abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:43:09 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125970741
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Waarom neem je dan een kat als je er eigenlijk geen tijd voor hebt?
Waarom neem je dan nu een kat terwijl je voor de opvoeding nu geen tijd hebt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_125970856
Omdat dat nou eenmaal zo is. Ik hoef me hier niet te verantwoorden.
Ik stel slechts een vraag over de nacht.
Ze krijgt heel veel liefde & aandacht. Plus ben denk ik niet de enige die werkt en een katje heeft genomen?
pi_125970887
natspuiten met een plantenspuit
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 09:49:09 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125970896
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 09:47 schreef Princess_peach het volgende:
Omdat dat nou eenmaal zo is. Ik hoef me hier niet te verantwoorden.
Ik stel slechts een vraag over de nacht.
Ze krijgt heel veel liefde & aandacht. Plus ben denk ik niet de enige die werkt en een katje heeft genomen?
Maar je hebt wel een probleem.
The love you take is equal to the love you make.
pi_125971265
Je hebt 2 keuzes of de kitten in de slaapkamer laten komen, maar dan zal je het moeten tolereren dat ze niet specifiek op het voeten eind gaat slapen. of je laat haar buiten de slaap kamer maar doe dan alsjeblieft alle deuren open zodat ze naar alle kamers kan gaan. dan heb je ook geen last van een mauwende kitten voor de slaapkamer deur. ;) en zorg voor genoeg plekken dat ze aan een krabpaal of krabplank kan krabben, dan zal ze ook minder snel haar klauwtjes in de bank zetten.
  donderdag 2 mei 2013 @ 10:10:25 #31
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_125971460
Je bent wel erg bang van oh als je het nou niet doet. Of zo doet en dit doet of toch dat doet :{w

Probeer het gewoon. Mensen geven je tips en je bent bang om ze te gebruiken. Wordt niet echt gewaardeerd hier.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_125971866
Tuurlijk ga ik het proberen! Waardeer jullie tips heel erg hoor!
pi_125971913
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 10:04 schreef xienix2501 het volgende:
... maar doe dan alsjeblieft alle deuren open zodat ze naar alle kamers kan gaan. dan heb je ook geen last van een mauwende kitten voor de slaapkamer deur. ;) en zorg voor genoeg plekken dat ze aan een krabpaal of krabplank kan krabben, dan zal ze ook minder snel haar klauwtjes in de bank zetten.
Is ook niet altijd het geval ;)
Zelfs in ons nieuwe huis (135 m2) mauwt onze kat er nog vrolijk op los voor de slaapkamerdeur, terwijl ze gewoon door de rest van het huis kan rausen. Sommige katten willen nu eenmaal graag bij hun baasje slapen oid.

mbt slopen van de bank: je wilt dat echt zo snel mogelijk afleren. Wij namen een iets oudere kat binnen (jaar of 2/3) maar het is enorm moeilijk om uit te leggen dat de krabpaal en krabton wel mag en de bank en vloerkleed niet. Katten zullen altijd eigenwijs blijven :+
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_125972042
Haha ja! Daar heb je alsnog kans op. Lekker eigenwijs ;)
Ik ga eerst de catnip bij t voeteneind proberen vanavond. Kijken of het iets scheelt :) en net voordat we gaan slapen nog ff flink met dr spelen en eten geven.
Dankjulliewel. Hou jullie op de hoogte :)
pi_125972050
Wat feliway of catnip sprayen op de krabpaal en/of krabton doet wonderen ;)
(ligt natuurlijk ook aan het aard van het beestje, aangezien niet alle katten enthousiast worden van feliway of catnip ;) )
pi_125972173
Oja en de bank blijft ze opzich wel vanaf nu wede paal hebben verzet.
Paar keer nageltjes met spelen hou je toch maar gisteren heeft ze er niet echt bewust in gekrabt.
We hadden haar tijdens het spelen op de krabpaal laten gaan en dat werkte best goed :)
pi_125972281
Ja ik zal dat vanavond eens testen met dat catnip speeltje. En dan als het werkt koop ik wel een flesje spray :) hoop het! Haha
Merk je dan ook echt dat ze daar vaker liggen te spelen ook? :)
pi_125972313
Ik zou de kat leren niet in de slaapkamer te komen. Zo heb je ook een plek voor jezelf en zij ook.
Gewoon elke avond in haar mandje leggen als jij ook je mandje in gaat. Een volwassen kat op je bed is niet prettig want die gaat toch bewegen omdat ze nu eenmaal een ander slaapritme hebben.

Krabt ze aan de deur of gaat ze mauwen, zonder iets te zeggen in mandje leggen, even aaien en weer naar bed gaan. Zolang ze genoeg aandacht krijgt als jullie wakker zijn is dat helemaal niet zielig.

Zodra je kat ouder is en zelfstandig naar buiten kan zal ze dat liefst toch 's avonds of 's nachts doen dus dan heb je een beest dat in en uit loopt en dat kan niet de bedoeling zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_125972382
Mijn kat heeft bovenstaand gedrag netjes geleerd in een weekje tijd toen hij ongeveer 5 was en er weer regelmatig een tweede mens in mijn bed sliep ipv de kat.
Nu gaat ie zelfstandig in zijn mand liggen als ons avond ritueel begint. ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:45:43 #40
244933 trovey
Nachtoele
pi_125976611
Vroeger sliepen de katten wel op mijn slaapkamer maar na een paar vervelende "ongelukjes"op bed heb ik ze verbannen, vonden ze ook prima na een korte aanpassingstijd. :') Katten die de beste slaapplek bovenop je gezicht vinden. _O_ :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125977675
quote:
15s.gif Op donderdag 2 mei 2013 08:55 schreef Princess_peach het volgende:

Ik weet dat een 2e kat de beste tip is maar dat willen we niet. Dat wordt te duur voor ons en we hebben dan geen logeerplek voor ze als we op vakantie gaan. Pension doe ik niet aan.
Mijn stage duurt tm eind juni en dan ben ik weer veel thuis. Dat we allebei zoveel werken is dus maar tijdelijk. Als ik ben afgestudeerd heb ik ook een flexibel beroep waarbij ik veel thuis werk.

eerlijk gezegd vind ik de redenen tegen een 2e kat een beetje kul
2e kat is idd een paar euro duurder dan 1kat, maar dat is toch iets wat je van te voren bekijkt?
logeerplek voor 1 kat is er wel maar voor 2 katten niet?

eerlijk gezegd vraag ik me af waarom je niet hebt gewacht tot eind juni. een kitten heeft veel aandacht nodig, zeker een kitten alleen!
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:33:27 #42
244933 trovey
Nachtoele
pi_125978277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:15 schreef loecje het volgende:

[..]

eerlijk gezegd vind ik de redenen tegen een 2e kat een beetje kul
2e kat is idd een paar euro duurder dan 1kat, maar dat is toch iets wat je van te voren bekijkt?
logeerplek voor 1 kat is er wel maar voor 2 katten niet?

eerlijk gezegd vraag ik me af waarom je niet hebt gewacht tot eind juni. een kitten heeft veel aandacht nodig, zeker een kitten alleen!
Ik kan me wel wat voorstellen qua dierenartskosten...kun je uiteraard geluk mee hebben maar als je een beetje pech hebt kunnen de kosten voor een tweede kat net teveel zijn met de huidige prijzen. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_125978634
tja dierenarts kosten in de toekomst weet je van te voren niet. iemand met 1 kat kan veel duurder uit zijn dan iemand met 2 katten. waar je wel rekening mee kan houden is een 2e verzekering.

verder 2x zoveel voer (grotere verpakkingen zijn vaak in verhouding weer goedkoper) en iets meer kattengrit. qua speeltjes en andere benodigdheden is 1 kat net zo duur als 2 katten.

ja het is iets duurder, zelf heb ik daarom gewacht totdat ik 2 katten kon verzorgen. gelukkig krijg je voor die paar euro extra ook veel voor terug, zoals rustige nachten en een dagje weg is dan ook geen enkel probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')