Je kan ook insecten gaan etenquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:57 schreef Milchat het volgende:
Ik volg deze: www.planteneter.nl
Een dieet kan overigens uitstekend zonder vlees en vis en dierlijke producten.
Hoe kom je dan aan je vitamine D3, B12, en K2?quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:57 schreef Milchat het volgende:
En eet zelf wel een stuk plantaardiger, maar niet volledig.
Je moet je realiseren dat het voedingscentrum en de bijbehorende schijf van vijf wel ontzettend achterhaald zijn inmiddels. Echter, de voedingsleer is een jonge wetenschap, dus wat je erover leest en hoort moet je altijd kritisch bekijken.
Heel erg bedankt voor je reactie Milchat!quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:57 schreef Milchat het volgende:
Je moet je realiseren dat het voedingscentrum en de bijbehorende schijf van vijf wel ontzettend achterhaald zijn inmiddels. Echter, de voedingsleer is een jonge wetenschap, dus wat je erover leest en hoort moet je altijd kritisch bekijken.
Ja, er moet nog http://www.deplanteneter.nl voorquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:02 schreef lsi het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor je reactie Milchat!![]()
Helaas doet de link het niet bij mij!
Is het misschien deplanteneter.nl?quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:04 schreef Milchat het volgende:
[..]
Ja, er moet nog http://www.planteneter.nl voor
Het gaat niet om het tellen van vitamines etc. maar om het totaalplaatje van je voeding.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:02 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan je vitamine D3, B12, en K2?
Ik dacht al dat ik gek was!quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:08 schreef Milchat het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik vergat 'de'ik pas het aan in mijn post.
De door mij genoemde voedingsstoffen zijn niet of zeer lastig uit plantaardige producten te verkrijgen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:07 schreef Milchat het volgende:
[..]
Het gaat niet om het tellen van vitamines etc. maar om het totaalplaatje van je voeding.
Het tekort aan bepaalde vitamines en bijbehorende effecten op de gezondheid zie je vooral bij de 'ongezonde' vegetariërs en vegans. Die eten een hele hoop niet, maar een groot deel van hun voeding bestaat vervolgens uit allerlei 'ongezonde' dingen. Dan krijg je de magere, bleke vegans die er niet zo gezond uitzien.
Als je vlees en vis weglaat compenseer je dat uiteraard door de rest van je voeding ook aan te passen.
Ik eet heel af en toe vlees of vis, als ik er zin in heb. 2-3 keer per maand denk ik. (Niet meegeteld als ik bij anderen eet). Maar ik mis het totaal niet. Hou ook erg van veel groente, die zijn nu de basis geworden voor mijn avondeten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:09 schreef lsi het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik gek was!![]()
Eet jij de wél vis?
Wat betreft B12 tekorten, je voelt je er alleen wat luier door, minder actief maar je hebt verder geen last van iets.quote:Op donderdag 30 mei 2013 11:22 schreef lsi het volgende:
[..]
Heb je mijn topic wel gelezen in alle eerlijkheid, Zeester?![]()
Of reageer alleen op de titel?
[..]
Ik ging er eigenlijk van uit dat je lichaam zelf gebreken aanvoelt. Ik wist niet dat dit niet zo was.
Je zegt eerst dat je koekjes ed. helemaal niet mist en 4 zinnen later zeg je dat je de koekjes aan het bezoek meegeeft omdat je ze anders op snaait.quote:Op donderdag 30 mei 2013 12:13 schreef lsi het volgende:
[..]
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen.
[..]
Omdat er allerlei toevoegingen inzitten die ik niet wil innemen.
[..]
Hmm, kruiden mits 'goed' kunnen een goede aanvulling zijn! Ik verbouw sowieso (net als mijn moeder) al jaren mijn eigen kruiden en die strooi ik ook door salades.
Als ik dat lees van die groene Smoothies moet ik daar toch eens wat meer mee gaan experimenterenquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:04 schreef Milchat het volgende:
[..]
Ja, er moet nog http://www.deplanteneter.nl voor
Wel jammer dat ze zo begaan zijn met de planeet, maar wel voor elk stukje verdere info (zo simpel als een recept) een betaling vragen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 13:57 schreef Milchat het volgende:
Waar zie je dat dan?quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:26 schreef Fera het volgende:
[..]
Wel jammer dat ze zo begaan zijn met de planeet, maar wel voor elk stukje verdere info (zo simpel als een recept) een betaling vragen.
Maar als je bijv. recepten in je mail wilt ontvangen is dat al ¤25,- per maand.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Waar zie je dat dan?
Ik zie wel dit gratis ''7-daagse Basiscursus Planteneten''
http://deplanteneter.nl/gratis
Ja als je meer wil weten zal je wel iets moeten betalen, maar dat is overal zo volgens mij.
ow...quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:34 schreef Fera het volgende:
[..]
Maar als je bijv. recepten in je mail wilt ontvangen is dat al ¤25,- per maand.
Zoiets zou gewoon gratis vrijgegeven moeten worden, vind ik. Dat je betaalt voor een programma zodat je leert hoe je er mee omgaat, dat klinkt nog enigszins logisch.quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow...ik vraag me dan af wat voor recepten dat zijn, dat dan weer wel
Zoek hem eens op youtube, hij heeft veel filmpjes waar hij allerlei voorbeelden geeft van plantaardig eten. En hij is vooral inspirerend voor deze lifestyle, geen receptenmachine..quote:Op donderdag 30 mei 2013 18:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Waar zie je dat dan?
Ik zie wel dit gratis ''7-daagse Basiscursus Planteneten''
http://deplanteneter.nl/gratis
Ja als je meer wil weten zal je wel iets moeten betalen, maar dat is overal zo volgens mij.
Ik zei er ook niks van hoorquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:35 schreef Milchat het volgende:
[..]
Zoek hem eens op youtube, hij heeft veel filmpjes waar hij allerlei voorbeelden geeft van plantaardig eten. En hij is vooral inspirerend voor deze lifestyle, geen receptenmachine..Maar die zijn genoeg te vinden online lijkt me.
vuile klikker dat ik benquote:Op donderdag 30 mei 2013 18:34 schreef Fera het volgende:
[..]
Maar als je bijv. recepten in je mail wilt ontvangen is dat al ¤25,- per maand.
Hihi sorryquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zei er ook niks van hoordat deed zij
[..]
vuile klikker dat ik ben![]()
maar inderdaad ik had al een site gevonden met recepten en er zitten best lekkere tussen![]()
nu ga ik niet ineens over op Raw Food, dat dan weer niet, maar het viel me wel mee, dat moet
ik eerlijk zeggen en misschien probeer ik wel een paar van die recepten.
hier staan er zat...
http://rawfood-recepten.n(...)&start_from=&ucat=2&
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |