abonnement Unibet Coolblue
pi_128979437
Voor een event deze zomer zijn kaarten aangeschaft bij Paylogic. Nu is het zo, dat de organisator in geldproblemen zit, en het evenement niet door zal gaan.
Van de spreekwoordelijke kale kip (organisator) zal niet kunnen worden geplukt, dus vroeg ik mij af of er bij Paylogic iets terug te halen valt.

Hun voorwaarden stellen dat dit niet op gaat, maar ik vraag mij af of dit wettelijk gezien juist is.

Iemand ideeen hierover, of ervaring hiermee ?

5.2 When and if the Event is cancelled by the Organiser or the Location Holder Paylogic will never reimburse more than the ticket price to the Consumer, if this has demonstrably been paid to Paylogic. Any additional costs paid by the Consumer for the use of Paylogic’s services will not be reimbursed. Paylogic does not accept liability for any, directly or indirectly made costs and/or expenses and/or any other damages that the Consumer may suffer.
5.3 If and as far as Paylogic has transferred the amount, paid by the Consumer in respect of the delivery of Tickets for the Event, to the Organiser of the Event and the latter is not willing or able to refund the concerning amount to Paylogic the in case of cancellation of the Event, Paylogic is not obliged to refund the amount paid to Paylogic by the Consumer.
  maandag 15 juli 2013 @ 19:41:25 #2
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_128979678
Ja, je hebt het kaartje gekocht bij hen, dus zij zijn verantwoordelijk :Y
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  maandag 15 juli 2013 @ 19:43:02 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128979727
quote:
Article 2 Establishment of the Agreement
2.1 Paylogic acts as a mediator between the Consumer and the Organiser, in offering and
selling (and reservations of) Tickets, in the formation of the Agreement between Consumer
and Organiser. Paylogic is explicitly not part of the Agreement which is established by
purchasing a ticket. The Agreement should be in accordance with the provisions of Article
2.2 after the Consumer has placed an order for one or more tickets through Paylogic
(telephone, via the website Paylogic and/or otherwise). Paylogic provides tickets for a certain
event on behalf of the Organiser. The sending of Tickets through Paylogic takes place on
behalf of the Organiser.
In feite dus vergelijkbaar met eBay: zij leveren een platform waarop organisatoren hun kaartjes kunnen aanbieden. Kaartjes koop je wel degelijk bij de organisator.
So we just called him Fred
  maandag 15 juli 2013 @ 19:44:20 #4
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_128979764
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]

In feite dus vergelijkbaar met eBay: zij leveren een platform waarop organisatoren hun kaartjes kunnen aanbieden. Kaartjes koop je wel degelijk bij de organisator.
Dus als Coca Cola bij de AH een rek heeft gehuurd om hun spullen te verkopen, dan moet ik bij Coca Cola zijn om een fles om te wisselen?
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_128979844
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:43 schreef FredvZ het volgende:

[..]

In feite dus vergelijkbaar met eBay: zij leveren een platform waarop organisatoren hun kaartjes kunnen aanbieden. Kaartjes koop je wel degelijk bij de organisator.
Je betaald alles aan paylogic. Al het geld dat binnenkomt op het abonnement van de festivalorganisatie, minus de kosten van paylogic, wordt weer overgemaakt naar de festivalorganisatie.
Je betaald dus wel degelijk aan paylogic. Al is dat een soort van tussenstation.
  maandag 15 juli 2013 @ 19:47:20 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128979851
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:44 schreef Juicyhil het volgende:
Dus als Coca Cola bij de AH een rek heeft gehuurd om hun spullen te verkopen, dan moet ik bij Coca Cola zijn om een fles om te wisselen?
Nee, als je op Ebay of Marktplaats een fles cola koopt van een verkoper die zich Coca Cola koopt, dan moet je je melden bij Coca Cola om de fles te ruilen.
So we just called him Fred
  maandag 15 juli 2013 @ 19:48:19 #7
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128979878
Even checken of ze het geld al hebben overgemaakt naar die organisator
pi_128979884
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:44 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Dus als Coca Cola bij de AH een rek heeft gehuurd om hun spullen te verkopen, dan moet ik bij Coca Cola zijn om een fles om te wisselen?
Nee, want coca-cola verkoopt aan appie hein. Appie verkoopt het aan jou.

Paylogic koopt niets in. Zij verkopen alleen een dienst en vragen daar geld voor. Alles wat er meer binnenkomt dan de kosten van de verkoop gaat naar de festivalorganisatie
pi_128979899
quote:
6s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:48 schreef hugecooll het volgende:
Even checken of ze het geld al hebben overgemaakt naar die organisator
Gebeurd maandelijks
pi_128979910
Volgens mij is het belangrijk AAN WIE IK betaal. als ik direct aan de organisator betaal is dat de verkopende partij. Als ik aan Paylogic betaal is Paylogic (voor mij) de verkopende partij
pi_128979919
zou hierover geen jurisprudentie zijn?
  maandag 15 juli 2013 @ 19:50:42 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128979954
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:49 schreef magicseller het volgende:
Volgens mij is het belangrijk AAN WIE IK betaal. als ik direct aan de organisator betaal is dat de verkopende partij. Als ik aan Paylogic betaal is Paylogic (voor mij) de verkopende partij
Paylogic kan niet worden aangemerkt als Organisator van het Evenement en is dan ook niet
verantwoordelijk voor en verleent geen garantie op de (artistieke) kwaliteit en inhoud van
het Evenement en de gang van zaken in of rond de Locatie en aanvaardt op basis van dit
gegeven geen enkele aansprakelijkheid.
pi_128979979
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:49 schreef magicseller het volgende:
Volgens mij is het belangrijk AAN WIE IK betaal. als ik direct aan de organisator betaal is dat de verkopende partij. Als ik aan Paylogic betaal is Paylogic (voor mij) de verkopende partij
Het komt op een rekening van paylogic. Niet van het festival.

Interessante vraag. Al zegt alles inmij dat je niet bij paylogic moet zijn maar bij de organisatie.
De kosten van het kopen van het kaartje, daar kan je naar fluiten. Enkele euro's.
pi_128980019
Ja dat zeggen de voorwaarden ook.
Maar wat zegt de wet?
  maandag 15 juli 2013 @ 19:53:43 #15
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128980046
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:52 schreef magicseller het volgende:
Ja dat zeggen de voorwaarden ook.
Maar wat zegt de wet?
Jij hebt een overeenkomst met de organisator en Paylogic bemiddelt tussen jullie
  maandag 15 juli 2013 @ 20:05:59 #16
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128980443
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:41 schreef Juicyhil het volgende:
Ja, je hebt het kaartje gekocht bij hen, dus zij zijn verantwoordelijk :Y
Nee, VIA hen... ze zijn net zo verantwoordelijk als bijvoorbeeld iDeal waarmee je je geld hebt overgemaakt. Niet dus. Dat geld is allang uitbetaald aan de organisator.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_128982901
Interessant. Vraag me dit altijd met ps3 die je bij Bart Smit haalt.

Overigens heb ik voor bijna hetzelfde gestaan, via paylogic, en org. Kreeg vergunning niet rond. 3 maanden geduurd, maar heb geld terug.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  maandag 15 juli 2013 @ 22:33:11 #18
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_128987025
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:52 schreef magicseller het volgende:
Ja dat zeggen de voorwaarden ook.
Maar wat zegt de wet?
Als jij een product via internet koopt, dan betaal je via je bank, die levert een dienst, maar je hebt geen overeenkomst met de bank. Paylogic is een dienst en daar koop jij niks van, zij faciliteren alleen de mogelijkheid om kaarten te kopen. Dat je ook maar het idee hebt dat je daar moet zijn om je geld terug te krijgen. |:(
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  maandag 15 juli 2013 @ 23:20:01 #19
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_128989235
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:02 schreef Funksoldier het volgende:
Interessant. Vraag me dit altijd met ps3 die je bij Bart Smit haalt.

Overigens heb ik voor bijna hetzelfde gestaan, via paylogic, en org. Kreeg vergunning niet rond. 3 maanden geduurd, maar heb geld terug.
Bij een PS3 die je bij de Bart Smit haalt ligt dat anders. Bart Smit verkoopt dan iets aan jou. I.c. verkoopt Paylogic niets aan jou, zij bieden enkel een platform aan om contact te leggen tussen verkoper en koper. Je zult dus bij de organisator van het evenement moeten zijn om je geld terug te krijgen. Je kunt je dan als concurrente schuldeiser melden, de kans dat je nog iets van dat geld terug ziet is heel klein, aangezien preferente schuldeisers voorrang hebben.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 16 juli 2013 @ 07:28:48 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_128995681
Je kan natuurlijk wél even bellen met Paylogic. Misschien kunnen die je iets vertellen over de plannen van de organisator. Een eventuele terugstorting door de organisator zal ook via hen lopen, denk ik.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_129213950
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:20 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Bij een PS3 die je bij de Bart Smit haalt ligt dat anders. Bart Smit verkoopt dan iets aan jou. I.c. verkoopt Paylogic niets aan jou, zij bieden enkel een platform aan om contact te leggen tussen verkoper en koper. Je zult dus bij de organisator van het evenement moeten zijn om je geld terug te krijgen. Je kunt je dan als concurrente schuldeiser melden, de kans dat je nog iets van dat geld terug ziet is heel klein, aangezien preferente schuldeisers voorrang hebben.
Idd, daarom ben ik er nieuwsgierig naar, als ze hier al over Paylogic hebben als 'verkooppunt' hdan moet het helemaal voor een p3 bij Bart Smit gelden.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_129227497
quote:
99s.gif Op maandag 22 juli 2013 10:57 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

Idd, daarom ben ik er nieuwsgierig naar, als ze hier al over Paylogic hebben als 'verkooppunt' hdan moet het helemaal voor een p3 bij Bart Smit gelden.
Nee. Vergelijk:

We hebben een website, marktplaats. Marktplaats zorgt dat mensen producten aan kunnen bieden, en die kunnen andere mensen kopen. Als ze dat doen sluiten ze een overeenkomst met de verkoper, niet met marktplaats. Dat is enkel een mogelijkheid om aan te bieden.

We hebben ook een andere website, bol.com. Bol.com koopt honderd televisies van Phillips voor ¤100. Die verkopen ze daarna voor ¤200 per stuk. Mensen kopen een tv van Bol.com, zij houden de winst. Nu heeft de koper dus een overeenkomst met bol.com.

Het eerste voorbeeld is Paylogic. Het tweede voorbeeld is de Bart Smit.
pi_129231071
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee. Vergelijk:

We hebben een website, marktplaats. Marktplaats zorgt dat mensen producten aan kunnen bieden, en die kunnen andere mensen kopen. Als ze dat doen sluiten ze een overeenkomst met de verkoper, niet met marktplaats. Dat is enkel een mogelijkheid om aan te bieden.

We hebben ook een andere website, bol.com. Bol.com koopt honderd televisies van Phillips voor ¤100. Die verkopen ze daarna voor ¤200 per stuk. Mensen kopen een tv van Bol.com, zij houden de winst. Nu heeft de koper dus een overeenkomst met bol.com.

Het eerste voorbeeld is Paylogic. Het tweede voorbeeld is de Bart Smit.
Dan nog ben ik nieuwsgierig naar de ps3 ---> Bart Smit situatie, zij de winst, maar als je aanklopt dan sturen ze je door. Is dit rechtsgeldig....het lijkt van niet. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen....zijn 2 totaal verschillende dingen. Hoe vecht je dit dan succesvol aan zonder met een advocaat te moeten werken.....
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_129231110
quote:
99s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:28 schreef Funksoldier het volgende:

[..]

Dan nog ben ik nieuwsgierig naar de ps3 ---> Bart Smit situatie, zij de winst, maar als je aanklopt dan sturen ze je door. Is dit rechtsgeldig....
Klopt, winkels sturen je altijd door. Maar dat hoef je niet te pikken. Sommige zaken liggen wel wat ingewikkelder hoor, vooral met reparatie en garantie, maar in principe heb je een contract met Bart Smit dus als die failliet gaan na jouw betaling maar voor de levering (onrealistisch scenario, maar toch) kun je niet bij Sony aankloppen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')