abonnement Unibet Coolblue
pi_128243861
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 16:57 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Toch lijkt me dat iets waarbij rij-ervaring juist helpt. En die krijg je door veel te lessen.
Ik ben ook meer een denker, ik heb mijn laatste lessen voornamelijk gespendeerd aan tijdig beslissingen maken. Dat is een kwestie van oefenen. Dus als je nog een paar lessen neemt kom je er wel :)
Grootste probleem is dat ik ook niet veel tijd en geld heb om veel te lessen(werk 40 uur in de week).
Maar het komt vanzelf wel goed :)
pi_128246195
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:47 schreef tomaat52 het volgende:
Nondeju, eindelijk geslaagd :D

Weliswaar een faalangstexamen, maar dat doet er niet toe. Het is zeker aan te raden als je flink zenuwachtig bent. Nog nooit zo'n relaxed examen gehad. ^O^
Boeie, je hebt hem!

Gefeliciteerd!
pi_128257531
"Grappig", kging via google streetview de locatie opzoeken waar ik een "ingreep" had vanochtend.

Kort gezegd, zag er goed uit en ik wilde ervoor gaan(rechtsaf slaan) en ging kruispunt overkijken etc.
Toen ging verkeerslicht naar rechts ging op oranje, ik stond al bijna bij de stop streep en greep de examinator in... (stopstreep was verder van verkeerslicht ivm busbaan aan de rechterkant).

Kom ik dus het volgende tegen(als ie inzoomd, even uitzoomen).

Grappig dus, want ik had waarschijnlijk precies gestaan, waar die grijze auto stond.
Maar ik had nog paar andere dingen ook veel beter kunnen doen, dus lag niet alleen aan deze situatie :P
pi_128258259
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:11 schreef PAAC het volgende:
"Grappig", kging via google streetview de locatie opzoeken waar ik een "ingreep" had vanochtend.

Kort gezegd, zag er goed uit en ik wilde ervoor gaan(rechtsaf slaan) en ging kruispunt overkijken etc.
Toen ging verkeerslicht naar rechts ging op oranje, ik stond al bijna bij de stop streep en greep de examinator in... (stopstreep was verder van verkeerslicht ivm busbaan aan de rechterkant).

Kom ik dus het volgende tegen(als ie inzoomd, even uitzoomen).

Grappig dus, want ik had waarschijnlijk precies gestaan, waar die grijze auto stond.
Maar ik had nog paar andere dingen ook veel beter kunnen doen, dus lag niet alleen aan deze situatie :P
Toch wel een lastig kruispunt. Ik zou precies hetzelfde als jij gedaan hebben.

Die grijze auto staat wel slecht. Als die nog iets meer naar links stond zou de bus er ook gewoon nog langs kunnen.
pi_128258821
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:24 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Toch wel een lastig kruispunt. Ik zou precies hetzelfde als jij gedaan hebben.

Die grijze auto staat wel slecht. Als die nog iets meer naar links stond zou de bus er ook gewoon nog langs kunnen.
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 22:24 schreef Ensemble het volgende:

[..]

Toch wel een lastig kruispunt. Ik zou precies hetzelfde als jij gedaan hebben.

Die grijze auto staat wel slecht. Als die nog iets meer naar links stond zou de bus er ook gewoon nog langs kunnen.
Das een 2e punt ja, maar uiteraard is die foto van eerder :P (gewoon ook puur toeval dat er een leswagen staat, ik rij in een rode namelijk)
pi_128259000
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:47 schreef tomaat52 het volgende:
Nondeju, eindelijk geslaagd :D

Weliswaar een faalangstexamen, maar dat doet er niet toe. Het is zeker aan te raden als je flink zenuwachtig bent. Nog nooit zo'n relaxed examen gehad. ^O^
Gefeliciteerd!
pi_128259250
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:57 schreef PAAC het volgende:

[..]

Omdat extra lessen weinig helpen daartegen :P (zit al ruim boven het gemiddelde, maar das deels ook door andere dingen).

Ben een denker, geen doener en daardoor gewoon vaak te laat. Op het moment zelf merk ik wel dat ik te laat ben, maarja daar heb ik weinig aan...
Daar had ik in het begin ook heel veel last van, denken en dan te laat zijn :P. Veel doen/rijden, helpt je wel beslissingen nemen.
pi_128279637
Zodadelijk weer eens les. Vorige keer ging niet echt goed. Gingen fileparkeren paar keer oefenen. Elke keer doe ik voor m'n gevoel hetzelfde en elke keer pakte het anders uit :{ Ik mag hopen dat ik die niet op examen hoef te doen, lijkt wel een lucky shot.

Ook bij dingen als "achteruit inparkeren", krijg ik eigenlijk opdracht van "2 vakjes ervoor en dan insturen".. Dus ongeacht of er wel of niet een auto staat. Toch heb ik altijd het idee dat ik een auto ga ketsen, wat overigens nooit gebeurt maargoed. Zelf zou ik het logisch vinden dat je bij parkeren altijd let op de auto's die er staan niet op hoeveel vakjes je er voor of achter gaat insturen.

Ook invoegen op bijv. snelweg is echt lucky shot voor mij :+ hopen dat net moment dat je beneden komt er een gaatje is. Kan niet bepaald inschatten qua snelheden hoe hard je wel of niet moet rijden om van een grote (100m+) afstand al te kunnen zien tussen welke auto's je gaat invoegen.

Ja, er moet nog heel wat gebeuren :+
pi_128280274
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:17 schreef SugarEvans het volgende:
Zodadelijk weer eens les. Vorige keer ging niet echt goed. Gingen fileparkeren paar keer oefenen. Elke keer doe ik voor m'n gevoel hetzelfde en elke keer pakte het anders uit :{ Ik mag hopen dat ik die niet op examen hoef te doen, lijkt wel een lucky shot.

Ook bij dingen als "achteruit inparkeren", krijg ik eigenlijk opdracht van "2 vakjes ervoor en dan insturen".. Dus ongeacht of er wel of niet een auto staat. Toch heb ik altijd het idee dat ik een auto ga ketsen, wat overigens nooit gebeurt maargoed. Zelf zou ik het logisch vinden dat je bij parkeren altijd let op de auto's die er staan niet op hoeveel vakjes je er voor of achter gaat insturen.

Ook invoegen op bijv. snelweg is echt lucky shot voor mij :+ hopen dat net moment dat je beneden komt er een gaatje is. Kan niet bepaald inschatten qua snelheden hoe hard je wel of niet moet rijden om van een grote (100m+) afstand al te kunnen zien tussen welke auto's je gaat invoegen.

Ja, er moet nog heel wat gebeuren :+
Dat parkeren is niet zo'n punt. Ze willen dat je 't veilig doet; dus goed kijken etc. Of je nu één of twee pogingen nodig hebt, dat maakt niet zo veel uit; met meer ervaring zal het makkelijker gaan.

Bij invoegen proberen vlug snelheid te maken en in ieder geval bij het oprijden van de invoegstrook (bijna) net zo hard te rijden als de rest. Bij het oprijden van de oprit al proberen te kijken hoe druk het is, en of er gaatjes zijn. Is wel een kwestie van ervaring van vooral het inschatten van inderdaad de snelheden. Geluk speelt ook wel een rol; meestal gaat men als het mogelijk is wel een baan naar links als er iemand invoegt. Kun je zelf ook doen als er iemand anders invoegt, krijg je meteen pluspunten tijdens het lessen/afrijden :7.
Get stoned
pi_128285430
Weer terug. Heb het idd gemerkt. Qua invoegen moet ik idd nog geluk hebben dat ik niet net op de juiste snelheid naast een ander met diezelfde snelheid kom te liggen.. dan kan het wel eens geklooi worden. Helemaal als er vlak achter je ook nog iemand rijdt dus m.a.w. ben je een beetje opgesloten.

Ook moet ik even in de gaten houden dat ik de koppeling niet te snel laat opkomen. Dit doe ik eigenlijk nog in maar één situatie namelijk als ik een voorrangsweg op moet waar bijv. de auto's op die weg 60 mogen. Op één of andere manier probeer ik dan alle handelingen 2x zo snel te doen omdat ik die weg op wil en meteen hard gaan (om te voorkomen dat de volgende achterop mij zit). Maar de koppeling ook 2x zo snel op laten komen is niet zo'n goed idee :D

Merk overigens ook dat rij instructeurs je met heel ander gevoel achter laten. Ik heb er bij mijn school al stuk of 4/5 gehad, er zijn goede redenen om verschillende instructeurs te hebben. In principe heb ik 1 vaste en een aantal wisselende. Echter heb je er tussen zitten die positieve punten ook benadrukken, maar ook die alléén negatieve punten, sommige lullen je de oren van de kop af anderen zeggen niks. Kan me heel erg goed voorstellen dat als je bij één instructeur zit rijlessen heel klote kan zijn.
pi_128285562
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:45 schreef SugarEvans het volgende:
Weer terug. Heb het idd gemerkt. Qua invoegen moet ik idd nog geluk hebben dat ik niet net op de juiste snelheid naast een ander met diezelfde snelheid kom te liggen.. dan kan het wel eens geklooi worden. Helemaal als er vlak achter je ook nog iemand rijdt dus m.a.w. ben je een beetje opgesloten.

Ook moet ik even in de gaten houden dat ik de koppeling niet te snel laat opkomen. Dit doe ik eigenlijk nog in maar één situatie namelijk als ik een voorrangsweg op moet waar bijv. de auto's op die weg 60 mogen. Op één of andere manier probeer ik dan alle handelingen 2x zo snel te doen omdat ik die weg op wil en meteen hard gaan (om te voorkomen dat de volgende achterop mij zit). Maar de koppeling ook 2x zo snel op laten komen is niet zo'n goed idee :D

Merk overigens ook dat rij instructeurs je met heel ander gevoel achter laten. Ik heb er bij mijn school al stuk of 4/5 gehad, er zijn goede redenen om verschillende instructeurs te hebben. In principe heb ik 1 vaste en een aantal wisselende. Echter heb je er tussen zitten die positieve punten ook benadrukken, maar ook die alléén negatieve punten, sommige lullen je de oren van de kop af anderen zeggen niks. Kan me heel erg goed voorstellen dat als je bij één instructeur zit rijlessen heel klote kan zijn.
Ik had ook verschillende en vond het ook prettig om de dingen op verschillende manieren uitgelegd te krijgen. Dat hielp ook.
pi_128285868
Enige wat ik wel vervelend vind is dat ze soms toch net iets anders hebben.. waardoor je het bij de ander opeens verkeerd doet. Mijn ene instructeur zegt: Als je rotonde nadert tussen 1 en 2 houden (wat ik het fijnste vind) en op laatste moment bepalen. De ander zegt: sowieso naar 2 gaan op tijd.. en eventueel als je moet stoppen weer naar 1, maar zolang dit niet hoeft in 2.
De een zegt uitritconstructie drempel in 2 nemen met beetje koppeling, ander zegt terugschakelen naar de 1.

Etcetera.
pi_128286260
Bij mij is de standaardregel naar z'n twee bij een rotonde of scherpe bocht. Afhankelijk van de situatie (als je moet stoppen) ga ik ook wel eens direct naar 1. Voordeel van in z'n twee aankomen is dat als je niet helemaal hoeft te stoppen en dus nog langzaam door rolt, je ook wel in z'n twee door kan. Hoef je ook niet meer eventueel naar z'n twee te schakelen als je aan het draaien bent.

Hier hebben ze vaak van die hele hoge drempels bij uitritten, dus als het kan rem ik dan liever wel voldoende af en ga ik er in z'n 1 overheen; die kun je het beste echt stapvoets nemen. De wat lagere kun je wel nemen als de auto nog vooruit rolt, dus dan kom je ook wel weer weg in z'n 2.
Get stoned
pi_128312839
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 15:47 schreef tomaat52 het volgende:
Nondeju, eindelijk geslaagd :D

Weliswaar een faalangstexamen, maar dat doet er niet toe. Het is zeker aan te raden als je flink zenuwachtig bent. Nog nooit zo'n relaxed examen gehad. ^O^
Nou fijn omdat te lezen. Toch nog iemand die niet stijf van de spanning staat voor hij een examen ingaat en vervolgens het verknalt.

Ga van je vrijheid genieten (welke auto heb je om lange ritten te maken?) en maak de wegen onveilig. ;)
  donderdag 27 juni 2013 @ 11:26:21 #265
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_128314904
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:24 schreef Iwanius het volgende:
fijn omdat te lezen. Toch nog iemand die niet stijf van de spanning staat voor hij een examen ingaat en vervolgens het verknalt.

Ga van je vrijheid genieten (welke auto heb je om lange ritten te maken?) en maak de w
Thanks iedereen ^O^ En succes voor de mensen die binnenkort aan de beurt zijn! :*

Oh, dat ga ik zeker doen. Nou, tis niet zo heel bijzonder. H200 en een Kangoo :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_128314923
Zostraks theorie, wohoo
pi_128314930
Zal de herkansing vast inplannen
pi_128315105
Kom kom een beetje vertrouwen. :P
pi_128315557
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:27 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Zal de herkansing vast inplannen
Nadat je zakt kan je dat gelijk doen bij de balie
Sorry :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_128316295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:17 schreef SugarEvans het volgende:
Zodadelijk weer eens les. Vorige keer ging niet echt goed. Gingen fileparkeren paar keer oefenen. Elke keer doe ik voor m'n gevoel hetzelfde en elke keer pakte het anders uit :{ Ik mag hopen dat ik die niet op examen hoef te doen, lijkt wel een lucky shot.

Ook bij dingen als "achteruit inparkeren", krijg ik eigenlijk opdracht van "2 vakjes ervoor en dan insturen".. Dus ongeacht of er wel of niet een auto staat. Toch heb ik altijd het idee dat ik een auto ga ketsen, wat overigens nooit gebeurt maargoed. Zelf zou ik het logisch vinden dat je bij parkeren altijd let op de auto's die er staan niet op hoeveel vakjes je er voor of achter gaat insturen.

Ook invoegen op bijv. snelweg is echt lucky shot voor mij :+ hopen dat net moment dat je beneden komt er een gaatje is. Kan niet bepaald inschatten qua snelheden hoe hard je wel of niet moet rijden om van een grote (100m+) afstand al te kunnen zien tussen welke auto's je gaat invoegen.

Ja, er moet nog heel wat gebeuren :+
Mijn inparkeren ging met sprongen vooruit toen ik bij mezelf ging denken "als ik verkeerd ga, grijpt hij wel in". Dus niet twijfelen en gewoon gaan op de manier die hij uitgelegd had. En ineens kon ik het allemaal. Bij mijn ttt zei de examinator dat ik perfect ingeparkeerd had ("en dat voor een vrouw" zei hij er nog achteraan }:| ).

Toen ik eenmaal m'n rijbewijs had kwam ik wel even in de problemen omdat er dus niemand meer was om in te grijpen en daar werd ik weer ouderwets nerveus van :').
Toen ben ik met een vriendin rondjes gaan rijden en veel gaan inparkeren. Zij heeft me beter geleerd hoe ik m'n spiegels beter kan gebruiken. Tegenwoordig heb ik de auto altijd schuin staan als ik een vak in moet, dat is veel makkelijker. Maar tijdens het examen mag het niet omdat je op die manier meer verkeer kan hinderen.

Ik zou wel zorgen dat je iets meer gevoel van controle hebt voor je het examen in gaat. Veel oefenen dus.
De snelweg opgaan zou ook geen lucky shot moeten zijn, een gaatje moet altijd te vinden zijn.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_128317546
quote:
3s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:01 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Mijn inparkeren ging met sprongen vooruit toen ik bij mezelf ging denken "als ik verkeerd ga, grijpt hij wel in". Dus niet twijfelen en gewoon gaan op de manier die hij uitgelegd had. En ineens kon ik het allemaal. Bij mijn ttt zei de examinator dat ik perfect ingeparkeerd had ("en dat voor een vrouw" zei hij er nog achteraan }:| ).
Thanks :) Ik denk dat ik dat ook gewoon ga doen. Pech voor de auto's die er al staan maar dan moet hij idd maar ingrijpen.
Straks weer les. Eerst had ik er 2 per week met steeds 2/3 dagen ertussen. Deze week en vorige week 2 gehad dag na elkaar. Ik weet niet wat ik fijner vind. Dit is ook wel handig kan je meteen toepassen wat je de dag ervoor verkeerd hebt gedaan.. alleen moet je wel wat langer wachten op de volgende les.
pi_128318418
Vandaag eindelijk weer gelest na 3 weken en het ging super :)
En ik ga waarschijnlijk aanstaande zaterdag voor een auto kijken!
pi_128318812
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:58 schreef Louboutin het volgende:
Vandaag eindelijk weer gelest na 3 weken en het ging super :)
En ik ga waarschijnlijk aanstaande zaterdag voor een auto kijken!
Leuk!
Wat voor auto als ik vragen mag? :)
pi_128318879
Fileparkeren ging tijdens de lessen eigenlijk altijd goed, maar tijdens m'n rijexamen ben ik dus dwars over de stoep beland. :'). Omdat ik desondanks wel kon vertellen wat ik verkeerd had gedaan, werd er geen enkel probleem van gemaakt en ben ik gewoon in één keer geslaagd.

Sindsdien nooit weer gefileparkeerd, overigens. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_128319006
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:08 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Leuk!
Wat voor auto als ik vragen mag? :)
Een Mini Cooper! Een oude *)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')