abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:31:22 #226
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21488238
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 18:30 schreef jeoren het volgende:

[..]

Dat uitzicht zal ook niet verkeerd zijn nee..
En hoe stond het ervoor met het gedenkteken van de Trans Siberië Express aan de rivier in Irkutsk? Zijn ze daar nog steeds aan bezig?
Dit is dat gedenkteken aan de Angara:

Niet erg bijzonder dus, en ook niet echt duidelijk dat het om de TSE gaat. Het is Alexander de ... die de TSE mogelijk heeft gemaakt.
Ik kick meer shit dan een blinde op het voetpad!
  woensdag 1 september 2004 @ 02:04:32 #227
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21676100
We waren gebleven in Irkutsk.

Trip 5: Irkutsk - Chabarovsk

3 dagen in de trein

3 dagen in de trein

3 dagen in de trein

Orthodoxe kerk in Khabarovsk

Oude sovjetters!

Monument ter ere aan de slachtoffers uit het verre oosten die gevallen zijn in de strijd.

Die russen bouwen gewoon een nieuwe kerk!

De 3 km lange brug over de Amur (boven autoverkeer beneden treinverkeer)

Khabarovsk was een mooie stad, maar het viel toch tegen. Erg westers en redelijk klein, met 1 dag kan je alles gezien hebben. De Amur was wel erg indrukwekkend, helaas geen tijd gehad om een tocht te maken, maar een boottocht naar Komsomolsk zou ik graag nog eens doen!

Trip 6: Khabarovsk - Vladivostok

Station met het monument voor het eindpunt van de TSE

Vladivostok view

Vladivostok was het einde! Niet dat het er geweldig was, maar wel het einde van de TSE. De stad stinkt en er is veel smog. De haven ligt midden in de stad en zorgt voor veel vervuiling. De mensen zijn er ook minder vriendelijk dan in de rest van rusland.

Trip 7: Vladivostok - Tokyo

De Japanse zee

Toyama, de plaats waar de boot aankwam

Met de trein naar Tokyo (wat een wereld van verschil met Rusland!)

Stukje Shinkansen

Wel een andere metro dan St. Petersburg of Moskou

Het koninklijk paleis in Tokyo

Fantastische constructies

Akasuka tempel

Ginza

Uitzicht over tokyo

De bootreis was bijzonder. Er waren alleen mar Russische mannen aan boord die in 2e hands auto's handelden. De treinreis en het landschap zijn zo anders dan Rusland. Denk je dat je bent bijgekomen op de boot, snel je weer half Japan door. Ook Tokyo was misschien daarom wel zo indrukwekkend. Tokyo is een echt wereldstad en een mooie ook! Japan is net als Rusland een zeer vriendelijk land en zeker de moeite waard je reis te eindigen.

Trip 8: Tokyo - Amsterdam

De afstand van Tokyo naar Amsterdam door de lucht is bijna even groot als de TSE!!

En we vlogen ook nog over St. Petersburg!!!

Weer lekker in ons kleine landje, waar een treintripje naar Arnhem opeens niks meer is!

Spasieba!
pi_21677912
Wat een mooie foto's.
Was de kabelbaan in Vladivostok alweer in bedrijf..?
  woensdag 1 september 2004 @ 13:37:45 #229
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21682621
Nee, ze waren m nog steeds aan t renoveren. Het beneden station is wel af, maar het bovenstation en het wisselspoor nog niet.

pi_21684340
Stickupkid, is het de bedoeling dat het busje daar op de trap staat?
pi_21684440
quote:
Op woensdag 1 september 2004 14:55 schreef Sessy het volgende:
Stickupkid, is het de bedoeling dat het busje daar op de trap staat?
Denkend aan de kabelbaan in Praag zeg ik; dit is een halte waar men in en uit het kabelbaanwagentje kan stappen..
  woensdag 1 september 2004 @ 18:22:27 #232
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21688722
Dat is idd de wagen die heen en weer rijdt. Boven staat een zelfde en halverweg rijden ze langs elkaar heen. Wat je op de foto ziet is de instaphalte beneden. De wagen is trouwens super luxe:

pi_21958202
Ik las in de Lonely Planet dat het openbaar vervoer in Vladivostok gratis is..
Toen ik er was, moest ik echter gewoon betalen in de tram..
Wat waren jouw ervaringen hiermee, StickUpKid?
pi_21959626
OV is toch alleen gratis in de "wetenschapssteden" ?
  donderdag 16 september 2004 @ 06:19:38 #235
86982 StickUpKid
Doorstroomgarantie
pi_21986484
In Vladivostok moest ik gewoon betalen voor het OV. Ik moet wel zeggen dat het 'bijna' gratis was (maar je das niet hetzelfde). Vladivostok was de goedkoopste OV stad in Rusland waar ik ben geweest. Overigens weet ik niet welke wetenschapssteden Sessy bedoeld maar in bijv Academiegorok (bij Novosibirsk) moest je ook gewoon betalen.
pi_21988586
Gesloten wetenschapssteden waar een 100%ige controle van papieren plaatsvindt aan de grens van de stad.
pi_21991229
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:41 schreef Sessy het volgende:
Gesloten wetenschapssteden waar een 100%ige controle van papieren plaatsvindt aan de grens van de stad.
Meestal steden die in het verleden alleen aangeduid werden door een postcode van de dichts bijzijnde grote stad. Stad +21,stad+40, stad+70.
pi_22001623
Ja precies die ja.
Kijk bij Moskou heb je bijv. de Sterrenstad (Zviozdni Gorodok) waar al die astronauten in leven (leefden) maar die heeft officieel de status van Moskou, je hebt er ook een Moskouse registratienummer als je er woont en het recht om zo naar Moskou te verhuizen als je wilt en het pensioen komt ook uit Moskous budget en ziekenhuizen en zo ook. Dat soort steden daar zijn er wel meer van en die hebben natuurlijk geen gratis OV want dat zijn in feite gewoon steden in de gemeente Moskou/Novosibirsk/etc
pi_25184210
Ik vond een zeer welkome link:

http://www.waytorussia.net/TransSiberian/

De moeite waard
  FOK!fotograaf donderdag 29 september 2005 @ 21:09:05 #241
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_31039324
Mijn reis verslag van de door mij genoten Trans Mongolie Expres is op onderstaande link te vinden.

link

Onderaan de tekst staan nog foto's e.d.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_31042325
Blijft facineren die TSE! Als ik die foto's zie krijg ik weer zin dat ooit gaan te doen. Als ik nog eens meer geld heb dan nu. Alleen de stations in Moskou vindt ik achterlijk. Een land waar zoveel mensen in armoede leven en dan zoveel geld besteden aan dat soort dingen....
pi_39763581
Om een indruk te geven van wat je onderweg zoal ziet als je de Trans Siberië Express van Moskou naar Peking neemt, onderstaand een serie foto's.

wordt vervolgd!
pi_39830154

De grens van Europa met Azië!

pi_40283607
Nog Nederlanders op reis met de Trans Siberie Express deze zomer?
pi_41907229
Ben je op reis geweest Jeoren? Ik ga 16 oktober wel delen van de TME doen.
pi_41951140
quote:
Op zondag 17 september 2006 23:52 schreef WRDA6 het volgende:
Ben je op reis geweest Jeoren? Ik ga 16 oktober wel delen van de TME doen.
Ik ben in de zomer van 2003 per vliegtuig naar Moskou gevlogen en na een hotelovernachting met de Transsiberië Express naar Vladivostok gereist en weer terug. Maar dan met tussenstops in Kabarovsk, Irkutsk, Jekaterinaburg en Moskou. Vervolgens via Murmansk naar St. Petersburg en vandaar met de trein naar Helsinki.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 11:58:19 #248
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_50122560
TVP. Leuk topic.

Al jaren op mn to-do-befor-I-die list.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')