abonnement Unibet Coolblue
pi_128790740
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_128790791
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:')
Heb je de rest toevallig ook gelezen? Je doet wel lekker skeptisch maar Paleo is echt niet een of andere gimmick ofzo. Het internet staat vol met positieve ervaringen van mensen en er zijn tientallen boeken over geschreven, ondersteund door wetenschappelijk onderzoek.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_128790824
Jezus, Mo :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128790854
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:49 schreef Neraice het volgende:

[..]

Heb je de rest toevallig ook gelezen? Je doet wel lekker skeptisch maar Paleo is echt niet een of andere gimmick ofzo. Het internet staat vol met positieve ervaringen van mensen en er zijn tientallen boeken over geschreven, ondersteund door wetenschappelijk onderzoek.
Ik ben niet positief erover. Het kost veel meer tijd dan 'normaal' eten, het is veel lastiger als je ergens gaat eten. En ik kwam best heftig aan ondanks dat ik wel op kcals lette.
Kortom, voor mij werkte het totaal niet.
pi_128790937
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:50 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik ben niet positief erover. Het kost veel meer tijd dan 'normaal' eten, het is veel lastiger als je ergens gaat eten. En ik kwam best heftig aan ondanks dat ik wel op kcals lette.
Kortom, voor mij werkte het totaal niet.
Kan. Ik zeg ook niet dat het een wondermiddel is dat voor iedereen werkt. Hoe er hier echter op gereageerd wordt door nota bene een mod is toch wel ronduit kinderachtig.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:53:31 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128790949
Ik ben ook geen fan. Wel van zoveel mogelijk onbewerkt eten, maar ik zet er niet alles voor aan de kant. Exact zoals Novem het beschrijft:

quote:
Wil ik 55 kg wegen en strak in de spieren zitten, dan zal ik steevast op 1600 kcals moeten gaan zitten en 5 keer per week sporten, dat is het zooo niet waard voor mij, daar word ik doodmoe en ongelukkig van, icm allemaal lichamelijke ongemakken zoals hoofdpijn en duizeligheid.
Zo kijk ik naar paleo. Ik merk dat minder granen het goed doet bij mij, maar dat is geen reden om het brood te laten staan. Wel om er een beetje op te letten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128790999
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:49 schreef Neraice het volgende:

[..]

Heb je de rest toevallig ook gelezen? Je doet wel lekker skeptisch maar Paleo is echt niet een of andere gimmick ofzo. Het internet staat vol met positieve ervaringen van mensen en er zijn tientallen boeken over geschreven, ondersteund door wetenschappelijk onderzoek.
Alle "dieten" werken wel. Het gaat erom wat je fijn vind, wat je vol kan houden. Paleo is gewoon een stuk gezonder dan wat 80% van de mensen eten, geen wonder dat je je dan beter gaat voelen. Maar als zij gewoon normaal gezond zouden eten, zouden ze zich ook al beter voelen, denk ik.

Verder vind ik het onzin om te gaan paleo'en als je dan 1x per week zo verschrikkelijk ongezond eet. Je zal er niet door aankomen, maar 1 zo'n dag per week stelselmatig doen heeft echt wel nadelen voor je gezondheid.
pi_128791062
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:55 schreef Perruche het volgende:

[..]

Alle "dieten" werken wel. Het gaat erom wat je fijn vind, wat je vol kan houden. Paleo is gewoon een stuk gezonder dan wat 80% van de mensen eten, geen wonder dat je je dan beter gaat voelen. Maar als zij gewoon normaal gezond zouden eten, zouden ze zich ook al beter voelen, denk ik.

Verder vind ik het onzin om te gaan paleo'en als je dan 1x per week zo verschrikkelijk ongezond eet. Je zal er niet door aankomen, maar 1 zo'n dag per week stelselmatig doen heeft echt wel nadelen voor je gezondheid.
Ik weet niet in hoeverre dat nadelen zou hebben, maar het is inderdaad vrij extreem. Zelf doe ik dat ook niet, ik eet dan gewoon één dag per week wel brood, yoghurt, pasta etc.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_128791133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:57 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre dat nadelen zou hebben, maar het is inderdaad vrij extreem. Zelf doe ik dat ook niet, ik eet dan gewoon één dag per week wel brood, yoghurt, pasta etc.
Als je zo overtuigd bent van paleo, waarom doe je het dan niet altijd?
pi_128791141
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:53 schreef Neraice het volgende:

[..]

Kan. Ik zeg ook niet dat het een wondermiddel is dat voor iedereen werkt. Hoe er hier echter op gereageerd wordt door nota bene een mod is toch wel ronduit kinderachtig.
Ja, want als moderator mag je geen mening hebben over dingen ;( :')_! Flikkerstraal toch op.
En verder:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:55 schreef Perruche het volgende:

[..]

Alle "dieten" werken wel. Het gaat erom wat je fijn vind, wat je vol kan houden. Paleo is gewoon een stuk gezonder dan wat 80% van de mensen eten, geen wonder dat je je dan beter gaat voelen. Maar als zij gewoon normaal gezond zouden eten, zouden ze zich ook al beter voelen, denk ik.

Verder vind ik het onzin om te gaan paleo'en als je dan 1x per week zo verschrikkelijk ongezond eet. Je zal er niet door aankomen, maar 1 zo'n dag per week stelselmatig doen heeft echt wel nadelen voor je gezondheid.
Je leefstijl 'veranderen', maar op dat soort dagen alles eten wat je 'wél' of 'echt' lekker vindt?Dan doe je de rest van de week dus dingen die je NIET leuk/lekker vindt? Doe normaal, dan doe je al gek genoeg. Gezond eten, gezond nadenken, gezond bewegen.
Ja doei.
pi_128791187
Ik snap het doel niet van die cheat day? Het enige dat hij zegt is dat het is bewezen dat je er niet van aankomt. That's it. Welke andere reden heeft het? Zodat je je dieet waarin vanalles wordt uitgesloten wel kan volhouden?

Aangezien zuivel en granen volgens Paleo slecht voor je zijn, waarom mag je ze dan wel 1 dag per week eten? Dat is toch best een groot deel van de week?

Of draait het bij Paleo alleen maar om wel of niet aankomen en niet om wel of niet gezond?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128791234
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:57 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre dat nadelen zou hebben, maar het is inderdaad vrij extreem. Zelf doe ik dat ook niet, ik eet dan gewoon één dag per week wel brood, yoghurt, pasta etc.
Ik vraag me dan ook een beetje af wat je doel is. Ik vind het zelf fijn als mijn "cravings" weg zijn - als ik een donut kan zien zonder hem meteen in mijn bakkes te stouwen. Dus niet de hele week jezelf "straffen" om dan een dag te eten wat je wel lekker vind.
pi_128791253
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:58 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als je zo overtuigd bent van paleo, waarom doe je het dan niet altijd?
Omdat ik ook wel eens zin heb in een boterham of een bak yoghurt met muesli :P. En één dag per week maakt naar mijn ervaring geen verschil.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, want als moderator mag je geen mening hebben over dingen ;( :')_! Flikkerstraal toch op.
En verder:

[..]

Dat zeg ik niet. Het gaat om de manier waarop je die brengt.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_128791275
Ja hoi, ik ben Mo. Doe niet aan fluwelen handschoentjes en kussiekroel. Aangenaam.
Ja doei.
pi_128791308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:00 schreef Novem het volgende:
Ik snap het doel niet van die cheat day? Het enige dat hij zegt is dat het is bewezen dat je er niet van aankomt. That's it. Welke andere reden heeft het? Zodat je je dieet waarin vanalles wordt uitgesloten wel kan volhouden?
Aangezien zuivel en granen volgens Paleo slecht voor je zijn, waarom mag je ze dan wel 1 dag per week eten? Dat is toch best een groot deel van de week.
Geef mensen het idee dat er een 'einde' komt aan het dieet, en ze houden het beter vol. Dat einde kan ook 1 dag per week zijn; als ze maar het gevoel hebben dat ze niet de rest van hun leven zonder magnums en ijsjes leven.

Ik snap op zich wel dat paleo werkt: skip de (bewerkte) suikers en sport veel. Maar voor de haalbaarheid zou ik toch eerder wél de langzame koolhydraten nemen en níet die vaste cheatday.

Dat gezegd hebbende, ga ik na mijn boterham met tonijnsalade (dit keer helaas niet vers) maar eens sporten. En hopen dat ik daar een sportbroek kan vinden, anders moet ik heel snel mijn offschouldertop ombouwen tot sportrokje :'). Broek vergeten.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128791333
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:49 schreef V1z0R het volgende:
Jezus, Mo :')
[ afbeelding ]
8-) je kent me toch?
Ja doei.
pi_128791351
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:00 schreef Novem het volgende:
Ik snap het doel niet van die cheat day? Het enige dat hij zegt is dat het is bewezen dat je er niet van aankomt. That's it. Welke andere reden heeft het? Zodat je je dieet waarin vanalles wordt uitgesloten wel kan volhouden?

Aangezien zuivel en granen volgens Paleo slecht voor je zijn, waarom mag je ze dan wel 1 dag per week eten? Dat is toch best een groot deel van de week?

Of draait het bij Paleo alleen maar om wel of niet aankomen en niet om wel of niet gezond?
Als je echt strikt Paleo eet mag het ook niet, nee. Volgens mij doet hij het ook gewoon omdat hij er af en toe zin in heeft. Net zoals iedereen die op dieet is af en toe wel eens wat snoept.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook een beetje af wat je doel is. Ik vind het zelf fijn als mijn "cravings" weg zijn - als ik een donut kan zien zonder hem meteen in mijn bakkes te stouwen. Dus niet de hele week jezelf "straffen" om dan een dag te eten wat je wel lekker vind.
Mijn doel is gewoon zo gezond mogelijk eten, en ik merk dat ik me met Paleo een stuk beter voel (en op een goed gewicht blijf, onafhankelijk van hoe veel/hoe vet ik eet).
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_128791385
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:01 schreef Neraice het volgende:

[..]

Omdat ik ook wel eens zin heb in een boterham of een bak yoghurt met muesli :P. En één dag per week maakt naar mijn ervaring geen verschil.

Waarom niet gewoon een boterham eten wanneer je wil of een bak met yoghurt en een gezonde levensstijl hebben? En ook gezond eten en ook je goed voelen en ook op gewicht blijven. Zoiets noemen ze normaal eten en nadenken wat je in je mond stopt...
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128791493
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:04 schreef Californium het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon een boterham eten wanneer je wil of een bak met yoghurt en een gezonde levensstijl hebben? En ook gezond eten en ook je goed voelen en ook op gewicht blijven. Zoiets noemen ze normaal eten en nadenken wat je in je mond stopt...
Kan natuurlijk ook, ik vind het gewoon fijn om dit met Paleo te doen. En ik geloof dat granen (vooral tarwe) schadelijk zijn dus die probeer ik zoveel mogelijk te beperken.

Interessant boek: http://www.bol.com/nl/p/wheat-belly/1001004011331639/
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_128791504
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:03 schreef Neraice het volgende:

[..]

Als je echt strikt Paleo eet mag het ook niet, nee. Volgens mij doet hij het ook gewoon omdat hij er af en toe zin in heeft. Net zoals iedereen die op dieet is af en toe wel eens wat snoept.

[..]

Mijn doel is gewoon zo gezond mogelijk eten, en ik merk dat ik me met Paleo een stuk beter voel (en op een goed gewicht blijf, onafhankelijk van hoe veel/hoe vet ik eet).
Hoe was je voedingspatroon hiervoor dan?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128791519
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:00 schreef Novem het volgende:
Ik snap het doel niet van die cheat day? Het enige dat hij zegt is dat het is bewezen dat je er niet van aankomt. That's it. Welke andere reden heeft het? Zodat je je dieet waarin vanalles wordt uitgesloten wel kan volhouden?

Aangezien zuivel en granen volgens Paleo slecht voor je zijn, waarom mag je ze dan wel 1 dag per week eten? Dat is toch best een groot deel van de week?

Of draait het bij Paleo alleen maar om wel of niet aankomen en niet om wel of niet gezond?
denk dat het meer psychisch is dat je andere dingen eet. Of dingen eet die je jezelf normaliter ontzegt. Maar om dan van god los te gaan, dat snap ik niet helemaal :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128791523
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hoe was je voedingspatroon hiervoor dan?
Ontbijt met brood, lunch met brood en avondeten verschilde per dag. 's Avonds vaak nog wat yoghurt of kwark.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_128791567
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:07 schreef Neraice het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook, ik vind het gewoon fijn om dit met Paleo te doen. En ik geloof dat granen (vooral tarwe) schadelijk zijn dus die probeer ik zoveel mogelijk te beperken.

Interessant boek: http://www.bol.com/nl/p/wheat-belly/1001004011331639/
Te veel zal echt niet goed zijn, maar ik geloof niet dat het zo schadelijk is :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128791626
Ach, van leven ga je ook dood. Dat gezegd hebbende, vandaag begint m'n maand Jillian, gisteren begon mijn Halve Marathon Training en ik zit in een goede scriptieflow na de conferentie van afgelopen week. Win.

En, net mijn acceptatieformulier voor de PhD ondertekend. Zo even een enveloppe zoeken en dan opsturen die handel!
Ja doei.
pi_128791632
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:09 schreef Californium het volgende:

[..]

Te veel zal echt niet goed zijn, maar ik geloof niet dat het zo schadelijk is :)
Ik weet ook niet in hoeverre het echt schadelijk is, maar ik merk wel dat ik me gewoon een stuk beter voel zonder. En ik ben niet de enige: https://www.google.nl/sea(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')