abonnement Unibet Coolblue
  maandag 15 juli 2013 @ 09:08:52 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128962565
Is er iemand die me kan vertellen wat een bestuurlijke of semi-strafrechtelijke maatregel inhoudt?

Context :

quote:
Met deze brief breng ik u op de hoogte van mijn beslissing om de verdachte niet verder straf rechterlijk te vervolgen. De reden hiervan is dat bestuurlijke of semi strafrechtelijke maatregelen tegen de verdachte volgen. Deze krijgen uit overwegingen van billijkheid en of doelmatigheid voorrang boven een strafrechtelijke vervolging. Ik heb aan mijn beslissing de voorwaarde verbonden dat de verdachte zich gedurende een proeftijd van 2 jaar niet schuldig maakt aan enig strafbaar feit.

Schade

Omdat ik niet tot strafvervolging overga kunt u uw schade niet binnen het straf proces vergoed krijgen. Een alternatief om alsnog uw schade te verhalen op de veroorzaker is via een civiel rechterlijke procedure.

U kunt voor advies terecht bij uw rechtsbijstands verzekeraar of het juridisch loket.
als u het niet eens bent met mijn besluit dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de sector strafrecht van het gerechtshof te Leeuwarden.
En hoeveel kans maakt zo'n bezwaar eigenlijk?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 15 juli 2013 @ 09:11:09 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128962592
Bestuurlijke boete, burgemeester bevel (bijv gebiedsverbod) of een last onder dwangsom om herhaling van de gedraging te voorkomen. Hangt een beetje af van waar het omgaat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 15 juli 2013 @ 09:13:21 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128962621
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:11 schreef Ryon het volgende:
Bestuurlijke boete, burgemeester bevel (bijv gebiedsverbod) of een last onder dwangsom om herhaling van de gedraging te voorkomen. Hangt een beetje af van waar het omgaat.
Vernieling.

Maar ik snap dan niet zo goed waarom men voor een bestuurlijke maatregel kiest ipv strafvervolging.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 15 juli 2013 @ 09:28:50 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128962821
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

Vernieling.

Maar ik snap dan niet zo goed waarom men voor een bestuurlijke maatregel kiest ipv strafvervolging.
Dat hangt weer van de omstandigheden af. Strafvervolging past men (het liefst) enkel in het uiterste geval toe (ook wel ultimum remedium genoemd). Dat is namelijk vrij prijzig en heeft verstrekkende gevolgen. In dit geval was het klaarblijkelijk ook mogelijk om een bestuurlijke maatregel (ik denk een boete) op te leggen. Dan heeft dat voorrang.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 15 juli 2013 @ 10:49:17 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128964167
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Maharbal op 15-07-2013 10:53:54 (Dank voor deze nuttige bijdrage) ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_128995442
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:08 schreef Qwea het volgende:
Is er iemand die me kan vertellen wat een bestuurlijke of semi-strafrechtelijke maatregel inhoudt?

Context :

[..]

En hoeveel kans maakt zo'n bezwaar eigenlijk?
Wat een grammaticale fouten in die brief, door wie is dat opgesteld?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_128995458
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 09:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

Vernieling.

Maar ik snap dan niet zo goed waarom men voor een bestuurlijke maatregel kiest ipv strafvervolging.
Dat is goedkoper.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 06:40:13 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_128995497
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 06:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wat een grammaticale fouten in die brief, door wie is dat opgesteld?
Hij is over getypt en naar me gemaild. En ik had geen zin om hem aan te passen :)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')