abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:17:53 #26
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127391586
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 08:40 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Batsen.
Ik ben al oud he, een heel weekend batsen trek ik toch niet meer :{w
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_127391665
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 07:46 schreef ArtistA het volgende:
Gisteren Maniac gezien, maar wat een bagger. Echt de slechtste film die ik in jaren heb gekeken. En niet zo lang geleden heb ik the Wicked gezien, die film zou een oscar moeten krijgen als je 'm met Maniac vergelijkt.
Waarom vind je maniac slecht? En heb je het over het orgineel of de remake?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:36:43 #28
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_127391967
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:22 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Waarom vind je maniac slecht? En heb je het over het orgineel of de remake?
Ik heb het over de film met Elijah Wood. Ben niet zo bekend met horrorfilms, vooral om de reden dat ze zo ontzettend slecht kunnen zijn. Qua gore zit het wel goed in Maniac (2012), ook het vrouwelijk schoon waarvoor is gekozen mag er wezen, maar dat maakt een film niet natuurlijk. Dat het niet geloofwaardig is wil ik ook nog wel slikken, ware het niet dat de makers willen doen geloven dat dit een geloofwaardig verhaal is, en daar wringt de schoen.

Het wordt gefilmd vanuit de ogen van Wood, maar vaak als hij voor de spiegel gaat staan is hij nog aan het bewegen terwijl de camera stilstaat. Zijn stem klinkt niet overtuigend genoeg dat ik wil denken dat ik in de huid ben gekropen van een psychopathische 'vrouwenverslinder'. De muziek is slecht gekozen en het script is onnoemlijk slecht geschreven.

Gewoon niet kijken.
pi_127394399
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Wees concreet en geef aan waarom het niet klopt en wat het dan wel moet zijn?
'Exploitation' heeft niks met exploitatie van mensen te maken (zoals jij lijkt te denken). Het is het uitmelken van een genre of een bekende naam, zoals bijvoorbeeld spaghetti-westerns of Emmanuelle/Django.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  dinsdag 4 juni 2013 @ 12:02:56 #30
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127396492
Maniac (Franck Khalfoun, 2012) (Elijah Wood, Nora Arnezeder)
10 uit 10
De beste horror-psychopaten film sinds Psycho



Elijah Wood speelt Frank, een eenzame man die een winkel met mannequins runt. Frank heeft een donkere hobby, hij scalpeert vrouwen. Dit gaat allemaal prima, totdat hij een vrouw ontmoet, Nora Arnezeder.

Geschoten in POV is dit een zeer geslaagde horror film. Elijah Wood speelt de rol van zijn leven en Khalfoun heeft een unieke stijl van regisseren die nog het meest doet denken aan Winding Refn.

They can talk all they want. But they will never understand.
As long as you keep a secret, if you can't, it will find you
And you will be alone, you hear that. The lot of you, alone.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_127397995
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:58 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

'Exploitation' heeft niks met exploitatie van mensen te maken (zoals jij lijkt te denken). Het is het uitmelken van een genre of een bekende naam, zoals bijvoorbeeld spaghetti-westerns of Emmanuelle/Django.
Ik? :D

Ik vraag simpelweg of je naast wijsneuzen ook wat uitleg wil laten zien.
pi_127398197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:36 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Ik heb het over de film met Elijah Wood. Ben niet zo bekend met horrorfilms, vooral om de reden dat ze zo ontzettend slecht kunnen zijn. Qua gore zit het wel goed in Maniac (2012), ook het vrouwelijk schoon waarvoor is gekozen mag er wezen, maar dat maakt een film niet natuurlijk. Dat het niet geloofwaardig is wil ik ook nog wel slikken, ware het niet dat de makers willen doen geloven dat dit een geloofwaardig verhaal is, en daar wringt de schoen.

Het wordt gefilmd vanuit de ogen van Wood, maar vaak als hij voor de spiegel gaat staan is hij nog aan het bewegen terwijl de camera stilstaat. Zijn stem klinkt niet overtuigend genoeg dat ik wil denken dat ik in de huid ben gekropen van een psychopathische 'vrouwenverslinder'. De muziek is slecht gekozen en het script is onnoemlijk slecht geschreven.

Gewoon niet kijken.
Sjisis, waar let je op; ik zat echt wel midden in het verhaal bij deze film. Had me alleen een ranziger idee voorgesteld vanwege de trailer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al vond ik het een vermakelijke film, en E.Wood is echt een goede acteur; in Sin City ook zo ontzettend freaky en hij heeft wat mij betreft zijn Hobbit-imago echt helemaal van zich afgeschud; knap!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:06:40 #33
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_127398310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:02 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Sjisis, waar let je op; ik zat echt wel midden in het verhaal bij deze film. Had me alleen een ranziger idee voorgesteld vanwege de trailer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al vond ik het een vermakelijke film, en E.Wood is echt een goede acteur; in Sin City ook zo ontzettend freaky en hij heeft wat mij betreft zijn Hobbit-imago echt helemaal van zich afgeschud; knap!
Dan vraag ik me af waar je dat op baseert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127398481
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:06 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar je dat op baseert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, dus ik mag niet van een film genieten die jij slecht vindt, want dan zal ik wel niet goed hebben opgelet.... _O-

Dit op zich is al erg vermakelijk!!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:32:04 #35
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127399193
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:06 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af waar je dat op baseert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan maar beter nooit meer een horror-film kijken als je afknapt op ongeloofwaardigheden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:34:14 #36
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_127399275
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:11 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Haha, dus ik mag niet van een film genieten die jij slecht vindt, want dan zal ik wel niet goed hebben opgelet.... _O-

Dit op zich is al erg vermakelijk!!
Als je nou eens met argumenten komt waarom het een goede film is volgens jou, dan kan ik er ook wat mee. Er zijn ook miljoenen mensen die genieten van SM, daarom neem ik ze nog niet serieus.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:35:38 #37
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_127399342
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:32 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Je kan maar beter nooit meer een horror-film kijken als je afknapt op ongeloofwaardigheden.
Zo. Misschien moet je nog een keer góed lezen.
pi_127399589
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:34 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Als je nou eens met argumenten komt waarom het een goede film is volgens jou, dan kan ik er ook wat mee. Er zijn ook miljoenen mensen die genieten van SM, daarom neem ik ze nog niet serieus.
Hahahaha, dus die mogen daar ook niet van genieten van jou!!! Ik neem jou niet meer serieus!!
Hoe heette die ene man ook al weer, die vond dat mensen moesten doen wat hij zei en en die vond dat mensen alles moesten haten wat hij ook haatte....hmmm Oja: Hitler!
-O-
pi_127399599
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:35 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Zo. Misschien moet je nog een keer góed lezen.
Een film is een fantasie van een schrijver, dat kan van erg serieus (nobody knows) tot erg onwerkelijk (pan's labyrint). Een comedy, romcom, horror, thriller, actie of drama bevat 999 van de 1000 keer wel een element wat niet klopt/niet kan. Mocht je daar echt mee zitten, dan is misschien arthouse of docu's wel wat voor je.
pi_127399634
quote:
13s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:42 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Hahahaha, dus die mogen daar ook niet van genieten van jou!!! Ik neem jou niet meer serieus!!
Hoe heette die ene man ook al weer, die vond dat mensen moesten doen wat hij zei en en die vond dat mensen alles moesten haten wat hij ook haatte....hmmm Oja: Hitler!
-O-
Mwa, ik denk dat je meer bij Ceasar komt. Napoleon was ook zo'n engerd. :{

Noord koreaanse perikelen, dit.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:47:40 #41
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127399786
Het plaatsen van het publiek in een POV-perspectief kan potentieel lastig zijn, waardoor kijkers medeplichtig zijn met het geweld. Het intensiveert de lichamelijkheid van het geweld, maar op geen enkel moment heeft de film ooit de gruwel van Frank's acties gemaskeerd. De horror van de slachtoffers is meer zenuwslopend wanneer bekeken vanuit Frank's invalhoek, omdat het publiek de terreur in de gezichten van zijn slachtoffers registreert, terwijl Frank psychisch gevoelloos blijft voor hun angst. Net als het slachtoffer, kunnen we niet stoppen met Frank mee te leven en mee te doen aan de vreselijke dingen, en machteloos zijn we gedwongen om ze te zien sterven. En ze sterven in sommige werkelijk afschuwelijke manieren dankzij de ongelooflijk goede speciale effecten werk.

De film loopt het risico te worden beschuldigd van moedwillige sadisme, maar belangrijker is het dat nooit de nadruk wordt gelegd op het lijden van de slachtoffers en uiteindelijk, ondanks zijn vreselijke daden, voel je dat de echte slachtoffer van de film Frank is. In het effectief georkestreerde flashback sequenties, waarbij de huidige en verleden beginnen te versmelten, krijg je een ongemakkelijk en verrassend kijkje in Frank's kindertijd. Deze sequenties, samen met de moorden zelf, bereiken een vreselijke vorm van schoonheid - dat is vooral te danken aan een aantal etherische cinematografie, opzwepende bewerkt en een opzwepende soundtrack synth. Directeur Franck Khalfoun krijgt veel krediet door dit precaire evenwicht zo goed te vatten. In andere handen, kan het eindresultaat iets heel verschrikkelijk zijn geweest.

Elijah Wood is af en toe alleen te zien in reflecties, en het contrast tussen zijn ziekelijk en lieve uitstraling en het brute geweld dat hij pleegt is toch schokkend en zeer effectief. Vreemd alsof het wil zeggen, Frank is wel erg sympathiek en zielig, en zijn bedeesde persona helpt de film en het zieke uitgangspunt te verkopen. Hij is charmant in een vreemd soort manier en je hebt oprecht medelijden met hem. Er is ook een verschrikkelijk zwart gevoel voor humor dat ten grondslag ligt aan de hele film. Maar de komedie dat voortkomt uit Frank's onvermogen om de volle betekenis van zijn moorddadige acties te verwerken. Uiteindelijk, wil Frank enkel dat mensen van hem houden, om niet verlaten te worden, en de enige manier om dat te bewerkstelligen is om de andere persoon onbekwaam te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Asskicker14 op 04-06-2013 13:53:41 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_127400026
Hey mensen. Vinden jullie zombies ook zo tof?

Waar gaat het hier over zeg...
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:55:19 #43
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127400102
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:53 schreef Orbeatle het volgende:
Hey mensen. Vinden jullie zombies ook zo tof?

Waar gaat het hier over zeg...
Het gaat hier over Maniac, de beste horror film van de laatste 10 jaar.





[ Bericht 6% gewijzigd door Asskicker14 op 04-06-2013 14:01:26 ]
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_127400203
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:55 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het gaat hier over Maniac, de beste horror film van de laatste 10 jaar.

[ afbeelding ]
Ah, okay.
Ik dacht dat het gewoon een nutteloze discussie was over een film.

My bad :).
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:59:12 #45
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_127400251
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:53 schreef Orbeatle het volgende:
Hey mensen. Vinden jullie zombies ook zo tof?

Waar gaat het hier over zeg...
O+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 4 juni 2013 @ 14:11:02 #46
148823 znarch
ondertitel
pi_127400677
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:55 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Het gaat hier over Maniac, de beste horror film van de laatste 10 jaar.

;( Dat zal wel meevallen. 9 van de 10 x als hollywood roept dat een horror geweldig is is het meh. Zeker met bekende figuren er in. Neem die film met harry potter in de hoofdrol bv. Die viel ook zo tegen -O-
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_127400756
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:53 schreef Orbeatle het volgende:
Hey mensen. Vinden jullie zombies ook zo tof?

Waar gaat het hier over zeg...
Ben erg benieuwd naar de nieuwe zombifilm met Brad Pitt War-nogwat ..titel kwijt...
pi_127400844
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:13 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd naar de nieuwe zombifilm met Brad Pitt War-nogwat ..titel kwijt...
World War Z.

Daar lijkt mij nou echt helemaal geen zak aan :D.
Ontzettende over-the-top Hollywood productie.
pi_127400931
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:15 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

World War Z.

Daar lijkt mij nou echt helemaal geen zak aan :D.
Ontzettende over-the-top Hollywood productie.
Ja dat denk ik ook wel, maar dan zit er altijd wel veel effort in, en Brad heb ik alleen nog maar gezien als zwaar overdreven typetjes de laatste jaren...In 'Burn after reading' bijvoorbeeld, vreselijk. Dus ben wel nieuwsgierig naar een rauwe Brad die totaal door zombi's wordt afgemat!!
pi_127401051
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 14:17 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook wel, maar dan zit er altijd wel veel effort in, en Brad heb ik alleen nog maar gezien als zwaar overdreven typetjes de laatste jaren...In 'Burn after reading' bijvoorbeeld, vreselijk. Dus ben wel nieuwsgierig naar een rauwe Brad die totaal door zombi's wordt afgemat!!
Brad Pitt was tof in Burn After Reading!
Maar, ach, WWZ is waarschijnlijk prima op een luie zondagmiddag op de bank :Y.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')