abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 juli 2013 @ 19:51:22 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128731205
De Slankreeks



De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 4% gewijzigd door uniekhoorn op 08-07-2013 19:57:16 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 8 juli 2013 @ 19:52:56 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128731251
Hoe gaat ie met jou dan uniek? Kan je een beetje slapen met het licht en de warmte?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:01:07 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128731530
Met jou dan Tink? Veel carbs is vaak niet lekker in je vel zitten?

Welke warmte? heb een jasje aan :') Neeh, zolang ze niet buiten dronken zitten te bbq'en gaat het slapen best goed :D

Volgende week zijn wij vlak bij elkaar toch?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 8 juli 2013 @ 20:24:11 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128732408
Mannen...
Stalpoten :D

Trusten slankies
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128732590
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Mannen...
Stalpoten :D

Trusten slankies
'truste!

Ik was aan het tandenpoetsen en dan kan ik niet typen. Je ziet er leuk uit :Y.
Niks geen stalpoten, leuk zo met die zwartje laarsjes/sloffen. En die tattoo :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 8 juli 2013 @ 20:32:51 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128732763
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:28 schreef sigme het volgende:

[..]

'truste!

Ik was aan het tandenpoetsen en dan kan ik niet typen. Je ziet er leuk uit :Y.
Niks geen stalpoten, leuk zo met die zwartje laarsjes/sloffen. En die tattoo :D.
O+
Trusten lieve krullenbol :*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128732795
• roomyoghurt met banaan kokos en zaden
• witlofsalade me t tonijn-in-olie
• middageten: salade van brocolli, olijven, geraspte kaas. Gebakken ei met rauwe ham. Blokjes kaas & worst.
• tuinwerkzaamheden
• bak fruitsalade met volle kwark
avondeten:
• bak peultjes in tomatensaus
• lamsrollade met in sju gegaarde broccoli
• toe: creme fraiche met cacao en kersen-op-siroop

Dat was een (eigen) stronk broccoli van bijna een kilo en bijna een kilo peultjes, die we met z'n tweeen opgegeten hebben vandaag. Vanavond alweer nieuwe peultjes geplukt, die gaan morgen naar schoonmoeder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 8 juli 2013 @ 20:39:35 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128733062
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Met jou dan Tink? Veel carbs is vaak niet lekker in je vel zitten?

Welke warmte? heb een jasje aan :') Neeh, zolang ze niet buiten dronken zitten te bbq'en gaat het slapen best goed :D

Volgende week zijn wij vlak bij elkaar toch?
Is dat volgende week al? :D

Af en toe heb ik Honger en een carbdagje. Dit was 'm voor deze maand. Ben heel moe, maar voel me mentaal verder goed.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:40:18 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128733087
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:28 schreef sigme het volgende:

[..]

'truste!

Ik was aan het tandenpoetsen en dan kan ik niet typen. Je ziet er leuk uit :Y.
Niks geen stalpoten, leuk zo met die zwartje laarsjes/sloffen. En die tattoo :D.
??
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128736770
Ik voorzie spierpijn in mijn triceps. >:O
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128737318
Lekker is dat, Henk!

Pff, ben moe! Intensieve dag gehad. Nog een thee en dan lekker slapen O+
pi_128739745
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Je kunt ook wat anders eten dan zilvervliesrijst of gehakt. Pasta, aardappelen, een stukje kip...
Rijst is makkelijk; gewoon in de rijstkoker en done. Al dat andere heb ik niet echt zin in ivm luiheid.

Kip is een goed idee, maar duur. Proteine in eieren zijn dan goedkoper.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:35 schreef Isabeau het volgende:
Rijst + gehakt + tomaat is ook best lekker hoor :Y Maar toch niet zo vaak -O-
Afwisseling is gezond, Definition! Ga je eens oriënteren op goedkope, slanke en makkelijke recepten die je eventueel ook zou kunnen maken. Misschien doe je hier ook wat inspiratie op.
Zeker weten! Ik heb al wat dingen opgeschreven in mijn hoofd voor een nabije toekomst.

quote:
7s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Eieren zijn gezond, en veel afwisseling in eten is overgewaardeerd.
Probeer niet teveel maggi te eten - je gaat vanzelf meer zout willen -> meer maggi > nog meer maggi > geen enkel eten smaakt nog zonder een flinke scheut maggi.
Dat is zonde, want dan proef je dus niet meer je echte eten.

Voor inspiratie voor goedkoop eten: CUL / Het grote Knierten-en-Krenten-Culi-Topic! (2)
(y)

Klopt inderdaad over dat maggi. Ik heb dat topic bekeken en zal er een oog op houden! :D

quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:39 schreef Novem het volgende:
Dagelijks afwisselen met eten is inderdaad overgewaardeerd, maar dan moet je wel iedere dag binnen krijgen wat je nodig hebt.

35 eieren per week, veel gehakt, veel rijst, amper groenten (behalve komkommer en tomaat) en fruit lijkt me niet de manier om al je stoffen binnen te krijgen.

Het is inderdaad een goed plan om iedere week eens wat nieuws toe te voegen, defX ^O^
Yup, zal ik doen.

Scheurbuik krijg je door tekort aan vitamine c, ik had hier ooit wat over gelezen. Als ik naar mijn dieet kijk dan kom ik tekort denk ik.

http://www.voedingswaarde(...)voedingsmiddel/?id=4

Gehakt is al 40-50 mg vitamine C.

http://www.vitamine-info.(...)-een-rij/vitamine-c/

Dus nog 30-20mg nodig. Ik haal nog 5mg van dagelijkse appel. Dan kom ik tekort! Ik heb soms, en laatste 2 jaar misschien eens in de 3 maanden wel last van spastische en pijnlijke trekjes bij mijn buik/darmregio.

Hoeveel weegt 1 paprika? Er zit 190mg vit.c per 100g rode paprika.

Ik ga in de koelkast bron van vit.c zoeken.

Bedankt iedereen!

[ Bericht 0% gewijzigd door DefinitionX op 08-07-2013 22:57:53 ]
pi_128740236
Je had toch last van opstoppingen? Meer vezels eten, volkorenbrood, groenten etc. kip is echt niet duur, 5e per kg. Kun je zo 4x van eten met een royale portie.
Ik zou eerder op andere dingen bezuinigen dan op eten, maar dat moet ieder zelf bepalen.
Nu even bakje kwark naar binnen en slapen!
pi_128740974
Ik loop al 9jr rond op Fok! en heb nog nooit de redenatie van de >:O -emoticon gevonden.
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

??
Ik snap 'm ook niet, als uniek 1 ding niet heeft is het wel stalpoten.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128744735
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 19:57 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ja is een goede prijs.

Haal trouwens even je focus af van de kcal's, concentreer je op de voedingsstoffen die erin gaan.
Probeer je hoofdmaaltijden (O, L en D) te voorzien van een zo uitgebreid mogelijke variatie wat betreft voeding. Met je tussendoortjes vul je dan de gaten op.

Om de goede stoffen op te nemen van bijvoorbeeld fruit ben je andere stoffen nodig. Met zo'n bak nectarines ga je een tekort dus niet wegwerken want dat is te veel ineens, kan je lichaam simpelweg niet verwerken dus veel micro's loop je uit te pissen.

Wat is je kennis van de macro's?

Bruine bonen zitten vol met KH's dus naast rijst is dat KH's + KH's, die doe je dus in plaats van rijst.

Wat uniekje al zegt, ga opzoek naar iets dat voor je werkt. Afvallen is makkelijker dan iets vinden waarbij je niet meer schommelt.
Ik was hier vergeten op te antwoorden :{ .

Ik weet wel wat over macro's.

Zal ik onthouden. Sowieso ga ik wat doen aan mijn vitamine c tekort.

quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:01 schreef the85mc het volgende:
Je had toch last van opstoppingen? Meer vezels eten, volkorenbrood, groenten etc. kip is echt niet duur, 5e per kg. Kun je zo 4x van eten met een royale portie.
Ik zou eerder op andere dingen bezuinigen dan op eten, maar dat moet ieder zelf bepalen.
Nu even bakje kwark naar binnen en slapen!
Ik dacht eerst dat ik met 4x brood + 100g zv-rijst (ongekookt, dus reken maar om als je water toevoegt) genoeg vezels binnenkreeg. Niet dus.

Over kip: zal wel kijken.

Slaap ze trouwens.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 05:15:29 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128747167
Kip moet je eten, niet naar kijken
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 9 juli 2013 @ 06:11:29 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128747235
Geslapen van 21.00 uur tot nu. Nog moe.

@definition: gooi je dagen eens door een eetmeter oid. Ik denk dat je meer mist dan alleen vitamine c. Foliumzuur bijvoorbeeld of kalium.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128747344
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:16 schreef V1z0R het volgende:
Ik loop al 9jr rond op Fok! en heb nog nooit de redenatie van de >:O -emoticon gevonden.

Iets met Seborik & metal dacht ik altijd :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Vis een optie? dinsdag 9 juli 2013 @ 07:15:46 #19
70532 loveli
N
pi_128747410
Mogge!
*insert coffee*
crap in = crap out
  dinsdag 9 juli 2013 @ 07:37:22 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128747553
Koffie. .check
Slagroomtaart. .. check

*insert smiley met gewei*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128747815
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:16 schreef V1z0R het volgende:
Ik loop al 9jr rond op Fok! en heb nog nooit de redenatie van de >:O -emoticon gevonden.

[..]

Ik snap 'm ook niet, als uniek 1 ding niet heeft is het wel stalpoten.
Ik weet niet eens wat het is? Iemand met groen haar en een gewei? ):O

Holladijee, ik heb weer zin om slank en gespierd te worden. Nu nog zin krijgen om hetgeen te doen dat dat bewerkstelligt.
pi_128747852
Haaaai!

:D mooie dag!!!

Planning:
O. Drie kleine perzikken met ricotta
T. Kwark met lijnzaad en citroensap en zonnepitten
T. Banaan
L. Twee dubbele rijstwafels kaas
T. Rode paprika
D. Iets met kip, spinazie, dat heb ik nog en moet op

S. Spinning

Edit beetje weinig, nog wat extras bij mijn L eventueel
pi_128747864
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:10 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat het is? Iemand met groen haar en een gewei? ):O
Klopt! Het is de heavy metal smiley. Naar willekeur te gebruiken wat mij betreft. :D
quote:
Holladijee, ik heb weer zin om slank en gespierd te worden. Nu nog zin krijgen om hetgeen te doen dat dat bewerkstelligt.
Ik ook! Ga denk maar beginnen met een ontbijt met kwark en platte perzikken. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128747887
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:14 schreef Perruche het volgende:
Haaaai!

:D mooie dag!!!

Planning:
O. Drie kleine perzikken met ricotta
T. Kwark met lijnzaad en citroensap en zonnepitten
T. Banaan
L. Twee dubbele rijstwafels kaas
T. Rode paprika
D. Iets met kip, spinazie, dat heb ik nog en moet op

S. Spinning

Edit beetje weinig, nog wat extras bij mijn L eventueel
Ooooh, it's such a perfect day, I'm glad I can spend it inside an office building O+

Perzikken bij Proesj en bij Henk :9
pi_128748122
Mogguh :O
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')