abonnement Unibet Coolblue
pi_125843861
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 28 april 2013 @ 21:53:59 #2
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125843907
Dan Hier ook nog even

17 maanden *O*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125843965
Phaidra jullie hadden een moeilijke begin, logisch dat je onzeker bent! ik hoop wel dat het lukt om het los te laten :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 28 april 2013 @ 21:58:17 #4
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125844224
Phaidra :* hoop ook dat het lukt om het een beetje los te laten.

*O* voor Evenstar! Hoe doet Ollie het?
pi_125844228
Had er nog iemand een TSR nodig? :+
(ik bekijk sommige dingen tegenwoordig toch anders oO< )
pi_125844281
17 maanden *O* dat is ook iets om trots op te zijn!!

Bitterend & Kyara lief! Meestal gaat het wel goed, maar bij veranderingen steekt het de kop weer op. Het ging heel lekker met 2x kolven, maar ja, mijn kolfrecht is al ruim een maand geleden afgelopen. Overstappen op 1x moest toch een keer gebeuren... En ik wilde heel graag van de domperidon af. Het voelde gewoon niet goed om het kolven af te bouwen maar wel een pilletje te slikken om mijn productie op te krikken :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125844362
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:59 schreef Phaidra het volgende:
17 maanden *O* dat is ook iets om trots op te zijn!!
Inderdaad *O*
En dan ook nog niet 'gewoon' 17 maanden _O_
pi_125844438
Phaidra, kolf je zoveel in dat ene keer kolven op een dag? Ik ben jaloers. Bij mij is het krap aan 150cc. Hij krijgt op opvangdagen nu een fles met rijstemelk en een met bv.

*G* 17 maanden bv bij Evenstar, wat goed zeg. Hebben jullie al een afspraak voor de tests bij je zoon in het ziekenhuis?

Bitterend, waarom ben je weer begonnen met kolven? Wil je man haar geen gewone melk, water of diksap geven? Vind je dat niet zwaar?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125844517
Evenstar *O* !!

Bitterend
O+ mooie foto
Hij weet ook dat bv een belangrijk iets is, ook omdat S ondanks de Reflux zo goed groeit en er altijd bv is voor haar ook als troost.

Phaidra
Ik kolf niet voor fles (alleen om druk eraf te halen) maar kan me goed voorstellen dat als je de hoeveelheid minder ziet worden je daar onzeker van kunt worden.

Vind het wel lastig soms om het voeden los te laten en erop te vertrouwen dat S voldoende krijgt en geen honger heeft nu ze ook brood, koek en avondeten eet.
pi_125844585
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 21:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
Had er nog iemand een TSR nodig? :+
(ik bekijk sommige dingen tegenwoordig toch anders oO< )
:D
pi_125844634
Ze is erg kieskeurig bij mijn man Tinu, het was een moeilijke periode waarin ze alleen mij wou en hij dacht om zijn papa dag op te geven...
Ik vind kolven totaal niet zwaar en heb het graag voor over dus geen punt gelukkig! hij probeert het met rijstmelk over een tijdje als slapen overdag beter gaat!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_125844831
Bitterend
Als ze meer tevreden is tijdens papadag met een fles bv zou ik ook kolven.
S wil geen fles bv maar gaat nu eindelijk slapen als m'n vriend haar op bed doet na een papfles, die wil ze wel.
Kieskeurige dames :9
pi_125844928
17 maanden evenstar! Wow!! _O_

Kom ik aan met mijn 5 maandjes :D
*poef* nu is het weg
pi_125844956
:D
neemt S de fles nu? gelukkig! fijn dat je man haar ook naar bed kan brengen!

Mijn man geeft R de fles in haar bedje, dat drinkt ze zelf (haar knuffels krijgen ook de fles dan O+ ) en dan gaat ie met dr lopen tot dat ze heel suf wordt..
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 28 april 2013 @ 22:18:50 #15
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_125845535
Hallu dames!

Ik kom hier even langswippen voor tips.
Ben al een paar weken geleden gestopt met kolven. Ik werk om de dag, dus na elke werkdag heeft kleintje de hele dag om onbeperkt bij me te drinken. En laten we vooral de avonden en circa 3 voedingen per nacht niet vergeten :P

Nou had ik een enorme voorraad in de vriezer, maar die begint nu aardig op te raken.

Wat zal ik doen?
Extra thuis gaan kolven? Hem op werkdagen thee/water/sap laten drinken?

Hoe doen jullie het?

Hij is vandaag precies 10 maanden oud en eten gaat goed. Brood en fruit, maar vooral avondeten gaat er in als koek!
.... met gevoel voor drama....
  zondag 28 april 2013 @ 22:26:21 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125846028
KJ 5 maanden is ook al heel tof, elke dag BV vind ik een wonder van de ntuur dat het zo kan O+

Tinu ja, heeft hij al gehad, hij heeft koemelk, soja, tarwe en ei allergie, tarwe gaat wel als ik het gebruik met mate, maar direct niet echt dus mijden we brood/deeg producten.
Eten gaat ook wel beter, het is nog steeds weinig maar alles bij elkaar is het een zeeeer actief mannetje :+ en een kleintje, maar ach met zijn karakter red hij het wel ;)
Ik ben ook echt heel trots op ons, want het is echt wel zwaar geweest maanden lang en we hebben doorgezet en het lijkt nu echt wel wat beter te gaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 28 april 2013 @ 22:29:58 #17
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_125846252
Evenstar, je mag zeker trots zijn op jullie :*
.... met gevoel voor drama....
pi_125847950
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 22:18 schreef Kersjes het volgende:
Hallu dames!

Ik kom hier even langswippen voor tips.
Ben al een paar weken geleden gestopt met kolven. Ik werk om de dag, dus na elke werkdag heeft kleintje de hele dag om onbeperkt bij me te drinken. En laten we vooral de avonden en circa 3 voedingen per nacht niet vergeten :P

Nou had ik een enorme voorraad in de vriezer, maar die begint nu aardig op te raken.

Wat zal ik doen?
Extra thuis gaan kolven? Hem op werkdagen thee/water/sap laten drinken?

Hoe doen jullie het?

Hij is vandaag precies 10 maanden oud en eten gaat goed. Brood en fruit, maar vooral avondeten gaat er in als koek!
Ik zou zelf proberen om zoveel mogelijk moedermelk te geven. Jullie hadden toch ook met allergieën van doen? Ik gaf op die leeftijd wel eens rijstemelk of havermelk als ik te kort kwam. Kunstvoeding ook, maar dat gaat natuurlijk niet bij KMA. Thee gaat er hier nog steeds niet in :') Water gaf ik pas vanaf een jaar. Zit natuurlijk niks in aan voedingsstoffen. Sap pas nog veel later.
  zondag 28 april 2013 @ 23:34:19 #19
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_125849952
Zijn broer was en is inderdaad allergisch, maar Seth lijkt dat gelukkig niet te zijn.
Oudste kreeg op 'n gegeven moment inderdaad opvolgmelk, maar dat was pas na zijn 1e verjaardag, toen de bv opraakte door de zwangerschap.
Middelste had dus KMA en ik heb werkelijk geen flauw idee meer hoe ik dat deed toen ik niet meer mocht kolven onder werktijd :@
.... met gevoel voor drama....
  zondag 28 april 2013 @ 23:36:55 #20
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_125850080
Maar bv is natuurlijk best. Ik ben echt zo blij met die dubbelzijdige elektrische kolf ie ik van je heb overgenomen Wup!
Ik zal het ding weer eens te voorschijn toveren dan. Ben op zich best benieuwd naar mijn kolfopbrengst.
.... met gevoel voor drama....
pi_125855473
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 22:01 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, kolf je zoveel in dat ene keer kolven op een dag? Ik ben jaloers. Bij mij is het krap aan 150cc. Hij krijgt op opvangdagen nu een fles met rijstemelk en een met bv.
Toen ik nog 2x kolfde was de eerste keer vaak 180cc en de tweede 120. Toen ik net overging naar 1x was het dus eerst 240, maar toen had ik wel enorme stuwing (echt keiharde borsten tegen kolftijd). Een paar dagen later was het 170, maar wel met 2x 10 minuten kolven met 10 minuten rust. Anders was het ongeveer 140 geweest. Daar schrok ik dus best wel van, ik had gedacht dat ik toch wel tussen de 180 en 200 zou kunnen kolven. Ik denk dat ik ook rijstemelk ga geven als ik niet genoeg bv naar het kdv kan meegeven. Maar voorlopig heb ik ook nog voldoende vriezervoorraad.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125855508
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2013 22:18 schreef Kersjes het volgende:
Hallu dames!

Ik kom hier even langswippen voor tips.
Ben al een paar weken geleden gestopt met kolven. Ik werk om de dag, dus na elke werkdag heeft kleintje de hele dag om onbeperkt bij me te drinken. En laten we vooral de avonden en circa 3 voedingen per nacht niet vergeten :P

Nou had ik een enorme voorraad in de vriezer, maar die begint nu aardig op te raken.

Wat zal ik doen?
Extra thuis gaan kolven? Hem op werkdagen thee/water/sap laten drinken?

Hoe doen jullie het?

Hij is vandaag precies 10 maanden oud en eten gaat goed. Brood en fruit, maar vooral avondeten gaat er in als koek!
Het is misschien lastig als Seth 's avonds clustert, maar ik kolf wel eens zo rond 21 uur als ik wat extra achter de hand wil hebben. Of anders kan je, als je thuis bent, een uurtje na de ochtendvoeding nog eens kolven? Ik kan me goed voorstellen dat jij op het werk niet meer wil kolven. Ik heb echt mazzel met mijn werkgever wat dat betreft...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125857682
Kersjes, fijn dat het goed met jullie gaat. En wat goed dat seth een goede eter is.

Ik geef een fles bv mee naar het kdv en een fles rijstemelk, elk zo'n 150cc, maar ik kolf op werk dan nog in mijn pauze. Ik heb de keuze gemaakt een fles bv mee te geven in plaats van 2 en mijn vriezer voorraad dus mnder snel op te maken, c.q. als ik niet meer kolf, kan hij toch ng een tijdje bv mee krijgen naar het kdv. Ik weet niet zeker of ze op de opvang thee, water of sap geven. Ik heb het af en toe thuis eens gedaan of op oma/ papa oppasdagen en dat gaat redelijk goed. Laatst had ik diksap met water in een tuitbeker mee en dat dronk hij ook goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 29 april 2013 @ 11:15:01 #24
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125858452
Even star dat lijkt me inderdaad flink schrikken zeg! Wel fijn dat hij het goed doet op jouw melk.

Kersjes, Nathan kreeg vanaf 8 maanden een beetje water erbij. Thee kan m.i. ook prima. Ik zou niet zo snel met gezoete dingen beginnen.
pi_125861157
Evenstar wat goed al zo lang zeg, en kj ook alweer 5 maanden! *O*

Hier heb ik inmiddels afgebouwd tot alleen 's ochtends voeden. Dat is eigenlijk erg goed gegaan, geen last gehad van pijnlijke stuwing, heb ook erg langzaam afgebouwd, een halve voeding/kolfbeurt per keer.

Nu vraag ik me steeds af hoeveel er nog uitkomt, was vanmorgen bang dat mini aan 1 kant niet genoeg meer had omdat ie bleef sabbelen en heb hem aan andere kant aangelegd. Maar daarvan ging hij weer spugen dus toch genoeg nog denk ik.

Dit wil ik zo lang als het doorloopt nog vol blijven houden. Het is relaxed om te weten dat als hij 's nachts wakker wordt, ik hem gauw even kan aanleggen en ook 's ochtends, geen stress maar gewoon nog even samen chillen in bed O+ erg fijn.
pi_125862450
Kersjes, je kunt natuurlijk ook met kolven op je vroje dagen en s'avonds of op het weekend proberen om bij te kolven voor je werkdagen. Ik begreep van een vrijwilligster van vbn, dat met 10 maanden nog ongeveer 500ml bv minimaal op een dag nodig is. Per voeding rekende zij met gemiddeld 100ml. Als Seth dus nog 3 nachtvoedingen, 1 avond en een ochtendvoeding krijgt, kom je daar makkelijk aan denk ik.

Zolena, fijn dat je je baby zo nog wat bv kunt meegeven.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125867746
Ik kolf nog steeds op mijn werk, en nog genoeg voor Faye om volledig borstvoeding te krijgen op het KDV (nou drinkt ze daar niet veel, dat scheelt). Maar eten doet ze bar slecht, dus voor mijn gevoel heeft ze de melk ook echt nog wel nodig..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 29 april 2013 @ 16:45:05 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125869960
Mijn kind is afgevallen :'(

Vorige week woog ze nog 3330, vanmiddag was het 3260... dus nog bijna 200 gram onder haar geboortegewicht!

Ik ga dus nu weer met een kolfschema werken, gelukkig net al 70 cc gekolfd en direct gegeven met de fles (met medela calma-speen). Was even bang dat ik ook weer maar 20 cc zou kolven ofzo :X Heb ook contact gehad met de verloskundige, die vond het verhaal van het tongriempje onwaarschijnlijk na wat vragen. Ze gaf me nog wel de naam van een lk waar zij veel fiducie in had, dus die ga ik nog even bellen om mee te kijken.
pi_125870014
Zelfde weegschaal??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125870416
LB, in het ziekenhuis scheelde het bij Faye 100 gram tussen de weegschaal boven en de weegschaal beneden, er zat 15 minuten tussen de wegingen in :* Verschillende weegschalen kunnen zoveel afwijken van elkaar, gek werd ik ervan!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 29 april 2013 @ 17:07:49 #31
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125870773
Een andere weegschaal idd, maar het klopt wel met de rest van het verhaal, dat ze zoveel slaapt en toch ook niet zo goed nog op temperatuur blijft... :{
pi_125870873
Maar je hád toch al een lactatiekundige over de vloer gehad? En zij heeft toch vastgesteld dat je baby een te korte tongriem heeft? Ik vind dit kastje-muur werk.
pi_125871140
LB wat ontzettend rot :'( Heel herkenbaar, je verdriet, bezorgdheid en frustratie. Sterkte :*

Ik kolfde vandaag 160-170 cc. Wel 20 min bezig geweest met veel borstcomressie, maar toch wel ok. Het is niet genoeg voor een kdv-dag, dus even nadenken hoe we dat willen oplossen. 's Avonds nog een keer kolven, kv bijgeven of rijstemelk, of gewoon water/thee/sap...
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 april 2013 @ 17:39:27 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125871728
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 17:11 schreef WupWup het volgende:
Maar je hád toch al een lactatiekundige over de vloer gehad? En zij heeft toch vastgesteld dat je baby een te korte tongriem heeft? Ik vind dit kastje-muur werk.
Zij vond het riempje mogelijk wat kort, dus adviseerde mij om het te laten beoordelen door de verloskundige of huisarts. De vk zei dat ze na 10 dagen niet meer klieft en stelde toen die andere lk voor, om te kijken wat er dán nog aan de hand kan zijn.

Degene die hier was, was een lk in opleiding, misschien dat ze daarom nog even een andere naam doorgaf? Ik grijp nu iig alle opties maar aan.
  maandag 29 april 2013 @ 18:38:47 #35
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125873682
He bah wat vervelend LB. Ik kan me je frustratie erg goed indenken. Hopelijk kan een andere LK je wel verder helpen. Maar je doet het in elk geval al heel erg goed, vergeet dat niet :*

Phaidra, lijkt me ook frustrerend om naar andere opties te moeten uitwijken omdat je kolfopbrengst niet genoeg meer is. :*
  maandag 29 april 2013 @ 18:58:16 #36
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_125874325
LB wat rot dat de bv zo ingewikkeld loopt! Gelukkig heb je wel een goede kolfopbrengst, dat scheelt wellicht iets.

Hopelijk krijg je nu snel de juiste hulp en kan het grote bv-genieten beginnen. :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_125881490
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2013 17:39 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Zij vond het riempje mogelijk wat kort, dus adviseerde mij om het te laten beoordelen door de verloskundige of huisarts. De vk zei dat ze na 10 dagen niet meer klieft en stelde toen die andere lk voor, om te kijken wat er dán nog aan de hand kan zijn.

Degene die hier was, was een lk in opleiding, misschien dat ze daarom nog even een andere naam doorgaf? Ik grijp nu iig alle opties maar aan.
Bram z'n riempje is gekliefd, en voor 2 weken terug keek er even een laktatiekundige en die was van mening dat het riempje nog steeds wel kort is. Wat ik wil zeggen is dat als het riempje problemen geeft het echt een peulenschil is om dat te verhelpen. Het kan echt verschil tussen dag en nacht maken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125881624
LB ik hoop dat een andere lk jou beter kan helpen :* :*

Phaidra, je kan proberen idd of hij rijstmelk wil! R vindt het heerlijk iig!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 29 april 2013 @ 21:43:50 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125881794
Nou daarom wil ik er inderdaad nog wel graag even iemand naar laten kijken Tico :Y

Had de lk gebeld maar ze nam niet op, en toen belde ze me net terug! :o O+ Woensdag komt ze hier, met ook een weegschaal mee.

Ondertussen ga ik maar weer eens kolven...

En dankjulliewel voor de lieve woorden elke keer :*
pi_125882469
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 21:40 schreef bitterend het volgende:
LB ik hoop dat een andere lk jou beter kan helpen :* :*

Phaidra, je kan proberen idd of hij rijstmelk wil! R vindt het heerlijk iig!
Vanavond heeft hij rijstemelk geproefd en ik geloof dat hij wel enthousiast was. Helemaal boos dat het op was en hij niet meer kreeg :'). Ik vond het zelf echt heel goor trouwens!

LB, fijn dat de andere lk zo snel terugbelde en woensdag al langs kan komen. Hang in there!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 29 april 2013 @ 22:33:31 #41
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125883702
Fijn dat je ik nog even terug belde lb!
  dinsdag 30 april 2013 @ 14:11:03 #42
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125903156
LB, hoe gaat het vandaag met je kleine meisje? Wat fijn dat de LK morgen kan langskomen, maak je niet teveel zorgen meteen, als is dat makkelijker gezegd dan gedaan. ;)
pi_125903427
Lb, fijn, dat de lk heeft gebeld.

Phaidra, wat goed dat je zoon de rijstemelk lust. Hier is het ook een grote hit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 30 april 2013 @ 15:20:23 #44
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125906876
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:11 schreef Juud79 het volgende:
LB, hoe gaat het vandaag met je kleine meisje? Wat fijn dat de LK morgen kan langskomen, maak je niet teveel zorgen meteen, als is dat makkelijker gezegd dan gedaan. ;)
Met mijn meisje gaat het wel goed, die wordt lekker volgepropt als ze trek heeft. :Y)

Met mij gaat het ietsje minder, het kolven gaat echt prut; 30 cc, 10 cc... mn borsten voelen niet vol, mn meisje drinkt weinig enthousiast als ik haar aanleg... daardoor ook de nutrilon weer in gebruik. Dus ik ben blij met de afleiding op tv vandaag, en dolblij met de lk die morgen komt.
pi_125909380
Lijkt ze wel tevreden LB? Dan zou ik niet te snel naar de Nutrilon grijpen. Fijn dat de LK morgen komt in ieder geval. :*

Edit: laat de LK dat maar beoordelen trouwens als ze nog steeds slecht op temperatuur blijft.
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:12:24 #46
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125923801
Ze lijkt heel tevreden, en ze kan ook heel erg wakker en alert zijn :Y maar ze kan ook echt heel vast slapen, en als wij niet wakker worden 's nachts doet zij dat ook niet, en dat vind ik geen goed teken als ze ondertussen afvalt :N

Dus als ik haar aan de borst niet meer hoor slikken en ik heb niet genoeg gekolfde melk om de voeding aan te vullen, krijgt ze kunstvoeding.

Heb net allemaal artikelen op borstvoeding.com gelezen, en ik pas volgens mij de meeste technieken al toe. Dus ik hoop dat de lactatiekundige morgen nog iets opmerkt waar ik wat mee kan.
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:15:42 #47
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125923962
Ik hoop het ook voor je LB! Zet je nu zelf de wekker?

Succes morgen :*
  dinsdag 30 april 2013 @ 22:32:43 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125925051
Ja, wekker is wel nodig inderdaad, dit weekend hebben we een keer getest wanneer ze wakker werd, en toen zat er 5 uur tussen :X
pi_125933537
Ik zit nu op drie borstvoedingen, 7.00 - 12.30 - 18.30 uur... Maarre, is dat niet wat weinig vraag ik me af.
Ze slaapt ineens door namelijk sinds ik langer tijd tussen de voedingen laat...Ze is 9 maanden :) (daarbij krijgt ze fruit, boterham, groenten en twee tussendoortjes en water)
pi_125935252
LB, hopelijk heeft de LK nog bruikbare tips!

SE, kun je de water niet vervangen voor een voeding? In principe bouw je je bv af als je drinken bijgeeft.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_125938408
Oh afbouwen was nog niet bewust de bedoeling eigenlijk. Gaat best lekker nu :) Misschien tich maar na de boterham aanleggen dan ipv water. Hoe doen anderen dat dan? Sonnetje, jouw E is ongeveer even oud, zitten jullie ook op drie?
pi_125938643
Nena is ook 9 maanden oud en we zitten nog op 8 voedingen per dag ofzo...en ik ben zelfs aan het afbouwen, maar Nena eet heel weinig nog.
Kan je tussen 12.30 en 18.30 niet nog een voeding geven?
Verder lijkt het mij prima, als ze genoeg eet en je productie het aankan?
pi_125938869
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 12:55 schreef SupremeEvil het volgende:
Oh afbouwen was nog niet bewust de bedoeling eigenlijk. Gaat best lekker nu :) Misschien tich maar na de boterham aanleggen dan ipv water. Hoe doen anderen dat dan? Sonnetje, jouw E is ongeveer even oud, zitten jullie ook op drie?
Ik zit op een voeding of 4.
Meer krijg ik er niet in. Sowieso drinkt ze beneden niet, daar is teveel afleiding.
Dus moet haar in haar kamer voeden en dan drinkt ze soms ook gewoon niet.
Om die reden geef ik er wel drinken bij. Das zo'n 150 cc op een dag.
Ze eet ook best wat er naast. Ze drinkt eigenlijk vooral rond slaapjes.
pi_125940431
Een half jaar vind ik toch wel een kleine *O* waard. O+
  woensdag 1 mei 2013 @ 14:24:27 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125941088
Zeker wel!! *O*
pi_125941420
*O* voor een half jaar borstvoeding!

LB, is de lk al geweest?
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:32:54 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125943574
Ja! Heel aardige vrouw, dat was sowieso weer fijn :Y

Ze had ook nog wel wat tips voor het aanleggen, zodat links hopelijk niet meer zeer doet bij het voeden (dat begon het wel te doen :X ) en E wat rustiger blijft liggen. Voor de productie kon ze alleen maar aangeven dat ik goed bezig was door veel te kolven, en E bij te voeden waar mogelijk om te zorgen dat ze snel sterker wordt, dus ook fijn om dat bevestigd te krijgen. Daarnaast ga ik nog weer een syntocinon neusspray proberen te bemachtigen, en krijg ik van de lk een kruidenpreparaat in tabletvorm. Hopen dat het werkt!

Het meest opmerkelijke was het wegen: op haar weegschaal woog E maar liefst 3410 gram! Dat is 150 meer dan maandag bij het consultatiebureau, en nog maar 30 gram onder haar geboortegewicht! Lijkt me dat de waarheid ergens in het midden ligt, maar ik kon de weegschaal huren voor een euro per dag, dus dat heb ik maar even aangegrepen.

De lk zei ook dat als ze blijft groeien, ik over 1,5 week waarschijnlijk al een heel ander kind heb. :)
  woensdag 1 mei 2013 @ 15:33:06 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125943586
Hoe gaat ie daar dan L0t?
pi_125944779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2013 15:32 schreef LadyBlack het volgende:
Ja! Heel aardige vrouw, dat was sowieso weer fijn :Y

Ze had ook nog wel wat tips voor het aanleggen, zodat links hopelijk niet meer zeer doet bij het voeden (dat begon het wel te doen :X ) en E wat rustiger blijft liggen. Voor de productie kon ze alleen maar aangeven dat ik goed bezig was door veel te kolven, en E bij te voeden waar mogelijk om te zorgen dat ze snel sterker wordt, dus ook fijn om dat bevestigd te krijgen. Daarnaast ga ik nog weer een syntocinon neusspray proberen te bemachtigen, en krijg ik van de lk een kruidenpreparaat in tabletvorm. Hopen dat het werkt!

Het meest opmerkelijke was het wegen: op haar weegschaal woog E maar liefst 3410 gram! Dat is 150 meer dan maandag bij het consultatiebureau, en nog maar 30 gram onder haar geboortegewicht! Lijkt me dat de waarheid ergens in het midden ligt, maar ik kon de weegschaal huren voor een euro per dag, dus dat heb ik maar even aangegrepen.

De lk zei ook dat als ze blijft groeien, ik over 1,5 week waarschijnlijk al een heel ander kind heb. :)
Al met al goed nieuws dus! Wel verstandig idd, die weegschaal. Je krijgt toch een beter beeld als je steeds dezelfde kunt gebruiken. Hopelijk werken het tabletje en de spray om je productie nog wat op te krikken. Klinkt alsof je hartstikke goed bezig bent, lijkt me echt vermoeiend en rot als het allemaal niet zo soepel loopt :*

Hier gaat het goed met de borstvoeding. Ze wil alleen wel heel vaak drinken, heeft vandaag sinds 00:00 al zeker 7-8 voedingen gehad waarbij ze beide borsten leegdrinkt. Heb in ieder geval wel het idee dat ze ze leegdrinkt.. Nouja dat loopt dus allemaal wel, het is alleen een beetje vermoeiend soms.
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:13:30 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125948464
quote:
17s.gif Op woensdag 1 mei 2013 14:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een half jaar vind ik toch wel een kleine *O* waard. O+
Ook een grote hoor *O*
  woensdag 1 mei 2013 @ 18:15:56 #61
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125948521
Ooh wat fijn LB! Sowieso wel een hele opluchting dat ze aangekomen is he. En dat je ook bevestigd hebt gekregen dat je het goed doet (wist je natuurlijk wel, maar die bevestiging is dan wel even fijn).

L0t, je meisje is dus lekker aan het clusteren vandaag! Fijn dat het zo goed gaat!

Ik heb vandaag de gehuurde Symphony teruggebracht naar de thuiszorg. De Pisa had ik al lang in huis maar sinds gister in gebruik. Toch weer een soort einde van een tijdperk idee.
pi_125950623
Grote *O* voor het halfjaar bv van Ophelia.

En een *O* voor E, die aangekomen is. Jullie zijn op de goede weg. Fijn, al die goede tips.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125950799
LB, wat een opluchting dat E is aangekomen! Bijna op geboortegewicht ^O^ Ik duim voor je dat het nu allemaal de goede kant op gaat.

Ophelia, een half jaar bv *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_125952387
Goed bezig LB! ^O^

Wat zei ze over het tongriempje?
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:08:21 #65
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125952654
Ohja, tongriempje was niks mis mee :)

Ze heeft even gekeken en haar pink in E's mondje gestopt om te voelen hoe ze de tong gebruikte bij het zuigen, en dat was helemaal goed.

Ergens jammer, want dat had 'gefixt' kunnen worden, maar ook wel weer fijn dat mn meisje dus eigenlijk gewoon alles goed doet! Ze moet alleen wat sterker worden, en mijn productie moet opgekrikt. Zojuist de eerste tabletten gehad, we shall see! :Y)
pi_125953146
Lekker dicht bij je houden en veel huid op huidcontact. O+ Komt helemaal goed met jullie. :Y
  woensdag 1 mei 2013 @ 20:32:24 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125953702
Vandaag eerste dag kolven. Zucht wel te weinig voor wat hij weg heeft gedronken. Gelukkig heb ik voorraad.

Weekenden dus maar ook kolven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125955376
Fijn dat haar tongriempje goed was LB!
Je kleintje boft met jou als mama *; :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:23:57 #69
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125975863
Mijn uitzicht vanochtend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125975947
Ohh wat bijzonder O+
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:26:50 #71
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125975956
Kyara wat tof dat we dit mogen zien! Sowieso wordt aanleggen bij ouder worden makkelijker vind ik.

Tico, rot dat je te weinig hebt :*

Lb, fijn dat dat goed leek!
pi_125976706
Wauw O+ Fantastische foto! Hoe de ene ook de ander in de gaten houdt, haha!
hapt je linkermeis een beetje zuunig?
  donderdag 2 mei 2013 @ 12:51:42 #73
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125976816
@Kyara.... wat enorm cute! Twee van de kleine meisjes aan de borst... O+

Ik vind het toch zo tof voor je dat het nu weer/nog steeds zo goed gaat, ondanks de doorwaakte nachten, las ik elders...petje af! :*
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:05:13 #74
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125977244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 12:48 schreef WupWup het volgende:
Wauw O+ Fantastische foto! Hoe de ene ook de ander in de gaten houdt, haha!
hapt je linkermeis een beetje zuunig?
op de foto wel inderdaad. Had mijn hand nodig om een foto te maken en ze zakte een beetje weg :@

Ze doen het ook zo goed op bv. En ze krijgen echt spekkies (en die kreeg M pas toen ie echt bijvoeding kreeg met 6 maanden..... die kreeg ook spekkies van mama's eten maar dan anders zeg maar...)

Emo-sentimenteel blabla verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_125977683
Tico, balen. Hier hetzelfde al is mijn baby ouder.

Kyara, fijn, dat de bv jullie band heeft helpen versterken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:24:00 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_125977963
Wat mooi dat het geven van bv zo heeft geholpen Kyara, het is ook allemaal niet niks.
En idd, ik zag ook op de foto;s vd afgelopen twee weken dat er spekwangetjes aan het verschijnen zijn...heerlijk! :)
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:26:39 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125978063
Ik kom even afscheid nemen van het topic.... het was nog maar 1 voeding per dag ('s avonds voor het slapen gaan), maar daar zijn we ook mee gestopt.
Eigenlijk wilde ik Soneal zelf laten aangeven wanneer het genoeg was, maar door omstandigheden vond ik het verstandig te stoppen zodat ik zeker weet dat de hormoonhuishouding die er is niet ook nog beïnvloed wordt door die ene voeding per dag, het staat al genoeg op z'n kop momenteel (oud-wijf-factor).

De score staat op 2 jaar en 5 maanden, en daarmee ga ik jullie definitief verlaten :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:29:56 #78
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125978171
Leandra, wow _O_ . Supertof dat het je iis gelukt zo lang vol te houden! Ik hoop dat het mee gaat vallen met het hele hormonen gedoe :*
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:32:21 #79
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125978241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:16 schreef Tinuviel het volgende:
Tico, balen. Hier hetzelfde al is mijn baby ouder.

Kyara, fijn, dat de bv jullie band heeft helpen versterken.
Ik ga de vrijdag / zaterdag en zondag maar gewoon elke dag 100cc extra kolven, die dan verspreid over 4 dagen het tekort kan opvangen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 2 mei 2013 @ 13:59:27 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_125979122
kyara, wat een prachtige foto! O+
En wat fijn dat de bv ook op andere gebieden goed is voor jullie *;
voed je ze nog bij of kunnen ze af op enkel bv?

leandra, mooie score! (En gave UI! :D )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_125979218
quote:
17s.gif Op donderdag 2 mei 2013 13:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

op de foto wel inderdaad. Had mijn hand nodig om een foto te maken en ze zakte een beetje weg :@

Ze doen het ook zo goed op bv. En ze krijgen echt spekkies (en die kreeg M pas toen ie echt bijvoeding kreeg met 6 maanden..... die kreeg ook spekkies van mama's eten maar dan anders zeg maar...)

Emo-sentimenteel blabla verhaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was afgelopen week op een congres bij een lezing over borstvoeden op de NICU en daar werd ook een studie gepresenteerd waarin interviews met moeders werden gehouden. Wat jij vertelt was daar ook de rode draad: veel moeders voelden zich volledig overrompeld door de vroeggeboorte, machteloos en vaak zelfs schuldig. En het enige wat ze konden doen is kolven, kolven en nog eens kolven. En dat deden ze dan ook vol overgave en veel moeders beschreven dat het feit dat ze hun kind konden voeden met hun melk, datgene was geweest wat ze er doorheen geholpen had. Mooi om te horen vond ik dat, en ik kan het me zo goed voorstellen. Ik ben heel blij voor je dat het zo goed loopt met de borstvoeding, en hoe het je emotioneel helpt! En wat een prachtige foto O+

(Ook interessant was dat de betreffende studies uitgevoerd waren in een ziekenhuis waar een zeer positief, eenduiding en pro-actief bv beleid werd gevoerd. Dat resulteerde erin dat 98% (!!) van de moeders begon met borstvoeding. En dat met een populatie met overwegend afro-amerikaanse achtergrond en een lage ses. De rol van het ziekenhuis kan dus heel groot zijn)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:02:48 #82
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_125981216
Wow Leandra, dat is een tijd zeg!

Davinia, ze krijgen nog wel wat kunstvoeding er bij. Hoeveel wisselt eigenlijk nog wel. Soms zijn ze 's ochtends na een hele nacht drinken nog niet tevreden en dan ben ik gewoon leeg (zo voelt het in elk geval).

Clubsoda, ja, zo heb ik het wel ervaren inderdaad. Compleet gefocust op het kolven. Heel erg nuchter tot er iemand aan mijn kolf kwam :') Ik vond de begeleiding vanuit het ziekenhuis ook erg goed. Verpleging liep 24/7 heen en weer om gekolfde melk van de kraam naar neo te brengen en ik kreeg ook meteen een map met informatie over bv en prematuurtjes. Lk's die langskramen om te informeren hoe het ging en of ze nog iets konden betekenen. Maar ook stomme vpk met slechte adviezen. Wat dat betreft ben ik na de bevalling van M net tegen de verkeerde vpk aangelopen die me over de streep trok de andere kant op.
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:03:22 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_125981238
Kyara, wat een tof uitzicht O+ O+ En ik kan me heel goed voorstellen hoe belangrijk de borstvoeding in dit geval is geweest! En dan doen ze het er ook nog zo goed op!

Leandra, wauw 2,5 jaar... lijkt me heerlijk inderdaad zo'n avondvoeding nog *; Hopelijk kijk je er fijn op terug!

Hier goed nieuws: E woog zojuist 3490 gram, ofwel 230 meer dan maandag, ofwel 50 gram boven haar geboortegewicht!! *O* O+ We gaan dus nog even door met vetmesten, zodat ik volgende week hopelijk een sterk meiske heb dat gewoon helemaal aan de borst kan :s)
pi_125981499
Kyara, hoe tof!! _O_ O+ En fijn dat bv je zo heeft kunnen helpen in die hectische tijd :*.

Leandra, wat een lange tijd! Super!

LB *O* go go grow, kleine E.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 2 mei 2013 @ 15:30:55 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125982313
Leandra wauw :o

LB fijn! Ga zo door!!

Kyara O+

En voor het half jaar van Ophelia *O*

Pessie heb je nu een fijnere ervaring dan met N?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125984606
Kyara wat een mooie foto <3 en ik kan het me goed voorstellen zelf heb ik het niet ervaren :* gaat het makkelijker met aanleggen nu?

LB *O* *O* *O* *O*

Leandra O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:02:24 #87
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125985938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:30 schreef _evenstar_ het volgende:

Pessie heb je nu een fijnere ervaring dan met N?
JA! Absoluut!
2 kindjes die zo verschillend zijn hierin. Lauren tankt gewoon en is in een kwartiertje klaar. En ik ben zelf relaxter, ik raak niet volledig in de stress als er "al" 2.5 uur is verwetreken sinds de laatste voeding. Ik vind het nog steeds wel moeilijk als we richting de 4 uur gaan maar weet dat ze dit gewoon zelf kan aangeven, ze is duidelijk genoeg ;) . Ik kan ook weg gaan zonder haar, dan geeft manlief even een fles. Ik heb bij Nathan vooral het 2de jaar genoten, toen hij niet meer zo absoluut van mij afhankelijk was, ik heb nu meer lucht wat dat betreft. Misschien is dat ook wel een stuk ervaring? En het is fijn om een ruimere productie te hebben dan een krappere, ondanks alle was.
  donderdag 2 mei 2013 @ 17:31:18 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_125987271
Fijn zo :)!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_125992085
LB wat goed! *O*

Leandra _O_ O+

Pessie wat fijn dat het zo lekker loopt. :)
pi_125992435
LB, wat goed *O*

Ook eentje voor Leandra, super knap 2,5 jaar bv geven *O*

Kyara, wat een plaatje zo met je meisjes aan de borst O+

CS, wel bijzonder.

Tico, als dat luk, wat goed. Ik kom z'n 75ml tekort voor een volledige voeding. Ook maar bijkolven op het weekend, vrees ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_125993061
LB, wat fijn!!
Leandra, wat mooi zo lang BV O+
Kyara O+ O+ O+ fijn dat de BV je zo heeft kunnen helpen :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:05:24 #92
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125993186
En zo zie je, vandaag dronk hij 300 op het kdv en maakte papa nog 60 klaar om kwart voor 5. Had ik toch genoeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125993318
Fijn Tico!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:10:57 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125993432
Ik merk gewoon dat ik ook weer gewoon moet wennen aan het kolven. Ik was hoeveelheden van 300 per keer gewent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_125993687
Ik heb zaterdag een begrafenis, en moet daar ook de hele dag zijn. Ik kan Luuk om 8 uur nog zelf voeden. maar daarna zie ik hem ws laat in de avond pas weer. Voor hem heb ik genoeg melk. Kan het kwaad als ik een dag minder vaak kolf? Ik vermoed nu dat ik alleen zo rond 13.15 in de auto 5-10 minuten kan kolven.
*poef* nu is het weg
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:17:27 #96
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125993723
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:10 schreef Ticootje het volgende:
Ik merk gewoon dat ik ook weer gewoon moet wennen aan het kolven. Ik was hoeveelheden van 300 per keer gewent.
300 per keer :o . maar dat is echt heel veel! Misschien als je straks 1x per dag kolft?
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:17:40 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125993730
Ik denk dat je stuwing gaat krijgen. 10 minuten is echt weinig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:18:17 #98
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125993750
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:17 schreef pessie het volgende:

[..]

300 per keer :o . maar dat is echt heel veel! Misschien als je straks 1x per dag kolft?
Nee dan loopt de productie heel erg achteruit. Ik heb vandaag 400 bij elkaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:18:57 #99
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125993788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:16 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb zaterdag een begrafenis, en moet daar ook de hele dag zijn. Ik kan Luuk om 8 uur nog zelf voeden. maar daarna zie ik hem ws laat in de avond pas weer. Voor hem heb ik genoeg melk. Kan het kwaad als ik een dag minder vaak kolf? Ik vermoed nu dat ik alleen zo rond 13.15 in de auto 5-10 minuten kan kolven.
Ik denk niet dat het voor je productie meyteen funest is hoor. Ik denk alleen wel dat je moet nadenken over de stuwing die je dan krijgt. En voordat je Luuk aanlegt misschien wel wat afkolven?
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:20:41 #100
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125993873
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee dan loopt de productie heel erg achteruit. Ik heb vandaag 400 bij elkaar.
En hoe vaak kolf je nu dan? Ik vind 400 echt veel klinken, maar goed, als ik ipv een voeding kolf kom ik uit op 80 tot 120 cc. Als jij 3 x kolft zit je daar ook bijna op.
pi_125993879
Ik kolf nu normaal ook 15 minuten. Het kan ook eigenlijk niet echt anders. Ik moet overal bij zijn, en het is een vol programma
*poef* nu is het weg
  donderdag 2 mei 2013 @ 20:22:21 #102
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125993962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 20:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik kolf nu normaal ook 15 minuten. Het kan ook eigenlijk niet echt anders. Ik moet overal bij zijn, en het is een vol programma
Gebruik je nog kompressen? Dat zou ikzelf wel doen in geval van spontane tsr.
pi_125993963
Ohw, en ws zo rond 17 uur zou het ook wel moeten kunnen gok ik zo. Dan kolf ik 1 keer kort en 1 keer normaal. Ipv 3 keer normaal.
*poef* nu is het weg
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:24:29 #104
258612 nytar
boys boys boys
pi_125996745
Ik heb zaterdag een vrijgezellenfeest en ik moet ook flink kolven die dag :{
Zie er een beetje tegenop, maar ik ben gelukkig niet de enige. Samen met een vriendin kan ik om de 4 uur een plekje zoeken :P
Ik hoop alleen dat we het heel de dag koud kunnen houden, want weggooien vind ik echt mega zonde!
  donderdag 2 mei 2013 @ 21:26:31 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_125996850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2013 21:24 schreef nytar het volgende:
Ik heb zaterdag een vrijgezellenfeest en ik moet ook flink kolven die dag :{
Zie er een beetje tegenop, maar ik ben gelukkig niet de enige. Samen met een vriendin kan ik om de 4 uur een plekje zoeken :P
Ik hoop alleen dat we het heel de dag koud kunnen houden, want weggooien vind ik echt mega zonde!
Koeltas mee met van die ijsdingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 2 mei 2013 @ 22:05:53 #106
258612 nytar
boys boys boys
pi_125999285
Ik heb idd 5 koelelementen klaarliggen :) en her en der gecheckt of er koelkasten zijn.
We hebben zelfs een koelkastje voor in de auto! Volgens mij moet het goedkomen!
pi_126001527
Wauw, onze jongen heeft geloof ik zijn 'regeldag' of hij vond de visite te druk. :')
Hij heeft tussen 19:30 en 22:00 een anderhalfuur liggen drinken. My God, mijn tepels liggen eraf. Hij dutte niet eens in.
Maar nu de visite weg is, heeft ie 5 min even goed gehuild en nu is hij helemaal knock out. O+ Ben benieuwd wat de nacht brengt.

Oh hij is alweer wakker. ;(

[ Bericht 11% gewijzigd door vencodark op 02-05-2013 22:51:44 ]
  vrijdag 3 mei 2013 @ 04:39:28 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126010398
Fijn Venco, je hebt een clusterbaby :D
De mijne heeft dat ook maandenlang (en nachtenlang :') ) gedaan sinds ik weer aan het werk ging. Hele avonden bij me liggen drinken.
Het helpt als je bedenkt dat het maar relatief zo'n korte fase is dat zijn hele wereld alleen maar bestaat uit het verlangen om zo dicht mogelijk bij zijn mama te willen zijn en helemaal vol te stromen met melk.
Zorgen dat hij goed aangelegd ligt, dat ze je zelf comfortabel kan zitten met de afstandbediening/laptop/whatever binnen handbereik en ga er gewoon in mee. Scheelt een hoop frustratie!

Ik jompel even voor alle goed nieuws-berichten!
Mijlpalen, onbezorgde mama's, lekker drinkende kindjes...

En een :* voor degenen bij wie het nog niet zo lekker loopt. Hopelijk gaat dat gauw verbeteren.

Ik heb nog niet gekolfd eigenlijk, heb nog wat zakjes melk in de vriezer gevonden.
Laatst met Koninginnedag middenin een drukke mensenmassa in de meitai gevoed :D
Tja, toen hij de kans had en uit de doek was wilde hij van drinken niks weten, en nog geen half uur later was het miepen en happen. Dus shirt omhoog, bh omlaag en lurken maar!
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 3 mei 2013 @ 11:19:05 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126014807
Oh wat ideaal Kersjes :D

Mijn tepels komen blauw uit de kolfschelpen :X dat was eerst nog nie!! Overbelast? Toch de verkeerde maat kolfschelp?

Oh en toch ook een tepelkloofje te pakken, dus links wordt even niet aangeboden, maar gekolfd. Wat doet dat gemeen zeer zeg!
Gelukkig heeft de kraam een grootverpakking Bepanthen achtergelaten O+
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:57:24 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126042616
Kolf gekocht!! Op marktplaats, een medela Freestyle voor niet al teveel geld ^O^ Staat bij dat ie in augustus van vorig jaar is gekocht, dus die kan nooit al te afgeragd zijn.

Wat moet ik daar nou allemaal nog 'vers' bij kopen? Of kan ik alles gewoon uitkoken en gebruiken?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 09:01:20 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126050095
Heb je al een eigen kolfsetje? Ik zou dat er misschien wel bijkopen (sowieso handig om extra flesjes en zo te hebben voor als je weer moet gaan werken ooit).

Tepelkloof klinkt pijnlijk :X Met blauwe tepels ook geen ervaring, wel dat het in het begin nog heel gevoelig was en ook doordat mijn meisjes soms niet heel goed aanhapten (ze waren nog zo klein, als ze een grote hap namen dan zaten hun neusjes helemaal klem in mijn borst O+ )
pi_126050266
Ik had de eerste dagen ook tepelkloven. Wat bij mij heel goed werkte was Purelan tepelzalf.

Hoe gaat het met de spruw?
  zaterdag 4 mei 2013 @ 09:32:56 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126050346
Spruw was al na 2 dagen Nystatine niet meer te zien, dus ik blijf het braaf geven, maar volgens mij was ik er mooi op tijd bij!

En gevoelig is het sowieso allemaal, ongelooflijk zeg! :o Ik geloof dat ik ook nog een tube Purelan heb liggen, zal eens kijken wat die doet.

Kyara, ik heb wel een eigen kolfsetje ja, die gebruik ik nu op de Medela Symphony van de thuiszorg. Maar ik zou het ook zonde vinden als ik een kolf van iemand overneem, en dat ik de helft daar dan niet van kan gebruiken.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 09:35:12 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126050373
Als je het goed uitkookt moet het geen probleem zijn denk ik.
pi_126050995
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 09:32 schreef LadyBlack het volgende:
Spruw was al na 2 dagen Nystatine niet meer te zien, dus ik blijf het braaf geven, maar volgens mij was ik er mooi op tijd bij!

En gevoelig is het sowieso allemaal, ongelooflijk zeg! :o Ik geloof dat ik ook nog een tube Purelan heb liggen, zal eens kijken wat die doet.

Kyara, ik heb wel een eigen kolfsetje ja, die gebruik ik nu op de Medela Symphony van de thuiszorg. Maar ik zou het ook zonde vinden als ik een kolf van iemand overneem, en dat ik de helft daar dan niet van kan gebruiken.
Symphony- en Freestylesetjes zijn niet compatible. Ik heb hier een setje van de symphony liggen die welgeteld één keer gebruikt is.
Bij de Freestyle mag je overigens alles uitkoken, (behalve het apparaat :') ) dus ook de slangetjes.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 10:31:47 #116
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126051037
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 10:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
(behalve het apparaat )
dat zie ik dan weer helemaal voor me, zo'n kolfapparaat in een pannetje op het vuur _O-
pi_126051049
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 10:31 schreef Kyara het volgende:

[..]

dat zie ik dan weer helemaal voor me, zo'n kolfapparaat in een pannetje op het vuur _O-
Al pompend, tot hij zijn laatste adem uitblaast. :Y
  zaterdag 4 mei 2013 @ 10:33:04 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126051055
als een soort darth vader...
  zaterdag 4 mei 2013 @ 10:59:07 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126051429
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 10:28 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Symphony- en Freestylesetjes zijn niet compatible. Ik heb hier een setje van de symphony liggen die welgeteld één keer gebruikt is.
Bij de Freestyle mag je overigens alles uitkoken, (behalve het apparaat :') ) dus ook de slangetjes.
Oh :')

Nouja zonde van mn symphony-setje dan, maar dan kan ik iig de spullen van de freestyle gebruiken na uitkoken ^O^
  zaterdag 4 mei 2013 @ 11:01:47 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126051469
Ik blijf het trouwens erg frustrerend vinden dat mijn kind als een soort pavlov-hond in slaap valt zodra ze de borst te pakken heeft :{ Ze drinkt dan nog wel een beetje als je haar en de borst vreselijk stimuleert, maar uit zichzelf ho maar :N

Zou ze nog steeds te zwak zijn of neigt dit naar lui (want het komt daarna nog wel uit een fles)?
Ik voel me echt heel slecht om zo over mijn kind te denken, maar ik kan het niet helpen om het me af te vragen :@ ik zou zo graag genieten van de borstvoeding in plaats van mezelf een lamme arm en pijnlijke borst te knijpen
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:19:29 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126052986
Uit de borst drinken kost meer energie dan uit een flesje drinken. Overigens begonnen ze hier wel een stuk beter te drinken toen ze boven een bepaald gewicht zaten. Ik weet alleen niet meer welk gewicht :')
  zaterdag 4 mei 2013 @ 14:17:03 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126055871
Of mijn meisjes drinken vandaag erg weinig, of mijn productie is flink opgekrikt. Flesjes aangeboven kv hoeven ze maar een paar slokjes.

Maakt me dan toch weer een beetje onzeker :@
  zaterdag 4 mei 2013 @ 17:43:02 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126061838
Ik hoop voor je dat het de productie is Kyara! ^O^
pi_126062691
Ik heb vandaag gered. Om 6.30 luuk aan 1 kant gevoed, om 8 uur gekolfd. Om 13.00 uur in de rouwstoet in de auto gekolfd met een doek erover heen en om 16 uur Luuk gevoed. Die was er het laatste stukje van de begrafenis bij.
Helaas was ik een koelelement vergeten, dus kan ik de opbrengst weggooien. Het was warm in de auto, die stond bij de begraafplaats in de zon.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 4 mei 2013 @ 18:17:53 #125
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_126063064
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 14:17 schreef Kyara het volgende:
Of mijn meisjes drinken vandaag erg weinig, of mijn productie is flink opgekrikt. Flesjes aangeboven kv hoeven ze maar een paar slokjes.

Maakt me dan toch weer een beetje onzeker :@
Zou je het dan niet eens gewoon zonder flesjes gaan proberen? Ze moeten het tenslotte gewoon op jouw melk nu kunnen doen en het lijkt mij dat ze dat ook wel zelf goed kunnen regelen.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 18:24:56 #126
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126063317
Ja, maar ben het zo gewend om daarna nog een flesje te geven. Ik kolf helaas nog niet genoeg om ze ook de voedingen die ze sowieso per fles krijgen ook volledig mm te geven maar als ze alle andere voedingen wel volledig uit de borst krijgen ben ik blij!

Hoe doen andere moeders dat trouwens met clusterende baby's? Zeker als je nog meer kinderen hebt, dan lukt het toch ook niet om ze telkens maar weer aan te leggen? Op een gegeven moment heb je toch ook andere dingen te doen? Of clusteren alle baby's gewoon 's nachts :+
  zaterdag 4 mei 2013 @ 19:26:09 #127
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_126065544
Veelal 's avonds, wat ik zo hoor, dat is natuurlijk wel te doen. Die van mij kwam gewoon vaker 's nachts zo nu en dan. }:|

Ik bedoelde ook na de live voedingen geen kv, ik snap dat je soms moet bijspringen met kv omdat je niet genoeg kolft. Maar dat zegt niets over hoeveel ze bij jou drinken he....

Ze hebben spekjes en doen het goed, dus niet onzeker zijn, gewoon proberen. Je merkt het vanzelf wel als het niet goed gaat aangezien ze zichzelf wel laten horen volgens mij. Ik begrijp het wel hoor, je wil gewoon dat ze goed groeien en genoeg binnenkrijgen. ;)
  zaterdag 4 mei 2013 @ 20:26:42 #128
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126068473
Ja, als ik het gevoel heb dat ze voldaan zijn dan ga ik ook geen flesje meer maken. Is natuurlijk ook zonde als je het steeds weg moet gooien.

Hoe doen jullie dat als kindjes door gaan slapen. D sliep vannacht van 00.00 - 07.00 uur ( :o ). "Gelukkig" kwam J wel gewoon 2 keer dus ik kon mijn borsten nog wel wat legen maar ik kan me voorstellen dat je anders echt wel op knappen staat. Ga je dan kolven 's nachts? En wat als ze daarna toch nog wakker worden voor een voeding?
pi_126069296
Of ik plukte de mini uit bed voor een droomvoeding, of ik ging kolven. Vaak werd ik al rond 5 uur wakker en dan had ik zo'n last van m'n borsten dat ik niet meer kon slapen. Maar geen zin om eruit te gaan :').

Als ik net gekolfd had en hij werd wakker, liet ik hem gewoon bij me drinken. Hij was dan wel tevreden daarna, maar hield het minder lang uit tot de volgende voeding.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126069456
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:26 schreef Kyara het volgende:
Ja, als ik het gevoel heb dat ze voldaan zijn dan ga ik ook geen flesje meer maken. Is natuurlijk ook zonde als je het steeds weg moet gooien.

Hoe doen jullie dat als kindjes door gaan slapen. D sliep vannacht van 00.00 - 07.00 uur ( :o ). "Gelukkig" kwam J wel gewoon 2 keer dus ik kon mijn borsten nog wel wat legen maar ik kan me voorstellen dat je anders echt wel op knappen staat. Ga je dan kolven 's nachts? En wat als ze daarna toch nog wakker worden voor een voeding?
Doorslapen? whats that :O

Clusteren ja deed ze van 19.30 tot 1 uur snachts soms ;) dan zat ik te computeren, boek lezen, film kijken maar ik weet dat het in jou situatie niet haalbaar is
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126069603
Herkent iemand t ineens niet meer kunnen kolven bij 9 maanden ofzo? Het lukt niet meer :/ nou heb ik ook wel een hoop aan mn hoofd ... Dus 'ontspannen' lukt me ook niet goed tijdens... Vicieuze cirkel? Of hormonale verandering?
pi_126070579
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:47 schreef SupremeEvil het volgende:
Herkent iemand t ineens niet meer kunnen kolven bij 9 maanden ofzo? Het lukt niet meer :/ nou heb ik ook wel een hoop aan mn hoofd ... Dus 'ontspannen' lukt me ook niet goed tijdens... Vicieuze cirkel? Of hormonale verandering?
Ik had dat vorige.week op mn werk.
Ik was.aan t kolven, kwam echt amper wat uit. Toen maar besloten niet meer te.kolven.
Was ook mn laatste dag voor mn kolfrecht afliep ;)
Maar niet eerder gehad.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 21:12:59 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126070826
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 20:44 schreef bitterend het volgende:
Doorslapen? whats that
}:|

nou ja, als er 1 doorslaapt scheelt het al een stuk heb ik vannacht gemerkt ;)

Droomvoedingen werken hier niet. Was tip nummer 1 die ik kreeg bij het tweelingvoeden: als er 1 wakker is, de tweede er meteen achteraan voeden zodat je dan wat langer achter elkaar kan slapen. Maar helaas..... no way dat er gedronken wordt als ze slapen.
pi_126075773
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 21:08 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ik had dat vorige.week op mn werk.
Ik was.aan t kolven, kwam echt amper wat uit. Toen maar besloten niet meer te.kolven.
Was ook mn laatste dag voor mn kolfrecht afliep ;)
Maar niet eerder gehad.
Ok... Ben dus niet de enige. Vraag me af of dat nog weggaat :X Maar vanaf 9 maanden wordt melk pas aangemaakt als er gedronken wordt toch? Ofwel, productiedip bestaat niet echt meer dan? Want ik wil echt nog niet stoppen eigenlijk.

Hoe doe jij dat zonder kolven, lukt dat een beetje?
pi_126076161
Ja gaat prima
Nou heb ik ook geen enorme productie en trekken man borsten 12 uur niet voeden prima.
Oh en als man productie t niet zou trekken zou het ook geen ramp zijn. Ik wil niet stoppen, maar ga geen moeite doen de boel op te krikken zeg maar.
Maar goed tot nu toe gaat het prima dus
pi_126082686
Sonnetje en SE ik durfde ook nog niet stoppen met kolven. Ben bang voor stuwing en dat mijn productie dat niet trekt, ondanks dat hij al bijna een jaar is. Ik sprak ieman van vbn en die zei, dat ze voor zichzelf had besloten te kolven tot ze onder de 100ml kwam in die ene kolfbeurt. Dat vind ik wel een goede eigenlijk. Helaas was het vorige week al 2 keer het geval, dat ik op of net boven de 100ml zat in mijn ene kolfbeurt. Volgende week maar eens bekijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 5 mei 2013 @ 09:52:37 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126083215
Ik zit nu op zo'n 20 à 30 cc per kolfbeurt, gezamenlijke opbrengst dus :'( zelfs 's nachts! Het lijkt wel of het elke dag alleen maar minder wordt, ondanks de neusspray en pilletjes :{

Straks die lactatiekundige maar weer bellen, of zij me nog wat vertrouwen kan inpraten...
  zondag 5 mei 2013 @ 09:57:40 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126083248
Ik herken je gevoel helemaal. Ik heb hier ook flink in de stress gezeten omdat ik niet meer genoeg gekolfd kreeg om ze volledige mm te geven. Maar stress is funest voor je productie. Ontspanning en het was meer los laten. Maar ja, dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
  zondag 5 mei 2013 @ 10:02:44 #139
258612 nytar
boys boys boys
pi_126083300
Gister een vrijgezellendag gehad en het kolven ging ruk. Over de hele dag nog geen 200 cc bijelkaar :(
Ik kreeg het er niet uit. Vanmorgen stuwing waar je u tegen zegt. 1 borst is lekker leeggedronken, maar die andere nog vol...nu na een uur af en toe kolven lijkt hij leeg.

Wat wel fijn was is dat mn uk zn flesjes leegdronk. Niks flesweigeren! ♥
pi_126083324
Geen enkel topic de laatste tijd meer meegelezen dus mijn excuses dat ik zomaar kom binnenvallen maar ik moet echt even ergens mijn juichen kwijt! :@

Ik werd gewoon voor de 2e ochtend wakker dat Noa zelf de borst had gevonden en al lag te drinken, hoe tof is dat! *O*

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2013 10:06:46 ]
  zondag 5 mei 2013 @ 10:10:18 #141
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126083354
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 10:02 schreef nytar het volgende:
Gister een vrijgezellendag gehad en het kolven ging ruk. Over de hele dag nog geen 200 cc bijelkaar :(
Ik kreeg het er niet uit. Vanmorgen stuwing waar je u tegen zegt. 1 borst is lekker leeggedronken, maar die andere nog vol...nu na een uur af en toe kolven lijkt hij leeg.

Wat wel fijn was is dat mn uk zn flesjes leegdronk. Niks flesweigeren! ♥
Had je wel een toeschietreflex? Ik herken het wel hoor dat het niet wil. Dan ben ik te druk met wat ik allemaal nog moet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126083675
LB, wat naar van het slechte kolven. Kolf je nu tussen voedingen door en is je meisje voor de rest aan de borst of geef je deels/ alles uit de fles? Ik had nog iets gehoord meen ik van kolven uit een borst vanwege pijnlijke tepel, maar niet beide of wel. Tip, die ik kreeg van een vbn mevrouw, als je een toeschietreflex krijgt aan de kolf, te wachten met de syntocinon spray tot de melkstroom afneemt, dan pas sprayen, dan krijg je namelijk een nieuwe tsr. Ik duim voor je dat het snel beter wordt.

Nytar, wat balen van het kolven. Blijkbaar heeft het je productie wel geholpen.

Logician, dat is echt supertof *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126084185
Logi
*O* !

Kyara
Had de kolf naast het bed voor als S langer sliep (kwam nog niet zo vaak voor). Ik bewaar de melk niet omdat ze het niet wil, maar je kunt t ook boven in een koeltas bewaren. Heb het ook weleens met de hand gekolft toen ik de kolf beneden had, in een spuugdoekje. Geen zin om uit bed te gaan :@. Droomvoeden werkte hier ook niet.

LB
Hoop dat de lk je kan helpen.

Vraagje;
S is bijna 1 en heb nu al een week dat ik veel bm pijn heb. Alsof ik ongesteld moet worden maar het komt niet. Hoe lang duurt zoiets meestal?
pi_126084451
Zoe, volgens mij is dat echt lastig te zeggen. Ik kreeg bij mijn eerste pas weer met 1,5 jaar ofzo. Weet het niet meer precies en ook niet meer of het pas na stoppen met bv kwam. Deze keer ook nog steeds niet gehad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 5 mei 2013 @ 11:52:40 #145
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_126085380
Eerste keer 13 maanden na de bevalling, nu staat de teller op 18 maanden, hoop dat het nog een tijdje weg blijft... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 5 mei 2013 @ 11:57:09 #146
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126085484
Zoë, ik zeg over 2 weken. Bij mij bleek het MN eisprong te zijn geweest. :+

Kyara, fijn dat het zo goed gaat!

Lb, na de voeding een druppeltje moedermelk op je tepel laten drogen en daarna een beetje lanoline erop. Dat werkte bij mij heel goed, binnen een dag van de ergste pijn af. Oh, en goed aanleggen.
pi_126085799
ik werd ongesteld toen R 14 maanden was maar was voor korte duur want ik slik cerazette en dus word niet meer ongesteld :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126088051
Wat lang zonder ongesteldheid zeg! :o

Ik werd na ong 10wk weer voor het eerst ongesteld, precies de ochtend dat ik s'middags mijn spiraaltje liet zetten :+ en ben nu sindsdien nog steeds aan het vloeien :(
  zondag 5 mei 2013 @ 13:37:33 #149
114025 L0t..
L0t..
pi_126088781
Ohh, zo lang niet ongesteld joh :o lekker!

Logi, slaap je met blote borsten dan als ze tijdens je slaap al begint te drinken? Wel lief zeg! O+
pi_126088936
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:37 schreef L0t.. het volgende:
Ohh, zo lang niet ongesteld joh :o lekker!

Logi, slaap je met blote borsten dan als ze tijdens je slaap al begint te drinken? Wel lief zeg! O+
Ja slaap eigenlijk v.a. een wk of 3 weer alleen met onderbroek aan (toen waren mijn borsten weer zindelijk).
En ze heeft net als mijn andere kinderen altijd v.a dag 1 in ons bed geslapen met alleen een luier aan, aan mijn kant van het bed tegen mijn buik aan. (hebben het bedje tegen de rand van ons bed staan met een voedingskussen tegen het hoofdeinde en bedje aan zodat ze er niet af kan vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2013 13:44:31 ]
  zondag 5 mei 2013 @ 13:59:16 #151
114025 L0t..
L0t..
pi_126089591
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:42 schreef Logician het volgende:

[..]

Ja slaap eigenlijk v.a. een wk of 3 weer alleen met onderbroek aan (toen waren mijn borsten weer zindelijk).
En ze heeft net als mijn andere kinderen altijd v.a dag 1 in ons bed geslapen met alleen een luier aan, aan mijn kant van het bed tegen mijn buik aan. (hebben het bedje tegen de rand van ons bed staan met een voedingskussen tegen het hoofdeinde en bedje aan zodat ze er niet af kan vallen.
Ohh dat klinkt wel heel relaxed ja! Ik hoop dat mijn borsten binnenkort ook eens van hun incontinentie af zijn, ik wil ook weer eens zonder bh slapen O+
pi_126091397
Mijn borsten zijn met 5 maanden nog niet zindelijk.
*poef* nu is het weg
  zondag 5 mei 2013 @ 14:45:12 #153
114025 L0t..
L0t..
pi_126091571
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:41 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn borsten zijn met 5 maanden nog niet zindelijk.
:'(

Ik vind dat toch wel irritant hoor, zodra ik uit de douche stap moet ik snel snel een bh met zoogcompressen aantrekken anders drup ik de hele badkamer onder. Kan geen 2 minuten zonder bh }:|
pi_126092616
Pessie
Hoop dat je gelijk hebt, dit gevoel is irritant :+

Logi
Wat heerlijk slapen met een baby met alleen een luier aan O+


De 1e 3mnd had ik wel bloedverlies daarna niet meer. Geen idee hoe dat kan :?

& lekkende borsten heb ik ook een aantal maanden gehad. Denk wel tot ze 7mnd was? Idd na het douchen was irritant.
L0t hoop dat ze snel zindelijk worden
  zondag 5 mei 2013 @ 15:30:55 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126093401
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:08 schreef bitterend het volgende:
ik werd ongesteld toen R 14 maanden was maar was voor korte duur want ik slik cerazette en dus word niet meer ongesteld :9
ik werd na 6 weken gewoon ongesteld }:| . Maar nu ook aan de cerazette :Y
  zondag 5 mei 2013 @ 15:32:48 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126093461
Hier kwam de 1e vanochtend pas om 5 uur. Toen was mijn hele topje doorweekt. Toch zonde.... bestaan er geen melkopvangzakjes om er aan te hangen? ;)
  zondag 5 mei 2013 @ 15:33:30 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126093482
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 11:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Eerste keer 13 maanden na de bevalling, nu staat de teller op 18 maanden, hoop dat het nog een tijdje weg blijft... :P
:W

Hoe gaat het met jou? Hoe is het uiteindelijk met het tandemvoeden gegaan?
pi_126095832
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 13:59 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ohh dat klinkt wel heel relaxed ja! Ik hoop dat mijn borsten binnenkort ook eens van hun incontinentie af zijn, ik wil ook weer eens zonder bh slapen O+
Ik heb van die siliconen pads op mijn tepels. Geen lekken in principe behalve als ze echt aan de max van melk zitten, vlak voor de voeding. Ik draag 's nachts dan ook geen bh. Die pads kan je 24 dragen en dan elke dag even afwassen en opnieuw op plakken. :)
pi_126096067
Die waren bij mij dus echt binnen no time vol :D
pi_126096113
Ik heb een vraag. Mijn enorm leuke prematuurkind doet keihard zijn best aan de borst. Nu heeft hij vanmorgen 20 minuten lang gedronken - een persoonlijk record - ik voelde dat hij góed en krachtig dronk, er zat melk in het tepelhoedje, en toch gaf de weegschaal geen verschil in gewicht aan. Ik vind dat eigenlijk niet zo fijn, ik weet absoluut zeker dat hij iets binnen heeft gekregen, hoe kan dit? Ik vond het wel een demotiverend momentje eigenlijk :(
pi_126096150
quote:
2s.gif Op zondag 5 mei 2013 16:54 schreef Pvoesss het volgende:
Die waren bij mij dus echt binnen no time vol :D
Nou, ik denk dat ons kind zit een paar dagen zit te clusteren ofzo want hij vraagt vooral vanaf de avond tot vroeg in de ochtend om meer melk en dus maken mijn borsten nu ook meer aan. Even duimen dus dat mijn pads nu ook nog werken. We zijn nog maar amper 2 weken op gang namelijk. :P
pi_126097042
Omdat wegen gewoon niet altijd duidelijkheid geeft met wegen voor het drinken en na het drinken. :)
Je kan je er iig goed gek mee maken :Y

Heb je hem ook vaak zien slikken of alleen zuigen.
als het slikken ook frequent is zou ik mij niet al teveel zorgen maken :)
pi_126097183
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 16:55 schreef L-E het volgende:
Ik heb een vraag. Mijn enorm leuke prematuurkind doet keihard zijn best aan de borst. Nu heeft hij vanmorgen 20 minuten lang gedronken - een persoonlijk record - ik voelde dat hij góed en krachtig dronk, er zat melk in het tepelhoedje, en toch gaf de weegschaal geen verschil in gewicht aan. Ik vind dat eigenlijk niet zo fijn, ik weet absoluut zeker dat hij iets binnen heeft gekregen, hoe kan dit? Ik vond het wel een demotiverend momentje eigenlijk :(
http://www.ntvg.nl/public(...)edronken-melk-bi/pdf
pi_126103554
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 14:45 schreef L0t.. het volgende:

[..]

:'(

Ik vind dat toch wel irritant hoor, zodra ik uit de douche stap moet ik snel snel een bh met zoogcompressen aantrekken anders drup ik de hele badkamer onder. Kan geen 2 minuten zonder bh }:|
tegengeluid: ik heb nooit borstcompressen nodig gehad. Vanaf dag 1 zindelijk :9.

Logi, dat klinkt wel heel fijn O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126103814
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 16:55 schreef L-E het volgende:
Ik heb een vraag. Mijn enorm leuke prematuurkind doet keihard zijn best aan de borst. Nu heeft hij vanmorgen 20 minuten lang gedronken - een persoonlijk record - ik voelde dat hij góed en krachtig dronk, er zat melk in het tepelhoedje, en toch gaf de weegschaal geen verschil in gewicht aan. Ik vind dat eigenlijk niet zo fijn, ik weet absoluut zeker dat hij iets binnen heeft gekregen, hoe kan dit? Ik vond het wel een demotiverend momentje eigenlijk :(
Dat voor-en-nawegen is echt niet betrouwbaar. Bleef bij mij steeds op 10 gram steken terwijl hij uiteindelijk wel gewoon goed aankwam. Als je melk ziet (bijvoorbeeld in z'n mondhoeken tijdens het drinken) en voelt dat hij effectief drinkt, krijgt hij echt wel iets binnen :Y. Heel frustrerend dat je dat niet terugziet bij het wegen :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126103818
quote:
Hmz. Het zkhs hier hangt er wel veel aan op, zijn hoeveelheid bv via de sonde wordt bepaald aan de hand van het wegen voor en na de bv.
pi_126103920
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 12:08 schreef bitterend het volgende:
ik werd ongesteld toen R 14 maanden was maar was voor korte duur want ik slik cerazette en dus word niet meer ongesteld :9
Volgens mijn app ben ik al 570 dagen over tijd _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126104028
_O- _O- ik zou een zwangerschap test er tegen gooien :P

L-E :* hoe gaat het verder met je mini?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126104228
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:29 schreef L-E het volgende:

[..]

Hmz. Het zkhs hier hangt er wel veel aan op, zijn hoeveelheid bv via de sonde wordt bepaald aan de hand van het wegen voor en na de bv.
het is natuurlijk ook voor het medisch personeel lastig. Ze moeten toch op een bepaalde manier achterhalen hoeveel sondevoeding ze moeten geven. Misschien moet je proberen de live-voeding als oefenmoment te zien en alles wat hij binnenkrijgt is mooi meegenomen. Hoe groter hij wordt, hoe effectiever hij zal drinken. Wat spek op de wangen heeft hij nodig om krachtig te kunnen zuigen en met sondevoeding hoeft hij geen energie te verspillen om iets binnen te krijgen. Als hij nu al zo zijn best doet aan de borst, komt hij er echt wel!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 5 mei 2013 @ 20:44:47 #170
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126104772
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:29 schreef L-E het volgende:

[..]

Hmz. Het zkhs hier hangt er wel veel aan op, zijn hoeveelheid bv via de sonde wordt bepaald aan de hand van het wegen voor en na de bv.
Deden ze hier bij Bram ook hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 5 mei 2013 @ 20:52:24 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126105219
Wegen deden ze hier ook. Volgens de lk is dat het enige middel om toch iets te meten.

Wel knap dat hij al zo goed uit de borst drinkt L-E! heb je mijn pm nog gezien trouwens?
  zondag 5 mei 2013 @ 20:59:20 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126105635
quote:
17s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:52 schreef Kyara het volgende:
Wegen deden ze hier ook. Volgens de lk is dat het enige middel om toch iets te meten.

Wel knap dat hij al zo goed uit de borst drinkt L-E! heb je mijn pm nog gezien trouwens?
Hier was het de eerste dag en hing de ene arts er heel erg aan en de andere vond het wel best als de luiers maar goed waren.

We hoorden later pas dat ze zo jong eigenlijk altijd aan de sonde gingen. Ik vond het wel stoer dat Bram toch nog zo sterk was dat hij nog wel kon drinken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126106162
Ons kind komt gemiddeld elke 3 uur. Meestal duurt zo'n ronde dan een uurtje, inclusief zo'n 15 min drinken, pauzes, wakker maken, zoeken, verschonen. Hoe kan ik zo'n ronde sneller laten verlopen zodat ik weer eerder kan slapen of andere dingen doen. Jongen is nu 1,5 week dus ik moet geen wonderen verwachten maar toch eens vragen. :)
  zondag 5 mei 2013 @ 21:08:12 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126106211
Dat is zeker wel stoer ja.

Het drinken was bij ons wel een issue. We hebben echt 2 weken moeten wachten voor ze voldoende dronken. En dan dronken ze aan de borst veel te weinig en dan daarna te moe om de rest per fles te krijgen. Ze moesten een minimale intake hebben om naar huis te mogen. Toen heb ik ook maar besloten om alleen nog maar flesjes te geven om die intake te halen en dan thuis wel aan te gaan klooien met uit de borst drinken. En dat is dus nog gelukt ook.
  zondag 5 mei 2013 @ 21:09:22 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126106273
Ik verschoon 's nachts alleen poepluiers.

Maar als hij uit zichzelf komt, waarom moet je hem dan wakker maken? Of valt hij aan de borst weer in slaap?
pi_126106564
quote:
17s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:09 schreef Kyara het volgende:
Ik verschoon 's nachts alleen poepluiers.

Maar als hij uit zichzelf komt, waarom moet je hem dan wakker maken? Of valt hij aan de borst weer in slaap?
Ik maak hem ook niet wakker als hij in bed ligt, hij maakt mij wakker. :P
Maar tijdens de voeding is hij na zoveel minuten aan het soezen en dan probeer ik hem alert en wakker te houden, snap je. Zodat ie doordrinkt. Zou ik hem terug in bed stoppen om te slapen, dan kan ik er op rekenen dat hij mij na 10 minuten zelf weer roept. Hij neemt gewoon even pauze. ;)
  zondag 5 mei 2013 @ 21:21:27 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126106944
Oh okey.... ik heb geen ervaring met bv aan zulke jonge baby's ;)
  zondag 5 mei 2013 @ 21:29:39 #178
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_126107462
@Vencodark, kan ie niet bij je in bed blijven liggen?

Lientje begon de nacht in de co-sleeper, maar na de eerste nachtvoeding lag ze vaak bij me, verschonen 's nachts heb ik alleen de eerste week gedaan ivm haar temp, daarna alleen bij poep.
Ze viel vaak in slaap na 10 minuten drinken, maar soms sliep ze dan een hele tijd, zo niet, dan kon ik haar zo weer naar me toe schuiven en aanleggen. Vooral het opstaan en uit je bed moeten kost energie, dat heb ik hier ook nooit gedaan, sinds ze op haar eigen kamer slaapt halt haar vader haar altijd als ze wakker is.

Na een tijd kunnen ze ook zelf goed aanhappen, dat is helemaal ideaal.

Ow en 1,5 week is nog jong, dan ben je er gewoon druk mee, na een week of 4 komt er wat meer regelmaat in en na 6 weken is het weer wat makkelijker.
Maar ik zou er gewoon van genieten, het is maar zo kort dat ze zo klein en hulpbehoevend zijn, zo opeens vermaken ze zichzelf heel lang, drinken ze kort en hebben ze je opeens veel minder nodig. ;)
pi_126107758
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:29 schreef Juud79 het volgende:
@Vencodark, kan ie niet bij je in bed blijven liggen?

Lientje begon de nacht in de co-sleeper, maar na de eerste nachtvoeding lag ze vaak bij me, verschonen 's nachts heb ik alleen de eerste week gedaan ivm haar temp, daarna alleen bij poep.
Ze viel vaak in slaap na 10 minuten drinken, maar soms sliep ze dan een hele tijd, zo niet, dan kon ik haar zo weer naar me toe schuiven en aanleggen. Vooral het opstaan en uit je bed moeten kost energie, dat heb ik hier ook nooit gedaan, sinds ze op haar eigen kamer slaapt halt haar vader haar altijd als ze wakker is.

Na een tijd kunnen ze ook zelf goed aanhappen, dat is helemaal ideaal.

Ow en 1,5 week is nog jong, dan ben je er gewoon druk mee, na een week of 4 komt er wat meer regelmaat in en na 6 weken is het weer wat makkelijker.
Maar ik zou er gewoon van genieten, het is maar zo kort dat ze zo klein en hulpbehoevend zijn, zo opeens vermaken ze zichzelf heel lang, drinken ze kort en hebben ze je opeens veel minder nodig. ;)
Nee, mijn man en ik hebben 2 losse matrassen dus dat vind ik heel onveilig. Daarnaast wil ik voorkomen dat hij aan gaat wennen/leren bij ons in slaap te vallen en niet meer in zijn bedje. Het bedje staat overigens of geen meter van ons bed vandaan dus voor mij is het opstaan niet zozeer het probleem. Soms geef ik wel liggend de borst maar ik merk dat hij hem dan iets minder goed pakt en moet ik alsnog rechtop gaan zitten. Ergens ben ik ook wel bang dat ik in slaap sukkel en niet doorheb als zijn neusje bijvoorbeeld niet vrij is.
Ik check altijd wel of ik moet verschonen maar als het niet nodig is, dan is het niet nodig. :)
pi_126108005
Een baby van 1,5 week went echt niet aan als hij bij jullie in bed slaapt hoor. R heeft bij ons/op mij de eerste maand geslapen..ze is 17 maanden en slaapt prima in haar eigen bed ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 5 mei 2013 @ 21:41:43 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126108195
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2013 21:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, mijn man en ik hebben 2 losse matrassen dus dat vind ik heel onveilig. Daarnaast wil ik voorkomen dat hij aan gaat wennen/leren bij ons in slaap te vallen en niet meer in zijn bedje. Het bedje staat overigens of geen meter van ons bed vandaan dus voor mij is het opstaan niet zozeer het probleem. Soms geef ik wel liggend de borst maar ik merk dat hij hem dan iets minder goed pakt en moet ik alsnog rechtop gaan zitten. Ergens ben ik ook wel bang dat ik in slaap sukkel en niet doorheb als zijn neusje bijvoorbeeld niet vrij is.
Ik check altijd wel of ik moet verschonen maar als het niet nodig is, dan is het niet nodig. :)
De 2 meiden hebben lang bij mij in bed geslapen. Bram sliep na 3 weken in z'n eigen bedje. Ik zou het nu ook geen fijn idee vinden om hem tussenin te hebben. Omdat ik dat niet gewent ben en dus eng vind.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 5 mei 2013 @ 21:42:19 #182
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_126108233
@Vencodark, hier twee losse matrassen, maar daar hebben we een groot hoeslaken voor gekocht, dan heb je geen last meer van die spleet. Meisje ligt dan ook nog op een soort dun matrasje, wel heel veilig. Veelal lag ze dicht tegen mij aan te slapen en dan doet ze nu nog steeds graag. O+

Bang te zijn dat ie niet meer in zijn eigen bed wil slapen hoef je niet te zijn, vind ik althans. Lientje sliep de eerste 11 maanden overdag in haar eigen bed (na een week of 6/7 gaan proberen) en de nachten bij ons. Na 11 maanden ging ze doorslapen en slaapt ze altijd in haar eigen bed, als ze eens niet kan slapen of ziek is mag ze bij ons, ook als ze 's nachts wakker is mag ze bij ons verder slapen. Maar dat is puur voor ons gemak, met troosten en terugleggen zou ze waarschijnlijk in dr eigen bed doorslapen, maar dat is ons teveel gedoe 's nachts.

Wij vonden twee dingen belangrijk, voldoen aan haar behoeftes en het ons zelf zo makkelijk mogelijk maken mbt de nachtvoedingen. Daardoor heeft het me ook nooit veel energie gekost eigenlijk en hoop ik dat onze tweede ook zo goed bij ons zal slapen.
pi_126108366
Ik maak het mijzelf nog steeds zo makkelijk mogelijk wbt de nachtvoedingen. R slaapt nog steeds niet door en slaapt ook daarom (niet de enige reden) op onze slaapkamer nog.
Ik voed haar nog steeds in slaap O+ \
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 5 mei 2013 @ 21:46:44 #184
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_126108531
Is van het bedje een co-sleeper maken geen oplossing? Veilig slapen voor je baby en zo weer aanschuiven bij honger.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_126108858
Wij hebben ook twee losse matrassen, maar een dekmatras gekocht voor eroverheen :) Faye slaapt ook bij ons in bed. Ze slaapt net zo goed (of slecht ;) ) in haar eigen bed trouwens.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 5 mei 2013 @ 22:09:33 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126109778
LE! :W

Wat ontzettend stoer dat je jongetje al bij je aan de borst drinkt!! O+ De lk zei mij ook dat wegen voor en na een voeding echt niet zoveel zegt... dus laat je niet ontmoedigen! Gewoon trots zijn en je zoon lekker laten drinken :)

Mijn vriend was hier toch nieuwsgierig dus heeft E gewogen voor en na een borstvoeding, en dat was 20 gram verschil... vond ik ook niet tof dus ik snap hoe je je voelt ;)
pi_126111284
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:32 schreef bitterend het volgende:
L-E :* hoe gaat het verder met je mini?
Echt supergoed! Hij was na zijn eerste week al zonder infusen, van de monitor af, in een open couveuse, houdt zichzelf goed warm, poept en plast en slaapt, het is net een echte baby O+ We richten ons nu op zelf leren drinken, want dat is de voorwaarde om naar huis te mogen, hij heeft nu nog een sonde. Maar de borst snapt hij, de fles ook, alleen kost het hem nog erg veel energie en valt hij standaard in slaap zo halverwege een voeding. Dan kun je 'm op zn kop houden, wakker worden is er niet meer bij. Maar dat geeft niet, dat zal steeds een tikje beter gaan. Intussen kolf ik me een ongeluk, wat ik vreselijk vind, maar alles voor het goede doel :)

Kyara: ja, er komt nog een pm terug!
pi_126111373
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:09 schreef LadyBlack het volgende:
LE! :W

Wat ontzettend stoer dat je jongetje al bij je aan de borst drinkt!! O+ De lk zei mij ook dat wegen voor en na een voeding echt niet zoveel zegt... dus laat je niet ontmoedigen! Gewoon trots zijn en je zoon lekker laten drinken :)

Mijn vriend was hier toch nieuwsgierig dus heeft E gewogen voor en na een borstvoeding, en dat was 20 gram verschil... vond ik ook niet tof dus ik snap hoe je je voelt ;)
Ja hoi O+

Stoer he? Had ik echt niet verwacht hoor, zo klein en dat al zo goed doen, wauw. Hij was overigens in een week tijd 230 gram aangekomen, dus we doen het gewoon supergoed, wat die stomme weegschaal ook zegt!
  maandag 6 mei 2013 @ 03:45:37 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126117941
Nou dat is echt heel goed ja! :o En dat terwijl ie zó klein is!!

Jouw baby doet het op punten beter dan de mijne zelfs :') die houdt haar temperatuur nu wel goed vast, maar dat heeft echt even geduurd. En in slaap vallen tijdens voedingen is ook nog lang geen verleden tijd.
pi_126118294
In slaap vallen is ook een heel normaal iets bij borstvoeding. Dat kan echt nog wel maanden gebeuren. (Bij veel moeders ook een normaal iets trouwens ;) als ik in slaap ging voeden sliep ik zelf ook bijna altijd. )
  maandag 6 mei 2013 @ 08:01:23 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126118518
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 22:36 schreef L-E het volgende:

[..]

Echt supergoed! Hij was na zijn eerste week al zonder infusen, van de monitor af, in een open couveuse, houdt zichzelf goed warm, poept en plast en slaapt, het is net een echte baby O+ We richten ons nu op zelf leren drinken, want dat is de voorwaarde om naar huis te mogen, hij heeft nu nog een sonde. Maar de borst snapt hij, de fles ook, alleen kost het hem nog erg veel energie en valt hij standaard in slaap zo halverwege een voeding. Dan kun je 'm op zn kop houden, wakker worden is er niet meer bij. Maar dat geeft niet, dat zal steeds een tikje beter gaan. Intussen kolf ik me een ongeluk, wat ik vreselijk vind, maar alles voor het goede doel :)

Kyara: ja, er komt nog een pm terug!
ooh, wat fijn dat hij het zo goed doet!! Echt een kanjer. Wat kun je dan trots zijn he! En goed dat je toch doorzet met kolven. Het is inderdaad voor het goede doel.

Kan hij alle voeding al uit fles en/of brost drinken of heeft hij ook nog sondevoeding?

heeft verder geen haast hoor maar meer of je hem wel gehad had :*
pi_126118615
Kyara, uit het stukje hierboven:

quote:
hij heeft nu nog een sonde.
;)

LE, fijn dat het al zo goed gaat! Nu het zelf drinken nog, maar dat komt vast ook snel, als hij zo groeit!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126119498
Toen Noa in het ziekenhuis lag en ik vertelde dat ze altijd bij mij in bed sliep had ik verwacht een preek te krijgen, ipv een preek werd er direct een bed voor ons samen geregeld omdat ze het juist goed voor Noa vonden.

Uitleg in het ziekenhuis was dat samen slapen voornamelijk gevaarlijk is als de moeder flesvoeding geeft omdat bij bv de moeder een soort hormoon aanmaakt waarbij je extra alert bent in je slaap.

Belangrijk is wel dat je kindje aan jouw kant ligt ipv tussen jullie in of naast je partner en dat je zorgt dat het kindje veilig ligt wbt uit bed vallen of ergens tussen schuiven.


Maar gewoon doen waar jij je prettig bij voelt natuurlijk :)

Interessant stukje trouwens (onder aan over de wekprikkels (samen slapen): http://www.lalecheleague.(...)ig-samen-slapen.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2013 09:36:26 ]
pi_126120357
Klopt ook helemaal samenslapen is heel veilig mits je aan bepaalde voorwaardes voldoet. Wat fijn dat een ziekenhuis het ook zo ziet *O*
  maandag 6 mei 2013 @ 10:09:43 #195
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126120368
Ik heb E nu ook een aantal keer laten liggen na een ochtendvoeding in bed (smal bed en geen cosleeper dus 's nachts durf ik dat niet) en als ik dan op mn rug ben gedraaid is ze even later alweer stijf tegen me aangekropen O+

Vind het wel heerlijk knus klinken, zo samen slapen!
  maandag 6 mei 2013 @ 10:17:30 #196
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_126120569
Hier kreeg ik bij Lientje toen we in het ziekenhuis lagen een preek, dat het toch wel onveilig was en dat ze in dr eigen bedje moest, want warm en rustig en kruik, blabla en dan kon ik tenminste ook slapen. Maar ja, daar kon ik dr niet uithalen, bij ieder zuchtje zat ik rechtop en ML wakker maken iedere keer vond ik ook niet fijn. Dus na 5 minuten dezelfde verpleegkundige weer terug laten komen met de vraag of ze dr uit dr wiegje wou tillen, want ze was aan het mopperen/huilen.

Toen veranderde haar mening en wou ze toch wel samen met mij een houding/constructive bedenken zodat ze bij mij/op mij kon liggen, wel zodat het veilig was.

Ik weet overigens dat ze nu in sommige ziekenhuizen een co-sleeper hebben, vooral na een KS is het niet te doen je kindje uit een wiegje te plukken dus dan is dat wel een ideale oplossing.

In mijn ziekenhuis is ook veel veranderd sinds de vorige keer, zo doen ze nu een natuurlijke ks en ze zijn enorm pro bv, samen slapen en zelf bezig met bijvoeden met bv ipv kunstvoeding. Dat zijn toch wel enorme stappen voorwaarts vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juud79 op 06-05-2013 10:37:23 ]
  maandag 6 mei 2013 @ 11:54:12 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_126123009
Hier het nachtje Zkh met Oliver ook samen geslapen zelfs op advies van de verpleeg :)!
Ik heb nog nooit een nacht niet langs Oliver geslapen :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_126128436
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2013 20:30 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Volgens mijn app ben ik al 570 dagen over tijd _O-
Ik had mijn mond moeten houden geloof ik :{ :')

Dus... 1e x na bijna 11 maanden weer ongesteld. Verklaart ook mijn productiedip van de afgelopen week.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126131038
Ik heb in mijn rechtertepel nu na het voeden een branderig gevoel, ik zie er niks aan, en ook niet aan Luuk z'n mond. Iemand een idee wat dat kan zijn?
*poef* nu is het weg
  maandag 6 mei 2013 @ 15:32:08 #200
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126131132
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:29 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb in mijn rechtertepel nu na het voeden een branderig gevoel, ik zie er niks aan, en ook niet aan Luuk z'n mond. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Hou het even in de gaten, je hoeft niet perse iets te zien als je wel met spuw besmet bent.. Branderige pijn aan de tepels klinkt mij als spruw in de oren.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126131248
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik had mijn mond moeten houden geloof ik :{ :')
:D
  maandag 6 mei 2013 @ 16:06:34 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126132546
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 08:14 schreef Phaidra het volgende:
Kyara, uit het stukje hierboven:

[..]

;)

LE, fijn dat het al zo goed gaat! Nu het zelf drinken nog, maar dat komt vast ook snel, als hij zo groeit!
oh ja :@
pi_126133391
Ik heb net de huisarts gebeld, maar ik krijg niks omdat nystatine niet meer voorgeschreven wordt omdat het te dik is? Dat de baby's erin kunnen stikken. Miconazol kan ik zelf kopen. Ik ga eerst maar smeren, en als dat niet werkt maar verder kijken. Zij vonden de klachten meer klinken als een beginnende borstontsteking

[ Bericht 73% gewijzigd door kaatjejannie op 06-05-2013 17:00:57 ]
*poef* nu is het weg
  maandag 6 mei 2013 @ 16:55:32 #204
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126134818
Even pimpen met de nieuwe ongecorrigeerde stats



4265 gram en 4650 gram

*O* *O* *O* *O*

[ Bericht 26% gewijzigd door Kyara op 06-05-2013 17:15:43 (plaatje kleiner gemaakt) ]
pi_126134904
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Kyara het volgende:
Even pimpen met de nieuwe ongecorrigeerde stats

[ link | afbeelding ]
Wat goed! *O* Toch weer een bevestiging dat je goed bezig bent he :)

En ook wel even slikken dat mijn J. met 3 weken gewoon al zwaarder is dan jouw J. :') Dat is echt nooit een echte mini geweest :D
  maandag 6 mei 2013 @ 17:03:25 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126135156
Mjah, liever dat dan een baby van 1905 gram eerlijk. Dan maar iets minder mini.... Ze moesten ook van ver komen.
pi_126135208
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:03 schreef Kyara het volgende:
Mjah, liever dat dan een baby van 1905 gram eerlijk. Dan maar iets minder mini.... Ze moesten ook van ver komen.
Nee natuurlijk, dat snap ik! Had ook zeker niet willen ruilen. Fijn dat het nu in ieder geval zo goed met ze gaat :)
pi_126135307
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:26 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb net de huisarts gebeld, maar ik krijg niks omdat nystatine niet meer voorgeschreven wordt omdat het te dik is? Dat de baby's erin kunnen stikken. Miconazol kan ik zelf kopen. Ik ga eerst maar smeren, en als dat niet werkt maar verder kijken. Zij vonden de klachten meer klinken als een beginnende borstontsteking
Gentiaan violet bestellen!! :Y
Werkt echt als een tiet ( :') )
pi_126135486
Ja, dacht ik ook al. mijn man is alleen niet zo van de anders dan anders. Die eerst maar overtuigen. En ik weet dus niet of het spruw is, ik zie niks aan mijn borst of aan Luuk.
*poef* nu is het weg
pi_126135836
Kyara wat gaan ze goed!! *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126135900
KJ, kunnen er tandjes in aantocht zijn? Dat geeft hier ook tijdelijk een branderig gevoel!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126136497
quote:
17s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:55 schreef Kyara het volgende:
Even pimpen met de nieuwe ongecorrigeerde stats

[ link | afbeelding ]

4265 gram en 4650 gram

*O* *O* *O* *O*
Omg, jij bent zó mijn grote voorbeeld vanaf nu! *O*
  maandag 6 mei 2013 @ 18:01:55 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126137598
Kyara wauw!! _O_
  maandag 6 mei 2013 @ 18:33:00 #214
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126138639
Hier ook weer een *O* want volgens de wijkverpleegkundige zat E nu precies op het gewicht dat ze zou moeten hebben! O+

Op de borstvoeding.com-curve lijkt ze nog wat lager te zitten, maar het is toch tof :)
pi_126138710
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:33 schreef LadyBlack het volgende:
Hier ook weer een *O* want volgens de wijkverpleegkundige zat E nu precies op het gewicht dat ze zou moeten hebben! O+

Op de borstvoeding.com-curve lijkt ze nog wat lager te zitten, maar het is toch tof :)
Top! *O*
  maandag 6 mei 2013 @ 18:36:33 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126138751
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:33 schreef L-E het volgende:

[..]

Omg, jij bent zó mijn grote voorbeeld vanaf nu! *O*
:D jouw mini is al aardig goed op weg!

LadyBlack, wat goed! *O*
pi_126139937
Even hele grote jompels voor Kyara's meisjes en LBaby *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126140042
L-E jou mini is echt een vechter!!

LB en Kyara O+ O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:22:33 #219
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126140874
Ik jompel ff flink mee voor kyara!!!
  maandag 6 mei 2013 @ 19:23:05 #220
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126140894
Een natuurlijk ook voor lb en le. Vechtertjes! I like! :-D
  maandag 6 mei 2013 @ 20:37:13 #221
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_126144587
quote:
17s.gif Op zondag 5 mei 2013 15:33 schreef Kyara het volgende:

[..]

:W

Hoe gaat het met jou? Hoe is het uiteindelijk met het tandemvoeden gegaan?
Gaat goed. :) Annicka drinkt nog zo'n twee keer per dag bij me en hoewel het soms een beetje rommelig gaat weet ik het in goede banen te leiden. Die twee kunnen het prima met elkaar vinden, maar soms is er een beetje ruzie want als de een wil, wil de ander óók. O-) En aangezien Ayden maar een kilo of twee, drie verschilt met Annicka (hij is gróót, kind van zijn vader :+ ) is mijn schoot nogal vol als ze beiden drinken. :P

Ik kom hier trouwens meestal alleen lurken omdat ik alleen nog maar op de mobiel zit, en dat post gewoon een stuk minder snel, maar ik ben er nog steeds. ;)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 6 mei 2013 @ 20:50:40 #222
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126145333
Arch! M'n hongerlap. 2x 170 en 120 op. En dan meteen willen drinken zodra thuis.

Ik kolf nu om 7 uur thuis, meteen als hij gedronken heeft. Op m'n werk 2x en wat ik te weinig heb thuis als hij gedronken heeft.

Morgen gaat er 2x 180 en 140 mee. Kolven gaat wel wat beter al.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 mei 2013 @ 23:02:34 #223
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126153848
Hallu GWS!

Wij slapen ook samen. De eerste weken sliep hij bovenop mijn naakte bovenlichaam. Enerzijds om de productie op gang te krijgen, maar ook omdat hij al vanaf dag 1 niet wilde worden weggelegd.
Lichaamscontact mocht niet verbroken worden, en ik ging daar volledig in mee :)

Na een paar weken lag hij 's Nachts naast me en dat doet hij nog steeds. Dicht tegen me aan, zijn handjes op me of om me heen <3
Hij drinkt nog meerdere keren per nacht en ik hoef er dus niet uit en hoef soms niet eens m'n ogen open te doen. Voor ons is dit ideaal.

Nu hij groter wordt (hij is nu 10 maanden) merk ik wel dat ik anders op hem en zijn hongersignalen reageer. De eerste maanden hoefde hij maar te snuiven... Of ik was wakker en liet hem drinken. Tegenwoordig word ik meestal pas wakker als hij echt huilt of bovenop me kruipt.
Of hebben ze die hongersignalen van het begin niet meer? Nee hè?
.... met gevoel voor drama....
pi_126160456
Gws, super dat je tandemvoed. Hoe oud zijn Annicka en Ayden?

Mijn baby begint de nacht meestal in zijn eigen bed, tenzij hij om voeding vraagt net voordat ik slaap. Als hij s'nachts komt slaapt hij vanaf die nachtvoeding vaak naast me. Alleen als hij heel erg onrustig is, probeer ik of hij beter in zijn eigen bed slaapt, zoals vanochtend na de voeding om kwart over 4.

Hier zijn de hongersignalen overdag veranderd. Nu is het miepen, naar me toe kruipen, optrekken, niet meer willen spelen, niet opgetild willen worden behalve door mama. S'nachts is hongersignaal huilen, maar als hij naast me ligt, ben ik het ook weleens voor.

[ Bericht 26% gewijzigd door Tinuviel op 07-05-2013 07:04:07 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 7 mei 2013 @ 08:42:43 #225
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126161434
Ik val vaak 's ochtends met een van mijn dochters naast me in slaap. Die valt dan half met een tepel in slaap en als ze wakker wordt drinkt ze dan nog een paar slokjes. Zo lief! O+
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:25:45 #226
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126162198
Heerlijk is dat he Kyara!
.... met gevoel voor drama....
pi_126162309
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 08:42 schreef Kyara het volgende:
Ik val vaak 's ochtends met een van mijn dochters naast me in slaap. Die valt dan half met een tepel in slaap en als ze wakker wordt drinkt ze dan nog een paar slokjes. Zo lief! O+
O+

Mijn mini heeft ook lang bij mij geslapen. Zeker toen hij nog 3+ nachtvoedingen kreeg. Vaak nam ik hem in bed als hij de eerste keer wakker werd.

Nu wil hij niet meer.. Bij ons slaapt hij veel onrustiger dan in zijn eigen bed. Jammer vind ik dat. Ook in slaap voeden 's avonds lukt niet meer. Overdag nog wel soms en ik vind het heerlijk!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 mei 2013 @ 09:30:50 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126162316
Ja!

Er is toch ergens een artikel over veilig samen slapen? Mijn man vindt het nogal eng dat ik ook in slaap val maar ik geloof niet dat ik op haar ga liggen of zo. En dekbed komt ook niet hoger dan mijn middel.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:09:34 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_126163286
tico, fijn dat het kolven beter gaat.
Hier hebben we nooit echt samen geslapen. Ja, tijdens een nachtvoeding viel ik ook consequent in slaap, maar als ik dan wakker werd, ging ze in principe naar haar eigen bedje.

Hier zitten we inmiddels op 40 maanden bv. dat is 3 jaar en 4 maanden.
En het gaat nog steeds leuk en fijn. Ze drinkt 3 tot 6 keer per dag, enkel op haar verzoek.
Ik blijf het machtig mooi vinden dat ze dan aanhapt, een paar slokken drinkt, en dan komt de tsr en dan gaat ze ineens heel snel drinken. Prachtig, die wisselwerking. O+
Het is ook echt een rustmomentje voor haar (en mij). Ze is zo druk met spelen en ontwikkelen en als ze dan bij me drinkt, is ze (meestal ;) ) volledig ontspannen. O+
Lekker samen de dag beginnen en daarna ook samen de dag eindigen. O+
Een paar dagen geleden werd ze krijsend wakker, PR kreeg haar niet rustig, ik kreeg haar niet rustig. Dus toen aangeboden dat ze bij mij kon drinken, we gingen naar boven en ze was alweer helemaal ontspannen voordat ze überhaupt had aangehapt. O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:12:49 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126163358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:09 schreef DaviniaHR het volgende:
tico, fijn dat het kolven beter gaat.

Ik kwam gister uit op 500cc.

En dat gaat ook nog eens schoon op.. Ik dacht zelfs dat ze op schema aan het voeden waren maar hij komt gewoon stipt elke 3 uur. 150 of 180 cc maakt geen verschil. Kan natuurlijk ook dorst zijn gister was het warm.

Vanmorgen had ik al 60, maar er kwam geen tsr dus ik kreeg er niet meer uit. Vandaag 2x aan de electische kolf en wat ik tekort heb doe ik thuis.
Ik moet gewoon even nog een set schelpen hebben, want ik heb thuis ook nog een elektrische kolf, dan gaat het wat beter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:43:39 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126180271
Davinia, wauw _O_ wat geweldig dat A nog zo wil drinken O+

Ik had net een vriendin op bezoek waarbij de borstvoeding niet is gelukt (combinatie van dingen geloof ik), maar t stak toch wel een beetje toen ze zei dat bij haar de melk echt de kolf in spoot, en dat ze er dan makkelijk 200 cc inknalde... :{

En ik mn tieten maar mishandelen om er toch maar die 15cc per kant uit te krijgen :X Zojuist had ik wel een goeie opbrengst van ca 80cc, maar dat was ook de eerste keer kolven na 5 uur ofzo. Gelukkig heeft E vandaag heel behoorlijk aan de borst gedronken dus ze hebben wel wat actie gehad.

Maarja, als ze dan daarna ook moeiteloos 90cc uit de fles wegtikt, heeft ze er toch niet veel uitgehaald denk ik?
pi_126180418
Kolven is iets dat je borsten en jijzelf ook moeten leren.
Bovendien is drinken uit de fles een stuk makkelijker dan uit de borst. :Y
Ik zou eventueel het flesvoeden veranderen in cupfeeden.
Dan gaat de borstvoedingstechniek ook minder verloren :)
  dinsdag 7 mei 2013 @ 17:55:57 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126180652
Mja dat is ook zo... als je er middenin zit lijkt het allemaal veel langer te duren. Ik kolf nu 2,5 week. Da's natuurlijk helemaal nog niet zo lang.

De eerste opbrengsten hebben we met vingervoeden gegeven, maar toen de hoeveelheden toenamen vond ik het moeilijk om dat vol te houden. Dus nu een fles met Calma-speen.

De techniek aan de borst heeft ze gelukkig vanaf dag 1 feilloos door. Het zit m echt vooral in de productie die slecht op gang is gebracht door (denk ik) haar slaperigheid.
pi_126180805
LB, kolf je wel eens met je vriend in de buurt?

Hier ontdekte ik tijdens de eerste dagen in het ziekenhuis dat mijn Vriendje de melk doet stromen als een gek. Dus als ik kolf kijk ik niet naar een foto van mijn baby, maar zorg ik dat ik een shirt in de buurt heb dat naar Vriendje ruikt. Blijkbaar triggert hij de tsr bij mij.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:06:27 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126180995
Ja, vriendje naast me, of tegenover me met E op schoot... het helpt allemaal niet zoveel. Als ik ga kolven of voeden, drupt er wel alvast wat melk uit mn tepels, en heel soms hoor ik de eerste minuut een straaltje spuiten, maar de rest van de tijd is het druppelsgewijs -O-

De lk en de kraamhulp dachten hardop na dat het misschien wel past bij het feit dat ik niet vanzelf zwanger ben geworden en ook niet vanzelf bevallen. Zie ik wel wat logica in, maar leuk is anders.
pi_126181047
Ja, het is stom. Bij Kleuter lukte kolven me ook niet, ik heb nooit goed ontdekt waar dat nu aan lag. Nu lukt het namelijk wel.

Andere kolf heb je vast al eens geprobeerd?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:10:29 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126181096
Ja ik heb de Medela Symphony van de thuiszorg hier nog staan, en heb zelf een Freestyle gekocht. Lukt met allebei wel, als ik de kracht wat opvoer. Krijg helaas wel blauwe tepels, dus erg prettig is het niet, maar dan komt er tenminste wat uit.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:16:39 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126181262
LadyBlack, marathonkolven heeft waarschijnlijk geen zin als je meisje ook om de 3 uur bij je drinkt?

Ze zoeken iemand om in het programma Langs de Leeuw live te kolven in een item over het tekort aan babyvoeding. Ik doe het maar niet, ondanks dat ik wel degelijk ook last heb van het babyvoedingstekort. Maar ik vind in het openbaar voeden al best wel een issue, laat staan op national tv kolven.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 18:19:44 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126181360
Fijn dat het zo goed gaat GWS!

En Davinia, wow!

Hier triggert M mijn tsr trouwens ook.

En LadyBlack, wel herkenbaar hoor. Had hetzelfde toen een vriendin vertelde dat ze gestopt was met de bv omdat ze zich zo'n melkkoe voelde. Ze had echt zoveel productie dat ze haar hele diepvries vol had liggen. Is trouwens alweer een tijd geleden hoor. Maar toen ze dat vol trots ter sprake bracht terwijl ik dus tekort kom had ik ook wel zoiets van :{
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:11:41 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126183156
Kolven op tv :o oh my god dat zou ik ook niet doen :N

Bij mn vriend in de buurt of sommige vriendinnen heb ik geen moeite mee, maar anderen, echt niet!
  dinsdag 7 mei 2013 @ 19:25:37 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126183897
Ik kolf alleen met mijn man of mijn moeder in de buurt. En M natuurlijk. Anders ga ik wel even naar boven of zo.

Maar ik ga zaterdag wel even kijken :Y
pi_126184434
Davinia
Wauw! Bijzonder O+

Vervelend LB dat het kolven zo moeizaam gaat

Vraagje,
S drinkt weinig en kort aan de borst. Ze lijkt enthousiast en dorstig, hapt goed aan maar gaat dan niet drinken bijv en blijft gewoon 'kijken' .. Als ik haar loskoppel vind ze t niet erg. Of ze drinkt wel en laat snel los of blijft aangehapt en doet niets.
Borst voelt opzich vol maar heb er verder geen last van dat ze weinig drinkt.
Kan dat komen door naderende (?) menstruatie of is ze langzaam aan het afbouwen omdat ze nu beter vaste voeding kan eten? Herkent iemand het?
pi_126186245
Kyara en LB, ik weet hoedat voelt als je zelf moeilijk kolft en bij anderen lijkt het veel makkelijker te gaan. Hoewel het deze bv periode al makkelijker gaat dan bij de eerste.

Davinia, leuk hoe je dat vertelt over dat ontspanningsmoment bij de peuter en de toewijding waarmee je bv geeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126188866
Wat vervelend dames het moeizame kolven -O-
Het ging mij altijd makkelijk af maar het ging gepaard met vreselijke pijnlijk stuwing..mijn vriezer was vol omdat ik 2 weken lang midden in de nacht ging kolven..ik wist niet beter en ze sliep toen zo goed ik wou haar niet wakker maken
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 21:11:17 #245
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126189496
Nu valt het trouwens wel mee hoor. Ik kolf nu dagelijks in 2 of 3 sessies tussen de 300 en 400 ml. En dat is dan voor 3 voedingen. Meer dan genoeg voor 1 kind dus, alleen heb ik er 2 :+

En vaker kolven lukt praktisch gezien niet. Ook nakolven lukt niet altijd omdat alles zich snel achter elkaar gaat (als de meiden gedronken hebben wordt M ook weer wakker en die wil dan ook eten en tegen de tijd dat ik even kan zitten dan is het alweer bijna tijd voor de volgende voeding).

Maar goed, die 3 voedingen zijn ook de enige voedingen waar ze nog kv bij krijgen. De overige 4 (of 5) voedingen zijn de laatste tijd volledig bv.
pi_126194976
Vraagje, Isa heeft momenteel heel veel zuigbehoefte, ik denk door krampjes. Kan het kwaad als ik haar blijf aanleggen? Maw: verergeren die krampjes niet doordat ze nu misschien teveel voeding binnenkrijgt?
Sarcasme. Herken het.
pi_126195632
grrrr stomme ipad

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 22:47:34 ]
pi_126195827
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 22:33 schreef Spirit82 het volgende:
Vraagje, Isa heeft momenteel heel veel zuigbehoefte, ik denk door krampjes. Kan het kwaad als ik haar blijf aanleggen? Maw: verergeren die krampjes niet doordat ze nu misschien teveel voeding binnenkrijgt?
Tadaa ;)
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/hechting/meer.html
pi_126196020
Het probleem is alleen een beetje dat ze sinds een dag steeds voeding teruggeeft en ik ineens heel enthousiaste borsten heb. Ben bang dat ik haar overvoer en dat juist de oorzaak is :@
Sarcasme. Herken het.
pi_126196695
Mij is verteld dat je an sich niet kan overvoeden, en dat ze als ze echt vol zitten het gewoon weer uitspugen.. maar ook dat dit niet erg is als het af en toe gebeurd..

Wat dat betreft kom ik niet verder dan hear say en borstvoeding.com (mijn huidige bijbel) ben ik bang.. srry hoopte voor je dat dit je vraag beantwoorde :*

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 23:02:26 ]
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:04:07 #251
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_126196918
Mijn kraam vertelde mij destijds wel dat ik de krampjes in stand hield door bij huilen van krampjes steeds te blijven aanleggen.

Of dat correct is weten de dames hier vast beter dan ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_126197158
Ze gaat echt door het lint zodra ik haar van de borst af haal ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_126197608
Mij werd in het zkh verteld dat zuigen juist helpt tegen de krampjes :+

En Noa wil ook aan de borst als ze krampjes heeft dan vaak tijdens het drinken een spuitluier, maar dat is zonder alles daarna onder te spugen...

Misschien toch even aan een lk vragen?

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2013 23:14:56 ]
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:14:47 #254
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_126197708
Ik weet nog wel dat ik toen dacht ja dat is leuk niet aanleggen want nog meer krampjes maar dan gilt hij het uit :'(

Pink voor de zuigbehoefte werkt niet?
Sterkte :* Krampjes moeten ze verbieden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_126197911
Ik wil ook een spuitluier. Dit kun je een kind van 6 dagen toch niet aandoen?! :(
Sarcasme. Herken het.
pi_126198405
:*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 23:24:11 #257
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:19:43 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126205207
quote:
17s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 21:11 schreef Kyara het volgende:
Maar goed, die 3 voedingen zijn ook de enige voedingen waar ze nog kv bij krijgen. De overige 4 (of 5) voedingen zijn de laatste tijd volledig bv.
Fokwet en zo :(

Vannacht 3 keer gedronken (en ook lekker getimed, ben je rustig de een aan het voeden als de ander besluit om ook honger te hebben). Dus vanochtend was ik leeg en hadden zij nog honger.

Hopelijk was dit weer een eenmalig regelnachtje tussen door....

Spirit, niet leuk. :*

Hier spugen ze sowieso, of ze nu teveel gedronken hebben of niet heb ik het idee.
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:51:53 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126205651
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:04 schreef laziness het volgende:
Mijn kraam vertelde mij destijds wel dat ik de krampjes in stand hield door bij huilen van krampjes steeds te blijven aanleggen.

Of dat correct is weten de dames hier vast beter dan ik.
Aanleggen aan een lege borst...

Maar inderdaad als je steeds een voeding of een plons melk geeft dan blijf je in een circel... Voormelk veroorzaak meer kraampjes omdat er meer glucose in zit.

Maar als ze graag willen zuigen kun je prima een lege borst aanbieden. Krijgen ze vette achtermelk nog wat druppels binnen...
Wel letten op dat ze dan niet de tepel kapot sabbelen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 8 mei 2013 @ 08:53:32 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126205668
Oh en mijn rare!!!

Gister had hij maar 2x gedronken 110 en 120.... En heeeeel veel geslapen. Thuis eerst bij mij gedronken en daarna heb ik m nog een flesje van 60 na gegeven omdat ik het echt zo weinig vond.

Vandaag is er gewoon weer 450 mee... Hij doet het er maar mee. De ene dag is het niet aan te slepen en de andere dag gaat de helft door de gootsteen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126206081
Dank jullie voor het meedenken gisteravond. Uiteindelijk hebben we toch nog 3 uur kunnen slapen vannacht :@ Ik ga vandaag die site eens doorspitten :)
Sarcasme. Herken het.
pi_126206175
Tico :D lege borst heb ik idd gedaan! Zou ik moederinstinct hebben? O+

En kapotte tepels had ik een uur na de geboorte al, dus das niks nieuws :@
Sarcasme. Herken het.
pi_126206341
V. is 5 maanden en krijgt nog volledig borstvoeding. Dat gaat prima. Hij gaat twee dagen naar de gastouder en elke week is het een keer raak. Hij krijgt dan een fles en begint ineens ontzettend te krijsen en te overstrekken. (ik zie hem thuis nooit zo). We denken dat hij echt pijn heeft dan. Echt niets helpt tegen die pijn (warmte, zetpil, rondlopen, andere drinkhoudingen) Hij krijst dan 3 kwartier tot een uur op volle sterkte en ontroostbaar en daarna is het ineens over (gezakt?), drinkt hij zijn fles leeg en is weer zijn vrolijke zelf. Hij heeft 2 keer per week ontlasting. Vaak is het al een paar dagen geleden dat hij heeft gepoept als hij naar de gastouder gaat. Het is nu elke week raak. De eerste keer zijn we naar de huisarts geweest en die zei dat hij gewoon krampjes had. Nou hij heeft wel eens vaker krampjes gehad maar toen was hij niet zo aan het overstrekken en gillen zoals bij deze sessies.
Ik snap gewoon niet wat er aan de hand is en wat we er tegen kunnen doen :?

Spirit, goed moedergevoel ^O^

Kyara, wat een zware nacht weer. Hopelijk vannacht weer een goede dan :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:50:45 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126208830
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 09:22 schreef Spirit82 het volgende:
Tico :D lege borst heb ik idd gedaan! Zou ik moederinstinct hebben? O+

En kapotte tepels had ik een uur na de geboorte al, dus das niks nieuws :@
Wel goed blijven opletten dan... Kapotte tepels is niet normaal..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 8 mei 2013 @ 10:51:42 #265
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126208875
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 09:31 schreef Solagratia het volgende:
V. is 5 maanden en krijgt nog volledig borstvoeding. Dat gaat prima. Hij gaat twee dagen naar de gastouder en elke week is het een keer raak. Hij krijgt dan een fles en begint ineens ontzettend te krijsen en te overstrekken. (ik zie hem thuis nooit zo). We denken dat hij echt pijn heeft dan. Echt niets helpt tegen die pijn (warmte, zetpil, rondlopen, andere drinkhoudingen) Hij krijst dan 3 kwartier tot een uur op volle sterkte en ontroostbaar en daarna is het ineens over (gezakt?), drinkt hij zijn fles leeg en is weer zijn vrolijke zelf. Hij heeft 2 keer per week ontlasting. Vaak is het al een paar dagen geleden dat hij heeft gepoept als hij naar de gastouder gaat. Het is nu elke week raak. De eerste keer zijn we naar de huisarts geweest en die zei dat hij gewoon krampjes had. Nou hij heeft wel eens vaker krampjes gehad maar toen was hij niet zo aan het overstrekken en gillen zoals bij deze sessies.
Ik snap gewoon niet wat er aan de hand is en wat we er tegen kunnen doen :?

Spirit, goed moedergevoel ^O^

Kyara, wat een zware nacht weer. Hopelijk vannacht weer een goede dan :)
teveel in de fles? te weinig?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126209244
Aiden wilt sinds een week echt bijzonder veel aan de borst. Zo rond 18:00 tot 22:00 en tussen 01:00 tot 06:00 is hij amper 2 uur weg te leggen. Hij roept dan om de anderhalf uur. Stomme is ook dat hij rond deze tijden het meest weer teruggeeft. En ik kom 's nachts helemaal amper aan slaap toe en ben gerust ruim 2 uur met hem bezig.
Erg vermoeiend dus. Gewoon maar aan toe blijven geven of zou er een andere oplossing zijn? :?
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:04:10 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126209339
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:01 schreef vencodark het volgende:
Aiden wilt sinds een week echt bijzonder veel aan de borst. Zo rond 18:00 tot 22:00 en tussen 01:00 tot 06:00 is hij amper 2 uur weg te leggen. Hij roept dan om de anderhalf uur. Stomme is ook dat hij rond deze tijden het meest weer teruggeeft. En ik kom 's nachts helemaal amper aan slaap toe en ben gerust ruim 2 uur met hem bezig.
Erg vermoeiend dus. Gewoon maar aan toe blijven geven of zou er een andere oplossing zijn? :?
Hoe oud is Aiden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126209416
Tico, dat lijkt me niet. Want het is op een willekeurig punt van het drinken. Hij drinkt al tijden ook gewoon 150 per fles en hij heeft het ook maar 1 fles per week. Hij krijgt er 3 op een gastouderdag.

Venco, ik heb er altijd aan toegegeven bij V. We hebben een aantal weken avonden gehad dat hij van 22:00-1:00 wilde drinken. En dan de rest van de nacht nog een paar keer. Superzwaar. Maar ineens is het dan ook over. Hij is toch nog heel klein, Aiden?
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:07:37 #269
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126209473
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:06 schreef Solagratia het volgende:
Tico, dat lijkt me niet. Want het is op een willekeurig punt van het drinken. Hij drinkt al tijden ook gewoon 150 per fles en hij heeft het ook maar 1 fles per week. Hij krijgt er 3 op een gastouderdag.

Venco, ik heb er altijd aan toegegeven bij V. We hebben een aantal weken avonden gehad dat hij van 22:00-1:00 wilde drinken. En dan de rest van de nacht nog een paar keer. Superzwaar. Maar ineens is het dan ook over. Hij is toch nog heel klein, Aiden?
Kan ze geen tekenen zien wanneer het gebeurd? Misschien had hij dan nog meer gewild?

Ik weet het ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126209480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe oud is Aiden?
2 wkn. :P De eerste week kwam ie keurig elke 3 uur. Nu denk ik zelf dat hij gewoon meer melk wilt om te groeien dus ik geef hem ook. Maar het is zo vermoeiend, vooral in de nacht want dan leg ik hem sudderend in bed maar 10 minuten later bedenkt ie dat hij toch nog honger heeft. Vandaar. :)
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:08:27 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126209497
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

2 wkn. :P De eerste week kwam ie keurig elke 3 uur. Nu denk ik zelf dat hij gewoon meer melk wilt om te groeien dus ik geef hem ook. Maar het is zo vermoeiend, vooral in de nacht want dan leg ik hem sudderend in bed maar 10 minuten later bedenkt ie dat hij toch nog honger heeft. Vandaar. :)
2 weken als in ongeveer 10 dagen?
Regeldagen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126209527
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:06 schreef Solagratia het volgende:
Tico, dat lijkt me niet. Want het is op een willekeurig punt van het drinken. Hij drinkt al tijden ook gewoon 150 per fles en hij heeft het ook maar 1 fles per week. Hij krijgt er 3 op een gastouderdag.

Venco, ik heb er altijd aan toegegeven bij V. We hebben een aantal weken avonden gehad dat hij van 22:00-1:00 wilde drinken. En dan de rest van de nacht nog een paar keer. Superzwaar. Maar ineens is het dan ook over. Hij is toch nog heel klein, Aiden?
Klopt, heb ook gelezen dat borstvoeding op verzoek gebeurd en je het beste kan toegeven. Maar wilde eens zien wat jullie ervan zouden zeggen. :)
pi_126209605
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

2 weken als in ongeveer 10 dagen?
Regeldagen?
Als in 15 dagen. En ik weet van de regendagen ja maar die zouden met een paar dagen toch over zijn? Op die donderdag dat het begon, was hij 9 dagen.
pi_126209651
Tico, hij mag dan ook meer want de fles is nog niet leeg :P Het is ook geen boosheid, want dit ventje is nooit echt boos. Anders is hij direct weer blij te maken door te spelen. Ik denk niet dat het aan de hoeveelheid ligt. Ik weet het ook niet. Maar omdat het nu elke week gebeurt en het krijsen en overstrekken 3 kwartier tot een uur aanhoudt wil ik er nu wel achter komen wat het is.

Venco, bij ons begon het ook na de kraamweek en toen echt wel een tijdje door. Ik weet ook nog steeds niet wat het was, mamahonger, clusteren, regelen. Maar het gaat over. Het duurt alleen een tijdje. (bij ons dan)
  woensdag 8 mei 2013 @ 11:18:47 #275
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126209859
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Als in 15 dagen. En ik weet van de regendagen ja maar die zouden met een paar dagen toch over zijn? Op die donderdag dat het begon, was hij 9 dagen.
Je kunt niet veel meer doen dan wat je al doet. Lekker toegeven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:12:11 #276
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126211864
Venco, lekker aan toegeven en zelf overdag nog wat slaap pakken als dat mogelijk is.
pi_126211901
Oh ik hoorde net dat Viktor begint met krijsen als hij een slok of 5 op heeft. Alsof het dus niet goed valt :?

Nou ja, we moeten toch naar de huisarts voor het helmpje en dan kaart ik dit gelijk aan :)
pi_126212029
Zou het kunnen zijn dat hij lucht inslikt? Dat kan behoorlijk zeer doen als die bubbel naar je maag moet /ervaring :') Misschien helpt dan een andere speen, trager bijvoorbeeld of een andere vorm.
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:20:50 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126212157
Of een ander soort fles?

Bijvoorbeeld de Dr Brown met luchtventiel?
pi_126212311
We gebruiken nu tommee tippee. We kunnen een andere fles nog proberen ja :Y
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:25:32 #281
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126212369
Wij gebruiken de slow flow van medela.. J ging maandag nieuwe spenen halen bij het kraampunt, die kreeg meteen de opmerking dat ze dat niet vaak zag dat ouders die spenen gebruikten.. :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126212652
Kan de Calma dit ook verbeteren?
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:39:42 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_126212985
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:32 schreef Solagratia het volgende:
Kan de Calma dit ook verbeteren?
Die calma is een beetje apart. Hij is erg duur en je hebt gewoon kans dat hij er helemaal niets van snapt...

Je hebt nu een brede speen, er zijn best veel merken die ook brede spenen aanbieden.

Ik vind die dr brown optie helemaal geen verkeerde... Als hij last heeft van lucht happen.. (Als dat het is he?)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_126213605
Het is een goede om uit te sluiten in elk geval. Maar dan gaan we voor Dr Brown :Y
pi_126213993
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:59 schreef Solagratia het volgende:
Het is een goede om uit te sluiten in elk geval. Maar dan gaan we voor Dr Brown :Y
Ik heb nog een calma-speen liggen, helemaal nieuw. Mocht je 'm willen proberen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_126214762
Otje drinkt alleen behoorlijk met de variflow van Tommee Tippee. (kan ze zelf de stroomsnelheid regelen, heeft ook een luchtventiel)
pi_126253110
Ik heb even een vraagje. As week krijgt mijn dreumes (net een jaar buisjes). Hij mag 4 uur voor de ingreep geen melk ofvast voedsel meer, ook geen bv. Ikhad gehoopt, dat bv wel mocht, want het is anders dan gewone melk dacht ik, maar mag ook niet. Tot 2 uur voor de ingreepmag hij wel water & thee nog hebben. Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik vind 4 uur zonder voedsel of bv best lang. In totaal zitten er dan ruim 5 uur tussen de voedingen. Heeft iemand hier misschien tips of ervaringen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126254108
Ik heb toen tot ongeveer 2 uur van te voren wel gevoed. Had ook 4 uur doorgekregen maar de menigen van ziekenhuizen verschillen nog al erg kwam ik achter
pi_126257724
Bij ons is het nuchterbeleid onlangs veranderd. Tot 3 uur voor de ingreep nog moedermelk. Bij kunstvoeding is het vier uur.
pi_126257856
Dank voor jullie reacties.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126258004
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2013 11:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Klopt, heb ook gelezen dat borstvoeding op verzoek gebeurd en je het beste kan toegeven. Maar wilde eens zien wat jullie ervan zouden zeggen. :)
Gewoon toegeven idd :Y goed voor je productie en je kleintje O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126258068
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 23:07 schreef Spirit82 het volgende:
Ze gaat echt door het lint zodra ik haar van de borst af haal ;(
Hier ook was het zo...soms 4 uur lang aan de borst..en soms echt om het kwartier/half uur..
:'( en heel veel huilen..

Wat ik deed was meestal niet van borst wisselen maar aan dezelfde laten..
Ze groeien er overheen! maar leuk is anders
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_126258186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 10:17 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb even een vraagje. As week krijgt mijn dreumes (net een jaar buisjes). Hij mag 4 uur voor de ingreep geen melk ofvast voedsel meer, ook geen bv. Ikhad gehoopt, dat bv wel mocht, want het is anders dan gewone melk dacht ik, maar mag ook niet. Tot 2 uur voor de ingreepmag hij wel water & thee nog hebben. Ik weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik vind 4 uur zonder voedsel of bv best lang. In totaal zitten er dan ruim 5 uur tussen de voedingen. Heeft iemand hier misschien tips of ervaringen?
Dat vind ik ook lang zonder bv..ze zou het hier niet mee eens zijn (mijn dreumes).

Sterkte met de kleine man :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 9 mei 2013 @ 15:05:46 #294
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126263555
Tinu, dat is inderdaad lang! Succes alvast! :*

mag ik hier even voor je jompelen voor 1 jaar bv *O*
pi_126268181
Wup in welk zh werk jij?

Ik vind het idd raar, dat hij zo lang daarvoor niet meer mag drinken. 3 uur vind ik al wel wat beter te doen. Ik heb het bij schoonmoeder gevraagd, die de afspraak bij de anesthesist heeft gedaan en het was echt 4 uur had ze speciaal nagevraagd ook bij bv. Ze maakte me een beetje gek met dat hij vocht in zijn longen kon krijgen enzo. Ik heb ook contact gehad met een lk, die ook in dat zh werkt. Misschien met haar nog eens overleggen?

Natuurlijk mag dat Kyara. Kwam er nog niet aan toe te posten.

1 jaar bv *G*. Heb nog een leuke foto vanvandaag, post ik later wel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 9 mei 2013 @ 18:33:00 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_126271227
Tinu, een jaar! En dat met jouw werk, wauw! *O*

Hier lijkt de productie toch echt ietsje gestegen :Y Na overleg met de lk geven we nu een kleiner flesje na een voeding, zodat E daarna tenminste laat merken dat ze weer honger heeft. En dat werkt :') Vandaag precies toen we wilden gaan wandelen :Y)

Oh en we laten haar 's nachts wat langer slapen :Y

Dit alles uiteraard met een scherp oog op de plasluiers en de weegschaal.
pi_126274037
LB, fijn, dat de productie iets gestegen is. Heeft de lk met jouw een opbouw bv, afbouw flesjes schema gemaakt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126274490
Even trots: kleine zit nog maar 20 gram van geboortegewicht af O+ en dat terwijl we een dag extra zkh hadden ivm 7% grens :D en ze is pas een week oud O+ Dus ondanks de onvrede toch goed gegroeid.

En de spuitluiers hebben we nu ook. Vandaag zat de deur naast de commode onder. Ik moet voorzichtiger zijn met wat ik wens :')
Sarcasme. Herken het.
pi_126275091
Wat goed Spirit, fijn, bijna op geboortegewicht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126275406
LB! *O* klinkt alsof je goed wordt begeleid!

Tinu een jaar! hipper de pieeeeeeeep hoeerraaaaa *O* *O* *O*

Spirit, er komen nog veeeel meer van die lekkere smeuïge gele zoete luiers :9 :Y)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 9 mei 2013 @ 20:07:40 #301
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_126275844
LB & Spirit, wat fijn!

En spuitluiers....check :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')