abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:41:50 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_126892743
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:43:36 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_126892792
Even in de herhaling:
is er een groei app (who/borstvoeding) voor android?
Ik kan het niet vinden maar ik ben er ook niet zo handig in :@
pi_126892830
Ik dacht dat die nog in de maak was... Maar weet het ook niet zeker.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_126900441
Katten zijn gestoord. :') Laatst betrapte ik de kat al dat ze aan het speentje van het flesje zat ivm de melk in dat flesje. Nu had ik mijn siliconenpad op de bank laten liggen. Zie ik dat ze dat ding helemaal heeft afgelikt en op heeft zitten kauwen. Zat natuurlijk nog moedermelksmaak aan. Het is niet kapot maar wel allemaal afdrukken erin. :( Goed reinigen dan maar.

Ondertussen wil de baby sinds 9 uur niet slapen...behalve in mijn armen maar dat weegt ook lekker door en kan verder dan niets doen behalve op de bank zitten. Dat is niet de bedoeling.

-O-
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:31:40 #5
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126900807
Draagdoek Venco, on-mis-baar ;)
.... met gevoel voor drama....
pi_126900983
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:31 schreef Kersjes het volgende:
Draagdoek Venco, on-mis-baar ;)
Kan ja. Maar hij kan soms ook prima zonder mij en lekker in zijn bedje slapen maar vandaag...pff.
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:36:09 #7
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126900989
Kleintje heeft sinds gistermiddag niet meer gegeten. Warm eten, fruit, brood... Zelfs zijn zo geliefde Maisboogies wil hij niet.
Drinken doet hij gelukkig wel. En veel ook!
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:37:29 #8
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126901025
Tja, niks ligt zo lekker als tegen mama aan. Misschien een sprongetje oid?
.... met gevoel voor drama....
pi_126901486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:37 schreef Kersjes het volgende:
Tja, niks ligt zo lekker als tegen mama aan. Misschien een sprongetje oid?
Sprongetje?
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:52:15 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126901582
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Sprongetje?
Mentale sprongetjes die baby's, dreumesen en peuters ondergaan (boek 'Oei ik groei'), je kan ook info vanaf de site of uit de app halen. Kort gezegd: kindjes leren op sommige momenten heel erg veel, dit gaat echt in sprongen. Tijdens zo'n sprong hebben ze extra veel behoefte aan veiligheid, geborgenheid en mama. Dan kunnen ze huileriger, hangeriger en humeuriger zijn.
pi_126902119
Kijk wel uit met de katten venco, borstvoeding is heel slecht voor katten.
pi_126902210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:52 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mentale sprongetjes die baby's, dreumesen en peuters ondergaan (boek 'Oei ik groei'), je kan ook info vanaf de site of uit de app halen. Kort gezegd: kindjes leren op sommige momenten heel erg veel, dit gaat echt in sprongen. Tijdens zo'n sprong hebben ze extra veel behoefte aan veiligheid, geborgenheid en mama. Dan kunnen ze huileriger, hangeriger en humeuriger zijn.
Nooit van gehoord. :') Komt toch eens veel bij kijken hè. Bedoel, regeldagen, sprongetjes, iets medisch, omgeving te druk of rustig, zuigbehoefte of honger, prikkels, etc etc. Het is een gepuzzel erachter te komen wat er dan is hè.
Inmiddels slaapt ie al een half uur bij me...zou ik het wagen hem in bed te leggen... :')
pi_126902248
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:06 schreef L0t.. het volgende:
Kijk wel uit met de katten venco, borstvoeding is heel slecht voor katten.
Ik was niet van plan hen borstvoeding te geven. :D In het flesje zat toen kunstvoeding, voor erbij. En die aflikte pad zal geen kwaad kunnen.
pi_126902656
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:06 schreef L0t.. het volgende:
Kijk wel uit met de katten venco, borstvoeding is heel slecht voor katten.
? :?
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:23:50 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126902803
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. :') Komt toch eens veel bij kijken hè. Bedoel, regeldagen, sprongetjes, iets medisch, omgeving te druk of rustig, zuigbehoefte of honger, prikkels, etc etc. Het is een gepuzzel erachter te komen wat er dan is hè.
Inmiddels slaapt ie al een half uur bij me...zou ik het wagen hem in bed te leggen... :')
Ik zei het net al in het baby topic, een baby is trial & error ;). Soms moet je er gewoon aan toegeven en accepteren dat je die dag niet kan doen wat je zou willen doen omdat je baby een plakdag heeft. Geniet er nog maar van want straks wil hij alleen maar alles zelf doen en is bij mama zitten niet meer leuk ;).

Van mijn vk heb ik geleerd dat de 'weg-leg-beweging' een baby júist wakker maakt (iets met het evenwichtsorgaan) dus ik weet niet of je 't moet wagen ;)
pi_126902867
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:20 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

? :?
Ja ik dacht misschien als ze zo'n flesje omgooien ofzo :P Ze worden er in ieder geval ziek van, ben er door onze kraam nog voor gewaarschuwd. Weet niet hoe het met kv zit.
pi_126902887
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:23 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik zei het net al in het baby topic, een baby is trial & error ;). Soms moet je er gewoon aan toegeven en accepteren dat je die dag niet kan doen wat je zou willen doen omdat je baby een plakdag heeft. Geniet er nog maar van want straks wil hij alleen maar alles zelf doen en is bij mama zitten niet meer leuk ;).

Van mijn vk heb ik geleerd dat de 'weg-leg-beweging' een baby júist wakker maakt (iets met het evenwichtsorgaan) dus ik weet niet of je 't moet wagen ;)
En wanneer leg je hm dan wel weg? ;) 's Nachts gaat het trouwens prima! Geen problemen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:28:58 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126903018
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

En wanneer leg je hm dan wel weg? ;) 's Nachts gaat het trouwens prima! Geen problemen.
Dat was hier uitproberen, voor de diepe slaap of juist in de diepe slaap. Of niet.

'S nachts ging hier ook probleemloos, overdag had ze ons echt nodig. Op een gegeven moment kon ik haar in de kinderwagenbak of op een loungekussen wegleggen maar haar wiegje/ledikant waren echt no-go's.
pi_126903056
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:25 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja ik dacht misschien als ze zo'n flesje omgooien ofzo :P Ze worden er in ieder geval ziek van, ben er door onze kraam nog voor gewaarschuwd. Weet niet hoe het met kv zit.
Het heeft wel redenen waarom ze dit zeggen maar het is nogal overtrokken. :Y
Katten kunnen slecht tegen de lactose in melk..
Dat zit heel erg veel in borstvoeding maar ook in kunstvoeding en koeienmelk etc.
Dit is niet zo prettig voor de kat want bij heel veel gaan ze aan de diarree :D
Maar het is niet zo dat het per direct dodelijk is of heel veel problemen geeft.
pi_126903180
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:29 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Het heeft wel redenen waarom ze dit zeggen maar het is nogal overtrokken. :Y
Katten kunnen slecht tegen de lactose in melk..
Dat zit heel erg veel in borstvoeding maar ook in kunstvoeding en koeienmelk etc.
Dit is niet zo prettig voor de kat want bij heel veel gaan ze aan de diarree :D
Maar het is niet zo dat het per direct dodelijk is of heel veel problemen geeft.
Ahh oké, het valt dus mee, goed om te weten mocht er hier ooit iets mis gaan ;)
pi_126903321
Lactose (%) bij moeder melk is per 100 ml ongeveer 6,9 bij koeienmelk is dat per 100ml 4,9
Maar ik zie een kat niet zo snel er 100 ml van opdrinken en als het sporadisch voorkomt is het echt niet iets om je zorgen om te maken. Daarom mag je ze ook geen normale melk geven en is er speciale kattenmelk.

Dus wat je zei is wel waar hoor (en altijd handig om dit even te benoemen in dit topic natuurlijk :Y ) maar echt heel slecht en gevaarlijk bij een paar druppels valt wel mee :)
pi_126903808
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:28 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat was hier uitproberen, voor de diepe slaap of juist in de diepe slaap. Of niet.

'S nachts ging hier ook probleemloos, overdag had ze ons echt nodig. Op een gegeven moment kon ik haar in de kinderwagenbak of op een loungekussen wegleggen maar haar wiegje/ledikant waren echt no-go's.
Onze baby slaapt altijd in de kinderwagenbak omdat hij in het begin nog wat moeite had zichzelf goed warm te houden. En dan was die bak handiger met kruiken omdat die kleiner is. Deze staat dan in het ledikant. Daarnaast moest het ledikant nog uit elkaar omdat er een beschadiging zat die wij vergoed zouden krijgen. Ik vind het nu wel tijd worden voor het echte werk.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:50:39 #23
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126904009
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

Onze baby slaapt altijd in de kinderwagenbak omdat hij in het begin nog wat moeite had zichzelf goed warm te houden. En dan was die bak handiger met kruiken omdat die kleiner is. Deze staat dan in het ledikant. Daarnaast moest het ledikant nog uit elkaar omdat er een beschadiging zat die wij vergoed zouden krijgen. Ik vind het nu wel tijd worden voor het echte werk.
Ok, succes daarbij :D. het 'overdag-niet -in-eigen-bed-slapen' heeft hier tot een maand of 3 geduurd, als ze zo klein zijn hebben ze je gewoon keihard nodig, ook als het je eigenlijk niet uitkomt. Daarna als ze ziek was wilde ze weer alleen maar bij ons liggen :Y. Toen ze een maand of 6 was, was dat echt compleet over en kan ze alleen maar in bedje slapen. Ik was en ben tegen laten huilen dus ik heb er zoveel als ik kon aan toegegeven. Het is ook heel lastig om aan te pakken als je kleintje er nog niet klaar voor is.
pi_126904187
Het ligt eraan wat dat huilen betreft. Vandaag heb ik hem 2 keer 10 min laten huilen omdat hij daarmee soms ook in slaap komt en hij was voorzien van alles. Bij aanleggen bleef hij ook huilen/rommelen. Maar na 10 minuten pak ik hem op. Laatst stond ik net te douchen en hoorde ik hem ook huilen, tja ik zet niet gelijk de kraan uit om er heen te gaan.

Waar niet klaar voor is trouwens?
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:00:59 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126904518
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:54 schreef vencodark het volgende:
Het ligt eraan wat dat huilen betreft. Vandaag heb ik hem 2 keer 10 min laten huilen omdat hij daarmee soms ook in slaap komt en hij was voorzien van alles. Bij aanleggen bleef hij ook huilen/rommelen. Maar na 10 minuten pak ik hem op. Laatst stond ik net te douchen en hoorde ik hem ook huilen, tja ik zet niet gelijk de kraan uit om er heen te gaan.

Waar niet klaar voor is trouwens?
Niet klaar voor het zelf in eigen bedje in slaap vallen bedoelde ik. Slapend wegleggen is sowieso lastig.

Ik heb een keer in een boek (want ja, ik heb het ook wel soms als lastig ervaren hoor!) over slaapritmes gelezen hoe een baby het ervaart als hij/zij alleen in een ruimte ligt te huilen en vanaf dat moment heb ik echt met mezelf afgesproken dat nooit te willen. Het brak echt m'n hart :') emotioneel wrak dat ik ben . Het hielp hier ook helemaal niks trouwens, ze werd er alleen maar overstuur van en ging écht niet slapen. Nog steeds niet trouwens. Soms leg ik haar wel huilend in haar bedje maar dan is ze stil op het moment dat ik de deur dicht doe. Dan is ze gewoon zo moe. Maar dan huilt ze ook anders (meer van: 'ga weg! :D') en dan huilt ze zichzelf niet in slaap. Dat wilde ik altijd voorkomen.

Ik had dan overigens wel douche uitgezet om naar haar toe te gaan denk ik. Maar sowieso zette ik E. in de wipstoel in de badkamer als ik ging douchen. Dit ook omdat ik dus niet wilde dat ze in haar eentje in haar bedje lag te huilen terwijl ik niet naar haar toe kon.

Maar goed, het is puur kijken naar jezelf en naar je kindje. Iedere moeder doet het op haar manier en over het algemeen ;) is niets goed of fout. Je moet doen wat bij je past! .

Dit past overigens beter in het babytopic :).
pi_126904547
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:54 schreef vencodark het volgende:
andaag heb ik hem 2 keer 10 min laten huilen omdat hij daarmee soms ook in slaap komt en hij was voorzien van alles.
Blijkbaar toch niet anders huilen ze niet natuurlijk.
Mamahonger is voor ene baby ook iets waar ze heel erg overstuur van kunnen zijn.
Waarom dan toch 10 minuten laten huilen en dan wel kijken?
Bij douchen snap ik het wel dat je niet direct de douche uit stapt (al neem ik dan ook gewoon de baby mee :+ )
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:53:47 #27
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126907181
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:01 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Blijkbaar toch niet anders huilen ze niet natuurlijk.
Mamahonger is voor ene baby ook iets waar ze heel erg overstuur van kunnen zijn.
Waarom dan toch 10 minuten laten huilen en dan wel kijken?
Bij douchen snap ik het wel dat je niet direct de douche uit stapt (al neem ik dan ook gewoon de baby mee :+ )
Ik stap wel de douche uit als manlief er nietis :@ anders stuur ik hem de douche uit :P
pi_126907318
Ik ga niet douchen als mijn vriend niet thuis is.. :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_126907334
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:01 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Blijkbaar toch niet anders huilen ze niet natuurlijk.
Mamahonger is voor ene baby ook iets waar ze heel erg overstuur van kunnen zijn.
Waarom dan toch 10 minuten laten huilen en dan wel kijken?
Bij douchen snap ik het wel dat je niet direct de douche uit stapt (al neem ik dan ook gewoon de baby mee :+ )
Onze kraamzorg zei dat even laten huilen geen kwaad kan, vandaar. En hoezo overstuur van mamahonger?
Trouwens, met voorzien van alles bedoel ik natuurlijk voldoende gedronken en verschoond.
pi_126907367
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:56 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ga niet douchen als mijn vriend niet thuis is.. :@
Ik wel, hoe moet ik straks dan ergens naartoe? Stinkend?
pi_126907410
Overstuur van mamahonger hebben en daarin niet voorzien worden bedoelt pvoesss denk ik.

Ik douche liever ook niet als ik alleen met de kinderen ben, ik laat ze in elk geval niet alleen huilen. Douchen met kind in wipstoel, of als je echt zeker zeker weet dat ze voorlopig niet wakker worden, of 's avonds als manlief er wel is, zo doe ik het.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_126907479
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:58 schreef Morretje het volgende:
Overstuur van mamahonger hebben en daarin niet voorzien worden bedoelt pvoesss denk ik.

Ik douche liever ook niet als ik alleen met de kinderen ben, ik laat ze in elk geval niet alleen huilen. Douchen met kind in wipstoel, of als je echt zeker zeker weet dat ze voorlopig niet wakker worden, of 's avonds als manlief er wel is, zo doe ik het.
Precies, als ik 'zeker weet' dat hij voorlopig blijft slapen, dan ga ik douchen. Tot nu toe altijd gelukt.
pi_126907563
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:56 schreef vencodark het volgende:
Onze kraamzorg zei dat even laten huilen geen kwaad kan, vandaar. En hoezo overstuur van mamahonger?
Trouwens, met voorzien van alles bedoel ik natuurlijk voldoende gedronken en verschoond.
Huilen kan juist heel erg veel kwaad zelfs. :Y
Nou een baby huilt niet voor niets en heeft meer nodig dan alleen drinken en schone luiers.
Het wil ook gewoon bij je zijn en kan heel verdrietig worden als het niet bij je is.
Die behoefte is heel normaal en heel erg belangrijk om er voor ze te zijn wanneer ze daar om vragen.
Huilen is de enige manier van communiceren die ze hebben en dat doen ze niet zomaar. :)
pi_126907622
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:57 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik wel, hoe moet ik straks dan ergens naartoe? Stinkend?
Ik stink niet hoor, als ik de deur uitga :+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_126907716
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:01 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Huilen kan juist heel erg veel kwaad zelfs. :Y
Nou een baby huilt niet voor niets en heeft meer nodig dan alleen drinken en schone luiers.
Het wil ook gewoon bij je zijn en kan heel verdrietig worden als het niet bij je is.
Die behoefte is heel normaal en heel erg belangrijk om er voor ze te zijn wanneer ze daar om vragen.
Huilen is de enige manier van communiceren die ze hebben en dat doen ze niet zomaar. :)
Ik weet gewoon niet meer van wie ik wat aan kan nemen. Ik hoor zoveel dingen. :')
pi_126907729
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:02 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ik stink niet hoor, als ik de deur uitga :+
Ik zweet inmiddels als een otter anders. :(
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:09:22 #37
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126907950
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik weet gewoon niet meer van wie ik wat aan kan nemen. Ik hoor zoveel dingen. :')
Dat moet je voor jezelf uit gaan maken :). Volg je gevoel! Ik zag het hetzelfde als Pvoess, ze huilen écht niet zomaar. Nu E. 9,5 maand is huilt ze soms 'zomaar' en dan is dan nóg niet zomaar maar omdat ze bijvoorbeeld niet met haar broodjes door het huis mag gooien :+.

Edit: dank voor de bronnen Pvoess, ik was al aan het googlen :)
pi_126907965
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik weet gewoon niet meer van wie ik wat aan kan nemen. Ik hoor zoveel dingen. :')
Voor mij is het heel simpel als mijn kind vraagt om mij heeft het mij nodig.
En dan maakt het mij eigenlijk niet uit wat andere roepen.

De meeste onderzoeken wijzen uit dat het vastpakken alleen maar positieve dingen geeft.
Huilen verhoogt de productie van het stresshormoon cortisol. Lange huilbuien zorgen voor zoveel cortisol dat het de hersenen van de baby kan schaden."
De conclusie er uit is dat laten huilen onnodige stress en schade toe brengt.

http://medischcontact.art(...)naar-huidcontact.htm
pi_126908017
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik weet gewoon niet meer van wie ik wat aan kan nemen. Ik hoor zoveel dingen. :')
Welkom in de wondere wereld van het moederschap ;). Lees je in, bedenk wat jouw mening is en pik uit alle informatie wat bij jou en je baby past.

Laten huilen is net zo omstreden als bv-fv. In andere woorden, je kan het nooit goed doen en commentaar krijg je toch wel.

In dit artikel kan je wel lezen waarom een pasgeboren baby zo graag bij je is en ook echt verdrietig kan zijn als jij niet direct in de buurt bent.

Oh ja, verwennen kan echt echt echt niet voor de 6 maanden (maar ook nu laat ik mijn bijna-dreumes niet huilen).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126908165
Douchen deed ik als ze sliep, of als ze in haar bed aan het spelen was. En als ze op me sliep dan ging ik pas douchen als mijn man thuis was.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126908228
Hoi!
Dinsdagavond is onze dochter per keizersnede geboren. Ik mocht de eerste 24 uur na een infuus met een middel voor het sneller laten krimpen van mijn baarmoeder geen borstvoeding geven. Vanochtend om 6 uur mocht ik de eerste keer live voeden en tot die tijd ben ik gaan kolven om de productie op gang te brengen. Die gaat beetje bij beetje vooruit, gisteren kwam er nog geen druppel en vandaag lekte er al wat in het flesje tijdens kolven.
Maar Eva wil niet aanhappen. Ze is zo moe dat ze een poging doet, 2x zuigt en keihard begint te krijsen omdat er geen melk komt. En zo steeds weer door. Tussendoor valt ze steeds in slaap en de tip die ik tijdens cursus kreeg door wat melk uit mijn borst te knijpen zodat ze extra stimulans krijgt doet ook niets.
Vanochtend bij de kinderarts bleek dat ze ruim 300 gram is afgevallen en dat vond de arts teveel en moet ze 25 ml KV per voeding erbij krijgen. Omdat ze niet uit mijn borst drinkt is dat dus ook het enige dat ze krijgt. De verpleging helpt me met aanleggen maar ze is niet wakker te krijgen of raakt helemaal overstuur. Ik blijf kolven om te zorgen dat de productie steeds omhoog gaat maar het is nog niet zoveel en het is zo dik dat het in het mondje dat op mijn tepel staat blijft liggen. Het is te dik om naar beneden te stromen en de verpleging spoelt dit dan door de afvoer. Ik word hier zo onzeker van :{

Morgenochtend komt de lactatiekundige een rondje op de afdeling lopen en die kan me wel helpen misschien maar jullie weten er ook zoveel vanaf. Tips?
Ze willen dat ik haar iedere 3 tot 3,5 uur voed en ze is nog nooit zelf wakker geworden voor een voeding. Tot gisteren kreeg ze 10 ml KV per keer maar spuugde dit ook direct uit omdat ze misselijk was van ingeslikt vruchtwater.
E.
pi_126908359
Ik zou ten eerste direct gaan voor elke 2 uur voeden :Y en blijven proberen.
En gewoon met een spuitje op zuigen en aan je kind geven! Laten wegspoelen is zo zonde juist de eerste melk heeft zo erg veel voor ze.
pi_126908863
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Welkom in de wondere wereld van het moederschap ;). Lees je in, bedenk wat jouw mening is en pik uit alle informatie wat bij jou en je baby past.

Laten huilen is net zo omstreden als bv-fv. In andere woorden, je kan het nooit goed doen en commentaar krijg je toch wel.

In dit artikel kan je wel lezen waarom een pasgeboren baby zo graag bij je is en ook echt verdrietig kan zijn als jij niet direct in de buurt bent.

Oh ja, verwennen kan echt echt echt niet voor de 6 maanden (maar ook nu laat ik mijn bijna-dreumes niet huilen).
Goed artikel!

Ik laat haar ook echt niet huilen, mocht ze toevallig wakker worden als ik aan het douchen ben maak ik wel even in turbotempo af waar ik mee bezig ben maar ben altijd binnen 5 minuten bij haar.

Spark wat vervelend dat het nog niet loopt. Ik zou ook veel vaker aanleggen idd.
pi_126908984
Mooi artikel Phai O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126909051
Spuitje is slim ja! Ik vind het weggooien ook zo zonde. Het is denk ik toch een aantal ml per keer..

Haar vaker wakker maken weet ik niet of lukt. Ze is niet wakker te krijgen tussen de voedingen door. Of zou dat juist komen omdat ze te lang slaapt?

Als ze voldoende aankomt mogen we morgen naar huis maar ja, dan komt ze aan op KV en niet op mijn melk. En mijn productie is echt al best goed voor nog geen 48 uur na haar geboorte :Y
E.
pi_126909070
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef .Sparkling. het volgende:
Hoi!
Dinsdagavond is onze dochter per keizersnede geboren. Ik mocht de eerste 24 uur na een infuus met een middel voor het sneller laten krimpen van mijn baarmoeder geen borstvoeding geven. Vanochtend om 6 uur mocht ik de eerste keer live voeden en tot die tijd ben ik gaan kolven om de productie op gang te brengen. Die gaat beetje bij beetje vooruit, gisteren kwam er nog geen druppel en vandaag lekte er al wat in het flesje tijdens kolven.
Maar Eva wil niet aanhappen. Ze is zo moe dat ze een poging doet, 2x zuigt en keihard begint te krijsen omdat er geen melk komt. En zo steeds weer door. Tussendoor valt ze steeds in slaap en de tip die ik tijdens cursus kreeg door wat melk uit mijn borst te knijpen zodat ze extra stimulans krijgt doet ook niets.
Vanochtend bij de kinderarts bleek dat ze ruim 300 gram is afgevallen en dat vond de arts teveel en moet ze 25 ml KV per voeding erbij krijgen. Omdat ze niet uit mijn borst drinkt is dat dus ook het enige dat ze krijgt. De verpleging helpt me met aanleggen maar ze is niet wakker te krijgen of raakt helemaal overstuur. Ik blijf kolven om te zorgen dat de productie steeds omhoog gaat maar het is nog niet zoveel en het is zo dik dat het in het mondje dat op mijn tepel staat blijft liggen. Het is te dik om naar beneden te stromen en de verpleging spoelt dit dan door de afvoer. Ik word hier zo onzeker van :{

Morgenochtend komt de lactatiekundige een rondje op de afdeling lopen en die kan me wel helpen misschien maar jullie weten er ook zoveel vanaf. Tips?
Ze willen dat ik haar iedere 3 tot 3,5 uur voed en ze is nog nooit zelf wakker geworden voor een voeding. Tot gisteren kreeg ze 10 ml KV per keer maar spuugde dit ook direct uit omdat ze misselijk was van ingeslikt vruchtwater.
Wat vervelend dat het nog niet lekker loopt. Het klinkt een beetje als mijn start met de bv (al had ik geen keizersnede). De schamele druppels die ik kolfde, zogen we met een spuitje op en gaven dat eerst via fingerfeeding. Toen hij toch bleef afvallen, kreeg hij ook kv, maar altijd eerst zo veel mogelijk bv. En we bleven oefenen met aanleggen, elke 2 uur.

Het schema was als volgt: live aanleggen (max. 10 minuten per borst), daarna kolven + fingerfeeden, daarna kv.

Veel succes :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126909112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:32 schreef bitterend het volgende:
Mooi artikel Phai O+
Had ik hem niet via jou?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126909132
Ja _O- :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126909200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:35 schreef bitterend het volgende:
Ja _O- :*
:D _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126909249
Sparkling vervelend zeg! en jammer dat ze colustrum weg hebben gespoeld -O- hoop dat de lk jou kan helpen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126909314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:14 schreef bitterend het volgende:
Douchen deed ik als ze sliep, of als ze in haar bed aan het spelen was. En als ze op me sliep dan ging ik pas douchen als mijn man thuis was.
Ik douche ook wanneer hij slaapt maar dat vertikt hij nu. Voel me vies. :')

Ben het artikel aan het lezen trouwens! Alleen mijn man denkt er heel anders over dan ik, hij vindt dat huilen best kan en ik weet het niet meer. :')
pi_126909485
Leg je hem bij jou in de douch dan? op een wipstoel ofzo, als hij huilt kan hij jou tenminste zien en is hij niet alleen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126909512
Sparkling welkom en gefeliciteerd. Ik zou de bv ook niet laten wegspoelen. Wat als je kolft zodra ze wil eten totdat de tsr komt, kan ze dan wel aan de borst drinken?

Kersjes beterschap voor Seth. Wat is dat maisboogies, heb ik nou al vaker zien langskomen? Is het ook uit mais gemaakt?

Venco, sterkte voor de plakdag.

Hier ook een plak/ hang kindje/ dreumes, die niets wil eten behalve bv. Hij is ziek, zielig, misschien ook nog een sprongetje erbij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126909827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:42 schreef bitterend het volgende:
Leg je hem bij jou in de douch dan? op een wipstoel ofzo, als hij huilt kan hij jou tenminste zien en is hij niet alleen!
Kan de maxicose neerzetten! *) maar hij is net een maand dus hij ziet nog maar een beetje. Betwijfel dus of hij mij echt kan zien in de douche. Daarbij verwacht ik dat hij toch blijft huilen.
Btw, zijn we niet teveel offtopic?
pi_126909865
Bedankt voor jullie warme welkom! Onzekere tijd zo die begintijd!

Phaidra, interessant! Dankjewel! Hier gaat ze eerst aan mijn borst, beide kanten proberen en daarna aanvullend KV. Kolven doe ik pas als ze niets uit mijn borsten drinkt, overigens op mijn eigen verzoek. De verpleging zei er verder niets over maar als ik helemaal niets doe krijg ik toch sowieso geen goede productie?

Tinuviel, volgens mij heb ik nog geen tsr gehad? Het zijn maar enkele druppeltjes dat eruit komt, heel dik en plakkerig maar na beide borsten gekolfd te hebben is het toch een leuk resultaat om in ieder geval binnen te krijgen.
E.
pi_126909874
Dan hoort hij jou stem als hij jou niet kan zien ;) maar ja het is idd offtoipic :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126910381
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:51 schreef .Sparkling. het volgende:
Bedankt voor jullie warme welkom! Onzekere tijd zo die begintijd!

Phaidra, interessant! Dankjewel! Hier gaat ze eerst aan mijn borst, beide kanten proberen en daarna aanvullend KV. Kolven doe ik pas als ze niets uit mijn borsten drinkt, overigens op mijn eigen verzoek. De verpleging zei er verder niets over maar als ik helemaal niets doe krijg ik toch sowieso geen goede productie?

Tinuviel, volgens mij heb ik nog geen tsr gehad? Het zijn maar enkele druppeltjes dat eruit komt, heel dik en plakkerig maar na beide borsten gekolfd te hebben is het toch een leuk resultaat om in ieder geval binnen te krijgen.
Ik zou sowieso gaan nakolven na een voeding, ook als ze wel wat binnenkrijgt :Y. Dan neemt je productie zo snel mogelijk toe. Raar dat de verpleging niets heeft gezegd, want wat je zegt klopt. Als er niets gestimuleerd wordt, komt de productie niet goed op gang. En juist die eerste weken zijn heel belangrijk voor je productie op de lange termijn. In deze periode worden de prolactinereceptoren aangemaakt. Als er te weinig receptoren zijn (door te weinig aanleggen of kolven) zal het lastig zijn om voldoende te produceren als je baby straks meer nodig heeft (als ik iets geks zeg, hoor ik het graag! Tico, Wup?)

Ik had de eerste weken ook geen tsr. Dat kwam pas later.

Mensen, ik moet eigenlijk nog ca. 2 uur werken. Maar morgen op vakantie en nog zoveel te doen en geen zin meer... Whaa! :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126910461
Geen tsr de eerste weken? echt? ik weet nog de eerste tsr toen ze 4 dagen was..net alsof er naalden in mijn tepel zaten :X ik schrok ervan..de kraam zei "dat is je tsr, hoor je haar klokken?" O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126910500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:04 schreef bitterend het volgende:
Geen tsr de eerste weken? echt? ik weet nog de eerste tsr toen ze 4 dagen was..net alsof er naalden in mijn tepel zaten :X ik schrok ervan..de kraam zei "dat is je tsr, hoor je haar klokken?" O+
Er werd ook nog niet geklokt in het begin. De eerste keer dat ik dat hoorde was mijn uk al een week of 8... ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126910532
Tsr?
pi_126910586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:05 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Er werd ook nog niet geklokt in het begin. De eerste keer dat ik dat hoorde was mijn uk al een week of 8... ;(
Maar hij heeft het ruim ingehaald door jou doorzettingsvermogen *;
Fijne vakantie *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126910598
Toeschietreflex :) Het moment dat de melk 'loskomt' uit je borst. Het gaat dan harder stromen, vaak binnen een minuut nadat je baby is gaan drinken. Het kan pijnlijk zijn, brandend of prikkend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126910638
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126910648
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:07 schreef bitterend het volgende:

[..]

Maar hij heeft het ruim ingehaald door jou doorzettingsvermogen *;
Fijne vakantie *O* *O*
O+ Ik vond het ook zo mooi om te horen voor het eerst! Jammer dat er kraamvisite bij was :+ (jeugdvriendinnetje + haar ouders, zeg maar mijn tweede ouders)

En dank je!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126910708
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:08 schreef Phaidra het volgende:
Toeschietreflex :) Het moment dat de melk 'loskomt' uit je borst. Het gaat dan harder stromen, vaak binnen een minuut nadat je baby is gaan drinken. Het kan pijnlijk zijn, brandend of prikkend.
Dat deed soms inderdaad echt pijn! :X
pi_126914271
http://www.nu.nl/wetensch(...)g-borstvoeding-.html
http://www.nytimes.com/20(...)ence&seid=auto&_r=2&
http://news.sciencemag.or(...)-breastf.html?ref=hp

Neanderthalers gaven hun baby’s waarschijnlijk een relatief korte periode borstvoeding. Dat zou blijken uit een nieuwe studie. Na 1,2 jaar dronken hun kinderen mogelijk helemaal geen moedermelk meer.

1 persoon zegt helemaal niets en dan nog te bedenken dat de onderzoek methode al vragen oproept etc.. Maarrr ik vind het wel leuk dat ze 1,2 jaar kort noemen :D
pi_126914603
Sparkling, anders bedoel ik kolven tot er een eerste drupel komt, gewoon zodat je kind het zwaarste werk niet hoeft te doen, dat doet de kolf dan voor je baby. Als ik het goed begrijp doe je dat al met een druppel op je borst?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126914764
Oh zo, dat doe ik inderdaad al. Er komt heel makkelijk melk uit met mijn handen dus vaak kan ik er al een paar druppels uitknijpen voordat ik haar aanleg. Ik heb net met een verpleegkundige liggend gevoed en toen raakte ze in ieder geval niet zo overstuur. Maar na 1 borst 5 minuten was ze alweer vertrokken en niet wakker te krijgen. Frustrerend! Ik ben blij dat de lactatiekundige morgen weer langs komt. Van haar heb ik ook cursus gehad en vind het een heel prettige vrouw.
E.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:22:53 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126915929
Oh sparkling, wat herkenbaar! Mijn E ( ;) O+ ) viel ook steeds in slaap... Hier was het al gauw elke 2 uur kolven, en elke 3 uur voeden. Daarvoor moesten we dan soms gebruik maken van een nat washandje in haar gezicht. Heel sneu, maar het werkte wel.

Toen ze wat meer aankwam (met ook vaak een flesje kv na een voeding) werd het echt beter!

Oh en colostrum wegspoelen vind ik echt heel slecht :{ Ik zou dat zeker aangeven op een eventueel evaluatieformulier.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:37:02 #70
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126916603
Oh wat erg dat ze dat gewoon weggegooid hebben. Bij ons stonden ze meteen al met een spuitje klaar. Anders desnoods met je schone vinger en dan in het mondje.

Veel succes, hopelijk gaat het met hulp van je lk beter :*
pi_126916817
Zo heb ik het net gedaan, kyara! De verpleegkundige zei dat het de moeite niet was maar het waren toch een paar flinke druppels op mijn vinger. Ik heb het haar in haar mondje gegeven en ze sabbelde het op. Beter dan in de gootsteen. Jammer dat het pas tot me door drong toen ze de kolfset al aan het uitspoelen was :{

Oh en LB, wat toevallig! Misschien moet ze ook gewoon even goed aansterken maar goede begeleiding is wel fijn. Hier wisselt het zo per verpleegkundige hoe ze begeleiden en de lk is er maar een paar keer per week. Ze was vanmiddag zo overstuur tijdens het drinken dat ik er zelf van moest huilen.
E.
pi_126917016
Colostrum wegspoelen, ik vind het bizar. En wat een wereld van verschil met het zkhs waar ik ben bevallen, waar ze idd klaar stonden met spuitjes en mijn allereerste 3cc ofzo met gejuich werd ontvangen O+

Is die lk vanuit het zkhs Sparkling?
pi_126917206
Dat is inderdaad een verschil. Ik was vanmiddag heel trots dat het zelf het flesje in kon lopen, ook al was het heel weinig. Het was iets! En de vpk zegt dan: goh, ik moet er bijna een vergrootglas bij hebben. Hier kan ik niets mee.
Ik was er eigenlijk een beetje overdonderd door, nu weet ik wel beter en geef ik het wel via mijn vinger. Het is zulk plakspul, dat blijft wel zitten ;)

De lk heeft een eigen praktijk en werkt daarbij een paar ochtenden per week in het ziekenhuis en bij andere verloskundigen. Ze doet ook gewoon huisbezoeken enzo.
E.
pi_126917388
Omg! wat een lompe vpk!! zo helpen je kersverse moeders echt niet vertrouw te hebben in de borstvoeding! :(
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126917448
Wat een rotopmerking van die vpk, jemig :( Dat zou ik ze nog wel even terug geven hoor, zo haken moeders gewoon af al tijdens de kraamweek, potver.

Oke, vroeg me af of die lk misschien iets zou kunnen met het bv-onvriendelijke beleid van het personeel daar, maar dat zou dan zijn als ze zelf ook verbonden is aan het ziekenhuis. Je was toch wel naar een bv-informatieavond geweest, of was dat niet vanuit dat zkhs?
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:01:44 #76
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126917839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:49 schreef .Sparkling. het volgende:
Dat is inderdaad een verschil. Ik was vanmiddag heel trots dat het zelf het flesje in kon lopen, ook al was het heel weinig. Het was iets! En de vpk zegt dan: goh, ik moet er bijna een vergrootglas bij hebben. Hier kan ik niets mee.
Ik was er eigenlijk een beetje overdonderd door, nu weet ik wel beter en geef ik het wel via mijn vinger. Het is zulk plakspul, dat blijft wel zitten ;)

De lk heeft een eigen praktijk en werkt daarbij een paar ochtenden per week in het ziekenhuis en bij andere verloskundigen. Ze doet ook gewoon huisbezoeken enzo.
Ten eerste, fijn fat je je zo goed hebt voorbereid _O_ . en wat eeeen enorm lompe opmerking! Bij mij zat er pas na bijna 5 dagen kolven iets in het flesje en ik heb Nathan uiteindelijk 2 jaar gevoed.
Hoe wordt de KV gegeven? Met fles of met spuitje?
pi_126918375
Ik heb inderdaad een cursus gedaan, 2x 2 uur. Deze was in het ziekenhuis en wel heel erg informatief. Het ziekenhuis heeft een certificaat dat ze de 10 regels van borstvoeding volgen geloof ik, maar de lk zei al dat niet iedere vpk hier zo goed mee om ging.

De KV wordt met een cupje gegeven trouwens. En ik ben vrij vastberaden door te zetten. Ik zie mijn productie iedere dag meer worden, dat vind ik geweldig!! O+
E.
pi_126918643
Wat goed sparkling!
En idd een erg lompe vpk
pi_126919767
Sparkling, wat ben je enorm goed bezig! :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:43:42 #80
258612 nytar
boys boys boys
pi_126920162
Knap hoor sparkling! _O_
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:57:18 #81
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126920924
Wat lomp zeg. Fijn dat je bijna naar huis mag.... En idd, lk van het ziekenhuis laten weten. Ik heb dat ook gedaan na een opmerking van een vpk die me mijn productie had kunnen kosten als ik niet alert was geweest :{

Maar ik was ook een keer bij de meisjes op de hc toen een vpk heel trots binnen kwam met een spuitje met een paar cc borstvoeding. Dat werd door de neo vpk echt met gejuich ontvangen. En ze wisten niet eens dat ik alles ook kon horen. Vond dat zo lief O+
pi_126921356
Sparkling, je hebt je goed voorbereid! ^O^

En die vpk :|W Als er een evaluatie komt zou ik dat ook zeker vermelden idd. :{w
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_126922953
quote:
17s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:57 schreef Kyara het volgende:
Wat lomp zeg. Fijn dat je bijna naar huis mag.... En idd, lk van het ziekenhuis laten weten. Ik heb dat ook gedaan na een opmerking van een vpk die me mijn productie had kunnen kosten als ik niet alert was geweest :{

Maar ik was ook een keer bij de meisjes op de hc toen een vpk heel trots binnen kwam met een spuitje met een paar cc borstvoeding. Dat werd door de neo vpk echt met gejuich ontvangen. En ze wisten niet eens dat ik alles ook kon horen. Vond dat zo lief O+
O+ Dat had mijn zkhs kunnen zijn O+

Ik weet niet of het overal zo is, maar hier op de neo zijn ze enorm pro-bv, ik ben in al die weken ook nog geen prematuur-mama tegen gekomen die kv gaf.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:33:20 #84
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126923302
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:28 schreef L-E het volgende:
Ik weet niet of het overal zo is, maar hier op de neo zijn ze enorm pro-bv, ik ben in al die weken ook nog geen prematuur-mama tegen gekomen die kv gaf.
Bij ons idem. Ik had de indruk dat als je geen bv wilde geven, de kinderarts zelf even op bezoek kwam om iig het kolven tot de ud te adviseren. Ook voldoende kolven en een bv ruimte op de afdeling. En een grote diepvries die helemaal vol zat met mijn melk (en toen kreeg ik het verzoek om thuis in te gaan vriezen). Die goeie ouwe tijd :')
pi_126927769
quote:
17s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:33 schreef Kyara het volgende:

[..]

Bij ons idem. Ik had de indruk dat als je geen bv wilde geven, de kinderarts zelf even op bezoek kwam om iig het kolven tot de ud te adviseren. Ook voldoende kolven en een bv ruimte op de afdeling. En een grote diepvries die helemaal vol zat met mijn melk (en toen kreeg ik het verzoek om thuis in te gaan vriezen). Die goeie ouwe tijd :')
Dat vond ik hier zo raar.. Ow mocht maar 2x per dag aan de borst van ze proberen. En daarna ging t kolven toch altijd wel wat beter...
Maar ze waren wel helemaal pro bv en kolven. Want dat was wel lief, ze kwamen altijd vragen hoe t kolven ging en juichten mee als ik 20 cc had.

(Ik blijf hier meelezen, de mislukte bv is geloof ik t enige wat ik nog niet helemaal heb verwerkt)
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:43:34 #86
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126928398
Aan de borst kan ook teveel energie kosten. Dat was hier zelfs met flesjes even het geval. Het kostte teveel energie en dan kwamen ze niet aan. Alles werd meteen verbruikt zeg maat. Dan moest het via de sonde. Maar dat vind ik niets te maken hebben met wel of niet pro bv zijn.

En :* voor de laatste zin
pi_126937001
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:35 schreef Loj het volgende:

[..]

Dat vond ik hier zo raar.. Ow mocht maar 2x per dag aan de borst van ze proberen. En daarna ging t kolven toch altijd wel wat beter...
Maar ze waren wel helemaal pro bv en kolven. Want dat was wel lief, ze kwamen altijd vragen hoe t kolven ging en juichten mee als ik 20 cc had.

(Ik blijf hier meelezen, de mislukte bv is geloof ik t enige wat ik nog niet helemaal heb verwerkt)
Zoals Kyara al zegt: aan de borst drinken kost zo enorm veel energie, die energie moet een prematuur echt steken in groeien. Want wat heeft het voor zin om acht keer per dag aan de borst te gaan als dat zoveel kost dat een kindje er nauwelijks van aankomt? Het is wel enorm zoeken naar een evenwicht daarin, dat vind ik nog steeds lastig hoor. Maar m.i. is dat niet raar vanuit de neonatologie :)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 10:47:49 #88
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_126940185
Nee hoor mama, ik ben echt niet moe!
pi_126940363
Sparkling, wat een lompe opmerking zeg! Ik denk dat zo een opmerking het zelfvertrouwen van een nieuwbakken, onervaren moeder, waarbij het kolven lastig gaat behoorlijk onzeker kan maken, misschien zelfs zo dat ze gaat stoppen.

Is toch heel wat anders dan de enthusiaste opmerkingen zoals Kyara hem hoorde.

Asy, ooh wat lief O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:12:18 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126940945
Asy, wat lief!
pi_126941074
Asy O+
Ik mis de vind-ik-leuk hier.

Ik ben een beetje zat van 4 voedingen per nacht en onwijs veel zin in kaas/yoghurt/noten en wat dan ook hebben en het niet mogen eten.
Oempf.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:35:56 #92
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126943491
Asy wat heerlijk zo O+

Free, logisch dat je het een keer zat bent.
Frisse moed nodig?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:55:35 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_126944154
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:17 schreef freecell het volgende:
Asy O+
Ik mis de vind-ik-leuk hier.

Ik ben een beetje zat van 4 voedingen per nacht en onwijs veel zin in kaas/yoghurt/noten en wat dan ook hebben en het niet mogen eten.
Oempf.
Het valt ook niet (altijd) mee. En als je iets niet mag/kan hebben dan is de verleiding soms zo groot :X
Is er geen lactose vrije kaas?
Even googlen laat zien dat er lactosevrije kaas/melk/yoghurt etc is van minusL
Kun je in elk geval een beetje in je behoefte tegemoet komen...
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:17:00 #94
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126944791
Of je maakt cappuccino met amendelmelk :9
pi_126944982
Lactose is het punt niet :) koemelkeiwit is het punt. En geit en schaap durf ik ook niet aan.

Laatst gezoend door man na een hap roomijs en de volgende ochtend haalde ik hem onder de galbulten uit bed ; (

En cappuccino is best een plan ;) maar ik ben gewoon mopperig vandaag.
pi_126946114
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:17 schreef freecell het volgende:

Ik ben een beetje zat van 4 voedingen per nacht
+1

Vannacht zelfs ieder uur, ik kan haar ineens sinds een paar dagen niet meer instoppen als ze tussendoor extra wakker wordt. :{
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:15:11 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126948789
Pfoe Free en Ophelia... :* voor jullie!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:18:12 #98
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126948898
Heftige nachten!

Hoe gaat het nu bij jou LadyBlack?

Ik merkte gister bij het kolven dat het clusteren van D en het vaker wisselen van borst er wel voor gezorgd heeft dat de opbrengst per borst wat meer gelijk is getrokken. Voor zolang het duurt....
pi_126949464
Nieuwe curven bij 9,5 maand...


O+
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:22:36 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126959024
Ophelia en free :*
Free herkenbaar maar goed komt ooit wel weer :)!

Fijn Kyara !

Mooie curve se ^O^
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_126963030
Ik heb hier nooit een gelijke opbrengst per borst, links altijd meer. Dacht dat dat normaal was?

Hier nog niet zo'n mooie curve als hierboven, maar onze toffe minibaby is mooi wel 320 gram aangekomen in acht dagen tijd. Dat is binnen vier weken van 1585 naar 2330 gram, hij groeit op mijn melk, op míjn melk! O+
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:54:01 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126963143
Is het ook. Maar jij kunt beide borsten gebruiken voor 1 voeding. Hier moet 1 voeding uit 1 borst komen dus dan is het wel handig dat daar ook evenveel uitkomt. Ze drinken namelijk evenveel uit flesjes.
pi_126963197
S-E mooie curve!!

L-E *;
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126963313
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:54 schreef Kyara het volgende:
Is het ook. Maar jij kunt beide borsten gebruiken voor 1 voeding. Hier moet 1 voeding uit 1 borst komen dus dan is het wel handig dat daar ook evenveel uitkomt. Ze drinken namelijk evenveel uit flesjes.
Ja, snap ik. Hoewel ik wel heel neurotisch aan het overgieten ben zodat er wel dezelfde hoeveelheid in twee flesjes zit. Dat staat mooier in de koelkast :')
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:05:57 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126963900
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:57 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, snap ik. Hoewel ik wel heel neurotisch aan het overgieten ben zodat er wel dezelfde hoeveelheid in twee flesjes zit. Dat staat mooier in de koelkast :')
herkenbaar :@
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:17:51 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126964640
LE *O* goed gegroeid op je melk! Wat zeg ik; slagroom! :9

SE, ziet er goed uit ^O^

Kyara, hier gaat het volgens mij best goed! Ik vertrouw er alleen nog niet altijd op :') en ik weet ook niet of alles wat ik doe goed is... Ik probeer zoveel mogelijk om E aan de borst te leggen, zodat ze alles zelf uit mijn borst haalt. Maar ik loop tegen 2 dingen aan. 1: ik durf haar nog niet zelf de regie te geven, dus zet nog een wekker en kijk veel op de klok, en 2: ik kom overdag vaak niet aan kolven toe, omdat E dan geheid weer wakker wordt. Dus ben ik bang dat mn productie instort, of dat ik niet genoeg ga kunnen kolven voor als E veel te snel alweer naar het kinderdagverblijf moet ( :'( ).

Gisteren heb ik haar 's avonds rond 10 uur nog gevoed, vervolgens sliep ze zo vast dat ik rond 12 uur heb gekolfd en ben gaan slapen. Om 03:00 uur ging mijn wekker en heb ik haar wakker gemaakt. Ze heeft beide borsten goed gedronken, en daarna nog de 50 cc die ik had gekolfd uit de fles gekregen. Ik ging om 04:45 weer slapen, en om 06:45 was ze weer wakker. :? Heeft ze dan een te lange ruk gemaakt? Of kan ik nu uitgaan van een soort eigen ritme? Ze slaapt namelijk 's nachts graag lang, en 's middags ook. 's Avonds en 's ochtends is ze dan erg wakker.

Lang verhaal, sorry, maar het is zo fijn als er hier mensen meedenken.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:23:30 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126964904
Dat lijkt me ook lastig. Ik zou zeggen dat het prima is als ze er zelf 3 uur tussen laat. Lijkt mij niet te lang. En als je haar zo vaak aanlegt zou kolven ook niet hoeven toch?

Misschien zeg ik wel iets heel raars hoor. Ik heb zelf geen ervaring met bv bij jonge baby's :@

Maar ik vind wel dat je heel goed bezig bent ^O^
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:37:35 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126965709
Lb- kolf je voor een voorraadje alvast? Dan zou je alleen in de ochtend tijdens de voeding al meteen je andere borst kolven. Zet je dat in de vriezer. En voor een dag kdv heb je geen liters nodig he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:55:13 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126966693
Tico, ik kolf nu vooral voor af en toe een flesje na de voeding. E is nog niet altijd verzadigd namelijk, maar wel moe of wordt overstuur als ze niks meer binnenkrijgt. En ik heb dus niet altijd genoeg op voorraad, dus vanavond toch weer nutrilon gegeven.

Maar dat kolven voor het kdv is dus nog een extra schrikbeeld :') Alhoewel ik tegen die tijd hopelijk alleen voor het kdv hoef te kolven en niet voor navoeden.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 21:57:25 #110
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126966821
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:55 schreef LadyBlack het volgende:
Tico, ik kolf nu vooral voor af en toe een flesje na de voeding. E is nog niet altijd verzadigd namelijk, maar wel moe of wordt overstuur als ze niks meer binnenkrijgt. En ik heb dus niet altijd genoeg op voorraad, dus vanavond toch weer nutrilon gegeven.

Maar dat kolven voor het kdv is dus nog een extra schrikbeeld :') Alhoewel ik tegen die tijd hopelijk alleen voor het kdv hoef te kolven en niet voor navoeden.
Ik lees niet zo veel meer mee. Sorry dat ik dat stuk miste.

Bram lijkt vandaag ook onverzadigbaar. Ik blijf wisselen van borst tot hij toch vol zit. Voedingen duren vandaag soms wel een half uur. Gelukkig heb ik de tijd op vrijdag.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126967037
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:57 schreef Ticootje het volgende:

Bram lijkt vandaag ook onverzadigbaar. Ik blijf wisselen van borst tot hij toch vol zit. Voedingen duren vandaag soms wel een half uur. Gelukkig heb ik de tijd op vrijdag.
Zo lang duren ze hier meestal..
*poef* nu is het weg
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:01:13 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126967068
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik lees niet zo veel meer mee. Sorry dat ik dat stuk miste.

Bram lijkt vandaag ook onverzadigbaar. Ik blijf wisselen van borst tot hij toch vol zit. Voedingen duren vandaag soms wel een half uur. Gelukkig heb ik de tijd op vrijdag.
Dat geeft niks joh.

Dat wisselen van borst wou ik ook nog wat over vragen; ik heb dat vannacht dus ook gedaan, maar ik krijg dan ook schrikbeelden van E die teveel voormelk binnenkrijgt en dan groene poep enzo...

Is dat reëel of is het niet zo'n gevaar als je niet zo'n grote productie hebt?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:40:24 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126969063
Dat schrikbeeld voor kolven voor het kdv herken ik. Elke keer als ik iets van een voorraadje heb dan mis ik zelf weer een voeding omdat ik bijvoorbeeld zelf weg ben of maar 1 kind bij me heb.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:42:09 #114
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126969133
Jij moet ook al bijna weer beginnen toch? :{
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:43:57 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126969209
nog 1 weekje :{ Maandag gaan de meisjes al wennen, al gaan zij pas per 1 juli naar het kdv.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:47:09 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126969357
Ik heb nog 1 vraag: als ik links voed, voel ik het trekken in mijn oksel :{ Asy had het laatst over stuwing die ze voelde trekken, maar ik ben ook nog erg alert op spruw. Kan alleen geen symptomen bij E ontdekken. Bij mij wel af en toe steken in beide borsten.

Heeft iemand anders ook van die trekkende pijn bij het voeden?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:48:10 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126969405
En het is geen tsr?
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:48:28 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126969422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:43 schreef Kyara het volgende:
nog 1 weekje :{ Maandag gaan de meisjes al wennen, al gaan zij pas per 1 juli naar het kdv.
Hier ook per 1 juli waarschijnlijk... veel te snel :X

Succes vast maandag :*
pi_126969472
Mag ik even zeggen dat ik vandaag voor het grotendeels mijn kind zelf gevoed heb O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:49:30 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126969490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:48 schreef Kyara het volgende:
En het is geen tsr?
Ik denk het niet. Het wordt wel iets minder naarmate ze langer drinkt, maar ik voel de pijn echt als ze een slok neemt.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:50:03 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126969513
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:49 schreef Tally het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik vandaag voor het grotendeels mijn kind zelf gevoed heb O+
Wat fijn!! *O* en ze heeft niet meer zo gehuild?
pi_126969588
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:50 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Wat fijn!! *O* en ze heeft niet meer zo gehuild?
Nee O+
Ik weet niet wat geholpen heeft (de osteopaat of het ophogen van de medicatie) maar ze was vandaag zo vrolijk O+
Alleen net last van krampjes zoals ieder kind. Maar dat klonk anders O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:51:55 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126969601
Oh tally, wat fijn! Hoe was het bij de ka?

LB, hapt ze wel goed aan? Ik had wel soortgelijke pijn in het begn, toen ze nog niet zulke grote happen konden nemen. Dat straalde oo door richting oksel.
pi_126969650
De kinderarts vond dat we al goed op weg waren. Gelukkig geen koemelkallergie of een andere allergie. Gewoon houden zoals we doen alleen de medicatie moesten we verdubbelen.

Maar ze bevestigde wel dat het een stevige reflux was.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:53:24 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126969665
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:51 schreef Kyara het volgende:
Oh tally, wat fijn! Hoe was het bij de ka?

LB, hapt ze wel goed aan? Ik had wel soortgelijke pijn in het begn, toen ze nog niet zulke grote happen konden nemen. Dat straalde oo door richting oksel.
Ah, nee dat gaat soms wat slordig. Ik ga opletten of ik het ook voel als ze wel goed aanhapt.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:54:02 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126969689
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:52 schreef Tally het volgende:
De kinderarts vond dat we al goed op weg waren. Gelukkig geen koemelkallergie of een andere allergie. Gewoon houden zoals we doen alleen de medicatie moesten we verdubbelen.

Maar ze bevestigde wel dat het een stevige reflux was.
Fijn dan dat ze niet ook nog allergisch is. Sterkte met de reflux though :*
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:55:40 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126969747
Kunnen jullie deze curve zien? Of moet ik m via photobucket uploaden?
[...]

-edit- toch maar even geüpload:


[ Bericht 31% gewijzigd door LadyBlack op 24-05-2013 23:03:11 ]
  vrijdag 24 mei 2013 @ 22:56:43 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126969792
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:52 schreef Tally het volgende:
De kinderarts vond dat we al goed op weg waren. Gelukkig geen koemelkallergie of een andere allergie. Gewoon houden zoals we doen alleen de medicatie moesten we verdubbelen.

Maar ze bevestigde wel dat het een stevige reflux was.
Fijn dat het geen allergie is. We klote van de reflux maar hopelijk is dat met de juiste medicatie onder controle te houden.

LB, hou het idd even in de gaten.
pi_126969895
Ik ben zo blij dat ik dr nu kan aanleggen O+ dat ik vanmiddag gewoon heb zitten huilen O+

Zo ben ik ook van die volle borsten af :') Kolven ging echt niet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:02:49 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126970030
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:55 schreef LadyBlack het volgende:
Kunnen jullie deze curve zien? Of moet ik m via photobucket uploaden?

Ik zie niks maar ik zit op de iPad......
pi_126981760
Tally helemaal zelf *O*

LB dat trekken had ik ook soms. Ik had altijd het idee dat het lag aan iets van een verstopping die weggedronken werd, want ik had het het meest bij behoorlijke volle borsten/stuwing, en het werd bij mij altijd minder tijdens de voeding. Je curve ziet er goed uit! Zat melk dus :)

Nog een vraag van een spek-en-bonen-bv-mama. Ik voed nog steeds 1x 's ochtends , maar ben gestopt met de andere kant afkolven. Daar kwam altijd al minder uit en ik had er geen zin meer in. Nu heb ik aan die kant soms wat last van een beetje stuwing. Niks heftigs, maar het gaat ook niet helemaal weg zeg maar. Is het zo dat als ik aan 1 kant blijf voeden 's ochtends dat aan de andere kant ook nog melk gemaakt blijft worden, die dus eventueel een bo kan veroorzaken als leegdrinken te lang duurt? Heb hem vanochten toch even laten drinken aan die kant en er kwam in ieder geval wel nog melk uit.
pi_126983819
Dat klopt Zolena. Goed idee om hem te legen.

Lb, prima curve vanaf dat jullie uit de tweede dip zijn gekomen. Probeer nu wat meer op je productie te varen en de kunstvoeding achterwege te laten.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:54:31 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126984147
Ik heb vandaag op de Ouders Natuurlijk beurs een heel handige brochure meegekregen van LLL over het voeden van meerlingen. Die had ik eerder moeten hebben _O_
pi_126992661
Even een vraagje tussendoor, maar kan melkproductie afnemen? Ik had eerst heel volle, zware, harde borsten waar de melk letterlijk uitspoot en m'n pads zaten ook iedere paar uur vol. Isa had aan 1 borst genoeg. Nu zijn m'n borsten steeds soepel, drinkt ze er twee leeg en is dan nog steeds onrustig... Ze is nu dik drie weken oud.
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 18:25:34 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126992830
Kunnen dat regeldagen zijn? Weet uit mijn hoofd niet meer precies wanneer die zijn.

Productie kan wel afnemen, als de vraag ook afneemt bijvoorbeeld.
pi_126992913
Ik dacht dat bij regendagen ze juist vaak zou willen drinken, maar dat valt wel mee, ze komt nog steeds iedere drie a vier uur pas, maar is in de tussentijd wel heel onrustig.
Sarcasme. Herken het.
pi_126992970
Ik vind het zo gek dat m'n borsten niet meer op knappen komen te staan. Ze voelen de hele tijd leeg aan, ook na drie uur.
Sarcasme. Herken het.
pi_126993985
Op zich blijft dat hele volle gevoel ook niet. Dat was hier ook alleen in de eerste weken.
Zijn haar plasluiers wel goed?
pi_126994775
Ja volgens mijn man wel, maar we zullen er eens extra op letten. Goed dat je het zegt, was helemaal vergeten dat dat een goede indicatie is of ze genoeg binnenkrijgt. Ben nu op een punt beland dat we haar bijvoeding willen gaan geven omdat we het anders ook niet meer weten...
Sarcasme. Herken het.
pi_126994881
En gewoon vaker aanleggen? Ook als ze niet vraagt? Minimaal om de 2 uur overdag.
Daar gaat je productie van omhoog. Van bijvoeding geven daalt je productie en dat kan je op 3 weken echt nog niet gebruiken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 19:26:52 #141
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126994900
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126994958
Ja O+
*poef* nu is het weg
pi_126995892
Dank voor het antwoord wupwup, toch maar af en toe legen dus.

Spirit volle harde borsten had ik ook alleen de eerste paar weken.
pi_127000199
LB waarom leg je gewoon niet nog een keer aan als ze onrustig is? ipv een flesje geven...of wil ze dan niet meer aan de borst drinken?

Spirit, wakker aanleggen :Y

Vandaag 18 maanden borstvoeding *;
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127000675
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:23 schreef bitterend het volgende:

Vandaag 18 maanden borstvoeding *;
O+
  zaterdag 25 mei 2013 @ 21:37:21 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127001011
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:23 schreef bitterend het volgende:
LB waarom leg je gewoon niet nog een keer aan als ze onrustig is? ipv een flesje geven...of wil ze dan niet meer aan de borst drinken?
Meestal leg ik idd gewoon aan, maar dit keer waren mijn tepels inmiddels helemaal schraal en mn armen lam :') Qua stimulans geloofde ik dus wel dat er genoeg was gedaan, en was het flesje dus een beetje de makkelijke uitweg voor mijzelf :@ En E was inderdaad ook behoorlijk overstuur inmiddels dus was alleen aan het wurmen en strekken.

Maarrr vandaag weer helemaal live gevoed, en ook nog een beetje gekolfde melk op voorraad :9

18 maanden bv, fijn hoor! O+
  zaterdag 25 mei 2013 @ 21:40:56 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127001181
*O* voor 18 maanden bv!

Hier vandaag 4 maanden bv.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 21:43:10 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127001283
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:40 schreef Kyara het volgende:
*O* voor 18 maanden bv!

Hier vandaag 4 maanden bv.
Volhouder O+
  zaterdag 25 mei 2013 @ 21:43:21 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127001297
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:40 schreef Kyara het volgende:
*O* voor 18 maanden bv!

Hier vandaag 4 maanden bv.
Hier bijna 5 maanden. En ik tel echt af, nog maar een maand het gezeik met kolven. Bram drinkt gewoon echt veel, ik krijg het niet bij elkaar.
Ik kan niet wachten tot hij wat meer dan melk kan gaan eten. Misschien gaat dan de druk er een beetje af.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127001355
LB fijn dat je vandaag zelf heb kunnen voeden! one day at a time :* je komt er wel!

Kyara _O_
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127001710
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier bijna 5 maanden. En ik tel echt af, nog maar een maand het gezeik met kolven. Bram drinkt gewoon echt veel, ik krijg het niet bij elkaar.
Ik kan niet wachten tot hij wat meer dan melk kan gaan eten. Misschien gaat dan de druk er een beetje af.
Drinkt hij zoveel, of gaat t kolven zo slecht?
*poef* nu is het weg
  zaterdag 25 mei 2013 @ 21:58:38 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127002118
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 21:50 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Drinkt hij zoveel, of gaat t kolven zo slecht?
Allebei dus.

Eerlijk, bij leyla liep het ook terug in de dagen dat ik moest werken. Maar die dronk toch niets. Maar nu bij Bram begin ik om 7 uur thuis al met kolven. Ik vind er echt niets aan zo. En gister en vandaag moest hij onwijs regelen om de boel weer bij te trekken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127002353
Dat is frustrerend zeg. Ik weet idd nog van met Leyla toen. Balen dat het weer zo gaat.

Ik vind kolven ook echt geen ruk aan. Tis dat het moet (om de productie in stand te houden dan, ik heb de vriezer vol)
*poef* nu is het weg
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:03:27 #154
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127002467
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:01 schreef kaatjejannie het volgende:
Dat is frustrerend zeg. Ik weet idd nog van met Leyla toen. Balen dat het weer zo gaat.

Ik vind kolven ook echt geen ruk aan. Tis dat het moet (om de productie in stand te houden dan, ik heb de vriezer vol)
Dat dus ook. Het staat me zo enorm tegen. Ik heb voor beide meiden natuurlijk iets van een jaar gekolfd. Ik ben er een beetje klaar mee.

Maar goed, ff doorbijten ofzo. :')
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127002591
Ik neem op t werk tegenwoordig maar een boek mee, dan heb ik er tenminste nog wat aan. Soort van beloning ofzo. Morgen de laatste werkdag in een serie van 4, dan ben ik ook wel weer even klaar ermee. Gaat de kolf weer in de hoek.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:08:03 #156
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127002707
Ik ga als D 3,5 maand is ook ervoor zorgen dat hij dan 's ochtends, 's avonds en 's nachts bv krijgt en de andere voedingen overdag afgekolfd, als ik genoeg afgekolfd krijg inderdaad.

*O* voor 18 maanden bv!

Sterkte Ticootje!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_127002944
Ik ben idd blij dat ik niet meer hoef te kolven.
Heb nu al een maand mn kolf niet meer aangeraakt.
Ben t voeden soms zo zat. Maar dat komt vooral door de nachten. Heb je soms aantal nachten dat ze doorslaapt en hop dan weer avonden en nachten dat ze onrustig is en dan s nachts twee keer komt. En dan gaat t niet eens om t voeden zelf, maar dat ik eruit moet en niet R kan sturen. Maar weet niet of dat over is als ik niet meer voed en dan zit je weer te klooien met voedingen.
De 29e is ze alweer 10 maanden, gaat hard.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:14:28 #158
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127003211
(8> wordt met moeite wakker 's nachts als D een keer naast hem in bed ligt te huilen. Als D huilt in zijn ledikantje op zijn kamer, word ik zowiezo wakker, en kan ik hem net zo goed bv geven.
In het weekend gaat hij er wel uit om D uit bed te halen en te verschonen en naar me toe te brengen of hij legt D weer in bed, maar dan heb ik (8> wakker gemaakt.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:19:14 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127003501
J wordt eigenlijk niet wakker van ons.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127003594
Mijn man eigenlijk ook niet. Heel soms als het vlak achter elkaar is. Ik voed Luuk bij ons in bed in de nacht.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:24:11 #161
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127003757
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:10 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ben idd blij dat ik niet meer hoef te kolven.
Heb nu al een maand mn kolf niet meer aangeraakt.
Ben t voeden soms zo zat. Maar dat komt vooral door de nachten. Heb je soms aantal nachten dat ze doorslaapt en hop dan weer avonden en nachten dat ze onrustig is en dan s nachts twee keer komt. En dan gaat t niet eens om t voeden zelf, maar dat ik eruit moet en niet R kan sturen. Maar weet niet of dat over is als ik niet meer voed en dan zit je weer te klooien met voedingen.
De 29e is ze alweer 10 maanden, gaat hard.
Qua doorslapen: ik vind het ook echt behoorlijk vervelend als leyla inderdaad dan weer 2 nachten spookt. Die gaat ook meteen in standje alarm. Dus je wordt al heel vervelend wakker. Echt als ik het al hoor schiet ik in stress stand.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127003849
R ook niet. Al zegt ie van wel. Maar er is een verschil tussen wakker worden en wakker worden vind ik.
Ik voed haar op dr kamer. Anders blijf ik heen en weer lopen :P
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:26:42 #163
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127003893
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn man eigenlijk ook niet. Heel soms als het vlak achter elkaar is. Ik voed Luuk bij ons in bed in de nacht.
Ik ook, borstvoedingskussen bij de hand en voeden maar, onder het genot van een e-book, kwestie van beter wakker te blijven 's nachts.
In het ziekenhuis is het een keer voorgekomen dat ik in slaap gevallen was tijdens een nachtvoeding met D, en dat de vk D had weggenomen om te wegen naderhand, terug in de cosleeper legde en ik netjes doorsliep. Dat gebeurt me niet nog een keer.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_127003994
Ik val altijd in slaap, wordt dan later weer wakker en dan leg ik Luuk weer in zijn bed. Mezelf wakker houden heeft geen zin, lukt me niet.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:29:34 #165
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127004038
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:25 schreef Sonnetje85 het volgende:
R ook niet. Al zegt ie van wel. Maar er is een verschil tussen wakker worden en wakker worden vind ik.
Ik voed haar op dr kamer. Anders blijf ik heen en weer lopen :P
Oh ja, even omhoog komen en oh oh brammetje mompelen en omdraaien en verder snurken reken ik als niet wakker. Zeker niet als hij het de volgende dag niet meer weet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:30:43 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127004162
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:28 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik val altijd in slaap, wordt dan later weer wakker en dan leg ik Luuk weer in zijn bed. Mezelf wakker houden heeft geen zin, lukt me niet.
Ik val ook vaak in slaap ja. Ik heb J gevraagd dat als hij het merkt hij me even wakker moet maken. Ik wil graag dat Bram op zich zelf slaapt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:31:40 #167
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127004248
Doordeweeks laat ik manlief ook altijd slapen tijdens de nachtvoeding(en), en vraagt hij 's ochtends altijd hoe vaak hij gevoed wou worden de afgelopen nacht. Dat het licht aan is, ik tegen D aan het praten ben geweest ed merkt hij niet.

Als D 5 minuten na de bv 's nachts nog slaapt in mijn armen, slaapt hij ook meestal door in zijn eigen bed.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_127004603
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Qua doorslapen: ik vind het ook echt behoorlijk vervelend als leyla inderdaad dan weer 2 nachten spookt. Die gaat ook meteen in standje alarm. Dus je wordt al heel vervelend wakker. Echt als ik het al hoor schiet ik in stress stand.
Dat is helemaal naar idd.
Hier wordt ze meestal 1x per nacht wakker. En dat is ook helemaal niet erg, al vind ik t soms wel vervelend.
Nu hebben we een wat vervelendere week achter de rug kwa slapen. En een tand erbij en vakantie en bij ons op de kamer slapen. Vooral dat laatste maakte dat ze erg vroeg wakker was, althans voor ons doen. En dan s nachts ook voedingen, dan kan ik t wat minder hebben.
En dan heb ik stress stand ook idd. Helemaal als ze dan al een keer of 2 geweest is s.avonds, ik niet lekker in slaap val en ze precies om 1 uur komt, dat je net wel/net niet slaapt.

Kan me van Floris niet herinneren hoe hij sliep met deze leeftijd. Maar.goed dan schopte ik R er ook uit s nachts en nu heeft dat dus geen zin.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:38:07 #169
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127004637
Bitterend ^O^ *O*

Ticootje bij L. En J. Sliep je wel samen toch? Bewuste keus om nu niet te doen ? Vervelend dat het weer niet soepel loopt zoals gehoopt..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_127004659
Hier deed manlief beloftes om onze baby/ dreumes te halen voor de bv en terug te brengen daarna zodat hij in zijn eigen bed slaapt. Helaas komt er niet zoveel van die belofte.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127004762
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, even omhoog komen en oh oh brammetje mompelen en omdraaien en verder snurken reken ik als niet wakker. Zeker niet als hij het de volgende dag niet meer weet.
:D
Hier merk ik niet eens dat ie wakker geweest is en snurkt ie 9 vd 10 x als ik wegga of terugkom, dus heel betrouwbaar vind ik zn ' ik had wel door.dat je eruit was' niet.
Helemaal omdat ik m bij Floris altijd wakker.moest maken :P

Oh en hij hoeft.er ook niet uit nu. Vind t onzin dat we allebei wakker zijn s nachts.
Bij Floris in de kraamweek haalde hij hem wel uit zn bed, maar dat was hechtingtechnisch handiger :P
Bij elise was t bed gewoon laag en regelde ik het zelf.allemaal.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:40:57 #172
378192 -mandy-
I am who I am
pi_127004787
Best pittig voor jullie Sonnetje en Ticootje.

Op de kamer slapen, lijkt me best moeilijk qua in slaap komen en doorslapen. Respect voor diegene die dat kunnen, ik zou van elk geluidje wakker worden 's nachts.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:43:04 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127004910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:38 schreef _evenstar_ het volgende:
Bitterend ^O^ *O*

Ticootje bij L. En J. Sliep je wel samen toch? Bewuste keus om nu niet te doen ? Vervelend dat het weer niet soepel loopt zoals gehoopt..
Bram ligt in de co sleeper :Y
En het loopt opzich wel prima, maar er gaat gewoon veel energie in zitten. That's all. Eigenlijk is het gewoon klagen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:44:37 #174
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127004997
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:40 schreef -mandy- het volgende:
Best pittig voor jullie Sonnetje en Ticootje.

Op de kamer slapen, lijkt me best moeilijk qua in slaap komen en doorslapen. Respect voor diegene die dat kunnen, ik zou van elk geluidje wakker worden 's nachts.
Daar wen je aan. J slaapt heel licht en met oordoppen. Toch wordt hij op een of andere manier niet wakker van Bram.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:45:26 #175
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127005035
Vanaf dat onze dochter ging doorslapen, met 11 maanden en ze dus op haar eigen kamer slaapt, haalt mijn man haar altijd op, dat is zijn taak. En dat is twee keer per week, dan slaapt ze verder bij ons in bed.

Nu komt straks de wieg naast ons bed en hij zei vandaag, ja aan mijn kant toch, dan kan ik hem aangeven in de nacht...O+
Ehm nou lief, dat hoeft niet hoor, tenzij weer een KS.
pi_127005088
R slaapt al 18 maanden bij ons op de kamer en ze kan soms echt kletsen snachts :D ik ervaar het iig niet als vervelend. Ik geniet er echt van O+

evenstar jullie ook binnenkort 18 maanden!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:47:39 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127005157
Wij hebben ook geen slaapkamer over verder. Maar als Bram gaat doorslapen dan gaat hij mooi richting de kamer van de meiden als die bij papa slapen. Papa en mama ook ff slaapkamer voor zichzelf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:48:20 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127005201
En idd, wij hebben de babyfoon echt aan en als ze bij ons slaapt lukt het haar soms om uit bed te sneaken. Zo gewend zijn we aan haar geluiden en bewegingen geraakt.

Na een paar weken werd ik al alleen wakker als ze begon te huilen, dat murmel en sabbelen op handjes kreeg ik toen al niet meer mee. Dat went echt heel snel.
pi_127005247
Voorlopig ben ij echt superblij met onze cosleeper, hoeft niemand 's nachts het bed uit. Verschonen doe ik ook op bed.
Man wordt alleen wakker als M het op een brullen zet. Of als M heel onrustig is 's nachts. Maar dan slaap ik ook niet...

M komt hier nog minimaal elke 3 uur, soms vaker. Vooral 's nachts zou er vsn mij wat meer tijd tussen mogen gaan zitten. Maar als ik dan hier lees van kindjes die elke 2 uur komen, dan heb ik niets te klagen :) :*
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_127005255
Yup :Y wij worden alleen wakker als ze in bed staat te roepen/huilen...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127005305
Piekie, elke 3 uur is ook slopend hoor! hopelijk wat meer uurtjes slaap ook voor jou :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:51:04 #182
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127005351
Hier gaat ons mannetje ook als ie gaat doorslapen naar de kamer van zijn zus. Maar ik vind wel dat ie minstens 12 maanden moet zijn voordat we dat proberen. Voor die tijd blijft ie sowieso dichtbij, tis wel mijn laatste kleine uk tenslotte. O+
pi_127005427
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:40 schreef -mandy- het volgende:
Best pittig voor jullie Sonnetje en Ticootje.

Op de kamer slapen, lijkt me best moeilijk qua in slaap komen en doorslapen. Respect voor diegene die dat kunnen, ik zou van elk geluidje wakker worden 's nachts.
Mijn zoon slaapt al ruim een jaar niet meer bij mij op de kamer, maar ik slaap nog steeds lichter dan voor zijn geboorte. Toch op zo'n soort waakstand, ik word ook vaak wakker van zijn gehoest en mini-huiltjes.. Als hij niet thuis slaapt, dan merk ik dat ik veel dieper slaap. Samen slapen vond ik ideaal tot drie maanden, daarna merkte ik dat hij vooral wakker werd van ons, dat vind ik een stuk vervelender dan andersom.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_127005479
Hoe merkte je dat CS? gewoon nieuwsgierig :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:54:44 #185
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127005522
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:46 schreef bitterend het volgende:
R slaapt al 18 maanden bij ons op de kamer en ze kan soms echt kletsen snachts :D ik ervaar het iig niet als vervelend. Ik geniet er echt van O+

evenstar jullie ook binnenkort 18 maanden!
Kletsen in de nacht vind ik dan weer niet zo tof.... Bij ons slapen vinden we nog steeds fijn, maar Lientje ligt dan altijd tussen ons in. Dat sloopt als het iedere nacht is. Dus eigen bed/kamer en bij wakker worden en dus ons nodig hebben mag ze bij ons. O+
pi_127005545
Elise is naar dr kamer gegaan toen ze onrustig.werd als ik mn kamer binnen kwam. Ik vind t wel fijn om voor.het slapen nog even te lezen, op mn mobiel te klooien enzo.
Ikzelf.werd niet wakker van haar, althans niet van ieder geluidje.

Alleen zwanger werd ik van alles wakker. Dus toen is de babyfoon bij floris weggegaan.
pi_127005617
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:54 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Kletsen in de nacht vind ik dan weer niet zo tof.... Bij ons slapen vinden we nog steeds fijn, maar Lientje ligt dan altijd tussen ons in. Dat sloopt als het iedere nacht is. Dus eigen bed/kamer en bij wakker worden en dus ons nodig hebben mag ze bij ons. O+
Er is een verschil...toen ze klein was rond 6 maanden ging ze echt kletsen 2 uur lang! dat was idd niet zo tof...maar nu is het meer dat ze in haar slaap kletst paar seconden..daar word ik niet wakker van maar als ik toevallig wakker ben vind ik het zo lief O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127005690
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:54 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Kletsen in de nacht vind ik dan weer niet zo tof.... Bij ons slapen vinden we nog steeds fijn, maar Lientje ligt dan altijd tussen ons in. Dat sloopt als het iedere nacht is. Dus eigen bed/kamer en bij wakker worden en dus ons nodig hebben mag ze bij ons. O+
Ik vond t om 5 uur s ochtends al niks :')
Eigenlijk vind ik alles voor 7 uur te vroeg. Thuis mik ik haar dan gewoon in bed, zet de babyfoon zachter (want ze gaat dan,kletsen en valt uiteindelijk in slaap), maar op vakantie zag,ze ons en dan ga je niet slapen blijkt. Dus was iedere ochtend half 7 ofzo.
Gelukkig ging ze in de nacht wel gewoon slapen
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:58:45 #189
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127005738
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:56 schreef bitterend het volgende:

[..]

Er is een verschil...toen ze klein was rond 6 maanden ging ze echt kletsen 2 uur lang! dat was idd niet zo tof...maar nu is het meer dat ze in haar slaap kletst paar seconden..daar word ik niet wakker van maar als ik toevallig wakker ben vind ik het zo lief O+
Ja, dat is ook lief! Sowieso om ze ook te zien slapen, dat blijft zo cute....
pi_127005794
Bij wijze van experiment. Hij was toevallig in slaap gevallen op zijn eigen kamertje, en ik vond het sneu hem wakker te maken, dus hebben we hem laten liggen met het idee "die meldt zich wel als hij honger heeft". Dat was de volgende ochtend 6 uur ;) Dus toen hebben we het maar zo gelaten, ik heb wel een droomvoeding ingevoerd daarna, maar sindsdien heeft hij eigenlijk altijd van 23 tot 5/6/7 geslapen.

Maar hij is sowieso nogal het type "aan mijn lijf geen polonaise". Hij slaapt gewoon niet bij mij in bed tenzij heel ziek (en dat was één keer het afgelopen jaar). Ik probeer het wel eens bij nachtelijke huilbuien, maar hij gaat me met grote ogen liggen aankijken. Hij kan er blijkbaar helemaal niks mee, zo'n mens in zijn bed :D Jammer wel, hij past er makkelijk bij en af en toe zou ik het best gezellig vinden, maar helaas.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_127005803
Morgen geef ik alweer 6 mnd bv. Wie had dat nou gedacht?

Doel 1 was: net zo lang bv als Sofie gehad heeft
Doel 2 was: mijn hele verlof voeden
Doel 3 was: 6 maanden

En nu, geen nieuw doel denk ik. Gewoon genieten, en zien waar het schip strandt.

[ Bericht 46% gewijzigd door kaatjejannie op 26-05-2013 06:00:58 ]
*poef* nu is het weg
pi_127005942
Ik denk niet dat R van ons wakker wordt..ik heb iig nog nooit gemerkt..wij kunnen onze kamer binnen lopen en gaan liggen en ze slaapt gewoon.

CS ah zo! dat is fijn! wij hebben onze mop 1 nacht op haar slaapkamer gehad, toen kwam ze ieder uur :') :X sindsdien heb ik er geen zin meer in! ha! ik pluk haar zo uit dr bed, leg haar aan en terug in haar bed..als ze blijft huilen of niet in slaap kan vallen gaan we lepeltje lepeltje liggen :D maar mijn kind is echt een plak kind die het liefst de hele dag aan mama in de nek hangt soms!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 23:04:01 #193
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127006035
Lientje kruipt nog steeds vaak tegen een van ons aan, je rug of buik of arm...
Die zoekt dus echt geborgenheid bij ons. Ze gaat ook nagenoeg altijd meteen weer lief slapen zodra ze bij ons ligt. Dus naast dat het fijn is, is het ook vooral gemak. Haar evt troosten op d'r eigen kamer en terugleggen kost meer tijd/energie met als uitkomst dat ze dan waarschijnlijk alsnog in ons bed zal belanden. Och en zo lang het niet elke nacht is... :)
pi_127006092
KJ ^O^
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127006098
Lief kj O+
En herkenbaar je doelen. Hier was 6 maanden t laatste doel en had niet verwacht nu nog te.voeden
  zaterdag 25 mei 2013 @ 23:07:42 #196
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_127006200
Mijn man heeft ook geen gebroken nachten. Behalve dan als middelste loopt te spoken, wat nog best vaak voorkomt.
Hij hoort hem ( in tegenstelling tot mezelf :@), troost hem en waarschuwt mij zodat ik indien nodig Seth kan verplaatsen omdat peuter dan tussen ons in komt liggen.

Ik voed Seth, meestal 'n keer of 3 per nacht. Hij slaapt bij ons in bed dus ik hoef er niet uit. De laatste paar maanden lukt het me echter niet meer om tijdens het voeden in slaap te vallen. Lastig!

Gek is dat, ik ben (zelfs slapend) zo gefocust op mijn baby. Elk snuifje en signaal pik ik op. En als ik slaap dan slaap ik zo diep dat ik de andere kinderen meestal niet hoor.
Komt ook doordat ik WEET dat mijn man er toch wel voor hun is. De keren dat ik de andere 2 wel hoor is wanneer ik aan het voeden ben en dus toch al wakker :')
.... met gevoel voor drama....
pi_127006277
Ik hoor Sofie ook niet in de nacht. Die neemt toch geen genoegen met dr moeder. Die wil dr vader.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 25 mei 2013 @ 23:10:24 #198
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_127006302
KJ <3
.... met gevoel voor drama....
  zaterdag 25 mei 2013 @ 23:11:56 #199
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_127006373
Haha KJ, hier is dat ook zo!
Inclusief enorme krijspartijen 's ochtends als ze naar onze kamer toe komen en hun vader is al naar z'n werk ( gaat om 7 uur de deur uit)
.... met gevoel voor drama....
pi_127006474
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 23:02 schreef bitterend het volgende:
Ik denk niet dat R van ons wakker wordt..ik heb iig nog nooit gemerkt..wij kunnen onze kamer binnen lopen en gaan liggen en ze slaapt gewoon.

CS ah zo! dat is fijn! wij hebben onze mop 1 nacht op haar slaapkamer gehad, toen kwam ze ieder uur :') :X sindsdien heb ik er geen zin meer in! ha! ik pluk haar zo uit dr bed, leg haar aan en terug in haar bed..als ze blijft huilen of niet in slaap kan vallen gaan we lepeltje lepeltje liggen :D maar mijn kind is echt een plak kind die het liefst de hele dag aan mama in de nek hangt soms!
Vooral doen wat het beste werkt en het minste nachtrust kost inderdaad :Y

Ik heb absoluut geen plakker. Hij is wel heel knuffelig, maar op zijn eigen manier: hij komt aanstuiteren, geeft me een stevige schouderklop onder het slaken van een gil, duwt bij wijze van kus een opengesperde mond in mijn gezicht en stuitert verder 8-) Alleen als we samen Sesamstraat kijken, zit hij bij me en friemelt hij ondertussen aan mijn handen O+ Maar hij is altijd zo geweest, dat hij niet van gepluk houdt. Het duurde een paar weken voor we erachter kwamen dat zijn avondlijke huilmomenten geen roep om meer knuffelen en contact was, maar hij volstrekt tevreden in slaap viel zodra hij in zijn bedje lag.

Dat herken ik trouwens wel, dat het verschil maakt dat je wéét dat je partner op je kind let. Sinds mijn scheiding slaap ik zoveel lichter, omdat ik alleen verantwoordelijk ben.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 23:56:47 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127008226
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bram ligt in de co sleeper :Y
En het loopt opzich wel prima, maar er gaat gewoon veel energie in zitten. That's all. Eigenlijk is het gewoon klagen.
Moet ook af en toe :)!

Ik wordt soms kriegel van al dat gedonder en gedoe soms , maar soms ook emotioneel als ik denk aan dat hij toch ooit in zijn eigen bed "moet" /wil slapen :)
Want vaak ligt hij tegen me aangeschurkt zijn handje op mijn wang al aaiend O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_127014302
Nog een paar *O* voor Sonnetje, Bitterend en KJ *O*

Kersjes, ik herken onze situatie ook heemaal in wat je zegt. Manlief zorgt vaak voor de grote,die is ook echt een papakind waarbij hij de laatste tijd aandacht en taken voor mama en papa meer verdeelt. Weer in slaap vallen tijdens een voeding doe ik volgens mij ook heel zelden. Als ik bij de volgende voeding of in de ochtend nog een open bh en opgeschoven pyama heb, weet ik dat ik in slaap viel voor het einde van de voeding :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 26 mei 2013 @ 15:22:36 #203
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127024775
Kersjesbdat laatste wat je zei is zo herkenbaar! Van Laurens eerste Kreun om drinken wordt ik wakker terwijl als ik echt slaap ik zo door Nathan's gehuil heen kan slapen :')
  zondag 26 mei 2013 @ 15:24:41 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127024870
Ik word wakker van elk kind. Soms vind ik dan wel dat de meiden raar huilen en dan blijkt het M te zijn.
  zondag 26 mei 2013 @ 16:19:13 #205
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_127027483
Nooit half in slaapmodus M. Per ongeluk geprobeerd aan te leggen, Kyara? ;)

Oww Evenstar, dat aaien <3

Hier ook altijd gefriemel. Ik slaap naakt en hij ligt het liefst met beide handjes op en tussen mijn borsten. Zo slaapt hij in.
.... met gevoel voor drama....
  zondag 26 mei 2013 @ 17:46:31 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127031153
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:19 schreef Kersjes het volgende:
Nooit half in slaapmodus M. Per ongeluk geprobeerd aan te leggen, Kyara? ;)
Gelukkig niet. Die snapt niet wat hij doen moet en hij heeft tandjes :X
pi_127033376
Wat lief Evenstar.

Kersjes, hier legt mijn bv kindje ook zijn hand op mijn borst, waar hij uit drinkt. Dat was dan lastig als hij in slaap viel om Bh dicht te maken en shirt recht te trekken zonder, dat hij wakker wordt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 26 mei 2013 @ 22:42:25 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_127047273
Kyara :D

Och, ik zit soms rustig 'n uur met ontblote borst op de bank als hij er tijdens het drinken tegenaan in slaap is gevallen. Stond laatst de overbuurman ineens in de woonkamer om zijn zoontje te halen die hier boven aan het spelen was. Hij bloosde er een beetje van :D

Ik merk dat hij het nu wel lastig gaat vinden om in druk gezelschap bij me te drinken. En dan vooral buitenshuis. Hij gunt zichzelf dan echt de rust niet om te drinken, is constant afgeleid.

Vriezervoorraad is nu echt zo goed als op. En ik heb nog steeds niet gekolfd :O
Ik heb daar echt zo geen zin in hè...
.... met gevoel voor drama....
pi_127055471
Kyara, gaat je man er dan voor M uit of ga jij omdat je toch al wakker bent?

Kersjes O+

Vanochtend ruimde mijn dreumes de kolftas uit. Hij haalde zo de buisjes uit een open zijvak. Dus ik maar tegen hem gezegd, dat hij dat niet moest doen, omdat ik dan niet voor hem kon kolven :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 27 mei 2013 @ 08:53:54 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127056437
Kersjes, dat is wel heel schattig O+

M wordt gelukkig niet zo heel vaak wakker en als hij wakker wordt is het meestal in de late avond en dan is mijn man nog op en gaat hij er naar toe (tenzij hij een koptelefoon op zijn hoofd heeft }:| ). 's Nachts ga ik er meestal uit. Ik ben dan toch wakker, vind het zo stom om hem dan wakker te maken terwijl ik wakker ben. Bovendien is het dan meestal iets heel simpels zoals een speen kwijt of zo.
pi_127062091
Dames een collega vroeg me waar ze voedingsbeha kon kopen die je in de zomer kan gebruiken, die je in je nek sluit zeg maar (snapen jullie wat ik bedoel?).
Dit weet ik zelf niet..weet iemand hier waar ze die types beha kan kopen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 27 mei 2013 @ 12:48:04 #212
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127062177
Je bedoelt een halterbh. Ik heb geen idee eigenlijk. Misschien weet Tico het wel. Die heeft meer verstand van bh's....
  maandag 27 mei 2013 @ 12:53:39 #213
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127062347
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 12:45 schreef bitterend het volgende:
Dames een collega vroeg me waar ze voedingsbeha kon kopen die je in de zomer kan gebruiken, die je in je nek sluit zeg maar (snapen jullie wat ik bedoel?).
Dit weet ik zelf niet..weet iemand hier waar ze die types beha kan kopen?
als je googlet op halterbh voeding of voedingsbh halter krijg je al wat hits :Y
pi_127062379
Super dank!
(zal het tegen haar zeggen, ze is zelf ook niet NL dus ze wist de naam hiervan niet)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 27 mei 2013 @ 13:39:49 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127063763
Mijn eveneens aaiende baby vanochtend O+
  maandag 27 mei 2013 @ 13:42:15 #216
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127063839
LIKE!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127064023
LB!!!!!!!!!!!! *; *; *;
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127064154
Lief LB! O+

Mijn baby slaat soms met haar vuist op m'n borst als ze aan het drinken is :P
  maandag 27 mei 2013 @ 13:51:57 #219
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127064240
ooooh O+ O+ O+
  maandag 27 mei 2013 @ 14:10:05 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_127064894
Wat lief! O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 27 mei 2013 @ 14:19:08 #221
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127065220
O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 27 mei 2013 @ 16:26:00 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127070016
Ze wordt met de dag leuker O+

Ze blijft wakker aan de borst, maakt geluidjes, kijkt me aan, lacht, bestudeert mijn arm en mijn gezicht... O+ O+ Ohja, en als de melk niet snel genoeg meer komt slaat ze ook op mijn borst :')

Dit had ik een paar weken geleden echt niet durven hopen!
pi_127070119
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:26 schreef LadyBlack het volgende:
Ze wordt met de dag leuker O+

Ze blijft wakker aan de borst, maakt geluidjes, kijkt me aan, lacht, bestudeert mijn arm en mijn gezicht... O+ O+ Ohja, en als de melk niet snel genoeg meer komt slaat ze ook op mijn borst :')

Dit had ik een paar weken geleden echt niet durven hopen!
Wat fijn! Ben blij voor je dat na al je doorzettingsvermogen nu kan gaan genieten van het voeden O+
pi_127070137
Ik word er emo van :') O+ wat fijn LB!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 27 mei 2013 @ 16:54:42 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127071130
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:26 schreef LadyBlack het volgende:
Ze wordt met de dag leuker O+

Ze blijft wakker aan de borst, maakt geluidjes, kijkt me aan, lacht, bestudeert mijn arm en mijn gezicht... O+ O+ Ohja, en als de melk niet snel genoeg meer komt slaat ze ook op mijn borst :')

Dit had ik een paar weken geleden echt niet durven hopen!
O+

Zo fijn!
pi_127071507
LB wat heerlijk! O+ O+
pi_127076279
LB wat heerlijk. En wat een leuke foto met aaiend handje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127077766
LB, te cute O+

Hier ook eindelijk in de fase dat ik kan gaan genieten van het voeden. Ik weet niet goed wat er is gebeurd, maar 'ineens' hebben we het door en we gaan als een speer. Alle voedingen gaan nu live via de borst, zonder enig probleem. Wat ben ik blij dat ik al die tijd ben blijven kolven, het was het waard :)
pi_127078066
Grote *O* voor LE!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127078363
Goed gedaan L-E, ook al zo'n doorzetter *O*
  maandag 27 mei 2013 @ 20:26:20 #231
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_127079808
Wat geweldig LB en LE *O*
.... met gevoel voor drama....
  maandag 27 mei 2013 @ 20:45:50 #232
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127081034
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 19:48 schreef L-E het volgende:
LB, te cute O+

Hier ook eindelijk in de fase dat ik kan gaan genieten van het voeden. Ik weet niet goed wat er is gebeurd, maar 'ineens' hebben we het door en we gaan als een speer. Alle voedingen gaan nu live via de borst, zonder enig probleem. Wat ben ik blij dat ik al die tijd ben blijven kolven, het was het waard :)
*O* ^O^ O+ :*
  maandag 27 mei 2013 @ 20:51:56 #233
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127081423
Lb en le wat fijn!
pi_127081666
En nog eentje voor L_E *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127082179
Lb en L-E *O*
Wat een bikkels zijn jullie!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_127082317
LB en LE, kanjers! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 27 mei 2013 @ 21:36:26 #237
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_127084104
LE ook al zulk goed nieuws! *O*
Helemaal fijn!! *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 27 mei 2013 @ 21:42:13 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127084516
LE wat fijn!!! En wat goed van jou en je superbaby! _O_
pi_127085335
O+ LB
*O* L-E

Hartstikke goed dames! _O_
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_127098094
LB, wat heerlijk dat het nu steeds beter gaat! O+

En LE, ook al! Fijn zeg. O+

En voor Kyara ook een dikke zoen omdat het gewoon goed gaat met de bv en haar 2 meiden! Super!

We waren net 2 weken op vakantie op Kreta en ik kwam daar in een stoffig museumpje dit tegen:

Voor de tepelhoedjesvoedsters onder ons. ;)

En een van de mooiste voedingen die ik op vakantie heb gegeven, heerlijk in de avondzon aan zee:

Ze drinkt nog steeds graag en het is goed.

Mijn moeder was mee op vakantie en die was wel wat verbaasd door het dwingende 'Die die die' en het getrommel op mijn borst als L wilde drinken.
'Doet ze dat ook in een restaurant?' Eh ja? En dat is ook voorgekomen.
Ach, ik vind het wel fijn dat ze duidelijk maakt wat ze wil.
Jammer is wel dat je toch een beetje beinvloed wordt door zo'n opmerking want ik merkte dat ik dan ook vaak maar snel de drinkbeker aan haar gaf met water. Omdat ze dan eigenlijk gewoon dorst had na de maaltijd. Terwijl ik haar zonder mijn moeder sneller zou aanleggen. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_127098102
dubbel! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:14:51 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127098163
Oh oeke O+ wat een heerlijke foto!
pi_127098216
Dank all O+

Ook even props voor mijn man hoor, die ook gewoon toen het wat lastiger ging zeven keer per nacht me kwam helpen met aanleggen terwijl hij heel de week werkt en logischerwijs doodmoe is, en midden in de nacht op zoek ging naar kussens zodat ik comfortabeler kon voeden, die me niet uitlacht als ik zit te kolven :') en die telkens mee zocht naar een oplossing en geen moment me het gevoel heeft gegeven dat ik beter kon stoppen. O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:22:04 #244
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127098341
Oeke O+
En :*

L-E *G* voor je man! Lief is dat he. Mijn man ging op een gegeven moment 2x per dag heen en weer met een koeltas vol melk. 's Ochtends voor 7 uur en 's avonds om een uurtje of 11. Terwijl hij ook gewoon moest werken. Wel hebben we samen gelachen om het kolven (hij vroeg zich af of we inmiddels ook landbouwsubsidie konden aanvragen gezien de hoeveelheid melk...en daarna keek hij even benauwd of die opmerking niet te ver ging :D).

Ik heb gister ook nog wat foto's gemaakt. Straks even uploaden.

In welke houdingen voeden jullie? Ik voed ze nog steeds in die doorgeschoven nogwat houding maar daar worden ze eigenlijk een beetje te groot voor. In bed voed ik liggend.
pi_127098417
L. vindt de rugbyhouding erg fijn. Liggend voeden lukt me nog niet, vind ik wel fijner in bed.
pi_127098477
Ik kom heel veel moeders tegen die weigeren borstvoeding te geven door 'insert kutargument'. Zag dit topic bij actieve topics, en wil graag van de gelegenheid gebruik maken om de moeders die borstvoeding geven aan hun kinderen mijn respect en waardering te geven :).

Sorry als dit als offtopic gezien word, wilde graag welgemeend iets liefs zeggen :D
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:29:16 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127098529
Dank je wel Redbullkid :*
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:29:53 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127098543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:16 schreef L-E het volgende:
Dank all O+

Ook even props voor mijn man hoor, die ook gewoon toen het wat lastiger ging zeven keer per nacht me kwam helpen met aanleggen terwijl hij heel de week werkt en logischerwijs doodmoe is, en midden in de nacht op zoek ging naar kussens zodat ik comfortabeler kon voeden, die me niet uitlacht als ik zit te kolven :') en die telkens mee zocht naar een oplossing en geen moment me het gevoel heeft gegeven dat ik beter kon stoppen. O+
Dat helpt echt he?! Ik heb gisteren ook tegen mijn vriend gezegd hoe blij ik ben dat hij me zo steunt! O+ Er komt nu ook best veel op hem neer, qua huishouden en eten koken, maar ik heb nog geen scheve blik gehad :N
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:32:04 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127098607
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:27 schreef Redbullkid het volgende:
Ik kom heel veel moeders tegen die weigeren borstvoeding te geven door 'insert kutargument'. Zag dit topic bij actieve topics, en wil graag van de gelegenheid gebruik maken om de moeders die borstvoeding geven aan hun kinderen mijn respect en waardering te geven :).

Sorry als dit als offtopic gezien word, wilde graag welgemeend iets liefs zeggen :D
^O^ thanks!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:33:44 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127098646
Ik voed in de madonnahouding, en in bed liggend. Heb ook de rugbyhouding gedaan de eerste week, maar ik krijg E thuis niet goed gestut.
pi_127098804
Fijn al die meelevende mannen, dat is echt zo belangrijk. <3

Wat kolven betreft, ik weet nog bij mijn eerste, die ik ook 4 weken gekolfde melk via fingerfeeding heb gegeven (en daarna 2 jaar met tepelhoed heb gevoed, zo fijn dat die dingen bestaan!) dat ik dus moest kolven en dat mijn schoonmoeder langskwam.
Ik had mijn vriend gevraagd snel een sjaal over de borstschelpen te hangen, maar ik kon niet weg, ik zat in de woonkamer. Mijn schoonmoeder vond het hilarisch en haalde de camera tevoorschijn. 'Later lach je erom!'
Ik heb haar bits verboden om een foto te maken. En ik zou er nu nog steeds niet om kunnen lachen. :(
Ze heeft zelf trouwens ook al haar 5 kinderen bv gegeven, alleen misschien nooit gekolfd.

En liggend en madonnahouding hier. Alhoewel kind af en toe ook zelf besluit in een vreemde houding te gaan liggen. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_127098927
Wat fin al dat support van jullie vrienden/ mannen. Dat is idd echt heel fijn, inbijzonder als het wat minder goed gaat.

Dankje redbull...

Hier wordt ook in madonnahouding en liggend gevoed, rugby, doe ik nog heel af en toe als een 2e/ 3e borst aanbiedt, maar werkt niet zo goed meer. Soms doe ik ook soort van half zittend, leunend in mijn elleboog. Bij echt zitten is hij meestal te snel afgeleid.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127098954
Wat naar zeg oeke..

Ik moest pas kolven in de auto, vond het zo naar. Maar het moest echt even. Maar heb ook echt 6 keer gecheckt of er echt niks te zien was.
*poef* nu is het weg
pi_127099197
Eigenlijk alleen madonnahouding hier, en soms liggend als ik heel moe ben 's ochtends vroeg.

Redbulldinges, thanks! Ik doe even *O* voor mezelf omdat ik mezelf heel stoer vind dat ik al 7,5 maand bv geef. Ik sta best stevig in mn schoenen maar moet toch altijd nog even slikken als iemand vraagt of ik nog borstvoeding geef en hoe lang ik dat nog ga doen. Hoewel het meestal wel goed bedoeld is (denk ik dan maar), voelt het toch steeds alsof ik mezelf moet verantwoorden. Weinig baby's en al helemaal weinig bv in mijn omgeving en weinig begrip daarom. Vrienden snappen het niet als ik weer eens niet meekan of op tijd weg ga omdat ik moet voeden/kolven oid. Best moeilijk vind ik dat.
Dus fijn, een positief geluid!

Oeke, wat een stomme actie van je schoonmoeder. Ik vind het nog altijd awkward om zelfs maar te moeten voeden anders dan met man erbij, laat staan kolven :@ En dat museum, tof!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:04:52 #255
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127099506
Oeke die tepelhoedjes _O- . Tegenwoordig zien ze er wel wat anders uit :D .
Heerlijke foto.

Dank je redbull.

Ik voed liggend en in madonna, rugby vind ik lastig.

En ik voed overal. Gisteren nog op straat
:') :@ . Peuter weg en oorverdovend krijsende baby. Ga er geen gewoonte van maken hoor. Voelde me ma flodder :')
pi_127099547
Mineola: ik vind 7,5 maand een eeuwigheid hoor, supertof *O*
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:10:23 #257
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_127099686
Ma Flodder gaf haar kinderen volgens mij gewoon de fles. Beetje whiskey erbij... hoppa! :P

Oeke, wat een lieve foto <3
.... met gevoel voor drama....
pi_127099792
Rugby vind ik ook echt geen fijne houding nee. Dat heb ik een enkele keer geprobeerd maar niet handig.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:22:17 #259
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_127100047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:27 schreef Redbullkid het volgende:
Ik kom heel veel moeders tegen die weigeren borstvoeding te geven door 'insert kutargument'. Zag dit topic bij actieve topics, en wil graag van de gelegenheid gebruik maken om de moeders die borstvoeding geven aan hun kinderen mijn respect en waardering te geven :).

Sorry als dit als offtopic gezien word, wilde graag welgemeend iets liefs zeggen :D
Dank je wel! :)

Qua voedingshoudingen, ze heeft ruim een jaar in de rugbyhouding gedronken, dus dat zijn we gewend. Ze is nu ineens weer een stuk gegroeid, dan wil ze weer in de rugbyhouding. Dat betekent wel dat we bijna de hele bank bezetten samen. :')
's ochtends en middagdutje liggend in bed.
En anders op schoot.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_127100196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:24 schreef L-E het volgende:
L. vindt de rugbyhouding erg fijn. Liggend voeden lukt me nog niet, vind ik wel fijner in bed.
Liggend voeden is echt iets dat je onder de knie moet krijgen.
Ik had bij mijn oudste een goed jaar liggend gevoed en bij de 2e lukte het mij de eerste maand echt niet :D Heb het echt weer moeten leren wat ook alweer voor ons de juiste houding was :D
pi_127100237

Dit is wel een duidelijk filmpje :) ik moet zelf dan alleen nog iets meer doordraaien :D
pi_127100253
Wat lief rebullkid

Mooie foto oeke
En die tepelhoedjes :D

Mineola
*O* 7,5 mnd!
Dat gevoel heb ik ook, S is nu 1jr geweest en in mijn omgeving is er echt niemand die zo lang bv gegeven heeft. (sowieso weinig die bv geven)

Gelukkig is (8> erg positief en vind hij een kindje dat bv krijgt nogsteeds het mooist en heel bijzonder om te zien O+
Ben ook erg blij met bv nogsteeds :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:42:55 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127100673
Liggend voeden lukt hier gelukkig wel maar mijn houding is inderdaad bij beide kinderen iets anders. Bij D moet ik iets meer naar achteren leunen, anders hapt ze niet goed. Bij J kan ik gewoon op mijn zij blijven liggen maar die moet ik weer vasthouden omdat ze anders op haar rug rolt.

Bij de rugbyhouding kan het links wel maar rechts niet. Zal wel met de stand van de tepel te maken hebben of zo. Maar vind het ook niet fijn want dan zakken ze steeds weg.

*O* voor mineola! 7,5 maand! Goed joh!

Kolven doe ik nu al zo lang en veelvuldig dat ik uit moet kijken dat ik niet afkoppel en met 2 ontblote borsten de deur open doe of naar de keuken loop.... Voeden in het openbaar gaat ook steeds beter. Alleen tegelijkertijd doe ik niet maar dat kan ook niet omdat je dan echt de ruimte en voldoende kussens en zo nodig hebt. Inmiddels kan ik ook lopend voedend en tegelijkertijd M helpen met zijn boterhammetjes :D

Fotootjes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:46:25 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127100790
Och zo naast elkaar!! O+ *;
pi_127100802
Thanks ladies, lief. Mag er zelf best wat vaker bij stil staan vond ik vanmorgen opeens.

Mooi Kyara! Ik moet toch echt ook eens foto's laten maken door man. Waardevol lijkt me dat.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:50:09 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_127100894
Zo lief!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127101160
Zó lief Kyara! O+ Lijkt me best zwaar 2 kinderen tegelijk voeden, ik vind J. soms al zwaar worden als ik geen kussens heb.

Mineola, *O* voor je 7,5 maand! En ik ga die reacties hier ook krijgen denk ik, krijg nu al regelmatig de vraag hoe lang ik het wil gaan volhouden en als ik dan zeg dat ik zoals ik het nu zie wel een jaar wil volmaken kijken ze me al aan of ze water zien branden,

Hier ook de madonnahouding en liggend. Merk dat J. wel beter liggend aanhapt als ze moe is, dan kan ze minder maaien met haar armpjes ook.
pi_127101774
oeke dat soort dingen vraagt mijn moeder ook, lief bedoeld maar moet ze niet mee bemoeien :*

Mineola *O* go you!!

Kyara lieve foto's O+

Hier hebben we de gekste houdingen, ze heeft soms haar kont om hoog tijdens het drinken, andere keren krijg hier een voet in mijn gezicht :D liggend voeden doe ik elke nacht ja :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127102675
Even een *O* voor Minneola.

Kyara superlieve foto's. Gave voedingsbeha heb jij zeg. Waar komt die vandaan. Vind de foto met je beide meisjes elk aan een borst echt bijzonder en de rest van de foto's echt schattig.

Hier gelukkig geen schoonmoeder die foto's wil maken. Wel eentje die zich bemoeit met kolven/ voeden. Vind ook dat ze zich er niet mee moet bemoeien, ook al heeft ze zelf ook lang bv gegeven, dat is toch weer een tijd geleden en ik heb niet echt het gevoel, dat ze er veel vanaf weet of up to date is kwa info. Zo zei ze dat ik toch eens moest stoppen met kolven op werk en zei, dat ik na 9 maanden niet meer tussentijds moest kolven omdat ik dan de productie zou verhogen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127103974
Ik voed liggend, Madonna, rechtop zittend en met Faye haar acrobatische houdingen :p

Oeke, wat een heerlijke foto! En Kyara! O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_127108679
Mineola *O* goed hoor. :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:53:31 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127108826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:44 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara superlieve foto's. Gave voedingsbeha heb jij zeg. Waar komt die vandaan. Vind de foto met je beide meisjes elk aan een borst echt bijzonder en de rest van de foto's echt schattig.
Die bh is gewoon een simpele van de Livera maar wat je in het midden ziet dat is de stof van mijn voedingsshirtje ;)

En bedankt! Ik vind het sowieso al heel bijzonder, een kindje aan de borst O+
  dinsdag 28 mei 2013 @ 23:39:42 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127132821
Kyara O+ zo knap van je !!

1,5 jaar!! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door _evenstar_ op 28-05-2013 23:49:12 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_127133382
Wauw evenstar, wat een superfoto! O+
pi_127138789
Mooie foto Evenstar. *O* voor 1,5 jaar.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127139142
Wauw foto en wauw anderhalf jaar, goed zeg *O*
pi_127139153
Mooi Evenstar O+ Wauw, wat een ogen!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_127139582
Wauw, mooie foto! O+

Het is hier einde borstvoeding.. Ik had nog van alles willen proberen maar gisteren medicijnen voorgeschreven gekregen waarbij het niet meer mag. De keus is voor mij gemaakt. Ik heb heel hard moeten huilen maar ik heb de medicijnen op dit moment echt nodig :'( ze kan nog 1 afgekolfde voeding krijgen en dat was het dan ;(
E.
pi_127139721
Weet je heel erg zeker dat het medicijn niet samen gaat? :)
  woensdag 29 mei 2013 @ 08:54:01 #280
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127139911
Dank O+

Sparkling wat vervelend , ik zou ook even dubbel controleren of het echt niet mag , maar ik snap ook dat alles bij elkaar dit de druppel is en het genoeg is. Als jou grens bereikt is dan is dat zo en mag je trots op zijn dat je het zo ver geschopt hebt. :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 29 mei 2013 @ 08:56:50 #281
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127139976
Wat een prachtige foto Evenstar! O+
En *O* voor 1,5 jaar bv!

Spark, wat jammer. En verder wat Evenstar zegt :*
pi_127140178
Evenstar O+ wat fijn! *O*

Spark, ik zou het ook even na laten kijken van die medicatie :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_127140366
Anderhalf jaar evenstar, jeutje, wat geweldig! En die foto O+

Sparkling: verdrietig zeg. Als je graag bv blijft geven zou ik idd even nakijken of die medicatie écht niet kan. Mijn bloeddrukmedicatie kon volgens de bijsluiter zgn ook niet icm met bv, maar uiteindelijk toch wel. Als je stopt omdat je grens bereikt is, is het prima, maar als de keus voor je wordt gemaakt lijkt me dat heel rot :*

Is jullie tsr ook zo idioot pijnlijk? Het wordt met de dag erger, is dat normaal? Moet echt op mijn tanden bijten, zooo niet tof :(
pi_127141019
Sparkling wat verdrietig ;( idd check check dubbelcheck of het zeker weten niet kan, maar dat zal je vast gedaan hebben :*.

Hier ook een pijnlijke tsr ja, is wel een stuk minder geworden de laatste weken. De eerste weken trokken mijn tenen ook krom. Hopelijk zwakt het bij jou ook af binnenkort.

Ik krijg trouwens de hele dag door spontaan tsr's, ook terwijl ik op dat moment helemaal niet aan voeden denk en J. ook niet huilt ofzo. Lek dan ook behoorlijk. Heb die siliconenpads geprobeerd maar dit houdt het niet tegen, zit dan met een pad vol melk. Hoop dat dit wel minder wordt nog..
pi_127141500
Mijn man heeft gisteren nog aan de telefoon gezeten met de lactatiekundige om dit te overleggen maar het mag echt niet. Het is een kalmeringsmiddel dus dat zou ik eigenlijk ook niet moeten willen. Het doet me wel pijn ;( de LK zei dat de borstvoeding niets zou worden als het psychisch niet goed zit, maar ik had het graag anders gezien.

Toch bedankt voor al jullie tips, het heeft me goed geholpen zover!! Geniet van jullie kleintjes aan de borst, ik vind het zo bijzonder om het een week meegemaakt te hebben O+
E.
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:19:35 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127141997
Een happy rustige mama is ook heel belangrijk! En je hebt je kleintje toch mooi colostrum gegeven dat is al een superstart :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:32:15 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127142437
Ach sparkling... ;( :* Wat rot dat het niet gaat. Maar idd, dat colostrum + een week bv heeft Eva maar mooi binnen!

L0t, jemig, dat is wel serieus lekken ja! Hoop voor je dat dat ook afzwakt, maar dat zal vast :Y

Evenstar, wauw! Heel bijzonder hoor, en een prachtige foto!
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:34:46 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127142504
Mijn meisje is niet in haar hum. Als ik haar aanleg drinkt ze wel maar daarna ook veel spugen. Misschien maar niet meer aanleggen?

Bij M was ik wat creatiever in het vinden van troost wanneer hij huilde (want fles) maar bij de meiden duw ik er maar gewoon een borst in en 9 van de 10 keer werkt dan. Maar zo niet dan weet ik het ook even niet meer :@
pi_127142630
quote:
17s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:34 schreef Kyara het volgende:
Mijn meisje is niet in haar hum. Als ik haar aanleg drinkt ze wel maar daarna ook veel spugen. Misschien maar niet meer aanleggen?

Bij M was ik wat creatiever in het vinden van troost wanneer hij huilde (want fles) maar bij de meiden duw ik er maar gewoon een borst in en 9 van de 10 keer werkt dan. Maar zo niet dan weet ik het ook even niet meer :@
Dat had ik gisteren ook. Luuk was onrustig, en wilde ook niet drinken. Ik wist even niet wat te doen. Ik troost hem meestal met aanleggen.
*poef* nu is het weg
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:42:30 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127142714
In dat geval misschien een pink of speentje? Of is dat heel dom advies? :@

Lastig, want het is juist zo heerlijk dat aanleggen troost is voor alles! :Y
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:45:03 #291
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127142806
geen dom advies hoor. Dat heb ik ook geprobeerd maar ze pakt geen speentje en mijn pink hoefde ze ook niet. Denk ook dat ze heel moe is. Een beetje in slaap huilen is hier wel normaal maar nu kon ik haar niet laten liggen. Maar nu ligt ze even rustig in de box. Misschien valt ze zo nog even hier in slaap.

Ja, wat dat betreft is de borst echt ideaal. O+
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:47:57 #292
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127142922
En anders rondlopen, kind wiegen en liedjes zingen of alles in de kamer benoemen, werkt ook bijna altijd :P
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:48:25 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127142943
nog even een fotootje van voeden in de buitenlucht O+

  woensdag 29 mei 2013 @ 10:50:36 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127143032
Wat een leuke foto zo met grote broer op de achtergrond! O+
pi_127143234
Sparkling :*

Evenstar O+

Mooie foto Kyara!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127143892
Wat mooi Kyara! Bijzonder zulke foto's!

Gelukkig heb ik er zelf ook eentje, nu al waardevol.
E.
pi_127144269
En gewoon even dichtbij je houden, misschien in de doek? Lijkt me het fijnst als baby als je niet helemaal ok bent om dan gewoon dicht bij mama te zijn. Overigens, spugen is geen probleem als ze er zelf geen last van heeft he, dus niet te veel zorgen of je het wel goed doet.
  woensdag 29 mei 2013 @ 12:05:51 #298
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127146223
Kyara, er is natuurlijk ook nog zoiets als een normale onrust of een sprongetje.... ;)
Ik stopte haar dan vaak in de doek of een keertje extra in badje, dat hielp vaak wel.

En ik ben van de mutsjes, dat zorgt voor vermindering van prikkels van buitenaf en geeft een geborgen gevoel.
  woensdag 29 mei 2013 @ 12:08:15 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127146337
Ze slaapt inmiddels. Gelukkig maar want dreumes kwam ook niet lekker uit zijn bed dus die zat ook even vastgeplakt. Ik denk dat ze last had van d'r spreidtuigje want zodra ik die even afdeed begon ze weer te lachen en te kraaien. Stom ding. Maar goed, nog 1 weekje en dan zijn we er hopelijk vanaf.
  woensdag 29 mei 2013 @ 12:40:26 #300
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127147886
Kyara mooie foto's O+

Evenstar *O* en ook een mooie foto O+

Lauren legt zich niet helemaal goed aan in madonna en zuigt heel veel lucht mee. Denk dat het is omdat ze zeer krachtig drinkt. Liggend gaat et wel goed.

Kyara, misschien ook een beetje ziekjes?
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:59:21 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127151428
Oh,dus keiharde boeren daar pessie? :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')