abonnement Unibet Coolblue
pi_127556480
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):


Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127556528
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:35 schreef Kyara het volgende:
Ja, zou ik ook doen.... :Y

Ik twijfel een beetje over een Tula. M dragen met een doek is me echt te zwaar en te onhandig. Maar vraag me af of ik hem wel genoeg draag om meteen een drager aan te schaffen. Als ik me meer dan 1 kind op stap ga dan zet ik M liever in de wagen en draag ik 1 van de meiden dus zou eigenlijk alleen zijn als ik alleen met M op stap ga....
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:38 schreef Tally het volgende:
Ik kijk even welke ik mooier vind qua kleuren ;) Als ik het eerder had geweten had die kleur me geen reet uitgemaakt :P

Ik wil om te oefenen met doek een mooie lap stof kopen en die maken om te dragen. Eens kijken of ik die prijzen waard ben (of ik niet te lui ben om te knopen) ;)
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Kun je anders niet een doek lenen Tally. Er zijn er best wel wat die op reis zijn of gaan denk ik.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127556539
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Kun je anders niet een doek lenen Tally. Er zijn er best wel wat die op reis zijn of gaan denk ik.
Weet je wat het is met lenen.
Ik ben heel zuinig op mijn spullen hoor en ook zeker van een ander maar ik zou hem dan niet eens durven te gebruiken. Bang dat ik hem stuk maak of dat er een vlek in zit die ik er niet uit krijg of zo :@
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_127556764
Als je het toch durft mag je een van mij lenen:
http://slingsthings.blogs(...)5-mystic-petrol.html
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127557260
Ik.heb ook nog wel doeken te koop :P
pi_127561988
Mystic petrol O+ ik heb hem verkocht en heb spijt ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_127563151
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Weet je wat het is met lenen.
Ik ben heel zuinig op mijn spullen hoor en ook zeker van een ander maar ik zou hem dan niet eens durven te gebruiken. Bang dat ik hem stuk maak of dat er een vlek in zit die ik er niet uit krijg of zo :@
Ligt ook aan wat je leent. Een doek met zijde moet je dan niet doen, maar een beetje lompe hopp is niet stuk te krijgen al doe je er je vest voor.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 9 juni 2013 @ 13:21:51 #8
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_127578800
Heeft er hier iemand nog een Manduca in de verkoop?
pi_127584301
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 20:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ligt ook aan wat je leent. Een doek met zijde moet je dan niet doen, maar een beetje lompe hopp is niet stuk te krijgen al doe je er je vest voor.
Wat voor vesten heb jij? :o ;)
pi_127591057
:6
Best!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_127624204
Ik ben een tikje lui, want deze vraag is vast hondermiljoen keer eerder gesteld :@ maar ik heb zojuist besloten ook een draagdoek aan te schaffen, maar heb geen idee wie/wat/waar/hoe, dus hoop dat jullie me de naam van een goede doek kunnen geven. De doek moet zowel voor mij (lengte 165, normaal postuur) als mijn man (breed) draagbaar zijn (195) als dat mogelijk is? Heb de lengte/postuur er even bij gezet, want lijkt me handig te weten ivm lengte van de doek? Kind is nu 5 kg.
Sarcasme. Herken het.
pi_127624620
Elke geweven doek is geschikt. Ik zou gaan voor een hoppediz :)
ik gok dat jullie beide kunnen dragen met een maat 6 ( 4,6 meter)
pi_127624835
Waarom geweven en waarom juist dat merk? :@
Sarcasme. Herken het.
pi_127624897
Omdat een geweven heb je veel meer aan dan een rekbare.
Daar kan je eigenlijk weinig mee.

Dat merk omdat het goedkoop en heel doorsnee is :)
pi_127625028
Als ik google op die doek zie ik dat je een heel stuk doek overhoudt na het knopen dat er een beetje bij hangt. Dat vind ik een beetje irritant eigenlijk (nu al :') ). Zijn er ook doeken die dat niet hebben? Of zit je dan aan een drager vast?
Sarcasme. Herken het.
pi_127625087
Als het stuk lang genoeg is kun je het van achter weer naar voren kruisen en daar knopen. Dat deed ik ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127625109
Dat hangt af van de persoon die draagt en de manier van knopen bij mij hangen de uiteindes nooit.
En dat kan je hebben bij alle andere merken doek :) niet alleen bij hoppediz.
Als je dat niet wil dan zit je inderdaad vast aan een drager.

Ik wil trouwens graag een doek op reis doen :)
Is daar interesse voor? Girasol narumi maatje 6.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127625147
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:24 schreef Suikertante het volgende:
Als het stuk lang genoeg is kun je het van achter weer naar voren kruisen en daar knopen. Dat deed ik ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind em leuk :@ Waarom verkoop je hem?
Sarcasme. Herken het.
  maandag 10 juni 2013 @ 18:20:58 #19
258612 nytar
boys boys boys
pi_127626775
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:24 schreef Pvoesss het volgende:
Dat hangt af van de persoon die draagt en de manier van knopen bij mij hangen de uiteindes nooit.
En dat kan je hebben bij alle andere merken doek :) niet alleen bij hoppediz.
Als je dat niet wil dan zit je inderdaad vast aan een drager.

Ik wil trouwens graag een doek op reis doen :)
Is daar interesse voor? Girasol narumi maatje 6.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel graag! Ik wil heeeel graag een girasol, maar eerst even testen zou super zijn!
  maandag 10 juni 2013 @ 20:22:53 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127633036
Even een corsspost:

Heeft iemand hier een korte doek (3,20) die ik mag lenen? Ik wil graag eerst even proberen of het dubbeldragen bevalt voordat ik een korte doek aanschaf.
pi_127633140
Ik heb een pauw die je mag lenen, alleen is die 3,7 meter. :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 10 juni 2013 @ 20:38:56 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127633923
Ik heb ff een stomme vraag. Ik had vanmiddag Cristel gedragen in de Wompat, maar het zat volgens mij niet helemaal goed. En dan bedoel ik vooral de heupband (?) Want dat deed me gewoon zeer. Waar zit dat ding normaal, en hoe zorg ik ervoor dat ik dan geen last van mn bekken/rug krijg? (Als iemand een foto heeft toevallig? Graag :) )
pi_127634025
De heupband zit op je heupen. :D
Maar ik wel hem er een stuk boven. je moet even uitvinden waar het voor jou het fijnst zit.
Het minste last zal je hebben van zo goed mogelijk afstellen en zo strak mogelijk.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:46:52 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127634341
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:40 schreef Pvoesss het volgende:
De heupband zit op je heupen. :D
Maar ik wel hem er een stuk boven. je moet even uitvinden waar het voor jou het fijnst zit.
Het minste last zal je hebben van zo goed mogelijk afstellen en zo strak mogelijk.
Ja dat had ik zelf al bedacht :P Maar dat zit dus niet fijn, en een stuk daarboven...dan zit het bij je buik? Je kan de band toch ook niet te laag doen, want dan krijg je weer last van je rug en een raar hangend kind :?
pi_127634543
Echt even kijken wat zelf fijn zit. ik heb de heupband altijd te hoog.
Zit voor mij veel beter :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')