abonnement Unibet Coolblue
pi_125670017
Beste medeklussers,

Ik zit met een dilemma. Mijn vriend en ik hebben een huis op het oog. De keuken heeft de ideale indeling maar is helaas in het echt lichtroze. De kleur en de greepjes staan ons niet aan.

Foto's:




Ik heb, om een impressie te krijgen, een offerte opgevraagd bij een spuiterij. De kosten van het spuiten van de keuken zouden ongeveer ¤1100,00 bedragen.

Ik ben van mening dat het goedkoper kan. De vraag is: is het te doen om zelf de keuken te spuiten? Of wordt verven aangeraden? Wie heeft hier ervaring mee?
pi_125670059
1.100 euro komt op mij als zeer schappelijk over.

Zelf spuiten (met een spuitbus) zou ik niet doen, lastig om het helemaal glad te krijgen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor schilderen, het kan wel, maar zo mooi als (professioneel) spuiten wordt het nooit.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125670335
wij hebben de boel zelf geschilderd, maar wij hadden gladde kastjes
je kunt je er ook overheen zetten en gaan sparen voor een nieuwe keuken

want, ik bedoel, hoe erg is het nou eigenlijk?
dan is het heel licht roze, boeiend, je gaat toch niet dagelijks een kwartier naar je keukenkastjes staren?
op de foto's zie je niet eens dat het roze is
dude here
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 april 2013 @ 09:06:19 #4
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125670361
Geen idee wat het kost, maar misschien kun je ook eens naar een plastic coating kijken.
Zelf spuiten zou ik sowieso niet doen.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:06:42 #5
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_125670369
Als het 1100 euro kost zou ik even doorsparen en een nieuwe keuken kopen.
pi_125670386
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:06 schreef Cuppiecake het volgende:
Als het 1100 euro kost zou ik even doorsparen en een nieuwe keuken kopen.
Wat denk je dat een keuken als op de foto's kost dan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125670437
Niets van te zeggen. ¤ 1100,00 is een heel schappelijke prijs. Waar je wel rekening mee moet houden is de kwaliteit en de leeftijd van de keuken. Als het een Ikea keuken is zou ik er persoonlijk niet teveel geld in steken. In een Siematic zou ik, mits deze niet heel oud is, gerust die ¤ 1100,00 steken.
pi_125670517
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:11 schreef Lange_Lans het volgende:

Niets van te zeggen. ¤ 1100,00 is een heel schappelijke prijs. Waar je wel rekening mee moet houden is de kwaliteit en de leeftijd van de keuken. Als het een Ikea keuken is zou ik er persoonlijk niet teveel geld in steken. In een Siematic zou ik, mits deze niet heel oud is, gerust die ¤ 1100,00 steken.
Ik zal het eens vragen als we weer gaan kijken. De keuken is sowieso niet oud. Anders zouden we inderdaad wel kiezen voor een nieuwe keuken. :)
pi_125670553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:14 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ik zal het eens vragen als we weer gaan kijken. De keuken is sowieso niet oud. Anders zouden we inderdaad wel kiezen voor een nieuwe keuken. :)
Als het een degelijke keuken is steek je gewoon die ¤1100,00 er in. Wij hebben net een nieuwe keuken gekocht. Die kosten lagen iets hoger. ;(
pi_125670620
friekin aan de huizenkoop :) kleine meisjes worden groot
pi_125670632
quote:
17s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:20 schreef Maisnon het volgende:
friekin aan de huizenkoop :) kleine meisjes worden groot
Vertel mij wat ;)
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 april 2013 @ 09:21:35 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125670645
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:16 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Als het een degelijke keuken is steek je gewoon die ¤1100,00 er in. Wij hebben net een nieuwe keuken gekocht. Die kosten lagen iets hoger. ;(
10000 euro ben je zo kwijt voor een Bruynzeelkeuken van dit formaat.
pi_125670730
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:21 schreef Kreator het volgende:

[..]

10000 euro ben je zo kwijt voor een Bruynzeelkeuken van dit formaat.
Bruynzeel is een kutmerk. Dan kun je beter een Ikea keuken kopen.
  woensdag 24 april 2013 @ 09:40:39 #14
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_125670942
De prijzen die ik hanteer zijn:
Zijdeglans: Paneeldeuren 57.50 per m2 exclusief btw.
Hoogglans : 95-145 per m2 exclusief btw.
Allen enkelzijdig.
pi_125671034
Achterhalen waar de keuken vandaan komt en daar informeren of je vervangende frontjes kan krijgen, kijk ook even of er geen ikea frontjes op passen dan blijf je zeker onder de 1100 euro en die kun je in alle smaken en kleuren krijgen
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 april 2013 @ 09:57:24 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125671321
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:26 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Bruynzeel is een kutmerk. Dan kun je beter een Ikea keuken kopen.
:'). Bruynzeel is helemaal geen kutmerk. :').
pi_125671394
quote:
14s.gif Op woensdag 24 april 2013 09:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

:'). Bruynzeel is helemaal geen kutmerk. :').
Jawel hoor. Al werd ik wel even aan het twijfelen gebracht door het gebruik van je smiley. :')
pi_125671481
Men koopt een huis - men liked de keuken, behalve de kleur.

Wat is 1100 euro op een huisprijs ? :?

Overigens kostte het 500 gulden zwart bij een autospuiter -30 jaar geleden-
voor 5 deurtjes en 1 hoge kastdeur.
Oh ja, en ik had ze zelf ontvet en geschuurd en schoon aangeleverd.

Er zit meer werk in, dan je op het eerste gezicht denkt, vermoed ik.

# ik bedoel maar.
pi_125671502
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:02 schreef AnneX het volgende:
Men koopt een huis - men liked de keuken, behalve de kleur.

Wat is 1100 euro op een huisprijs ? :?
Niet veel misschien, maar we willen de kosten laag houden. Lijkt me logisch.
  woensdag 24 april 2013 @ 11:21:18 #20
272504 Gits
kimmidoll
pi_125673459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 10:04 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Niet veel misschien, maar we willen de kosten laag houden. Lijkt me logisch.
andere deurtjes geen betere oplossing, het randje in de deur is ook niet ideaal lijkt mij, met de kleur alleen blijf je een bepaalde sfeer houden.
pi_125673573
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:21 schreef Gits het volgende:

[..]

andere deurtjes geen betere oplossing, het randje in de deur is ook niet ideaal lijkt mij, met de kleur alleen blijf je een bepaalde sfeer houden.
Klopt. De sfeer is op zich geen probleem, het is immers een jaren 30 huis. We houden wel van strak en design, alleen weer niet van de 13 in een dozijn keukens.
pi_125673688
Ik neem alle tips mee en ga het verder onderzoeken! Dank jullie wel allemaal!
pi_125673734
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:28 schreef friekin_ het volgende:
Ik neem alle tips mee en ga het verder onderzoeken! Dank jullie wel allemaal!
Je gaat in Weert wonen zie ik trouwens aan de foto. Leuk zeg. Ben je Weertse?
pi_125673756
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:30 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Je gaat in Weert wonen zie ik trouwens aan de foto. Leuk zeg. Ben je Weertse?
Ik ga juist hopelijk weg uit Weert ;) Ik woon er nu, ben het moe. :P
pi_125673803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:31 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ik ga juist hopelijk weg uit Weert ;) Ik woon er nu, ben het moe. :P
Kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen. :P
pi_125673886
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:32 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen. :P
*)
  woensdag 24 april 2013 @ 11:35:32 #27
3185 Adelante
To let it go now
pi_125673893
Vind het nu al een mooie landelijke keuken, dat lichtroze zie je niks van op de foto's. Nieuwe greepjes zet je er zo zelf op, schilderen zou ik niet doen. Wordt er nooit mooier op, beter dat geld apart zetten en over een aantal jaren een keuken van je eigen keuze.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_125674070
Ik zou het merk achterhalen, en dan kijken of het niet mooier wordt met andere deurtjes.

Wij waren mete en vergelijkbaar grote keuken van Ikea al 500 euro kwijt aan frontjes zo ongeveer. dus het maar zo gelaten!
pi_125674422
Moeilijk doen over 1100 euro. Verander het dan niet. Pretentieus gedoe zeg.
pi_125674603
Nou dat ben ik niet met je eens..1100 euro is heel veel geld, zeker als je net een huis hebt gekocht. bij lenen kun je dit ws niet, dus moet je altijd kijken waar het goedkoper kan..

Ik zal je mijn rekening nummer geven, dan kun je die 1100 naar mij over maken.
pi_125674793
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:57 schreef Nico987 het volgende:
Nou dat ben ik niet met je eens..1100 euro is heel veel geld, zeker als je net een huis hebt gekocht. bij lenen kun je dit ws niet, dus moet je altijd kijken waar het goedkoper kan..

Ik zal je mijn rekening nummer geven, dan kun je die 1100 naar mij over maken.
Ik kan, in tegenstelling tot de vele forumleden hier, de nieuwe BMW 5-serie niet betalen. Dan is het simpel en blijf ik rondrijden in mijn oude barrel. Als je moeite hebt met iets, maar je wilt of kunt het niet betalen dan moet je er mee leren leven. Of je gaat er eerst een jaartje of twee wonen zodat je die 1100 euro kunt sparen.
Maar het valt wel vaker op dat men hier voor een stuivertje op de eerste rij wil zitten. Veel voor weinig et cetera.

En dat argument van je rekeningnummer is me wat aan de flauwe kant.
  Official ESF Kreviewer woensdag 24 april 2013 @ 12:07:44 #32
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125674901
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:57 schreef Nico987 het volgende:
bij lenen kun je dit ws niet, dus moet je altijd kijken waar het goedkoper kan..
Als je geen 1000 euro bouwdepot bij je hypotheek op kunt drukken, doe je toch echt iets verkeerd.
pi_125705758
De regels zijn nogal veranderd. Je moet tegenwoordig vooraf aangeven wat je gedaan, vervolgens wordt er een taxatie uitgevoerd. waarde vermeerdering binnen wordt doorgaans op 1/3 van de kosten geraamd. en bij een keuken is dat al vrij fors. de 1 wil het roze, de ander geel, dus dit zijn geen waarde vermeerderende ingrepen. Dus gaat niet om wat je bij kunt lenen, maar om de waarde van het huis..

Om die reden hebben wij een fantastisch huis laten lopen wat wij makkelijk konden betalen, maar doordat men uitgaat van de staat waarin het verkeerd zal de waarde dus nooit dat worden wat je er aan uit moet geven om het wat te maken.

Dus bij lenen kan je dit niet.. Of je moet het opnemen in veel groter verbouwplan, en het spuit werk onder iets anders wegzetten.. wij hebben muren in de keuken laten verwijderen, met als gevolg dat er een nieuw kastje, aanrechtblad etc moest komen dat hebben we uit het bouwdepot gedaan..

Maar in dit geval verwacht ik niet dat ze zulke ingrijpende dingen gaan doen, dan maak je je niet druk over de kleur van je keuken.

Je hebt gelijk hilfiger.. Maar als je drie dingen doet, en je kan op alle drie de dingen 300 euro besparen, dan kun je 1 extra klus aanpakken.. voor een dubbeltje op de eerste rij zitten kun je vergeten. Hoewel het voor het werk heel reëel is, vindt ik 1100 euro voor het laten spuiten van een paar deuren heel veel geld. Ik snap waar dit bedrag vandaan komt, maar ik zou mij toch even achter de oren krabben, wat de kosten baten zijn. voor 1100 euro koop je ook een bankstel of een tafel met stoelen.. wat vindt je belangrijker als je gaat verhuizen. Stel dat er een adres is die zo iets voor 800 doet, dan kun je dus 300 euro ergens bij aanplakken..

Bij verbouwen moet elke euro uit de lengte of de breedte komen. en ze gaan er altijd harder uit dan je verwacht.

als je geen idee hebt wat dingen kosten, lijkt het me ook zinvol om dingen te checken. Ik ga een dak uitbouw laten maken, en de prijzen verschilde daar ook nogal, bijna 6000 tussen de goedkoopste en de duurste. En het gebruik van materiaal, en wat zij wel en niet deden was bij de duurste en goedkoopste redelijk overeenkomstig. de middelste zit qua materiaal in veel betere kwaliteit, en beter isolatie waarden etc. Dus voor die gekozen. Is toch fijn even te checken of prijzen kloppen,
  donderdag 25 april 2013 @ 01:11:16 #34
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125706692
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2013 11:35 schreef Adelante het volgende:
Vind het nu al een mooie landelijke keuken, dat lichtroze zie je niks van op de foto's. Nieuwe greepjes zet je er zo zelf op, schilderen zou ik niet doen. Wordt er nooit mooier op, beter dat geld apart zetten en over een aantal jaren een keuken van je eigen keuze.
+1. Niks mis mee. Gewoon sparen voor een 'betere' keuken in de toekomst.
En zie ik daar nu een origineel granito-vloertje? O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125708263
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 01:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

+1. Niks mis mee. Gewoon sparen voor een 'betere' keuken in de toekomst.
En zie ik daar nu een origineel granito-vloertje? O+
Ja ja ja O+ Ook in de hal een granito vloer. En sowieso glas in lood overal. We gaan morgen ochtend nog een keer kijken en dan weet ik meer over de keuken. Vooralsnog denken we voornamelijk over nieuwe frontjes.
pi_125713270
En hoe ging het?

Leuk huis trouwens.
pi_125716819
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 12:02 schreef Cracka-ass het volgende:
En hoe ging het?

Leuk huis trouwens.
Morgen ochtend ;)
Vrijdag dus :P
pi_125721832
Nieuwe frontjes kostten bij mijn schoonouders meer dan ¤1100 daar liet het fineer los. Spuiten of in een verfbad laten dopen is erg mooi. Mits het massieve deurtjes zijn. Voor de rest ziet het er mooi uit. Ik denk dat de keuken heel goed bij het huis past qua stijl.
  vrijdag 26 april 2013 @ 01:47:40 #39
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125747169
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 08:26 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ja ja ja O+ Ook in de hal een granito vloer. En sowieso glas in lood overal.
Sjooo, klinkt als een tof klassiek huis! Dàt zijn nou echt van die authentieke sfeerelementen die van je huis een geliefd THUIS maken, vind ik. O+ O+ O+
BTW, die vloertegels in de gang, die zien er ook al zo mooi authentiek jaren-30 uit... prachtig, niks aan veranderen! En dan die roede-verdeelde ramen... enz. enz. enz. :9~

quote:
We gaan morgen ochtend nog een keer kijken en dan weet ik meer over de keuken. Vooralsnog denken we voornamelijk over nieuwe frontjes.
Lijkt me een goed plan, dit, of overspuiten. 't Zou je financieel de kop niet hoeven kosten en ik denk dat het de sfeer van je keuken nog veel meer ten goede zal komen dan dat het al een zeer fraaie klassieke keuken is. ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_125747643
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 01:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Sjooo, klinkt als een tof klassiek huis! Dàt zijn nou echt van die authentieke sfeerelementen die van je huis een geliefd THUIS maken, vind ik. O+ O+ O+
BTW, die vloertegels in de gang, die zien er ook al zo mooi authentiek jaren-30 uit... prachtig, niks aan veranderen! En dan die roede-verdeelde ramen... enz. enz. enz. :9~

[..]

Lijkt me een goed plan, dit, of overspuiten. 't Zou je financieel de kop niet hoeven kosten en ik denk dat het de sfeer van je keuken nog veel meer ten goede zal komen dan dat het al een zeer fraaie klassieke keuken is. ^O^
Kluskonijn, ik zal voor jou een foto maken van de tegels in de oude badkamer op de benedenverdieping. Die zijn namelijk ook om te kwijlen ;). Wij zijn ook niet van plan om ook maar iets te veranderen, die dingen zijn juist de reden van onze keuze voor het huis *;

Heb er zoveel zin in :)
  vrijdag 26 april 2013 @ 12:01:50 #41
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_125754693
^^ Ik kijk uit naar je foto's! :Y
Van wat ik al gezien heb, vermoed ik zo dat ook ik als een blok voor jullie huis zou vallen. O+

En geweldig dat jullie het in die klassieke staat willen houden! ^O^
Ik heb zelf een oud hutje te koop staan - veel kleiner, zeker niet zo fraai als dat van jullie, en in véél mindere staat van onderhoud, maar damn... dat huisje voelde dus echt als een 'warme jas'. Krijg ik van de week kijkerts over de vloer, en het eerste waar ze het over hadden was dus het slopen van het authentieke keukentje met granito aanrechtblad :( - toen er ook nog eens een heel laag bod kwam was ik snel klaar: geen respect voor het huis, en een laag bod = het feest gaat dus NIET door! ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')