abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:22:20 #101
8781 crew  Frutsel
pi_132563533
Er staat te weinig WKN op de FP lol. Geen idee wat dat is. Plaats? Japanse dienst ofzo.

Maar je kan het beste dan ff dat topic hierboven vragenlol. Of een dm naar degene die het schreef.
pi_132571554
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:25:50 #103
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_132587783
Ow ja, helemaal vergeten hier te melden, maar al volop in het nieuws geweest. Deze week een 2,5 geweest hier in Castricum en een dag erna een zware naschok van 2,0.

De huizen staan nog.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:38:40 #104
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_132588109
Zware naschok van 2.0 :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 13:13:02 #105
8781 crew  Frutsel
pi_132756725


quote:
Magnitude M 6.1
Region TAIWAN
Date time 2013-10-31 12:02:08.9 UTC
Location 23.66 N ; 121.42 E
Depth 10 km
Distances 154 km S of Taipei, Taiwan / pop: 7,871,900 / local time: 20:02:08.9 2013-10-31
40 km SW of Hualian, Taiwan / pop: 350,468 / local time: 20:02:08.9 2013-10-31
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 13:13:58 #106
8781 crew  Frutsel
pi_132756760
USGS geeft hem als 6.7
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 13:18:34 #107
8781 crew  Frutsel
pi_132756924
Zeer ondiepe beving, kort maar zeer krachtig als je de tweets mag geloven.
Nu is men op Taiwan wel wat gewend, dus hoop dat er geen schade of slachtoffers zijn
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:20:46 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_132756993
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:18 schreef Frutsel het volgende:
Zeer ondiepe beving, kort maar zeer krachtig als je de tweets mag geloven.
Nu is men op Taiwan wel wat gewend, dus hoop dat er geen schade of slachtoffers zijn
http://earthquake.usgs.go(...)usc000ksdy#dyfi_maps

Ook hier vooralsnog milde 'did you feel it' reacties..



[ Bericht 8% gewijzigd door Perrin op 31-10-2013 13:27:54 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:24:48 #109
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_132757092
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 21:14 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Klopt, maar het is een wkn iets :+ Daar komt het vandaan, naar fp dan ook maar :+ dus daarom, helemaal de weg kwijt waar wie hoe mij nou gaat uitleggen: Dai-ichi, aldus de Amerikaanse geologische dienst USGS. Wat is Dai-Ichi? :+
Dai-ichi is "een" of "eerste" in het Japans
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  Moderator donderdag 31 oktober 2013 @ 14:14:29 #110
8781 crew  Frutsel
pi_132764612
quote:
Mijn vriend zit op dit moment in Taipei. Volgens hem valt alles reuze mee van wat hij tot nu toe heeft gezien. Het enige waar hij tot nu toe van weet is dat de lift het even niet meer deed.

Meer richting het epicentrum weet hij natuurlijk niet.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_133077360
ANNEN - In Annen is afgelopen nacht tegen half drie een aardbeving geregistreerd met een kracht van 2.4 op de schaal van Richter. Bij het KNMI kwamen diverse meldingen binnen. Seismoloog Bernard Dost van het KNMI noemt de beving bijzonder omdat die is gevoeld. "De verbazing bij mensen is groter dan de paniek", zegt hij.

De beving bij Annen past volgens Dost in het patroon van bevingen van de afgelopen 20 jaar. "In die zin is deze beving niet bijzonder." De kracht van de beving is wel een van de zwaarste in de afgelopen jaren in Drenthe. Het epicentrum lag ten zuidoosten van Annen, op drie kilometer diepte.

Van grote schade lijkt vooralsnog geen sprake.
http://m.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article10640163.ece
pi_133099752
quote:
Aardbeving schrikt Tokio op
Inwoners van de Japanse miljoenenstad Tokio zijn zondagmorgen (lokale tijd) opgeschrikt door een aardbeving.
Foto: ANP

Getuigen repten van gebouwen die stonden te schudden.

Volgens de eerste berichten had de beving een kracht van 5,5 op de schaal van Richter. De Japanners zouden niet hoeven te vrezen voor een tsunami.
http://www.nu.nl/buitenland/3624630/aardbeving-schrikt-tokio.html
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 13 november 2013 @ 10:25:41 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_133210382
Ik houd mijn spreekbeurt over aardbevingen. Aardbevingen zijn heel gevaarlijk. De grond schudt en gebouwen vallen om. Behalve in Nederland. Daar zijn er soms miniscule plafondschuurtjes, die daarna weer vergoed worden door de overheid. Dit noemt men een 'Claimcultuur'. Dit is met name in de omgeving van de provincie Groningen een volkssport.

In Bulgarije heb je soms ook aardbevingen. Die zijn vaak zwaarder dan in Nederland. Zo was er in 2012 nog een aardbeving van ruim 6 op de schaal van richter. Ter vergelijking : Dit is 10.000 keer sterker dan de sterkste aardbeving ooit in Groningen!

De regio van Veliko Tarnovo wordt vaak getroffen door zware aardbevingen. Zo valt op het volgende kaartje te zien.Veliko Tarnovo ligt bij de F in Sofia.



Gelukkig komen deze aardbevingen niet veel voor. Zo ongeveer iedere 100 jaar. Vaak volgen ze elkaar ook snel op. Zo is de stad in 1908, 1909 en in 1913 getroffen door aardbevingen van meer dan 7 op de schaal van richter! Hieronder enkele ansichtkaartjes van de situatie na de aardbeving toentertijd.






Omdat de mensen lui en bang zijn, zijn vele gebouwen nog steeds in dezelfde staat als toen. Je kan je wel voorstellen dat het dan ook een kankerstad is om in te wonen. Dat de aardbeving groot nieuws was, zie je ook in dit document. Het komt uit een krant in Australie. 100 jaar geleden was er nog geen internet. Ook geen telefoon. Kan je nagaan dat ze een postduif zo ver hebben gezonden om hierover te berichten? Dit geeft dus aan dat Bulgarije ook toentertijd al een grote wereldmacht was en heel de wereld in schok was over deze desastreuze catastrofe. Voor de rest van Europa was het wel positief. Bulgarije was namelijk het meest belangrijke land en Veliko Tarnovo de belangrijkste stad in Zuidoost Europa. Bulgarije wilden het oude rijk weer herstellen door alle Bulgaarse volkeren samen te voegen in een land. Dit houdt in dat het land er niet zo zou hebben uitgezien zoals nu. Groot-Bulgarije zou de Balkan beheersen en op lange termijn zelfs een grote mogendheid kunnen worden. Tot 1945 vormde deze stroming een wezenlijk element van de Bulgaarse politiek. Dit heeft er mede voor gezorgd dat ze in Nederland geen Duits of Bulgaars maar Nederlands spreken.

Huidige Bulgarije

Groot-Bulgarije


Zoals je ziet zou het land zo groot zijn, dat het wel drie zeeen zou hebben!

Gelukkig zijn er in de afgelopen anderhalf jaar geen aardbevingen geweest. Want door mijn onderzoek ben ik er achter gekomen dat aardbevingen best veel pijn kunnen doen en het lastig kan zijn wanneer het in de winter is en je geen dak meer hebt terwijl het buiten heel erg koud is.

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er nog vragen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_133211822
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:25 schreef Dven het volgende:
Ik houd mijn spreekbeurt over aardbevingen. Aardbevingen zijn heel gevaarlijk. De grond schudt en gebouwen vallen om. Behalve in Nederland. Daar zijn er soms miniscule plafondschuurtjes, die daarna weer vergoed worden door de overheid. Dit noemt men een 'Claimcultuur'. Dit is met name in de omgeving van de provincie Groningen een volkssport.

In Bulgarije heb je soms ook aardbevingen. Die zijn vaak zwaarder dan in Nederland. Zo was er in 2012 nog een aardbeving van ruim 6 op de schaal van richter. Ter vergelijking : Dit is 10.000 keer sterker dan de sterkste aardbeving ooit in Groningen!

De regio van Veliko Tarnovo wordt vaak getroffen door zware aardbevingen. Zo valt op het volgende kaartje te zien.Veliko Tarnovo ligt bij de F in Sofia.

[ afbeelding ]

Gelukkig komen deze aardbevingen niet veel voor. Zo ongeveer iedere 100 jaar. Vaak volgen ze elkaar ook snel op. Zo is de stad in 1908, 1909 en in 1913 getroffen door aardbevingen van meer dan 7 op de schaal van richter! Hieronder enkele ansichtkaartjes van de situatie na de aardbeving toentertijd.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Omdat de mensen lui en bang zijn, zijn vele gebouwen nog steeds in dezelfde staat als toen. Je kan je wel voorstellen dat het dan ook een kankerstad is om in te wonen. Dat de aardbeving groot nieuws was, zie je ook in dit document. Het komt uit een krant in Australie. 100 jaar geleden was er nog geen internet. Ook geen telefoon. Kan je nagaan dat ze een postduif zo ver hebben gezonden om hierover te berichten? Dit geeft dus aan dat Bulgarije ook toentertijd al een grote wereldmacht was en heel de wereld in schok was over deze desastreuze catastrofe. Voor de rest van Europa was het wel positief. Bulgarije was namelijk het meest belangrijke land en Veliko Tarnovo de belangrijkste stad in Zuidoost Europa. Bulgarije wilden het oude rijk weer herstellen door alle Bulgaarse volkeren samen te voegen in een land. Dit houdt in dat het land er niet zo zou hebben uitgezien zoals nu. Groot-Bulgarije zou de Balkan beheersen en op lange termijn zelfs een grote mogendheid kunnen worden. Tot 1945 vormde deze stroming een wezenlijk element van de Bulgaarse politiek. Dit heeft er mede voor gezorgd dat ze in Nederland geen Duits of Bulgaars maar Nederlands spreken.

Huidige Bulgarije
[ afbeelding ]
Groot-Bulgarije
[ afbeelding ]

Zoals je ziet zou het land zo groot zijn, dat het wel drie zeeen zou hebben!

Gelukkig zijn er in de afgelopen anderhalf jaar geen aardbevingen geweest. Want door mijn onderzoek ben ik er achter gekomen dat aardbevingen best veel pijn kunnen doen en het lastig kan zijn wanneer het in de winter is en je geen dak meer hebt terwijl het buiten heel erg koud is.

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er nog vragen?
Wat is het klimaat in Bulgarije?
Gino ♥
  woensdag 13 november 2013 @ 11:36:11 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_133212057
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:26 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Wat is het klimaat in Bulgarije?
Dat, mijn beste Tjacka, is een goed onderwerp voor mijn volgende spreekbeurt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_133214489
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:25 schreef Dven het volgende:
Ik houd mijn spreekbeurt over aardbevingen. Aardbevingen zijn heel gevaarlijk. De grond schudt en gebouwen vallen om. Behalve in Nederland. Daar zijn er soms miniscule plafondschuurtjes, die daarna weer vergoed worden door de overheid. Dit noemt men een 'Claimcultuur'. Dit is met name in de omgeving van de provincie Groningen een volkssport.

In Bulgarije heb je soms ook aardbevingen. Die zijn vaak zwaarder dan in Nederland. Zo was er in 2012 nog een aardbeving van ruim 6 op de schaal van richter. Ter vergelijking : Dit is 10.000 keer sterker dan de sterkste aardbeving ooit in Groningen!

De regio van Veliko Tarnovo wordt vaak getroffen door zware aardbevingen. Zo valt op het volgende kaartje te zien.Veliko Tarnovo ligt bij de F in Sofia.

[ afbeelding ]

Gelukkig komen deze aardbevingen niet veel voor. Zo ongeveer iedere 100 jaar. Vaak volgen ze elkaar ook snel op. Zo is de stad in 1908, 1909 en in 1913 getroffen door aardbevingen van meer dan 7 op de schaal van richter! Hieronder enkele ansichtkaartjes van de situatie na de aardbeving toentertijd.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Omdat de mensen lui en bang zijn, zijn vele gebouwen nog steeds in dezelfde staat als toen. Je kan je wel voorstellen dat het dan ook een kankerstad is om in te wonen. Dat de aardbeving groot nieuws was, zie je ook in dit document. Het komt uit een krant in Australie. 100 jaar geleden was er nog geen internet. Ook geen telefoon. Kan je nagaan dat ze een postduif zo ver hebben gezonden om hierover te berichten? Dit geeft dus aan dat Bulgarije ook toentertijd al een grote wereldmacht was en heel de wereld in schok was over deze desastreuze catastrofe. Voor de rest van Europa was het wel positief. Bulgarije was namelijk het meest belangrijke land en Veliko Tarnovo de belangrijkste stad in Zuidoost Europa. Bulgarije wilden het oude rijk weer herstellen door alle Bulgaarse volkeren samen te voegen in een land. Dit houdt in dat het land er niet zo zou hebben uitgezien zoals nu. Groot-Bulgarije zou de Balkan beheersen en op lange termijn zelfs een grote mogendheid kunnen worden. Tot 1945 vormde deze stroming een wezenlijk element van de Bulgaarse politiek. Dit heeft er mede voor gezorgd dat ze in Nederland geen Duits of Bulgaars maar Nederlands spreken.

Huidige Bulgarije
[ afbeelding ]
Groot-Bulgarije
[ afbeelding ]

Zoals je ziet zou het land zo groot zijn, dat het wel drie zeeen zou hebben!

Gelukkig zijn er in de afgelopen anderhalf jaar geen aardbevingen geweest. Want door mijn onderzoek ben ik er achter gekomen dat aardbevingen best veel pijn kunnen doen en het lastig kan zijn wanneer het in de winter is en je geen dak meer hebt terwijl het buiten heel erg koud is.

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er nog vragen?
Ja, ben je nu zelf Bulgaars of werk je alleen er? Want je kan blijkbaar Nederlands, ik kan jouw spreekbeurt in ieder geval lezen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 13 november 2013 @ 13:06:31 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_133214532
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja, ben je nu zelf Bulgaars of werk je alleen er? Want je kan blijkbaar Nederlands, ik kan jouw spreekbeurt in ieder geval lezen :)
Google translate
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 13 november 2013 @ 13:11:17 #119
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_133214720
Ik woon en werk in Bulgarije maar ben 'gewoon' Nederlander :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_133216116
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:25 schreef Dven het volgende:
Ik houd mijn spreekbeurt over aardbevingen. Aardbevingen zijn heel gevaarlijk. De grond schudt en gebouwen vallen om. Behalve in Nederland. Daar zijn er soms miniscule plafondschuurtjes, die daarna weer vergoed worden door de overheid. Dit noemt men een 'Claimcultuur'. Dit is met name in de omgeving van de provincie Groningen een volkssport.
Je had je ietsje beter moeten verdiepen in grote aardbevingen in Nederland.
Dan had je gezien dat die van Roermond 13 april 1992 één van de
grootste bekende aardbevingen in de geschiedenis van Noordwest-Europa.

5.8 op de schaal van richter.
Dat leverde toch (voor Nederlandse termen) enorm veel schade op.



Wat anders dan een haarscheurtje in een muur


[ Bericht 6% gewijzigd door -CRASH- op 13-11-2013 14:01:38 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  maandag 18 november 2013 @ 19:41:30 #121
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133385512
bijna 3 jaar na dato is de aarde onder Christchurch nog steeds onrustig...
http://www.stuff.co.nz/na(...)e-wakes-Christchurch
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_133387562
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
bijna 3 jaar na dato is de aarde onder Christchurch nog steeds onrustig...
http://www.stuff.co.nz/na(...)e-wakes-Christchurch
Volgens mij is die continue onrustig. Bah.
  Moderator dinsdag 19 november 2013 @ 10:30:13 #123
8781 crew  Frutsel
pi_133404739
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 19:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
bijna 3 jaar na dato is de aarde onder Christchurch nog steeds onrustig...
http://www.stuff.co.nz/na(...)e-wakes-Christchurch
Mijn ouders gaan d'r eind van deze maand voor een week of acht naar toe.
pi_133478430
Opmerkelijke 4.5 beving in Noord(West) Frankrijk

quote:
Magnitude ML 4.5
Region FRANCE
Date time 2013-11-21 09:53:05.0 UTC
Location 47.65 N ; 2.74 W
Depth 5 km
Distances 177 km S of Saint Helier, Jersey / pop: 28,000 / local time: 09:53:05.0 2013-11-21
95 km SW of Rennes, France / pop: 209,375 / local time: 10:53:05.0 2013-11-21
2 km S of Vannes, France / pop: 54,020 / local time: 10:53:05.0 2013-11-21
3 km N of Séné, France / pop: 8,465 / local time: 10:53:05.0 2013-11-21
  Moderator maandag 25 november 2013 @ 10:39:31 #125
8781 crew  Frutsel
pi_133602175
7.0 op 300km van de Falkland Eilanden



Naschok van 5.5
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')