abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 3 juli 2013 @ 13:05:12 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_128534719
Aysel Erbudak, de ex-directeur van het Slotervaartziekenhuis, wordt ervan beschuldigd zich te hebben verrijkt ten koste van het ziekenhuis. Dat meldt Het Parool.

De beschuldiging staat in stukken die namens het ziekenhuis en de eigenaren zijn ingediend bij de Ondernemingskamer, waar Erbudak een zaak heeft aangespannen.

4000 euro aan bonbons
Erbudak ontkent alle aantijgingen. Voor zover bekend is geen aangifte tegen haar gedaan door het ziekenhuis. In februari werd Erbudak geschorst wegens solistisch opereren in aanvankelijk mislukte onderhandelingen met zorgverzekeraar Achmea over patiëntenzorg. Nadien zouden onregelmatigheden in de administratie zijn ontdekt. Er zou 110.000 euro zijn verdwenen uit een kas waartoe alleen Erbudak toegang had. Met een creditcard van het ziekenhuis gaf ze vierduizend euro uit aan taartjes en bonbons. En met ziekenhuisontwikkelaar Simed International zou ze in 2008 een miljoen euro aan spookfacturen hebben opgesteld, waarmee het Slotervaartziekenhuis een privéproject van Erbudak in Turkije financierde.

Bodemprocedure
Het Slotervaart heeft hierover een bodemprocedure aangespannen tegen Simed. Een woordvoerder van het bedrijf ontkent de aantijgingen, maar wil er verder niet op ingaan. Hij vermoedt dat ze verband houden met het conflict tussen Erbudak en de eigenaren van het ziekenhuis. Volgens bronnen rond Erbudak, die niet wil reageren zolang haar zaak onder de rechter is, zijn alle beschuldigingen een poging om de aandacht af te leiden van de kern van de zaak bij de Ondernemingskamer. Die buigt zich over de rechtmatigheid van de uitgifte van extra aandelen in het ziekenhuis. Daardoor verwaterde het belang van Erbudaks kinderen en verloren zij het uitzicht op een meerderheidsbelang.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)zelfverrijking.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:07:23 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_128534811
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:05 schreef tong80 het volgende:
Met een creditcard van het ziekenhuis gaf ze vierduizend euro uit aan taartjes en bonbons.
:D :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:14:17 #3
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_128535105


Ik had haar dikker verwacht na ¤4.000 aan bonbons :P
nee, jij dan!
pi_128535253
Edit. nvm. Staat dus kennelijk op het Parool. :P
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:38:17 #5
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_128536130
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:14 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had haar dikker verwacht na ¤4.000 aan bonbons :P
_O- :')
Helemaal super.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:39:02 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128536179
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:14 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Ik had haar dikker verwacht na ¤4.000 aan bonbons :P
Dit grapje wilde ik gaan maken!

Verder was het natuurijk al langer bekend dat deze mevrouw niet helemaal cosher was, maar om allerlei redenen is dat (te) lang onder de pet gehouden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_128536480
Dat krijg je van positieve discriminatie.
pi_128536531
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zag je ook met die grote case met die Turkse psychiaters die hun hele omgeving psychisch afkeurden en die Turkse tandartsen. Maar het publiek keurt dit soort misdrijven nu eenmaal veel minder snel af dan roofovervallen. Ook wel begrijpelijk denk ik, je wordt er hooguit indirect zelf slachtoffer van.
Om het maar niet over een complete staatsgreep in Rotterdam te hebben....

Een slimme tactiek van turken, dat zeker. Het Nederlandse onderwijsstelsel staat niet voor niks, zo blijkt.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128536568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:45 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat krijg je van positieve discriminatie.
:') Zij was gewoon directeur van een onderneming (Meromi Holding) hoor, en daardoor directeur van een ziekenhuis. Als het ziekenhuis in staatshanden was geweest had zij door haar criminele verleden deze functie nooit kunnen vervullen. Hilarisch natuurlijk dat iemand met alleen een niet afgeronde mbo opleiding en een crimineel verleden een directeur van een ziekenhuis kan worden omdat het ziekenhuis in de uitverkoop stond:')
pi_128536707
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:47 schreef Fides het volgende:

[..]

:') Zij was gewoon directeur van een onderneming (Meromi Holding) hoor, en daardoor directeur van een ziekenhuis. Als het ziekenhuis in staatshanden was geweest had zij door haar criminele verleden deze functie nooit kunnen vervullen. Hilarisch natuurlijk dat iemand met alleen een mbo opleiding een directeur van een ziekenhuis kan worden omdat het ziekenhuis in de uitverkoop stond:')

Ik dacht ik roep alvast de verwachtte uitkomst. Maar het blijkt inderdaad nog veel mooier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aysel_Erbudak

Bijna een sprookje. :')
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:50:08 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128536718
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:47 schreef Fides het volgende:

[..]

:') Zij was gewoon directeur van een onderneming (Meromi Holding) hoor, en daardoor directeur van een ziekenhuis. Als het ziekenhuis in staatshanden was geweest had zij door haar criminele verleden deze functie nooit kunnen vervullen. Hilarisch natuurlijk dat iemand met alleen een niet afgeronde mbo opleiding een directeur van een ziekenhuis kan worden omdat het ziekenhuis in de uitverkoop stond:')

Mensen met niet afgeronde MBO-opleidingen kunnen nog op heel veel plaatsen terecht!

Maar zij had toch ook een relatie met een oudere zakenman, waardoor zij in deze positie komen kon?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_128536724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:47 schreef Fides het volgende:

[..]

:') Zij was gewoon directeur van een onderneming (Meromi Holding) hoor, en daardoor directeur van een ziekenhuis. Als het ziekenhuis in staatshanden was geweest had zij door haar criminele verleden deze functie nooit kunnen vervullen. Hilarisch natuurlijk dat iemand met alleen een niet afgeronde mbo opleiding een directeur van een ziekenhuis kan worden omdat het ziekenhuis in de uitverkoop stond:')

In 1996 is Erbudak veroordeeld wegens medeplichtigheid aan uitlokking van een poging tot afpersing. Ook werd ze in 1996 veroordeeld voor het arrangeren van schijnhuwelijken met vrouwen in kwetsbare geestelijke posities. Nadat een van de vrouwen zich had willen terugtrekken, zou Erbudak een schadevergoeding hebben geëist van elfduizend gulden. In 1997 werd ze gearresteerd omdat haar uitzendbureau tussen 1992 en 1994 illegalen had laten werken en ze gefraudeerd had met de afdracht van belastingen en premies. In 2000 werd ze in hoger beroep hiervoor veroordeeld tot vijftien maanden gevangenisstraf. Na een verzoek tot gratie werd de celstraf omgezet in een werkstraf.[3][4]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aysel_Erbudak

Beroep: zakenvrouw

_O- _O- _O-
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:51:59 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128536809
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:49 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik dacht ik roep alvast de verwachtte uitkomst. Maar het blijkt inderdaad nog veel mooier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aysel_Erbudak

Bijna een sprookje. :')
Dat iemand met deze achtergrond directrice van een ziekenhuis kan worden. Komop zeg, dat is toch vragen om problemen!
quote:
In 1996 is Erbudak veroordeeld wegens medeplichtigheid aan uitlokking van een poging tot afpersing. Ook werd ze in 1996 veroordeeld voor het arrangeren van schijnhuwelijken met vrouwen in kwetsbare geestelijke posities. Nadat een van de vrouwen zich had willen terugtrekken, zou Erbudak een schadevergoeding hebben geëist van elfduizend gulden. In 1997 werd ze gearresteerd omdat haar uitzendbureau tussen 1992 en 1994 illegalen had laten werken en ze gefraudeerd had met de afdracht van belastingen en premies. In 2000 werd ze in hoger beroep hiervoor veroordeeld tot vijftien maanden gevangenisstraf. Na een verzoek tot gratie werd de celstraf omgezet in een werkstraf.[3][4]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2013 @ 13:53:27 #14
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128536893
Wiki:
quote:
In 1996 is Erbudak veroordeeld wegens medeplichtigheid aan uitlokking van een poging tot afpersing. Ook werd ze in 1996 veroordeeld voor het arrangeren van schijnhuwelijken met vrouwen in kwetsbare geestelijke posities. Nadat een van de vrouwen zich had willen terugtrekken, zou Erbudak een schadevergoeding hebben geëist van elfduizend gulden. In 1997 werd ze gearresteerd omdat haar uitzendbureau tussen 1992 en 1994 illegalen had laten werken en ze gefraudeerd had met de afdracht van belastingen en premies. In 2000 werd ze in hoger beroep hiervoor veroordeeld tot vijftien maanden gevangenisstraf. Na een verzoek tot gratie werd de celstraf omgezet in een werkstraf
Mooie staat van dienst heeft die meid.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128536951
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat iemand met deze achtergrond directrice van een ziekenhuis kan worden. Komop zeg, dat is toch vragen om problemen!

[..]

Vrije markt hè;)
pi_128537123
Dan ga je ook echt aan dit verhaal twijfelen, waarin haar broer zogenaamd is 'mishandeld' door de politie

quote:
Agent, wat doet u nu?

BEVERWIJK - Een potje worstelen met de politie kan je lelijk opbreken. Truckchauffeur Edwin Bos uit het Groningse Vierhuizen en parkeerwachter Ayhan Erbudak uit Amersfoort kunnen er - helaas - over meepraten. Parkeerwachter Erbudak hield aan zijn confrontatie met agenten in Beverwijk een gebroken ruggenwervel over, bevestigt een ziekenhuisarts: "Dit letsel ontstaat alleen bij fors geweld."

...

Na een kort verblijf op het politiebureau in Beverwijk werd Erbudak vrijgelaten. Vanwege de extreme rugpijn meldde hij zich in het ziekenhuis van zijn zus. "Nu zit ik in een korset voor zes weken, want een ruggenwervel is gebroken. Ik heb ook gekneusde ribben en slaap al nachten niet vanwege dit geweld."

Internist Dees Brandjes, medisch directeur van het Amsterdamse Slotervaart, bevestigt het letsel: "Hij heeft een zogeheten impressiefractuur in de eerste lendenwervel. Daar zit een barst in, alleen mogelijk als er enorme druk op is uitgeoefend. Gelukkig is de wervel wel op zijn plaats gebleven. Als een deel was afgeschoven, waren zijn zenuwen beschadigd." Kortom: bijna had Erbudak in een rolstoel gezeten.

....

Woordvoerder Van Egmond: "Hij eiste dat de agenten de wanbetaler dwongen te betalen. Maar dat is een civiele kwestie, waarbij de politie helemaal geen rol kan spelen. Maar dat weigerde hij te begrijpen, hoezeer we het ook trachtten uit te leggen. Meermalen dreigde hij op luide toon de banden lek te steken van de bus. Toen hebben de agenten gevraagd om zijn legitimatie. Maar hij weigerde, zogenaamd omdat de politie alleen maar Hollanders wilde helpen. Hij zei: 'Dan moet je me maar aanhouden'. Dus hebben ze dat gedaan. Maar hij verzette zich, waardoor een worsteling ontstond. Hij had geen zichtbaar letsel. Na vijftig minuten op het politiebureau is hij teruggebracht naar de parkeerplaats, met proces-verbaal. Hij klaagde al die tijd niet over zijn rug. Daarom schrikken we ervan dat hij toch zwaargewond is geraakt. Dit soort incidenten willen we altijd vermijden, dat geeft altijd ellende, hoe fout zijn gedrag ook was in onze ogen." Overigens liepen de agenten ook schaafwonden op.
http://www.telegraaf.nl/b(...)at_doet_u_nu___.html

Toevallig dat zijn 'rugpijn' pas in het ziekenhuis van zijn zus werd geconstateerd. Is er ook een second opinion geweest?
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128537251
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:53 schreef 3-voud het volgende:
Wiki:

[..]

Mooie staat van dienst heeft die meid.
Het is redelijk verbijsterend dat iemand met een dergelijk strafblad überhaupt bestuursvoorzitter van een ziekenhuis kan worden. Mensen die zo'n functie bekleden, zouden van onbesproken gedrag moeten zijn. Ik weet het, ze is op die plek terechtgekomen doordat een investeringsmaatschappij dat bijna failliete ziekenhuis opkocht, maar dan nog.

Verder is dit nieuwsbericht weer een mooi, illustratief voorbeeld van de gevolgen van marktwerking in de zorg: zelfverrijking in de top. Echt verbaasd ben ik er niet over, moet ik zeggen.
pi_128537411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:58 schreef Terminator2000bc het volgende:
Dan ga je ook echt aan dit verhaal twijfelen, waarin haar broer zogenaamd is 'mishandeld' door de politie

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)at_doet_u_nu___.html

Toevallig dat zijn 'rugpijn' pas in het ziekenhuis van zijn zus werd geconstateerd. Is er ook een second opinion geweest?
Ik twijfel daar ook aan. Het doe me een beetje denken aan het "nekletsel" van een vrouw in Frankrijk bij wie een boerka was afgerukt. Die vrouw kon drie dagen niet werken...
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:06:50 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128537557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:58 schreef Terminator2000bc het volgende:
Dan ga je ook echt aan dit verhaal twijfelen, waarin haar broer zogenaamd is 'mishandeld' door de politie

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)at_doet_u_nu___.html

Toevallig dat zijn 'rugpijn' pas in het ziekenhuis van zijn zus werd geconstateerd. Is er ook een second opinion geweest?
Ik denk niet dat een Nederlandse internist zich voor dit soort zaken laat lenen. Daar zijn ze te onafhankelijk voor. Verder natuurlijk een ontzettend jankverhaal!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Trouwste user 2022 woensdag 3 juli 2013 @ 14:20:32 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_128538226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 13:54 schreef Fides het volgende:

[..]

Vrije markt hè;)
Te triest idd. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:23:00 #21
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_128541032
Waar positieve discriminatie, in dubbele vorm, niet al toe kan leiden...
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  woensdag 3 juli 2013 @ 15:29:21 #22
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128541333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 14:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is redelijk verbijsterend dat iemand met een dergelijk strafblad überhaupt bestuursvoorzitter van een ziekenhuis kan worden. Mensen die zo'n functie bekleden, zouden van onbesproken gedrag moeten zijn. Ik weet het, ze is op die plek terechtgekomen doordat een investeringsmaatschappij dat bijna failliete ziekenhuis opkocht, maar dan nog.
Zeg dat wel. Zo zie je maar weer, zodra de centen het beleid gaan bepalen verdwijnt iedere moraliteit. En wat dacht je waar deze mevrouw uiteindelijk terecht gaat komen? In de bak? Vergeet het maar, over een jaartje of wat is ze commissaris bij een ziekenhuis. Wedden? ;)

quote:
Verder is dit nieuwsbericht weer een mooi, illustratief voorbeeld van de gevolgen van marktwerking in de zorg: zelfverrijking in de top. Echt verbaasd ben ik er niet over, moet ik zeggen.
Inderdaad. Wat een geweldige vooruitgang heeft die 'marktwerking in de zorg' ons al bezorgd... :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Trouwste user 2022 woensdag 3 juli 2013 @ 15:35:22 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_128541637
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Inderdaad. Wat een geweldige vooruitgang heeft die 'marktwerking in de zorg' ons al bezorgd... :')
Ze zijn pas net begonnen met het afbreken van het verzorgingssysteem.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_128541678
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Waar positieve discriminatie, in dubbele vorm, niet al toe kan leiden...
Leg mij eens uit waar er sprake is van positieve discriminatie svp? Als we dit gaan politiseren is het eerder een uitwas van liberaal beleid dan van sociaal beleid hoor:')
  Trouwste user 2022 woensdag 3 juli 2013 @ 15:43:19 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_128542054
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 15:36 schreef Fides het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waar er sprake is van positieve discriminatie svp? Als we dit gaan politiseren is het eerder een uitwas van liberaal beleid dan van sociaal beleid hoor:')
_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')