Sorry, post zonder teruggelezen te hebben...
Ik ben heul boos op de school van mijn kind, een VSO cluster4 Kind heeft asperger en chaos (maar das geen DSMclassificatie). Heb even een lijstje gemaakt van de afgelopen drie-en-halve week:
19/8
start schooljaar. Kind zegt dat hij nog geen weektaak heeft gekregen, dus ik kan hem die eerste week niet 's avonds helpen te zorgen dat zijn werk voor de volgende dag in orde is.
23/8
mail van de juf1: kind moet 28/8 nablijven omdat afgelopen week hij al drie maal zijn huiswerk niet af had. Op mijn vraag waar de weektaak/het huiswerk dan is zegt juf1 dat het op de website staat. Ik krijg de URL. 'Had kind moeten weten'. Ja, dat had ie gemoeten, inderdaad. Zou hij op het VSO zitten wegens zweetvoeten?
'Heb ik nog tips om kind te helpen?' Die heb ik; controle, controle, controle. Zij op school, ik thuis. Kan zij hem helpen de juiste boeken in zijn tas te doen als hij naar huis gaat (boeken moeten op school blijven van juf)? Dat gaat ze doen.
27/8
informatieavond. Goed gevoel bij!
28/8
's Morgens mail van teamleider (niet teamleider van kind, maar teamleider van een ander team, overigens): klas van kind wordt gesplitst want lastige combinatie van kinderen, juf1 gaat met klein groepje goede basis wegzetten en dan mag elke week 1 kind terug in de klas. Bij telefonische navraag waarom dat dinsdag niet is gemeld is het antwoord dat dat 's morgens voor schooltijd is bedacht. Doordacht plan?
's Middags komt kind thuis, zonder nagebleven te zijn, zonder boeken en zonder weektaak voor de vakken die gezamenlijk worden gegeven in de basisgroep. Die info staat ook niet op de website Gemaild en gevraagd of dat geregeld kon worden?
29/8
Juf2, waar kind in de klas is geplaatst regelt weektaak. Gelukkig. Kind brengt werk mee. Jeej!
30/8
Mail van juf1: kind moet toch echt nablijven 4/9, want ook al was het onduidelijk, nablijven had hij zelf moeten onthouden.
4/9
Mail van wederom de vervangende teamleider; 3 van de 5 kinderen worden teruggezet in de klas. Doordacht plan?
6/9
Mail van juf1, ik ga uitgenodigd worden voor een gesprek omdat de huiswerkattitude van kind niet goed is.
10/9
Wederom niet de juiste spullen mee. Kind meldt dat er een invalmeneer in de klas was. Op mijn vraag wie er de volgende dag zal zijn zegt hij dat hij dénkt dat het dezelfde meneer zal zijn. Meneer en juf1 een mail gestuurd of kind de proefwerken een dag later mag maken, aangezien hij zijn spullen niet mee had, ondanks de afspraak.
11/9
Reactie op mail van juf3; zij gaat met kind zorgen dat de juiste boeken in de tas zitten. Mail van mij terug; wat, wie, welke juf? Is de afspraak mbt het meenemen van boeken bekend bij degenen die invallen?
Mail van meneer: je bent bij mij niet aan het goede adres, ik moest als noodoplossing voor de groep, vandaag stond juf3 er en het is onduidelijk wie er de komende dagen de klas opvalt.
Ook een mail van vervangende teamleider; uitnodiging voor gesprek met haar (waarom?), gedragskundige, juf3 (waarom?) en eventueel ook de eigenlijke teamleider.
Ik heb net met kind afgesproken dat hij morgen al zijn boeken mee naar huis neemt en dat hij voortaan alleen de boeken mee naar school neemt die hij die dag nodig heeft, zodat hij in elk geval elke dag het huiswerk kan maken thuis. Of ik naar het gesprek ga weet ik nog niet, voorlopig denk ik nog van niet.
Overreageer ik of is dit gewoon ráár? Als ik hier al zenuwachtig van word, wat moet dat dan voor een autist betekenen?
Prrrrr