abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127052533
nee, want de kussers zijn ook moslims waarschijnlijk.

turkije heeft wel last van strenge moslims die het land liever meer islamitisch willen maken.
maar er is een sterke seculiere basis, en het leger zal ingrijpen als het echt fout gaat. is al twee keer eerder gebeurd.
pi_127053547
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:34 schreef Elfletterig het volgende:
Even gezocht. Hier vind je berichtgeving in één van de genoemde Turkse kranten:http://gundem.milliyet.co(...)/1714174/default.htmEn voor wie dan nog niet overtuigd is: er zijn ook nog beelden:http://www.milliyet.tv/vi(...)ri-NZj1Qii0U4zF.html
Milliyet is de Turkse versie van The Sun / Daily Fail, dwz. boulevard/riool/sensatiepers.
pi_127053643
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 01:14 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Milliyet is de Turkse versie van The Sun / Daily Fail, dwz. boulevard/riool/sensatiepers.
Joh, dan ga jij het fijn ontkennen :') Op die site staan gewoon foto's en een video, maar DarkSkywise op Fok! weet het beter...
pi_127053738
Wat is er zo moreel verheven aan om iemand neer te steken als die persoon bezig is met een gezonde menselijke activiteit? |:(
pi_127054494
Hoop dat seculier Turkije zich kan verdedigen tegen het snode plan van Erdogan, want het gaat langzaam bergafwaarts daar.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_127068830
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 01:19 schreef Elfletterig het volgende:
Op die site staan gewoon foto's en een video, maar DarkSkywise op Fok! weet het beter...
Niet alleen ik, maar ik denk dat *jij* stiekem ook wel wist dat een sensatiesite niet zo'n goede bronbevestiging is voor een andere sensatiesite. ;)

Als ik een raar Telegraafbericht post en jij vraagt om een bevestiging dmv. een andere bron, moet ik ook niet aankomen met Niburu of Kopp-Verlag. :D (Okee, die zijn erger, maar in een voorbeeld hoor je altijd iets te overdrijven. :9 )

PS. Hürriyet is eveneens een tabloid, dus Millyet bevestigen dmv. Hürriyet heeft net zo veel zin als de Telegraaf bevestigen dmv. GeenStijl.

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkSkywise op 27-05-2013 17:14:00 ]
pi_127069360
Debiele Grijze Wolven, je ziet ze ook die Grijze Wolven handbeweging maken.

Goed dat de zoeners gewoon door zijn gegaan met hun actie!

Deze figuren zijn net zo intolerant als sommige
PVV'ers in Nederland. En de mensen van de Kiss-in, die zelf grotendeels moslim zullen zijn zouden denk ik niet willen dat hun actie gebruikt wordt om een negatief sentiment jegens moslims in Europa aan te wakkeren.
Een discussie over fundamentalisme, extremisme en intolerantie lijkt mij dan ook gezonder.
pi_127070349
quote:
9s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:11 schreef De_Guidance het volgende:

PVV'ers in Nederland. En de mensen van de Kiss-in, die zelf grotendeels moslim zullen zijn zouden denk ik niet willen dat hun actie gebruikt wordt om een negatief sentiment jegens moslims in Europa aan te wakkeren.
Een discussie over fundamentalisme, extremisme en intolerantie lijkt mij dan ook gezonder.
Ik vind dat je een zeer dubieuze vergelijking maakt. Je noemt deze mensen "net zo intolerant" als sommige PVV'ers. Graag wil ik van jou een paar voorbeelden horen van PVV'ers die manifestaties van moslims hebben verstoord met gebruik van wapens zoals messen. Graag wil ik van jou horen hoeveel moslims in Nederland zijn verwond door toedoen van PVV'ers.
pi_127070464
quote:
15s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik vind dat je een zeer dubieuze vergelijking maakt. Je noemt deze mensen "net zo intolerant" als sommige PVV'ers. Graag wil ik van jou een paar voorbeelden horen van PVV'ers die manifestaties van moslims hebben verstoord met gebruik van wapens zoals messen. Graag wil ik van jou horen hoeveel moslims in Nederland zijn verwond door toedoen van PVV'ers.
Nou ja, ik bedoel meer het idee dat bepaalde groepen ongewenst zijn.

Tevens zijn er wel degelijk gewelddadige incidenten geweest in Nederland (voornamelijk molotov-cocktails naar gebouwen), maar het valt natuurlijk moeilijk te bewijzen dat dat ook mensen zijn geweest die op de PVV hebben gestemd.

Uiteraard zijn de Grijze Wolven veel erger.
pi_127072676
quote:
9s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:11 schreef De_Guidance het volgende:

De PVV staat al maanden stijf bovenaan in de peilingen. Dat betekent dat jij deze stemmers gelijkstelt met terroristen zoals de grijze wolven.

De motieven van deze Kiss-in mensen zullen wel zijn dat ze meer vrijheden in hun samenleving willen afdwingen. Vrijheden waarin de meeste moslims in Turkije ongetwijfeld achterstaan, maar hun regering duidelijk niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_127073152
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De PVV staat al maanden stijf bovenaan in de peilingen. Dat betekent dat jij deze stemmers gelijkstelt met terroristen zoals de grijze wolven.
Onzin. Vergelijken is niet gelijkstellen. Vrij domme opmerking dus.

Tevens staat de PVV alleen bovenaan bij Maurice de Hoax. Bij Synnovate staan ze ruim achter VVD en PvdA. En de massa heeft niet altijd gelijk.

quote:
De motieven van deze Kiss-in mensen zullen wel zijn dat ze meer vrijheden in hun samenleving willen afdwingen. Vrijheden waarin de meeste moslims in Turkije ongetwijfeld achterstaan, maar hun regering duidelijk niet.
Een link met de huidige regering en dit voorval zoeken is onzinnig. De Grijze Wolven bestaan al überhaupt veel langer dan de partij van Erdoğan en zijn vooral nationalistisch. Ze hebben niks met de huidige regering. De regering heeft dan ook de kiss-in mensen beschermd door middel van de politie.

Als je denkt dat vroeger wel twee mannen op een plein in Ankara konden zoenen heb je het mis.

De Istanbul gay-pride bestaat sinds 2003.
http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_Pride
2003 is het jaar dat de AK-partij aan de macht kwam. Die pride loopt al jaren met weinig rumoer. Probeer dat maar eens in Rusland of Oost-Europa.

Om een lang verhaal kort te maken, het is weer eens niet zo simpel als men denkt.
  maandag 27 mei 2013 @ 18:07:15 #37
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127073590
quote:
Turkije is officieel islamitisch. Sinds meer dan twintig jaar is er een partij aan de macht die uit de islamitische beweging is voortgesproten.
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:54 schreef De_Guidance het volgende:
2003 is het jaar dat de AK-partij aan de macht kwam...
Foutje in het nieuwsartikel?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127074337
quote:

[..]

Tevens staat de PVV alleen bovenaan bij Maurice de Hoax. Bij Synnovate staan ze ruim achter VVD en PvdA. En de massa heeft niet altijd gelijk.
Jij noemt ze net zo intolerant als de Grijze Wolven. De mensen die op de PVV stemmen,maken hun standpunten duidelijk door te stemmen op een democratische partij. Grijze Wolven doen dat dmv bomaanslagen en door de wapens op te pakken. Ongeacht wat jij politiek gezien van de PVV vind is het maken van zo'n vergelijking een gotspe. Dat hoor je gewoon te weten.

Het is een van de grootste partijen en de massa heeft dan wel niet altijd gelijk, maar jij vergelijkt een democratische massa met een terroristische minderheid.
quote:

[..]

[..]

Een link met de huidige regering en dit voorval zoeken is onzinnig. De Grijze Wolven bestaan al überhaupt veel langer dan de partij van Erdoğan en zijn vooral nationalistisch. Ze hebben niks met de huidige regering. De regering heeft dan ook de kiss-in mensen beschermd door middel van de politie.
Ja, leuk dat je met dat punt komt. De politie deed dus niks toen die kussers aangevallen werden door de Grijze Wolven. Dat is nog wel met meest trieste van dit hele verhaal.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_127075353
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:07 schreef Aloulou het volgende:

[..]

[..]

Foutje in het nieuwsartikel?
Jup. Mja HLN he.
pi_127075645
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij noemt ze net zo intolerant als de Grijze Wolven. De mensen die op de PVV stemmen,maken hun standpunten duidelijk door te stemmen op een democratische partij. Grijze Wolven doen dat dmv bomaanslagen en door de wapens op te pakken. Ongeacht wat jij politiek gezien van de PVV vind is het maken van zo'n vergelijking een gotspe. Dat hoor je gewoon te weten.
Het is geen gotspe. Niet alle grijze wolven doen de dingen die jij bespreekt. Er is een politieke partij van die stroming die behoorlijk groot is(MHP). Het is gewoon een vergelijking tussen intolerante politieke bewegingen.

Dat de Grijze Wolven veel triester en gevaarlijker zijn dan de PVV, verandert niets aan de intolerantie van de PVV.

Wilders heeft de islam een kankergezwel genoemd. Wilders heeft gezegd dat de straten moeten worden terugveroverd op de haatbaarden en de hoofddoekjes. Wilders heeft gezegd dat rassenrellen geen negatieve uitwerking hoeven te hebben.

Het zijn zeer gevaarlijke uitspraken die geweld logisch laten lijken. Ik zou zeggen, durf ook kritisch te zijn naar de intolerante bewegingen in Nederland, naar andere landen wijzen is erg makkelijk.

quote:
Het is een van de grootste partijen en de massa heeft dan wel niet altijd gelijk, maar jij vergelijkt een democratische massa met een terroristische minderheid.

Er is een grote partij (MHP, derde partij van het land) die gebaseerd is op deze leer. Daar had ik het over. Hun leider zal deze actie wel afkeuren, maar het blijft een Grijze Wolven-partij.

quote:
Ja, leuk dat je met dat punt komt. De politie deed dus niks toen die kussers aangevallen werden door de Grijze Wolven. Dat is nog wel met meest trieste van dit he le verhaal.
Bron? Triest als dat waar is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')