abonnement Unibet Coolblue
pi_128086012
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_128086076
Laatste reactie vorig topic:

Neonatologie raadde ons gewoon difrax aan, schijnt de minste moeite te kosten (en dat is wat je wil bij een prematuur natuurlijk) Niets gemerkt van tepel-speenverwarring eigenlijk.

XM, kun je je lk bellen met die vraag?

Vrijdag weegdag hier: 3280 gram, weer 200 aangekomen in een week! Mijn stoere baby O+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:53:07 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128086147
Ja kan ik wel doen, maar doe ik na het weekend wel. Heb gentiaan violet besteld bij eurolac. Ik behandel mezelf door met miconazolzalf, leg haar niet meer aan en als de GV binnen is, ga ik haar daar wel mee behandelen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:51:47 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128088213
Och wat een gedoe XM... :*

En LE, wat goed gegroeid weer! _O_

Las ook goed bericht over D aan de borst O+ fijn Juud!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:07:49 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128096515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja kan ik wel doen, maar doe ik na het weekend wel. Heb gentiaan violet besteld bij eurolac. Ik behandel mezelf door met miconazolzalf, leg haar niet meer aan en als de GV binnen is, ga ik haar daar wel mee behandelen.
Je melk bevat ook spruw. Daarom kun je beter jullie allebei behandelen. Gentiaan violetklinkt als een goed plan als ze zoveel last van nystatine heeft.
Oh, en *O* voor de minuten die ze aan de borst dronk!

Oh ja, Juud, wat is hij al helder zeg!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:10:43 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128099582
Even een vraag je tussendoor. Lauren is veel minder vaak gaan drinken. Nog maar zo'n 6 a 7 keer per etmaal. Kan dit kwaad? Wat is normaal bij 4 maanden?
pi_128100937
Je voedt probleemloos, toch? Dan regelt ze het zelf wel als ze tekort komt. Ofwel 's nachts ofwel door een regelperiode in te lassen als je productie keldert.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:13:27 #8
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128102842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:39 schreef WupWup het volgende:
Je voedt probleemloos, toch? Dan regelt ze het zelf wel als ze tekort komt. Ofwel 's nachts ofwel door een regelperiode in te lassen als je productie keldert.
OK. Ze drinkt sowieso 2x per nacht. Ik maak niet wakker voor ikzelf ga slapen normaal gesproken. Dan is ze niet heel helder en wordt 2 uur later alsnog zelf wakker voor een voeding.
Het was 2 weken geleden nog denk ik 9 a 10 voedingen per etmaal, weet het niet precies, kwam er niet aan toe om het bij te houden.

Dank je voor je antwoord.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:45:07 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128104525
Mijn meiske heeft vandaag zo'n 10 voedingen gehad (plus 2x 60cc kv), en ze had af en toe echt dikke boeren en 2x wat melk-klontjes erbij :o normaal boert ze bijna niet bij bv, maar ze ligt ook echt goed te drinken vandaag!

Misschien wishful thinking, maar zou de domperidon dan toch werken? :9
  zaterdag 22 juni 2013 @ 08:08:14 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128110397
Buikgriep ;(. Daar gaat m'n productie :'(. Dat wordt veel kolven vandaag...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 09:17:11 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128110876
XM, mocht je productie toch instorten dan is domperidon misschien ook wat voor jou. Ik heb het ook gebruikt na een buikgriep. Beterschap :*

Ik snap mijn baby's niet meer. Borst per dag omruilen schiet niet op. Heb op een gegeven moment D maar 2 uit 2 borsten laten drinken en J daarna wat overbleef. D was blij maar spuugde wel mee en J was redelijk tevreden. Mijn tepels vonden het minder leuk.

Ik vind het zo raar want op basis van drinkgedrag: hoe vaak en hoe lang dan zou ik denk dat D de bolle was en J de lichte. Ook de flesjes lurkt D helemaal leeg en J laat vaak toch wel wat staan.

Denk ook nog steeds dat D toch minder vaak een tsr triggert dan J omdat ze minder hard en fel drinkt.

Maar goed, volgende week toch maar weer even wegen want misschien ben ik me weer druk aan het maken om niks :')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:11:47 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128111407
Heb nog domperidon in huis, dus dat is makkelijk. Ik kolfde om de drie uur, maar nu ff opgeschroefd naar om de 2,5. Dan kan ik indien nodig ook nog naar om de 2. Net kolfde ik 104, dus dat is nog redelijk als vanouds. Snap nu wel waarom ik gister al minder kolfde.

Heb helaas geen tips Kyara... Zou idd eerst ff wegen om te zien of je vermoeden klopt :Y.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:32:46 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_128111658
gisteren heeft Aviva na 24 uur weer bij me gedronken. Ze ha het eea te verstouwen en toen ze klaar was, zat mijn bh weer een heel stuk losser. :9
Ze is na het drinken in slaap gevallen en toen ze wakker werd, deed ze zo'n grote plas dat de luier overstroomde :D
vanochtend weer een hele volle luier.
ik vind het leuk. :)

xm, beterschap voor de buikgriep.
lb, hopelijk werkt de domperidom.

kyara, wie is de grotere?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:39:46 #14
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128111768
Davinia O+

J is de bolle, scheelt inmiddels 600 gram met D. Op zich niet zo erg maar bij de ka bleek dat J 165 gram was aangekomen in 1,5 week en D maar 70 gram en dat baarde me een beetje zorgen. Weliswaar een andere weegschaal maar het verschil in aankomen blijft natuurlijk wel gelijk.
pi_128112250
Lastig hoor Kyara, is D misschien meer wakker op een dag of drukker? Noem maar wat hoor..
Dat is het lastige aan 2 kindjes lijkt me, je gaat toch vergelijken. Als je alleen D had zou je je waarschijnlijk geen zorgen maken over haar groei.. :*

XM beterschap :*

Bitterend ik heb de breastflow geprobeerd maar geen succes helaas ;( Had ook het idee dat die binnenspeen het te hard maakte voor haar ofzo, misschien nog eens proberen met die binnenspeen eruit.

Maarrrrr... misschien is het ook wel niet meer nodig want de afgelopen dagen heeft J 40-50 cc uit de Difraxfles gedronken *O* Het ging nog niet echt van harte, ze deed er heel lang over met af en toe een slokje maar ik vind het al heel wat, er zit vooruitgang in :).
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:32:52 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128112813
Oei XM, beterschap! :*

Kyara, probeer toch ook naar de kinderarts te luisteren he. En de verschillen te accepteren zolang ze binnen de perken blijven. :*

Davinia :D overstroomde luier _O_
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:34:15 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_128112841
Go J!! *O*
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:39:11 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128112929
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:32 schreef LadyBlack het volgende:

Kyara, probeer toch ook naar de kinderarts te luisteren he. En de verschillen te accepteren zolang ze binnen de perken blijven.
De kinderarts wist het gewicht van 1,5 week daarvoor niet want dat was bij het cb, zij keken alleen naar de groei tov de vorige afspraak in maart.

En idd, wat L0t ook zegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 22-06-2013 11:47:12 ]
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:58:10 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_128113319
Als D eerst krijgt , dan drinkt J toch de vetste melk ? Daar heb je dan effectief toch ook minder van nodig?
Of denk ik dan verkeerd?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_128113803
XM beterschap. Buikgriep suckt als je de bv op de rit probeert te krijgen :*.

Kyara, lastig. J krijgt wel vettere melk ja, maar D zou toch ook redelijk wat vette melk binnen moeten krijgen als ze lang drinkt. Lijkt me dat je heel onzeker wordt als ze zo anders drinken en groeien.

Ik twijfel of ik ook spruw heb. Tepels doen zeer als met tandjes krijgen maar dan een tikje erger. Bij aanhappen vooral, daarna gaat het langzaam beter maar blijft gevoelig. Er is alleen niets te zien, niet aan mijn tepel of bij I. En op zich ook wel gek dat ik er nu opeens last van zou hebben terwijl ik al een jaar voed en mijn weerstand wel lager geweest is dan nu.

Misschien is het een combi van doorkomende kiezen en een paar keer slordig aanhappen door verkoudheid en hoesten (hoesten terwijl hij probeert de tepel vast te houden is behoorlijk pijnlijk :X). Behandelen voor spruw heeft denk ik weinig nut als mijn dreumes zo'n beetje alles wat hij vastpakt ook in z'n mond propt... Ik kijk het wel nog een paar dagen aan. Bij doorkomende kiezen zou het over een dag of 2 al minder moeten zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:28:18 #21
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128113989
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:58 schreef _evenstar_ het volgende:
Als D eerst krijgt , dan drinkt J toch de vetste melk ? Daar heb je dan effectief toch ook minder van nodig?
Of denk ik dan verkeerd?
Dat D eerst drinkt is iets van de laatste tijd. Daarvoor dronk J altijd als eerste (ik kan beter D 10 minuutjes laten wachten dan J 20 minuten, dat idee). Die vlieger gaat dus niet op.

Ze drinkt sowieso langer da 10 minuten dus dan heeft ze toch ook vette melk als ze eerst drinkt?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:29:46 #22
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_128114028
Sowieso is D de laatste dagen onrustig aan de borst. Eerst goed drinken en dan even klaar, maar als ze dan na een half uur nog een keer wil drinken heeft ze geen geduld om op een tsr te wachten en dat is het drama. Kan zo'n spray misschien iets zijn?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:57:02 #23
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_128114664
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:20 schreef Phaidra het volgende:
XM beterschap. Buikgriep suckt als je de bv op de rit probeert te krijgen :*.

Kyara, lastig. J krijgt wel vettere melk ja, maar D zou toch ook redelijk wat vette melk binnen moeten krijgen als ze lang drinkt. Lijkt me dat je heel onzeker wordt als ze zo anders drinken en groeien.

Ik twijfel of ik ook spruw heb. Tepels doen zeer als met tandjes krijgen maar dan een tikje erger. Bij aanhappen vooral, daarna gaat het langzaam beter maar blijft gevoelig. Er is alleen niets te zien, niet aan mijn tepel of bij I. En op zich ook wel gek dat ik er nu opeens last van zou hebben terwijl ik al een jaar voed en mijn weerstand wel lager geweest is dan nu.

Misschien is het een combi van doorkomende kiezen en een paar keer slordig aanhappen door verkoudheid en hoesten (hoesten terwijl hij probeert de tepel vast te houden is behoorlijk pijnlijk :X). Behandelen voor spruw heeft denk ik weinig nut als mijn dreumes zo'n beetje alles wat hij vastpakt ook in z'n mond propt... Ik kijk het wel nog een paar dagen aan. Bij doorkomende kiezen zou het over een dag of 2 al minder moeten zijn.
2de keer dat wij spruw hadden was er bij Nathan en mezelf niets te zien. Zodra ik met d behandeling begon ging het beter.
pi_128116591
Doorkomende tanden en kiezen zorgen voor scherper speeksel, zou dat het kunnen zijn?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:07:10 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_128116758
Balen Phaidra, zou het nog ff aankijken als je twijfelt idd.

Hier gaat het qua pijn wel beter, maar het blijft gevoelig. Ik smeer vrolijk verder maar.

Breastflowflesje is gister verzonden en wordt volgens de tracktrace vandaag tussen 10-12 bezorgd, maar staat nog wel in het sorteercentrum. Right :').

/first world problems.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')