dan loopt het gesprek vanzelf (hopelijk).
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 22 juli 2013 @ 15:15:09 #198
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129221681
Tja.. ik houd er verder over op, want heeft toch geen zin. Je komt geen stap verder dan enkel een ontmoeting, want je vind elke klik niet goed genoeg om eens die stap verder te zetten.

Daarbij zal je toch moeten zorgen dat ook jij iets te vertellen hebt, want zolang je uitstraalt dat je niets te vertellen hebt / bij gesprekken er maar een beetje bijzit, zullen anderen je in ieder geval niet vragen om eens af te spreken.

Je wilt geen stappen zetten omdat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk dat iedereen je gaat treiteren als er ook maar iets mis gaat.

Heb volgens mij genoeg geluisterd naar je punten, stap voor stap geprobeerd, maar we komen al weken niets verder. Dus ik laat dergelijke posts van je gewoon wat het zijn.. posts.
  maandag 22 juli 2013 @ 15:16:17 #199
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129221713
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:09 schreef kuolema het volgende:
Comp_Lex, ik begrijp niet waarom je niet met je neefje om mag gaan. Je bent 27 dacht ik te hebben gelezen? Hoe kunnen je ouders dan voor je bepalen met wie je om mag gaan? Daar moeten ze dan toch wel een hele goede reden voor hebben neem ik aan...Is er meer aan de hand? Anders, als jij je goed voelt bij dat contact en er behoefte aan hebt, gewoon doen!

En ik begrijp helemaal dat je geen mensen wilt bellen om iets leuks mee te gaan doen als je ze niet zo goed kent. Maar echt, als jij behoefte hebt aan contact zul je toch die stap moeten zetten. Bedenk wat je graag wilt en waar je het voor doet - zorg dat je er zin in krijgt zodat je het wel durft. En je kunt toch gewoon een simpel smsje sturen als 'zin om iets te gaan drinken?'
Ik weet niet of er meer aan de hand is. Mijn ouders gaan in ieder geval wel heel erg raar tegen me doen als ik wel wat met mijn neefje ga doen.

Zelfs het simpele smsje sturen gaat voor mijn gevoel niet.
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:10 schreef Vogeltje88 het volgende:

[..]

Studie/werkgerelateerd ofzo? Ook daar zijn mensen in te vinden! En interesse in de ander tonen houdt een gesprek ook gaande.
Het is inderdaad gerelateerd aan mijn studie, maar ook aan mijn vrijwilligerswerk / hobby. Daar zijn helaas geen mensen in te vinden. Ik heb dat al eerder geprobeerd. Ik kan wel heel goed luisteren en vragen stellen, maar dat is blijkbaar niet goed genoeg.
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:11 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Jij hangt er dan dus een beetje bij zonder echt aan het gesprek bij te dragen.
Is ook niet echt aanlokkelijk voor een ander om vaker met je af te spreken.
Dat is inderdaad de realiteit. Dat is altijd al zo geweest eigenlijk.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 15:17:24 #200
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129221734
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:15 schreef Cue_ het volgende:
Tja.. ik houd er verder over op, want heeft toch geen zin. Je komt geen stap verder dan enkel een ontmoeting, want je vind elke klik niet goed genoeg om eens die stap verder te zetten.

Daarbij zal je toch moeten zorgen dat ook jij iets te vertellen hebt, want zolang je uitstraalt dat je niets te vertellen hebt / bij gesprekken er maar een beetje bijzit, zullen anderen je in ieder geval niet vragen om eens af te spreken.

Je wilt geen stappen zetten omdat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk dat iedereen je gaat treiteren als er ook maar iets mis gaat.

Heb volgens mij genoeg geluisterd naar je punten, stap voor stap geprobeerd, maar we komen al weken niets verder. Dus ik laat dergelijke posts van je gewoon wat het zijn.. posts.
Ik vind het prima :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 15:18:19 #201
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129221762
Ik wil zo graag koffie maken nu :X

Vandaag een paar dingen gedaan die al lang gedaan moesten worden.
Het balkon schoon gemaakt, de kamer van mijn stiefzoon opgeruimt en dergelijke.

En nu echt nul punt nul energie hebben.
En dan moet ik ook nog de keuken schoonmaken en afwassen en de was doen. :')
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 15:29:33 #202
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129222102
quote:
13s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:18 schreef Insomnium het volgende:
Ik wil zo graag koffie maken nu :X

Vandaag een paar dingen gedaan die al lang gedaan moesten worden.
Het balkon schoon gemaakt, de kamer van mijn stiefzoon opgeruimt en dergelijke.

En nu echt nul punt nul energie hebben.
En dan moet ik ook nog de keuken schoonmaken en afwassen en de was doen. :')
Misschien moet je dingen in kleine stukken doen. Gewoon een beetje per keer.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 15:37:43 #203
399061 kuolema
vermaledijd
pi_129222366
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik weet niet of er meer aan de hand is. Mijn ouders gaan in ieder geval wel heel erg raar tegen me doen als ik wel wat met mijn neefje ga doen.

Zelfs het simpele smsje sturen gaat voor mijn gevoel niet.

Kun je het daar niet met je ouders over hebben? Ik zou me toch wel heel hard afvragen wat ze dan denken. En weet je zeker dat ze echt 'raar' reageren, of denk je dat te zien omdat je eigenlijk zelf je twijfels hebt aan dat contact? Wat vind je er zelf van?

Als je vooruit wilt komen, zul je je toch echt over dingen heen moeten zetten. (ik weet dat je dat al heeeel vaak hebt gehoord, maar toch:P) Je zult ook opdrachten krijgen bij de therapie die moeilijk gaan zijn. Je moet er voor open staan, anders gaat professionele behandeling je ook niet helpen. Maar met de reacties die je hier geeft kom je over alsof je het helemaal niet wil proberen. Je zegt dat je verandering wilt, maar bij tips heb je meteen een antwoord klaar als 'dat kan/wil/durf ik niet' , 'ik ga toch afgewezen worden'. Dat begrijp ik, echt, en het is ook heel logisch. Het is gewoon moeilijk. Maar denk er eens over na - er is maar 1 manier waarop het beter kan worden, namelijk als jij dingen anders doet. Als jij je beter wilt voelen, ligt de verantwoordelijk bij jezelf en niet bij een ander. Dat klinkt hard, en het is kut, maar het is gewoon zo. Je zal erin begeleid worden, maar jij bent de enige die echt voor verandering kan zorgen.

Als je weer een gesprek hebt/therapie, kun je ook aangeven dat dit een probleem is. Je wilt vooruitgang, maar het lukt je niet de motivatie/moed te vinden om die eerste stappen te zetten. Als je dat toegeeft naar jezelf en naar je behandelaar, kan die je daarbij helpen door je te motiveren en gerust te stellen. Daar is therapie voor;)
En dus niet dit forum, want hier kan blijkbaar niemand je helpen al doet iedereen zo zijn best.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 22 juli 2013 @ 15:39:08 #204
399061 kuolema
vermaledijd
pi_129222412
Waarom doen mijn smileys het niet? :o
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 22 juli 2013 @ 15:39:23 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129222421
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:39 schreef kuolema het volgende:
Waarom doen mijn smileys het niet? :o
spatie tussen je woord en de dubbele punt ;)
  maandag 22 juli 2013 @ 15:40:33 #206
399061 kuolema
vermaledijd
pi_129222469
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

spatie tussen je woord en de dubbele punt ;)
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:39 schreef Cue_ het volgende:

[..]

spatie tussen je woord en de dubbele punt ;)
Dank :) :@
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 22 juli 2013 @ 15:53:08 #207
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129222899
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:37 schreef kuolema het volgende:

[..]

Kun je het daar niet met je ouders over hebben? Ik zou me toch wel heel hard afvragen wat ze dan denken. En weet je zeker dat ze echt 'raar' reageren, of denk je dat te zien omdat je eigenlijk zelf je twijfels hebt aan dat contact? Wat vind je er zelf van?
Ze hebben raar gereageerd. Zelf vind ik het maar onzin, maar ik heb daar helaas niets over te zeggen.
quote:
Als je vooruit wilt komen, zul je je toch echt over dingen heen moeten zetten. (ik weet dat je dat al heeeel vaak hebt gehoord, maar toch:P) Je zult ook opdrachten krijgen bij de therapie die moeilijk gaan zijn. Je moet er voor open staan, anders gaat professionele behandeling je ook niet helpen. Maar met de reacties die je hier geeft kom je over alsof je het helemaal niet wil proberen. Je zegt dat je verandering wilt, maar bij tips heb je meteen een antwoord klaar als 'dat kan/wil/durf ik niet' , 'ik ga toch afgewezen worden'. Dat begrijp ik, echt, en het is ook heel logisch. Het is gewoon moeilijk. Maar denk er eens over na - er is maar 1 manier waarop het beter kan worden, namelijk als jij dingen anders doet. Als jij je beter wilt voelen, ligt de verantwoordelijk bij jezelf en niet bij een ander. Dat klinkt hard, en het is kut, maar het is gewoon zo. Je zal erin begeleid worden, maar jij bent de enige die echt voor verandering kan zorgen.
Goed contact komt van twee kanten. Ik sta ten alle tijden open voor goed contact. Ik ben heel benaderbaar. Dat merk ik elke week weer. Ik heb blijkbaar geen afschrikwekkend voorkomen.
quote:
Als je weer een gesprek hebt/therapie, kun je ook aangeven dat dit een probleem is. Je wilt vooruitgang, maar het lukt je niet de motivatie/moed te vinden om die eerste stappen te zetten. Als je dat toegeeft naar jezelf en naar je behandelaar, kan die je daarbij helpen door je te motiveren en gerust te stellen. Daar is therapie voor;)
En dus niet dit forum, want hier kan blijkbaar niemand je helpen al doet iedereen zo zijn best.
Ze zijn al op de hoogte van het probleem. Omdat ik met het probleem zit, zitten ze bij mij te denken aan Cluster A en autisme.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129222913
Was leuk oude herinneringen op halen van vroeger, maar weer naar voren komt hoe gewelddadig ik was en ben. Is cultuur schuiven we daar op af :')
pi_129222914
Ik heb 5 euro gevonden *O*

(bij het ziekenhuis, dus weet niet of ik nu een arme zieke man heb berooft van een kopje koffie :') )
Twiddel
pi_129222953
quote:
99s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:53 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb 5 euro gevonden *O*

(bij het ziekenhuis, dus weet niet of ik nu een arme zieke man heb berooft van een kopje koffie :') )
Mijn geld! ;(
pi_129222995
quote:
7s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:54 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Mijn geld! ;(
:*
Twiddel
pi_129223039
Dit vind ik trouwens wel een handige subreddit voor als je nog motivatie nodig hebt om wat te doen:
http://www.reddit.com/r/GetMotivated/
Twiddel
pi_129223057
quote:
99s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]

:*
Nu kan ik mijn kindjes niet meer voeden :')
pi_129223643
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 16:16:50 #215
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129223690
quote:
Is it you?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 16:24:26 #216
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129223960
Zo. Alles klaar nu.
Tijd voor koffie thee.

Urgh mijn verloofde heeft een duif in huis gehaalt.
Klote beest maakt een herrie!
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129224670
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Is it you?
Nah, not me, alhoewel ik toevallig qua uiterlijk niet veel zal verschillen :P. Ben alleen blond.

Feit is wel dat het gruwelijk tering hot is, en ik waaiers overal aan heb staan en dat het koortsig warm is :(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129224842
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:17 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik vind het prima :)
Dat hoor je mijn inziens niet te vinden. Cue heeft de tijd genomen om echt naar je problemen te luisteren, geeft goede opties en begeleiding maar dat laatste zetje van jou komt er maar niet.

Het is vragen naar de bekende weg, maar mijn inziens ga je van het niet inzien van deze adviezen nog eens spijt krijgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129225100
_O-
pi_129225140
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 12:11 schreef Insomnium het volgende:
Goedemiddag!

Mag ik als bipolair persoon ook aanschuiven?
Ik kan nergens een topic voor mensen met die stoornis vinden.

En aangezien ik dus ook vaak in een depressie zou het fijn zijn soms wat dingen te delen met mensen die het wel snappen.
Welkom :W
  maandag 22 juli 2013 @ 17:09:51 #221
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129225169
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat hoor je mijn inziens niet te vinden. Cue heeft de tijd genomen om echt naar je problemen te luisteren, geeft goede opties en begeleiding maar dat laatste zetje van jou komt er maar niet.

Het is vragen naar de bekende weg, maar mijn inziens ga je van het niet inzien van deze adviezen nog eens spijt krijgen.
Ik vind het prima dat ze niet verder gaat met het geven van adviezen. Ze mag helemaal zelf weten wat ze wil doen.
Wat jij allemaal noemt zijn juist de problemen die ik heb en waarom ik überhaupt bij het UCP zit.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129225175
quote:
99s.gif Op maandag 22 juli 2013 15:53 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb 5 euro gevonden *O*

(bij het ziekenhuis, dus weet niet of ik nu een arme zieke man heb berooft van een kopje koffie :') )
Yes!!
Wel delen he? :D
  maandag 22 juli 2013 @ 17:14:50 #223
399061 kuolema
vermaledijd
pi_129225313
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 16:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nah, not me, alhoewel ik toevallig qua uiterlijk niet veel zal verschillen :P. Ben alleen blond.

Feit is wel dat het gruwelijk tering hot is, en ik waaiers overal aan heb staan en dat het koortsig warm is :(
Dan moet je gaan zwemmen! Daar heb ik de afgelopen week echt ongelooflijk veel zin in, alleen moet ik ten eerste eigenlijk leren voor een herkansing en ten tweede heb ik niemand om mee te gaan :( Maar ik klaag niet. Zweet me kapot, maar dat heb ik liever dan trillen van de kou. Dit weer is zo goed voor mijn stemming :D Maar dat geldt dus niet voor jou?
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 22 juli 2013 @ 17:37:05 #224
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129225910
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:08 schreef Catnip het volgende:

[..]

Welkom :W
Dank je wel!
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129225920
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:37 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dank je wel!

:w
Hoi, en wees welkom! :W
  maandag 22 juli 2013 @ 17:40:31 #226
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129226021
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoi, en wees welkom! :W
Bedankt!
Ben niet nieuw op Fok!
Maar wel in dit subforum.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129226053
Kan ik me hier ook officieel melden ?
Ook al ben ik er een paar keer in gesprongen ?
pi_129226082
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:41 schreef SixSixOne het volgende:
Kan ik me hier ook officieel melden ?
Ook al ben ik er een paar keer in gesprongen ?
Tuurlijk! :)

Wat zijn je klachten? :P
  maandag 22 juli 2013 @ 17:43:24 #229
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129226095
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:41 schreef SixSixOne het volgende:
Kan ik me hier ook officieel melden ?
Ook al ben ik er een paar keer in gesprongen ?
Welkom! ^O^
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129226130
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Tuurlijk! :)

Wat zijn je klachten? :P
Thanks, :)
Depressiviteit en ze hebben een vermoeden dat ik adhd heb.
  maandag 22 juli 2013 @ 17:50:01 #231
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129226270
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:44 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Thanks, :)
Depressiviteit en ze hebben een vermoeden dat ik adhd heb.
Dat lijkt mij een lastige combinatie.
Hyper zijn en niet kunnen concentreren en dan zo naar voelen.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 17:55:02 #232
103397 minthy
Lief-ish
pi_129226410
Zo, tranen met tuiten om Dr Phil (jaja, sue me :') )
Heel herkenbaar onderwerp, niet zo handig om te kijken ook _O-
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 17:55:26 #233
103397 minthy
Lief-ish
pi_129226421
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:41 schreef SixSixOne het volgende:
Kan ik me hier ook officieel melden ?
Ook al ben ik er een paar keer in gesprongen ?
Welkom!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 17:56:28 #234
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129226451
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:55 schreef minthy het volgende:
Zo, tranen met tuiten om Dr Phil (jaja, sue me :') )
Heel herkenbaar onderwerp, niet zo handig om te kijken ook _O-
Waar ging het over?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129226459
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:55 schreef minthy het volgende:
Zo, tranen met tuiten om Dr Phil (jaja, sue me :') )
Heel herkenbaar onderwerp, niet zo handig om te kijken ook _O-
Welk onderwerp was het dan?
(Ik kijk bijna nooit tv :P )
  maandag 22 juli 2013 @ 17:57:26 #236
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129226477
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:55 schreef minthy het volgende:
Zo, tranen met tuiten om Dr Phil (jaja, sue me :') )
Heel herkenbaar onderwerp, niet zo handig om te kijken ook _O-
Dat ken ik wel hahahaha.
Soms kijk ik dingen waarvan ik weet dat het gewoon weg niet handig is.
Zelfde met muziek!
Als ik al een depri fase heb luister ik soms muziek die het alleen maar erger maakt.

Je weet best dat je dat niet moet doen, maar op de een of andere manier gebeurt het toch elke keer weer :P

Waar ging het over als ik vragen mag?
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 17:59:23 #237
103397 minthy
Lief-ish
pi_129226540
Over een jonge vrouw die een dramatisch laag zelfbeeld heeft, zichzelf niet aan durft te kijken in de spiegel en zichzelf nooit ergens de moeite voor waard vindt.
Haar aanleiding was wel anders maar de uitwerking is hetzelfde.

Weer op adem inmiddels :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 18:00:49 #238
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129226579
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:59 schreef minthy het volgende:
Over een jonge vrouw die een dramatisch laag zelfbeeld heeft, zichzelf niet aan durft te kijken in de spiegel en zichzelf nooit ergens de moeite voor waard vindt.
Haar aanleiding was wel anders maar de uitwerking is hetzelfde.

Weer op adem inmiddels :P
Altijd lastig om met zulke dingen geconfronteert te worden :P
Zelf houd ik ook niet van spiegels tenzij ik manisch ben.

Dan ben ik opeens een rock god.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129226674
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:00 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Altijd lastig om met zulke dingen geconfronteert te worden :P
Zelf houd ik ook niet van spiegels tenzij ik manisch ben.

Dan ben ik opeens een rock god.
Ik moet er niet aan denken om ook nog eens bi-polair te zijn :P
(maar ik heb mijn portie labeltjes ook wel binnen hoor :P )
  maandag 22 juli 2013 @ 18:04:23 #240
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129226679
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:59 schreef minthy het volgende:
Over een jonge vrouw die een dramatisch laag zelfbeeld heeft, zichzelf niet aan durft te kijken in de spiegel en zichzelf nooit ergens de moeite voor waard vindt.
Haar aanleiding was wel anders maar de uitwerking is hetzelfde.

Weer op adem inmiddels :P
Ik heb dat ook. Dat was vroeger nog wel erger dan nu, maar het blijft nog steeds lastig om mijn lelijke, dikke kop te zien in de spiegel. Ik moet daar altijd wat moed voor bij elkaar schrapen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 18:05:14 #241
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129226701
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken om ook nog eens bi-polair te zijn :P
(maar ik heb mijn portie labeltjes ook wel binnen hoor :P )
Mmmmm, labeltjes, omnomnomnom :P
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129226728
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:04 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik heb dat ook. Dat was vroeger nog wel erger dan nu, maar het blijft nog steeds lastig om mijn lelijke, dikke kop te zien in de spiegel. Ik moet daar altijd wat moed voor bij elkaar schrapen.
Ach, ik heb ook wel zo m'n minpuntjes hoor, maar ik gebruik de spiegel dan ook uitsluitend voor praktische doeleinden zoals wanneer ik me aan het scheren ben (ik wil niet een plekje missen, staat zo lullig _O- ).
  maandag 22 juli 2013 @ 18:06:33 #243
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129226731
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken om ook nog eens bi-polair te zijn :P
(maar ik heb mijn portie labeltjes ook wel binnen hoor :P )
Och het is nooit saai laten we maar zeggen :P
Ooit een keer toen ik manisch was bijna een kuil met nijlpaarden ingeklimt om ze te knuffelen.
Op dat moment was het een fantastisch idee.

Dus tja.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 18:07:12 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129226747
doe's iets minder SC :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129226756
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:06 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Och het is nooit saai laten we maar zeggen :P
Ooit een keer toen ik manisch was bijna een kuil met nijlpaarden ingeklimt om ze te knuffelen.
Op dat moment was het een fantastisch idee.

Dus tja.
Geweldig! _O_

Is, ondanks je depressieve episodes, je instelling op zich wel positief? :)
  maandag 22 juli 2013 @ 18:09:34 #246
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129226819
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Geweldig! _O_

Is, ondanks je depressieve episodes, je instelling op zich wel positief? :)
Niet altijd. Het hangt echt af van de fase waarin ik zit.
Maar door de jaren heen leer je er grotendeels mee leven.

En ik kan wel altijd lopen roepen hoe kut het is, en dat ik voor altijd ziek ben maar dat helpt ook niets.

Ik probeer alles positief te bekijken.
En sta altijd open voor suggesties en dergelijke.

Maar makkelijk word ik nooit.

Ik vind het ook lastig om vriendschappen op te bouwen omdat ik in de loop der tijd het altijd verknal in een manische episode.

Maar met zelfspot kom je een heel eind :)
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
  maandag 22 juli 2013 @ 18:10:37 #247
103397 minthy
Lief-ish
pi_129226843
quote:
3s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:07 schreef Re het volgende:
doe's iets minder SC :)
Sorry, ik ben al weg.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 22 juli 2013 @ 18:11:36 #248
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129226864
quote:
10s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:06 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Och het is nooit saai laten we maar zeggen :P
Ooit een keer toen ik manisch was bijna een kuil met nijlpaarden ingeklimt om ze te knuffelen.
Op dat moment was het een fantastisch idee.

Dus tja.
Als kind of als volwassene?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 22 juli 2013 @ 18:14:39 #249
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129226934
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Als kind of als volwassene?
Euh ik was toen vierentwintig.
Ben nu zevenentwintig.

Maar in zon episode is alle vorm van controle weg.
Alles kan en moet, alles is prachtig en kleur rijk.
Je brein werkt overuren zonder dat je moe bent.
Je hebt geen honger, en je schrijft of tekent uren achter elkaar.
Geen idee van gevaarlijke dingen zoals te hard rijden of dergelijke.

Iedereen en alles draait om jou en langs jou.
Je waant jezelf een god en speelt spelletjes die je normaal gesproken nooit doet.

Nouja je krijgt nu wel een beeld ervan denk ik.

Mijn omgeving ziet mij dan ook liever depressief dan manisch.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129226990
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:14 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Euh ik was toen vierentwintig.
Ben nu zevenentwintig.

Maar in zon episode is alle vorm van controle weg.
Alles kan en moet, alles is prachtig en kleur rijk.
Je brein werkt overuren zonder dat je moe bent.
Je hebt geen honger, en je schrijft of tekent uren achter elkaar.
Geen idee van gevaarlijke dingen zoals te hard rijden of dergelijke.

Iedereen en alles draait om jou en langs jou.
Je waant jezelf een god en speelt spelletjes die je normaal gesproken nooit doet.

Nouja je krijgt nu wel een beeld ervan denk ik.

Mijn omgeving ziet mij dan ook liever depressief dan manisch.
Heb je nu ook nog last van die episodes? En gebruik je medicatie of heb je medicatie gebruikt?
pi_129227035
Werkt de hitte een beetje mee om minder depri te worden?

Of zou je zeggen, hitte, dus terras! En pilsje buiten?

Persoonlijk vind ik deze hitte een hel. Warm, vies, klef, icky & sticky.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 18:20:26 #252
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129227045
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb je nu ook nog last van die episodes? En gebruik je medicatie of heb je medicatie gebruikt?
Ik gebruik een hoop medicatie en het moet ook elke paar maanden bijgestelt worden.
Lithium dagelijks ( En elke twee weken bloed prikken aangezien het giftig is )
Xanax om een spontane manie tegen te gaan.
Seroquel in mindere mate als slaap medicatie en een hogere dosis als anti depri
Dekapine en Setraline.
De eerste als mood stabilizer en de andere ook als anti depri.

De episodes zijn er nog steeds, maar waar het kan probeer ik het direct tegen te gaan als het doorslaat naar een van de twee kanten.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129227064
Hmm,

Moet bij het aanmelden van je rijbewijs dus serieus zeggen of je last hebt of hebt gehad van psychische problemen, why the fuck moeten zij dat weten?
Rustig aan.
pi_129227091
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Werkt de hitte een beetje mee om minder depri te worden?

Of zou je zeggen, hitte, dus terras! En pilsje buiten?

Persoonlijk vind ik deze hitte een hel. Warm, vies, klef, icky & sticky.
Voor mij is mooi weer idd minder depressie (in elk geval als het echt heel warm was, zeg maar 28 graden of warmer).
  maandag 22 juli 2013 @ 18:22:36 #255
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129227096
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:21 schreef kingtoppie het volgende:
Hmm,

Moet bij het aanmelden van je rijbewijs dus serieus zeggen of je last hebt of hebt gehad van psychische problemen, why the fuck moeten zij dat weten?
Omdat dat soort dingen invloed kunnen hebben op je rijgedrag
  maandag 22 juli 2013 @ 18:25:38 #256
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_129227163
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Werkt de hitte een beetje mee om minder depri te worden?

Of zou je zeggen, hitte, dus terras! En pilsje buiten?

Persoonlijk vind ik deze hitte een hel. Warm, vies, klef, icky & sticky.
Dat.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129227169
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:22 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Omdat dat soort dingen invloed kunnen hebben op je rijgedrag
Mweh. :')

Lijkt mij in essentie iets wat zij niet hoeven weten A en B iets wat instructeurs etc gewoon toetsen of je normaal kunt rijden of niet. Tis een mentaal iets wat dus volledig aan het persoon afhankt of hij daar mee kan omgaan of niet, dat moet getest worden in het praktijk examen om er ENIGE conclusie aan te kunnen verbinden.

Ergo, kut vraag.

En al zouden ze verlichtend oordelen zou dat buitengewoon ridicuul zijn, het moet om je rijstijl gaan en er moeten geen uitzonderingen gemaakt worden wat betreft rijvaardigheid, het verkeer moet gewoon veilig zijn, klaar.

Lichamelijke beperkingen als dat je een bril nodig hebt etc hebben nog hun nut, maar lijken mij ook voor de hand liggend verder.

Vragen ze overigens zo 40 euro voor. :')
Rustig aan.
  maandag 22 juli 2013 @ 18:27:49 #258
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_129227226
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mweh. :')

Lijkt mij in essentie iets wat zij niet hoeven weten A en B iets wat instructeurs etc gewoon toetsen of je normaal kunt rijden of niet. Tis een mentaal iets wat dus volledig aan het persoon afhankt of hij daar mee kan omgaan of niet, dat moet getest worden in het praktijk examen om er ENIGE conclusie aan te kunnen verbinden.

Ergo, kut vraag.

En al zouden ze verlichtend oordelen zou dat buitengewoon ridicuul zijn, het moet om je rijstijl gaan en er moeten geen uitzonderingen gemaakt worden wat betreft rijvaardigheid, het verkeer moet gewoon veilig zijn, klaar.
En jij snapt niet dat psychische klachten invloed kunnen hebben op je rijvaardigheid?
pi_129227241
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:27 schreef Royco1 het volgende:

[..]

En jij snapt niet dat psychische klachten invloed kunnen hebben op je rijvaardigheid?
Als je begrijpend leest kun je opmaken dat je dat niet kunt concluderen.
Rustig aan.
pi_129227329
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mweh. :')

Lijkt mij in essentie iets wat zij niet hoeven weten A en B iets wat instructeurs etc gewoon toetsen of je normaal kunt rijden of niet. Tis een mentaal iets wat dus volledig aan het persoon afhankt of hij daar mee kan omgaan of niet, dat moet getest worden in het praktijk examen om er ENIGE conclusie aan te kunnen verbinden.

Ergo, kut vraag.

En al zouden ze verlichtend oordelen zou dat buitengewoon ridicuul zijn, het moet om je rijstijl gaan en er moeten geen uitzonderingen gemaakt worden wat betreft rijvaardigheid, het verkeer moet gewoon veilig zijn, klaar.

Lichamelijke beperkingen als dat je een bril nodig hebt etc hebben nog hun nut, maar lijken mij ook voor de hand liggend verder.

Vragen ze overigens zo 40 euro voor. :')
Tsja, ik weet niet hoe het zit met rijvaardigheid en psychische problemen enzo, maar dat ligt niet binnen het kader van dit topic :)

Edit:Of heb je het over depressiviteit en rijbewijs?
pi_129228319
quote:
13s.gif Op maandag 22 juli 2013 17:50 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een lastige combinatie.
Hyper zijn en niet kunnen concentreren en dan zo naar voelen.
Zeker zit er behoorlijk mee
pi_129228959
Heyhoi.

Ik lurk hier al een tijdje mee en denk al sinds een paar weken dat ik ook (af en toe?) hier mee wil posten.

Ik volg sinds begin dit jaar individuele psychotherapie en sinds begin april volg ik ook nog een psychotherapeutische groepstherapie. De bedoeling is dat in de komende maanden de individuele gesprekken met mijn therapeute worden afgebouwd. De reden voor het volgen van therapie is dat het al sinds een hele lange tijd "niet goed" met me gaat, maar doordat er vorig jaar veel in mijn leven veel is gebeurd en veranderd, waardoor ik helemaal niet meer met mezelf en mijn leven ben uitgekomen. Ik was (nou ja ben nog steeds veel) geblokkeerd (op emotioneel gebied, maar ook op het denk gebied). Ik ben / was constant gestresst en bijna alles is veel te veel. Door de therapie begin ik nu langzaam steeds meer te begrijpen wat er met mij aan de hand is en het wordt steeds duidelijker dat ik al sinds een behoorlijk lange tijd vrij (zwaar) depressief ben (al zo'n 10 jaar). Maar doordat ik alles goed kan wegstoppen, heb ik dit nooit zo ervaren en leek het er altijd voor de buitenwereld op alsof alles wel goed loopt bij mij, wat ondertussen dan eigenlijk nooit zo was.

Nou ja, eerst maar genoeg geluld ;).

Sorry voor mijn eventueel gebrekkig Nederlands, ik woon sinds drie jaar in Duitsland en nou ja, dat heeft wel veel invloed op mijn Nederlands :').
  maandag 22 juli 2013 @ 19:48:45 #263
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_129229535
quote:
11s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:32 schreef rainbowwarrior het volgende:
Heyhoi.

Ik lurk hier al een tijdje mee en denk al sinds een paar weken dat ik ook (af en toe?) hier mee wil posten.

Ik volg sinds begin dit jaar individuele psychotherapie en sinds begin april volg ik ook nog een psychotherapeutische groepstherapie. De bedoeling is dat in de komende maanden de individuele gesprekken met mijn therapeute worden afgebouwd. De reden voor het volgen van therapie is dat het al sinds een hele lange tijd "niet goed" met me gaat, maar doordat er vorig jaar veel in mijn leven veel is gebeurd en veranderd, waardoor ik helemaal niet meer met mezelf en mijn leven ben uitgekomen. Ik was (nou ja ben nog steeds veel) geblokkeerd (op emotioneel gebied, maar ook op het denk gebied). Ik ben / was constant gestresst en bijna alles is veel te veel. Door de therapie begin ik nu langzaam steeds meer te begrijpen wat er met mij aan de hand is en het wordt steeds duidelijker dat ik al sinds een behoorlijk lange tijd vrij (zwaar) depressief ben (al zo'n 10 jaar). Maar doordat ik alles goed kan wegstoppen, heb ik dit nooit zo ervaren en leek het er altijd voor de buitenwereld op alsof alles wel goed loopt bij mij, wat ondertussen dan eigenlijk nooit zo was.

Nou ja, eerst maar genoeg geluld ;).

Sorry voor mijn eventueel gebrekkig Nederlands, ik woon sinds drie jaar in Duitsland en nou ja, dat heeft wel veel invloed op mijn Nederlands :').
Welkom!
Allereerst fijn om te horen dat de therapie en dergelijke aanslaat.
En als ik het goed lees gaat het al wat beter dan in het begin.

Het is nooit fijn om achter zulke dingen te komen maar de eerste stap is erkennen dat er wat mis is.
Tweede stap is om het op te lossen en leefbaar te maken.
Dat kan lang duren maar het is zeker de moeite waard ;)

En wat je Nederlands betreft ik ken het gevoel sinds ik nu in Noorwegen woon.
Als je ooit eens wat wilt kletsen of wilt vragen of iets dergelijks kan je altijd een PM sturen.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_129230359
quote:
14s.gif Op maandag 22 juli 2013 19:48 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Welkom!
Allereerst fijn om te horen dat de therapie en dergelijke aanslaat.
En als ik het goed lees gaat het al wat beter dan in het begin.

Het is nooit fijn om achter zulke dingen te komen maar de eerste stap is erkennen dat er wat mis is.
Tweede stap is om het op te lossen en leefbaar te maken.
Dat kan lang duren maar het is zeker de moeite waard ;)

En wat je Nederlands betreft ik ken het gevoel sinds ik nu in Noorwegen woon.
Als je ooit eens wat wilt kletsen of wilt vragen of iets dergelijks kan je altijd een PM sturen.
Dankje voor het welkomstwoord!

Ja het gaat op zich al wel beter met me als in het begin, maar ik heb nu een punt bereikt waar veel gevoelens, emoties en dingen van vroeger omhoog komen en dat is ook vaak ronduit kut. Ik heb nu veel momenten waarin ik me ook echt erg depressief voel en ook veel huilbuien heb ;(. Maar eigenlijk is dat goed en ook noodzakelijk om te kunnen veranderen. Dat dat waarschijnlijk lang gaat duren, daar heb ik me op ingesteld. Jarenlange opbouwde en geleefde patronen kun je niet in een paar maanden tijd veranderen ;). De groepstherapie gaat waarschijnlijk anderhalf tot twee jaar duren :o.

Ik moest meteen aan een vriend van me denken toen ik je post over je bipolaire stoornis heb gelezen. Hij heeft dat ook en heeft het ook hetzelfde soort gedrag wat jij bij jou hebt beschreven. Dat lijkt me echt superheftig. Hoe ga jij ermee om als je merkt dat er dingen bij jou veranderen, bijvoorbeeld als je weer manischer wordt? Neem je dan meer medicijnen bijvoorbeeld zodat het minder wordt?

Oh en dank je wel voor het kletsaanbod :).
pi_129230551
Godver, net weer een woedeaanval gehad.
Buiten nog wel, tegen mijn moeder.
Stom mens dat het is, ik begon te gooien met spullen, vond ze ook niet zo leuk. Toen gooide ze een beker naar mijn kop, echt heel fijn.
Oh en de buren worden er ook gek van, ik hoorde het ze gewoon zeggen...ben helemaal overstuur weggegaan.
Zeg dan gewoon verdomme recht in mijn gezicht dat ik vervelend ben, en dat ze gek worden van mij..Zo moeilijk is dat toch niet??!!
Grrrrrrr buren, ouders..pff zeikerds |:(
pi_129230800
quote:
9s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:14 schreef Catnip het volgende:
Godver, net weer een woedeaanval gehad.
Buiten nog wel, tegen mijn moeder.
Stom mens dat het is, ik begon te gooien met spullen, vond ze ook niet zo leuk. Toen gooide ze een beker naar mijn kop, echt heel fijn.
Oh en de buren worden er ook gek van, ik hoorde het ze gewoon zeggen...ben helemaal overstuur weggegaan.
Zeg dan gewoon verdomme recht in mijn gezicht dat ik vervelend ben, en dat ze gek worden van mij..Zo moeilijk is dat toch niet??!!
Grrrrrrr buren, ouders..pff zeikerds |:(
Waarom gooi je terug? Waarom schreeuw je terug? Waarom behoud je niet die rust?

Als iemand gaat schelden, gooien met spullen, dan ga ik niet terug schelden of terug gooien met spullen. Wat voor zin heeft dat? Als de een emotioneel is in een gesprek, is het laatste wat je moet doen emotioneel terug vuren. Ellende in ellende.

Waarom zouden de buren het in je gezicht moeten zeggen? Je bent een 15 (right?) jarige puber. Als ik een gezin naast me heb zitten en die hebben een puber die om de zoveel nachten loopt te schelden en te tieren ga ik ook naar zijn ouders toe, niet naar die puber zelf.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129230961
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom gooi je terug? Waarom schreeuw je terug? Waarom behoud je niet die rust?

Als iemand gaat schelden, gooien met spullen, dan ga ik niet terug schelden of terug gooien met spullen. Wat voor zin heeft dat? Als de een emotioneel is in een gesprek, is het laatste wat je moet doen emotioneel terug vuren. Ellende in ellende.

Waarom zouden de buren het in je gezicht moeten zeggen? Je bent een 15 (right?) jarige puber. Als ik een gezin naast me heb zitten en die hebben een puber die om de zoveel nachten loopt te schelden en te tieren ga ik ook naar zijn ouders toe, niet naar die puber zelf.
Je weet niet hoe moeilijk dat is..Dat weet je echt niet.
Ik heb al jaren problemen met mijn woedde beheersen, dus nee.

Daarbij denkt iedereen maar dat ik voor mijn lol zo boos word, denk je dat nou echt? Denk je nou serieus dat ik dit leuk vind? Ik haat het, ik haat mezelf erom. En ik doe super hard mijn best om niet ''los'' te gaan.

En ja, ik ben 15. Geen kleuter verdorie...ik vind dat ik dat prima met hun uit moet kunnen praten. Trouwens, ik ga toch niet met mijn ouders op vakantie. En ik ga binnenkort toch het huis uit, dus ze hebben niet eens meer last van me.
pi_129231068
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:25 schreef Catnip het volgende:

[..]

Je weet niet hoe moeilijk dat is..Dat weet je echt niet.
Ik heb al jaren problemen met mijn woedde beheersen, dus nee.

Daarbij denkt iedereen maar dat ik voor mijn lol zo boos word, denk je dat nou echt? Denk je nou serieus dat ik dit leuk vind? Ik haat het, ik haat mezelf erom. En ik doe super hard mijn best om niet ''los'' te gaan.

En ja, ik ben 15. Geen kleuter verdorie...ik vind dat ik dat prima met hun uit moet kunnen praten. Trouwens, ik ga toch niet met mijn ouders op vakantie. En ik ga binnenkort toch het huis uit, dus ze hebben niet eens meer last van me.
Dat kun je niet. Als 15 jarige puber met woede aanvallen heeft dat geen zin (been there done that ;)). Stel jij bent 30, en hebt een rebellerende 15 jarige puber naast je wonen, die neem je toch ook niet serieus?

Betreffende die woede aanvallen, ik hoop dat je er iets voor kunt vinden. Je komt enorm push/pullerig over qua woede en vraag om liefde. Ik heb helaas daar iets te veel ervaring mee uit een vorige relatie dus ik houd liever mijn mond daarover.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129231114
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat kun je niet. Als 15 jarige puber met woede aanvallen heeft dat geen zin (been there done that ;)). Stel jij bent 30, en hebt een rebellerende 15 jarige puber naast je wonen, die neem je toch ook niet serieus?

Betreffende die woede aanvallen, ik hoop dat je er iets voor kunt vinden. Je komt enorm push/pullerig over qua woede en vraag om liefde. Ik heb helaas daar iets te veel ervaring mee uit een vorige relatie dus ik houd liever mijn mond daarover.
Ik heb serieus geen idee wat je bedoeld.
Ik kom helemaal niet push/pullerig over??
pi_129231142
Oh en daarom mag je me niet?
Is dat het..Nou dat weten we dan ook weer :)
pi_129231210
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:30 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik heb serieus geen idee wat je bedoeld.
Ik kom helemaal niet push/pullerig over??
Je wil niks met je ouders te maken hebben, je distancieert je enorm van je ouders (even nagelaten wat er gebeurt is) terwijl je aan de andere kant wel een enorme roep om liefde, een schouder om te huilen hebt, terwijl je zelf ook weer noemt dat je een kei bent in het bedekken van de waarheid. Het klinkt soms enorm contrair.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:33:53 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129231227
Heb je hulp voor die woedeaanvalle?
en opzich wel logisch dat vandaag de dag buren.klagen.over anderen en niet de confrontatie opzoeken. Zeker niet als een puber in een woedeaanval zit.
pi_129231239
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je wil niks met je ouders te maken hebben, je distancieert je enorm van je ouders (even nagelaten wat er gebeurt is) terwijl je aan de andere kant wel een enorme roep om liefde, een schouder om te huilen hebt, terwijl je zelf ook weer noemt dat je een kei bent in het bedekken van de waarheid. Het klinkt soms enorm contrair.
Oh dat is het niet :) Geloof me maar..
Maar ik snap wel dat je dat denkt hoor.
Pff kon ik maar uitleggen dat het niet zo was..
pi_129231259
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:31 schreef Catnip het volgende:
Oh en daarom mag je me niet?
Is dat het..Nou dat weten we dan ook weer :)
Haha, en waar zei ik ook al weer dat ik je niet mag? Well? Nergens dus.. Impliceer ik het? Waar dan? Je komt push/pullerig over, so what? Gooi ik je daarom denk je direct in een hokje? Ik dacht het niet, er mankeert hier voldoende aan users. Niet direct van het slechte uitgaan. Ik ken je immers verder helemaal niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129231276
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:33 schreef Cue_ het volgende:
Heb je hulp voor die woedeaanvalle?
en opzich wel logisch dat vandaag de dag buren.klagen.over anderen en niet de confrontatie opzoeken. Zeker niet als een puber in een woedeaanval zit.
Zou jij het doen? Bij de buren de confrontatie opzoeken met een 15 jarige puber ivg met de ouders? Nee toch? Of ben ik hier nou weer zo gek in :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129231288
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:33 schreef Cue_ het volgende:
Heb je hulp voor die woedeaanvalle?
en opzich wel logisch dat vandaag de dag buren.klagen.over anderen en niet de confrontatie opzoeken. Zeker niet als een puber in een woedeaanval zit.
Ja maar niets helpt. Zelfs bepaalde medicatie niet.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:38:08 #277
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129231356
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zou jij het doen? Bij de buren de confrontatie opzoeken met een 15 jarige puber ivg met de ouders? Nee toch? Of ben ik hier nou weer zo gek in :').
als je een goede band hebt met de buren kan t natuurlijk. Maar dat hebben maar weinig mensen tegenwoordig.
pi_129231374
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Haha, en waar zei ik ook al weer dat ik je niet mag? Well? Nergens dus.. Impliceer ik het? Waar dan? Je komt push/pullerig over, so what? Gooi ik je daarom denk je direct in een hokje? Ik dacht het niet, er mankeert hier voldoende aan users. Niet direct van het slechte uitgaan. Ik ken je immers verder helemaal niet.
Zou jij het leuk vinden dat je steeds ruzie met je ouders hebt? Dat vaak nog behoorlijk uit de hand loopt ook. Ik heb gewoon geen leven meer. Zo voelt dat.
Continu boos worden om alles, en niets wat helpt.
Het is niet contrair, als je het snapt.
Het klopt dat ik die liefde niet meer bij mijn ouders zoek, want dat kunnen ze mij niet geven. Dat heeft ook zo zijn redenen..
En ik heb een probleem gehad wat dat betreft ja.
pi_129231393
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

als je een goede band hebt met de buren kan t natuurlijk. Maar dat hebben maar weinig mensen tegenwoordig.
Oh ik heb wel een redelijk goede band met ze ..
  maandag 22 juli 2013 @ 20:40:01 #280
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129231428
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:39 schreef Catnip het volgende:

[..]

Oh ik heb wel een redelijk goede band met ze ..
Wie weet hoor je er nog eens wat van dan.
pi_129231469
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wie weet hoor je er nog eens wat van dan.
Nee, want ik kom toch nooit meer langs.
Stelletje zeikerds, goede band of niet..kan me niets meer schelen.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:42:01 #282
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129231515
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:41 schreef Catnip het volgende:

[..]

Nee, want ik kom toch nooit meer langs.
Stelletje zeikerds, goede band of niet..kan me niets meer schelen.
Alleen omdat je ze hoorde zeggen dat ze gek werden van de ruzies die je hebt?
pi_129231531
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Alleen omdat je ze hoorde zeggen dat ze gek werden van de ruzies die je hebt?
Ja. Het gaat hun niets aan.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:44:48 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129231620
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:42 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ja. Het gaat hun niets aan.
Dan moet je miss iets minder hard schreeuwen. Zodat je ze ook niet erbij betrekt :)
pi_129231673
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan moet je miss iets minder hard schreeuwen. Zodat je ze ook niet erbij betrekt :)
Weet je hoe moeilijk dat is?
pi_129231718
Fantastisch. M'n ouders hebben me de deur uit gezet. Ik kan wel naar m'n eigen kamer, maar ik heb er zo weinig zin in.

Last van huilbuien dus, al het hele weekend en m'n ouders willen dan steeds weten wat er is, wat me dwars zit. Op zo'n hoogtepunt van emoties ben ik niet goed in staat om dat allemaal goed te uiten, dus ik vraag altijd om me even met rust te laten. Maar ze bleven maar vragen, vragen, vragen. Meerdere keren gezegd me met rust te laten. Snap best dat ze van alles willen weten, maar alsjeblieft, niet nu. En omdat ze niet weten hoe er verder mee om te gaan, hebben ze aangegeven dat ze liever wilden dat ik ging. Dus pak m'n spullen en dan lopen ze ook nog boos te doen. Na meerdere dagen vragen en dan ook nog boosheid op je dak krijgen, trok ik dat echt niet meer en ben ik ook boos geworden. Ik heb geprobeerd aan te geven wat ik wel wilde, ik heb geprobeerd me er van af te sluiten, omdat het simpelweg nu niet het moment is om te praten, maar dat bleek alles bij elkaar opgeteld te falen :') ik werd dus zelf ook boos en toen kon ik al helemaal vertrekken.

Zit nu in het brandgangetje achter het huis, onzeker wat ik moet doen. Terug naar m'n ouders? Terug naar m'n eigen kamer?

Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om je even wat tijd en rust te geven? Om even wat geduld op te brengen?
Live for now, forget forever
  maandag 22 juli 2013 @ 20:48:33 #287
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129231758
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:46 schreef Catnip het volgende:

[..]

Weet je hoe moeilijk dat is?
Nee, geen idee.
Kan best begrijpen dat als je moeite hebt met woedes dat dit soort dingen lastig is. Maar dan moet je ook begrijpen dat je anderen, zoals je buren, erbij betrekt. Enkel al doordat je hen ermee stoort. Zij hebben er een mening over enkunnen er iets over zeggen.. tegen elkaar of tegen jou.
Dat zijn enkele consequenties die je moet dragen dan.
pi_129231814
Ik kap wel met reageren.
Jullie snappen het toch niet, en dan ben ik ineens ''contrair'' bezig.
  maandag 22 juli 2013 @ 20:51:10 #289
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129231851
Zeg je enkel 'laat me met rust! Of leg je het ook uit waarom? Dat je er over een uur ofzo op terugkomt en dat dan ook doet?
@vogeltje
pi_129231904
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:50 schreef Catnip het volgende:
Ik kap wel met reageren.
Jullie snappen het toch niet, en dan ben ik ineens ''contrair'' bezig.
Hoe oud was je?
pi_129231956
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:52 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

Hoe oud was je?
15..
pi_129231961
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:50 schreef Catnip het volgende:
Ik kap wel met reageren.
Jullie snappen het toch niet, en dan ben ik ineens ''contrair'' bezig.
Je weet zelf ook wel dat dat soort gedrag alleen maar past bij hetgeen wat je tot dusverre hebt lopen verkondigen. Waarom kappen met reageren? Wij lopen je niet te pesten maar vragen alleen maar specifiek door omdat we je graag willen helpen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129231998
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat dat soort gedrag alleen maar past bij hetgeen wat je tot dusverre hebt lopen verkondigen. Waarom kappen met reageren? Wij lopen je niet te pesten maar vragen alleen maar specifiek door omdat we je graag willen helpen.
Ik heb moeite met het interpreteren van reacties. Echt een hel.
pi_129232017
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:53 schreef Catnip het volgende:

[..]

15..
Komt dus wel goed waneer je ouder word geloof me.
pi_129232069
mediteren :)
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_129232167
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:51 schreef Cue_ het volgende:
Zeg je enkel 'laat me met rust! Of leg je het ook uit waarom? Dat je er over een uur ofzo op terugkomt en dat dan ook doet?
@vogeltje
Aangegeven dat ik er later op zou terug komen, niet echt een tijdstip aan verbonden. Ik ben sowieso geen goede prater, maar ik voel me haast gedwongen. Had dit in m'n laatste relatie ook. Netjes op een goed moment uitgelegd van joh, ik hou echt wel van je, maar op zo'n hoogtepunt trek ik me er liever even een half uurtje of uurtje van terug. Dan kan ik mezelf even herpakken, tot rust komen en nadenken. Die deed het dus ook, dat constante vragen. Snap best dat je graag wilt weten wat er aan de hand is of dat je iets wilt oplossen, maar echt, ik wijs je niet af. Dat was namelijk het gevoel bij hem, weet niet hoe dat bij m'n ouders zit.
Live for now, forget forever
pi_129232281
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:25 schreef Catnip het volgende:

[..]

Je weet niet hoe moeilijk dat is..Dat weet je echt niet.
Ik heb al jaren problemen met mijn woedde beheersen, dus nee.

Daarbij denkt iedereen maar dat ik voor mijn lol zo boos word, denk je dat nou echt? Denk je nou serieus dat ik dit leuk vind? Ik haat het, ik haat mezelf erom. En ik doe super hard mijn best om niet ''los'' te gaan.

En ja, ik ben 15. Geen kleuter verdorie...ik vind dat ik dat prima met hun uit moet kunnen praten. Trouwens, ik ga toch niet met mijn ouders op vakantie. En ik ga binnenkort toch het huis uit, dus ze hebben niet eens meer last van me.
Waarom handel je naar je woede?
pi_129232323
quote:
5s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Waarom handel je naar je woede?
Omdat ik niet weet hoe het anders moet???
Pff ik heb geen idee. Ik kan niet anders.
pi_129232422
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:02 schreef Catnip het volgende:

[..]

Omdat ik niet weet hoe het anders moet???
Pff ik heb geen idee. Ik kan niet anders.
Heb je autisme toevallig?
pi_129232430
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:05 schreef WaYnAl het volgende:

[..]

Heb je autisme toevallig?
Ja..
pi_129232461
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 21:02 schreef Catnip het volgende:

[..]

Omdat ik niet weet hoe het anders moet???
Pff ik heb geen idee. Ik kan niet anders.
Loop even uit de situatie weg. Zodra je voelt dat het opkomt. En op een rustig moment uitleggen waarom je in het vervolg soms zomaar even wegloopt. Liefst voordat het weer gebeurt, uiteraard, anders staat het ook zo gek :+
Live for now, forget forever
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')