abonnement Unibet Coolblue
pi_128829814
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128829827
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128829943
@Novem, winkelbanen solliciteer is sowieso op. Gisteren nog een sollicitatie uitgedaan, en hoop dat dat iets word. Is voor 30-38 uur, zou super zijn! Administratief heb ik eerder wel geprobeerd, maar kreeg ik nooit echt iets op terug. Maar ga ik wel weer proberen. Ik hou ook postnl in de gaten.

Uiteindelijk zal er wel iets op mijn pad komen.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128830003
Je zegt dat je bezig was met een opleiding die je graag weer zou willen oppikken. Welke opleiding was dat?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128830162
3 jaar geleden ben ik gestopt met de opleiding pedagogiek. Einde van het 2e jaar. Mijn P niet gehaald.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:07:43 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128830282
Of iets voor jezelf beginnen, Joycie? :Y </beroepsdeformatie> :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128830461
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
Of iets voor jezelf beginnen, Joycie? :Y </beroepsdeformatie> :+
Zoals?

Vind dat altijd zo'n dooddoener :D

Je hebt amper geld om rond te komen of een opleiding te doen, maar even een bedrijf oprichten met je kinderopvangachtergrond moet wel lukken :P

Lijkt me meer iets voor de lange termijn en niet iets dat binnen nu en 6 maanden brood op de plank gaat brengen. Tenzij je voor 100en euro's je eigen schilderijen gaat verkopen ofzo.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128830470
Ik wil extra meisjes op mijn afdeling. Maar ik mag er geen aannemen, want geen budget. }:|

:* voor J0ycie
Let me see you stripped down to the bone
pi_128830481
Geef je op voor The Apprentice UK
Ja doei.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:17:27 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128830595
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:12 schreef Novem het volgende:

[..]

Zoals?

Vind dat altijd zo'n dooddoener :D

Je hebt amper geld om rond te komen of een opleiding te doen, maar even een bedrijf oprichten met je kinderopvangachtergrond moet wel lukken :P

Lijkt me meer iets voor de lange termijn en niet iets dat binnen nu en 6 maanden brood op de plank gaat brengen. Tenzij je voor 100en euro's schilderijen gaat verkopen ofzo.
Oh nouja er zijn wel mogelijkheden, maar dat hangt idd een beetje samen met je technische skillz / affiniteiten / etc. Was ook meer bedoeld om bezig te zijn/blijven en misschien voor langere termijn en niet zozeer om binnen korte tijd te cashen :+

Moest bijv. denken aan mensen die ik 'ken' die een website draaien over gedragsproblemen bij kiddies.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128830650
Ik wil wel wat voor mezelf beginnen, maar geen idee of er een markt voor is, hoe ik aan geld moet komen, eigenlijk gewoon totaal geen idee waar ik zou moeten beginnen :')

Voor jezelf beginnen is niet voor iedereen weggelegd volgens mij.

Overigens vind ik solliciteren nu ook kut, er is gewoon zo weinig werk als je geen diploma's hebt. Of ja, genoeg werk, maar daar willen ze je dan weer niet voor omdat te duur, of geen relevante ervaring ofzo...
compact en kleverig.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:25:55 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128830872
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
Voor jezelf beginnen is niet voor iedereen weggelegd volgens mij.
Is ook zo :Y Maarja, het was maar een ideetje :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128830895
Ook als je wel diploma's hebt is solliciteren kut, want dan ben je nog steeds een van de vele.

Ook een mooie dooddoener: dan word je toch ZZP'er?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128831001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ook als je wel diploma's hebt is solliciteren kut, want dan ben je nog steeds een van de vele.

Ook een mooie dooddoener: dan word je toch ZZP'er?
klopt, maar wel iets meer kans dat ze je brief niet gelijk in de prullenbak mieteren maar wat beter bekijken eerst...

Ik zou het best doen, zzper worden, maar zoals ik al zei, ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen :')
compact en kleverig.
pi_128831035
Wat zou je willen doen dan precies, Janies?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128831058
Daarom moet je ook zorgen dat je brief en CV opvallen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128831078
Mensen hun kleine kinderen ontvoeren en dan flyers achter laten waarop staat hoe veilig je opvang wel niet is.
"Dit was niet gebeurd als ik op je kind aan het passen was!"
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128831110
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Daarom moet je ook zorgen dat je brief en CV opvallen. :)
:Y

Ben niet aan het solliciteren nu, maar ik heb een ijzersterke sollicitatiebrief (die ik aanpas per bedrijf natuurlijk) en CV met kleuren en word echt ALTIJD op z'n minst teruggemaild of gebeld en echt heel vaak voor gesprekken uitgenodigd.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:37:45 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128831195
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

klopt, maar wel iets meer kans dat ze je brief niet gelijk in de prullenbak mieteren maar wat beter bekijken eerst...

Ik zou het best doen, zzper worden, maar zoals ik al zei, ik heb geen idee waar ik zou moeten beginnen :')
Ik vond Lancelots destijds een handige site om te starten, qua praktische info :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128831298
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:34 schreef Novem het volgende:

[..]

:Y

Ben niet aan het solliciteren nu, maar ik heb een ijzersterke sollicitatiebrief (die ik aanpas per bedrijf natuurlijk) en CV met kleuren en word echt ALTIJD op z'n minst teruggemaild of gebeld en echt heel vaak voor gesprekken uitgenodigd.
ik dus niet :')
Ben echter wel maar 1 keer afgewezen nadat ik op gesprek was geweest, maak daar dus wél een goede indruk :+
compact en kleverig.
pi_128831311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:37 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik vond Lancelots destijds een handige site om te starten, qua praktische info :Y
hm, zal eens kijken dan :)
compact en kleverig.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:15:52 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128832245
Solliciteren op aanbeveling van een bekende werkt altijd het beste. Mijn huidige baan heb ik ook via via gekregen, net als alle banen hiervoor eigenlijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128832392
Hier na het op een rijtje zetten van de geldzaken wat meer rust in mijn hoofd. Tot mijn laaste ww-betaling kan ik nog iets sparen voor de tijden erna. We kunnen nog wat dingen veranderen zoals de hypotheekrente per maand uit te laten betalen en we kunnen wat ongein schrappen. Het enige wat ik lastig vind is dat mijn vriend elke maand anders verdiend. Maar goed ik ben er van overtuigd dat wel het wel gaan redden.

Ga zo maar eens wat eten, en dan aankleden even de stad in, auto wegbrengen en wandelen.

Misschien dat ik nog wel ga kijken of ik evt vrijstellingen krijg als ik deeltijd zou gaan doen. En daarna kijken of het financieel haalbaar is om de opleiding af te ronde. Scheelt wel in de studieschuld die ik nu heb.

Voelde me echt een beetje verloren, maar merk dat waarneer is het opschrijf het wel wat rust creert in mijn hoofd. En zolang ik aan het schrijven ben ga ik ook niet snaaien dus dat scheelt ook een hele hoop!!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128832411
Lijstje dan maar eens:

O: 2 toast met paté
T: banaan, mok melk
L: schaaltje met daarin: 3 scrabmled eggs, klein handje baconblokjes, champignons, tomaat, rode ui, spinazie en avocadostukjes met een klein beetje geraspte kaas, mok melk
T: yoghurt met bosvruchten
S: Jillian en 30 minuutjes rustig hardlopen
D: viscurry met naan

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 11-07-2013 13:26:54 ]
Ja doei.
pi_128833407
Mo houd je je foodblog eigenlijk nog bij?

Update:
O: 2 gebakken eieren
T: dubbele kleine spelt bth rauwe ham
S: RPM
L: ciabatta gegrilde groenten
T: 500 gr magere yoghurt met pindakaas
B: 40 minuten fietsen
D: couscous, feta, courgette, kerstomaat, tahin/limoendressing
T: broodpudding
S: balance
pi_128833487
Even niet, gebruik 'm nog wel als naslagwerk, maar heb niet veel tijd gehad om echt leuke nieuwe dingen te bedenken het laatste jaar :@ Oktober weer! :)
Ja doei.
pi_128834240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Moest bijv. denken aan mensen die ik 'ken' die een website draaien over gedragsproblemen bij kiddies.
Zou je dat linkje willen DMen?
pi_128834481
Wie gingen er ook alweer de Urbanathlon doen? :D
Ik zie net de trappen en tribunes van de Arena voorbij komen. Naast de monkeybar en het skatepark. :D
Ik vind het bijna jammer dat ik niet meedoe. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128834627
Rode paprika = lekker bij het gehakt.
pi_128834713
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:24 schreef DefinitionX het volgende:
Rode paprika = lekker bij het gehakt.
Heb je al een keer iets anders gegeten dan gehakt?
pi_128834801
Maandag: gehakt met paprika
Dinsdag: paprika met gehakt
Woensdag: gehakt met paprika
Donderdag: paprika met gehakt

Variatie ftw! :D
Ja doei.
pi_128835090
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Heb je al een keer iets anders gegeten dan gehakt?
Dinsdag kip.

quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
Maandag: gehakt met paprika
Dinsdag: paprika met gehakt
Woensdag: gehakt met paprika
Donderdag: paprika met gehakt

Variatie ftw! :D
Jij snapt het.
pi_128835139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:36 schreef DefinitionX het volgende:

[..]

Dinsdag kip.
:o gedurfd! Eet je al een beetje meer groenten en fruit en drink je minder cola light?

Je had trouwens niet meer gereageerd - maar als je graag gezond wil eten, weet dan dat rood vlees helemaal niet zo gezond is. Misschien een idee om dat gehakt te minderen naar 1 a 2x in de week, en ook 1 a 2x in de week een moot vis te eten?
pi_128835183
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
Maandag: gehakt met paprika
Dinsdag: paprika met gehakt
Woensdag: gehakt met paprika
Donderdag: paprika met gehakt

Variatie ftw! :D
Je vergeet de rijst ;)

En wat beroerd dat je je baan kwijt bent joycie. Voor jezelf beginnen kan, maar daar moet je wel de juiste persoon voor zijn. Als je zoiets wil doen echt bij jezelf beginnen, wat kan je goed; wat zijn je interesses. Of je moet ineens een gat in de markt ergens zien natuurlijk.
pi_128835327
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:37 schreef Perruche het volgende:

[..]

:o gedurfd! Eet je al een beetje meer groenten en fruit en drink je minder cola light?

Je had trouwens niet meer gereageerd - maar als je graag gezond wil eten, weet dan dat rood vlees helemaal niet zo gezond is. Misschien een idee om dat gehakt te minderen naar 1 a 2x in de week, en ook 1 a 2x in de week een moot vis te eten?
60-70% minder cola.

Toevallig gister nog wat vis op, en ook 3 appels.
pi_128835931
quote:
Ik zie net de trappen en tribunes van de Arena voorbij komen. Naast de monkeybar en het skatepark. :D
Ik vind het bijna jammer dat ik meedoe. :o
pi_128836116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:38 schreef the85mc het volgende:

[..]

Je vergeet de rijst ;)

En wat beroerd dat je je baan kwijt bent joycie. Voor jezelf beginnen kan, maar daar moet je wel de juiste persoon voor zijn. Als je zoiets wil doen echt bij jezelf beginnen, wat kan je goed; wat zijn je interesses. Of je moet ineens een gat in de markt ergens zien natuurlijk.
Ik denk dat ik binnen de sector waar in ik werk wel de persoon ben om iets voor mezelf te beginnen, maar daar wil ik me nu in deze tijd echt niet aan wagen.

En een gat in de markt zie ik wel, maar heb nog geen idee..... :P Had het er gister over met een vriendin dat er echt amper uitdagend speelgoed is voor de leeftijd 10-11-12 jarige jongens. Heb zitten brainstormen maar kan niets bedenken. Hahaha nee gekheid.

Uiteindelijk zal het goedkomen dat weet ik zeker.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128836269
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:01 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik binnen de sector waar in ik werk wel de persoon ben om iets voor mezelf te beginnen, maar daar wil ik me nu in deze tijd echt niet aan wagen.

En een gat in de markt zie ik wel, maar heb nog geen idee..... :P Had het er gister over met een vriendin dat er echt amper uitdagend speelgoed is voor de leeftijd 10-11-12 jarige jongens. Heb zitten brainstormen maar kan niets bedenken. Hahaha nee gekheid.

Uiteindelijk zal het goedkomen dat weet ik zeker.
Je kunt beter een dienst gaan aanbieden dan een product wat in de winkelschappen ligt. Vriend van me heeft een product ontwikkeld (is trouwens later opgekocht door ander bedrijf) maar het duurde 4 jaar voor er fysieke eindproducten waren. Misschien als het makkelijk te maken is dat het korter kan, maar het duurt gewoon lang voor je CE goedkeuring etc hebt. Of je moet het al zelf gaan maken.
Een dienst aanbieden kan bijna per direct en dat is makkelijker als je direct geld nodig hebt.
pi_128836418
Bonjour les filles! Et les gars! w/ I am back. Curvier dan ooit! Nou ja, misschien niet dan ooit, maar het is echt tijd om er eens wat aan te gaan doen. :P

Joycie, kinderverjaardagsfeestjes bedenken en uitvoeren? Is dat wat? Da's het eerste wat in me opkomt, maar ik denk dat er best veel te verzinnen valt met kinderen, aangezien veel moeders werken en hun kinderen opgevangen cq vermaakt moeten worden.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:22:53 #40
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128836830
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:10 schreef conleche het volgende:
Bonjour les filles! Et les gars! w/ I am back. Curvier dan ooit! Nou ja, misschien niet dan ooit, maar het is echt tijd om er eens wat aan te gaan doen. :P

Joycie, kinderverjaardagsfeestjes bedenken en uitvoeren? Is dat wat? Da's het eerste wat in me opkomt, maar ik denk dat er best veel te verzinnen valt met kinderen, aangezien veel moeders werken en hun kinderen opgevangen cq vermaakt moeten worden.
Weebee! Curvy Co is nog steeds O+ Co :7

En ja da's ook leuk! Ken iemand die cupcakefeestjes doet voor kiddies :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128836973
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:10 schreef conleche het volgende:
Bonjour les filles! Et les gars! w/ I am back. Curvier dan ooit! Nou ja, misschien niet dan ooit, maar het is echt tijd om er eens wat aan te gaan doen. :P

Joycie, kinderverjaardagsfeestjes bedenken en uitvoeren? Is dat wat? Da's het eerste wat in me opkomt, maar ik denk dat er best veel te verzinnen valt met kinderen, aangezien veel moeders werken en hun kinderen opgevangen cq vermaakt moeten worden.
En dan evt ook helpen met traktaties maken voor op school/KDV
Ik zie daar namelijk nu al tegen op _O- Ik ben zo A-creatief :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_128837022
Aloha, Co :W
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:27 schreef Skoap het volgende:

[..]

En dan evt ook helpen met traktaties maken voor op school/KDV
Ik zie daar namelijk nu al tegen op _O- Ik ben zo A-creatief :D
Stukje droge worst, blokje kaas, amsterdams uitje en prikkertje er doorheen. Voila :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:45:30 #43
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128837582
Komkommerkrokodil!

Watermeloenbarbecue!

Fruitdinosaurus!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128837687
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:10 schreef conleche het volgende:

Joycie, kinderverjaardagsfeestjes bedenken en uitvoeren? Is dat wat? Da's het eerste wat in me opkomt, maar ik denk dat er best veel te verzinnen valt met kinderen, aangezien veel moeders werken en hun kinderen opgevangen cq vermaakt moeten worden.
Ja hey dat was mijn plan als ik niet snel een baantje kan vinden.
pi_128837775
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja hey dat was mijn plan als ik niet snel een baantje kan vinden.
Ach, als jullie niet in dezelfde plaats wonen......en zo wel, ook prima, dan maak je er een tweemanszaak van. :P
pi_128837858
quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja hey dat was mijn plan als ik niet snel een baantje kan vinden.
Ideeen delen :) Als je niet bij elkaar in de buurt woont, kun je elkaar helpen zonder dat je elkaars klanten inpikt.

WB conleche! Je was ook naar turkije geweest toch?
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:54:42 #47
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128837939
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:50 schreef conleche het volgende:

[..]

Ach, als jullie niet in dezelfde plaats wonen......en zo wel, ook prima, dan maak je er een tweemanszaak van. :P
Met filialen :9 *Profi +10*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128838019
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:52 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ideeen delen :) Als je niet bij elkaar in de buurt woont, kun je elkaar helpen zonder dat je elkaars klanten inpikt.

WB conleche! Je was ook naar turkije geweest toch?
Ja, was ook een week in Istanbul, begin juni maar dat was voor Frankrijk. Ga jij ook?
pi_128838058
Best een leuk idee :D achja eerst vakantie vieren
pi_128838331
Haai! serieuze "gezond slank" vraag!

Korte situatie schets:
Vriend heeft CU en in februari kreeg hij last van zijn rug (krampen in SI gewricht). Na vele malen huisarts e.d. teruggestuurd met morfine en rust. Uiteindelijk eind april in het ziekenhuis opgenomen (ipv de huisarts maar gewoon naar de 1e hulp gegaan), heeft daar drie weken gelegen, zijn CU ontsteking onder controle -> rugpijn wordt minder. Niemand weet waarom en wat. Reuma, onstekingen in SI gewricht, infectie, zenuw is allemaal door bult onderzoeken uitgesloten. NU begint zijn pijn in de rug weer; darmen zijn niet ontstoken!

Nav de discussie van gister en wat lezen en een gesprek met een vriend vandaag zat ik te denken dat zijn onsteking misschien niet terug is, maar dat zijn darmen misschien gevoelig zijn en dat doorstraalt in de rug. Nu wil ik daarom een poging wagen om hem (voor iig een week) op een no-wheat (?) dieet te zetten. Hij gaat mee akkoord :+ maar dan moet ik koken :P

Ik ben ten einde raad.

Nu de vraag: welke dingen moet ik voor uitkijken?
Brood, pasta???, muesli (of mag die wel), wraps...

Welke dingen moet ik m geven:
Mijn idee was:
O: Yoghurt + Fruit (hij eet geen kwark)
L: omelet / uitsmijter met tomaat of salade met kip?
D: veel groente, stukje vlees / vis. Bij voorkeur met veel eiwit. Biefstukje enz.
T: groente, zuivel, fruit (ideeen?)

ideeen, tips, kritiek, alles is welkom.

Edit: Vervelend van je baan Joycie! Nu in deze tijd allemaal niet makkelijk, zeker niet in de sector waarin jij je bevindt -O-. Succes!

[ Bericht 6% gewijzigd door Californium op 11-07-2013 16:14:46 ]
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128838872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:56 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, was ook een week in Istanbul, begin juni maar dat was voor Frankrijk. Ga jij ook?
Nee dat niet, tenminste nog niks gepland deze zomer/najaar. Ik zie het wel waar ik naar toe ga.

Werd net gebeld door een nummer uit amsterdam, ik neem op en verder hoor ik niks. Vervolgens als ik terugbel gaat ie niet eens over omdat dat nummer niet bestaat.. :?
pi_128838911
Met no-wheat kan je volgens mij wel quinoa, boekweit, amaranth e.d. eten. Dat zou je ook kunnen gebruiken. Met quinoa kan je een soort havermoutpap maken, best lekker!

Noten kunnen ook lijkt me, misschien goed om ook te eten ivm verzadiging en gezonde vetten, evenals vis. Ik heb ook nog een recept voor "brood" van noten/zaden en kwark, zonder graan wat ik voor je kan opzoeken. Heb het nog niet gemaakt maar het zag er lekker uit!

Mc een callcenter ofzo toch.
pi_128838974
Ik heb geen enkel verstand van het no wheat dieet, maar mag je dan ook geen aardappelen en rijst?
pi_128838990
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:19 schreef Perruche het volgende:
Met no-wheat kan je volgens mij wel quinoa, boekweit, amaranth e.d. eten. Dat zou je ook kunnen gebruiken. Met quinoa kan je een soort havermoutpap maken, best lekker!

Noten kunnen ook lijkt me, misschien goed om ook te eten ivm verzadiging en gezonde vetten, evenals vis. Ik heb ook nog een recept voor "brood" van noten/zaden en kwark, zonder graan wat ik voor je kan opzoeken. Heb het nog niet gemaakt maar het zag er lekker uit!

Mc een callcenter ofzo toch.
Graag :Y Mits het in de oven kan! :Y En quinoa en boekweit en amaranth kan ik gewoon in de super kopen of moet ik dan naar een speciale winkel? :+ / n00b
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128839044
En wat is CU? Als ik google kom ik bij de Christen Unie. Geef geloof een stem
pi_128839070
Colitis Ulcerosa, is wat Coco ook heeft.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128839105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:23 schreef V1z0R het volgende:
Colitis Ulcerosa, is wat Coco ook heeft.
^^
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128839199
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:18 schreef the85mc het volgende:
Werd net gebeld door een nummer uit amsterdam, ik neem op en verder hoor ik niks. Vervolgens als ik terugbel gaat ie niet eens over omdat dat nummer niet bestaat.. :?
Dat heb ik jaren geleden gehad! Met een nummer uit Amsterdam 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128839259
No wheat betekent geen tarwe, dus ja, je mag aardappelen en rijst en mais.
Bij no grain mag je ook geen rijst en mais.

Succes ermee Cali. Mijn vriend heeft IBS en we hebben daarom ook een tijdje tarwevrij geprobeerd te eten, maar het was voor ons ondoenlijk. Het schjint wel heel goed te helpen bij mensen met darmklachten, hoewel mijn vriend geen enkel verschil merkte. Ik ook niet bij mezelf trouwens.

Voor mensen met CU en Crohn zijn er ook diëten waarbij je helemaal geen granen, zetmeelhoudende en prikkelende producten (zoals uien en kool) mag eten, schijnt heel goed te helpen.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128839319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat heb ik jaren geleden gehad! Met een nummer uit Amsterdam 8)7
Werd net weer gebeld door bijna hetzelfde nummer, alleen het laatste nummer verschilde. Was van de postcodeloterij.
Dus ik zei: oh.. van de postcodeloterij (blijkbaar kwam ik niet positief over..) Marketeer: ja de goededoelen loterij :')
Flikker toch op man met die rotzooi.. Was snel uitgepraat iig.
pi_128839408
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:28 schreef Novem het volgende:
No wheat betekent geen tarwe, dus ja, je mag aardappelen en rijst en mais.
Bij no grain mag je ook geen rijst en mais.

Succes ermee Cali. Mijn vriend heeft IBS en we hebben daarom ook een tijdje tarwevrij geprobeerd te eten, maar het was voor ons ondoenlijk. Het schjint wel heel goed te helpen bij mensen met darmklachten, hoewel mijn vriend geen enkel verschil merkte. Ik ook niet bij mezelf trouwens.

Voor mensen met CU en Crohn zijn er ook diëten waarbij je helemaal geen granen, zetmeelhoudende en prikkelende producten (zoals uien en kool) mag eten, schijnt heel goed te helpen.
Dus wel aardappelen en mais... dat scheelt :Y. Jammer dat het voor jullie niet heeft geholpen, maar heb goede hoop (en ik ga gewoon heel subtiel proberen om hoeveelheid ui en kool te minimaliseren)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128840161
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:05 schreef Californium het volgende:
Haai! serieuze "gezond slank" vraag!

Korte situatie schets:
Vriend heeft CU en in februari kreeg hij last van zijn rug (krampen in SI gewricht). Na vele malen huisarts e.d. teruggestuurd met morfine en rust. Uiteindelijk eind april in het ziekenhuis opgenomen (ipv de huisarts maar gewoon naar de 1e hulp gegaan), heeft daar drie weken gelegen, zijn CU ontsteking onder controle -> rugpijn wordt minder. Niemand weet waarom en wat. Reuma, onstekingen in SI gewricht, infectie, zenuw is allemaal door bult onderzoeken uitgesloten. NU begint zijn pijn in de rug weer; darmen zijn niet ontstoken!

Nav de discussie van gister en wat lezen en een gesprek met een vriend vandaag zat ik te denken dat zijn onsteking misschien niet terug is, maar dat zijn darmen misschien gevoelig zijn en dat doorstraalt in de rug. Nu wil ik daarom een poging wagen om hem (voor iig een week) op een no-wheat (?) dieet te zetten. Hij gaat mee akkoord :+ maar dan moet ik koken :P

Ik ben ten einde raad.

Poeh, sterkte voor je kerel! En lief dat je je zo stoer opwerpt als zijn personal chef! :)

Mijn lief moet het sinds vorige week zonder galblaas doen, schrok me een hoedje van plotselinge vierdaagse opname.
Ik vond dat al zo verschrikkelijk zielig en sneu, en dan heeft die van jou potverdorie helemaal iets langdurigs en chronisch. Wat rot voor 'm! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_128840227
Cali, in de natuurwinkel heb je heel veel alternatieven. Bijvoorbeeld ook kastanjemeel als je een keer iets wilt bakken (chocoladetaart met kastanjemeel :~ )
pi_128840366
Enneh, een onbelangrijke mopper: ik was vergeten dat ik vanavond standby telefoondienst voor kantoor heb (koopavond), dus kan helemaal geen rondje rond de molens gaan rennen. }:| Nou ja. Nog twee uur tijd om te hoepelen voordat de telefoon begint te rinkelen.
Ook leuk, maar zo schiet het niet op met couch2vijfkilometer :')

O, en ik heb geloof ik een huisdiertje :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 11-07-2013 17:05:58 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_128840648
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:55 schreef Perruche het volgende:
Cali, in de natuurwinkel heb je heel veel alternatieven. Bijvoorbeeld ook kastanjemeel als je een keer iets wilt bakken (chocoladetaart met kastanjemeel :~ )
O ja, zeker! Amaranth bijvoorbeeld! O+ Enneh, parelgort! O+ En teffmeel voor injeras O+ Tapiocameel voor exotische baksels! O+
Enz, enz.

Gewone bloem steekt er een beetje saaiig bij af zelfs. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_128840716
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Poeh, sterkte voor je kerel! En lief dat je je zo stoer opwerpt als zijn personal chef! :)

Mijn lief moet het sinds vorige week zonder galblaas doen, schrok me een hoedje van plotselinge vierdaagse opname.
Ik vond dat al zo verschrikkelijk zielig en sneu, en dan heeft die van jou potverdorie helemaal iets langdurigs en chronisch. Wat rot voor 'm! :*
Thx! Hij kan zelf ook zo weinig en nu ben ik thuis (en hij gelooft er zelf niet zo in, ik wil alles proberen)
Ook beterschap nog even voor jouw lief! Is denk ik ook schrikken, maar fijn dat het opgelost is :*.

Als ze nog maar eens wisten wat er met zijn rug was en hoe dat door z'n darmen komt (of niet) dat zou al schelen, maar ze willen gewoon niet zoeken want zijn darmen "zijn gezond" aka niet ontstoken ;(
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128840838
Thx Per en minilot! Morgen eens even een bezoekje brengen!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128841190
Lijstje:

O: omelet
T: kwark met noten
L: hamburger bij dudok met sla...viel een beetje tegen -O- en ik had zo'n trek in een lekkere hamburger
T: havermoutshake
T: bietensap
T: brownie bal
S: rondje rennen
D: falafel met salade en tahinisaus
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128841212
Oh en ik heb in de uitverkoop een supermooi Reiss jurkje gescoord met 70% korting *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128841253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:23 schreef _aurum_ het volgende:
Oh en ik heb in de uitverkoop een supermooi Reiss jurkje gescoord met 70% korting *O*
Reiss O+ bij bijenkorf?
pi_128841277
Uhuh! We gingen eigenlijk koffie halen :D
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128841301
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:25 schreef _aurum_ het volgende:
Uhuh! We gingen eigenlijk koffie halen :D
Kan je een plaatje vinden? ben benieuwd!
pi_128841353
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:09 schreef Californium het volgende:
Thx Per en minilot! Morgen eens even een bezoekje brengen!
Voor inspiratie: Foodgawker ("wheat free")! :Y)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:33:44 #74
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128841450
Sojamelksmoothie met frambozen, chia, hennepzaad O+ :9 !
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128841476
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:26 schreef Perruche het volgende:

[..]

Kan je een plaatje vinden? ben benieuwd!



Hoop dat t werkt want ik zit op de pad. Kleurtje staat heel goed bij mijn huid, lijk bruiner :) en het model heeft taille ^O^

Moet me nu alleen inhouden om ebay niet af te gaan struinen :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:34:58 #76
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128841480
Verders geen spannende / inspirerende eetdag.

O: meergranenpistolet met pindakaas
T: snee brood met pindakaas
L: blikje tonijn met kruiden en lik yoghurtmayo met snee brood
T: smoothie :9
D: ?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128841587
Reiss heeft echt mooi spul ja, leuk jurkje! En 70% korting :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:41:28 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128841647
Lonaa, lijkt mij vreselijk... succes met het zoeken.. bah.

Was moe, werd pas om 11 uur wakker :')
O: 2 boterhammen met rollade, 2 beschuiten kaas, beker melk, cappuccino, perzik
B: 2 uur wandelen (zou gaan hardlopen.... zwak)
T: appel
L: bak salade met blikje tonijn en klein blikje mais, gekookt ei, dressing
T's: rode bessen, perzik, stukje choco, wrap met roomkaas en zalm
L: macaroni met hh gehakt, kaas, saus (uit pot, moe). Grote salade en wat broccoli
T: kwark, vla en aardbeien

Net een zuurkoolovenschotel in elkaar geflanst voor morgen, lange dag op het werk
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128841839
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Voor inspiratie: Foodgawker ("wheat free")! :Y)
Looks good :Y)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  donderdag 11 juli 2013 @ 17:52:25 #80
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128841914
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:34 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hoop dat t werkt want ik zit op de pad. Kleurtje staat heel goed bij mijn huid, lijk bruiner :) en het model heeft taille ^O^

Moet me nu alleen inhouden om ebay niet af te gaan struinen :+
Classy snazzy :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128842800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:39 schreef Novem het volgende:
Reiss heeft echt mooi spul ja, leuk jurkje! En 70% korting :9
Ik kende Reiss helemaal niet, dus yay voor de tip. Zitten fraaie kleedjes bij. *)

En hier en daar een tikkie goedkoper dan mijn superfavoriete ModCloth
(Edit: O nee, toch niet. Maar toch!)
Let me see you stripped down to the bone
pi_128843766
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:05 schreef Californium het volgende:
Haai! serieuze "gezond slank" vraag!

Korte situatie schets:
Vriend heeft CU en in februari kreeg hij last van zijn rug (krampen in SI gewricht). Na vele malen huisarts e.d. teruggestuurd met morfine en rust. Uiteindelijk eind april in het ziekenhuis opgenomen (ipv de huisarts maar gewoon naar de 1e hulp gegaan), heeft daar drie weken gelegen, zijn CU ontsteking onder controle -> rugpijn wordt minder. Niemand weet waarom en wat. Reuma, onstekingen in SI gewricht, infectie, zenuw is allemaal door bult onderzoeken uitgesloten. NU begint zijn pijn in de rug weer; darmen zijn niet ontstoken!

Nav de discussie van gister en wat lezen en een gesprek met een vriend vandaag zat ik te denken dat zijn onsteking misschien niet terug is, maar dat zijn darmen misschien gevoelig zijn en dat doorstraalt in de rug. Nu wil ik daarom een poging wagen om hem (voor iig een week) op een no-wheat (?) dieet te zetten. Hij gaat mee akkoord :+ maar dan moet ik koken :P

Ik ben ten einde raad.

Nu de vraag: welke dingen moet ik voor uitkijken?
Brood, pasta???, muesli (of mag die wel), wraps...

Welke dingen moet ik m geven:
Mijn idee was:
O: Yoghurt + Fruit (hij eet geen kwark)
L: omelet / uitsmijter met tomaat of salade met kip?
D: veel groente, stukje vlees / vis. Bij voorkeur met veel eiwit. Biefstukje enz.
T: groente, zuivel, fruit (ideeen?)

ideeen, tips, kritiek, alles is welkom.

Edit: Vervelend van je baan Joycie! Nu in deze tijd allemaal niet makkelijk, zeker niet in de sector waarin jij je bevindt -O-. Succes!
Doe maar even helemaal geen graan (dus ook zeker geen teffmeel en parelgort). En al helemaal geen muesli en wraps. Geen havermout. Geen brood, krekkers, koekjes.

Wat ik mijn liefste tegenwoordig voer op 1 dag:
• ontbijt: yoghurt met banaan, wat kokosrasp, pompoen- en zonnebloempitten, een paar gehakte nootjes
• overdag: gebakken ei van 2 of 3 eieren, wat ham, een handvol diepvriesspinazie en wat aardappel
• tussendoor: (een selectie hieruit dus he, 4 dingen ofzo)
een paar stukjes (vette) vis [brado bijvoorbeeld],
wat koud vlees [rollade, gebraden spek, gehaktballetjes],
wat stukjes kaas,
een lading gebakken mosselen,
stuk koude spinazietaart
fruitsalade met wat yoghurt
• avondeten: veel groente, een stevig sausje [roomsaus], behoorlijk stuk vis of vlees
• toe: ook iets als de tussendoortjes

Het is even omschakelen, en mijn liefste heeft er wel een paar maanden over gedaan om zich prettig te voelen bij steeds minder brood/muesli/havermout.

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 11-07-2013 19:06:25 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_128844010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Lonaa, lijkt mij vreselijk... succes met het zoeken.. bah.

Was moe, werd pas om 11 uur wakker :')
O: 2 boterhammen met rollade, 2 beschuiten kaas, beker melk, cappuccino, perzik
B: 2 uur wandelen (zou gaan hardlopen.... zwak)
T: appel
L: bak salade met blikje tonijn en klein blikje mais, gekookt ei, dressing
T's: rode bessen, perzik, stukje choco, wrap met roomkaas en zalm
L: macaroni met hh gehakt, kaas, saus (uit pot, moe). Grote salade en wat broccoli
T: kwark, vla en aardbeien

Net een zuurkoolovenschotel in elkaar geflanst voor morgen, lange dag op het werk
Wat?
Bedoel je niet Joyce, met een nieuwe baan? Want ik ben niks kwijt, geloof ik. :') was ik maar wat kwijt. Gewicht that is.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128844221
Bedtijd! De wekker staat op 2:25 :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_128844272
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:00 schreef sigme het volgende:

[..]

Doe maar even helemaal geen graan (dus ook zeker geen teffmeel en parelgort). En al helemaal geen muesli en wraps. Geen havermout. Geen brood, krekkers, koekjes.

Wat ik mijn liefste tegenwoordig voer op 1 dag:
• ontbijt: yoghurt met banaan, wat kokosrasp, pompoen- en zonnebloempitten, een paar gehakte nootjes
• overdag: gebakken ei van 2 of 3 eieren, wat ham, een handvol diepvriesspinazie en wat aardappel
• tussendoor: (een selectie hieruit dus he, 4 dingen ofzo)
een paar stukjes (vette) vis [brado bijvoorbeeld],
wat koud vlees [rollade, gebraden spek, gehaktballetjes],
wat stukjes kaas,
een lading gebakken mosselen,
stuk koude spinazietaart
fruitsalade met wat yoghurt
• avondeten: veel groente, een stevig sausje [roomsaus], behoorlijk stuk vis of vlees
• toe: ook iets als de tussendoortjes

Het is even omschakelen, en mijn liefste heeft er wel een paar maanden over gedaan om zich prettig te voelen bij steeds minder brood/muesli/havermout.
Thx! Wat is teffmeel of parelgort :@ of waar zit het in?
IK zat idd ook te denken voor Noten in zijn ontbijt :Y Zonnebloempitten is een goed plan ook! IN het begin misschien iets minder dan die 4 omdat hij op dit moment niet kan bewegen, lijkt me dat hij minder nodig heeft, maar goede tips :Y. Wat zit er in die spinazietaart?

Ik had qua avondeten bedacht:
Morgen: flinke Griekse salade (tomaat, komkommer, paprika, olijven, ui, feta) met flinke biefstuk
zaterdag: Quinoa met flink wat aubergine, rode peper, gedroogde abrikozen met flink stuk vis
Zondag: Aardappeltjes uit de oven met tijm / knoflook en berg groenten ernaast
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128844282
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:14 schreef sigme het volgende:
Bedtijd! De wekker staat op 2:25 :')
Das vroeg.
Slaap ze. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128844315
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:14 schreef sigme het volgende:
Bedtijd! De wekker staat op 2:25 :')
Trusten!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:24:08 #88
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128844502
quote:
11s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:14 schreef sigme het volgende:
Bedtijd! De wekker staat op 2:25 :')
Why? :o

Sorry, ben niet bijgelezen en ga ik ook niet doen. Ik ga me een dezer dagen wel verdiepen in low carb. Maand low carben staat op m'n day zero lijst en nu na Rome is het wel een goed idee :P
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:25:18 #89
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128844544
Lijstje
S. Ochtendyoga
O. Courgette-omelet met huttenkase en sla + havermout met ananas
T. Appel + 300 gram wortels
L. Tosti kaas + boterham pindakaas + kapje vlokken
T. Mcflurry + minitwix + banaan
D. Soepbord vol groentecurry (hele ui, hele paprika, hele courgette, kwart diepvriespakje ananas, boemboe, gember, stukje santen, melk)
T. ?..

En ik zit weer op 59 kg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 19:29:53 #90
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128844670
Toch even bijgelezen, was minder werk dan ik dacht.

:* voor Joycie, hoop dat je gauw wat anders vindt :Y

En dank voor de hartonderderiemen ivm de post-vakantieblues O+
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_128844936
Dank je wel allemaal voor het meeleven/denken etc. :*

Ik ben al iets positiever.. Naja rustiger laten we het daar op houden, er staan wat dingen op papier en dat geeft rest. En we komen er wel :)

Vanmiddag ook nog een km of gewandeld alleen, was lekker maar wel zwaar. Moet die conditie ook echt op gaan bouwen. Op de crosstrainer in de sportschool heb ik geen last van mijn ademhaling ed. Maar als ik buiten loop of fiets wel. Heel apart vind ik dat.

Net lekker voor mezelf gekookt, mie met kip en veeeeeel groenten. Heerlijk, en nog genoeg voor morgen over. Nu even opruimen en straks lekker filmpje op.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128845295
Help deze n00b hier ;( Ik zie allerlei recepten voor glutenvrije dingen(ondanks dat ik zoek op wheat-free), ik weet dat gluten in tarwe zitten volgens mij. Lijkt me dat ik niet alleen voor glutenvrij maar echt helemaal tarwevrij moet gaan? :@ :')
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128845425
Ik wist niet dat er glutenvrije tarweproducten waren :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128845478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:55 schreef V1z0R het volgende:
Ik wist niet dat er glutenvrije tarweproducten waren :@
Kan ook best ;( Ik snap er niets van namelijk :'(
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128845828
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:57 schreef Californium het volgende:

[..]

Kan ook best ;( Ik snap er niets van namelijk :'(
Als je iets onderneemt is het wel zo slim om je daarvoor in te lezen.

Tarwe heeft gluten, elk product zonder gluten bevat geen tarwe....
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:09:03 #96
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128845853
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 19:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat?
Bedoel je niet Joyce, met een nieuwe baan? Want ik ben niks kwijt, geloof ik. :') was ik maar wat kwijt. Gewicht that is.
Ja, bedoel Joyce...
Ben echt kapot..

2.25... beats me met 4.45.. Nog 3 dagen en dan veel slapen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128845860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als je iets onderneemt is het wel zo slim om je daarvoor in te lezen.

Tarwe heeft gluten, elk product zonder gluten bevat geen tarwe....
Daar was ik dus mee bezig :{w :P

Sommige dingen zijn verwarrend :'(

Edit: wat ik nu begrijp is dat als er geen gluten in zitten dat er geen tarwe inzit, maar als er geen tarwe inzit is het niet vanzelfsprekend gluten-vrij. Dat kan ik me voorstellen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Californium op 11-07-2013 20:17:57 ]
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128846119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als je iets onderneemt is het wel zo slim om je daarvoor in te lezen.

Tarwe heeft gluten, elk product zonder gluten bevat geen tarwe....
Volgens mij is dat niet helemaal correct, tarwe kan glutenvrij worden gemaakt voor mensen met glutenintoleratie. Dus dan eet je geen gluten, maar wel tarwe. Dacht ik hoor. Nu raak ik in de war :')
Edit:

Dit lees ik net: Gluten is een eiwit dat van nature voorkomt in tarwe, rogge, gerst, spelt en khorasan tarwe (ook wel bekend als kamut®). Gluten zit ook in producten die van deze granen zijn gemaakt. Denk aan brood, crackers, pizza, pasta, paneermeel, koek, cake en taart. Het zit ook verstopt in producten waar je het niet direct in verwacht. Bijvoorbeeld in de ingrediënten van soepen (bindmiddel, vermicelli of vlees), in sauzen, sommige snoepjes, ijssoorten en bier. Haver is vaak gecontamineerd (besmet) en daardoor ook niet zonder meer veilig te gebruiken in een glutenvrij dieet, lees hier meer over haver.
http://www.glutenvrij.nl/(...)et-glutenvrije-dieet

Dus niet alles tarwe skippen als je ook glutenvrij wil gaan. Sojasaus bevat ook gluten :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128846427
Dus ik mag O+ wel spelt, gerst en bijv soja-saus geven. Als ik het goed begrijp moet ik dus echt opzoek naar tarwevrij, maar kan ik ervan uit gaan dat geen gluten = geen tarwe?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128846595
Dat weet ik niet zeker.

Is hij weleens getest op coeliakie of andere allergieën/intoleranties?

Overigens is spelt familie van tarwe (net als rogge) dus mensen die niet tegen tarwe kunnen kunnen daar ook vaak niet tegen.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128846734
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:30 schreef Novem het volgende:
Dat weet ik niet zeker.

Is hij weleens getest op coeliakie of andere allergieën/intoleranties?

Overigens is spelt familie van tarwe (net als rogge) dus mensen die niet tegen tarwe kunnen kunnen daar ook vaak niet tegen.
Nope.... heeft nooit ergens last van gehad tot de opkomst van zijn IBD.

Ik begin een beetje duidelijkheid te krijgen volgens mij: Gerst en rogge zijn niet tarwe maar hebben wel gluten. En amaranth en boekweit en quinoa zijn tarwe en glutenvrij
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128846759
quote:
5s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:17 schreef Novem het volgende:

[..]

Volgens mij is dat niet helemaal correct, tarwe kan glutenvrij worden gemaakt voor mensen met glutenintoleratie. Dus dan eet je geen gluten, maar wel tarwe. Dacht ik hoor. Nu raak ik in de war :')
Edit:

Dit lees ik net: Gluten is een eiwit dat van nature voorkomt in tarwe, rogge, gerst, spelt en khorasan tarwe (ook wel bekend als kamut®). Gluten zit ook in producten die van deze granen zijn gemaakt. Denk aan brood, crackers, pizza, pasta, paneermeel, koek, cake en taart. Het zit ook verstopt in producten waar je het niet direct in verwacht. Bijvoorbeeld in de ingrediënten van soepen (bindmiddel, vermicelli of vlees), in sauzen, sommige snoepjes, ijssoorten en bier. Haver is vaak gecontamineerd (besmet) en daardoor ook niet zonder meer veilig te gebruiken in een glutenvrij dieet, lees hier meer over haver.
http://www.glutenvrij.nl/(...)et-glutenvrije-dieet

Dus niet alles tarwe skippen als je ook glutenvrij wil gaan. Sojasaus bevat ook gluten :9
Ik wist dat tarwe gluten heeft, ik wist niet dat je producten glutenvrij kon maken.

Ik kijk dan vooral naar hoe ikzelf voordeel heb van dingen, dat terwijl ik zo'n beetje alles kan hebben.
En dan maak ik de keuze, wegen de voordelen op tegen de nadelen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128847373
Volgens mij is haver ook veilig?

En damn, net hardgelopen is het windstil :') en honger dat ik heb, niet te zuinig :9~
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128848343
Resultaat van vandaag, toch iets anders dan gepland, maar ben tevreden:

O: volle kwark met muesli, kapje brood
T: appel
L: grote bak couscoussalade met paprika, tomaat, komkommer, courgette, feta, olijven, vegaballetjes
T: appel
T: banaan
S: (evt. voor mijn D) zo'n 1,5 uur hardlopen op heel rustig tempo: 14,5 moeizame kms
D: 3 boterhammen met houmous, radijsjes, komkommer, tomaat3 eieren, bak champignons, 2 tomaten, handje kaas :9
T: als ik nog trek heb: kwark, of een eitje yoghurt met kwark
Everything which is not impossible, will eventually happen
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:13:49 #105
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128848415
Oke. Net 100 gram halva gegeten. Niet goed.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:14:44 #106
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128848457
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:13 schreef Tinkepink het volgende:
Oke. Net 100 gram halva gegeten. Niet goed.
Wat is het ? En is het dan geen 50 gr? :P

Trusten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:26:57 #107
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128849016
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:14 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Wat is het ? En is het dan geen 50 gr? :P

Trusten
Een soort stevige suikerspin met noten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128850076
Zo, Jillian, rennen met Mr.Mo en viscurry met naan zitten erop/-in. Morgen verder lezen/schrijven in de zon :9 O+
Ja doei.
pi_128853380
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:05 schreef Californium het volgende:
Haai! serieuze "gezond slank" vraag!

Korte situatie schets:
Vriend heeft CU en in februari kreeg hij last van zijn rug (krampen in SI gewricht). Na vele malen huisarts e.d. teruggestuurd met morfine en rust. Uiteindelijk eind april in het ziekenhuis opgenomen (ipv de huisarts maar gewoon naar de 1e hulp gegaan), heeft daar drie weken gelegen, zijn CU ontsteking onder controle -> rugpijn wordt minder. Niemand weet waarom en wat. Reuma, onstekingen in SI gewricht, infectie, zenuw is allemaal door bult onderzoeken uitgesloten. NU begint zijn pijn in de rug weer; darmen zijn niet ontstoken!

Nav de discussie van gister en wat lezen en een gesprek met een vriend vandaag zat ik te denken dat zijn onsteking misschien niet terug is, maar dat zijn darmen misschien gevoelig zijn en dat doorstraalt in de rug. Nu wil ik daarom een poging wagen om hem (voor iig een week) op een no-wheat (?) dieet te zetten. Hij gaat mee akkoord :+ maar dan moet ik koken :P

Ik ben ten einde raad.

Nu de vraag: welke dingen moet ik voor uitkijken?
Brood, pasta???, muesli (of mag die wel), wraps...

Welke dingen moet ik m geven:
Mijn idee was:
O: Yoghurt + Fruit (hij eet geen kwark)
L: omelet / uitsmijter met tomaat of salade met kip?
D: veel groente, stukje vlees / vis. Bij voorkeur met veel eiwit. Biefstukje enz.
T: groente, zuivel, fruit (ideeen?)

ideeen, tips, kritiek, alles is welkom.

Edit: Vervelend van je baan Joycie! Nu in deze tijd allemaal niet makkelijk, zeker niet in de sector waarin jij je bevindt -O-. Succes!
Je vergeet noten. En als je alleen voor tarweloos gaat, kan hij ook nog havermout proberen. Als mijn gewrichten ontstoken zijn, doe ik een detox vorm uit dit boekje:

https://m.bol.com/nl/p/daytox/1001004011275641/

Is wel vegatarisch. Dat doe ik dan een paar dagen. Als ik dan weer opbouw laat ik zuivel staan. Harde kaas kan wel. Rood vlees laat ik staan. Wel eet ik dan weer kip en eieren. Het meest ideale lijstje als hij is opgebouwd en ik ontstekinsvrij wil blijven:

O: havermoutshake met soyamelk, banaan en veel rood fruit en soms spinazie
T: fruit als appels. Meloen en ananas juist niet, want suikers al in banaan
L: vette vis werkt erg goed tegen ontstekingen: zalm, haring, makreel, sardientjes. Met groenten en sla en pompoenpitten of zo
T: stukje pure chocolade, of noten, of eieren
D: zo weinig mogelijk koolhydraten, oosters soepje als thom kai en een salade, of gewoon AVG en A vervangen door salade

En dat zou je vent dan op zijn hoeveelheden kunnen aanpassen.
pi_128854270
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:28 schreef Novem het volgende:
No wheat betekent geen tarwe, dus ja, je mag aardappelen en rijst en mais.
Bij no grain mag je ook geen rijst en mais.

Succes ermee Cali. Mijn vriend heeft IBS en we hebben daarom ook een tijdje tarwevrij geprobeerd te eten, maar het was voor ons ondoenlijk. Het schjint wel heel goed te helpen bij mensen met darmklachten, hoewel mijn vriend geen enkel verschil merkte. Ik ook niet bij mezelf trouwens.

Voor mensen met CU en Crohn zijn er ook diëten waarbij je helemaal geen granen, zetmeelhoudende en prikkelende producten (zoals uien en kool) mag eten, schijnt heel goed te helpen.
Dat laatste heb ik een keer gehoord bij een bbc programma, the food hospital. Volgens mij in het eerste seizoen, tweede aflevering. De persoon in kwestie had ook CU en toen kreeg ze een dieet voorgeschreven dat goed werkte.
pi_128854758
/bijlezen. Excuus voor de spuit elf :+
  Vis een optie? vrijdag 12 juli 2013 @ 02:07:52 #112
70532 loveli
N
pi_128859470
:s)
crap in = crap out
pi_128860071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:26 schreef Californium het volgende:
Dus ik mag O+ wel spelt, gerst en bijv soja-saus geven. Als ik het goed begrijp moet ik dus echt opzoek naar tarwevrij, maar kan ik ervan uit gaan dat geen gluten = geen tarwe?
Spelt is gewoon een ouderwets soort tarwe. Niet doen. Gerst is ook een graan. Niet doen.
Als je wil kijken wat werkt, kan je veel beter alle GRAAN schrappen. Niet alleen tarwe. Tarwe is supergraan, maar voor iemand wiens darmen compleet over de zeik zijn, kan je beter ook minder supergraan skippen. Stel dat je vriend goed reageert op graanvrij eten, kan je altijd later nog weer kijken of de niet-tarwe graanvarianten verdragen worden.

Om er zeker van te zijn dat er geen graan via kant-en-klaar producten binnenkomt, kan je het makkelijkst gewoon geen kant-en-klaar spul eten. Zorg dat je zelf weet wat je eet :).

Volgens mij wordt gewoonlijk aangeraden om het een hele maand vol te houden, maar zijn de effecten bij mensen waarbij het aanslaat, na een ruime week al wel te merken. Aan de andere kant, mensen hebben vaak wel een week nodig om te wennen aan het gemis aan brood.
Dus ik zou zeggen: pas na een dag of 10 voorzichtig eerste conclusies proberen te trekken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 12 juli 2013 @ 05:11:38 #114
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128860342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:34 schreef Californium het volgende:

[..]

Nope.... heeft nooit ergens last van gehad tot de opkomst van zijn IBD.

Ik begin een beetje duidelijkheid te krijgen volgens mij: Gerst en rogge zijn niet tarwe maar hebben wel gluten. En amaranth en boekweit en quinoa zijn tarwe en glutenvrij
Gluten zijn voor de meeste mensen wel datgene uit tarwe dat de buik irriteert. In die zin zijn glutenvrije producten die wel op tarwe basis zijn op zich niet zo slecht. Je zou alles uit het glutenvrije schap in de super op zich kunnen geven.

let ook op met dingen als sojasaus (inproba heeft geloof ik wel een saus die wel kan, staat op de verpakking of het gluten vrij is) en bouillonblokjes (zitten soms ook tarwegluten in).
Kwak
  vrijdag 12 juli 2013 @ 05:23:02 #115
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128860349
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:26 schreef Californium het volgende:
Dus ik mag O+ wel spelt, gerst en bijv soja-saus geven. Als ik het goed begrijp moet ik dus echt opzoek naar tarwevrij, maar kan ik ervan uit gaan dat geen gluten = geen tarwe?
Geen spelt! Dat is niet tarwegluten vrij! En gerst weet ik niet. Kijk anders eens voor een lijst op de pagina van de patiënten vereniging coeliakie. Er is ook een app gaat je barcode kunt scannen in de winkel of iets glutenvrij is of niet.

Verder: Veel glutenvrije producten zoals brood en pasta bevatten maïs of rijst of ontglute tarwe. Je zou kunnen overwegen ze niet te gebruiken en idd. meer graanvrij te eten. Die producten zijn er vooral zodat je als coeliakiepatiënt gewoon mee kan blijven eten met "gewoon" eten
Kwak
pi_128860362
Goedemorgen kwak :W

Veel mensen denken idd dat spelt glutenvrij is en dat is niet zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128860390
mogguh. Al sinds half vier wakker omdat het warm was in bed, ik ga het zomer dekbed vanaaf maar uit het overtrek halen....

Vanmiddag nog een dutje doen :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 12 juli 2013 @ 07:32:07 #118
221912 minilot
Nancy boy
pi_128860591
:O Goedemorgen. Ga zo teruglezen.

Eerst definitief lijstje van gisteren:

- B: Halfuur fietsen
- O: Restje koude ratatouille, koffie met amandelmelk, twee handjes walnoten
- L: Geroosterde worteltjes in allerlei kleuren
- S: Uurtje hoepelen + volgende stap in C25K-hardlooptraining met stukjes van wel drie minuten achtereen hollen. :') Werd alleen hoepelen. }:|
- D: Weet ik nog niet. Iets flinks! Pho gemaakt, Saigonstijl. O+

Vandaag: nog geen idee. Heb vanmorgen vroeg yoghurt met amandel en banaan op, maar heb mijn lunch weer eens thuis op het aanrecht laten staan. Ook weet ik nog niet waar ik vanavond rond etenstijd ben. Morgen dus maar een terugbliklijstje!

58 kilo op de werkweegschaal. }:| Zal wel komen omdat ik nog voor driekwart uit noedelsoep besta. *)

-x- voor de Slankies. Ik ga koffie zoeken
Let me see you stripped down to the bone
pi_128861118
Ik vind dat we terug moeten komen van dat zo geweldloze samenleving instelling. }:|
Iedereen die de korte invoegstroken van het knooppunt bij mijn woonplaats kent kan indenken hoe zo'n dickmove het is om wanneer je achter een vrachtwagen invoegt je al over de doorgetrokken streep invoegt om nog even snel de vrachtwagen in te halen.
Alleen de vrachtwagenchauffeur had meer de neiging om z'n neus te renoveren gok ik...

M'n nieuwe trainingsdoel heb ik ook al bepaald, een zekere Fiat Panda van een schele, afsnijdende trut omkieperen. }:|

Goedemorgen! :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128861154
:O
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_128861156
Gelukkig vanavond gezellig buurten bij de lokale gameshop en dus GTA V pre-orderen. *O*
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128861165
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:40 schreef V1z0R het volgende:
Gelukkig vanavond gezellig buurten bij de lokale gameshop en dus GTA V pre-orderen. *O*
Gelukkig ook nog een lichtpuntje vandaag ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128861184
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:36 schreef V1z0R het volgende:
Ik vind dat we terug moeten komen van dat zo geweldloze samenleving instelling. }:|
Iedereen die de korte invoegstroken van het knooppunt bij mijn woonplaats kent kan indenken hoe zo'n dickmove het is om wanneer je achter een vrachtwagen invoegt je al over de doorgetrokken streep invoegt om nog even snel de vrachtwagen in te halen.
Alleen de vrachtwagenchauffeur had meer de neiging om z'n neus te renoveren gok ik...

M'n nieuwe trainingsdoel heb ik ook al bepaald, een zekere Fiat Panda van een schele, afsnijdende trut omkieperen. }:|

Goedemorgen! :)
Lijkt me een goed doel! :D

Mijn doel is om een weekend zonder internet te doen. Kan ik tenminste niet afgeleid worden bij al mn handwerk klusjes. *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128861207
_O- ook goedemorgen viz, je kon je goede been niet vinden vanmorgen? :P

Planning:
O: 2 dubbele rijstwafels pindakaas, 2 nectarines (klein), capputje
T: 100 gr fromage frais met bramen
L: ? denk een of andere salade ofzo
T: 100 gr fromage frais met bramen
D: vino en allemaal lekkere dingen!
pi_128861223
Mijn doel is om mijn vriend van het weekend eindelijk mee te krijgen op de fiets. Die probeert er elke keer onderuit te komen!

Nu de afwas en opruimen, want straks uitzendbureaus af!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128861273
Morgen!

V1z! :o _O-

Het regent }:| Oh nee, het zonnetje is net doorgkomen O+

O - Griekse yoghurt met appel, rozijnen, kaneel, pindakaas
L - 2 speltbth met boter en 2 gekookte eieren
T - salade van erwtjes en edamame
D - vino en allemaal lekkere dingen!
T - nog meer vino en/of cocktails en/of wodka limes
S - dansen hopelijk

[ Bericht 7% gewijzigd door Novem op 12-07-2013 09:14:49 ]
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128861399
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:41 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Gelukkig ook nog een lichtpuntje vandaag ;)
:Y

Eerder kocht ik altijd m'n games online want goedkoper. Maar ben keer de gameshop ingelopen en toen drie kwartier blijven hangen... Sindsdien koop ik ze daar want maar iets duurder maar heul gezelliger dan een website.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:45 schreef Perruche het volgende:
_O- ook goedemorgen viz, je kon je goede been niet vinden vanmorgen? :P

Planning:
O: 2 dubbele rijstwafels pindakaas, 2 nectarines (klein), capputje
T: 100 gr fromage frais met bramen
L: ? denk een of andere salade ofzo
T: 100 gr fromage frais met bramen
D: vino en allemaal lekkere dingen!
Dat is het punt, het begon goed. Heerlijk fris wakker worden nog voor de wekker wakker dus even knuffelen met Chloe die op m'n borstkas lag, lekker gedoucht, m'n favoriete nummer van de CD kwam direct op toen ik de auto startte...

Alleen maar om het te laten verpesten door 2 van die idiote asshats }:|

En gisteren had ik nog karmapunten gescoord door de buuf met rollator te helpen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:02:57 #128
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128861490
Waarom zou je anderen jouw dag laten verpesten? Rewind!
Kwak
pi_128861511
Vloeken schelden en tieren helpt me het van me af te zetten :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:14:04 #130
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128861672
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:04 schreef V1z0R het volgende:
Vloeken schelden en tieren helpt me het van me af te zetten :)
Ik ben zo een stomme muts die een rotgevoel krijgt van vloekende scheldende en tierende mensen. Heb je een tip hoe ik het van me af kan zetten zonder anderen er mee te belasten?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128861692
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben zo een stomme muts die een rotgevoel krijgt van vloekende scheldende en tierende mensen. Heb je een tip hoe ik het van me af kan zetten zonder anderen er mee te belasten?
Het gewoon hun probleem te laten zijn en er niet jouw probleem van te maken?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128861781
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben zo een stomme muts die een rotgevoel krijgt van vloekende scheldende en tierende mensen. Heb je een tip hoe ik het van me af kan zetten zonder anderen er mee te belasten?
In het openbaar doe ik dat ook niet :@ achteraf pas.

Wat ik zelf doe bij mensen die wel dat doen, iets bedenken wat ze op het verkeerde been zet.
Toen ik stage liep in Apeldoorn op de terugweg ook keer situatie gehad waar iemand in andere auto helemaal flipte. Toen dus een handkusje naar 'm toe geblazen en toen reed 'ie verbaasd weer verder.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128861790
Ik zie echt nauwelijks scheldende mensen! Ik scheld eigenlijk ook nooit, als ik iets heel vervelend vind probeer ik er maar van weg te gaan en er het mijne van te denken. Kost me een stuk minder energie :D

Viz _O-

Doet me denken aan benidorm Bastards :D
pi_128861954
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:57 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:Y

Eerder kocht ik altijd m'n games online want goedkoper. Maar ben keer de gameshop ingelopen en toen drie kwartier blijven hangen... Sindsdien koop ik ze daar want maar iets duurder maar heul gezelliger dan een website.

[..]

Dat is het punt, het begon goed. Heerlijk fris wakker worden nog voor de wekker wakker dus even knuffelen met Chloe die op m'n borstkas lag, lekker gedoucht, m'n favoriete nummer van de CD kwam direct op toen ik de auto startte...

Alleen maar om het te laten verpesten door 2 van die idiote asshats }:|

En gisteren had ik nog karmapunten gescoord door de buuf met rollator te helpen.
Is ook veel gezelliger!

Vroeger was ik altijd helemaal verslaafd aan The Sims.. Zit te twijfelen om 3 te kopen. Al een hele week..

Zo afwas gedaan. Schone was in wasmanden gedaan en op bed gezet. Leuk klusje voor als ik terug ben vanmiddag!
Hier nog tips voor wat ik mee moet nemen naar een uitzendbureau? Ik heb echt geen idee? Of in het begin nog niets?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128861993
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:20 schreef Perruche het volgende:
Ik zie echt nauwelijks scheldende mensen! Ik scheld eigenlijk ook nooit, als ik iets heel vervelend vind probeer ik er maar van weg te gaan en er het mijne van te denken. Kost me een stuk minder energie :D

Viz _O-

Doet me denken aan benidorm Bastards :D
:D
Had jij dit jaar niet nog een aanvaring met een scheldende man op 't fietspad?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128862010
Joycie, ik zou een aantal CV's meenemen, een (kopie van) je identiteitsbewijs, misschien kopieën van dilpomas' of certificaten. Beter goed voorbereid op pad :)
pi_128862020
Haha Viz :D Ik kan me soms ook echt ergeren aan halve tammen in het verkeer.. Maar schelden doe ik niet, I O+ my toeter
pi_128862027
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:30 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D
Had jij dit jaar niet nog een aanvaring met een scheldende man op 't fietspad?
Ja en toen zei ik iets van "jij pannekoek!" :'). Maar dat is 1x, in een half jaar! Dat vind ik niet vaak :P

Oooh en als fietser heb ik echt een broertje dood aan automobilisten die hun claxon gebruiken... echt wat een herrie komt daar vanaf! En vooral als je ze dan 1 meter naast je rijden en er perse langs willen met die dikke SUV op die smalle grachtjes.
pi_128862061
Ok, CV's even printen dan en mijn paspoort kopieren. Zal zo eens mijn diploma opzoeken en certificaten van cursussen.
Wil natuurlijk wel een goede gemotiveerde indruk achterlaten!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128862121
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:32 schreef the85mc het volgende:
Haha Viz :D Ik kan me soms ook echt ergeren aan halve tammen in het verkeer.. Maar schelden doe ik niet, I O+ my toeter
Ik ook, van de week nog, zat in de auto naar mijn ex-werk.. Natuurlijk al opgefokt als wat. En ik moet invoegen op de rondweg. En degene links van mijn elke keer remmen - gas - remmen - gas.. Echt toen ik eindelijk achter hem zat, want ja hij besloot me toch uiteindelijk niet in te laten voegen voor hem heb ik flink getoeterd. Sommige mensen in het verkeer :+
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128862237
http://www.volkskrant.nl/(...)en-maar-dikker.dhtml

Mooi artikel! :P
Vanavond lekker brood bij het eten voor de lekker en voor vanmiddag maar eens verzinnen wat ik ga eten. :P
Ik denk een paar gebakken eitjes met tomaat. :P En misschien toch ook nog wel een boterham. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128862323
@ joycie
Wat Perr zegt.
Misschien iets voor bij de koffie? Weet niet of dat not-done is maar dan laat je wel een bijzondere indruk achter.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:32 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja en toen zei ik iets van "jij pannekoek!" :'). Maar dat is 1x, in een half jaar! Dat vind ik niet vaak :P
Zo vaak kom ik het ook niet tegen hoor :P

En A'dam is inderdaad een vreselijke stad om in te rijden :') soms zou je denken dat de fietsers en bromfietsers daar suïcidaal zijn :N
Dus wel enigszins logisch dat mensen die daar elke dag rijden asociaal er van worden. :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:32 schreef the85mc het volgende:
Haha Viz :D Ik kan me soms ook echt ergeren aan halve tammen in het verkeer.. Maar schelden doe ik niet, I O+ my toeter
Toeter eigenlijk ook niet snel, in situaties waar ik dat zou doen ben ik vaak zo verbaasd dat ze al weer weg zijn wanneer ik bedenk dat ik had moeten toeteren :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128862364
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)en-maar-dikker.dhtml

Mooi artikel! :P
Vanavond lekker brood bij het eten voor de lekker en voor vanmiddag maar eens verzinnen wat ik ga eten. :P
Ik denk een paar gebakken eitjes met tomaat. :P En misschien toch ook nog wel een boterham. :D
Iemand die het verschil tussen GI en GL niet kent heeft wenig recht van spreken lijkt me.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128862373
Ben laatst in london voor 't eerst in tijden uitgescholden op straat :')_! omdat er een fietser met 100km/uur ofzo aan kwam rijden en me voor de sokken reed toen ik overstak :{w

Maar verder hier eigenlijk nooit.
Ja doei.
pi_128862377
Hehehe, ik heb ooit in Marokko gereden en daar rijd je dus met je hand op de claxon. :D
In NL toeter is alleen als er een gevaarlijke situatie is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Iemand die het verschil tussen GI en GL niet kent heeft wenig recht van spreken lijkt me.
Maar het is Menno, van Brood van Menno die het geschreven heeft. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:48:24 #146
221912 minilot
Nancy boy
pi_128862401
Poeh, geen gluten maakt het een stuk lastiger dan alleen geen tarwe.. Cali, hebben de artsen van je vriend eigenlijk iets aangeraden met betrekking tot zijn voeding?
Let me see you stripped down to the bone
pi_128862422
Zou ik ook een getuigschrift bij kunnen voegen?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128862447
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hehehe, ik heb ooit in Marokko gereden en daar rijd je dus met je hand op de claxon. :D
In NL toeter is alleen als er een gevaarlijke situatie is.

[..]

Maar het is Menno, van Brood van Menno die het geschreven heeft. :D
Laten we kijken wat Jesse er over zegt :)

Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:50:43 #149
221912 minilot
Nancy boy
pi_128862452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Iemand die het verschil tussen GI en GL niet kent heeft wenig recht van spreken lijkt me.
Ter aanvulling op dat artikel, hier een reactie erop van een culinair journalist die echt precies verwoordt waar het wat mij betreft om gaat: dat brood een schamele hoeveelheid voedingsstoffen per calorie heeft. En daar is geen spelt tussen te krijgen. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door minilot op 12-07-2013 09:58:48 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 12 juli 2013 @ 09:52:01 #150
221912 minilot
Nancy boy
pi_128862480
O, nou.. Ik blijk de rest van de dag volkomen in mijn eentje op kantoor te zitten. Het hele pand voor mezelf! :)
Had ik nou maar een hoepel.. Toch eens eentje hier neerzetten.
Let me see you stripped down to the bone
pi_128862485
Nu ik met de trein reis ben ik al heel lang niet meer uitgescholden op straat *O* en ik heb al heel veel mensen geholpen bij het kopen van een kaartje of het vinden van de juiste trein / de juiste weg. Karmapunten!

En gister heb ik een oude mevrouw in de supermarkt uitgelegd wat je met ricotta kan maken en welke kaas beter geschikt is om door een salade te doen O+

Lijstje!
O: kwark, havermout, banaan, bosbessen
T: appeltje
L: een of andere salade hopelijk
T: rijstwafel pindakaas
S: indien tijd: lesje hardlopen
D: vino en allemaal lekkere dingen en omg: een lekker toetje! :9
pi_128862509
Brood. Daar zit wat in.
pi_128862510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:29 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Is ook veel gezelliger!

Vroeger was ik altijd helemaal verslaafd aan The Sims.. Zit te twijfelen om 3 te kopen. Al een hele week..
Het is grappig, maar vond het niet leuk genoeg om te kopen (ok ik was het na 2 weken spelen ook wel alweer zat).

In Ghana toeteren ze continu. Gewoon om aan te geven dat ze in je buurt zijn. Of om te vragen of je bij hen in de auto wil stappen (taxi's). Of omdat iemand anders te dichtbij komt (maar dan geven ze meestal gewoon een ruk aan het stuur). Daar wen je na een tijdje zo aan, dat NL opeens heel stil lijkt :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128862536
Brood :9 Daar kan ik nou echt van genieten, goed gebakken brood, zonder allemaal vage toevoegingen met een lekker knapperige korst. Wit zuurdesem, speltzuurdesem, rogge, met zonnepitten, havervlokken, mais, met olijven en zongedroogde tomaatjes...brood O+

Ik eet max 3 stuks per dag doordeweeks, in het weekend vaak minder, omdat ik dan tijd heb om wat anders te maken voor de lunch.

Ik eet brood alleen voor de lekker, of voor het gemak, niet omdat het zo enorm voedzaam is.

Anna! Toetje :9~
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128862557
O+ vers gebakken warm brood O+
Ja doei.
pi_128862580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:48 schreef minilot het volgende:
Poeh, geen gluten maakt het een stuk lastiger dan alleen geen tarwe.. Cali, hebben de artsen van je vriend eigenlijk iets aangeraden met betrekking tot zijn voeding?
Nope.... "hij heeft geen actieve ontsteking in zijn darmen dus we weten het niet". Dat is de strekking van het verhaal, in de hele 6 maanden geen woord gezegd over een speciaal dieet. IK ben vooral gaan nadenken na de discussie hier, gesprek met een vriend en de talloze informatie op internet waaruit blijkt dat tarwevrij dieet patiënten met IBD kan helpen.

En thx allemaal voor de handige tips O+. IK ga nu maar even voor geen granen, mais, tarwe enz. En ga het gewoon bij mijn planning van gister houden. Als hij idd goed reageert (wat nog de vraag is) ga ik wel langzaam dingen als spelt en main enzo proberen. En qua voorgefabriceerd voedsel komt er hier alleen dingen als hummus en heel zelden een roomsausje in. Avondeten enz. kook ik altijd from scratch.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128862629
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:50 schreef minilot het volgende:

[..]

Ter aanvulling op dat artikel, hier een reactie erop van een culinair journalist die echt precies verwoordt waar het wat mij betreft om gaat: dat brood een schamele hoeveelheid voedingsstoffen per calorie heeft. En daar is geen spelt tussen te krijgen. :)
Is dus ook deels de kracht.

In vergelijking met andere landen is Nederland al sinds een hele poos een land met bovenmatige broodconsumptie. Ooit stonden we ook bekend om de lange dunne mensen.
Dit soort dingen vind ik dan vaak gewoon onzin omdat er in zoveel meer onderzoeken gewoon heel duidelijk is dat de mensen dikker worden van overmatige suikerconsumptie en minder beweging.

Natuurlijk draagt het bij, elke kcal teveel draagt bij waar die ook maar vandaan komt maar met dit soort suggestieve koppen verwar je de mensen alleen maar en leid het af van de daadwerkelijke boosdoener in mijn optiek.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128862690
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)en-maar-dikker.dhtml

Mooi artikel! :P
Vanavond lekker brood bij het eten voor de lekker en voor vanmiddag maar eens verzinnen wat ik ga eten. :P
Ik denk een paar gebakken eitjes met tomaat. :P En misschien toch ook nog wel een boterham. :D
Echt dat fokking artikel gaat heel het friggin internet over :X Het is 1 jaar oud! :')
En die dude moet gewoon brood houden en het daarbij laten. /ergenis
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:05:07 #159
221912 minilot
Nancy boy
pi_128862694
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:00 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is dus ook deels de kracht.

Ik ben het verder wel met je eens hoor, maar dit snap ik even niet. In welke situatie kan het ooit wenselijk zijn dat een een product relatief weinig voedingsstoffen per calorie bevat? :?
Let me see you stripped down to the bone
pi_128862726
quote:
Een volwassene eet gemiddeld 3-4 sneetjes brood per dag. Dat is volgens de aanbevolen hoeveelheden van het Voedingscentrum te weinig. Wie meer brood eet, krijgt namelijk op een gezonde manier meer vezels, vitamines en andere belangrijke voedingsstoffen binnen. Het Voedingscentrum adviseert de volgende hoeveelheden per dag:

1 tot 3 jaar: 2 tot 3 sneetjes
4 tot 8 jaar: 3 tot 4 sneetjes
9 tot 13 jaar: 4 tot 5 sneetjes
14 tot 18 jaar: 6 tot 7 sneetjes
19 tot 50 jaar: 6 tot 7 sneetjes
51 tot 70 jaar: 5 tot 6 sneetjes
70+ jaar: 4 tot 5 sneetjes
Brodoganda!
pi_128862779
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:06 schreef anna82 het volgende:

[..]

Brodoganda!

Wow! Als ik naar de uni ga eet ik er maximaal 4 :o en vaak maar 2 :') en ik ben nog steeds niet dood.
Ja doei.
pi_128862807
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ben het verder wel met je eens hoor, maar dit snap ik even niet. In welke situatie kan het ooit zijn dat een een product relatief weinig voedingsstoffen per calorie bevat? :?
Dat klinkt inderdaad beetje krom. Maar bedoelde meer dat het een goede loze vuller is.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:10:10 #163
221912 minilot
Nancy boy
pi_128862809
Uit het tweede artikeltje:

quote:
Het Voedingscentrum counterde, onder meer bij monde van Patricia Schutte en Andrea Werkman, dat het eten van een ruime hoeveelheid volkorenbrood per dag nodig was om voldoende voedingsvezels binnen te krijgen. Het is weliswaar een feit dat vooral groenten rijk zijn aan vezels, maar het Voedingscentrum houdt rekening met de voorkeuren van de Nederlander. Als volkorenbrood uit de aanbeveling zou worden geschrapt, dan moest de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten omhoog van 200 naar 400 gram. En die 200 gram halen de meesten van ons al niet.
Let me see you stripped down to the bone
pi_128862829
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ben het verder wel met je eens hoor, maar dit snap ik even niet. In welke situatie kan het ooit wenselijk zijn dat een een product relatief weinig voedingsstoffen per calorie bevat? :?
Bijvoorbeeld in de situatie dat de kinderen der nederlanden lunchen met roombroodjes en energiedrank. Dan vind ik brood wel het betere alternatief.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:11:22 #165
221912 minilot
Nancy boy
pi_128862846
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:10 schreef anna82 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld in de situatie dat de kinderen der nederlanden lunchen met roombroodjes en energiedrank. Dan vind ik brood wel het betere alternatief.
Dat zeker. :) Aan de andere kant: als ik een paar dagen veganistisch eet dan is een blikkie suikervrije Red Bull wel een héél makkelijke manier om aan B-vitaminen te komen. :@ >:)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:10 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad beetje krom. Maar bedoelde meer dat het een goede loze vuller is.
Dat snap ik dus inderdaad niet. :) Waarom zou je een loze vuller willen als je ook een vuller vol nutriënten kunt nemen? Leg het me uit! :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:12:13 #166
217702 Lonaa
Honger!
pi_128862872
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat snap ik dus inderdaad niet. :) Waarom zou je een loze vuller willen als je ook een vuller vol nutriënten kunt nemen? Leg het me uit! :)
Het is een gemakkelijke loze vuller. Gemak doet een boel.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128862879
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:57 schreef Californium het volgende:

[..]

Nope.... "hij heeft geen actieve ontsteking in zijn darmen dus we weten het niet". Dat is de strekking van het verhaal, in de hele 6 maanden geen woord gezegd over een speciaal dieet. IK ben vooral gaan nadenken na de discussie hier, gesprek met een vriend en de talloze informatie op internet waaruit blijkt dat tarwevrij dieet patiënten met IBD kan helpen.

En thx allemaal voor de handige tips O+. IK ga nu maar even voor geen granen, mais, tarwe enz. En ga het gewoon bij mijn planning van gister houden. Als hij idd goed reageert (wat nog de vraag is) ga ik wel langzaam dingen als spelt en main enzo proberen. En qua voorgefabriceerd voedsel komt er hier alleen dingen als hummus en heel zelden een roomsausje in. Avondeten enz. kook ik altijd from scratch.
misschien heb je hier nog iets aan:

http://happygrapefruit.wordpress.com/

Volgens mij heeft haar vader glutenintollerantie en de avondmaaltijden zijn goed te pruimen :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128862931
Ik eet al minimaal 8 boterhammen op niet sportdagen... Dus de bropoganda heeft goed gewerkt bij mij :) Het is vooral gemak denk ik, op een bepaalde manier voelt het 'raar' om ook s middags warm te eten, terwijl dat best kan. Zeker als je vergelijkt met zuid europese landen.
Ik eet trouwens wel vaak brood met minder zout, want anders krijg ik helemaal teveel zout binnen. Daar zouden ze wel wat meer aan mogen doen vind ik.
pi_128862941
Over brood gesproken: gister keek ik de Heel Holland Bakt aflevering over brood: :9 :9~ O+
pi_128862946
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:11 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat snap ik dus inderdaad niet. :) Waarom zou je een loze vuller willen als je ook een vuller vol nutriënten kunt nemen? Leg het me uit! :)
Gemak en budgettechnisch, zelfs beetje sociale druk.
Je kind met een bak spinaziesalade met lekkere gegrilde kipfilet is een uitstekende keuze wat betreft voeding maar wordt er wel raar op aangekeken gok ik. En een zakje met 2 boterhammen pindakaas en 2 mandarijntjes heb je in 5 minuten gefixt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:17:05 #171
217702 Lonaa
Honger!
pi_128862953
Ik vind het vooral veel werk om 's middgas iets anders te eten dan brood.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128862988
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:17 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind het vooral veel werk om 's middgas iets anders te eten dan brood.
Maak op zondag een grote pan couscoussalade met daarin veel gegrilde groenten en/of broccoli en wat feta en je kunt dat zeker tot aan woensdag, maar donderdag ook nog wel, meenemen :9
Ja doei.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:18:59 #173
217702 Lonaa
Honger!
pi_128862998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maak op zondag een grote pan couscoussalade met daarin veel gegrilde groenten en/of broccoli en wat feta en je kunt dat zeker tot aan woensdag, maar donderdag ook nog wel, meenemen :9
4 dagen hetzelfde eten. ;(

Ik doe het soms wel hoor, een salade eten tussen de middag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128863014
Je eet anders toch ook gewoon 4 dagen lang brood?
Ja doei.
pi_128863026
In de landen om ons heen is het gangbaar om warm te lunchen. Als ik kon kiezen, dan zou ik het wel weten :Y) :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:20:36 #176
217702 Lonaa
Honger!
pi_128863044
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:19 schreef motorbloempje het volgende:
Je eet anders toch ook gewoon 4 dagen lang brood?
Maar wel met andere dingen erop. :6
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128863045
:') tijdens m'n stage in DLD dus ook maar toen had ik als D brood...
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

4 dagen hetzelfde eten. ;(

Ik doe het soms wel hoor, een salade eten tussen de middag.
Behalve m'n D kaan ik op werkdagen zo'n beetje precies hetzelfde weg :@
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128863061
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:15 schreef the85mc het volgende:
Ik eet al minimaal 8 boterhammen op niet sportdagen... Dus de bropoganda heeft goed gewerkt bij mij :) Het is vooral gemak denk ik, op een bepaalde manier voelt het 'raar' om ook s middags warm te eten, terwijl dat best kan. Zeker als je vergelijkt met zuid europese landen.
Ik eet trouwens wel vaak brood met minder zout, want anders krijg ik helemaal teveel zout binnen. Daar zouden ze wel wat meer aan mogen doen vind ik.
Mijn vriendje eet elke dag een half brood op zijn werk (kantoorwerk). Als hij thuiskomt van zijn werk eet hij nog een keer 3 plakken roggebrood of 5 beschuiten en hij is nog steeds 1.93, 76 kg en kerngezond. Whatever rocks your boat denk ik dan!
pi_128863071
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar wel met andere dingen erop. :6
Nou, dan maak je een basiscouscosusalade en bepaal je 's ochtends waar je zin in hebt om erbij/doorheen te doen. Yoghurt, feta, groenten (rauw of gegrild), rucola erdoorheen, etc. Je kunt natuurlijk ook gewoon moeilijkheden op willen zoeken.
Ja doei.
pi_128863088
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:20 schreef V1z0R het volgende:
:') tijdens m'n stage in DLD dus ook maar toen had ik als D brood...

[..]

Behalve m'n D kaan ik op werkdagen zo'n beetje precies hetzelfde weg :@
Oh ja, idem. 's ochtends yoghurt, 's middags ei/omelet :+ al was ik gisteren avontuurlijk en had ik 's ochtends 2 toast met paté :o .
Ja doei.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:23:19 #181
217702 Lonaa
Honger!
pi_128863097
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:21 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, dan maak je een basiscouscosusalade en bepaal je 's ochtends waar je zin in hebt om erbij/doorheen te doen. Yoghurt, feta, groenten (rauw of gegrild), rucola erdoorheen, etc. Je kunt natuurlijk ook gewoon moeilijkheden op willen zoeken.
Ik denk dat het niet zozeer met moeilijkheden zoeken te maken heeft alswel met gewoontes veranderen. :)

Ben alternatieven voor brood als lunch aan het invoeren. Vind lunch sowieso altijd een moeilijke maaltijd die ik vaak vergeet/waar ik niet echt voor ga zitten of zelfs echt geen zin in heb.
Gisteren had ik brood, maar eergisteren had ik een grote makreelsalade. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:23:21 #182
221912 minilot
Nancy boy
pi_128863099
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Gemak en budgettechnisch, zelfs beetje sociale druk.

Op die manier. Ik dacht dat je bedoelde dat specifiek de weinige vezels en pitamientjes in brood in sommige gevallen juist nuttig kunnen zijn. Ik dacht al! :D

Kracht = dus dat het een gemaksproduct is. Duidelijk.
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:24:15 #183
221912 minilot
Nancy boy
pi_128863124
Een avocado, een banaan en een handvol noten heb ik trouwens vijf keer sneller eetklaar dan dat ik boterhammen moet smeren. >:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_128863165
Moet de avocado wel draadjesvrij zijn ;( die van gisteren bij mij had draadjes ;( huuu

het is lastig om goede avocado's te vinden (hier).

Lijstje vandaag dan maar:

O: yoghurt met bosvruchten en branflakes
T: 2 knackebrod met paté
L: 2 scrambled eggs op 2 toast met wat geitenkaas
T: halve banaan
S: Jillian
T: halve banaan
D: falafel met pita's :9
Ja doei.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:28:21 #185
221912 minilot
Nancy boy
pi_128863216
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:25 schreef motorbloempje het volgende:
Moet de avocado wel draadjesvrij zijn ;( die van gisteren bij mij had draadjes ;( huuu
Huu, dat klinkt vies. Ik geloof niet dat ik ooit draden in een avocado heb gehad of gezien. Was -ie nog wel goed?
Let me see you stripped down to the bone
pi_128863244
Hij zit dan op 't randje, als ie draden heeft, als de draden donker zijn is 'ie nie goed meer. 't Viel nu wel mee ook met de hoeveelheid en kon er wat omheen snijden :+
Ja doei.
pi_128863274
Ik had laatst 2x een superlekkere avocado, echt wat een genot! En dan met limoensap en peper/zout :~

Nu ligt er weer eentje te rijpen, ga hem morgen slachten!
pi_128863310
Lijstje:

O: omelet met ei en aubergine. Zachtjes gebakken aubergine is zoooooo lekker
T: kwark met coconut butter
L: low carb pasta; courgette als pasta, saus van passata, meatballs en parmezaanse kaas/basilicum
T: havermoutshake
T: bietensap
S: fitness
D: gewokte rijst, kabeljauw en groente
T: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128863315
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh ja, idem. 's ochtends yoghurt, 's middags ei/omelet :+ al was ik gisteren avontuurlijk en had ik 's ochtends 2 toast met paté :o .
Kwark met havermout en rozijnen

4 bth paprika/kip/paard(of zalm) en likje mosterd, forelfilet en garnalen, deze week dan 2 plakken prosciutto crudo, stuk meloen en kiwi

Grapefruit

blikje makreelfilet, spinaziesalade met van alles

Bruine bonen met spek (gister dan)

Kwark

Ik krijg genoeg eiwitten wel binnen :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128863325
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:04 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Echt dat fokking artikel gaat heel het friggin internet over :X Het is 1 jaar oud! :')
En die dude moet gewoon brood houden en het daarbij laten. /ergenis
Sorry! :D Ik zag m gister ook maar ineens voorbij komen en ik weet dat er hier best wel wat mensen anti-brood zijn, dus vond het wel mooi dat een bakker ook tegen de brood propaganda van het voedingscentrum was. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128863332
Couscous is gemaakt van tarwe, dus met dat iedere dag eten behaal je niet veel winst t.o.v. brood.

Ik zeg het nog maar eens: avocado pakken, zachtjes knijpen, hij mag niet te hard zijn en niet te zacht zijn, steeltje eraf, groen eronder > avocado is goed en heeft geen draadjes, bruin/zwart eronder > avocado is bruin en heeft draden.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:34:12 #192
217702 Lonaa
Honger!
pi_128863352
Avocado heb ik eens gekocht omdat ik het nog nooit gehad had en ik vond het niet te vreten. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:38:11 #193
221912 minilot
Nancy boy
pi_128863444
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:33 schreef Novem het volgende:
Couscous is gemaakt van tarwe, dus met dat iedere dag eten behaal je niet veel winst t.o.v. brood.
Couscous is natuurlijk één pot nat met brood: als je heel veel voedingsstoffen binnen wilt krijgen maar niet teveel calorieën, dan is couscous in plaats van een boterham volkomen onzinnig.

Niettemin, brood, couscous, allebei lekker. Ik minder het vooral omdat ik van mijn dikke kont af wil - het helpt nogal! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_128863447
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:34 schreef Lonaa het volgende:
Avocado heb ik eens gekocht omdat ik het nog nooit gehad had en ik vond het niet te vreten. ;(
dat kan aan zoveel dingen liggen;

of je hebt een slechte avocado of je hebt geen idee wat je er mee moet doen of je vindt het idd niet lekker.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:39:27 #195
217702 Lonaa
Honger!
pi_128863479
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:38 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

dat kan aan zoveel dingen liggen;

of je hebt een slechte avocado of je hebt geen idee wat je er mee moet doen of je vindt het idd niet lekker.
Hij was groen en vettig en zacht. Ik had er een gladde massa van gemaakt om op te eten met wat garnaaltjes.

Ik ga het nog een kans geven. Net als aubergine.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128863527
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:38 schreef minilot het volgende:

[..]

Couscous is natuurlijk één pot nat met brood: als je heel veel voedingsstoffen binnen wilt krijgen maar niet teveel calorieën, dan is couscous in plaats van een boterham volkomen onzinnig.

Niettemin, brood, couscous, allebei lekker. Ik minder het vooral omdat ik van mijn dikke kont af wil - het helpt nogal! :)
Dat zeg ik dus :P

Veel mensen denken dat couscous een graan is, maar het zijn gewoon piepkleine pastabolletjes.

Maar wel lekker inderdaad :9
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:44:07 #197
221912 minilot
Nancy boy
pi_128863590
Wel couscous eten, maar geen pasta willen omdat het een dikmaker is - ik heb zulke collega's gehad! :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_128863736
De verhouding couscous/groenten/de rest is hier altijd wel wat uit balans: meer groenten dan couscous, dus het kan hier niet zo heel veel kwaad. Zelfde met pastasalade: meer groente dan pasta :9
Ja doei.
pi_128864469
Ik heb zin om morgen naar de markt te gaan *O*

Ik wil vijgen halen en dat komt door Novem :P En abrikozen want ik wil proberen om zelf abrikozenijs te maken, omdat het kan . En van het weekend zelf pizza bakken...en we hebben spekkoek gehaald gister. Spekkoek is nom!

En in het kader van puin ruimen; we gaan dit weekend eindelijk eens onze voorjaarsschoonmaak doen :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:14:37 #200
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128864478
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:20 schreef _aurum_ het volgende:
In de landen om ons heen is het gangbaar om warm te lunchen. Als ik kon kiezen, dan zou ik het wel weten :Y) :Y
Ik ook.
Merk dat
- ik minder energie heb
- mijn huid onrustiger is
- dikker word

als ik iedere dag nederlands brood als lunch eet.

Dit probleem heb ik trouwens niet met duits brood.

Als het aan mij lag was het heel normaal om tussen de middag warm te eten in plaats van de door het bedrijf aangeboden broodmaaltijd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:16:27 #201
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128864528
Overigens vind ik pastasalade vies, maar koude couscous wel lekker. Goede reden om wel couscous maar geen pasta te eten.

Lijstje vandaag
0. havermout + boterham kaas
t. 250 gram kwark met lepeltjes jam
l. brood :')
t. 6 wortels en een appel
d. wat ik onderweg tegenkom
t. iets lekkers, ben vanavond alleen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128864589
Oh wij kunnen ervoor kiezen om warm eten tussen de middag, en als ik moet reizen doe ik dat graag. Als in, soep en salade of quiche, niet te zwaar want dan val ik in slaap tijdens mijn middagmeetings!

Pff ik heb het koud, een jurkje aan maar die zo dun dat het net voelt of ik nix aan heb, qua warmte :').
pi_128864641
Over pastasalade gesproken..
Wat gooien jullie daar zoal in?
compact en kleverig.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:21:14 #204
217702 Lonaa
Honger!
pi_128864674
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
Over pastasalade gesproken..
Wat gooien jullie daar zoal in?
Pasta. ^O^
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128864775
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Pasta. ^O^
dat moet wel de meest saaie en smakeloze pastasalade ooit zijn :'(
compact en kleverig.
pi_128864783
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
Over pastasalade gesproken..
Wat gooien jullie daar zoal in?
Groente. Veel groente. En een beetje pasta.
Denk aan paprika, ui, asperges, spinazie, courgette, aubergine, pompoen, broccoli, etc.

En dan een beetje olijfolie opgeleukt met rode peper/chillivlokken, verse basilicum en een paar tenen knoflook :9 En uitgebakken spekjes, of kipfilet, als je er wat vleesch in wilt.
Ja doei.
pi_128864828
Pastasalade begrijp ik niet echt. In italie zegt men "de saus kan wachten maar de pasta niet!". maw die moet je warm eten. En daar ben ik het wel mee eens :P.

Couscoussalade :~ bulghur :~ aardappel :~ panzanella :~
pi_128864832
Knoflook door alles! :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128864905
Dus.... 3 zware tassen en mijn portemonnee een stuk lichter :+ Echter nog wat belangrijke zaken vergeten: Ei :') heb er gelukkig nog 2.

Wilde tevens deze week samen met O+ tarwevrij eten, maar voor een vega is dat een stuk lastiger. Dus ga het minimaliseren en als het bij O+ goed aanslaat ga ik misschien wel weer een biologisch visje eten....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128865003
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Groente. Veel groente. En een beetje pasta.
Denk aan paprika, ui, asperges, spinazie, courgette, aubergine, pompoen, broccoli, etc.

En dan een beetje olijfolie opgeleukt met rode peper/chillivlokken, verse basilicum en een paar tenen knoflook :9 En uitgebakken spekjes, of kipfilet, als je er wat vleesch in wilt.
kijk, asperges en spinazie zou ik nou bv niet aan gedacht hebben! Maar spinazie lijkt me erg lekker erin... Gewoon sla ook weleens? (Ik had laatst een restje veldsla door de pastasalade gegooid en dat was eigenlijk best wel lekker :Y ) meestal gooi ik tonijn in pastasalade, maar kip kan idd ook prima.

Smmige dingen maak ik gewoon niet vaak genoeg om zomaar wat uit te proberen, maar eigenlijk kan dat best. Zoveel kun je er nou ook weer niet aan verpesten :+

Wij geven een feestje in aug en dan wil ik iig pastasalade en spinaziesalade maken als het weer goed is. Anders nasi oid. Enige nadeel is dat ik nooit weet hoeveel mensen er meeeten, familie gaat meestal al voor het eten weer naar huis en vrienden komen soms pas na het eten aanzetten :')
compact en kleverig.
pi_128865005
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:28 schreef Californium het volgende:
Dus.... 3 zware tassen en mijn portemonnee een stuk lichter :+ Echter nog wat belangrijke zaken vergeten: Ei :') heb er gelukkig nog 2.

Wilde tevens deze week samen met O+ tarwevrij eten, maar voor een vega is dat een stuk lastiger. Dus ga het minimaliseren en als het bij O+ goed aanslaat ga ik misschien wel weer een biologisch visje eten....
is hij vega of jij? anders kan je toch voor jezelf gewoon vlees/vis vervangen? Denk dat halfslachtig niet gaat werken eigenlijk.
pi_128865090
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

kijk, asperges en spinazie zou ik nou bv niet aan gedacht hebben! Maar spinazie lijkt me erg lekker erin... Gewoon sla ook weleens? (Ik had laatst een restje veldsla door de pastasalade gegooid en dat was eigenlijk best wel lekker :Y ) meestal gooi ik tonijn in pastasalade, maar kip kan idd ook prima.

Smmige dingen maak ik gewoon niet vaak genoeg om zomaar wat uit te proberen, maar eigenlijk kan dat best. Zoveel kun je er nou ook weer niet aan verpesten :+

Wij geven een feestje in aug en dan wil ik iig pastasalade en spinaziesalade maken als het weer goed is. Anders nasi oid. Enige nadeel is dat ik nooit weet hoeveel mensen er meeeten, familie gaat meestal al voor het eten weer naar huis en vrienden komen soms pas na het eten aanzetten :')
Spinaziesalade kun je heel lang bewaren dus gewoon dikke bakken van maken :Y Ik nas er elke week bijna kilo van op. :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128865118
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:34 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Spinaziesalade kun je heel lang bewaren dus gewoon dikke bakken van maken :Y Ik nas er elke week bijna kilo van op. :9~
Receptje? :9
Ja doei.
pi_128865201
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:34 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Spinaziesalade kun je heel lang bewaren dus gewoon dikke bakken van maken :Y Ik nas er elke week bijna kilo van op. :9~
watgooi jij erin dan?

(Ik spinazie :+ gekookt ei, gebakken spekjes, knoflook, rode ui, peterselie en erbij als 'dressing' mayo met water, peper, zout en meer knoflook :9 , maar das een keuzemogelijkheid, soms doe ik de spekjes ook apart)
compact en kleverig.
pi_128865288
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:32 schreef Perruche het volgende:

[..]

is hij vega of jij? anders kan je toch voor jezelf gewoon vlees/vis vervangen? Denk dat halfslachtig niet gaat werken eigenlijk.
Ik :+ ik dacht uit medeleven volledig met m mee te doen, gaat m dus inderdaad niet worden voorlopig. Voor hem staan al wat biefstukjes, en visjes in de koelkast :9
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128865574
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Receptje? :9
~300 - 400gr spinazie ongesneden
3-5 paprika's
4 teentjes knoflook
Afhankelijk van de grootte 2-4 rode pepers met pitjes en al (moet je pittig niet erg vinden)
1 rode ui
Hele plak feta (tegenwoordig laat ik die al voorweken in balsamico)
Olijven
Kapertjes
Heel bakje van die niet snoeptomaatjes maar die er meer tussen in. (blijken dus trostomaten te zijn maar die zijn dus vaak stukje kleiner heb ik gemerkt)
Flinke dosis zwarte peper (over de tomaat heen)
2 snufjes zout
Paar flinke scheuten olijfolie
Scheutje extra balsamico nog
Paar druppels citroensap

[ Bericht 3% gewijzigd door V1z0R op 12-07-2013 12:01:58 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128865622
All this talk about food makes me hungry! Nog 45 min wachten op een lekkere salade en goed gezelschap :P

Deze week de hele week geen carbs gegeten bij het diner en ik krijg daar voornamelijk honger van. Rond 17:00 ben ik echt famished!
pi_128865647
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

kijk, asperges en spinazie zou ik nou bv niet aan gedacht hebben! Maar spinazie lijkt me erg lekker erin... Gewoon sla ook weleens? (Ik had laatst een restje veldsla door de pastasalade gegooid en dat was eigenlijk best wel lekker :Y ) meestal gooi ik tonijn in pastasalade, maar kip kan idd ook prima.

Smmige dingen maak ik gewoon niet vaak genoeg om zomaar wat uit te proberen, maar eigenlijk kan dat best. Zoveel kun je er nou ook weer niet aan verpesten :+

Wij geven een feestje in aug en dan wil ik iig pastasalade en spinaziesalade maken als het weer goed is. Anders nasi oid. Enige nadeel is dat ik nooit weet hoeveel mensen er meeeten, familie gaat meestal al voor het eten weer naar huis en vrienden komen soms pas na het eten aanzetten :')
Van tevoren vragen wie er blijven eten zodat je er rekening mee kunt houden? Of is dat te pragmatisch?

Ik kwam er net achter dat de 3e kringloopwinkel in mijn woonplaats is geopend. En dat op een populatie van 20.000 inwoners.
Dat maakt het totaal nu op 6 kringloopwinkels in een straal van 5 km om mijn huis. :9~ *O* :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128865750
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:50 schreef anna82 het volgende:
All this talk about food makes me hungry! Nog 45 min wachten op een lekkere salade en goed gezelschap :P

Deze week de hele week geen carbs gegeten bij het diner en ik krijg daar voornamelijk honger van. Rond 17:00 ben ik echt famished!
*O*
pi_128865823
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Van tevoren vragen wie er blijven eten zodat je er rekening mee kunt houden? Of is dat te pragmatisch?

Ik kwam er net achter dat de 3e kringloopwinkel in mijn woonplaats is geopend. En dat op een populatie van 20.000 inwoners.
Dat maakt het totaal nu op 6 kringloopwinkels in een straal van 5 km om mijn huis. :9~ *O* :D
dat hebben we weleens geprobeerd, maar de helft bedenkt zich dan of weet het nog niet of weet ik t... :')

(We hebben iets van 50 man uitgenodigd)
compact en kleverig.
pi_128865848
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

watgooi jij erin dan?

(Ik spinazie :+ gekookt ei, gebakken spekjes, knoflook, rode ui, peterselie en erbij als 'dressing' mayo met water, peper, zout en meer knoflook :9 , maar das een keuzemogelijkheid, soms doe ik de spekjes ook apart)
Met spekjes gaat het dan inderdaad niet zo lang lekker blijven, maar wat je al zegt die kun je apart toevoegen natuurlijk.

Doe zelf af en toe weleens volle yoghurt als dressing er doorheen, ook lekker :9 Vind ik persoonlijk het iets frisser maken dan mayo.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128865885
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:57 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Met spekjes gaat het dan inderdaad niet zo lang lekker blijven, maar wat je al zegt die kun je apart toevoegen natuurlijk.

Doe zelf af en toe weleens volle yoghurt als dressing er doorheen, ook lekker :9 Vind ik persoonlijk het iets frisser maken dan mayo.
zou ik idd ook wel een keer kunnen proberen, is ook gezonder natuurlijk ;)
compact en kleverig.
pi_128866289
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Van tevoren vragen wie er blijven eten zodat je er rekening mee kunt houden? Of is dat te pragmatisch?

Ik kwam er net achter dat de 3e kringloopwinkel in mijn woonplaats is geopend. En dat op een populatie van 20.000 inwoners.
Dat maakt het totaal nu op 6 kringloopwinkels in een straal van 5 km om mijn huis. :9~ *O* :D
Gaat het dan zo slecht daar waar jij woont? :o ;)

Ik ga ook eens wat dingen verkopen! Ik heb nog jurkjes, schoenen, tassen, die ik niet draag en die ik nog moet verslepen voor we op reis gaan.
pi_128866311
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:50 schreef anna82 het volgende:
All this talk about food makes me hungry! Nog 45 min wachten op een lekkere salade en goed gezelschap :P

Deze week de hele week geen carbs gegeten bij het diner en ik krijg daar voornamelijk honger van. Rond 17:00 ben ik echt famished!
:D vervang je het dan wel ergens mee of laat je het gewoon weg?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128866319
50 mensen is best veel, gaan jullie stiekem trouwen?
pi_128866515
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:11 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D vervang je het dan wel ergens mee of laat je het gewoon weg?
Ik vervang het door groenten :D

Zo aten wij deze week: tonijnsalade, fritatta met courgette en kaas (3 eieren pp) + rucola, zalm met gegrilde groenten (broccoli, tomaat, courgette, paprika, wortel).
pi_128866633
Grappig, zodra ik fanatieker train verdwijnt mijn behoefte aan (snelle) carbs. Ik eet nog wel brood, omdat het makkelijk en goedkoop is, maar zou nu net zo lief een grote salade met tonijn en/of (gerookte) kip of een fritata met bladspinazie wegwerken :P. Die laatste wel warm dus ongeschikt voor op stage/werk. En met deze drie gerechten is mijn creativiteit qua low carb ook wel op :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128866748
Zo! O+ onderweg naar de huisarts om nog maar eens wat geld van de maatschappij de verspillen. Kan ik mooi even snel naar de winkel om een lading eieren te scoren :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128866757
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:10 schreef anna82 het volgende:

[..]

Gaat het dan zo slecht daar waar jij woont? :o ;)

Ik ga ook eens wat dingen verkopen! Ik heb nog jurkjes, schoenen, tassen, die ik niet draag en die ik nog moet verslepen voor we op reis gaan.
Niet eens. :D
Maar wel veel Polen hier, misschien dat die erg into de kringloop zijn? :D

Ik ga volgende week ook weer een berg dingen op Marktplaats zetten. Het is een prutsklus, maar met mijn vorige actie heb ik toch mooi een Kitchenaid kunnen financieren. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128866799
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:10 schreef anna82 het volgende:

[..]

Gaat het dan zo slecht daar waar jij woont? :o ;)

Ik ga ook eens wat dingen verkopen! Ik heb nog jurkjes, schoenen, tassen, die ik niet draag en die ik nog moet verslepen voor we op reis gaan.
Geïnteresseerde meldt. O-) .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:27:31 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128866837
Iemand nog geïnteresseerd in meisjeskleding maat 50? :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_128866864
Dat moet over een 28 dagen, als ik klaar ben met Jillian, wel lukken 8-) Wel als minitruitje dan, maar dan kan ik ook m'n platte buik en abs showen 8-)
Ja doei.
pi_128866877
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:17 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik vervang het door groenten :D

Zo aten wij deze week: tonijnsalade, fritatta met courgette en kaas (3 eieren pp) + rucola, zalm met gegrilde groenten (broccoli, tomaat, courgette, paprika, wortel).
Geen wonder dat je dan honger kreeg :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128866902
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Ik ga volgende week ook weer een berg dingen op Marktplaats zetten. Het is een prutsklus, maar met mijn vorige actie heb ik toch mooi een Kitchenaid kunnen financieren. :P
Hmmm, ik wil ook wel een kitchenaid èn ik heb oa nog een vouwfiets en andere troepjes.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128866942
Hier binnenkort ook weer een ebay-slag. Oa een badkuip, bed, en wat oud-metaal in de vorm van een fornuis en een koelkast. Alles om het niet zelf weg te hoeven brengen! :D
Ja doei.
pi_128867480
Hier ook marktplaats. Dingen die we dubbel hebben en zinloze dingen die we krijgen :@
pi_128867552
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Iemand nog geïnteresseerd in meisjeskleding maat 50? :')
zó leuk! Alleen heb ik geen baby ;(

En nu bedenk ik me ineens dat ik vanmorgen een afspraak had bij de gynaecoloog :o ik vergeet dat soort dingen nóóit! :'(

:(
compact en kleverig.
pi_128867745
Ook nog nooit een afspraak bij de gynaecoloog vergeten :) *afklopt*

:')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128867755
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:55 schreef V1z0R het volgende:
Ook nog nooit een afspraak bij de gynaecoloog vergeten :) *afklopt*

:')
^^
Ja doei.
pi_128867905
Ik bedoel afspraken in t algemeen, ben altijd heel stipt enzo!
Vind het zó stom van mezelf! :'(
compact en kleverig.
pi_128868136
Ik krijg tegenwoordig een paar dagen van te voren sms'jes van het ziekenhuis als ik een afspraak heb. Ben begin dit jaar ook een afspraak voor een onderzoek vergeten, had alleen de afspraak met de arts geregistreerd en toen kreeg je nog geen sms'jes.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128868342
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik krijg tegenwoordig een paar dagen van te voren sms'jes van het ziekenhuis als ik een afspraak heb. Ben begin dit jaar ook een afspraak voor een onderzoek vergeten, had alleen de afspraak met de arts geregistreerd en toen kreeg je nog geen sms'jes.
onze tandarts doet dat wel, handig joh!

Alleen is het dus normaal niet nodig. Het stomme is: ik heb het er gisteren nog over gehad!
Denk dat ik van de wap ben omdat de kinderen er niet zijn en Ado thuis werkte vandaag, ritme is helemaal anders...
compact en kleverig.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:23:59 #243
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128868634
Mijn oude tandarts stuurde mails. Verder zet ik afspraken ook in mn werkmail, dan zie ik ze wel.

Verder moe en geen zin meer maar moet nog tot 18.00 uur :')
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_128868721
Zo! Heb tofu gehaald voor mezelf! Ben benieuwd! Nu ben ik ook klaar voor een week tarwe/ gluten vrij *O*

Lijstje:
O: Muesli met kwark (vanmorgen had ik nog niets in huis). O+ heeft wat anders gekregen uiteraard :+
L: omelet met tomaat en wat kaas
D: grote Griekse salade met Gebakken Tofu
T: Fruit met kwark, perenijsje, stukje pure choco, asperges, misschien nog een tomaat.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128868931
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:26 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Geïnteresseerde meldt. O-) .
Ik stuur je wel even een linkje tzt!
pi_128869392
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:55 schreef V1z0R het volgende:
Ook nog nooit een afspraak bij de gynaecoloog vergeten :) *afklopt*

:')
:D Heel knap!

Bij ons heb je elke dag wel 1-2 patiënten die de afspraak voor de anesthesioloog vergeten; heel normaal.
Het ziekenhuis waar ik zelf heen ga stuurt ook herinneringssms'jes en dat is super fijn :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128870058
Maar ja, wie wil er nou naar de anesthesist :P
pi_128870725
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maar ja, wie wil er nou naar de anesthesist :P
Als je geopereerd wilt worden moet je wel op je afspraak komen :P
opvallend veel kaakchirurgie-patiënten vergeten hun afspraak overigens
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128870878
Dit is echt de eerste keer in mn leven dat ik n afspraak zo finaal vergeet :')

Zelfs onbelangrijke dingen vergeet ik nooit. Is echt heel erg niet-JB-achtig dit :N
Ben er nog steeds van van mn apropos! :o

Ik ga zo in bad, met mn boek ^O^
compact en kleverig.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:51:08 #250
217702 Lonaa
Honger!
pi_128871810
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je geopereerd wilt worden moet je wel op je afspraak komen :P
opvallend veel kaakchirurgie-patiënten vergeten hun afspraak overigens
Ik zou ook mijn afspraak vergeten als ik van de kaakchirurg kwam. *bibber*
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 14:52:02 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_128871840
Ik vergeet álles. Ben ik reuze consistent in. :)

Ik eet nu een pot geroosterde paprika's leeg. Die vond ik nog op kantoor, in een kastje. :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_128872658
Damnit waarom ben ik zo oncharmant :')
pi_128873041
Care to elaborate?
pi_128873254
Ja, vertel!

Ik moet in actie komen, maar ik kan me nergens toe zetten, zeg steeds dat ik nog 5 minuten muziek mag luisteren :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128873260
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:22 schreef conleche het volgende:
Care to elaborate?
Nah. Jeweetwel hoe dat je jezelf zo oncharmant kan vinden op sommige momenten. Onbeholpen. Zo vervelend!
pi_128873475
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maar ja, wie wil er nou naar de anesthesist :P
Ik was wel blij dat ik toen gewoon naar mn afspraak ben gekomen, want die man begon een heel verhaal te houden over 'verkoeverkamer, wakker worden etc' terwijl ik volgens de orthopeed de keuze had om voor een ruggeprik te gaan. Toen we dat aan die anesthesist voorlegden, vond ie dat ik maar gewoon voor een narcose moest gaan 'want dat doen alle meisjes van jouw leeftijd' :'). Ik vind het idee van 'buiten bewustzijn' zijn doodeng, en zou spontaan de operatie geannuleerd hebben.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128873498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nah. Jeweetwel hoe dat je jezelf zo oncharmant kan vinden op sommige momenten. Onbeholpen. Zo vervelend!
Ah, het wordt al een stuk duidelijker nu ;)
Ik had woensdag nog zo'n stom moment. Ik heb een best leuke buurvrouw en zij was jarig geweest. Dus ik feliciteerde haar, ze was 25 geworden. Ik had haar ouder geschat, omdat ze ouder/volwassener overkomt. Dus ik zei: Goh ik dacht dat je ouder was... tsjah daar lul je je niet meer uit..
pi_128873656
lol@85, daar falen je casanova skills toch wel even :P
pi_128873723
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:34 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik was wel blij dat ik toen gewoon naar mn afspraak ben gekomen, want die man begon een heel verhaal te houden over 'verkoeverkamer, wakker worden etc' terwijl ik volgens de orthopeed de keuze had om voor een ruggeprik te gaan. Toen we dat aan die anesthesist voorlegden, vond ie dat ik maar gewoon voor een narcose moest gaan 'want dat doen alle meisjes van jouw leeftijd' :'). Ik vind het idee van 'buiten bewustzijn' zijn doodeng, en zou spontaan de operatie geannuleerd hebben.
ik vind het ook een heel eng idee, dat is de voornaamste reden waarom ik zo ontzettend blij was dat ik niet aan mn nek geopereerd hoefde te worden :@
Nou ja, het is een combinatie, het idee dat ik buiten bewustzijn ben én ze in mn lijf gaan zitten snijden. Als ik alleen buiten bewustzijn ben en er gebeurt niks, vind ik het lang niet zo eng :') maar goed, dat gebeurt niet natuurlijk.
compact en kleverig.
pi_128873816
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:34 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ah, het wordt al een stuk duidelijker nu ;)
Ik had woensdag nog zo'n stom moment. Ik heb een best leuke buurvrouw en zij was jarig geweest. Dus ik feliciteerde haar, ze was 25 geworden. Ik had haar ouder geschat, omdat ze ouder/volwassener overkomt. Dus ik zei: Goh ik dacht dat je ouder was... tsjah daar lul je je niet meer uit..
_O-

Heb je d'r wel een cadeautje gegeven?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 15:42:45 #261
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128873883
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:34 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ah, het wordt al een stuk duidelijker nu ;)
Ik had woensdag nog zo'n stom moment. Ik heb een best leuke buurvrouw en zij was jarig geweest. Dus ik feliciteerde haar, ze was 25 geworden. Ik had haar ouder geschat, omdat ze ouder/volwassener overkomt. Dus ik zei: Goh ik dacht dat je ouder was... tsjah daar lul je je niet meer uit..
:D
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_128874207
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:41 schreef Perruche het volgende:

[..]

_O-

Heb je d'r wel een cadeautje gegeven?
Nee dat niet, zo goed ken ik haar ook niet. Kwam haar toevallig tegen. Ik begon nog zo goed door attent te zijn, maar daarna viel ik snel door de mand haha.
Ik zeg vaak wat ik denk en dat is niet altijd even handig :D
pi_128874704
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:34 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ah, het wordt al een stuk duidelijker nu ;)
Ik had woensdag nog zo'n stom moment. Ik heb een best leuke buurvrouw en zij was jarig geweest. Dus ik feliciteerde haar, ze was 25 geworden. Ik had haar ouder geschat, omdat ze ouder/volwassener overkomt. Dus ik zei: Goh ik dacht dat je ouder was... tsjah daar lul je je niet meer uit..
:') ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128874781
quote:
8s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:13 schreef Perruche het volgende:
Damnit waarom ben ik zo oncharmant :')
Hoezo? Je hebt een zijden jurkje aan, hoe charmant wil je het hebben! :P
pi_128874886
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:34 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ah, het wordt al een stuk duidelijker nu ;)
Ik had woensdag nog zo'n stom moment. Ik heb een best leuke buurvrouw en zij was jarig geweest. Dus ik feliciteerde haar, ze was 25 geworden. Ik had haar ouder geschat, omdat ze ouder/volwassener overkomt. Dus ik zei: Goh ik dacht dat je ouder was... tsjah daar lul je je niet meer uit..
Bij 'buurvrouw' denk ik sowieso wel aan 50+, maar dat komt misschien omdat ik niet met Flodder ben opgegroeid, maar naast een seniorenflat..

Al stond er nog wel een tankstation tussen ons en de senioren alwaar we 's avonds ijsjes O+ haalden in de zomer O+
Tot zover mijn associatieve vermogens!
pi_128875799
:o ik krijg nooit ijsjes van de senioren in m'n flat :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128875890
Altijd oppassen met senioren en ijsjes. Bastards..

He trouwens een andere vraag. Ik doe splitschema in de sportschool. Op de ene dag doe ik dit:
benchpress
flys
inclined press
shoulder press
triceps pushdown touw
dips
front raises
side raises
Toch heb ik het gevoel dat ik nog niet alles uit borst/schouders haal. Iemand nog tips voor aanvullende oefeningen?

Edit: of kan ik beter even gaan trollen in het BB topique :7
pi_128876132
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:19 schreef V1z0R het volgende:
:o ik krijg nooit ijsjes van de senioren in m'n flat :{
Noes.

Maar het was dus de ESSO!

Noes 2: de batterij van mn telefoon is leeg terwijl hij vanochtend nog vol was en ik amper gebeld heb. Ik denk dat ik een nieuwe moet.
pi_128876193
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128876320
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:24 schreef anna82 het volgende:

[..]

Noes.

Maar het was dus de ESSO!

Noes 2: de batterij van mn telefoon is leeg terwijl hij vanochtend nog vol was en ik amper gebeld heb. Ik denk dat ik een nieuwe moet.
;(

Als je het trouwens niet gebruikt, wifi uitschakelen, scheelt gigantisch op je batterijduur.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128876344
Dat je iets zoekt in je sent items en dat je dan selecteert op "from". Dan kan je lang zoeken!

/wachten op afspraak om 17:00
pi_128876448
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:28 schreef V1z0R het volgende:

[..]

;(

Als je het trouwens niet gebruikt, wifi uitschakelen, scheelt gigantisch op je batterijduur.
Ja I know, maar mijn kantoor scrambled 3G en dus moet ik wel wifi om mijn mail op te kunnen halen. Die ik overigens ook op mijn computer - waar ik de hele dag achter zit - binnen krijg. Ik bedoel dus eigenlijk dat ik wifi nodig heb om whatsappjes te kunnen ontvangen. 8-)
pi_128876499
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:25 schreef V1z0R het volgende:
Mc, http://www.exrx.net/Lists/ExList/ShouldWt.html

OHP, MP, cable fly's...
Thnx! OHP doe ik al met de shoulder press met losse halters.. Alleen dan nog doorhalen tot halters elkaar raken..

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:31 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ja I know, maar mijn kantoor scrambled 3G en dus moet ik wel wifi om mijn mail op te kunnen halen. Die ik overigens ook op mijn computer - waar ik de hele dag achter zit - binnen krijg. Ik bedoel dus eigenlijk dat ik wifi nodig heb om whatsappjes te kunnen ontvangen. 8-)
Usb kabeltje meenemen, kun je bijladen aan de pc zonder echte lader mee te nemen.
pi_128877436
quote:
vrijdag 12 juli 2013 16:32 schreef the85mc het volgende:[/b]

[..]

Thnx! OHP doe ik al met de shoulder press met losse halters.. Alleen dan nog doorhalen tot halters elkaar raken..

[..]

Usb kabeltje meenemen, kun je bijladen aan de pc zonder echte lader mee te nemen.
Ja, maar mijn USB-kabeltje zit in mijn handtas en die neem ik alleen mee als ik naar de klant ga. Want als ik naar de klant ga, dan ga ik met de trein en dan ontbijt ik met kwark in de trein om mijzelf een hele forens te voelen. De bak kwark is te groot om mee te nemen in mijn laptoptas en dus neem ik mijn handtas met usb-kabel mee.

Vandaag werk ik in Amsterdam en kon ik op mijn gemak thuis ontbijten. Er was dus geen noodzaak om een extra handtas mee te nemen en om die reden is ook mijn usb-kabeltje achter gebleven in huis. Nu zouden we kunnen discussieren waarom het usb-kabeltje niet in de laptoptas zit, wat in feite een veel logischere plek voor een usb-kabeltje is. Maar dan zouden we ons misschien ook moet verdiepen in de vraag waarom mijn mascara in mijn laptop tas zit en let's not go there.
pi_128877562
"Why is there silverware in the pancakedrawer?!"
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:09:43 #276
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128878550
Weeeeeeeeeeeeeeeeeh, het is zo'n crisis op het werk, gelukkig heb ik weekenddienst :')

Allemachtig wat gaan wij nu krijgen?
Eet regelmatig, voedingstoffen.

Maar brood ineens 'slecht' , het moet niet gekker worden.

Werd ook altijd raar aangekeken als wij koolraap aten, of pastinaak of , rode bieten, zoiets een paar jaar geleden, nou betaal je bijna de hoofdprijs.
Hou toch op!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128879470
Anna :D

Pastinaak en bieten O+

Ik gooi er maar weer even een dooddoenertje in op de vrijdagmiddag; alles met mate *O*
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:40:45 #278
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128879740
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:32 schreef Novem het volgende:
Anna :D

Pastinaak en bieten O+

Ik gooi er maar weer even een dooddoenertje in op de vrijdagmiddag; alles met mate *O*
Alles met mate *O* FTW *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128879770
Oh, dan kan ik zo wel een blokje chocolade nemen :9
Ja doei.
pi_128879912
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:48 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ja, maar mijn USB-kabeltje zit in mijn handtas en die neem ik alleen mee als ik naar de klant ga. Want als ik naar de klant ga, dan ga ik met de trein en dan ontbijt ik met kwark in de trein om mijzelf een hele forens te voelen. De bak kwark is te groot om mee te nemen in mijn laptoptas en dus neem ik mijn handtas met usb-kabel mee.

Vandaag werk ik in Amsterdam en kon ik op mijn gemak thuis ontbijten. Er was dus geen noodzaak om een extra handtas mee te nemen en om die reden is ook mijn usb-kabeltje achter gebleven in huis. Nu zouden we kunnen discussieren waarom het usb-kabeltje niet in de laptoptas zit, wat in feite een veel logischere plek voor een usb-kabeltje is. Maar dan zouden we ons misschien ook moet verdiepen in de vraag waarom mijn mascara in mijn laptop tas zit en let's not go there.
:s)
Heb hongerrr. of vooral slechte trek..
pi_128880102
Sabeltandkoe. O+
Geldproblemen. -O-
Dwergauto's met domme mensen omverwerpen. O+
Borst, schouders, triceps. -O-

Maar als het dan toch moet?
Overheadpress, incline bench barbell of dumbell, platte bench of dumbbell variant, side raises en front raises. Dan triceps met een extensie... PJR pullover, skullcrushers en dan nog afmaken met een cable oefening. En dan bij je rug nog shrugs en back laterals. :Y

Vakantie. *O*

Farcry 3. O+ *O*
pi_128880122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:45 schreef the85mc het volgende:

[..]

:s)
Heb hongerrr. of vooral slechte trek..
In een "oudere" buurvrouw? :D
pi_128880183
Ooh ja, wat vergeten. Brakke telefoons. -O-
De flashlight van mijn telefoon blijft constant aanstaan, dan ben ik ondertussen iemand aan het verblinden als ik telefoneer. 5 laagjes ductape is ook maar een tijdelijke oplossing, gelukkig heb ik nog garantie.
pi_128880682
Meh, andere buurvrouw is me toch wat oud.. *Als in die telt de jaren af naar dr AOW..
Thanks voor de oefeningen, kende ze niet allemaal! Rug en benen doe ik andere trainingsdag, dan doe ik al pull ups, laterals met brede en smalle greep, rows, shrugs, etc. gecombineerd met benen en op het eind biceps.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 18:10:13 #285
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128880728
*moet mond eens houden*

Lijst:
O: aardbeien, rode bessen, kwark, vla
T's: cup a soup kerrie, hele paprika, 200 gr wortel, halve komkommer, cappuccino, slagroomgebak
L: 2 boterhammen met rollade en gegrilde groente, kom mosterdroomsoep met spekjes, 2 bekers ijskoude melk, tomaat
T's: 2 granny smith, perzik paar dropjes, blokje choco, 3 cafe noirs
D: zuurkoolovenschotel
T: -
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128880910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:40 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Alles met mate *O* FTW *O*
En bier met je maten!! :D
pi_128881234
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:10 schreef uniekhoorn het volgende:
*moet mond eens houden*

Lijst:
O: aardbeien, rode bessen, kwark, vla
T's: cup a soup kerrie, hele paprika, 200 gr wortel, halve komkommer, cappuccino, slagroomgebak
L: 2 boterhammen met rollade en gegrilde groente, kom mosterdroomsoep met spekjes, 2 bekers ijskoude melk, tomaat
T's: 2 granny smith, perzik paar dropjes, blokje choco, 3 cafe noirs
D: zuurkoolovenschotel
T: -
Nee hoor je hoeft niet je mond te houden :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128882115
slecht lijstje, beetje misselijk, nog n slaap gevallen, dingen vergeten dus vooral erg weinig.

Morgen beter poging!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128882250
Dag slankies :W

Wel bijgelezen....

Deze week 60 uur gewerkt :%

Vannacht door rug maar vier uur geslapen :O

Gister gehoord dat beste vriendin huidkanker heeft :'(

Nu ben ik dood. Morgen naar Extrema, jeeej ;(
pi_128882435
Zo, dat was Jillian 3/30, in m'n ondergoed. het is maar goed dat we gordijnen hebben :')
Ja doei.
pi_128882676
Vroeg erin vanaaf An en morgen gewoon rustig aan doen. Ook bij Extrema, er zijn zat plekken dat je ff van de drukte wegkan en sterkte met je vriendin. Zijn ze er nog we'll op tijd bij?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128882812
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:11 schreef _aurum_ het volgende:
Vroeg erin vanaaf An en morgen gewoon rustig aan doen. Ook bij Extrema, er zijn zat plekken dat je ff van de drukte wegkan en sterkte met je vriendin. Zijn ze er nog we'll op tijd bij?
Ja dat wel. Melanoom is al weg. Ze opereren er nog omheen en halen een schildwachtklier uit de lies weg voor de zekerheid. Ben gewoon erg geschrokken, ze moet er toch maar ff doorheen. Gelukkig is ze er morgen ook. Ff knuffelen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 12-07-2013 19:26:03 ]
pi_128883250
Klinkt als een niet zo leuke week / dag An! Sterkte met je vriendin, wel fijn dat ze er snel bij waren, hopelijk blijft het hierbij, maar is wel altijd even schrikken. Iig veel plezier morgen :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128883264
Dank je :*
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:35:47 #295
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128883591
An, klote dingen zijn dat altijd.. DE onzekerheid, bah.

Heb je een foto Mo? :D

Jawel JO, het wordt verkeerd opgevat en nu voel ik mij schuldig :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128883846
An :*

En hoop dat je ondanks alles morgen toch heerlijk kan feesten op extrema!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:44:00 #297
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128883883
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:05 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, dat was Jillian 3/30, in m'n ondergoed. het is maar goed dat we gordijnen hebben :')
Mwehehe, ik doe het ook altijd in m'n ondergoed :')

Dit weekend ook maar weer beginnen!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:44:37 #298
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128883905
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Ja dat wel. Melanoom is al weg. Ze opereren er nog omheen en halen een schildwachtklier uit de lies weg voor de zekerheid. Ben gewoon erg geschrokken, ze moet er toch maar ff doorheen. Gelukkig is ze er morgen ook. Ff knuffelen O+
Knuffelen O+ Sterkte! :*
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:49:38 #299
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128884068
Ook geen foto Dido?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128884155
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 18:16 schreef anna82 het volgende:

[..]

En bier met je maten!! :D
Telt online gamen met Maria, Coco en de dudes ook? :@ /no-life
We skypen erbij :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:51 schreef Mufasa208 het volgende:
Sabeltandkoe. O+
Geldproblemen. -O-
Dwergauto's met domme mensen omverwerpen. O+
Borst, schouders, triceps. -O-

Maar als het dan toch moet?
Overheadpress, incline bench barbell of dumbell, platte bench of dumbbell variant, side raises en front raises. Dan triceps met een extensie... PJR pullover, skullcrushers en dan nog afmaken met een cable oefening. En dan bij je rug nog shrugs en back laterals. :Y

Vakantie. *O*

Farcry 3. O+ *O*
Ik kwam 'm tegen zonet, Far cry 1 had ik ook gepre-ordered, 2 stelde me iets teleur dus keuze op iets anders gedaan.
Ik doe Elder Scrolls omgekeerd, was begonnen met Skyrim en nu dus Oblivion erbij. Border Lands en Mass Effect 3.

Maar GTA V dus nu als pre-order, en ze doen dus een midnight launch! *O* woensdag moet ik dus ook vrij nemen.

Leuker dan jurkjes :6
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 19:52:24 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128884168
Ben zo allemachtig moe.. Zo maar naar bed, terwijl de mannen nog toetje gaan eten, daarna nog lekker een hapje en drankje.

Maar over brood.. het is lekker, zit meer voedingstoffen in dan macaroni, je kan er veel mee varieren.
Dus laten we wel brood blijven eten, als je het lekker vind
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')