abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:32:41 #276
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_126847544
Waarom kom je zeiken over de kosten van den echt horloge? Ga je ook zeiken op een Ferrari forum dat ferrari's te duur zijn en een andere auto ook rijd en even mooi van binnen kan maken.

Mensen geven geld uit aan een passie, in dit topic zijn dat hooge's. Op een Ferrari forum zijn het Ferrari's en in enz enz enz.

We kunnen het ook omdraaien. Waarom loop je met een replica horloge waar je het orgineel kennelijk niet van kan betalen. Dat noemt men zich beter voor doen dan dat ze zijn.

Ga lekker buitenspelen :W
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_126847872
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:32 schreef ook_gek het volgende:
Waarom kom je zeiken over de kosten van den echt horloge? Ga je ook zeiken op een Ferrari forum dat ferrari's te duur zijn en een andere auto ook rijd en even mooi van binnen kan maken.
"Ook rijden" is wat heel anders dan kut rijden he. Een replica horloge heeft een zogenaamd "minder" uurwerk maar doet het net zo goed voor zover ik het weet (sommige heb ik al 9 jaar). Het geeft de tijd en op elke dag loopt ie gelijk met de andere klokkies. Een betere vergelijking is om op een Fiat Panda forum te zeiken dat er Fiat Panda's zijn die exact hetzelfde doen, uitzien en toch 10k euro duurder zijn :)

quote:
Mensen geven geld uit aan een passie, in dit topic zijn dat hooge's. Op een Ferrari forum zijn het Ferrari's en in enz enz enz.
Kijk daar kan ik voor inkomen en niemand houd je tegen :)
Ik heb die passie echter niet zo en vraag me gewoon oprecht af waarom ik 6000 euro meer zou betalen voor iets dat hetzelfde doet. Vanuit een verzamel-passie perspectief begrijp ik het allemaal wel hoor, dat zei ik ook eerder al.

quote:
We kunnen het ook omdraaien. Waarom loop je met een replica horloge waar je het orgineel kennelijk niet van kan betalen. Dat noemt men zich beter voor doen dan dat ze zijn.
Dat is een aanname van je. Ik kan zo een horloge best betalen maar ik vraag me af waarom ik 5000 euro meer zou betalen enkel omdat het "echt" is, terwijl bijna niemand (behalve de echte kenners natuurlijk die het horloge van binnen en buiten gaan bekijken) het toch kan zien.

Overigens een beetje een pot verwijt de ketel verhaal. Als jullie hele dure horloges kopen verwacht ik dat je een CEO bent van een super bedrijf. Dat is het omgekeerde beter voor doen dan je bent verhaal. Net zoals mensen met een uitkering die heel dure merkkleding kopen zeg maar. Ook gevalletje beter voordoen dan ze zijn volgens je eigen beredenatie.

quote:
Ga lekker buitenspelen :W
ok :) :W

[ Bericht 4% gewijzigd door Flammie op 22-05-2013 10:48:08 ]
pi_126848111
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:23 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ja jij dan :) De rest van de wereld ziet het wel? Ik heb namelijk al aangegeven dat we mijn Mont Blanc naast de echte gelegd hebben en dat op 1 miniem verschil ze exact hetzelfde uitzien, los van het uurwerk binnen dat niemand ziet en qua functionaliteit toch hetzelfde doet als het echte :)

Als je 45min moet zoeken naar verschil ziet niet de hele wereld dat verschil in een oogopslag. Dat is onzin en dat weet je zelf ook :)
Een échte liefhebber ziet het verschil wél. En al helemaal in die prijsklasse.

En waarom überhaupt een nepper kopen? Ik kan me voorstellen dat je een bepaald design mooi vind, maar koop dan gewoon een horloge (géén replica) die hetzelfde design heeft. Als het tenminste om het uiterlijk gaat.
In 9 van de 10 gevallen zijn het echter van die trieste patsertjes die met neppers lopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_126848160
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Een échte liefhebber ziet het verschil wél. En al helemaal in die prijsklasse.

En waarom überhaupt een nepper kopen? Ik kan me voorstellen dat je een bepaald design mooi vind, maar koop dan gewoon een horloge (géén replica) die hetzelfde design heeft. Als het tenminste om het uiterlijk gaat.
In 9 van de 10 gevallen zijn het echter van die trieste patsertjes die met neppers lopen.
Zonder het ding open te maken. Dat het een grote rommel is binnen een neppe dat snap ik ook wel. Desondanks gaan ze toch ontzettend lang mee.

Ik koop neppe om goed over te komen op sollicitatiegesprekken zonder daarvoor 6000 euro kwijt te zijn. Of om gewoon goed voor de dag te komen.
pi_126848280
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:49 schreef Flammie het volgende:

Ik koop neppe om goed over te komen op sollicitatiegesprekken zonder daarvoor 6000 euro kwijt te zijn. Of om gewoon goed voor de dag te komen.
Dat doe je dus niet. Men ziet dat je nep draagt en dus een bullshitter bent. Als jij bij mij zou komen solliciteren en ik zou zien dat je een nepper draagt, scoor je minpunten. Maar goed, laat maar eens wat zien.
pi_126848597
quote:
Dat is een aanname van je. Ik kan zo een horloge best betalen maar ik vraag me af waarom ik 5000 euro meer zou betalen enkel omdat het "echt" is, terwijl bijna niemand (behalve de echte kenners natuurlijk die het horloge van binnen en buiten gaan bekijken) het toch kan zien.
Wanneer een leek ziet dat jij een Rolex draagt dan ziet een leek ook wel dat jij die (mogelijk) niet kan betalen, iets wat afhankelijk is van je hele voorkomen. Iedereen weet dat Rolex een duur merk is. Wanneer je nou echt (zichtbaar) een duur pak draag met in combinatie een replica horloge zullen mensen je sneller geloven.
pi_126848631
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:49 schreef Flammie het volgende:

[..]

Zonder het ding open te maken. Dat het een grote rommel is binnen een neppe dat snap ik ook wel. Desondanks gaan ze toch ontzettend lang mee.

Ik koop neppe om goed over te komen op sollicitatiegesprekken zonder daarvoor 6000 euro kwijt te zijn. Of om gewoon goed voor de dag te komen.
Maak trouwens eens wat foto's van je replica horloges, ik ben toch wel benieuwd naar hoe "goed" ze zijn.
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:04:45 #283
98799 TheSilencer
is een goede keuze!
pi_126848636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:53 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat doe je dus niet. Men ziet dat je nep draagt en dus een bullshitter bent. Als jij bij mij zou komen solliciteren en ik zou zien dat je een nepper draagt, scoor je minpunten. Maar goed, laat maar eens wat zien.
Precies... Als ik een sollicitant met een nepper aan tafel heb, denk ik niet: "Goh, wat een prijsbewuste knul!"
pi_126849009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:53 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat doe je dus niet. Men ziet dat je nep draagt en dus een bullshitter bent. Als jij bij mij zou komen solliciteren en ik zou zien dat je een nepper draagt, scoor je minpunten. Maar goed, laat maar eens wat zien.
Nee dat zag men niet :) Niet iedereen heeft zo een enorme obsessie voor een horloge of wilt deze van binnen en buiten ontleden tijdens een sollicitatiegesprek sorry.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:03 schreef RuckTape het volgende:

[..]

Wanneer een leek ziet dat jij een Rolex draagt dan ziet een leek ook wel dat jij die (mogelijk) niet kan betalen, iets wat afhankelijk is van je hele voorkomen. Iedereen weet dat Rolex een duur merk is. Wanneer je nou echt (zichtbaar) een duur pak draag met in combinatie een replica horloge zullen mensen je sneller geloven.
Helemaal mee eens maar dat geldt dus ook voor al die mensen in dit topic die echte dure horloges kopen. Ik ga er vanuit dat niet iedereen hier CEO is van [Insert topbedrijf hier] en ook moeten sparen voor zo een apparaat en dat het niet iets is wat ze in een week kunnen ophoesten :) Het gaat uiteraard om de gehele presentatie en niet om enkel een horloge of een paar schoenen :P

Je kunt ook goed voor de dag komen met enkel nep hoor of in combinatie met wat goedkopere merken. Het gaat om het totaalplaatje.
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:18:16 #285
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_126849095
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:15 schreef Flammie het volgende:

[..]

Nee dat zag men niet :) Niet iedereen heeft zo een enorme obsessie voor een horloge of wilt deze van binnen en buiten ontleden tijdens een sollicitatiegesprek sorry.

[..]

Helemaal mee eens maar dat geldt dus ook voor al die mensen in dit topic die echte dure horloges kopen. Ik ga er vanuit dat niet iedereen hier CEO is van [Insert topbedrijf hier] en ook moeten sparen voor zo een apparaat en dat het niet iets is wat ze in een week kunnen ophoesten :) Het gaat uiteraard om de gehele presentatie en niet om enkel een horloge of een paar schoenen :P

Je kunt ook goed voor de dag komen met enkel nep hoor of in combinatie met wat goedkopere merken. Het gaat om het totaalplaatje.
Je gaat niet in op de vraag of je eens wat foto's wilt posten van je klokjes.

Dus nog eens, laat eens wat foto's zien dan.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_126849121
Die foto's post ik asap :)
pi_126849534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:15 schreef Flammie het volgende:

[..]

Nee dat zag men niet :) Niet iedereen heeft zo een enorme obsessie voor een horloge of wilt deze van binnen en buiten ontleden tijdens een sollicitatiegesprek sorry.

[..]

Helemaal mee eens maar dat geldt dus ook voor al die mensen in dit topic die echte dure horloges kopen. Ik ga er vanuit dat niet iedereen hier CEO is van [Insert topbedrijf hier] en ook moeten sparen voor zo een apparaat en dat het niet iets is wat ze in een week kunnen ophoesten :) Het gaat uiteraard om de gehele presentatie en niet om enkel een horloge of een paar schoenen :P

Je kunt ook goed voor de dag komen met enkel nep hoor of in combinatie met wat goedkopere merken. Het gaat om het totaalplaatje.
Wij zijn ook niet allemaal geobsedeerd hoor. Ik ben geen verzamelaar, heb geen tientallen horloges en winkel ook bij lange niet in de topklasse. Toch zie ik op meters afstand wat nep is en wat niet, zeker in de 'drie tientjes categorie'. Ja, er zijn klonen die heel erg goed zijn, maar die beginnen bij een honderdje of drie en dat kopen is helemaal van god los. Ik ben maar een simpel ondernemertje en moet hard sparen voor een mooi horloge. En die koop ik niet om mij beter voor te doen (zoals jij met je neppers), maar die koop ik voor mijzelf en dat geldt voor vrijwel alle liefhebbers. De Rolex van mijn zwager is een mooi voorbeeld; die draagt hij alleen in het weekend en dan zit 'ie onder z'n mouw. Hij loopt er niet mee te koop en alleen mensen die 'm kennen weten dat 'ie 'm heeft.

Nogmaals, je komt niet goed voor de dag met nep. Men ziet het echt wel, al zal men er niet altijd wat van zeggen. Bij mij sta je meteen flink achter als ik het zie en neem je dan ook niet serieus meer. Overigens, blijkbaar doet het je toch iets, want je koopt 'merkhorloges'. Als het je echt uitsluitend om tijdsaanduiding te doen is kun je ook een gewoon horloge kopen voor een paar tientjes, dat waarschijnlijk de rest van je leven meegaat. Waarom doe je dat dan niet?
pi_126850039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:31 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wij zijn ook niet allemaal geobsedeerd hoor. Ik ben geen verzamelaar, heb geen tientallen horloges en winkel ook bij lange niet in de topklasse. Toch zie ik op meters afstand wat nep is en wat niet, zeker in de 'drie tientjes categorie'. Ja, er zijn klonen die heel erg goed zijn, maar die beginnen bij een honderdje of drie en dat kopen is helemaal van god los. [quote]

Ligt er toch echt aan waar je ze koopt ben ik bang :)

[quote]Ik ben maar een simpel ondernemertje en moet hard sparen voor een mooi horloge. En die koop ik niet om mij beter voor te doen (zoals jij met je neppers), maar die koop ik voor mijzelf en dat geldt voor vrijwel alle liefhebbers.
Ach kom jij koopt ze ook om jezelf beter voor te doen. Je kiest er namelijk bewust voor om een super deluxe dure merk te kopen. Een 150 euro horloge zou namelijk stukken toepasselijker zijn. Als jij rondloopt met een horloge van 6000 euro waar je bewust voor kiest koop jij die ook om je beter voor te doen wanneer je deze niet makkelijk kunt kopen van je loontje dat je per maand binnen harkt. Anders zou je ook wel een normaal horloge kopen van 150 euro of als je deze niet mooi vindt (wat ik me goed kan voorstellen) een neppe. Ik probeer me JUIST niet beter voor te doen en daarom koop ik neppe en geen echte. Ik ben namelijk geen CEO met 12k per maand. Ik ben ook een simpele ondernemer met eigen projecten en mijn loon support de echte variant niet. Ja ik krijg ze bij elkaar gespaard hoor geen probleem, maar ik wil me niet beter voordoen dan ik ben en ik vind het niet waard en dus koop ik gewone horloges en/of neppe :)

quote:
De Rolex van mijn zwager is een mooi voorbeeld; die draagt hij alleen in het weekend en dan zit 'ie onder z'n mouw. Hij loopt er niet mee te koop en alleen mensen die 'm kennen weten dat 'ie 'm heeft.
Zo draag ik mij neppers ook. onder de mouw, ik loop er niet mee te koop en soms zien mensen hem en soms krijg ik er compliment over. Ik zal hem niet overdreven uitstallen. Moeten jullie ook eens proberen want als ik zie hoe jullie reageren t.o.v. neppers krijg ik het vermoeden dat jullie juist het omgekeerde zijn van deze zwager. Stoerdoenerij allemaal, want de echte zijn LUXE en de neppe zijn voor sloebers (en dan wel zelf ook moeten sparen voor dure horloges :D :) Voor bevestiging refereer ik naar de titel van het topic: stoere patsers :)

quote:
Nogmaals, je komt niet goed voor de dag met nep. Men ziet het echt wel, al zal men er niet altijd wat van zeggen. Bij mij sta je meteen flink achter als ik het zie en neem je dan ook niet serieus meer. Overigens, blijkbaar doet het je toch iets, want je koopt 'merkhorloges'. Als het je echt uitsluitend om tijdsaanduiding te doen is kun je ook een gewoon horloge kopen voor een paar tientjes, dat waarschijnlijk de rest van je leven meegaat. Waarom doe je dat dan niet?
Omdat ik die gewone horloges qua design vaker niet zo mooi vind als de neppers wat ik draag. Ik heb ook een gewone TimeX hoor maar als ik mocht kiezen tussen een neppe Mont Blanc of Tag Heuer dan vind ik die TimeX wel heel erg schraal er vanaf komen. En die neppers gaan ook de rest van mijn leven mee al heb ik het nog niet kunnen testen. De oudste wat ik heb is nu inmiddels 9 jaar en doet het nog steeds uitstekend, iets wat ik van sommige van mijn Gewone horloges helaas niet kan zeggen :( Als de 1e neppe het loodje legt zal ik de 1e zijn die hier verslag zal doen :)

Oh en verder zeg je dat je op horloges let wat andere mensen dragen. Dan let je er toch op? Dan kijk je er toch naar? Doe je t dan wel enkel voor jezelf, dat vraag ik me dan af :P Vooral als je beslissingen gaat baseren op basis van de horloge van een ander persoon.

[ Bericht 1% gewijzigd door Flammie op 22-05-2013 11:59:18 ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:56:44 #289
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_126850426
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ach kom jij koopt ze ook om jezelf beter voor te doen. Je kiest er namelijk bewust voor om een super deluxe dure merk te kopen. Een 150 euro horloge zou namelijk stukken toepasselijker zijn.
Obvious troll is obvious
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_126850655
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:56 schreef Flurry het volgende:

[..]

Obvious troll is obvious
Anders lees je even verder :)
pi_126851157
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:

Ligt er toch echt aan waar je ze koopt ben ik bang
Nee, geouwehoer. Waar blijven de foto's?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:
Ach kom jij koopt ze ook om jezelf beter voor te doen.
Nee, geouwehoer. Buiten mijn kennissenkring weet niemand wat ik met horloges heb. Ja, hier in dit stukje forum, waar men mij weer niet persoonlijk kent en we bovendien - uitzonderingen daargelaten - onder gelijkgestemden zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:
Je kiest er namelijk bewust voor om een super deluxe dure merk te kopen.
Nee, geouwehoer. Ik zit in de hogere middenklasse en ga langzaam een beetje upgraden naar instappers van de betere merken en dan zit je nog lang niet aan bedragen van 6000+ euro.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:

Een 150 euro horloge zou namelijk stukken toepasselijker zijn.
Nee, geouwehoer. Wie ben jij om te bepalen wat toepasselijk is? En, hoe weet jij wat ik verdien en waar mijn prioriteiten liggen?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:

Als jij rondloopt met een horloge van 6000 euro waar je bewust voor kiest koop jij die ook om je beter voor te doen wanneer je deze niet makkelijk kunt kopen van je loontje dat je per maand binnen harkt.

Nee, geouwehoer. En wederom die 6000 euro. Waar haal je die vandaan? En loontje? Jij hebt geen idee wat ik 'naar binnen hark'. Ik heb nog meer interesses, één daarvan is fotograferen en daar gaat veel en veel meer inzitten dan horloges, voor mij dan. Zo heb ik net een nieuwe camera met wat glas en andere accessoires aangeschaft, waar een bedrag in is gaan zitten waar ik hier in de winkel een heel mooi horloge voor zou kunnen aanschaffen. Een ander koopt dan een Rolex. Prioriteiten.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:
Anders zou je ook wel een normaal horloge kopen van 150 euro of als je deze niet mooi vindt (wat ik me goed kan voorstellen) een neppe.
Nee, geouwehoer. Zie boven. Assumption is the mother of all fuck ups.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:
Ik probeer me JUIST niet beter voor te doen en daarom koop ik neppe en geen echte. Ik ben namelijk geen CEO met 12k per maand. Ik ben ook een simpele ondernemer met eigen projecten en mijn loon support de echte variant niet. Ja ik krijg ze bij elkaar gespaard hoor geen probleem, maar ik wil me niet beter voordoen dan ik ben en ik vind het niet waard en dus koop ik gewone horloges en/of neppe :)
Nee, geouwehoer. Net had je nog succesvol gesolliciteerd met een nepper en nu ben je ondernemer? Goh...

Enneh, je niet beter voor willen doen dat je bent en daarom neppers dragen is een beetje tegenstrijdig hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:Zo draag ik mij neppers ook. onder de mouw, ik loop er niet mee te koop en soms zien mensen hem en soms krijg ik er compliment over. Ik zal hem niet overdreven uitstallen. Moeten jullie ook eens proberen want als ik zie hoe jullie reageren t.o.v. neppers krijg ik het vermoeden dat jullie juist het omgekeerde zijn van deze zwager. Stoerdoenerij allemaal, want de echte zijn LUXE en de neppe zijn voor sloebers (en dan wel zelf ook moeten sparen voor dure horloges :D :) Voor bevestiging refereer ik naar de titel van het topic: stoere patsers :)
Nee, geouwehoer. Vrijwel iedereen moet even sparen voor een mooi horloge. Zo uit mijn hoofd loopt er hier een mannetje of drie, vier rond met een aardige collectie aan tophorloges, maar ook zij moeten even nadenken over elke aanschaf. In mijn eigen kring heb ik een zeer succesvolle vastgoedjongen met een aanzienlijke collectie aan horloges in de hogere categorie en ook hij koopt niet voor zijn mallemoerskont weg. Je praat in zijn geval over bedragen van duizenden euro's en dat is ook voor multimiljonairs een bedrag waar even over nagedacht moet worden. Als ze multimiljonair willen blijven tenminste.

Oh, en iedereen hier ophangen aan een topictitel die al jaren loopt is wel heel erg kleingeestig hoor.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:
Omdat ik die gewone horloges qua design vaker niet zo mooi vind als de neppers wat ik draag. Ik heb ook een gewone TimeX hoor maar als ik mocht kiezen tussen een neppe Mont Blanc of Tag Heuer dan vind ik die TimeX wel heel erg schraal er vanaf komen.
Nee, geouwehoer. Er zijn genoeg mooie horloges die geen duizenden euro's kosten. Zo kwam ik laatst een Seiko van rond de 180 euro tegen waar je absoluut niet mee voor schut loopt. Al blijft smaak iets subjectiefs, natuurlijk.
  woensdag 22 mei 2013 @ 12:19:36 #292
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_126851243
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:03 schreef Flammie het volgende:

[..]

Anders lees je even verder :)
Loop je ook in neppolo's van Lalph Rauren? Of zou je die aankoop overwegen?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_126851780
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:

Oh en verder zeg je dat je op horloges let wat andere mensen dragen. Dan let je er toch op? Dan kijk je er toch naar? Doe je t dan wel enkel voor jezelf, dat vraag ik me dan af :P Vooral als je beslissingen gaat baseren op basis van de horloge van een ander persoon.
Ja, dan doe ik het nog steeds voor mijzelf. Horloges hebben mijn interesse en dus kijk ik wat anderen dragen. Als iemand een mooi horloge draagt geef ik 'm een complimentje en vaak ontstaat er dan een leuk gesprek. Liefhebbers onder elkaar. Spot ik een lelijk horloge dan zeg ik niets. Spot ik een normaal horloge, dan zeg ik ook niets. Spot ik een nepper, dan zeg ik wederom niets, maar denk ik: "Wow, wat sneu.". Kom ik het laatste geval tegen in een serieuze omgeving, bijvoorbeeld bij iemand die mij iets wil verkopen, dan heeft diegene een probleem.

Want dan ga ik twijfelen aan diens oprechtheid. Bij een tweedehands autoverkoper is dat bijvoorbeeld niet zo'n punt. Maar bij mijn boekhouder zie ik bijvoorbeeld liever een eenvoudige Seiko dan een nep Rolex. Dat kun je trouwens ook doortrekken naar echte horloges. Draagt mijn boekhouder een gouden Yacht Master, behangen met briljanten, dan ga ik ook twijfelen. Draagt 'ie een stalen Datejust, dan denk ik: "Goh, een man met smaak en oog voor kwaliteit".

Maar goed. Ik hou hier nu mee op. Je kunt of wilt het niet snappen en bent gelukkig met je neppers. Veel plezier daarmee, maar laat de mensen hier gewoon liever met rust.
pi_126852365
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 11:46 schreef Flammie het volgende:

[..]

Ik probeer me JUIST niet beter voor te doen en daarom koop ik neppe en geen echte.
[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:49 schreef Flammie het volgende:

[..]
Ik koop neppe om goed over te komen op sollicitatiegesprekken zonder daarvoor 6000 euro kwijt te zijn. Of om gewoon goed voor de dag te komen.
pi_126853120
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:17 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee, geouwehoer. Waar blijven de foto's?
Komen er aan hoor :) Ik heb op dit moment slechts een normaal horloge om de pols dus kan niet zo snel een foto verzorgen.

quote:
Nee, geouwehoer. Buiten mijn kennissenkring weet niemand wat ik met horloges heb. Ja, hier in dit stukje forum, waar men mij weer niet persoonlijk kent en we bovendien - uitzonderingen daargelaten - onder gelijkgestemden zijn.
Dan was het niet specifiek aan jou als persoon gericht al werd je wel gequote. Ik doel dus echt op die mensen die er mee te koop lopen en op alles klagen dat niet zo luxe is als het artikel waar zij graag mee gezien worden.

quote:
Nee, geouwehoer. Ik zit in de hogere middenklasse en ga langzaam een beetje upgraden naar instappers van de betere merken en dan zit je nog lang niet aan bedragen van 6000+ euro.
Same as above!

quote:
Nee, geouwehoer. Wie ben jij om te bepalen wat toepasselijk is? En, hoe weet jij wat ik verdien en waar mijn prioriteiten liggen?
Euh sorry hoor maar jij begon hier toch echt zelf mee :) Want je zou immers mensen minpunten geven op basis van het horloge dat ze dragen. Hoe weet jij namelijk wat ik verdien en waar MIJN prioriteiten liggen? Toch gaf je vanaf het begin al enorm af op nephorloges. Jij begon en ik ging hier gewoon mee verder. Wie ben jij dan om te bepalen wat toepasselijk is dat je zo afgeeft op neppe horloges en vind dat die mensen toch echt beter een normaal horloge kunnen kopen of een echte?

En om de vraag dan even terug te kaatsen; hoe weet jij wat ik verdien en waar mijn prioriteiten liggen dan, ik als iemand die nephorloges koopt? Jij doet precies hetzelfde want jij vindt dat iemand geen neppe moet kopen maar normale horloges. Wie ben jij namelijk om te bepalen wat toepasselijk is? Leg me dat eens uit. En ja, jij begon hiermee dus ik verwacht een antwoord :)

quote:
Nee, geouwehoer. En wederom die 6000 euro. Waar haal je die vandaan? En loontje? Jij hebt geen idee wat ik 'naar binnen hark'. Ik heb nog meer interesses, één daarvan is fotograferen en daar gaat veel en veel meer inzitten dan horloges, voor mij dan. Zo heb ik net een nieuwe camera met wat glas en andere accessoires aangeschaft, waar een bedrag in is gaan zitten waar ik hier in de winkel een heel mooi horloge voor zou kunnen aanschaffen. Een ander koopt dan een Rolex. Prioriteiten.
En weer een ander koopt dan neppe horloges. Wat is je punt in godsnaam. Even terug in de tijd; ik heb een doodnormale vraag waarom ik echte zou moeten kopen (ik vroeg me dat oprecht af) en geef argumenten waarom ik denk dat het het niet waard is, voor mij persoonlijk dan. jij begint dan meteen te huilen dat wanneer jij een baas bent je iemand gaat afwijzen of in ieder geval minpunten gaat geven indien deze een nephorloge draagt aangezien jij dit wonder boven wonder waarneemt. Misschien hebben die mensen ook meer interesses? Je hoeft niet meteen als een kortzichtige autist minpunten te geven vanwege de horloge die iemand om zijn of haar pols heeft hoor, dat doe ik immers ook niet :)

Ik vind het moeilijk te geloven dat jij de enige bent (behalve je familie en de mensen op dit forum) die weet dat je zo geinteresseerd bent in horloge terwijl je wel je dagelijkse beslissingen laat afhangen van de horloge die iemand draagt, dat zeg je immers zelf.

quote:
Nee, geouwehoer. Zie boven. Assumption is the mother of all fuck ups.
Anders word je even woest ofzo. Het is een voorbeeld niet perse aan jou gericht. 6000 euro is wel het minimum wat iemand betaald voor een echt goed horloge van een topmerk vandaar de "assumptie".

quote:
Nee, geouwehoer. Net had je nog succesvol gesolliciteerd met een nepper en nu ben je ondernemer? Goh...
Ik heb ooit gesolliciteerd met neppers maar dat wil niet zeggen dat ik verder niks doe of dat de tijd stil staat. Assumption is the mother of all fuck ups, dat geldt ook voor jou. Kijk, ik begrijp dat je graag een punt wilt maken maar op deze manier gaat je dat niet lukken ben ik bang.

quote:
Enneh, je niet beter voor willen doen dat je bent en daarom neppers dragen is een beetje tegenstrijdig hoor.
Dat is niet tegenstrijdig. Ik koop horloges en artikelen die in mijn budget vallen en dat zijn normale horloges (seikos, timex enzo) en neppe horloges. Dit soort producten kopen is het omgekeerde van je beter willen voordoen dan je bent. Als ik me beter zou willen voordoen dan ik zou zijn zou ik wel een echte kopen van 7500 euro net zoals de CEO's en topbedrijfsleiders die 12k per maand binnen sprokkelen. Aangezien ik niet tot die selectie behoor koop ik dat soort producten niet en houd ik het lekker bij normale horloges en neppe omdat ik het design van die horloges mooi vind uitzien. En wie ben jij om te bepalen wat wel of niet toepasselijk is niet waar?

quote:
Oh, en iedereen hier ophangen aan een topictitel die al jaren loopt is wel heel erg kleingeestig hoor.
Maar iedereen doet er wel vrolijk aan mee terwijl ze het toch echt voor hunzelf kopen en er het liefst niet mee gezien worden :D

quote:
Nee, geouwehoer. Er zijn genoeg mooie horloges die geen duizenden euro's kosten. Zo kwam ik laatst een Seiko van rond de 180 euro tegen waar je absoluut niet mee voor schut loopt. Al blijft smaak iets subjectiefs, natuurlijk.
Smaak is inderdaad subjectief en ik heb veel horloges gezien van 150-250 euro maar die verbleken echt bij die neppe Mont Blancs en Rolexen vind ik persoonlijk dan :) Ik vind het uiterlijk van die mont blancs en rolexen gewoon vele malen strakker en mooier of ze nou echt zijn of niet.
pi_126853323
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

[..]

Daarmee bedoel ik dus te zeggen, omdat dat zich zo hoort. Niemand die voor een serieuze sollicitatie in een Marilyn Manson shirt gaat lopen hoor :) Ik ga niet meteen voor dure horloges omdat ik niet de indruk wil wekken dat ik super veel geld verdien. Doe me niet zo graag beter voor dan ik ben namelijk. Verder is het ook een soort van sierraad dus het vult wel iets aan en ik vind het ook nuttiger dan bijvoorbeeld een armband of een ketting :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Flammie op 22-05-2013 13:20:35 ]
pi_126853680
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 12:33 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ja, dan doe ik het nog steeds voor mijzelf. Horloges hebben mijn interesse en dus kijk ik wat anderen dragen. Als iemand een mooi horloge draagt geef ik 'm een complimentje en vaak ontstaat er dan een leuk gesprek. Liefhebbers onder elkaar. Spot ik een lelijk horloge dan zeg ik niets. Spot ik een normaal horloge, dan zeg ik ook niets. Spot ik een nepper, dan zeg ik wederom niets, maar denk ik: "Wow, wat sneu.". Kom ik het laatste geval tegen in een serieuze omgeving, bijvoorbeeld bij iemand die mij iets wil verkopen, dan heeft diegene een probleem.

Want dan ga ik twijfelen aan diens oprechtheid. Bij een tweedehands autoverkoper is dat bijvoorbeeld niet zo'n punt. Maar bij mijn boekhouder zie ik bijvoorbeeld liever een eenvoudige Seiko dan een nep Rolex. Dat kun je trouwens ook doortrekken naar echte horloges. Draagt mijn boekhouder een gouden Yacht Master, behangen met briljanten, dan ga ik ook twijfelen. Draagt 'ie een stalen Datejust, dan denk ik: "Goh, een man met smaak en oog voor kwaliteit".

Maar goed. Ik hou hier nu mee op. Je kunt of wilt het niet snappen en bent gelukkig met je neppers. Veel plezier daarmee, maar laat de mensen hier gewoon liever met rust.
Hoe denk je eigenlijk over mensen die software downloaden en/of muziek en films. Ga je dan ook meteen in paniek raken en twijfelen aan iemands integriteit? Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen hier die zo ontzettend tegen nep zijn nog nooit een neppe film gedownload hebben of software of muziek. Beetje hypocriet allemaal namelijk want jij zou er in ieder geval mensen op afrekenen :P

Je vind het namelijk sneu als mensen met nep aankomen. Dit kun je doortrekken :) Het gaat namelijk niet om het feit dat ze een neppe horloge hebben, immers als je zoiets sneu vind, doel je er op dat je het zielig vind dat ze iets neps hebben. Ik ga er vanuit dus dat alle films en muziek en software van jou legaal bij de retailer gekocht is zonder nep, want dat begrijp ik namelijk uit de strekking van je enorme afkeer tegen nep en hoe sneu je dat wel allemaal niet vindt :)

Ja dat ziet je medemens in de meeste gevallen natuurlijk niet maar aangezien je horloges voor jezelf koopt zal dit voor het argument geen verschil maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Flammie op 22-05-2013 13:30:48 ]
pi_126853866
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:08 schreef Flammie het volgende:

bla
Begrijpend lezen kun je dus ook al niet. Hier verder op ingaan heeft dan ook geen zin. Laat ik afsluiten met: liever een 'kortzichtige autist' dan een poseur.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:24 schreef Flammie het volgende:

[..]

Hoe denk je eigenlijk over mensen die software downloaden en/of muziek en films. Ga je dan ook meteen in paniek raken en twijfelen aan iemands integriteit? Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen die zo ontzettend tegen nep zijn nog nooit een neppe film gedownload hebben of software of muziek. Beetje hypocriet allemaal namelijk want jij zou er in ieder geval mensen op afrekenen :P
Vooruit, eentje nog dan. Overigens ben ik niet in paniek hoor. Je geeft jezelf veel te veel eer. Inherent aan het nep dragen denk ik.

Software koop ik, ja. Photoshop, Lightroom en in het verleden, toen ik nog met muziek bezig was, Cubase en plugins allemaal legaal.

Films en muziek downloaden is legaal in Nederland, maar ook dat doe ik zelden. Ik heb een betaalde spotify account en er is voldoende webradio. Films download ik af en toe en als ik iets echt goed vindt, koop ik het. Tabee nu.
pi_126854046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:29 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Begrijpend lezen kun je dus ook al niet. Hier verder op ingaan heeft dan ook geen zin. Laat ik afsluiten met: liever een 'kortzichtige autist' dan een poseur.
Leg uit waarom ik niet begrijpend kan lezen. Ik vind dit de makkelijke weg namelijk. Jij zit mensen te veroordelen op het feit dat ze nep dragen en gaat dan huilen als mensen je veroordelen (de bal terugkaatsen) omdat je te dure echte producten draagt. <- Of ja niet perse jij maar je was niet de enige in dit topic met een enorme onnatuurlijke afkeer tegen mensen die nepproducten dragen!

Verder is begrijpend lezen ook niet jouw sterkste kant zie ik, want nergens zeg ik dat ik te koop loop met mijn neppe producten of er mee wil poseren. Ik draag ze (lezen mannetje... goed lezen) omdat ik ze qua design beter vind uitzien dan normale horloges van 150 euro en voor mezelf.

quote:
Vooruit, eentje nog dan. Overigens ben ik niet in paniek hoor. Je geeft jezelf veel te veel eer. Inherent aan het nep dragen denk ik.

Software koop ik, ja. Photoshop, Lightroom en in het verleden, toen ik nog met muziek bezig was, Cubase en plugins allemaal legaal.

Films en muziek downloaden is legaal in Nederland, maar ook dat doe ik zelden. Ik heb een betaalde spotify account en er is voldoende webradio. Films download ik af en toe en als ik iets echt goed vindt, koop ik het. Tabee nu.
Je bent echt een goudeerlijk man :) Respect!! Nog nooit illegale software gedownload vind ik best een kunst anno 2013. Ik geloof je overigens wel omdat ik de indruk krijg dat jij iemand bent die 100% voor echt gaat. Ik heb de lokroep van downloadsites helaas niet kunnen weerstaan :( :(

Have a good one!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Flammie op 22-05-2013 13:38:56 ]
pi_126854272
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:33 schreef Flammie het volgende:

[..]

Leg uit waarom ik niet begrijpend kan lezen. Ik vind dit de makkelijke weg namelijk. Jij zit mensen te veroordelen op het feit dat ze nep dragen en gaat dan huilen als mensen je veroordelen (de bal terugkaatsen) omdat je te dure echte producten draagt. <- Of ja niet perse jij maar je was niet de enige!

Verder is begrijpend lezen ook niet jouw sterkste kant zie ik, want nergens zeg ik dat ik te koop loop met mijn neppe producten of er mee wil poseren. Ik draag ze (lezen mannetje... goed lezen) omdat ik ze qua design beter vind uitzien dan normale horloges van 150 euro en voor mezelf.

Nee, ik hap niet meer ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 13:33 schreef Flammie het volgende:

Je bent echt een goudeerlijk man :) Respect!! Nog nooit illegale software gedownload vind ik best een kunst anno 2013. Ik geloof je overigens wel omdat ik de indruk krijg dat jij iemand bent die 100% voor echt gaat. Ik heb de lokroep van downloadsites helaas niet kunnen weerstaan :( :(
Nee hoor, ik ben niet roomser dan de paus. Ook ik heb weleens een 'wat langere trial periode aangehouden' ;) Maar goede software/muziek/films verdienen omzet. Dus als iets me bevalt koop ik het.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')