Misschien heb je in de eerste alinea een verklaring gegeven. Daar moet ik nog een paar nachtjes over slapen. Continue inspanning is namelijk een probleem. Qua krachtinspanning gaf ik druk omlaag, maar geen explosieve druk. Het werd een rondgaande beweging (dus niet het trap trap trap met schouderondersteuning wat je bij veel gewone fietsen vaak zag) waarbij de volgende omlaagtrapvoet automatisch in de juiste positie gedraaid werd. Lastig dat jullie meteen in technieken denken, want dat maakt het moeilijker om te beschrijven.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:57 schreef Pandarus het volgende:
Snap het niet.
Hoe hoger het verzet, hoe harder je op de trappers moet drukken. Hoe meer spierkracht er nodig is. Hoe hoger de cadens hoe meer je de inspanning van de spieren uitspreidt over meer tijd. Als je heel zwaart trapt heb je kortere krachtexplosies.
Met een hogere cadens vaker per minuut een kleinere krachtsinspanning.
Verder kun je inderdaad met verschillende tandwielen hetzelfde of bijna hetzelfde verzet draaien. Dat maakt qua cadens en snelheid niets uit, maar bij een van de twee zal de ketting veel beter liggen.
Verder is er met een ratio 1:1 natuurlijk niets te rekenen.
Dus ja, als je weet dat je 25 km/h gaat en het zijn normale omstandigheden dan kun je met zo een calculator zien welke versnellingen handig zijn. En ook voor amateurs is het beter om normaal met een hogere candens te fietsen. Je hoeft echt niet per se tegen de 100 rpm aan te fietsen. Maar 80 is wel handig.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:38 schreef JTibben het volgende:
Kan iemand mij aan een grote wielerzaak helpen, het liefst in de buurt van Twente?
Buiten de regio zit ik aan Vos bij Amsterdam te denken, maar daar lees ik nou niet de beste ervaringen over..
Iemand een suggestie?
goed.. Brama in Bornequote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:38 schreef JTibben het volgende:
Kan iemand mij aan een grote wielerzaak helpen, het liefst in de buurt van Twente?
Buiten de regio zit ik aan Vos bij Amsterdam te denken, maar daar lees ik nou niet de beste ervaringen over..
Iemand een suggestie?
Uiterlijk is het belangrijkste, rest is van ondergschikt belangquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:36 schreef Stansfield het volgende:
Beste kenners,
Ik ben op zoek naar mijn eerste eigen racefiets. Ik heb een jaar lang een fiets geleend om te kijken hoe het bevalt en het bevalt me zo goed dat het nu tijd wordt om een eigen fiets te kopen.
Ik heb alle overige spullen al wel, kleding, helm, bril enz. Alleen eigen schoenen en een fiets ontbreken nog.
Mijn budget is rond de 1500 euro. Ik heb al een beetje rondgekeken maar het is me qua afmontage nog vrij onduidelijk allemaal. Wat wel belangrijk is, is dat ik een beetje goede wielen heb aangezien ik niet de lichtste ben.
Ik heb een beetje rondgekeken op de site van Canyon omdat ik daar wel goede dingen over lees qua prijs/kwaliteit verhouding. En daar kom ik op de volgende 2 modellen uit die wel aan mijn budget voldoen:
Ultimate AL 7.0
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3076
Ultimate AL 8.0
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3077
Maar qua kleuren vind ik de Ultimate AL 9.0 dan weer het mooiste.
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3078#
Nu weet ik dat ik het uiterlijk van een fiets niet voorop moet stellen, maar toch vind ik dat ook wel belangrijk.
Dus wat zijn de beste fietsen voor rond de 1500 euro, dus ook voor andere merken dan canyon. En hoe zit dat precies met afmontage? Waar kan ik het beste voor kiezen met mijn budget?
Tnx.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiterlijk is het belangrijkste, rest is van ondergschikt belang
Shimano 105 is prima mogelijk voor dat budget, Ultegra misschien ook wel. Maar onderhoudskosten van Ultegra is wel stukkie hoger. Vaak wordt er bij een nieuwe fiets bezuinigt op de wielen. Als je gebonden bent aan een budget dan kun je beter een iets goedkopere fiets kopen en daar dan betere wielen bij insteken.
Die wielen zijn prima voor wat meer gewicht.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx.
In deze canyons zitten Mavic Ksyrium wielen. Is dat een beetje goed voor wat meer gewicht? of zijn er echt wielen die het beste zijn voor de wat zwaardere fietser?
TCR1 is een prima fietsje maar de wieltjes zijn niet geschikt voor een wat zwaardere fietserquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die wielen zijn prima voor wat meer gewicht.
Aangezien je budget rond de 1500 ligt en je ook nog schoenen en pedalen moet (ongeveer 150), vallen die 8 en 9 sowieso af lijkt me.
In dezelfde categorie als de 7 ligt ook de TCR1 van Giant. Qua afmontage is die verglijkbaar met wat op de Canyon 7 zit.
http://www.giant-bicycles(...)8063/#specifications
Die laatste heeft het voordeel dat je hem bij een fietsenmaker kunt testen, dat is met die canyon niet mogelijk. Want buiten het uiterlijk vind ik de zitpositie en rijeigenschappen belangrijker.
Dan moeten we het precieze gewicht even weten. Tot 90 kg is te doen, daarboven moet je voorzichter worden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:25 schreef dop het volgende:
[..]
TCR1 is een prima fietsje maar de wieltjes zijn niet geschikt voor een wat zwaardere fietser
http://www.rose.nl/artikel/rose-pro-sl-3000/aid:664162quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:36 schreef Stansfield het volgende:
Beste kenners,
Ik ben op zoek naar mijn eerste eigen racefiets. Ik heb een jaar lang een fiets geleend om te kijken hoe het bevalt en het bevalt me zo goed dat het nu tijd wordt om een eigen fiets te kopen.
Ik heb alle overige spullen al wel, kleding, helm, bril enz. Alleen eigen schoenen en een fiets ontbreken nog.
Mijn budget is rond de 1500 euro. Ik heb al een beetje rondgekeken maar het is me qua afmontage nog vrij onduidelijk allemaal. Wat wel belangrijk is, is dat ik een beetje goede wielen heb aangezien ik niet de lichtste ben.
Ik heb een beetje rondgekeken op de site van Canyon omdat ik daar wel goede dingen over lees qua prijs/kwaliteit verhouding. En daar kom ik op de volgende 2 modellen uit die wel aan mijn budget voldoen:
Ultimate AL 7.0
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3076
Ultimate AL 8.0
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3077
Maar qua kleuren vind ik de Ultimate AL 9.0 dan weer het mooiste.
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3078#
Nu weet ik dat ik het uiterlijk van een fiets niet voorop moet stellen, maar toch vind ik dat ook wel belangrijk.
Dus wat zijn de beste fietsen voor rond de 1500 euro, dus ook voor andere merken dan canyon. En hoe zit dat precies met afmontage? Waar kan ik het beste voor kiezen met mijn budget?
ziet er ook goed uit.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:21 schreef iScream. het volgende:
[..]
http://www.rose.nl/artikel/rose-pro-sl-3000/aid:664162
Ook een mooi fietsje Ultegra afgemonteerd
Athena is aardig vergelijkbaar met Ultegra (wellicht ieeeets minder, maar tis ook iets goedkoper). Zijn ook wel schemaatjes op internet te vinden met vergelijkingen tussen campa/shimano/sram. Grootste verschil is de manier van schakelen tussen shimano/sram en campa. Maar dat is een persoonlijke keuze.. je kunt altijd even langs een fietsenzaak gaan om de verschillen te bekijken/proberen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:24 schreef Stansfield het volgende:
[..]
ziet er ook goed uit.
Ik heb alleen nog een vraag over afmontage. Nu vergelijken we wel alles van Shimano. Maar de canyon ultimate al 8.0 heeft een afmontage met campagnola athena. Is dat weer beter of slechter dan bijvoorbeeld Ultegra van shimano?
Leuk! We zien de foto wel verschijnen!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:27 schreef knoffel het volgende:
afgelopen week heb ik me compleet laten opmeten en me laten adviseren voor mijn eerste racefiets! als het goed is, is deze vrijdag klaar. Kan niet wachten om de eerste rit te maken.
edit:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:28 schreef iScream. het volgende:
[..]
Leuk! We zien de foto wel verschijnen!
Keurig! Veel plezier op je eerste ritje! Ik zou even een of twee imbussleuteltjes meenemen tijdens je eerste rit, kun je onder het rijden wat afstellingen finetunenquote:
Kijk dat is al een nuance. Tuurlijk zullen ze door het gewicht eerder slijten, maar je kan er zeker een tijdje mee door. En laten we eerlijk wezen, ze zullen als eerst geupgrade worden En tegen die tijd is er wellicht wat gewicht vanafquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:10 schreef dop het volgende:
maar ze kunnen echt geen jaren mee.
de mavic's op die canyon's zijn gewoon duidelijk een klasse beter.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:59 schreef iScream. het volgende:
[..]
Keurig! Veel plezier op je eerste ritje! Ik zou even een of twee imbussleuteltjes meenemen tijdens je eerste rit, kun je onder het rijden wat afstellingen finetunen
quote:
thx! ik ben zeer benieuwd wat mijn ervaring is na dat ik de eerste kilometers in de benen heb.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |