Lekker danquote:Accu’s aan de onderkant van de Fyra vlogen met regelmaat in brand. Bovendien waren deze accu’s bevestigd onder de plaatsen waar ook de passagiers zaten. In diverse treinstellen zijn al schroeiplekken gevonden in de vloer.
Het gezichtsverlies bij de ns is nog groter of iniedergeval gevoelsmatig groter als ze nu stoppen, zover ik weet is er nog nooit een speciaal voor de ns ontworpen trein daadwerkelijk op de schroothoop verdwenen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Daarom zei ik al, ze moeten wel stoppen. Anders enorm gezichtsverlies.
Zal wel een journalist op oorlogspad zijn met te weinig kennis van zaken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
In diverse treinen? Dat is mij even ontgaan.
je vergeet de aanbesteding de ns mag niet zomaar bij alstom binnen lopen en kiezen uit de catalogus, iets wat ze ook niet willen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:02 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan het bestellen van nieuwe treinen. NS boekt dik 200 miljoen euro winst per jaar, daar valt toch wel wat van de halen? Tuurlijk, dan duurt het nog jaren voordat er wat rijdt, maar is er überhaupt een optie waarbij het wel sneller kan?
De AVGs van NTV zijn besteld in januari 2008 en geleverd in september 2010. Als je als NS maar blijft wachten en wachten juist omdat het te lang duurt, dan gaat het lang duren ja.
Zijn we SM'90 vergeten?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:01 schreef icloud het volgende:
[..]
Het gezichtsverlies bij de ns is nog groter of iniedergeval gevoelsmatig groter als ze nu stoppen, zover ik weet is er nog nooit een speciaal voor de ns ontworpen trein daadwerkelijk op de schroothoop verdwenen.
De AGV was al wel in ontwikkeling sinds 2001. De V250 is from scratch ontwikkeld vanaf 2004.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:02 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan het bestellen van nieuwe treinen. NS boekt dik 200 miljoen euro winst per jaar, daar valt toch wel wat van de halen? Tuurlijk, dan duurt het nog jaren voordat er wat rijdt, maar is er überhaupt een optie waarbij het wel sneller kan?
De AVGs van NTV zijn besteld in januari 2008 en geleverd in september 2010. Als je als NS maar blijft wachten en wachten juist omdat het te lang duurt, dan gaat het lang duren ja.
Dat dus.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Stoppen met de Fyra kan imagotechnisch wel eens beter zijn dan doorsukkelen met die waardeloze kuttrein.
De sm90 heeft 13 jaar rondgeboemeld voordat hij werd gesloopt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zijn we SM'90 vergeten?
Stoppen met de Fyra kan imagotechnisch wel eens beter zijn dan doorsukkelen met die waardeloze kuttrein.
de hsl blijft bestaan en kan dus worden toegevoegd aan hrn, een fusie van de concessie hrn en hsl-zuid was nooit de bedoeling.quote:De door de Nederlandse overheid gewenste samenvoeging van de Hoofdrailnetconcessie met de HSL-concessie kan niet doorgaan. Want je kan niet iets samenvoegen met iets dat niet (meer) bestaat. Ook indien overheid dit toch doet (en daarmee via een omweg de NS ten koste van de reiziger, andere inschrijvers en de belastingbetaler beloont voor zijn falen) stapt Voor Beter OV naar Brussel.
De V250 heeft inmiddels 4 jaar rondgeboemeld.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:11 schreef icloud het volgende:
[..]
De sm90 heeft 13 jaar rondgeboemeld voordat hij werd gesloopt.
quote:Tot slot vindt Voor Beter OV het onaanvaardbaar, dat de NS vandaag niet inhoudelijk op de ontstane situatie wil reageren.
Idd, de dag duurt nog zes uur, NS heeft nog flink wat tijd om te reageren. Ze moeten eerst het rapport in kunnen lezen voor er überhaupt een inhoudelijke reactie gegeven kan worden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:16 schreef icloud het volgende:
[..]![]()
![]()
de minister en de ns moeten op geruchten reageren en de persco van de nmbs in de wielen rijden lekker collegiaal.
Logisch gezien hun rapport pas in juni komt.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:20 schreef DriekOplopers het volgende:
@Icloud en ArnosL: De NS heeft aan MVBOV formeel laten weten, pas half juni te zullen reageren.
We schrijven zoiets heus niet zomaar, heur.
Ja heel logisch dat ze na vandaag niet meer weten dan gisteren inderdaad. Helemaal niks nieuws gemeld vandaag ofzo.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:22 schreef icloud het volgende:
[..]
Logisch gezien hun rapport pas in juni komt.
Waarvoor bestel je dan een duur rapport als je nu ook kunt oordelen aan de hand van de belgen?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 18:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja heel logisch dat ze na vandaag niet meer weten dan gisteren inderdaad. Helemaal niks nieuws gemeld vandaag ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |