abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127256686
Buiten de imagoschade die enorm is.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 17:59:03 #77
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127256736
De imagoschade is vandaag alleen nog maar groter geworden. Naast het imago van onbetrouwbare trein is daar ook nog eens onveilige trein bijgekomen.
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 31 mei 2013 @ 17:59:38 #78
176766 zoem
zoemt
pi_127256752
quote:
Accu’s aan de onderkant van de Fyra vlogen met regelmaat in brand. Bovendien waren deze accu’s bevestigd onder de plaatsen waar ook de passagiers zaten. In diverse treinstellen zijn al schroeiplekken gevonden in de vloer.
Lekker dan :X
pi_127256765
Daarom zei ik al, ze moeten wel stoppen. Anders enorm gezichtsverlies.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:00:56 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127256798
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 17:59 schreef zoem het volgende:

[..]

Lekker dan :X
In diverse treinen? Dat is mij even ontgaan. :X
pi_127256828
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Daarom zei ik al, ze moeten wel stoppen. Anders enorm gezichtsverlies.
Het gezichtsverlies bij de ns is nog groter of iniedergeval gevoelsmatig groter als ze nu stoppen, zover ik weet is er nog nooit een speciaal voor de ns ontworpen trein daadwerkelijk op de schroothoop verdwenen.
  Moderator / Redactie Sport / Devops vrijdag 31 mei 2013 @ 18:01:48 #82
176766 zoem
zoemt
pi_127256832
De Fyra is gewoon een tikkende tijdbom, zowel letterlijk als figuurlijk :P
pi_127256849
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan het bestellen van nieuwe treinen. NS boekt dik 200 miljoen euro winst per jaar, daar valt toch wel wat van de halen? Tuurlijk, dan duurt het nog jaren voordat er wat rijdt, maar is er überhaupt een optie waarbij het wel sneller kan?

De AVGs van NTV zijn besteld in januari 2008 en geleverd in september 2010. Als je als NS maar blijft wachten en wachten juist omdat het te lang duurt, dan gaat het lang duren ja.
pi_127256851
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:00 schreef James1988 het volgende:

[..]

In diverse treinen? Dat is mij even ontgaan. :X
Zal wel een journalist op oorlogspad zijn met te weinig kennis van zaken.
pi_127256887
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:02 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan het bestellen van nieuwe treinen. NS boekt dik 200 miljoen euro winst per jaar, daar valt toch wel wat van de halen? Tuurlijk, dan duurt het nog jaren voordat er wat rijdt, maar is er überhaupt een optie waarbij het wel sneller kan?

De AVGs van NTV zijn besteld in januari 2008 en geleverd in september 2010. Als je als NS maar blijft wachten en wachten juist omdat het te lang duurt, dan gaat het lang duren ja.
je vergeet de aanbesteding de ns mag niet zomaar bij alstom binnen lopen en kiezen uit de catalogus, iets wat ze ook niet willen.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:04:33 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127256921
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:01 schreef icloud het volgende:

[..]

Het gezichtsverlies bij de ns is nog groter of iniedergeval gevoelsmatig groter als ze nu stoppen, zover ik weet is er nog nooit een speciaal voor de ns ontworpen trein daadwerkelijk op de schroothoop verdwenen.
Zijn we SM'90 vergeten? ;)

Stoppen met de Fyra kan imagotechnisch wel eens beter zijn dan doorsukkelen met die waardeloze kuttrein.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:02 schreef Ireyon het volgende:
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan het bestellen van nieuwe treinen. NS boekt dik 200 miljoen euro winst per jaar, daar valt toch wel wat van de halen? Tuurlijk, dan duurt het nog jaren voordat er wat rijdt, maar is er überhaupt een optie waarbij het wel sneller kan?

De AVGs van NTV zijn besteld in januari 2008 en geleverd in september 2010. Als je als NS maar blijft wachten en wachten juist omdat het te lang duurt, dan gaat het lang duren ja.
De AGV was al wel in ontwikkeling sinds 2001. De V250 is from scratch ontwikkeld vanaf 2004.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:07:20 #87
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127257007
De actie van de Belgen betekent het einde van het Fyra-experiment.

Er komt mogelijk een klacht bij de Europese Commissie.

En het stilzwijgen van de NS is onaanvaardbaar.

http://www.voorbeterov.nl/121213.php

-O-

Driek
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:08:42 #88
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127257039
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:04 schreef James1988 het volgende:

[..]
Stoppen met de Fyra kan imagotechnisch wel eens beter zijn dan doorsukkelen met die waardeloze kuttrein.

Dat dus. :Y
pi_127257132
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zijn we SM'90 vergeten? ;)

Stoppen met de Fyra kan imagotechnisch wel eens beter zijn dan doorsukkelen met die waardeloze kuttrein.

De sm90 heeft 13 jaar rondgeboemeld voordat hij werd gesloopt.

quote:
De door de Nederlandse overheid gewenste samenvoeging van de Hoofdrailnetconcessie met de HSL-concessie kan niet doorgaan. Want je kan niet iets samenvoegen met iets dat niet (meer) bestaat. Ook indien overheid dit toch doet (en daarmee via een omweg de NS ten koste van de reiziger, andere inschrijvers en de belastingbetaler beloont voor zijn falen) stapt Voor Beter OV naar Brussel.
de hsl blijft bestaan en kan dus worden toegevoegd aan hrn, een fusie van de concessie hrn en hsl-zuid was nooit de bedoeling.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:14:35 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127257223
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:11 schreef icloud het volgende:

[..]

De sm90 heeft 13 jaar rondgeboemeld voordat hij werd gesloopt.
De V250 heeft inmiddels 4 jaar rondgeboemeld. :s)
pi_127257233
Nouja ik vermoed (en hoop) dat dat Nederlandse onderzoek half juni wel dezelfde meuk zal aantonen als wat vandaag werd gepresenteerd door Marc. Maarja duurt gewoon nog 2-3 weken dus. Ik zeg tijd voor de FMN!
pi_127257240
Jaja en de nieuwsbrief van NS Hispeed ook weer in de inbox. Met het "nieuws" dat Fyra tussen Amsterdam en Breda nog gewoon 2x per uur blijft rijden hoor :') :') :')
pi_127257298
quote:
Tot slot vindt Voor Beter OV het onaanvaardbaar, dat de NS vandaag niet inhoudelijk op de ontstane situatie wil reageren.
:') :') :') de minister en de ns moeten op geruchten reageren en de persco van de nmbs in de wielen rijden lekker collegiaal.
pi_127257342
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:16 schreef icloud het volgende:

[..]

:') :') :') de minister en de ns moeten op geruchten reageren en de persco van de nmbs in de wielen rijden lekker collegiaal.
Idd, de dag duurt nog zes uur, NS heeft nog flink wat tijd om te reageren. Ze moeten eerst het rapport in kunnen lezen voor er überhaupt een inhoudelijke reactie gegeven kan worden.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:20:52 #95
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_127257407
@Icloud en ArnosL: De NS heeft aan MVBOV formeel laten weten, pas half juni te zullen reageren. :N

We schrijven zoiets heus niet zomaar, heur. :)
pi_127257449
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:20 schreef DriekOplopers het volgende:
@Icloud en ArnosL: De NS heeft aan MVBOV formeel laten weten, pas half juni te zullen reageren. :N

We schrijven zoiets heus niet zomaar, heur. :)
Logisch gezien hun rapport pas in juni komt.
pi_127257522
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:22 schreef icloud het volgende:

[..]

Logisch gezien hun rapport pas in juni komt.
Ja heel logisch dat ze na vandaag niet meer weten dan gisteren inderdaad. Helemaal niks nieuws gemeld vandaag ofzo.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 18:24:58 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_127257531
Gelukkig is in de 21e eeuw alles online te vinden:

- Foto's schade V250
- Presentatie NMBS inclusief foto's en problemen
- Persconferentie (video)
pi_127257538
Dat is helemaal niet logisch. Alsof het Belgische rapport niet helder genoeg is. Wat voor giga plaat heb je dan voor je kop :{
pi_127257561
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 18:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ja heel logisch dat ze na vandaag niet meer weten dan gisteren inderdaad. Helemaal niks nieuws gemeld vandaag ofzo.
Waarvoor bestel je dan een duur rapport als je nu ook kunt oordelen aan de hand van de belgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')