Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:40 |
Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Circuit de la Sarthe • Liggend in Le Mans, Frankrijk. Deels bestaand uit openbare wegen. • Sinds 1923 • 13.629km • 38 bochten • Ronderecord (race): 3:19.074 (Oreca Matmut Peugeot 908, 2010) • Afstandsrecord: 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) • Geschiedenis lay-outs Afbeelding circruit: Circruit inclusief marshall posts Onboard: Deelnemers en categorieën Entry list • Minimaal 900 kilo • 58 liter brandstof voor diesel, 76 liter voor benzine. 5 extra liters voor non-hybride • Fabriekteams hebben een 15 kilo extra ballast + kleinere air restrictor • Witte koplampen • Rondetijd in kwalificatie: ~3:20 • Minimaal 900 kilo • 75 liter brandstof • Maximale kosten voor chassis: ¤362,100. Voor motorblok: ¤78,750 • Minimaal 1 coureur zonder platinum licentie • Witte koplampen • Rondetijd in kwalificatie: ~3:37 • Minimaal 1245 kilo • 90 liter brandstof • Gele koplampen • Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 • Minimaal 1245 kilo • 90 liter brandstof • Minimaal 1 jaar oude auto • Minimaal 1 coureur zonder platinum licentie • Beperkt aantal beschikbare banden • Gele koplampen • Rondetijd in kwalificatie: ~3:57 Schema Woensdag 19 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 20 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 22 juni 9:00-9:45 Warm-up 10:05-10:50 Le Mans Legends Race 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV, streams, live-timing en andere resources TV • Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies en Le Mans Legends race • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) Streams Officiële streams (inclusief o.a. onboard Audi, Corvette) Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) Tijdens de sessies & race zullen er meer streams te vinden zijn Live Timing Officiële live timing (inclusief stream) Live timing incl. Twitter Resultaten Andere resources Spotter Guide, grafische weergave van deelnemersveld Overige informatie Laatste informatie, verslagen en analyses Weer | |
Beach | zondag 23 juni 2013 @ 14:40 |
Peugot hoe moeilijk is het om een naam goed te spellen. | |
zoem | zondag 23 juni 2013 @ 14:41 |
Die bui | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:41 |
Ziet er goed uit. | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 14:41 |
#2 en #8 moeten nog voor brandstof waarschijnlijk | |
exile79 | zondag 23 juni 2013 @ 14:41 |
Oh, heb ik het verkeerd getypt? Nou ja, daar ging het niet eens over. | |
Maver24 | zondag 23 juni 2013 @ 14:41 |
Dikke bui in aantocht | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 14:41 |
Team zei tegen TK dat ie de race moest uitrijden zonder stops. | |
Dudeweiser | zondag 23 juni 2013 @ 14:42 |
dat wordt nog spannend, | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:42 |
Flink donkere lucht | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 14:42 |
Ohja herinner ik me ook nu en met een beetje minder pace door regen | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 14:42 |
Al lijken de liveries inderdaad op elkaar. Ik heb nooit begrepen waarom Toyota geen rood-witte livery heeft. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 14:42 |
| |
exile79 | zondag 23 juni 2013 @ 14:43 |
Zal je zien, komt er vijf minuten voor tijd een bui, een ongeluk en dan de finish achter de SC. | |
ddx | zondag 23 juni 2013 @ 14:43 |
De huidige boxster is alleen de 981 | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:43 |
Ik zie niks meer op die Audistream van #3, zo donker is het. | |
Gwildor. | zondag 23 juni 2013 @ 14:43 |
Ben ik ook bang voor inderdaad. | |
exile79 | zondag 23 juni 2013 @ 14:43 |
Gaat iemand nu van inters naar slicks?? | |
zoem | zondag 23 juni 2013 @ 14:43 |
Je ziet inderdad niks op de onboard | |
Dudeweiser | zondag 23 juni 2013 @ 14:44 |
Viper op slicks? | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:44 |
Slicks | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 14:44 |
Regen | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 14:44 |
Daar is de regen bij Indianapolis weer . | |
Maver24 | zondag 23 juni 2013 @ 14:44 |
Daar is het !! | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 14:44 |
Zoals bij de test dus voor hun rentree | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 14:44 |
En daar is de regen weer. | |
vosss | zondag 23 juni 2013 @ 14:44 |
Slicks, godsklere man wie bedenkt dat??! | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 14:45 |
Haha Vipers | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 14:45 |
Deze ziet er tenminste echt als een Toyota uit. | |
vosss | zondag 23 juni 2013 @ 14:45 |
Ulrich ook koekoek slicks | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:45 |
Straks zien we dus een SRT naast de baan staan in de vangeril? | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2013 @ 14:45 |
precies en duidelijk herkenbaar | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:47 |
Alle klassen lijken nu beslist. Wat een anticlimax Tenzij er iemand nog van de baan vliegt... | |
Ambrosius | zondag 23 juni 2013 @ 14:47 |
Niet zo heel gek hè met nog minder dan een kwartier.. | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 14:47 |
We zijn verwend, het is vaak genoeg geweest dat het met nog 3 uur te gaan allang beslist was . | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:48 |
Het leek tot de regen nog spannend te worden | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2013 @ 14:48 |
Volgend jaar kunnen ze het wel de 24 uur van Patrick Dempsey en de safety car noemen. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 14:49 |
Afgelopen jaar zelfs al op de helft Toen was het enige ''spannende'' welke Audi er mocht winnen | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:49 |
Toyota #8 staat weer op een rondje, jammer. | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 14:49 |
Dat kan toch niet? Ze zijn niet binnen geweest. | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:50 |
Ze hadden de #2 Audi op de baan ingehaald. Die is dus weer teruggekomen. | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2013 @ 14:50 |
net niet op een rondje toch? | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 14:51 |
Dat klopt, dus ligt hij minder dan een rondje achter. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 14:51 |
Die heeft op de livetiming nog niet voor de #2 gezeten. 1lap is ongewijzigd gebleven..... | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:51 |
Die #2 Audi heeft hen weer ingehaald, kan je zelfs op tv zien nu. | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 14:51 |
De live timing zal wel weer achter lopen. | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 14:51 |
Probleem voor #8? Die gaat niet hard meer voor de finish | |
exile79 | zondag 23 juni 2013 @ 14:51 |
Nee, daar heeft een tijd bijgestaan van minder dan één ronde. En nu staat er weer 1 ronde, dus die Audi zal hem wel weer opnieuw voorbij zijn gegaan. | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 14:52 |
Is nu ook te zien. | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 14:52 |
Toyota heeft het opgegeven . Ze laten zich weer inhalen. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 14:52 |
Ow, op die Baekdal is het ongewijzigd gebleven | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 14:53 |
#33 terug naar buiten met 106 ronden achterstand | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 14:54 |
#8 blijft er gewoon achter nu zodat ze niet nog een rondje hoeven. | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:54 |
Deur kapot | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 14:54 |
Meatball! Hebben ze gisteren de Lotus T128 ook gelapt. | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2013 @ 14:55 |
kan niet anders. Het is of voor het plaatje en om brandstof te sparen denk ik | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 14:56 |
Of om in die extra ronde geen schade te maken met dit weer, al zouden ze niet voluit hoeven gaan dan, maar je weet maar nooit. | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:56 |
Als de 1 en 2 nou even opschieten, en de 3 langzamer gaat, kunnen ze in één plaatje binnenkomen | |
ddx | zondag 23 juni 2013 @ 14:56 |
Ze hebben het ook door bij RTL | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 14:56 |
Laatste rondje. Het was weer een mooie Le Mans. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 14:57 |
En ik ben nu al hyped voor volgend jaar met Porsche erbij edit: nou ja mooi. Er is natuurlijk een tragisch ongeval gebeurt. En teveel SC's gedurende de race. | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2013 @ 14:58 |
Zo, wint Kristensen eens een keer. | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 14:58 |
En dan hopen dat Toyota volgend jaar meer snelheid vindt . | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:58 |
Komt de ducktape Toyota ook nog bij dat groepje? | |
FlorentijnH | zondag 23 juni 2013 @ 14:58 |
mooie plaatjes hoor, met de audi's en de toyota | |
Fiorano | zondag 23 juni 2013 @ 14:58 |
Zo Allard heeft Tom Kristensen in z'n telefoon staan . Ik heb een handtekening van TK is pas grof | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 14:59 |
Hopelijk gaat Toyota wat meer geld besteden zodat ze in WEC met 2 auto's gaan rijden en op Le Mans met 3. | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 14:59 |
Het was een mooie race Tevens de eerste ooit die ik van het begin tot het einde helemaal heb gevolgd | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:00 |
En in het WEC is 't nu 'n half jaar wachten op de volgende race | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 15:00 |
Op veel manieren mooi dat TK de #2 over de finish brengt. Vooral omdat hij landgenoot is van Simonsen | |
vosss | zondag 23 juni 2013 @ 15:01 |
Helemaal niet geslapen? | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:01 |
En we zijn binnen!!! | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:01 |
Dat wel, maar vorig jaar keek ik het enkel zonder echt de race diep te volgen. | |
superniger | zondag 23 juni 2013 @ 15:01 |
koekoek | |
Beach | zondag 23 juni 2013 @ 15:01 |
En nu slapen zeker? | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 15:01 |
Kristensen | |
ddx | zondag 23 juni 2013 @ 15:02 |
Hier ook helemaal gekeken en nu nog ff wakker blijven tot vanavond anders wordt ik ergens midden in de nacht wakker. (wakker sinds 9u gistermorgen) | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:02 |
Volgend jaar ga ik zeker een poging wagen om de hele race te kijken, dat is mijn eindexamenjaar en heb ik dus al een tijdje vakantie | |
Bluurgh | zondag 23 juni 2013 @ 15:02 |
zo dat was de tweede le mans achter elkaar die ik volledig gezien heb. Zo nog ff indycar kijken | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 15:03 |
Bijzondere race dit jaar helaas overschaduwd door het dodelijk ongeluk van Simonsen. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:03 |
Tom Kristensen schrijft nogmaals history op Le Mans | |
vosss | zondag 23 juni 2013 @ 15:03 |
Die zal de overwinning wel opdragen aan hem denk ik | |
ddx | zondag 23 juni 2013 @ 15:03 |
moeten ze alleen geen examens stelen | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 15:03 |
#2 en #8 hebben gewoon 24 uur geraced zonder ook maar een hikje. Knap hoor. | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:03 |
| |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 15:03 |
Ik hoop het | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 15:03 |
Vanavond de race op Iowa. | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2013 @ 15:05 |
"De Deen Tom Kristensen is ook een Deen." - Allard Kalf. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:05 |
omg _! | |
exile79 | zondag 23 juni 2013 @ 15:05 |
Jezus wat kutbaan heb je dan. Sta je daar te klappen in je Michelinpak. | |
Dudeweiser | zondag 23 juni 2013 @ 15:06 |
ik heb er geen last van gehad gelukkig | |
vosss | zondag 23 juni 2013 @ 15:06 |
Mooi | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:07 |
Audi vat het heel mooi samen
| |
Ermanon | zondag 23 juni 2013 @ 15:07 |
NEE, echt ? | |
Breaker.Faker | zondag 23 juni 2013 @ 15:07 |
ben benieuwd wat hij gaat doen met zijn 1ste prijs | |
Fiorano | zondag 23 juni 2013 @ 15:07 |
Volgend jaar Fok! Meet op LeMans? | |
Breaker.Faker | zondag 23 juni 2013 @ 15:08 |
reclame op rtl7 en es | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:09 |
Ik zou super graag willen, alleen tegen die tijd beginnen we met een nieuwbouw en heb ik de financiën en tijd er waarschijnlijk niet voor | |
Beach | zondag 23 juni 2013 @ 15:09 |
mooi moment om te stoppen met kijken | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:10 |
Weet iemand of er ergens nog een zender of stream (of een zender die wordt gestreamd ) is die er na ES1 nog mee doorgaat? | |
Ermanon | zondag 23 juni 2013 @ 15:10 |
Ik zeg doen | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:11 |
RTL7? | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:12 |
Wel een van de meest emotioneelste finish's die ik heb gezien | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 15:12 |
Peter Baert mag nu verslag doen. Beetje mosterd na de maaltijd voor hem. | |
vosss | zondag 23 juni 2013 @ 15:13 |
Mooi dit hoor. | |
Breaker.Faker | zondag 23 juni 2013 @ 15:13 |
mooie woorden van Jackie Icks | |
Ermanon | zondag 23 juni 2013 @ 15:13 |
Ik versta er niks van | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 15:14 |
RAVW | zondag 23 juni 2013 @ 15:14 |
wordt die nog ergens live uitgezonden op niet betaalde zenders | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:14 |
Die is niet op locatie | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:15 |
Gaat ook maar door tot 15.30 | |
Maver24 | zondag 23 juni 2013 @ 15:15 |
Dat denk ik niet | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:15 |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:16 |
Langer dan ES. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:17 |
Gebruiken ze hier ook al het F1-hymne | |
Breaker.Faker | zondag 23 juni 2013 @ 15:18 |
rtl die de poduim eens niet uitzend | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2013 @ 15:18 |
En toch dacht ik heel even dat je het meende... | |
Dudeweiser | zondag 23 juni 2013 @ 15:18 |
ze winnen alles | |
exile79 | zondag 23 juni 2013 @ 15:18 |
Eurosport wel | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:18 |
Ook tot half 4 | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:19 |
Je komt dus nooit in het F1-race topic, en hebt dus niet van een bepaalde user daar gehoord? | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:19 |
ES toch tot kwart over? | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2013 @ 15:19 |
Nee en nee. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:20 |
Is nog bezig nu met 24 minutes en atletiek begint om 15.30. | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 15:20 |
Livestream. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:22 |
Godver dat ziet er thuis uit als 'n zwaar ding | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 15:23 |
Het was gezellig in dit topic. | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:24 |
RTL7... dit doet me denken aan de goede F1 tijden dat de podia niet live zijn. | |
Ermanon | zondag 23 juni 2013 @ 15:25 |
Wow, die had een brok in de keel | |
Fiorano | zondag 23 juni 2013 @ 15:25 |
Duitse vlag verkeerd om | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2013 @ 15:25 |
Zo, dat was het dan. Tot volgend jaar! | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 15:26 |
Mooie woorden van Tom Kristensen: | |
ddx | zondag 23 juni 2013 @ 15:26 |
Was zeker gezellig in topic ! Is HiDiHo nou in slaap gevallen ? | |
vosss | zondag 23 juni 2013 @ 15:26 |
Ik ook | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:27 |
Niemand opgevallen dat ze ''death'' niet in de mond durven nemen, maar 't enkel hebben over ''the sad news''? | |
ddx | zondag 23 juni 2013 @ 15:28 |
Foutje met middelste duitse vlag trouwens | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 15:28 |
Geen champagne, gelukkig, vond het al raar dat het wel op het podium stond. | |
FlorentijnH | zondag 23 juni 2013 @ 15:29 |
wel begrijpelijk, zou het zelf ook niet snel doen en iedereen weet waar je het over hebt verder mooie woorden van de mannen op het podium | |
ddx | zondag 23 juni 2013 @ 15:29 |
Ben trouwens klaarwakker nu, al moet ik volgens mij niet op m'n bed gaan liggen want dan ben ik direct vertrokken. | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:30 |
Daar heb ik nooit last van als ik een nacht heb overgeslagen 's Avonds stort ik pas echt in. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:30 |
Is ook begrijpelijk, maar heb zo het idee dat ze 't willen ontkennen dat de dood altijd mee loert in de autosport. | |
ddx | zondag 23 juni 2013 @ 15:31 |
Klopt je moet over bepaald moment heen komen en dat heb ik wel gehad. Vroeger deed ik het wel vaker, maar merk wel dat ik iets ouder word | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:31 |
Als er iemand is overleden spreek je nooit direct over een dood. Het komt toch hard aan. | |
vosss | zondag 23 juni 2013 @ 15:31 |
Mooi he, mn pa wacht maar ff, deze is voor allan. | |
Dudeweiser | zondag 23 juni 2013 @ 15:32 |
Kristensen heeft het er moeilijk mee | |
Ermanon | zondag 23 juni 2013 @ 15:32 |
Is ook meer voor hunzelf denk ik dat ze het vermijden, komt wel erg dichtbij dat ondanks alle veiligheidsystemen en techniek je nog steeds kunt sterven en dat jij het net zo goed had kunnen zijn, | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:35 |
En vraag die McNish van een journalist kreeg 2 weken geleden
| |
FlorentijnH | zondag 23 juni 2013 @ 15:36 |
FlorentijnH | zondag 23 juni 2013 @ 15:37 |
volgens mij werd het net ook al gevraagd, maar gaan ze nog ergens door met uitzenden vanuit le mans? | |
Ermanon | zondag 23 juni 2013 @ 15:37 |
Dat meen je toch niet!!! Dan kun je net zo goed naar huis als journalist? | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:37 |
Het was leuk om hier alles gevolgd te hebben | |
exile79 | zondag 23 juni 2013 @ 15:38 |
Ik verveel me. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:38 |
Ik ben ook nog steeds aan het zoeken | |
ddx | zondag 23 juni 2013 @ 15:38 |
Kan met m'n epg op de schotel niets vinden. | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 15:38 |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 15:38 |
| |
Breaker.Faker | zondag 23 juni 2013 @ 15:39 |
http://www.lemans-tv.com/#21542 met commentaar | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 15:39 |
Wel voornamelijk static camera http://live.fiawec.com/ | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2013 @ 15:40 |
| |
Peterselieman | zondag 23 juni 2013 @ 15:41 |
was weer leuk, jammer dat het al weer afgelopen is | |
FlorentijnH | zondag 23 juni 2013 @ 15:41 |
thanks, lijkt nog wel de moeite waard | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:43 |
Aah ja die was er ook nog Nu kan in wel even doorzoeken naar een die op de mediabox werkt | |
Breaker.Faker | zondag 23 juni 2013 @ 15:46 |
zo Rolex wil ik ook. Waarom moet de pers conferentie in het Frans?? | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:46 |
Omdat Fransen arrogant zijn met hun taal. En te beroerd om Engels te spreken. | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 15:49 |
AMR met Deense flag op GTE Pro podium | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 15:52 |
Omdat het in Frankrijk is? | |
Breaker.Faker | zondag 23 juni 2013 @ 15:53 |
kut fransen Doe het alstublieft in het Engels. Ze kunnen toch even rekening houden met de mensen die geen Frans kunnen. Nu weet ik weer waarom ik niet op vakantie ga in Frankrijk. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:55 |
McNish humor tijdens de perscona een franse vraagse: ''I'm gonna answer this in English, cause there are some Scottish journalists in the back. And the French what they understand is not very nice.'' | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 15:56 |
Wat? Ik begrijp niks van die zin | |
zoem | zondag 23 juni 2013 @ 15:56 |
| |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 15:57 |
McNish Ik vind't mooi geweest, tot een volgende keer | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 15:58 |
Hij doelde gewoon op Franse scheldwoorden | |
Breaker.Faker | zondag 23 juni 2013 @ 16:00 |
Allan Mcnish die weigert om Frans te spreken Gaan ze tijdens de GP van Duitsland ook de persconferentie houden in de Duits. Dit slaat echt weer nergens typisch frans weer. Niet de moeite doen om engels te leren. De autosport heeft Engels als hoofdtaal. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 16:04 |
Britse journalist: ''Alan, can you answer this in English?'' McNish: ''Oui'' | |
Nattekat | zondag 23 juni 2013 @ 16:04 |
Dat al die coureurs überhaupt Frans kennen, denk niet dat heel dat team Frans is | |
FlorentijnH | zondag 23 juni 2013 @ 16:15 |
mooi plaatje om mee af te sluiten | |
Ermanon | zondag 23 juni 2013 @ 16:18 |
Whahahaha, geniaal | |
#ANONIEM | zondag 23 juni 2013 @ 16:22 |
Genoeg tijd toch met al die SC afgelopen nacht. | |
Sinister-D- | zondag 23 juni 2013 @ 16:30 |
Ik heb er ~04.00 nog hard aan getwijfeld om te gaan slapen of niet, uiteindelijk toch maar gedaan toen er weer een barrière gerepareerd moest worden en het weer 40min ging duren. Toen ik ~9.30 terug voor de TV sprong (na te laat wakker te zijn geworden ) bleek er maar zeer weinig verandert te zijn aan de stand. Die paar uitvallers en de terugval van de Rebellions, hadden genoeg SC-tijd veroorzaakt om 'n kleine 6 uur te slapen, ideaal | |
vosss | zondag 23 juni 2013 @ 16:33 |
Vlak nadat ze over de boordradio zeiden dat het +/-40 minuten ging duren ben ik ook maar naar bed gegaan. | |
Ermanon | zondag 23 juni 2013 @ 16:52 |
Maar volgend jaar ga ik zeker de gehele 24 uurs kijken, Toyota gaat dan serieus voor de winst in hun 3 jaren planning en in ben reuze benieuwd wat Porsche gaat doen dan Eigenlijk dan zorgen dat beide 24" Monitoren dan beeld hebben + de TV, voor de livetiming en zo | |
Fiorano | zondag 23 juni 2013 @ 17:00 |
Ik ga er misschien volgend jaar wel heen met een maat van me. Gewoon een weekendje weg, tentje mee. Of na het WRC in Duitsland, maar dat weekend komt mij meestal kut uit. | |
beantherio | zondag 23 juni 2013 @ 17:43 |
Als er een goed moment is om naar Le Mans te gaan dan is het wel volgend jaar. Audi vs Porsche vs Toyota: dat moet echte strijd gaan worden. | |
Breaker.Faker | zondag 23 juni 2013 @ 18:24 |
Audi doet toch niet meer mee was de laatste jaar dat Audi reed. VW wil geen 2 auto's in de LMP1 hebben. En Porsche en Audi zijn beide van VW, Het zal volgend jaar wel de Audi zijn met een Porsche logo erop. Wat ze ook hebben gedaan met Bentley. | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 18:30 |
Audi doet wel mee en de Audi LMP1 en Porsche LMP1 hebben verder niks met elkaar te maken. [ Bericht 0% gewijzigd door TargaFlorio op 23-06-2013 18:36:44 ] | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 18:33 |
Verkondig geen onzin. Porsche komt gewoon met een eigen auto, onafhankelijk van Audi. | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 18:33 |
Bouwt Porsche ook weer een LMP2? . | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 18:35 |
Nee Naar het schijnt gaan ze morgen hun rijders bekendmaken. | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 18:35 |
Porsche komt volgend jaar met een LMP1 wagen, geen LMP2. Daar reden ze een paar jaar geleden mee. En ik verwacht niet dat Audi als fabrieksteam volgend jaar aan de start verschijnt omdat Porsche en Audi beiden onderdeel zijn van VW en in 2000 het LMP1 project van Porsche werd gecancelled omdat Audi al in de LMP1 reed. | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 18:36 |
Natuurlijk Per ongeluk LMP2 getypt. | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 18:37 |
Ik heb per ongeluk LMP2 i.p.v. LMP1 getypt. | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 18:37 |
Heb je daar een bron voor? Voor zover ik weet komt Audi ook gewoon weer met hetzelfde team (Joest). | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 18:43 |
Nee, maar omdat het in 2000 het geval was ga ik er vanuit dat dat volgend jaar ook het geval zal zijn. Of ze moeten expliciet onderscheid gaan maken tussen diesels (Audi) en benzine (Porsche) en toch beiden laten rijden. Voor zover ik weet zijn er al twee rijders bekend: Timo Bernhard en Romain Dumas. | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 18:48 |
Als dit het laatste jaar was van het Audi fabrieksteam dan hadden we dat de afgelopen 24 uur toch wel gehoord? Gaat Manthey ook het Porsche LMP1 team runnen? | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 18:51 |
Waarschijnlijk wel. Maar dan snap ik niet dat Porsche in 2000 niet mee mocht doen met een LMP1. En wie het gaat runnen weet ik niet. | |
SiGNe | zondag 23 juni 2013 @ 19:01 |
Porsche gaat inderdaad met een benzine-hybride auto rijden,het electrische systeem wordt hetzelfde als bij de Audi's. Porsche is ook al bezig met het ontwikkelen van de auto begreep ik van Allard Kalff. Er werd ook al gesproken over Webber als nummer 1 coureur. | |
Fir3fly | zondag 23 juni 2013 @ 19:04 |
Mocht wel, maar ze lieten het liever aan Audi geloof ik. Ze hadden nogal wat geïnvesteerd in de 911 GT1 maar die werd natuurlijk geband door de ACO. | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 19:16 |
Porsche heeft al getest met de auto. Vorige week werden de foto's vrijgegeven. Webber is slechts een gerucht, dat door Webber zelf ontkend is. | |
sasquatsch | zondag 23 juni 2013 @ 19:18 |
Ze hadden al een LMP1 ontwikkeld en toen werd ze gevraagd om te stoppen met het project. In ruil daarvoor kregen ze het onderstel van de Audi Q7 waarop ze hun Cayenne bouwden. Althans dat is het verhaal, maar nooit door Porsche, Audi of VW bevestigd. | |
TargaFlorio | zondag 23 juni 2013 @ 19:26 |
Die bovenste 2 foto's heb ik nooit gezien. Is een leuke site overigens. | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 23:34 |
Lijkt me onwaarschijnlijk dat Audi volgend jaar niet mee doet. Er is al vanuit diverse kanten bevestigd dat een gevecht met Porsche geen probleem zou zijn. De vierde Audi op de test-day deed mee voor data over de banden voor volgend jaar wat er ook weer op wijst dat ze er gewoon bij zijn. | |
IMVHI | zondag 23 juni 2013 @ 23:36 |
Misschien een domme vraag, maar waarom doet BMW niet mee? | |
Peterselieman | zondag 23 juni 2013 @ 23:42 |
BMW zet voorlopig in op de DTM. Geen idee of ze er in de nabije toekomst nog een klasse bij gaan pakken | |
vosss | zondag 23 juni 2013 @ 23:43 |
Omdat ze het niet interessant genoeg vinden en al in diverse andere klasses actief zijn en dat voldoende vinden. | |
M90 | zondag 23 juni 2013 @ 23:46 |
Paar jaar geleden hebben ze de stekker uit het GT programma getrokken maar sinds dit jaar doen ze met de Z4 weer mee in diverse races o.a. ALMS en n24. Waarom ze niet meedoen aan Le Mans is mij niet bekend | |
IMVHI | zondag 23 juni 2013 @ 23:46 |
Zonde. Zou een mooie strijd zijn tussen Audi en BMW | |
EcstaticZero23 | zondag 23 juni 2013 @ 23:57 |
inderdaat maar hadden ze in 1999 ook niet gewonnen??? | |
#ANONIEM | maandag 24 juni 2013 @ 00:59 |
Renault gaat Alpine weer in stelling brengen, vuurwerk. | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 10:55 |
Neel Jani is vandaag bevestigd als coureur voor Porsche in 2014. Niet geheel verrassend, was verreweg de snelste van de Rebellion coureurs. Momenteel dus bevestigd: Romain Dumas, Timo Bernhard, Neel Jani | |
vosss | maandag 24 juni 2013 @ 10:58 |
Hoeveel bolides wil Porsche eigenlijk in gaan zetten? Meteen een stuk of 3 of beginnen ze met 2? Is daar al iets over bevestigd? | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 11:03 |
Voor volgend jaar twee zoals het nu lijkt (dat is iig zo bevestigd door Porsche) | |
TargaFlorio | maandag 24 juni 2013 @ 17:26 |
Ik hoop eigenlijk dat zowel Porsche, Audi en Toyota allemaal 2 auto's inzetten. Daarnaast nog 2 nieuwe Rebellion-Oreca's en misschien Strakka en nog 1 of 2 privateer teams. Zoals dit jaar met Audi 3 wagens en Toyota 2 wagens dan begint Toyota eigenlijk al met een achterstand. De reden dat ze volgens mij niet zo actief zijn met de Z4 GTE is dat het betaald wordt door BMW USA. Al verwacht ik ze eigenlijk komend jaar wel op Le Mans. | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 17:46 |
Denk dat de kans niet zo groot is dat Audi maar met twee mee gaat doen. Gaan ook nog geruchten dat Nissan met een LMP1 komt, maar misschien ook pas voor 2015. Dome is ook bezig met een LMP programma maar deelname voor P1 hangt wel af van geïnteresseerde partijen | |
TargaFlorio | maandag 24 juni 2013 @ 17:54 |
Dome ben ik inderdaad vergeten te noemen. Nissan is volgens mij voor 2015 (2014 die elektrische 3-wieler). | |
Sinister-D- | maandag 24 juni 2013 @ 18:02 |
Dat wist ik helemaal niet En als Peugeot dan ook nog eens terug komt, natte dromen Helaas zal dat niet gebeuren ff offtopic: M90, ben je dezelfde als op F1today? | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 18:34 |
Het ziet er allemaal niet zo slecht uit voor de komende jaren idd Idd dezelfde, niet heel origineel met gebruikersnamen (reageer daar heel soms) | |
Sinister-D- | maandag 24 juni 2013 @ 18:55 |
Omdat je voor het weekend wel zei dat Jeroen idd geen slechte coureur zou zijn voor Porsche, toen ik een post maakte dat ik 'm daar wel graag zou zien rijden. En nu postte je dit: Wou gewoon even weten of het dezelfde persoon was, en vanwaar die omslag in mening | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 18:59 |
Klopt inderdaad, die post toen was gebaseerd op wat ik hem in GTC & Porsche supercup had zien doen, want dat is buitengewoon indrukwekkend. Maar toen ging ik eens naar zijn snelheid in LMP kijken en dat viel me behoorlijk tegen, dat had ik (eigenlijk) niet verwacht. Vandaar die omslag | |
TargaFlorio | maandag 24 juni 2013 @ 18:59 |
Bleekemolen dit weekend langzamer dan z'n teamgenoten? Dat geloof ik niet. | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 19:01 |
34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Patric NIEDERHAUSER 3:41.983 34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Michel FREY 3:43.539 34 Race Performance Oreca 03 - Judd LMP2 Jeroen BLEEKEMOLEN 3:44.699 | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 19:03 |
Zegt uiteraard niet alles, maar ik had dat niet verwacht. | |
Sinister-D- | maandag 24 juni 2013 @ 19:03 |
Heb je een website waar je die statistieken vandaan haalt? Want ik ben al sinds gisteren aan het zoeken om de snelste rondes van de 3 coureurs in 1 wagen te vergelijken. Lapcharts, snelste rondes, welke ronden pits, enzo...... | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 19:04 |
http://fiawec.alkamelsystems.com/ staat alles op | |
TargaFlorio | maandag 24 juni 2013 @ 19:04 |
Frey is toch een gentleman driver? | |
Sinister-D- | maandag 24 juni 2013 @ 19:05 |
super | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 19:06 |
Idd | |
Peterselieman | maandag 24 juni 2013 @ 19:09 |
me neither. Had gedacht dat Bleekemolen iets sneller was | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 19:11 |
Klopt! Helemaal als je dus ALMS bekijkt waar hij pole na pole aan elkaar rijgt in GTC | |
TargaFlorio | maandag 24 juni 2013 @ 19:15 |
Maar in free practice 1, qualifying 1 & 2 is het een stuk sneller dus volgens mij ligt het iets genuanceerder. Iemand als Bleekemolen wordt door gentleman drivers juist ingehuurd voor de snelle ronden. Bleekemolen zal niet betaald hebben voor z'n stoeltje. Ten tijde van Van Merksteijn Porsche LMP2 was hij volgens mij wel langzamer dan Verstappen. | |
Sinister-D- | maandag 24 juni 2013 @ 19:21 |
Jeroen zijn tijd komt uit de race, en die is 0.7s sneller als in Q1 bv. Heb de rest van de lijsten nog niet nagekeken btw. De rest van de sessies ook. Zijn tijden in de FP en Q1,2,3 lagen constant rond de 3:45.2.. | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 19:48 |
Gemiddelde van snelste 50 rondjes tijdens de race: BLEEKEMOLEN 03:49.758 FREY 03:48.708 NIEDERHAUSER 03:46.173 Totaal aantal rondes waar deze berekening over is gedaan: 114 voor Bleekemolen, 86 voor Frey, 115 voor Niederhauser. Enige wat dit onbetrouwbaar(der) maakt is de wisselende omstandigheden. | |
TargaFlorio | maandag 24 juni 2013 @ 20:11 |
Heb je dat zelf uitgerekend? Zo ja heb je de langzame (b.v. tijdens safety car) meegeteld of heb je die weggelaten? Hoe dan ook vind ik het opmerkelijk. | |
Sinister-D- | maandag 24 juni 2013 @ 20:17 |
Zoals ik het begrijp heeft M90 de 50 snelste ronden per coureur gepakt, daar zitten dan geen SC's bij. Kan wel zijn dat bv voor Jeroen meer regenrondes erin zitten. Dat totaal delen door 50 offcourse | |
M90 | maandag 24 juni 2013 @ 20:19 |
Klopt wisselende omstandigheden zouden het verschil enigszins kunnen verklaren inderdaad, maar toch een fiks gat van 3 seconde per lap op z'n snelste teamgenoot | |
TargaFlorio | maandag 24 juni 2013 @ 20:27 |
Duidelijk. Terwijl die Niederhauser volgens mij toch ook geen hoogvlieger is. Maar goed besturen van een GT is toch anders dan een LMP. Ik kan me nog herinneren dat een aantal jaren geleden Christophe Bouchut door Henri Pescarolo aan de kant werd gezet omdat die naar zijn mening te traag was, terwijl Bouchut toch een gerespecteerde GT coureur is. | |
Marks | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:20 |
En iedereen vergeet misschien even dat hij een klapband had en ruim de halve baan even met 40 kmh moest cruisen naar de pits met een verrotte auto, niet heel stimulerend voor je gemiddelde snelheid | |
TargaFlorio | dinsdag 25 juni 2013 @ 11:26 |
Maar ik ga ervan uit dat M90 dat rondje niet meegeteld heeft. | |
M90 | dinsdag 25 juni 2013 @ 18:02 |
Ik heb alleen de 50 snelste ronden meegeteld in die berekening, dus zo'n ronde valt daar buiten. Het totale aantal rondjes had ik eronder gezet om een idee te geven op wat voor selectie die 50 ronden is gedaan. Hij had in totaal 114 ronden, het gemiddelde is van de snelste 50 van de in totaal 114. | |
Breaker.Faker | woensdag 26 juni 2013 @ 20:44 |
Is de oorzaak al bekend van de dodelijke ongeluk van zaterdag op Le Mans?? | |
M90 | woensdag 26 juni 2013 @ 21:40 |
Nope. Kans is wel groot dat die boom achter de vangrail de uiteindelijke reden van overlijden is geweest. | |
vosss | woensdag 26 juni 2013 @ 21:58 |
Ik denk dat Faker meer bedoelt waarom die AMR ineens haaks linksom ging. Later deed een andere AMR hetzelfde. | |
M90 | woensdag 26 juni 2013 @ 22:10 |
A ok, nee daar is nog niks over bekend voor #95, volgens mij is het vermoeden dat het puur aan de verf lag (maar vind het er alsnog raar uit zien) Voor de #99 die later crashte:
| |
M90 | woensdag 26 juni 2013 @ 22:20 |
Paar leuke dingetjes nog uit de race qua 'bekende' namen en hun teamgenoten en/of klasse • Senna bij de top 5 snelste GT coureurs • Kobayashi snelste lap voor Ferrari • Nakajima langzaamste coureur bij Toyota over meerdere ronden bekeken • Heidfeld in de middenmoot qua snelheid in de Rebellion • Chandok laat in LMP2 1.8s liggen t.o.v. de snelste in zijn auto (Hartley) • Fisichella op een halve seconde van Kobayashi, alleen Bruni zit ertussen | |
Marks | donderdag 27 juni 2013 @ 00:34 |
Leuk, maar met die wisselende omstandigheden is het toch niet eerlijk vergelijken. Daarbij komt dat het ´s nachts altijd sneller is dan overdag ivm temperatuur en vochtigheid. En nu weer langgggg wachten, tot 1 september, tot de volgende race. Sao paulo. Verder was de race op Spa eigenlijk toch boeiender qua spanning aan de kop. En het klapstuk was deze letterlijk epische inhaalactie, vergelijkbaar met de door iedereen overgewaardeerde inhaalactie van Hakkinnen op Schumacher... Deze is minstens zo goed, de Audi die 2e ligt, pakt de leiding en haalt tegelijkertijd een Ferrari GT wagen in...Buitenom in de Eau Rouge vanaf 5.20 [ Bericht 3% gewijzigd door Marks op 27-06-2013 00:40:57 ] | |
vosss | donderdag 27 juni 2013 @ 01:00 |
Mooie actie ja Rustig overigens op de tribune daar. Paar jaar terug was het volgens mij een heel stuk drukker bij die 6 uur?! | |
M90 | donderdag 27 juni 2013 @ 10:44 |
Webber naar Porsche | |
beantherio | donderdag 27 juni 2013 @ 13:22 |
Goeie stap van hem. Weg bij de shit van Red Bull en een hele leuke nieuwe uitdaging. Porsche is trouwens een leuk team aan het opbouwen met Neel Jani, Romain Dumas, Timo Bernhard en nu dus Webber. Allemaal rijders met niet alleen talent maar ook duidelijke ervaring. | |
Peterselieman | donderdag 27 juni 2013 @ 13:23 |
Mooi van Webber dat hij voor iets anders kiest | |
M90 | donderdag 27 juni 2013 @ 13:26 |
Dit magazine heeft tot nu toe alles juist en voorspelt verder Heidfield en Jean-Karl Vernay | |
beantherio | donderdag 27 juni 2013 @ 13:45 |
Heidfeld zou een goeie, logische keus zijn (die reed in dezelfde tijd als Webber voor Mercedes) maar Vernay klinkt als een vreemde eend in de bijt. Wel talentvol maar (in tegenstelling tot de anderen) geen echte long distance-ervaring. edit: oeps! Niet gezien dat ie dit jaar de LMGTE gewonnen heeft! | |
M90 | donderdag 27 juni 2013 @ 13:54 |
Hij is ook reservercoureur voor Peugeot geweest, zou me niets verbazen als hij erbij komt | |
Sinister-D- | donderdag 27 juni 2013 @ 17:22 |
En weer een mooie naam erbij voor Porsche, LMP1 weer een serieuze klasse ipv ''the big Audi Show'' En als Rebellion met hun nieuwe wagen ook nog een beetje mee kan komen Waarom is er niet maandelijks een WEC race | |
sasquatsch | donderdag 27 juni 2013 @ 21:06 |
Heidfeld en Vernay zouden dan alleen voor Le Mans zijn, waar ze met drie man per auto rijden. De andere races rijden ze met zijn tweeën. Of ze moeten met drie auto's gaan rijden in de WEC. | |
M90 | donderdag 27 juni 2013 @ 21:20 |
Blijft wel jammer dat het kampioenschap qua races wat mij betreft erg achteruit is gegaan op ILMC en zelfs eerste jaar WEC, nu zonder Sebring en Petit Le Mans | |
sasquatsch | vrijdag 28 juni 2013 @ 11:20 |
Delta ADR team gediskwalificeerd.
| |
Sinister-D- | maandag 8 juli 2013 @ 19:45 |
Ik zal dit topic dan ook maar gebruiken voor ander Endurance races en het nieuws daarrond Over 'n kleine 2 weken is er weer een Endurance race van het ELMS, met een goed gevulde grid van 29 wagens Meer van het artikel onder de link En over het WEC, ondertussen al een kleine week bekend: Jammer | |
TargaFlorio | maandag 8 juli 2013 @ 20:16 |
Dat halfslachtige gaat ze niet helpen om Audi te verslaan. | |
Sinister-D- | vrijdag 19 juli 2013 @ 20:49 |
Morgen op Motors TV
| |
vosss | vrijdag 19 juli 2013 @ 21:29 |
Zit die nog wel in het pakket? Die ging er toch uit had ik begrepen? | |
Sinister-D- | vrijdag 19 juli 2013 @ 21:37 |
yup, die zou idd van uit het Ziggo pakket gaan. Ze waren destijds een petitie ervoor gestart. Maar aangezien ik in BE woon hou ik 't niet zo in de gaten. Ik moet sowieso streamen | |
Sinister-D- | zaterdag 20 juli 2013 @ 17:59 |
http://www.dailymotion.co(...)start=4#.UeqzXqxYCAg Officiële live stream via Dailymotion. Heb ik verdomme 1,5 uur gemist door problemen met de auto | |
Sinister-D- | zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:33 |
Vanavond en morgen rijdt het FIA WEC circus weer eens! De 6 uurs van Sao Paolo staat op het programma Qualifiying LMGTE - Sat 31th Aug - 19h35 Qualifiying LMP - Sat 31th Aug - 20h10 Race - Sun 1st Sep - 17h00 (NL'se tijden) | |
Kun-Aguero | zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:42 |
Die Lemans duurt blijkbaar maanden. | |
sasquatsch | zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:46 |
Dit is meer een topic voor Endurance racen dan de 24 uur van Le Mans allen. | |
RolStaart-Beer | zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:12 |
Is er ergens een stream? | |
TargaFlorio | zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:25 |
http://live.fiawec.com/ | |
RolStaart-Beer | zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:54 |
Dankjewel | |
Sinister-D- | zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:44 |
Dailymotion heeft ook een kanaal En wat een lekker actieve quali Die vlag aan die ballon | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 17:43 |
Genoeg actie inderdaad. Zware crash van de Toyota. En Sarrazin probeert nog de auto terug te brengen naar de pits, door alle losse stukken bodywork los te trekken. | |
TargaFlorio | zondag 1 september 2013 @ 17:46 |
Toyota nu al gecrasht? | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 17:49 |
Ja, tijdens het inhalen door een achterblijver (Lotus #32) van het circuit gereden. En einde race zoals ik het nu zie. In een herhaling lijkt het erop dat de Lotus de controle in de bocht verliest door te veel over de curb aan de binnenkant te gaan. Edit: En nu ook bevestigd door Heidfeld. [ Bericht 7% gewijzigd door sasquatsch op 01-09-2013 17:56:45 ] | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 18:32 |
Na 3 kwartier gaat de Safety Car pas naar binnen. | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 18:43 |
Flinke brand nu. Een van de Ferrari's. En weer een SC. | |
DutchErrorist | zondag 1 september 2013 @ 19:44 |
Domme vraag. Flitsen die voorlampen van die LMP's echt of komt dat door de camera? | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 19:46 |
Waarschijnlijk door de framerate van de camera's. | |
DutchErrorist | zondag 1 september 2013 @ 19:47 |
Het ziet er wel bruut uit. | |
Fir3fly | zondag 1 september 2013 @ 19:55 |
Ze flitsen echt. Om te laten zien aan de langzame auto's dat ze eraan komen. | |
DutchErrorist | zondag 1 september 2013 @ 19:58 |
Toch wel? | |
TargaFlorio | zondag 1 september 2013 @ 20:00 |
Ja | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 20:00 |
Dan zouden ze 6 uur lang achter elkaar flitsen. De commentatoren zeiden ook al dat het waarschijnlijk te maken had met de framerate van de camera's. | |
RolStaart-Beer | zondag 1 september 2013 @ 20:00 |
Allebei. De LED-koplampen van de LMP flikkeren altijd door de framerate, maar ze flitsen ook met hun 'high-beam' om het voorliggende verkeer te waarschuwen. | |
Fir3fly | zondag 1 september 2013 @ 20:00 |
De Audi's hebben in ieder geval een apart knopje op het stuur om de lichten een aantal keer te laten flikkeren. | |
Sinister-D- | zondag 1 september 2013 @ 20:51 |
Miljaar miljaar miljaar. Nu al het een en ander gemist en ik kan pas over 'n goed kwartier inschakelen | |
Nieuwschierig | zondag 1 september 2013 @ 20:52 |
OMG die band in de laadbak!! | |
Sinister-D- | zondag 1 september 2013 @ 20:54 |
maximaal 5x knipperen bij 1 achterligger als ze 1x 't knopje indrukken, toch? Ben even niet meer zeker [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 01-09-2013 20:54:50 (typo) ] | |
sasquatsch | zondag 1 september 2013 @ 20:59 |
Er zit wel verschil in het knipperen als ze inhalen en het gewone knipperen. Maar ben al niet meer aan het kijken. Ben de IndyCar race in Baltimore aan het kijken. | |
Nieuwschierig | zondag 1 september 2013 @ 23:07 |
Nr.1 Audi wint de 6 uur van Sao Paulo met 3 ronden voorsprong | |
DutchErrorist | maandag 2 september 2013 @ 08:14 |
Die start was ook een mooie clusterfuck | |
Sinister-D- | zaterdag 14 september 2013 @ 10:03 |
Vanmiddag om 16:00 is er ook weer een race on het ELMS kampioenschap. Ditmaal in Hongarije, waar de 3 uur durende race de laatste support race is van het WSR-weekend op zaterdag Meer info: http://www.europeanlemans(...)ation.php?circuit=20 De race wordt live uitgezonden op MotorsTV vanaf 15.45. Of online te volgen via het live kanaal op Dailymotion: http://www.dailymotion.com/ELMS#video=xpl59v [ Bericht 10% gewijzigd door Sinister-D- op 14-09-2013 10:09:37 ] | |
M90 | zondag 22 september 2013 @ 18:03 |
Live onderweg op Circuit of the Americas, 5e race in het FIA WEC seizoen. 6 uur race, tot 0:00 vannacht: http://live.fiawec.com/ (incl. live timing en commentaar van RLM) Edit: inmiddels ook direct safety car | |
TargaFlorio | zondag 22 september 2013 @ 18:08 |
Al meteen SC. | |
Sinister-D- | zondag 22 september 2013 @ 20:38 |
Toyota 1ste na 2,5 uur racen is er ergens iets gebeurt met Audi? | |
TargaFlorio | zondag 22 september 2013 @ 21:15 |
Volgens mij wel maar ik heb maar af en toe gekeken dus weet het niet zeker. Die momenten dat ik gekeken heb was het een leuke race. | |
M90 | zondag 22 september 2013 @ 22:42 |
#1 had een klein probleempje met bak, #2 andere strategie maar geen problemen | |
M90 | zondag 22 september 2013 @ 23:38 |
Team orders bij Ferarri: "Kamui is considerably faster than you" kan toch geen toeval zijn | |
M90 | maandag 23 september 2013 @ 00:07 |
Finish. Mooie race P1 1. Audi #2 2. Toyota #8 3. Audi #1 P2 1. G-drive Racing # 26 2. Pecom Racing # 49 3. Lotus # 32 GTE PRO 1. Aston Martin Racing #99 2. AF Corse #51 3. AF Corse #71 GTE AM 1. Aston Martin Racing #96 2. Aston Martin Racing #95 3. Imsa Performance Matmut #76 | |
Sinister-D- | maandag 23 september 2013 @ 07:23 |
ben in slaap gesukkeld rond 22.30 #99 rijdt Senna mee, of niet? | |
M90 | maandag 23 september 2013 @ 11:35 |
Jep, Senna en Makowiecki | |
Sinister-D- | zaterdag 28 september 2013 @ 16:40 |
De European Le Mans series heeft ook weer een ronde, ditmaal weer als support race in het WSR weekend op Paul Ricard. Live te volgen Dailymotion kanaal van de organisatie edit: Natacha Gachnang in de #43 spint bij een poging om de leiding over te nemen van Brendan Hartley in #18 edit2: Peter Kox als enige NL'se inschrijving 26ste, en dus laatste, geworden #18 met Hartley en Hirschi als rijders winnen met 6s voorsprong. edit: podium ceremonie voor de LMPC klasse, waar maar 2 deelnemers in zijn [ Bericht 6% gewijzigd door Sinister-D- op 28-09-2013 20:03:40 ] | |
Marks | zondag 29 september 2013 @ 00:06 |
Ja, ik kijk de highlights ook en vermaak me ook... Maarja, het zijn de diesels, tegen hybrides, op banen met uitloopstroken zo breed als landingsbanen. Dat doet me weer denken ''ben echt 30 jaar te laat geboren'' Zie de slide op 1.48 | |
Sinister-D- | zondag 29 september 2013 @ 11:09 |
Dan sluiten we 'm direct |