abonnement Unibet Coolblue
pi_127186731
Hallo iedereen!

Raw Food is een levenswijze waarin de aanhanger alleen nog onverhit en onverwerkt voedsel eet. Dit vanwege gezondheidsmotieven en -overwegingen.

Ik hoorde hier al een tijd geleden over, en ben op onderzoek uit geweest. Uiteindelijk ben ik er wel heel erg gecharmeerd van geraakt. Vooral het onverwerkte essent spreekt me ongelofelijk aan!

Motieven
Ik weet niet goed hoe ik het moet presenteren aan Fok!, maar I'll give it a go! Ik loop zelf al een hele tijd rond met een afkeer van E-nummers. Iets met meer dan 5 E-nummers heb ik altijd geweigerd te eten, maar nog heb ik altijd een dubbel gevoel er over gehad. Helaas komt in de hedendaagse cultuur in elk voedsel wel een E-nummer of twee voor. In een Raw Food-dieet eet je alleen nog onbespoten/onbewerkte vruchten, groenten, noten en zaden. Dit geeft me een heel erg veilig gevoel!

Ik geloof er daarbij niet zo in dat koken er voor zorgt dat eten 'slecht' voor je wordt. Ik wil het alleen volgen uit gezondheidsredenen met betrekking tot chemicaliën en andere toevoegingen die er van nature niet inzaten. Ik ben - denk ik - helaas wel te snel verleid tot 'ongezond/slecht' eten als ik het dan daadwerkelijk kook: Je wilt dan al snel smaakversterkers/boters/ander ongezond spul er aan toe voegen, dus als ik kook blijft het strikt bij gekookte/gestoomde groentes als erwtjes en bruine bonen.

Ik ben écht dól op groente en fruit, ik heb er nooit genoeg van kunnen krijgen. Ik eet met liefde een bord vol gekookte groene erwtjes, en ik prefereer het boven een zak oreo's. Ik 'straf' mezelf dus niet.

De financiële voordelen zijn bijkomstig, een bevriend stel dat deze levenswijze al een behoorlijke tijd aanhangt geeft gemiddeld 20 euro per week uit aan boodschappen.

Sociale leven
Daarbij komend, het sociale aspect in het leven Raw-Food-isten ontbreekt he-le-maal. Ik ben eerlijk gezegd van plan mij aan mijn gekozen levensstijl te houden, mits ik geen andere mee-eters heb. Een drankje met vriend(inn)en zal ik echt niet overslaan, net als een maaltijd met mijn familie of een diner met mijn vriend. Ik zal ook rustig koekjes en alles in huis halen als mijn vriend komt en er eentje mee-eten. Maar hij krijgt daarna wel alles mee naar huis, anders raak ik toch verleid ben ik bang. Zodra deze gelegenheden voorbij zijn en ik rustig thuis zit, maak ik de switch naar vruchten en noten weer.

Ik wil dus in het kort een 'hybride' Raw-Food-levensstijl aanhangen. Solitair eet ik alleen nog vruchten, onverwerkte noten, onverwerkte zaden en (gestoomde/gekookte) groentes en drink ik water/thee. Zodra ik in gezelsschap verkeer zal ik gewoon mee-eten, ook van een alcholisch drankje ben ik niet vies.

Ik wil het heel graag uitproberen. Ik heb alleen daarbij wél gehoord dat het nadelig kan zijn voor je vitamine-inname. Ik hoop dit toch wat mee te krijgen bij diners met mijn ouders/vrienden/partner. Ik wil natuurlijk geen vitaminepillen innemen: het is onlogisch deze levensstijl aan te hangen en alsnog wel chemische producten te consumeren. Als ik merk dat ik iets te kort kom, ben ik niet zo gek dat ik er niets aan zal doen. Zal ik b-12 te kort komen, bak ik heus een eitje of een stukje rund.

Later, als ik oud ben
Zodra ik ooit ga samenwonen/kinderen neem, zal ik eerst moeten kijken hoe dit bevalt voor me. Kinderen zal ik dit nooit opleggen, ik ken de documentaires met groeiachterstanden en uitgebleven menstruaties. Wel zou ik graag bewust zoveel mogelijk eten kopen zonder e-nummers voor ze. Kinderen horen natuurlijk wel mee te snoepen met leeftijdsgenootjes. ;)

Nog een paar kleine dingetjes
Ik ben me ervan bewust dat bepaalde groentes ongekookt giftig zijn voor het menselijk lichaam. Ik zal altijd oppassen dat wat ik eet ook écht goed voor me is.

Ik háát helaas tomaten, terwijl deze wel van enorme waarde zijn voor het menselijk lichaam. Weet iemand hoe ik toch tomaten kan verwerken in maaltijden, zonder die enorm vieze smaak te proeven? Ik probeer het al jaren te 'leren eten', maar ik blijf het in gruwel doorslikken. :{

Fok!
Zijn er Fok!-ers die of de Raw Food-beweging aanhangen of die op een andere manier back-to-nature zijn gegaan en bewerkt voedsel hebben afgezworen of alleen nog in mate consumeren?

Waar moet ik mee oppassen met vitamine-inname?

Plus: Markt of supermarkt?
pi_127187263
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:19 schreef lsi het volgende:
Later, als ik oud ben
Zodra ik ooit ga samenwonen/kinderen neem, zal ik eerst moeten kijken hoe dit bevalt voor me. Kinderen zal ik dit nooit opleggen, ik ken de documentaires met groeiachterstanden en uitgebleven menstruaties. Wel zou ik graag bewust zoveel mogelijk eten kopen zonder e-nummers voor ze. Kinderen horen natuurlijk wel mee te snoepen met leeftijdsgenootjes.
En nóg denk je dat het gezond is om alleen rauwe groente te eten? |:(
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_127187322

:D

Ik verdenk jou alleen van hipster motieven.
pi_127187347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:33 schreef destrovel het volgende:

En nóg denk je dat het gezond is om alleen rauwe groente te eten? |:(
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:19 schreef lsi het volgende:
Ik geloof er daarbij niet zo in dat koken er voor zorgt dat eten 'slecht' voor je wordt.
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:19 schreef lsi het volgende:
... dus als ik kook blijft het strikt bij gekookte/gestoomde groentes als erwtjes en bruine bonen.
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:19 schreef lsi het volgende:
... en drankje met vriend(inn)en zal ik echt niet overslaan, net als een maaltijd met mijn familie of een diner met mijn vriend. Ik zal ook rustig koekjes en alles in huis halen als mijn vriend komt en er eentje mee-eten.
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:19 schreef lsi het volgende:
... en (gestoomde/gekookte) groentes ...
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:19 schreef lsi het volgende:
Als ik merk dat ik iets te kort kom, ben ik niet zo gek dat ik er niets aan zal doen. Zal ik b-12 te kort komen, bak ik heus een eitje of een stukje rund.
pi_127187946
Eng hoor E-nummers :o Een paar die er mij te binnen schieten:
E260 Azijnzuur
E270 Melkzuur
E300 Ascorbinezuur
E330 Citroenzuur
pi_127188112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 00:52 schreef Kowloon het volgende:
Eng hoor E-nummers :o Een paar die er mij te binnen schieten:
E260 Azijnzuur
E270 Melkzuur
E300 Ascorbinezuur
E330 Citroenzuur
Er zijn goede en slechte E-nummers.

Groen = Oké
Oranje = Mate
Rood = Schadelijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van deze lijst al bijna 220 hits die je echt móet vermijden, omdat ze erge schade toebrengen aan je lichaam.

Ik hoop dat je met me eens bent dat E-nummers in het algemeen schadelijk zijn en in het algemeen onnodig voor onze behoeftes. Natuurlijk zijn er ook onschadelijke natuurlijke E-nummers, maar deze vind ik eigenlijk ook overbodig.

Denk maar aan aspartaam. Dit wil je écht niet in je stelsel hebben.
pi_127188194
Ik ben al veel te lang aan het nachtbraken. Ik kom morgen weer een kijkje nemen! Slaap lekker voor nu, forum Fok!.
pi_127188343
De meeste stoffen hebben voor de leek wat exotische namen maar zijn in feite hele normale stoffen hoor die gewoon ook van nature in veel voeding zit. Alleen omdat het als additief toegevoegd wordt moet het als E-nummer vermeld worden.
  donderdag 30 mei 2013 @ 01:12:17 #9
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_127188555
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_E-nummers
E300 is vitamine C en zo zijn er nog veel meer natuurlijke stoffen die een E-nummertje hebben gekregen.

Met raw-food krijgt je lichaam veel te weinig mineralen binnen, als de mensen gemaakt zou zijn om rauw voedsel te eten dan hadden we wel een fermenteer-maag gehad (of we zouden net als konijnen onze eigen stront moeten opeten voor we de voedingsstoffen binnen zouden krijgen.)

Je lichaam moet in balans blijven, je lichaam heeft bijvoorbeeld voldoende kalium en natrium nodig om de natrium-kaliumpomp in werking te houden (heeft te maken met het aansturen van de spieren)
Bij een normaal diëet werkt dat allemaal prima maar als je een eenzijdig dieet aanhoudt dan raakt het verstoort en kan je zelfs hartritmestoornissen krijgen.
En als het eenmaal uit balans is is het niet makkelijk om weer in balans te krijgen...

En da's nog maar 1 ding, met raw food put je je lichaam dusdanig uit dat je amper reserves overhoud en je lichaam in een "survival-mode" overgaat.
Men heeft onlangs wetenschappelijk aangetoond dat als je maar 30% van je dagelijkse behoefte aan voedingsstoffen binnen krijgt je wel veel langer kan even.. maar je hebt wel lichamelijke klachten en brengt dus ook meer tijd in het ziekenhuis door.
  donderdag 30 mei 2013 @ 01:12:34 #10
352163 Stevenzenl
PSV Eindhoven
pi_127188563
Rare kuthippies die denken dat dit écht gezonder is dan godverdomme gewoon normaal te eten :')
pi_127188566
Volgens mij is het niet gezond als je ineens weer vlees gaat eten als je al voor langere tijd droog staat. Dus 'even' een stuk rund naarbinnen tikken is er dan niet bij.
Verder hoop je bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen bij familiediners, ik zou je dieet niet afhankelijk maken van wat andere doen.
Verder levert het braden / koken van voedsel ook weer voedingsstoffen op die je op een andere manier niet binnen kan krijgen. Misschien uit een potje van Bayer, maar daar wil je niet aan begreep ik.

Over de tomaten; witte bonen in tomatensaus. Kan wel een paar blikken van dat spul wegtikken, aanrader vind ik.
pi_127188708
quote:
13s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:12 schreef Stevenzenl het volgende:
Rare kuthippies die denken dat dit écht gezonder is dan godverdomme gewoon normaal te eten :')
Degenen die arm zijn eten aardappels.
Degenen die voldoende hebben eten aardappels met vlees.
Degenen die rijk zijn worden vegetariër.

Eisen stellen aan eten en dieet is puur een welvaartsziekte. PvdD is hier een perfect voorbeeld van.
Ieder het zijne natuurlijk.
  donderdag 30 mei 2013 @ 01:31:57 #13
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_127189063
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:12 schreef karton2 het volgende:
Over de tomaten; witte bonen in tomatensaus. Kan wel een paar blikken van dat spul wegtikken, aanrader vind ik.
Maar dat zit in pot/blik, heeft E-nummers én is gekookt geweest.
En gewelde rauwe bonen met rauwe tomaat lijkt mij nou niet echt geweldig..

maar sowieso, als je je bij voorbaat al af zit te vragen of een bepaald diëet wel goed is moet je het gewoon niet doen.
De mensen heeft evolutionair gezien een gevarieerd diëet nodig met voldoende voedingsstoffen.
pi_127189268
Oei, de o zo slechte E nummers als as der kwaad... De helft van de E nummers die in een product verwerk zijn heb je gewoon in je keukenkastje of koelkast.

Ik vind het ook altijd grappig dat E621 als de vijand gezien wordt en als iets dat als de dood moet worden ontweken terwijl het gewoon een extract is uit zeewier.

Leuk feitje, E621 wordt het meest gebruikt in Japan en logisch daar komt het ook vandaan terwijl in Japan de gemiddelde levensverwachting het hoogst is met bijna 83 jaar oud gemiddeld (in Nederland is het iets boven de 81). Iets dat je eigenlijk niet zou verwachten als dit product in zulke grote getallen wordt geconsumeerd en de verhalen op het internet moet geloven.

Het grootste gevaar dat we tegenwoordig met ons voedsel hebben is een overconsumptie van zout. Maar zout is niet eng omdat we dat ook in ons keukenkastje hebben staan en dus geen probleem.

Maargoed gezond leven doe je niet door juist alles maar te ontwijken. Je moet balanceren.
  donderdag 30 mei 2013 @ 01:51:43 #15
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_127189376
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:42 schreef teckna het volgende:
Oei, de o zo slechte E nummers als as der kwaad...
As is E153 (Koolstof)
pi_127189382
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:42 schreef teckna het volgende:
Maargoed gezond leven doe je niet door juist alles maar te ontwijken. Je moet balanceren.
Dat dus. Juist inwoners uit landen met een gevarieerde keuken worden het oudst. Veel Chinese keukens, Japanse keuken, Mediterraanse keuken enzovoort. Allemaal keukens met een erg gevarieerd eten.
  donderdag 30 mei 2013 @ 02:00:06 #17
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_127189485
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:52 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat dus. Juist inwoners uit landen met een gevarieerde keuken worden het oudst. Veel Chinese keukens, Japanse keuken, Mediterraanse keuken enzovoort. Allemaal keukens met een erg gevarieerd eten.
En redelijk wat vis als basis..
In Japan hadden ze vroeger niet eens vleeskoeien, alleen melkkoeien en werk-ossen.
Pas later (rond 1950) is men begonnen met de fok van Wagyu-runderen.
Mediterraanse keuken is een vrij natuurlijke keuken, veel verse kruiden maar ook altijd vis of vlees bij de groenten.
En Chinese keuken is zeer gevarieerd (en totaal anders dan wat we hier in Nederland onder Chinees verstaan), veel varken en kip maar ook veel groenten en rijstproducten, aan de kust meer visgerechten, als het maar vers is.
  donderdag 30 mei 2013 @ 02:03:11 #18
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_127189521
Ik vraag me af wat de onderbouwing bij die E nummers zijn.
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_127190549
Hoe past vlees precies in een dergelijk dieet?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_127193867
Heel erg bedankt voor alle reacties! :D

Ik begrijp dat jullie over 't algemeen E-nummers onschadelijk bevinden. Ik (We) zouden eigenlijk niet eens iets slechts moeten vermijden van tijd tot tijd, maar het eteetpatroon uitbalanceren?

Tja, ik weet dat sommige E-nummers onschadelijk zijn, maar daarbij is er ook behoorlijk wat rotzooi als aspartaam. Ik vind ook niet dat e-nummers voor de kleur, smaak, geur of houdbaarheid toevoegen, eigenlijk nódig is. Neem appelmoes: Hoort gewoon verse, tot moes gestampte appels te zijn. Daar hoef ik verder niets in, als suiker of e-nummers. Als ik een warm gerecht, maar ook een koud gerecht, zou maken, gebruik ik liever alleen verse, schone en onbewerkte ingrediënten in. Ik wil dan ook geen e-nummers uit het keukenkastje hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 02:00 schreef SiGNe het volgende:
En redelijk wat vis als basis..
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 02:00 schreef SiGNe het volgende:
aan de kust meer visgerechten, als het maar vers is.
Vooral vis eten? Ja, daar kan ik ook nog wel inkomen! Maar als ik het dan bereid, het liefst gegrilled. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:12 schreef karton2 het volgende:
Over de tomaten; witte bonen in tomatensaus. Kan wel een paar blikken van dat spul wegtikken, aanrader vind ik.
Ja, dat zou nog heel goed kunnen! :D

Ik eet natuurlijk niets uit pot/blik uit de supermarkt, maar ik kan best de bonen zelf koken, en als ik de tomaten tot moes maak en dan (misschien) kook? Dat is even uittesten. :)

Heel erg bedankt, karton2! :)

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 01:12 schreef karton2 het volgende:
Volgens mij is het niet gezond als je ineens weer vlees gaat eten als je al voor langere tijd droog staat. Dus 'even' een stuk rund naarbinnen tikken is er dan niet bij.
Verder hoop je bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen bij familiediners, ik zou je dieet niet afhankelijk maken van wat andere doen.
Verder levert het braden / koken van voedsel ook weer voedingsstoffen op die je op een andere manier niet binnen kan krijgen. Misschien uit een potje van Bayer, maar daar wil je niet aan begreep ik.
Erg goede reactie! Zet me even aan het nadenken. Het is niet goed voor mijn lichaam als ik na 4 weken onthouding bijvoorbeeld weer een stukje magere rosbief eet?

Ik wil eigenlijk geen vitaminen, mineralen en caloriën gaan tellen. Dat betekend dat ik er erg teveel bij stil sta, en dat wil ik eigenlijk niet in mijn leven. Zodra ik ergens een tekort aanvoel, dan ga ik dat zéker aanvullen. Klinkt zorgenloos, maar dat moet ook in het leven. Ik ben nooit geweest van mijn gerechten afwegen, ook niet toen ik een ordinair dieet had.

Ik was me bewust dat van het koken van sommige groentes en vruchten er een verbeterde situatie omtrend de menselijke voedingsstoffenopname bestaat. Ik ben willig deze groentes en vruchten gewoon te koken. Kijk, ik klamp me niet vast aan het niet-koken, ik wil puur en alleen het beste en gezondste voor mijn lichaam. Ik ben er al een tijdje van overtuigt dat dit voor ieder mens een onverwerkte maaltijd is, zonder toevoegingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door lsi op 30-05-2013 10:34:55 ]
pi_127194205
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:22 schreef lsi het volgende:

Erg goede reactie! Zet me even aan het nadenken. Het is niet goed voor mijn lichaam als ik na 4 weken onthouding bijvoorbeeld weer een stukje magere rosbief eet?

Dat is iets wat ik ooit gehoord heb bij vegetariërs. Je maag / darmen zijn gewend om groente en fruit te verwerken en als daar ineens vlees tussendoor komt is dat niet goed omdat dit eerst moet worden opgebouwd.
Kip schijnt dan weer makkelijker te gaan (in bepaalde hoeveelheden) omdat dit minder zwaar vlees zou zijn.
Hoe het exact zit weet ik niet, moet je aan de kenners vragen.
pi_127194281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:32 schreef karton2 het volgende:

Dat is iets wat ik ooit gehoord heb bij vegetariërs. Je maag / darmen zijn gewend om groente en fruit te verwerken en als daar ineens vlees tussendoor komt is dat niet goed omdat dit eerst moet worden opgebouwd.
Kip schijnt dan weer makkelijker te gaan (in bepaalde hoeveelheden) omdat dit minder zwaar vlees zou zijn.
Hoe het exact zit weet ik niet, moet je aan de kenners vragen.
Heel erg bedankt voor je reactie. Dit wist ik niet. Ik heb wel vegetariërs in mijn omgeving, maar die weten uiteraard waarschijnlijk niet hoe het voelt als ze weer vlees gaan eten. Ik heb geen voormalig vegetariërs in de buurt. :o
pi_127194845
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:22 schreef lsi het volgende:
Heel erg bedankt voor alle reacties! :D

Ik begrijp dat jullie over 't algemeen E-nummers onschadelijk bevinden. Ik (We) zouden eigenlijk niet eens iets slechts moeten vermijden van tijd tot tijd, maar het eteetpatroon uitbalanceren?

Tja, ik weet dat sommige E-nummers onschadelijk zijn, maar daarbij is er ook behoorlijk wat rotzooi als aspartaam. Ik vind ook niet dat e-nummers voor de kleur, smaak, geur of houdbaarheid toevoegen, eigenlijk nódig is. Neem appelmoes: Hoort gewoon verse, tot moes gestampte appels te zijn. Daar hoef ik verder niets in, als suiker of e-nummers. Als ik een warm gerecht, maar ook een koud gerecht, zou maken, gebruik ik liever alleen verse, schone en onbewerkte ingrediënten in. Ik wil dan ook geen e-nummers uit het keukenkastje hebben.

[..]

[..]

Vooral vis eten? Ja, daar kan ik ook nog wel inkomen! Maar als ik het dan bereid, het liefst gegrilled. :D

[..]

Ja, dat zou nog heel goed kunnen! :D

Ik eet natuurlijk niets uit pot/blik uit de supermarkt, maar ik kan best de bonen zelf koken, en als ik de tomaten tot moes maak en dan (misschien) kook? Dat is even uittesten. :)

Heel erg bedankt, karton2! :)

[..]

Erg goede reactie! Zet me even aan het nadenken. Het is niet goed voor mijn lichaam als ik na 4 weken onthouding bijvoorbeeld weer een stukje magere rosbief eet?

Ik wil eigenlijk geen vitaminen, mineralen en caloriën gaan tellen. Dat betekend dat ik er erg teveel bij stil sta, en dat wil ik eigenlijk niet in mijn leven. Zodra ik ergens een tekort aanvoel, dan ga ik dat zéker aanvullen. Klinkt zorgenloos, maar dat moet ook in het leven. Ik ben nooit geweest van mijn gerechten afwegen, ook niet toen ik een ordinair dieet had.

Ik was me bewust dat van het koken van sommige groentes en vruchten er een verbeterde situatie omtrend de menselijke voedingsstoffenopname bestaat. Ik ben willig deze groentes en vruchten gewoon te koken. Kijk, ik klamp me niet vast aan het niet-koken, ik wil puur en alleen het beste en gezondste voor mijn lichaam. Ik ben er al een tijdje van overtuigt dat dit voor ieder mens een onverwerkte maaltijd is, zonder toevoegingen.
Ik neem aan dat je je zelf ook wel realiseert dat je met één stukje vlees in de zoveel weken niet aan je vitamines komt. Of af en toe een koekje nemen of af en toe bij iemand anders eten. :') En een te kort voel je niet ineens aan. Je haar begint langzaam aan steeds iets meer uit te vallen, je krijgt last van osteoporose (botontkalking), je wordt heel geleidelijk wat vergeetachtiger, je zicht gaat heel langzaam achteruit, je hart gaat elke dag een klein beetje slechter werken, je reflexen worden langzaam aan minder, je krijgt ineens last van een huidaandoening of wat schilfers hier en daar, je bent wat vaker een beetje ziekig, je krijgt eens kramp in een spier en dan nog eens, je ontwikkeld langzaam bloedarme, je krijgt een tremor hier en daar, maar allemaal zo langzaam dat je het niet echt opmerkt tot je zo'n achterstand hebt dat het echt hard werken is om alles weer in balans te krijgen. En niet met enkel een stukje rosbief.

Je wil puur en alleen het gezondste en beste voor je lichaam. Nou dat is dus alles gewoon eten. Je bent een alleseter. Deal with it.

En boter is gewoon vet en vet heeft je lichaam nodig, onder andere om überhaupt vitamine A, D, E en K te kunnen verwerken. Dus een klontje boter over het één of het ander is echt niet slecht.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_127194981
quote:
13s.gif Op donderdag 30 mei 2013 10:52 schreef Rebubbled het volgende:
Ik neem aan dat je je zelf ook wel realiseert dat je met één stukje vlees in de zoveel weken niet aan je vitamines komt. Of af en toe een koekje nemen of af en toe bij iemand anders eten. En een te kort voel je niet ineens aan. Je haar begint langzaam aan steeds iets meer uit te vallen, je krijgt last van osteoporose (botontkalking), je wordt heel geleidelijk wat vergeetachtiger, je zicht gaat heel langzaam achteruit, je hart gaat elke dag een klein beetje slechter werken, je reflexen worden langzaam aan minder, je krijgt ineens last van een huidaandoening of wat schilfers hier en daar, je bent wat vaker een beetje ziekig, je krijgt eens kramp in een spier en dan nog eens, je ontwikkeld langzaam bloedarme, je krijgt een tremor hier en daar, maar allemaal zo langzaam dat je het niet echt opmerkt tot je zo'n achterstand hebt dat het echt hard werken is om alles weer in balans te krijgen. En niet met enkel een stukje rosbief.

Je wil puur en alleen het gezondste en beste voor je lichaam. Nou dat is dus alles gewoon eten. Je bent een alleseter. Deal with it.

En boter is gewoon vet en vet heeft je lichaam nodig, onder andere om überhaupt vitamine A, D, E en K te kunnen verwerken. Dus een klontje boter over het één of het ander is echt niet slecht.
Heel erg bedankt voor je reactie, Rebubbled! Wow, wat stel je het eng. :{

Misschien ben ik heel stom, maar; Ben ik niet een alleseter als ik én vlees én groentes, fruit, zaden en eet?

Ik dacht dat een omnivoor in weze beide een carni- en herbivoor was.

Ik denk dat bijvoorbeeld een wafel, winegum of iets anders 100% bewerkt als snoepgoed, alleen maar slécht is voor je lichaam en dus prima kan mijden.

Of bedoel je dat ik naast een dieet van onbewerkt vlees, vis, groente, fruit, zaden, noten en kiemproducten ik nog iets anders nodig heb? Bier? Wafel?

Je moet me wel even bijlichten over je mening. (Ik stel het allemaal niet arrogant.)
pi_127195574
Je snapt toch zelf ook wel dat er een verschil is tussen 100 % rauw eten en gezond en gevarieerd eten?

Als je rauw eet kun je bijvoorbeeld geen peulvruchten eten, omdat deze rAuw niet te eten zijn. En bijna geen koolhydraat producten, zoals aardappelen of rijst. Ook je inname van vetten is beperkter. Als je er voor kiest om gewoon te koken, zonder e nummers en met onbespoten producten is er niets aan de hand. Dan stop je geen shit in je hoofd want dan maak je alles zelf. Maar als je rauw eet mis je dingen! En dat is gevaarlijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')