abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:02:04 #1
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_127151561
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
we dan
pi_127160121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:01 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nog steeds? Op de meet toen kwam je wel goed over en las later ook dat je weer wat begon te drinken lichtjes e.d. toch? Of is dat nog niet beter geworden? Verbaast me een beetje om je hier te zien nu :P
Ik kan er nu meer mee omgaan, maar de symptonen verdwijnen helaas niet. Door mijn verleden heb ik waarschijnlijk stoornissen ontwikkeld waarvoor ik gediagnosticeerd wil worden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:16:47 #3
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_127161016
Ligt het aan mij of loopt deze reeks zelfs beter dan HVJJN? :') _O-

Het gaat wel beter de laatste dagen nu ik lekker druk bezig ben. :)
pi_127236105
quote:
10s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:16 schreef Gary_Oak het volgende:
Ligt het aan mij of loopt deze reeks zelfs beter dan HVJJN? :') _O-

Het gaat wel beter de laatste dagen nu ik lekker druk bezig ben. :)
En gelijk is iedereen er stil van! :P

Er zijn hier veel positieve dingen gebeurd in de afgelopen dagen, dat zorgt voor een goede stemming. Fijn!
Alleen dat slapen, hè... Blijft ruk, afgelopen nacht zelfs met medicatie maar een uurtje of twee geslapen :')
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 31 mei 2013 @ 01:17:42 #5
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127236171
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:14 schreef minthy het volgende:

[..]

En gelijk is iedereen er stil van! :P

Er zijn hier veel positieve dingen gebeurd in de afgelopen dagen, dat zorgt voor een goede stemming. Fijn!
Alleen dat slapen, hè... Blijft ruk, afgelopen nacht zelfs met medicatie maar een uurtje of twee geslapen :')
Ja klote is dat he.
Heeft bij mij ook heel lang geduurd. En nog steeds slaap ik niet geweldig.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 12:38:10 #6
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_127245823
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:14 schreef minthy het volgende:

[..]

En gelijk is iedereen er stil van! :P

Er zijn hier veel positieve dingen gebeurd in de afgelopen dagen, dat zorgt voor een goede stemming. Fijn!
Alleen dat slapen, hè... Blijft ruk, afgelopen nacht zelfs met medicatie maar een uurtje of twee geslapen :')
:D

Ik heb de nu afgelopen dagen juist weer alléén maar geslapen. :'( Voel me echt enorm futloos. En het ging zo goed...
pi_127246530
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 01:17 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja klote is dat he.
Heeft bij mij ook heel lang geduurd. En nog steeds slaap ik niet geweldig.
Zwaar klote. Altijd al een slechte slaper geweest, maar de laatste maanden is het over het algemeen volkomen kut en mag ik vaak blij zijn als ik 5u per nacht haal :P

Afgelopen nacht de klok zowat rondgeslapen, druk van de ketel, dat scheelt *O*
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127246548
quote:
99s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:38 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

:D

Ik heb de nu afgelopen dagen juist weer alléén maar geslapen. :'( Voel me echt enorm futloos. En het ging zo goed...
Precies het tegenovergestelde dus... Mooi balen! :*
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 31 mei 2013 @ 13:16:18 #9
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127246897
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:03 schreef minthy het volgende:

[..]

Zwaar klote. Altijd al een slechte slaper geweest, maar de laatste maanden is het over het algemeen volkomen kut en mag ik vaak blij zijn als ik 5u per nacht haal :P

Afgelopen nacht de klok zowat rondgeslapen, druk van de ketel, dat scheelt *O*
Ja ik ook, zeker op dagen dat ik er uit moet.
Als ik kan blijven liggen dan pak ik nog wel wat uurtjes mee.

Maar mooi dat er wat druk van de ketel is, en dan nu lekker genieten van het zonnetje *O*
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:56:03 #10
103397 minthy
Lief-ish
pi_127251828
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 13:16 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja ik ook, zeker op dagen dat ik er uit moet.
Als ik kan blijven liggen dan pak ik nog wel wat uurtjes mee.

Maar mooi dat er wat druk van de ketel is, en dan nu lekker genieten van het zonnetje *O*
Ja, dan ga je erop "liggen" dat je er op tijd uit moet :')
En inderdaad, in de ochtenden blijf ik tegenwoordig mooi liggen en zet de wekker rond 9.30 zodat ik niet compleet uit m'n ritme schiet.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 31 mei 2013 @ 15:58:24 #11
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127251902
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 15:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, dan ga je erop "liggen" dat je er op tijd uit moet :')
En inderdaad, in de ochtenden blijf ik tegenwoordig mooi liggen en zet de wekker rond 9.30 zodat ik niet compleet uit m'n ritme schiet.
Ja precies, en dan ga je echt op de klok kijken met het idee dat je nog maar een paar uur hebt.
Of als ik dan een uur voor de wekker wakker word dan slaap ik niet meer, omdat ik weet dat ik er "zo" uit moet.
pi_127265636
Vandaag afspraak psychiater gehad voor de medicatie. Voorlopig mee doorgaan! Misschien tzt afbouwen, maar conclusie is wel dat we eindelijk een middel hebben gevonden wat werkt! En dat het nu redelijk stabiel is, er blijven dingen die me aan het wankelen maken, maar ik donder niet gelijk om :).
Als iemand me dat in januari had verteld, had ik het absoluut niet geloofd.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:40:31 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_127265882
Nog maar 5 mg citalopram *O*

Sinds 2 dagen nu pas hoor.....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 21:42:36 #14
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_127265999
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:35 schreef Nijna het volgende:
Vandaag afspraak psychiater gehad voor de medicatie. Voorlopig mee doorgaan! Misschien tzt afbouwen, maar conclusie is wel dat we eindelijk een middel hebben gevonden wat werkt! En dat het nu redelijk stabiel is, er blijven dingen die me aan het wankelen maken, maar ik donder niet gelijk om :).
Als iemand me dat in januari had verteld, had ik het absoluut niet geloofd.
Goed om te lezen! ^O^
pi_127266798
Murmel, goed zeg!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:05:20 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_127267007
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:00 schreef Nijna het volgende:
Murmel, goed zeg!
Thanks! Jij ook! Fijn dat het goed gaat.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_127285151
Ik zit op het moment voor een aantal dagen in Lloret de Mar, god almighty, ik heb mezelf nog nooit zo'n buitenstaander gevoeld :D. Heb het prima naar me zin hoor, daar niet van maar my goodness, wat een pauperige bende is het hier. Er loopt hier echt een volslagen dolle generatie rond. Het mogelijke duidelijk zijn ik haal hier absoluut geen plezier uit en ook een flinke anxiety aanval gehad toen ik in m'n eentje ergens op een rots zat genieten van het uitzicht.

Kwam er overigens 4 zwerfkittens tegen ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_127285261
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:35 schreef Nijna het volgende:
Vandaag afspraak psychiater gehad voor de medicatie. Voorlopig mee doorgaan! Misschien tzt afbouwen, maar conclusie is wel dat we eindelijk een middel hebben gevonden wat werkt! En dat het nu redelijk stabiel is, er blijven dingen die me aan het wankelen maken, maar ik donder niet gelijk om :).
Als iemand me dat in januari had verteld, had ik het absoluut niet geloofd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 21:40 schreef Murmeli het volgende:
Nog maar 5 mg citalopram *O*

Sinds 2 dagen nu pas hoor.....
w/ *O* _O_
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:01:38 #19
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127285714
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 13:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit op het moment voor een aantal dagen in Lloret de Mar, god almighty, ik heb mezelf nog nooit zo'n buitenstaander gevoeld :D. Heb het prima naar me zin hoor, daar niet van maar my goodness, wat een pauperige bende is het hier. Er loopt hier echt een volslagen dolle generatie rond. Het mogelijke duidelijk zijn ik haal hier absoluut geen plezier uit en ook een flinke anxiety aanval gehad toen ik in m'n eentje ergens op een rots zat genieten van het uitzicht.

Kwam er overigens 4 zwerfkittens tegen ;(
Ja dat gevoel ken ik in Lloret.
We worden te oud voor die shit.
pi_127286959
Het gaat ook goed hier *O*
Op een kleine grote bui eergisteren na.

Ik krijg een intake voor beschermd wonen. Mijn medicijnen werken goed. Ik ben chill, alles is goed *O*
Vanmiddag ga ik leuke dingen doen met vrienden!
*O*
Twiddel
pi_127288008
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:01 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja dat gevoel ken ik in Lloret.
We worden te oud voor die shit.
Niet alleen te oud, naja, misschien ook wel, want er vergaan hier een boel jongeren naar de tievus van de drugs en alochol, maar ik zie genoeg gelijk jarigen van boven de 25 en de 30 die zich ook aan de drank vergeven.

Overigens is het zo makkelijk om hier aan de dames te geraken. Zo gewillig echt gatverdamme :r Het zorgt er bij mij wel voor dat ik juist weer minder positief naar het leven kijk. Tevreden met zuipen, feesten, dronken op straat liggen, kotsen .. Er zitten genoeg werklozen jongeren van Nederland tussen :').

Ik geniet dan meer van een pilsje de zon zien onder gaan, binnen aantal dagen pakken we weer het vliegtuig en gaan we ergens anders naar toe. Je merkt ook dat slapen stukken beter gaat omdat je allerlei verschillende indrukken meepakt, thuis is dat continu hetzelfde en lig je tot 3 uur wakker :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:48:02 #22
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127288773
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet alleen te oud, naja, misschien ook wel, want er vergaan hier een boel jongeren naar de tievus van de drugs en alochol, maar ik zie genoeg gelijk jarigen van boven de 25 en de 30 die zich ook aan de drank vergeven.

Overigens is het zo makkelijk om hier aan de dames te geraken. Zo gewillig echt gatverdamme :r Het zorgt er bij mij wel voor dat ik juist weer minder positief naar het leven kijk. Tevreden met zuipen, feesten, dronken op straat liggen, kotsen .. Er zitten genoeg werklozen jongeren van Nederland tussen :').

Ik geniet dan meer van een pilsje de zon zien onder gaan, binnen aantal dagen pakken we weer het vliegtuig en gaan we ergens anders naar toe. Je merkt ook dat slapen stukken beter gaat omdat je allerlei verschillende indrukken meepakt, thuis is dat continu hetzelfde en lig je tot 3 uur wakker :').
Als je maar onthoudt dat er genoeg mensen zijn die dat niet zo zien. Ik zou dat ook niet kunnen uithouden zo tussen die gasten. Geef mij maar die mooie rots waarbij je dus wel kan genieten. :)

Waar ga je nu trouwens naartoe?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_127291312
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:48 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Als je maar onthoudt dat er genoeg mensen zijn die dat niet zo zien. Ik zou dat ook niet kunnen uithouden zo tussen die gasten. Geef mij maar die mooie rots waarbij je dus wel kan genieten. :)

Waar ga je nu trouwens naartoe?
Het meerendeel ziet dat niet, Maar ook hier raak je weer met jan en alleman in gesprek .De locals hebben het toch wel erg pittig qua centen maar de domme toeristen vallen in bijna elke toeristen trap. Bijv. even 20 euro bijlappen als belasting bij binnenkomst in het hotel zonder dat het ook maar ergens op bonnetje te zien was :'). Ik ben daar veel te krielig voor. Ook hier merk ik wel dat de depressie en angst om je heen slaat.

Zit atm. in een hotelletje tot en met dinsdag, heb nog geen vervolg vlucht geboekt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 17:24:52 #24
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127291665
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het meerendeel ziet dat niet, Maar ook hier raak je weer met jan en alleman in gesprek .De locals hebben het toch wel erg pittig qua centen maar de domme toeristen vallen in bijna elke toeristen trap. Bijv. even 20 euro bijlappen als belasting bij binnenkomst in het hotel zonder dat het ook maar ergens op bonnetje te zien was :'). Ik ben daar veel te krielig voor. Ook hier merk ik wel dat de depressie en angst om je heen slaat.

Zit atm. in een hotelletje tot en met dinsdag, heb nog geen vervolg vlucht geboekt.
Ik vroeg me trouwens nog iets af. Je zegt dat sinds je ex jouw perceptie over een vrouw, kinderen en dergelijke helemaal veranderd zijn. Heb je dat dan ook helemaal afgeschreven of houd je die optie open?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_127321430
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:24 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik vroeg me trouwens nog iets af. Je zegt dat sinds je ex jouw perceptie over een vrouw, kinderen en dergelijke helemaal veranderd zijn. Heb je dat dan ook helemaal afgeschreven of houd je die optie open?
Pak em beet een jaar geleden zat ik met een dame die huisje boompje beestje wou met kids, namen waren al ready, komende 5/10/15 jaar lagen al geschreven. Toen kwam het borderline verhaal om de hoek en *poef* iiiiits gone. Hierdoor ben ik inderdaad mijn perceptie van huisje boompje beestje niet alleen kwijt, nu ga ik dames met rikketikkende eierstokken enorm uit de weg, dames die een vent willen omdat ze iemand missen op de bank etc. Ren ik van weg, afhankelijke figuren, brrrr. Of van die figuren, moet wel kinderen hebben voor mijn 30e hoor! Brrrrrrrrrrrrrrrrrr...

Huisje boompje beestje? Liefde? Echte liefde? Vertrouwen, empathie, kinderen? Alles is volledig over hoop gegooid. Echte liefde bestaat niet (heb er genoeg psychologisch materiaal over gelezen) geniet van de momenten die je hebt met je partner maar cling niet en ga zeker niet 35 jaar uit dokteren.. Echte empathie van iemand anders is een van de mooiste dingen die je kunt ontvangen.

Wil ik ooit kinderen? Sure .. Huisje boompje beestje, hypotheek, gezinsauto 2 honden en 3 kinderen in hubbechubbekutteveen in Nederland? Vergeet het maar :'). Als ik daar nu over na denk krijg ik al een opkomende angstaanval. Dan zou ik een pijnlijke dood sterven :'). Ik blijf er bij, eenzaamheid en samenzijn, succes en drama is een keuze tot op zekere hoogte.

Het enige waar ik mee blijf klooien, wat voor zin heeft het allemaal?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')